Dobry postreh,i ked tu Skodovka nemoze predsa nikdy pohoriet! :-) Ono to aj pekne schovali to textu...ved v meste len 9,5litra a pri sviznejsej jazde 11litrov,šak to nič nie je,že? A 8b za spotrebu! :-)
To je pudel boha jeho, oni tady blábolí o sptřebě max kolem 11 l při svižné jízdě a mají na počítači 16,2 l / 100 km. >:D >:D >:D >:D >:D Díky chlapci za upozornění, už jsem se dlouho tak nenasmál. :yes:
Spotřeba 8,5 bodů to je boží ....... >:D
Já jen vím, že spotřebu kolem 16 litrů jsem naposledy dosáhl při přebírání nového (výkonnějšího) auta, kdy jsem tomu 3/4 hodiny šlapal na krk jak cvok, se tedy musím přiznat. Rozhodně to auto nestálo s motorem puštěným na volnoběh, dokonce ho ani nikdo nefotil .......... :-):-):-):-):-)
Tak ono stačí natočit motor, vycouvat z garáže a ujet prvních 500 m a na palubním počítači mám průměr 25l (třílitrová nafta), ano s každou desítkou metrů to pak padá dolů velmi rychle až pod 9l. Takže vidět 16,2 na maxidotu u jakéhokoliv motoru není žádný problém.
To je pravda. Jednou byla taková námraza, že jsem ani nemohl otevřít dveře. Když jsem se do auta dostal, nastartoval jsem a škrábal přední sklo. Po ujetí pár stovek metrů se objevila průměrná spotřeba 64 litrů/100 km (normálně jezdím za 4 až 4,5 l ). Jinak , když budu chtít kvůli focení na počítadle co nejnižší údaj, tak na kopci vynuluju palubní počítač a není problém udělat průměr 0,1 l/100 km.
čau:[odkaz]
[odkaz]
Hame kecáš. Mám taky třílitr (diesel) a když nastartuji, mám tam cca 8 litrů, potom se to zvedne tak na 10,5 - 11,0 a potom to začne padat k 9 litrů, případně méně, když jedu po dálnici. Dělám to každý den a nikdy jsem se nedostal na 16,2 litrů, leda bych studenému motoru šlápnul na krk jak šílenec. Varuji Tě, 80% opotřebení motorů pochází od studených startů a přetěžování motoru za studena. :-):-):-)
Když nastartuješ a zůstaneš stát tak spotřeba může vystoupat ještě výš, protože ujetá vzdálenost je nula a spotřeba nula není. Koncernové komputery takto fungují, stačí si to vyzkoušet. Je možné, že některé jiné počítače stání nebo rozjezd nekalkulují, resp. rozkládají jej do delšího časového úseku a pak spotřeba na začátku taková není. Třeba i 2.0 TDI v manželčině Tiguánu začíná někde na 20 l. A je to celkem logické, startování = spotřeba a nulová vzdálenost a prvních pár metrů je tedy s velmi vysokou spotřebou nevím co je na tom nepochopitelného. Takže když ti po nastartování tvůj komputer ukazuje 8l tak prostě lže (asi úmyslně aby tě ze skutečné spotřeby netrefilo) a prvotní spotřebu rozkládá až během další jízdy. Pokud věříš svému komputeru tak si věř, ale pravdu nemá on ani ty.
Svému PP nevěřím a opravdu mne může každý den trefit. Hlavně mám nádrž jen 65 litrů a nerad tankuji. Mno, dlouhodobý průměr už mi klesl na 9,6 litrů >:D
V kolonách jsem stál už mnohokrát ale na 16 litrů mi to nikdy nevystoupalo (17 litrů jsem dosáhl jen u Norimberku, když jsem testoval, jestli to pojede 250 v hodině, jo, jelo to ale daleko bych nedojel. Hlavně že jsem ale potupil Audi Q7 co se mnou soutěžilo). Což bylo nefér, protože Q7 je těžší. :-O
Dlouhodobý průměr 9,6 je normální hodnota, která ale nemá se spotřebou v prvních kilometrech nic společného, ta je pochopitelně daleko vyšší u dieselu i u benzinu.
Já jsem ve svém příspěvku mluvil pouze o své dlouhodobé spotřebě. Znovu opakuji, že můj šestiválec vystoupá max k 11 litrům těsně po startu, studenému motoru na krk nešlapu. PP sice nevěřím ale myslím že při průměrných spotřebách kolem 10 litrů proměřuje podstatně méně než u aut s průměrnou spotřebou 6 litrů, to je pozitivum.
