Testy
Vzdy, ked citam clanky alebo nazory na TSI motory, si vravim: Kedy sa uz konecne na nejakom TSI prevezies? Ked zo vsetkych stran citam, aky vyborny je to motor, potom sa pytam, cim to je, ze poznam asi 20 majitelov aut Golfov, Yeti a pod. ale bez vynimky maju vsetci 2,0 TDI :-! A tak som zatial tu moznost ist s TSI nemal. Snad sa to zmeni. ;-\
To je těžké : přijde mi zákazník, že slyšel o tom TSI......a vypadne z něj, že najezdí 30tis.km, takže odjede s TDI 😄 . Dneska vyjela škodovka s akcí "TSI DRIVE" pro YETI s 1,4TSI. Akce má přesvědčit zákazníky, kteří by normálně volili TDI (dodací doba cca 3měsíce), aby šli do TSI. Ale zrovna píšou "zákazník, který najezdí do 20tis.km ročně". Ano, pro takového má význam. Jenom nevím, že by tokový zákazník kupovat yetiho, octavku, nebo golfa 😄
Suhlas! Ja ovsem poznam kolegu, ktory najazdi za rok asi 3000 km a kupil si TDI a preco? Lebo ho maju aj ostatni :-!
Jasně, souhlasím ! Takových lidí je taky dost. Jsou dost bohatí, aby to mohli dělat >😁 Ono je taky těžký vyčnívat z davu. Je ovšem otázka, jestli si kolega to TDI koupil jenom proto, že ho mají ostatní, nebo prostě proto, že ho ostatní přesvědčili, že JEDINĚ TDI je správná volba >😁 Pokud je druhá možnost správně, je mi ho líto, protože nemá svůj názor... 😢
Jaké jsou na toho Yetiho podmínky? Zatím nikde nic, jenom se zpátky vrátila Octavia TSI Drive..
Nikde není, protože se začne vyrábět až v 45.týdnu.....Samostaný akční model YETI TSI DRIVE pouze s motorem 1,4TSI 90kW, je k dispozici jako nadstavba výbav ACTIVE, AMBITION nebo ELEGANCE.
ACTIVE 399.900,- zdarma : Rádio BLUES s CD, MP3 , DO centrálu, PC,
AMBITION 459.900,- zdarma : Signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, CLIMATRONIC - dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, kombi filtrem a automatickou cirkulací,
ELEGANCE 499.900,- zdarma : Bi-Xenony s AFS a ostřikovači, El. ovládaná, vyhřívaná, automaticky stmívatelná a sklopná vnější zpětná zrcátka.
Osobně bych ale volil akční model YETI FRESH1 motor 1,4TSI 90kW za 451.900,- kterej má krásný hliníkáče 17" MATTERHORN 😄
ACTIVE 399.900,- zdarma : Rádio BLUES s CD, MP3 , DO centrálu, PC,
AMBITION 459.900,- zdarma : Signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, CLIMATRONIC - dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, kombi filtrem a automatickou cirkulací,
ELEGANCE 499.900,- zdarma : Bi-Xenony s AFS a ostřikovači, El. ovládaná, vyhřívaná, automaticky stmívatelná a sklopná vnější zpětná zrcátka.
Osobně bych ale volil akční model YETI FRESH1 motor 1,4TSI 90kW za 451.900,- kterej má krásný hliníkáče 17" MATTERHORN 😄
Ty semišové sedačky jsou jako špatný vtip ze 70. let, stejně tak ta imitace dřeva na palubce. :no:
Řeknu ti tajemství...ten "semiš" na sedačkách je Alcantara, asi nejlepší a nejpříjemnější materiál, který můžeš v autě mít. 😄
No na druhou stranu má alcantara nepěknou vlastnost se žmolkovat. Už jsem viděl pěknou řádku aut s hnusně žmolkovaným sedadlem řidiče po "pouhých" 150tkm.
Tak to já jsem viděl hodně aut, které po 100-150t měli hnusné bočnice z kůže ale středový pás z alcantary byl vždy jako nový, max. pobryndaný od případného jezdce-čuníka. Alcantara (pokud je to ta pravá značková a ne různé náhražky a napodobeniny) vydrží daleko víc než jakákoliv kůže i než běžné látky.
Pokud jsi byl posledních 40 let v umělém spánku a zrovna tě probudili tak tady máš odkaz co je to za "semiš". [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Však Alcantara je prakticky syntetický semiš/zámiš. Takže Earl ve svém odhadu není úplně mimo, jen možná Superb v případě materiálů pro čalounění trochu přeceňuje 😄
...za ty prachy raději 210 koňovou naftu ve 4x4.... 8-s
a to konkrétně která značka?
třeba moje 159 v Tičku (ok byla o 50tis. dražší)
a kde je 4x4 a 210koní v naftě?
já mám AR 159 2,4JTDm Q4 Ti sedan bílou ...za 910tis. Kč s DPH (podotýkám nové v záruce od dealera do výroby)
není v nabídce v ČR, jen dvoulitry s max 170k a bez 4x4
teď už ne před rokem jsem to tak kupoval....
jako alfa hezká, to bez pochyby, ale jak říkám, Superb cílí na úplně jiný segment zákazníků než Alfa, ta je provokativní, snížíc se vypadat sportovně, ostře řezaná. To je přesně to, co Superb být nechce a proto se tak prodává, jelikož má konkurenci jedině v Passatu (pro flotilové zákazníky) pro "normální" lid je to pak ještě možná Mondeo a nově i Francouzi (hlavně 50😄. Alfa spíše bere zákazníky Fordu, kterým i Mondeo přijde málo sportovně střižený.
