Ekonomika
Co z toho vyplývá pro evropské automobilky?
Jsou pod značným kumulativním tlakem na zavádění různých norem. Pro Korejce to během jednání jednoznačně byla červená čára. Pokud by v obchodu s auty nedostali to, co chtěli, pak by ji prostě nepodepsali. A tak Evropa dala Korejcům úplně bezdůvodně věci, které nikdy nikomu nedala. Jde například o vracení cel, čímž se zlevní výroba aut v Koreji. Korejci do svých aut dávají četné součástky a díly vyráběné třeba v Číně, Vietnamu nebo Laosu, které na korejské hranici podléhají clu. A když to auto jede do Evropy, tak se clo, které zaplatili v Asii, vrací Korejcům na hranicích EU. Přitom až 55 procent hodnoty korejského vozu dováženého do Evropy může pocházet ze třetích zemí. Evropa tak výhodné podmínky dříve poskytovala jenom rozvojovým zemím. A najednou je dostala i vyspělá Jižní Korea. Byli jsme ujištěni, že je to výjimka, která se už nebude opakovat. A co se stalo? Stejnou výhodu nyní během vyjednávání o volném obchodu požadují Indové.
více
[odkaz]
P.S. kdo někdy jednal s asiatem, ví, jak extrémně náročné kšefty to jsou. přitom jejich trhy jsou obtížně dobytelné, i v číně, kam evropské podniky masivně investují, je vždy majoritním vlastníkem (51😖 nově zakládané firmy čínská strana. to jen jako noticka úvodem, než nejen podtatranský bratr začne juchat...
Jsou pod značným kumulativním tlakem na zavádění různých norem. Pro Korejce to během jednání jednoznačně byla červená čára. Pokud by v obchodu s auty nedostali to, co chtěli, pak by ji prostě nepodepsali. A tak Evropa dala Korejcům úplně bezdůvodně věci, které nikdy nikomu nedala. Jde například o vracení cel, čímž se zlevní výroba aut v Koreji. Korejci do svých aut dávají četné součástky a díly vyráběné třeba v Číně, Vietnamu nebo Laosu, které na korejské hranici podléhají clu. A když to auto jede do Evropy, tak se clo, které zaplatili v Asii, vrací Korejcům na hranicích EU. Přitom až 55 procent hodnoty korejského vozu dováženého do Evropy může pocházet ze třetích zemí. Evropa tak výhodné podmínky dříve poskytovala jenom rozvojovým zemím. A najednou je dostala i vyspělá Jižní Korea. Byli jsme ujištěni, že je to výjimka, která se už nebude opakovat. A co se stalo? Stejnou výhodu nyní během vyjednávání o volném obchodu požadují Indové.
více
[odkaz]
P.S. kdo někdy jednal s asiatem, ví, jak extrémně náročné kšefty to jsou. přitom jejich trhy jsou obtížně dobytelné, i v číně, kam evropské podniky masivně investují, je vždy majoritním vlastníkem (51😖 nově zakládané firmy čínská strana. to jen jako noticka úvodem, než nejen podtatranský bratr začne juchat...
Nějak tomu nerozumím, píšeš vlastně, že asiati jsou velmi schopní obchodníci, co si dokáží vyjednat vše co potřebují.
Nádech tvého příspěvku je však spíše negativní.
Nemělo by to být obráceně?
Nemělo by nás to naopak motivovat k "lepším výkonům", abychom byli minimálně tak dobří jako oni - tedy pokud máš pravdu.
Jinak p. Hodač je lobista placený evropskými automobilkami a nelze proto čekat, že bude chválit někoho jiného než své "chlebodárce".
Ono je, jako ostatně skoro vždy, vše trochu jinak. Pokud chceš někde ti najdu odkaz na tu smlouvu, je veřejná. Jen pár příkladů chybyček, které se tak nějak nenápadně vloudili: vyrovnání cel je rozloženo do několika let a probíhá postupně, všimni si, že píši vyrovnání a dodávám na úroveň poskytovanou již dříve evropským producentům v korei. Přibližně polovina korejského vozu je dodávka ze zahraničí, ale pan Hodač zapomněl říci, že z toho je cca 60% z EU, plechy, světla .... a ž ten zbytek do poloviny připadá na "ostatní svět", tedy i na čínu. Opět příkla😜 Kia do první serie ceedů dávala písty z číny. Nic nevydržely a tak je začala radši vyrábět sama s evropskou/německou pomocí..
Zkrátka nevěř všemu co čteš. Vše bývá v reálu jinak.
Nádech tvého příspěvku je však spíše negativní.
Nemělo by to být obráceně?
Nemělo by nás to naopak motivovat k "lepším výkonům", abychom byli minimálně tak dobří jako oni - tedy pokud máš pravdu.
Jinak p. Hodač je lobista placený evropskými automobilkami a nelze proto čekat, že bude chválit někoho jiného než své "chlebodárce".
Ono je, jako ostatně skoro vždy, vše trochu jinak. Pokud chceš někde ti najdu odkaz na tu smlouvu, je veřejná. Jen pár příkladů chybyček, které se tak nějak nenápadně vloudili: vyrovnání cel je rozloženo do několika let a probíhá postupně, všimni si, že píši vyrovnání a dodávám na úroveň poskytovanou již dříve evropským producentům v korei. Přibližně polovina korejského vozu je dodávka ze zahraničí, ale pan Hodač zapomněl říci, že z toho je cca 60% z EU, plechy, světla .... a ž ten zbytek do poloviny připadá na "ostatní svět", tedy i na čínu. Opět příkla😜 Kia do první serie ceedů dávala písty z číny. Nic nevydržely a tak je začala radši vyrábět sama s evropskou/německou pomocí..
Zkrátka nevěř všemu co čteš. Vše bývá v reálu jinak.
je víc než správné, že každý kope za svůj tým, a tak to i prezentuje navenek. ostatně ochranářská politika číny, japonska i koreje je neoddiskutovatelné faktum a proevropská propaganda páně kohokoliv je oproti tomu vždy jen mediálním nářkem nad naší otevřeností. konečně to mé ctrl+c ctrl+v není namířeno k česko-slovenské dvojici montoven ale obecně k situaci v evropě. on totiž ten "reál" stačí mít jen na mysli, rvát by ses ale měl jako o život, jako bys chtěl urval co největší kus žvance, protože po boji stejně budeš rád, když budeš mít vůbec něco. proto bych neviděl nic špatného ani na určité formě diskriminace jako prostředku onoho boje (tak jako to občas dělají oni doma) a ne se stavět do role paní spravedlivé evropy. protože pak by na ni nemusely zbýt ani drobty ze stolu.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pořád marně dumám, jestli by to mohlo mít nějakou souvislost (ty přesuny) s aktuálním omezením nabídky i30cw - tím myslím, zářijové odbourání slevy z ceníku a zúžení nabídky na dvě výbavy. Přitom výroba nové i30 začne až příští rok, a navíc asi spíš i30 krátké, bez cw.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Aktuálně představuje ix35 asi 60 - 70% objemu výroby v HMMC, protože s výrobou tohoto auta si Hyundai z KMS přinesl i více než 50.000 nevyřízených objednávek. A to vše bez problémů... Slovenské "vraj" je totéž, co české "jedna paní povídala", že?
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
slusna volba, nakolko modus od renaultu je skutocne bezpohlavne neuspesne auto v nasich koncinach a zaruky su tiez velkoryse
uvidime ako prehovori v tejto triede pripravovany ford B max.