Jenže na fotkách k článku není dlouhodobá spotřeba ale průměrná od nastartování (svítí tam jednička vpravo nad slovem spotřeba, dlouhodobá by byla po přepnutí na 2). Když jsem si posčítal výkazy najetých km (služební auto) kde jsou i přesná tankování tak u koncernu comp podměřuje cca o 0,3-0,5 litru proti reálu.
Ja mam treba petivalec benzin a muj PP pocita uplne jinak: Pri jizde ukazuje prumernou spotrebu a kdyz zastavim, tak ten prumer stoupa kazdych asi 30 sekund o jedno deci. Je pritom uplne fuk, kolik uz mam najeto a za jak dlouho a jak vysoka je zrovna ta prumerna spotreba - proste co 30 sekund pribyde jedno deci. Kdyz rano v mrazu nastartuju a mam ze vcerejska spotrebu treba 8,5, tak nez oskrabu auto, mam tam klidne 11. A trva klidne 50 km, nez se to dostane zase na +- realny udaj.
Jinak predchozi koncernove auto se pri nizke rychlosti preplo z l/100km na l/h a tento udaj k prumeru nepribyval.
Ja mam koncernovy vuz a palubak je až překvapivě přesny. Knk. je to +- 0,2dl. Takže palubak je občas i pesimista. A podle zkušenosti majitelu patři koncernove palubaky k těm přesnějšim.
Nemam nic proti koncernu, ale doteraz som mal take info, ze PP je dost nepresny a ked s tym majitel pride do servisu, tak mu ho bez problemov nastavia presne.
No ja osobně mam krom koncernu ještě zkušenost s jednim Fordem a tam se o přesnosti moc mluvit nedalo. Par lidi už psalo že i u noveho Focuse je to dost nepřesne. Znama nepřesnost je i u staršich Toyot až na vyjimky u novych nevim. Na jinych strankach byla diskuze o přesnosti palubaku a ty koncernove pařili podle zkušenosti k těm přesnym.
Takže závěr je takový, že ty nejsi schopen tuto banální věc pochopit, jelikož tvůj PP říká něco jiného, tak to je gól >:D Opět se odhalil, víc než bylo třeba.
Mého srdce šampión přišel, hurááááááááá >:D Co povíš bystrého, staříku zkušenostmi opředený? Dneska tu je sranda. Jo a našel jsem ti kámoše, co ti je dost podobný, lowkick si říká, je s ním sranda skoro jako s tebou.
Tohle snad už nemůžeš myslet vážně?! 8-s Řekni prosím, že si děláš pr.el a nejsi tak hloupý, jinak už fakt rezignuji a řadím tě ke svému osobnímu seznamu zdejších plkařů...
Pokud jsi takový ubožák, klidně přidej, když Ti to udělá dobře. obvykle se na hate list zařazují lidé, kteří ty další třeba urážejí, sprostě jim nadávají a podobně, což já nečiním. Rád lidi soudíš (a odsuzuješ), což naopak hodně říká o tobě.
Jaký hate list, o tom nebyla řeč. To "zdravy rozum" má na hatu polovinu zdejších diskutérů >:D Můj soukromý seznam, jež je v mé hlavě a těhle nicků si pak v diskuzích více všímám, neb mě jejích příspěvky vždy dostanou svou tupostí. Tak snad tam nebudeš patřit i ty.
Čoveče to musí být namáhavé. No, my obyčejní na to nemáme, to je potřeba Mr. Mozek BMW fan.
To musí být smutné mít plnou hlavu lidí které nesnášíš jen proto, že mají jiný názor. Dám Ti radu. Fakt je hoď na hate list, vyčistíš si hlavu, možná Ti potom v hlavě zbude místo i na pěkné věci.
Nerozumíš česky??? ŽÁDNÝ HATE LIST NEPOUŽÍVÁM!
Už nějakou dobu se z diskuzí na auto.cz stala plkárna, tak proč toho nevyužít k pobavení, žádné jiné vedlejší smysly nebo touhy v tom nehledej. Ostatně my tady už taky hezkou dobu rozebíráme hov.dinu, ale aspoň má něco málo společného a auty.