Za tie prachy radsej menej vybavy a 1.8 TSI (ked uz by som sa musel drzat konkretne Superba).
konečně rozumný argument. Mě osobně by se teda líbilo 2.0 TSI, ale to se nedělá v 4x4
v nej to bude delo :yes😒br />
tuningove firmy si uz mastia ruky ako ten sedan vycencaju 😉
tuningove firmy si uz mastia ruky ako ten sedan vycencaju 😉
jeho kvality a přednosti jsou celkem jasný... 😉
ty už nikdo nemusí představovat, 1.4TSI je taky starý známý...ovšem v supu je to opravdu ten nutný základ...a těch 900 tisíc bych už asi využil jinak...
základní cena odpovídá konkurentům ve třídě....ovšem...tady přichází problém...fleetové flotily mají jasno a nakupují u koncernu...alespoň v tuzemsku a okolních státech 😄
z pohledu soukromého zákazníka😒br /> Honda Accord 2.0i-VTEC 110kW 575 000
Citroen C5 1.6 THP 115kW 554 000
mazda 6 1.8 MZR 89kW 569 000
a takhle se dá pokračovat dál...z mého pohledu...pokud bych teda neměl zájem vyloženě podporovat domácí průmysl...nevidím důvod ke koupi superba...taková honda nabídne trochu lepší značku(pro mě) silnější motor, lepší výbavu, a kapku řidičských zážitků které superb prostě nemá...
ty už nikdo nemusí představovat, 1.4TSI je taky starý známý...ovšem v supu je to opravdu ten nutný základ...a těch 900 tisíc bych už asi využil jinak...
základní cena odpovídá konkurentům ve třídě....ovšem...tady přichází problém...fleetové flotily mají jasno a nakupují u koncernu...alespoň v tuzemsku a okolních státech 😄
z pohledu soukromého zákazníka😒br /> Honda Accord 2.0i-VTEC 110kW 575 000
Citroen C5 1.6 THP 115kW 554 000
mazda 6 1.8 MZR 89kW 569 000
a takhle se dá pokračovat dál...z mého pohledu...pokud bych teda neměl zájem vyloženě podporovat domácí průmysl...nevidím důvod ke koupi superba...taková honda nabídne trochu lepší značku(pro mě) silnější motor, lepší výbavu, a kapku řidičských zážitků které superb prostě nemá...
nevravim ze je to zla volba, lenze u japoncov je problem v tom, ze rozmaznany europsky zakaznik nema prakticky ziadnu moznost auto dovybavit, ako on chce. Ponukaju urcite kombinacie vybavy, motorov a prevodoviek (casto podivne poskladane), a ty si vyber...
Napriklad mazda6: chces automat? Ano, ale len s motorom 2.0 vo vybave TE+. Chces aj bezklucove startovanie, alebo 18" kola? Smola, len v GTA/GTA+, ale tam zas mozes zabudnut na automat. Inak ak si pozries ten ich cennik, tak najvyssie stupne vybavy su dostupne len pre najsilnejsie motorizacie. A naopak, nizsie stupne vybavy len pre slabsie motory. Kombinacia ako testovany superb (najmensi motor, najvyssia vybava) u nich nie je k dispozicii. Honda ma podobne zvlastne naskladanu vybavu, a rovnako nulova moznost prisposobit si ju...
Napriklad mazda6: chces automat? Ano, ale len s motorom 2.0 vo vybave TE+. Chces aj bezklucove startovanie, alebo 18" kola? Smola, len v GTA/GTA+, ale tam zas mozes zabudnut na automat. Inak ak si pozries ten ich cennik, tak najvyssie stupne vybavy su dostupne len pre najsilnejsie motorizacie. A naopak, nizsie stupne vybavy len pre slabsie motory. Kombinacia ako testovany superb (najmensi motor, najvyssia vybava) u nich nie je k dispozicii. Honda ma podobne zvlastne naskladanu vybavu, a rovnako nulova moznost prisposobit si ju...
Presne tak. To je najväčšia slabina Japoncov.
A zaroven sila.
Na tom ryzujou - delaji z kazde modelove rady 5 - 10 typu a konec.
Nastavit fabriku na tohle je mnohem jednodussi, nez ji nastavit tak, ze kazde auto je vybavove jine.
A to je ten propastny rozdil mezi vyrobci typu "ber co je, nebo tahni" a "copak si racte prat, pane?".