>:D jak ti krásně ten VW leží v hlavě, to je paráda. A jak vidím, tak jste se kucí našli, tak si pokecejte o svých těžce nabitých zkušenostech a poučte mě, já na to čekám ;-)
Po nastartování a ujetí pár stovek metrů se mi ve fabii 1.4 podařilo dostat spotřebu i nad 20litrů..a to myslím průměrnou, ne okamžitou a do té chvíle jsem motor ani nemusel točit. Je ovšem pochopitelné, že pak šla tryskem dolů. Stejně tak jsem viděl foto z palubního počítače jedničkové octavie s hodnotou 99l/100km a to prosím nebyla fotomontáž a podle všeho ani porouchaný displej.
To já jen že na displej je možné dostat cokoli... ale upřímně, co se testů týče, mám dojem, že auta většinou testují nějací závodníci:) V testu čtu o vyváženém podvozku a v reálu jsem cítil každou nerovnost..a s motor, který pro své nízké výkony nebyl doporučen, mě nikdy nenechal při předjíždění na holičkách a vždy měl pro mě dostatečnou rezervu. :-)
Drtiva vetsina PP EU aut neumi ukazat vetsi okamzitou spotrebu nez 25l. Z toho spocitany prumer tezko muze byt vyssi. A dost pochybuju, ze by tryskami jakekoliv jednickove Octavie proteklo takove mnozstvi paliva...
Já netvrdím, že nutně proteklo tryskami té octavie tolik paliva, nicméně na jinak dobře fungujícím palubním počítači vyskočila tahle hodnota. Jestli se ti to nezdá, nehádej se se mnou, ale s tím palubním počítačem:)
I když samozřejmě, tohle mám zprostředkovaně od kamaráda, doložené jeho fotem. Průměr na palubním počítači škodovky, vyšší jak 20litrů, byť za krátkou vzdálenost, mohu osobně potvrdit. Nic víc, nic míň ;-) A předpokládám, že se zde bavíme o hodnotě z palubního počítače v testu...
P.S. V obou případech šlo o průměrnou spotřebu. Takže ta octavia se teoreticky ani nemusela přiblížit tak vysoké okamžité spotřebě (nevím např jak to měli vyřešené při delším stání s nastartovaným vozem apod.)
A věcnější argument nemáte? Krátkodobá spotřeba po pár kilometrech jízdy od nastartování a desítkách minut stání při focení není zrovna vypovídající údaj. Jednoho čísla si všimnete, ale že jsme od vynulování počítadla km při plné nádrži po 176 km projeli čtvrtinu nádrže, to už vaši pozornost neupoutá.
Napsal jste to dříve, říkal jsem si, snímek přece sám o sobě neříká, za jakých podmínek byl vyfocen (za jakých podmínek se ukázala, ta průměrná spotřeba). ;-)
A taky to mohlo být tak, že tomu šlápli na krk, a potom se vyděsili, 16,2 tak teď hoši prrrrr, to by výsledek testu asi nevypadal dobře... Teď musíme hezky lážo plážo, to by se ve Škodovce zlobili....
Dobrá teorie, ne? :-)
Teď si vážně děláte srandu, co? A co nějaká další pozvánka od Škodovky na předváděčku aut někde na exotickém místě, kdy Škodovka všechno platí.... To za to myslím stojí. Prostě neudělat Škodovce nedobře, případně jí udělat přímo dobře.
A to se vyplatí !!!!!
P.S. On to tedy každý ví, a tuto motivaci není skutečně třeba popírat, nejste v tom sami. Takových jako jste vy je mnohem více. Přece dostanete půjčený pořádný káry, na které nikdy nebudete mít, pozvou Vás na hezká místa, všechno zadarmo, to je slušná motivace.
Vstupní fakta máte více méně přesná, ale vaše vývody jsou naprosto zcestné. Představte si, že je nám v jádru úplně jedno "za kolik" to které auto jezdí - jde nám jen o srovnání s ostatními auty na trhu. A ve Škoda Auto nejspíš taky nikoho netrápí, kolik nám Superb "žere" - aspoň do té doby, dokud budeme psát reálné hodnoty. A na tom, že uvádíme pravdivé údaje, nic měnit opravdu nebudeme: Ani tak, abychom se zavděčili některé automobilce, ani tak abychom se zavděčili pochybovačným čtenářům, kteří doma od stolu rozhodli, že benzinový motor nesmí mít míň než dvojnásobnou spotřebu od turbodieselu.