Na tom ryzujou - delaji z kazde modelove rady 5 - 10 typu a konec.
Nastavit fabriku na tohle je mnohem jednodussi, nez ji nastavit tak, ze kazde auto je vybavove jine.
A to je ten propastny rozdil mezi vyrobci typu "ber co je, nebo tahni" a "copak si racte prat, pane?".
Neviem, neviem. Kabelaz je vzdy plna u kazdej vybavy, potom su (aspon u Focusa) 2 typy modulovej skrinky (GEM) - chudobna a full. Palubnu dosku montuje externa firma, ktorej az tak nevadi, co tam vsetko ma dat. Idea je v tom, ze auto sa rozdeli na male celky, ktore je jednoduche customizovat.
Ted se zeptam kolik takovych je, ktery chtej kde jakou kravinu, aby to stalo fabrice za uvahu a neco z toho mela? Ikdyz znam lidi co nacpou do Pola maximalni vybavu a pak tam nechali HTP, tem nerozumim 8-s
No nez moznost si udelat konfiguraci dle predstavy za skoro melouna, tak to radsi tech 400 usetrim 😉 Stejne jsou to za ty plechovy kraxny akorat vyhozeny prachy 😉
No nez moznost si udelat konfiguraci dle predstavy za skoro melouna, tak to radsi tech 400 usetrim 😉 Stejne jsou to za ty plechovy kraxny akorat vyhozeny prachy 😉
Jenže z toho milionu dostaneš slušnou část zpět na slevě. Co se režie na individualizaci týče, nezávisí tolik od počtu a ceny položek. Už to, že vůbec něco chceš přizpůsobit, stojí peníze. Jestli ti namontují jednu věc, nebo pět, na tom tolik nesejde. Už jsi si někdy všiml, že jsou pakety, které stojí méně než nejdražší položka v nich? Zkoušel jsi si někdy dovybavit základní stupeň výbavy na ten nejvyšší? Dochází k amortizaci nákladů. Nikdy bych si nemyslel, že tohle může někdo nevědět, ale zdejší uživatelé mě pořád přesvědčují o opaku.
Japonci individualizaci většinou nemají. Mají omezený počet kombinací barva-karoserie-motor-převodovka-výbava, statistiku prodejů a sekají to jako Baťa cvičky. Když už nějaká individualizace je, tak bývá na úrovni dealera. To jim umožňuje levnější a efektivnější výrobu.
Japonci individualizaci většinou nemají. Mají omezený počet kombinací barva-karoserie-motor-převodovka-výbava, statistiku prodejů a sekají to jako Baťa cvičky. Když už nějaká individualizace je, tak bývá na úrovni dealera. To jim umožňuje levnější a efektivnější výrobu.
netvrdím, že nemáš recht...ale mě přijdou tyto stupně celkem logické...i když samozřejmě větší možnost konfigurace by neškodila...nevím jak ty...ale já neznám člověka co by za 1.4tsi v superbu vyhodil s příplatky 900 tisíc...drtivá většina kdo přemejšlí o takovém v autě s takovým motorem nemaj na jiné a vemou ho na plecháčích za těch necelých 600, kdo má těch 900 a chce nutně zustat u supa tak si vybere trochu jinou motorizaci nemyslíš...?? 😉
a v tom základu má zrovna takový accord navrch...důstojnější motor, ve výbavě má vše co běžnému zákazníkovi stačí...a pokud chce víc tak musí zaplatit...ty výbavové stupně nejsou od sebe cenově tak daleko...to za příplatky u koncernu vyhážeš mnohem víc než za další výbavový stupeň u japonce...stačí si např. do takové fabie hodit klimu, nějakej ten krám v elektrice, radio a litý a jsi rázem cenově někde jinde...a to je jen pár kravin co bys v autě očekával automaticky...
superb sice má v základu taky plus mínus vše co zákazník využije....jen jsem chtěl naznačit že v dané kategorii je prostě na výběr spousta aut...mnohdy s lepším motorem i cenou...to byl celej smysl mého příspěvku...
mezi náma za těch 900 už pujdu do prémie...
superb sice má v základu taky plus mínus vše co zákazník využije....jen jsem chtěl naznačit že v dané kategorii je prostě na výběr spousta aut...mnohdy s lepším motorem i cenou...to byl celej smysl mého příspěvku...
mezi náma za těch 900 už pujdu do prémie...
Když jsem ještě studoval na střední škole, tak jsem si chtěl pořídit novou Mazdu 6. Značce jsem věřil, auto jezdilo dobře a chtěl jsem jen pár blbostí (plná bezpečnostní výbava, elektrická okna a zrcátka, parkovací senzory, automatická klima, ideálně navigace). I takovéto střídmé požadavky automaticky znamenaly nejvyšší výbavu a buď nejsilnější diesel, nebo nejsilnější benzín. Navíc prakticky nulová šance na slevu, která by stála za zmínku. Nakonec jsem si zažádal o služební, se kterým jsem mohl jezdit i soukromě, a bylo po problému.
S bezpecnostni vybavou nemam u japonce problem, VSA(ESP), elektrická okna a zrcátka, automaticka klima - zaklad, doplatim senzory a navigaci nechci. Zaklad bohate staci. Pro socialni trhy jako je ten nas, obcas prijde nejaka vykuchana vybava, aby bylo mozno konkurovat zdejsim skvostum. Nulová šance na slevu? Takze tobe chybi takoveto, misto rovnou za 500, Ti ho prodejce proda za 600 a 100 ti da slevu? Libi se mi jak se nekdo ohani vyssi slevou u vyssich vybav a ve vysledku tam nechal jeste vice. Za vybavu za 300tis dostanes 100 slevu, ale 200 si tam nechal a to se preci vyplati, ne? Ty pakety jsou vesmes ruzne stupne vybav. Vtipne je, ze nektere pakety nejdou dohromady, nebo ze je tam nekdy napul shodna vybava.
Je mi jedno, jestli něco stojí 150 a koupím to bez slevy v jednom obchodě a v druhém to mají za 200 a dostanu 25% slevu. Vadí mi, pokud obchod nasadí základní cenu nad doporučenou a vytvoří imaginární slevu, která vrátí cenu tam, kde měla být celou dobu. To vnímám jako snahu mě oklamat a mám chuť seznámit odpovědnou osobu s mým teleskopickým obuškem.
Mohl jsem si vzít levnější verzi a nechat si dobastlit chybějící věci, ale to není můj styl. Chtěl jsem Mazdu 6, ale nebyl jsem ochoten zaplatit téměř 900 tisíc za verzi, která by uspokojila mé požadavky. Svého rozhodnutí nelituji, to Mazda přišla o zákazníka. Já jsem ušetřil, investoval a nakonec nakoupil o třídu výš.
Mohl jsem si vzít levnější verzi a nechat si dobastlit chybějící věci, ale to není můj styl. Chtěl jsem Mazdu 6, ale nebyl jsem ochoten zaplatit téměř 900 tisíc za verzi, která by uspokojila mé požadavky. Svého rozhodnutí nelituji, to Mazda přišla o zákazníka. Já jsem ušetřil, investoval a nakonec nakoupil o třídu výš.
Neber to jako rypani, ale mne by zajimalo, jestli se tek opravdu vybiraji auta.
Ja treba tohle vubec neznam.
Chci nejake konkretni auto, tak mrknu co nabizi za motory, jakou vybavu, jake extras, dam z toho dohromady nejakou konfiguraci, ktera mi vyhovuje (samozrejme s ohledem na cenu - nejsem milionar), a objednam to. Tedy pokud chci napriklad Mondeo liftback se silnym benzinakem a v kuzi, tak mne ani nenapadne se koukat, jestli naaaahodou Toyota nedela neco levnejsiho, jestli Mazda nema nejakou vyprodejovou akci ci jestli uz korejci vypustili fluidniho konkurenta na trh nebo jestli Renault zase neprelepil znacek na nejaky Samsung...
Z meho pohledu tedy - pokud chci Superba, tak mi muze byt Cesestka tehape za petsetpade uplne ukradena.
Ja treba tohle vubec neznam.
Chci nejake konkretni auto, tak mrknu co nabizi za motory, jakou vybavu, jake extras, dam z toho dohromady nejakou konfiguraci, ktera mi vyhovuje (samozrejme s ohledem na cenu - nejsem milionar), a objednam to. Tedy pokud chci napriklad Mondeo liftback se silnym benzinakem a v kuzi, tak mne ani nenapadne se koukat, jestli naaaahodou Toyota nedela neco levnejsiho, jestli Mazda nema nejakou vyprodejovou akci ci jestli uz korejci vypustili fluidniho konkurenta na trh nebo jestli Renault zase neprelepil znacek na nejaky Samsung...
Z meho pohledu tedy - pokud chci Superba, tak mi muze byt Cesestka tehape za petsetpade uplne ukradena.
Takové zákazníky má každá automobilka ráda... spotřební a neinformovaný přístup k autům je opravdu běžnější.
Co je na tom neinformovaneho?
A spotrebniho?
Proste pokud si vyhlednu auto, tak jdu po nem. Pak muzu slevit z motoru a pridat na vybave, nebo naopak, nebo si to zacalovat komplet v plne palbe...
Je to jen na mne.
A spotrebniho?
Proste pokud si vyhlednu auto, tak jdu po nem. Pak muzu slevit z motoru a pridat na vybave, nebo naopak, nebo si to zacalovat komplet v plne palbe...
Je to jen na mne.
V zásadě jsou dva extrémní přístupy ke koupi auta.
Jeden je ten, že chceš Mondeo a koupíš si Mondeo, bez ohledu na ceny, konkurenci atd. Proto mu říkám neinformovaný - kupuješ bez toho, že bys znal konkurenci.
Druhý je ten, že stanovíš jen základní kritéria - rodinné auto, nejspíš v naftě, s nějakou výbavou za nějaké peníze. Prozkoumáš ceníky, pár aut projedeš, necháš si vypracovat pár cenových nabídek a z nich pak vybereš vítěze podle svých priorit.