Jako pochybovačný čtenář Vám děkuji za PŘÍSNOU objektivitu a vyváženost ve Vašich článcích, už se těším, až zase budete rýpad do dieselů a konstatovat že diesel se URČITĚ nevyplatí kupovat a to ani v autech, kde diesel dává minimálně stejný smysl jako benzín (turbobenzín). Koukněte se do Vašich článků např. o Peugeotech 3008/5008, o Fordech Mondeo a motorech ecoboost.
Ano, turbobenzíny jezdí dobře a mají docela dobrou spotřebu, ale pokud chcete psát vyváženě, necháte na lidech, aby se rozhodli sami a ne že budete na závěr konstatovat - diesel nemá cenu kupovat.
Zcela suše: trh nakonec rozhodne stejně sám a třeba u Superbu a Passatu, nakonec u Mondea taky, 3008/5008 nevyjímaje, přes Vaše výkřiky se turbobenzíny neprodávají příliš dobře.
Ve svých článcích zapomínáte zdůraznit jednu věc: benzíny atmo jsou obvykle o hodně levnější než turbodiesely. Turbobenzíny jsou ovšem prakticky stejně drahé jako turbodiesely - a tím pádem je rozhodování ulehčeno (zkomplikováno?)
Kdyby někdo odněkud vytáhl statistiku prodejů turbobenzínů, přes všechnu chválu kterou tady rozhazujete plnými hrstmi, zjistilo by se, že je to slabší než by se čekalo.
Ale jo, jezdí dobře!!! Jasně. Jen se moc neprodávají a Superb je toho zářným příkladem. 4 benzínové motorizace versus 3 dieselové, výsledek utkání 14:86.
To je pravda. Vcera na Tipcars vysiel clanok v trendoch v ojetinach a vacsina dnes kupuje diesel. Dnes je uz vsetko na naftu vratane holiacich strojcekov a mobilnych telefonov a clovek na bicykli aby v meste skapal od toho dymu.
Máš nějakou mozkovou disfunkci, když máš neustále zapotřebí srovnávat naftu s benzínem? Uvědom si, že existují i lidé, co si koupí atm. V8, to jsou věci, hm? 8-s
Tu tendenci mají hlavně na auto.cz, jakmile přijde řeč na turbobenzíny, nedělají nic jiného. Takže to určitě nedělám pouze já. A to bys měl uznat, pokud čteš pozorně recenze na auto.cz.
Ano přesně tenhle trend myslím. Zkrátka jsou třídy, kde je nafta jasná volba a naopak, ale tohle jsou diskuze (a asi tuplem zvláště s tebou) na delší dobu.
Mondeo 2,0 EcoBoost opravdu má smysl upřednostnit před 2,2 TDCi. Stejně tak 1,6 EcoBoost před 2,0 TDCi (a to samé ve Focusu). Nevidím na tom nic špatného, za pár let to může být zase naopak. S benzinovým Peugeotem 3008 jsem nejel, proto si netroufnu k němu nic říct.
U Superbu nevím, kde je řečeno, že nemá cenu kupovat TDI, když existuje TSI. Jakkoli je základní agregát překvapivě dobrý, já osobně bych v tomto konkrétním modelu dal přednost 1,6 TDI a kolega Aleš je, nepletu-li se, podobného názoru. To ale neznamená, že budeme programově preferovat turbodiesel ve všech modelech.
A nezapomínejte, že ne každý si kupuje slušnější auto na desetitisíce kilometrů ročně. Kdo moc nenajezdí, neudělá s tímto motorem krok vedle - o tom to celé je.
Přesně tak, není tomu dávno, co jsme se podivoval nad kamarádem, jež si koupil Octavii TDI, když jezdí převážně velice krátké trasy a ročně víc než 15tis nenajede. Je to o rozumu a úsudku, nikoli o zbrklých preferencích.
Nikdo nechce, abyste propagovali diesely, překrucujete to. Trochu více objektivity by to chtělo a méně subjektivních vstupů.
Můžete mi tedy vysvětlit, proč to lidé nedělají? Jakkoli jste jim to dobře vysvětlili? A proč podíl dieselů neustále stoupá?
Když už o tom mluvíš, turbobenzíny mají prakticky stejné osazení komponenty jako turbodiesely, takže bych viděl celkové náklady dost podobně až na to, že benzínu stále sežerou více. Nižší celkové náklady mohou mít pouze jednoduché benzíny atmosféry. Jak to má turbo, EGR, mezichladič, rail, vysokotlaké vstřikovače, vysokotlaké čerpadlo, je to velice nákladově obdobné jako turbodiesel.
Benzin nemava problemy s kvalitou a mazivostou (aj ked v poslednej dobe sa rozmaha miesanie s etanolom) a tak zadrete vstrekovace alebo cerpadla tam moc nevidno. Ale urcite nema DPF a ani nebude mat v EU6 SCR. Jednoducho disel je zdravotne riziko a politici to cele zmrvili, tym, ze nastavili vysoke dane a clovek dnes pozera po kazdej korune.
Správný šťoural si vždycky něco najde... Škoda (a další značky VW Group) používají palubní počítače se dvěma paměťmi. Paměť 1 (zobrazena na fotce) je krátkodobá a při nastartování motoru se vymaže. Paměť 2 je dlouhodobá a k resetu dojde jen po zásahu řidiče. Funguje to stejně jako v Mercedesu "From start" a "From reset"
Kuří oko? Spíš výsměch někomu, kdo se rýpe v nesmyslech a snaží se při tom vypadat důležitě a jako bonus to okoření tisícem smajlů... Ale nechám tě při tom, že jsi objevil Ameriku, krátkodobá spotřeba je věc exotická 8-s
Jen se tím ale zesměšňuješ, ne těmi smajlíky, ale spíš neschopností pochopit termín krátkodobá spotřeba na PP.
Dám ti příklad ze svého BMW. Nemám PP, ale jako každé BMW je i v mé E36 ekonoměr, tudíž supluje PP a jeho funkci okamžitá spotřeba. Tam není problém mít aktuální spotřebu třeba 25 l a to je to diesel! A kdybych takhle ujel 100km, tak mám i dlouhodobou spotřebu 25l, tak už? ;-)
Budeš se divit, mám Mercedes 6 válec CDI a funkce tam mám obdobné a zírám na ně každý den.
Já si jen utahuji z té fotky - profesionál by tam 16,2 litrů na 100 nafotil jen stěží.
BMW fuj ! :-)
Nedivím se, spíš se divím, že to nechápeš, i když to máš denně před sebou.
Nevím co ti přijde směšné na té fotce, mi to přijde po objasnění od p. Vaverky celkem logické.
BMW fuj? Opět ses odhalil víc než by bylo třeba...
Ježišmarja, to je ale odhalení, vždyť jsem si dělal srandu a ještě jsem k tomu přidal smajlík. Možná nesnáším Audi ale BMW uznávám. Ber to kristovy rány easy!!! A nehroť to tak. :-|
Audi parazituje !!!!!!!!! Audi fuj !!!!!!!!!! Pryč s Audi, uvolněte místo, jedou skutečné vágny (MB, BMW).
Mimochodem, Angličani píší VolksWagon :-)
Řval jsem smíchy, když jsem v UK slyšel v rádiu tu reklamu Foršprunk turch teknik s anglickým přízvukem ... >:D
Bylo to skoro stejně dobrý jako Simpli klefa u nás s německým přízvukem. Ba ne, bylo to lepčí, mnohem lepčí !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:D >:D >:D
>:D >:D >:D:yes:
Ale lidé to kupují, já bych si to koupil taky (VW, ne audi), kdybych nepoznal kvalit opravdové prémiové jízdy v BMW a MB. Nad to není.
Kuří oko ? Spíš je to k pláči. Přesně kvůly takovým jako jsi ty trvá focení fotek mnohem delší dobu :-) u nás na bazaru, když je nový prodejce, tak nechápe, proč musím dávat sakra bacha, abych náhodou nefotil panel přístrojů s okamžitou spotřebou (ona po nastartování u TDI taky svítí cca 12litrů), a aby mi nesvítila kontrolka ruční brzdy (to dokáže zákazníky taky pěkně provokovat). Abych u každého auta dával bacha a přepínal na dlouhodobou, na to kašlu. A navíc je neobjektivní, protože nový majitel může mít úplně jiný styl jízdy. Další hit jsou svislé čáry přes čalounění (focení auta před 17hod. proti sluníčku) a konečně : taky mě zákazník obvinil, že se snažím auto záměrně vyfotit, aby vypadalo lépe. Aha měli bychom investovat do fotokomory na auta. Už nikdo nepřemýšlí, že fotka, která se nahraje na web má pro zobrazení 15kb, ikdyž zdrojová může mít třeba 4MB. A to už nemluvím o tom, že jeden zákazník chtěl auto nafotit i zespodu >:-[] My přece pracujeme jako každý jiný. Takže na blbosti, které tady šíříš, má těžko někdo čas. Mimochodem, když se náhodou můžu svézt třeba ve Fabii RS tak se spíš klepu, aby mi to někdo ze sousedů ze závisti neodřel, nebo do mě někdo nevletěl, všechno totiž platím. Je to spíš pro zlost.