Jeden je ten, že chceš Mondeo a koupíš si Mondeo, bez ohledu na ceny, konkurenci atd. Proto mu říkám neinformovaný - kupuješ bez toho, že bys znal konkurenci.
Druhý je ten, že stanovíš jen základní kritéria - rodinné auto, nejspíš v naftě, s nějakou výbavou za nějaké peníze. Prozkoumáš ceníky, pár aut projedeš, necháš si vypracovat pár cenových nabídek a z nich pak vybereš vítěze podle svých priorit.
každej vybírá podle sebe... 😉 ovšem pokud máš už dopředu oblíbenou značku a favorita tak máš ulehčenou práci...přijdeš do salonu škody, tam ti nakonfigurujou vůz a pošleš objednávku... 😉
většina lidí kteří nejsou posedlí jednou značkou, tak auto vybírají právě takhle...navštíví víc výrobců, zkusí různé typy aut v dané cenové relaci, případně si projedou něco jetého za podobnou cenu, zda se to nevyplatí a až po tom se rozhodnou...
ono dnes to máš s rozhodováním celkem těžky, vzít funglovku subpremii střední třídy za 600 a nebo stejnou třídu nebo vejš z premie mírně jetou(do 30tkm)?? dneska je výběr obrovský a o tom to je...pryč jsou doby kdy se člověk rozhodoval mezi žigulem a 120L a na plakátech v pokoji měl volhu...
většina lidí kteří nejsou posedlí jednou značkou, tak auto vybírají právě takhle...navštíví víc výrobců, zkusí různé typy aut v dané cenové relaci, případně si projedou něco jetého za podobnou cenu, zda se to nevyplatí a až po tom se rozhodnou...
ono dnes to máš s rozhodováním celkem těžky, vzít funglovku subpremii střední třídy za 600 a nebo stejnou třídu nebo vejš z premie mírně jetou(do 30tkm)?? dneska je výběr obrovský a o tom to je...pryč jsou doby kdy se člověk rozhodoval mezi žigulem a 120L a na plakátech v pokoji měl volhu...
Dat 600 kapriku za ojetej kram? To si delas srandu, ze?
To radeji nekomentuju...
Ja nemluvim o posedlosti jednou znackou, ale o touze koupit si konkretni auto.
Chci treba Superba 3.6V6 4x4 DSG v plne palbe.
Fajn, nejsem milionar, takze musim trochu slevit.
Takze bez 4x4, bez 3,6 a bez DSG...treba 1,8TSI ale porad v kuzi.
Co je mi po tom, ze Renault dava Latitude pod sest stovek?
Co mne zajima Mazda, Toyota, Honda...?
Nebo ti vazne prijde normalni si rict: Mam styry kila na karu a tak se mrknu co nejvic za ne muzu koupit. Chci Audi RS6. Nova asi tezko, tak zkusim bazos... >😁
To neni nakup, to je rezignace, ne?
To radeji nekomentuju...
Ja nemluvim o posedlosti jednou znackou, ale o touze koupit si konkretni auto.
Chci treba Superba 3.6V6 4x4 DSG v plne palbe.
Fajn, nejsem milionar, takze musim trochu slevit.
Takze bez 4x4, bez 3,6 a bez DSG...treba 1,8TSI ale porad v kuzi.
Co je mi po tom, ze Renault dava Latitude pod sest stovek?
Co mne zajima Mazda, Toyota, Honda...?
Nebo ti vazne prijde normalni si rict: Mam styry kila na karu a tak se mrknu co nejvic za ne muzu koupit. Chci Audi RS6. Nova asi tezko, tak zkusim bazos... >😁
To neni nakup, to je rezignace, ne?
:yes: zamyslat sa nad vysokou hodnotou spotreby vozidla ,ktore poskakuje skoro na mieste a ma stale zapnuty motor je trochu scestne. Sam ked idem rano do prace (firmne auto s maly naftakom a skvelou papierovou spotrebou myslim ze 4.6 L skvapalnenych dinosaurov na 100km) mam krasnu cestuu, ktora vyzera nasledovne: prejdem plynule 250m v obytnej zone, potom sa zaradim do kolony, ktora ma niekedy 500 metrov a inokedy cca 3,5km a v horsich pripadoch este viac. Spotreba v prvych usekoch atakuje v hosrsich pripadoch 11l /100km, avsak ked sa kolona rozprchne (aj zazraky sa deju),celkova spotreba za celu cestu sa dostane na normalnych 6-7 l/100km. Vozidlo jazdi celkovo za nejakych 6.2, spotreba je dana vacsinou jazd ( v sucasnosti) po meste v podmienkach uvedenych vyssie
Neni treba vyvolavat flame. Podle uzivatelu je prumer pod 7 litru😒br />
[odkaz]
Je tam rekordman s 5.41, ale ten asi nejezdi po dalnici. Ale na druhou stranu jeho prumer je za skoro 50 tisic km. Highway jezdci maji prumer lehce pres 7, coz odpovida zkusenostem meho kolegy (prumer 7.2). Na stejnem webu je mozny najit i srovnani s naftou, ale neni to uplne fer, protoze jednak maji vyssi vykon 103kW, jsou v tom i kombiky a DSG. Nicmene prumer je necelych 6.5, stejne jako median... [odkaz]
Je tam rekordman s 5.41, ale ten asi nejezdi po dalnici. Ale na druhou stranu jeho prumer je za skoro 50 tisic km. Highway jezdci maji prumer lehce pres 7, coz odpovida zkusenostem meho kolegy (prumer 7.2). Na stejnem webu je mozny najit i srovnani s naftou, ale neni to uplne fer, protoze jednak maji vyssi vykon 103kW, jsou v tom i kombiky a DSG. Nicmene prumer je necelych 6.5, stejne jako median... [odkaz]
Na fotce bylo 16,2 l. a basta, místním bavičům to stejně nevysvětlíš.
Průměrné spotřeby na spritmonitoru sedí jak pr.del na hrnec.
Průměrné spotřeby na spritmonitoru sedí jak pr.del na hrnec.
Presne, zere to jako krava, ja bych to nechtel.
Hyundai i40 1,7 CRDI je nejlepci!
[odkaz]
>😁
Hyundai i40 1,7 CRDI je nejlepci!
[odkaz]
>😁
10l/km na trasu 27km neni 16 na 176 😉
tys fakt ještě nepochopil že to je spotřeba od nastartování? >😁
To musis tolerovat, Hondy jeste pred par lety ani netusily, co je to palubni pocitac...
Pamatuji na otcův nový escort v ´98 s obdobným dřevodekorem palubky, už tehdy působil dost rozpačitě. Proč ho proboha nyní nacpali do superba, vždyť interiér jinak působí velmi vkusně
Pamatuji si ještě dnes, když jsem superbem 1,4TSI jel poprvé na produktovém tréningu škodovky. Dostalo mě, že se 4 dospělejma chlapama to auto dokázalo zrychlit z 50km/hod. na 5 na 100km a nemusel jsem řadit. Prostě těch 92kW nikdo neokecá. Samozřejmně, že se bavíme o pohodové jízdě v rámci předpisů. Tohle auto si ale závodník nekoupí.Cenově je taky posazené do Fleetu, takže jako základ proč ne. Moje osobní volba by byla 2,0TDI jednoznačně. Ale tenhle motor mě vůbec neuráží. Mimochodem v Octavii Combi jsem jel z Liberce do Sokolova za 6,1 se syrovým motorem a rozhodně jsem nebyl brzda provozu 😄
Spotřeba 8,5 bodů to je boží ....... >😁
čau😒odkaz]
[odkaz]
V kolonách jsem stál už mnohokrát ale na 16 litrů mi to nikdy nevystoupalo (17 litrů jsem dosáhl jen u Norimberku, když jsem testoval, jestli to pojede 250 v hodině, jo, jelo to ale daleko bych nedojel. Hlavně že jsem ale potupil Audi Q7 co se mnou soutěžilo). Což bylo nefér, protože Q7 je těžší. 😲
Jinak predchozi koncernove auto se pri nizke rychlosti preplo z l/100km na l/h a tento udaj k prumeru nepribyval.
To musí být smutné mít plnou hlavu lidí které nesnášíš jen proto, že mají jiný názor. Dám Ti radu. Fakt je hoď na hate list, vyčistíš si hlavu, možná Ti potom v hlavě zbude místo i na pěkné věci.
Už nějakou dobu se z diskuzí na auto.cz stala plkárna, tak proč toho nevyužít k pobavení, žádné jiné vedlejší smysly nebo touhy v tom nehledej. Ostatně my tady už taky hezkou dobu rozebíráme hov.dinu, ale aspoň má něco málo společného a auty.
To já jen že na displej je možné dostat cokoli... ale upřímně, co se testů týče, mám dojem, že auta většinou testují nějací závodníci😊 V testu čtu o vyváženém podvozku a v reálu jsem cítil každou nerovnost..a s motor, který pro své nízké výkony nebyl doporučen, mě nikdy nenechal při předjíždění na holičkách a vždy měl pro mě dostatečnou rezervu. 😄
I když samozřejmě, tohle mám zprostředkovaně od kamaráda, doložené jeho fotem. Průměr na palubním počítači škodovky, vyšší jak 20litrů, byť za krátkou vzdálenost, mohu osobně potvrdit. Nic víc, nic míň 😉 A předpokládám, že se zde bavíme o hodnotě z palubního počítače v testu...
P.S. V obou případech šlo o průměrnou spotřebu. Takže ta octavia se teoreticky ani nemusela přiblížit tak vysoké okamžité spotřebě (nevím např jak to měli vyřešené při delším stání s nastartovaným vozem apod.)
Dobrá teorie, ne? 😄
A to se vyplatí !!!!!
P.S. On to tedy každý ví, a tuto motivaci není skutečně třeba popírat, nejste v tom sami. Takových jako jste vy je mnohem více. Přece dostanete půjčený pořádný káry, na které nikdy nebudete mít, pozvou Vás na hezká místa, všechno zadarmo, to je slušná motivace.
Ano, turbobenzíny jezdí dobře a mají docela dobrou spotřebu, ale pokud chcete psát vyváženě, necháte na lidech, aby se rozhodli sami a ne že budete na závěr konstatovat - diesel nemá cenu kupovat.
Zcela suše: trh nakonec rozhodne stejně sám a třeba u Superbu a Passatu, nakonec u Mondea taky, 3008/5008 nevyjímaje, přes Vaše výkřiky se turbobenzíny neprodávají příliš dobře.
Ve svých článcích zapomínáte zdůraznit jednu věc: benzíny atmo jsou obvykle o hodně levnější než turbodiesely. Turbobenzíny jsou ovšem prakticky stejně drahé jako turbodiesely - a tím pádem je rozhodování ulehčeno (zkomplikováno?)
Kdyby někdo odněkud vytáhl statistiku prodejů turbobenzínů, přes všechnu chválu kterou tady rozhazujete plnými hrstmi, zjistilo by se, že je to slabší než by se čekalo.
U Superbu nevím, kde je řečeno, že nemá cenu kupovat TDI, když existuje TSI. Jakkoli je základní agregát překvapivě dobrý, já osobně bych v tomto konkrétním modelu dal přednost 1,6 TDI a kolega Aleš je, nepletu-li se, podobného názoru. To ale neznamená, že budeme programově preferovat turbodiesel ve všech modelech.
A nezapomínejte, že ne každý si kupuje slušnější auto na desetitisíce kilometrů ročně. Kdo moc nenajezdí, neudělá s tímto motorem krok vedle - o tom to celé je.
Můžete mi tedy vysvětlit, proč to lidé nedělají? Jakkoli jste jim to dobře vysvětlili? A proč podíl dieselů neustále stoupá?
Dám ti příklad ze svého BMW. Nemám PP, ale jako každé BMW je i v mé E36 ekonoměr, tudíž supluje PP a jeho funkci okamžitá spotřeba. Tam není problém mít aktuální spotřebu třeba 25 l a to je to diesel! A kdybych takhle ujel 100km, tak mám i dlouhodobou spotřebu 25l, tak už? 😉
Já si jen utahuji z té fotky - profesionál by tam 16,2 litrů na 100 nafotil jen stěží.
BMW fuj ! 😄
Nevím co ti přijde směšné na té fotce, mi to přijde po objasnění od p. Vaverky celkem logické.
BMW fuj? Opět ses odhalil víc než by bylo třeba...
Mimochodem, Angličani píší VolksWagon 😄
Řval jsem smíchy, když jsem v UK slyšel v rádiu tu reklamu Foršprunk turch teknik s anglickým přízvukem ... >😁
Bylo to skoro stejně dobrý jako Simpli klefa u nás s německým přízvukem. Ba ne, bylo to lepčí, mnohem lepčí !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >😁 >😁 >😁
Ale lidé to kupují, já bych si to koupil taky (VW, ne audi), kdybych nepoznal kvalit opravdové prémiové jízdy v BMW a MB. Nad to není.
Čoveče nebreč a nedělej to, když tě to nebaví. Kdybys četl Auta od Arthura Haileyho, zjistil bys, že prodávat auto je vlastně sranda - je třeba si zákazníka otypovat a najít jeho slabinu a na tu ho dostat. S brekem nic neprodáš.
Mám další teorii, zkoušeli novou disciplinu - SPOTŘEBA VOZIDLA PŘI STÁNÍ NA VOLNOBĚH. 😄 >😁 😄
Taky dobrá teorie, ne?
Teorie č. 3.
Dobrá teorie, ne?
P.S. A co HTP, člověče, taky nevypínáš motor pojízdě aby se ti ochladilo turbo??? 😄 😄 😄
Pan Vaverka hovori o "desitkach minut stani". No povedzme ze stali s beziacim motorom hodinu. Co myslis, aku spotrebu (v litroch/hodinu, samozrejme) ma motor beziaci na volnobeh pocas statia, bez klimy? Liter, dva? No nech to slak trafi, nebudeme setrit, dajme mu 3 litre na hodinu!
16.2/100 pri trase 176.6km co udava pocitac je celkove 28.6 litra (16.2 * 1.766). Odpocitam 3 litre co k tomu po absolvovani trasy pridala hodina volnobehu (neverim ze tolko ten motor zozral na volnobeh, ale urobim ti radost), zostava 25.6 litra. Preratane naspat na 100km (/1.766) a mas "cistu" spotrebu 14.5/100. Stale hooodne vysoke cislo! A to ani nevravim, ze na volnobeh ten motor nezozere 3 litre za hodinu, ani keby bezal s klimou, vyhrievanim sedadiel aj okien, dialkovymi svetlami, kilowattovou muzikou, a zvarackou zapnutou na bateriu...
Na volnoběh sice motor příliš "nebere" ale na 5 km spotřebuje třeba půl litru a každé další spálené deci navíc se průměruje tou hodnotou ujetých kilometrů. Pak samozřejmě stačí projet pár ulic a spotřeba v palubním počítači rychle klesne.
A druha vec, prakticky do kazdeho auta sa da lahko natankovat o 5-10 litrov viac, ked clovek tankuje pomaly, a necha benzin v nadrzi "vypenit" (mam odskusane na Fabii, o 10 litrov bez problemov). Samozrejme, normovany objem nadrze je ale dany po to prve "cvaknutie" pistole, a od neho sa aj odvijaju znacky 1/4, 1/2, 3/4, 1/1. Ale to vy isto viete, vsak? 😉
Inak Superb az tak nepoznam, ale u aut na ktorych jazdim sa priemerna spotreba pocita za urcity pocet prejdenych kilometrov. Je teda fuk ci pohnem auto o 5km (a stoji ma to 0.5L benzinu), spotreba sa velmi nezmeni lebo sa pocita za poslednych predchadzajucich (povedzme) 50km. Samozrejme okrem pripadu ked pocitadlo spotreby umyselne pred jazdou vynulujem. Ale ako vravim, toto neviem ako ma Superb spravene, mozno nuluje pocitadlo priemernej spotreby automaticky po kazdom vypnuti motora...
Koncernový palubný počítač má dve pamäte a týka sa to i tej "tvojej" Fábie, či Superb-a.
1. je pamäť pre tzv. "jednotlivú jazdu", t. j. že sa zbierajú informácie od otočenie kľúčom v zapaľovaní po jeho vypnutie. Palubný počítač zráta prvú priemernú spotrebu po prejdení cca 300 metrov. Priemerná spotreba je uložená ešte po dobu 2 hodín. Po prekročení tohto času sa priemerná spotreba vynuluje a preratáva znova. Ak je ďalšia jazda uskutočnená do dvoch hodín, počítač narátava priemernú spotrebu s predchádzajúcou hodnotou, ak samozrejme si tu priemernu hodnotu nevyresetujem.
2. je pamäť tzv. pre celkovú jazdu a keď sa táto tlačidlom nevyresetuje, bude zbierať a preratávať priemernú spotrebu po dobu 100 hodín jazdy, prípadne do prejdenia 10tis. kilometrov. potom sa následne pamäť vyresetuje a prepočet začína odznova.
Pamäť číslo 1 mi umožní zistiť priemernú spotrebu napr. na troch úsekoch. úsek A-B, úsek B-C, úsek C-D samostatne.
Pamäť číslo 2 mi vypočíta priemernú spotrebu na úseku A-D.
Je jedno koľko km prejdeš, stačí ak ten úsek bude dlhší ako 300m. Vtedy i 1,4 Mpi vo Fábii ukáže priemernú spotrebu 15l/100 km a nie je problém zajazdiť pri studenom štarte 20l/100 km.
A k tej nádrži. Fabia ma pri hrdle nádrže odvzdušňovací ventil, ktorý majú radi dovolenkári, vďaka ktorému môžu pri ceste na letnú dovolenku narvať do nádrže čo najviac pohonných látok. Paradoxne toto leto bol benzín v AT lacnejší ako v SK. Ono neviem, ale do takého Forda sa ti viac benzínu "narvať" asi nepodarí.
3-5 minut. sviti mi na displeji sptreba 99,9 a to mam tdi a ted mi to teda tou tvoji filozofii vysvetli
Doporučuje se😒br /> - oškrábat
- nastartovat
- ihned se s nízkými otáčkami rozjet, motor netůrovat
- až do částečného ohřátí motoru jet v režimu nízké zátěže motoru
NIČÍŠ SI MOTOR a úplně zbytečně si zvyšuješ spotřebu paliva svého TÉ DÉ ÍÍÍ
Díky za palbu, bavil jsem se jak nikdy. 😉 😉 😉 😉 😉
Jen je mi líto že přicházím o pár příspěvků jednoho znalce 3válcových motorů....
Já se taky bavil, ostatně tady už diskuze k ničemu jinému snad ani není než k pobaveni.
Neboj, on se zase objeví na jiné diskuzi a zase se něco převratného dovíme.
Takže si najdi na netu někde princip fce převodovky a zjistíš, že se netočí v ní nic při volnoběhu, a WinDiesel měl ve všem pravdu, co radil kolegovi.
Pobrals to, nebo mám ještě zobecnit?
Nějaké tahání na ladě, které tady taháš, vůbec není předmětem diskuze. Bavíme se o stání vozidla při zapnutém motoru v zimě a škrábání okna, kde se v převodovce opravdu nic netočí a to ani v tvém HTP.
Tříválce jsou peklo, ale co naděláš... Zatím nejsou, tak si toho užívejme.
Fajn, máte svůj styl to je bezva 😄 😄 😄
I kdyz na vyvolani megadiskuse je to dost dobre >😁