Šak taky pane mistr, my ty škody budem těéééééžko prodávat.
Čoveče nebreč a nedělej to, když tě to nebaví. Kdybys četl Auta od Arthura Haileyho, zjistil bys, že prodávat auto je vlastně sranda - je třeba si zákazníka otypovat a najít jeho slabinu a na tu ho dostat. S brekem nic neprodáš.
wine, proč těžko prodávat-na superba čekáš půl roku, na Octavii 4 měsíce, yeti jakbysmet :-| to spíš ukazuje opak. Auta mě baví prodávat (jinak bych to nedělal a nečet auto.cz), akorát mě nebaví se dohadovat se šťourama. To bylo celé. Chci říct, že každá práce (ať už redaktora, nebo koholikov jiného), je prostě práce a myslet si, že někdo má čas zdlouhavě přemýšlet nad fotkami je mimo.
Tak to jo, hlavne tie desiatky minut stania pri fotografovani teda riadne zdvihli spotrebu! Prosim vas, pan Vaverka, dnes uz radsej nic nepiste. Nechajte to na zajtra, ked budete mat lepsiu formu... >:D
Snímek sám o sobě nic neříká, taková spotřeba se ukáže, např. pojedu-li krátce na začátku jízdy, budu-li popojíždět v koloně, buduli motor neustále točit aj.
A vůbec ! Proč musí motor běžet DESÍTKY MINUT když se auto staticky fotí??? To mi hlava nebere?
Mám další teorii, zkoušeli novou disciplinu - SPOTŘEBA VOZIDLA PŘI STÁNÍ NA VOLNOBĚH. :-) >:D:-)
Taky dobrá teorie, ne?
Jednoduše to tak obvykle děláme. Přijde nám to praktičtější a i ohleduplnější k technice, než neustále startovat kvůli popojetí o půl metru tam nebo dva metry jinam. V interiéru je navíc vidět, jak to vypadá "doopravdy", a ne stav s vypnutými budíky, navigací atd.
Člověče to bylo geniální. Autu, které nejelo, je třeba šetřit turbo. A nebo přece jen jelo a najelo si 16,2 a proto bylo třeba motor nevypínat a ochladit tak turbo?
Teorie č. 3.
Dobrá teorie, ne?
P.S. A co HTP, člověče, taky nevypínáš motor pojízdě aby se ti ochladilo turbo??? :-):-):-)
To je přesně ten, o kom jsem mluvil a tys mi za to nadával, no není to nádhera číst ty jeho plky? Náramně se při tom zasměješ a dovíš se spoustu nového, např. že automat nemá spojku, převodovka se na neutrál točí a petrumr toho má v repertoáru mnohem víc! >:D
Hádám že vám je kluci tak 14 podle inteligence vašich příspěvků. Mít půjčený auto na testování a nemuset řešit benzín tak určitě budu řešit při každým krátkodobým stání spotřebu a budu chcípat motor. Jo to určitě >:D
No jo, pisat sa v skole nauci kazdy, pocitat uz je tazsie. Tak specialne pre teba:
Pan Vaverka hovori o "desitkach minut stani". No povedzme ze stali s beziacim motorom hodinu. Co myslis, aku spotrebu (v litroch/hodinu, samozrejme) ma motor beziaci na volnobeh pocas statia, bez klimy? Liter, dva? No nech to slak trafi, nebudeme setrit, dajme mu 3 litre na hodinu!
16.2/100 pri trase 176.6km co udava pocitac je celkove 28.6 litra (16.2 * 1.766). Odpocitam 3 litre co k tomu po absolvovani trasy pridala hodina volnobehu (neverim ze tolko ten motor zozral na volnobeh, ale urobim ti radost), zostava 25.6 litra. Preratane naspat na 100km (/1.766) a mas "cistu" spotrebu 14.5/100. Stale hooodne vysoke cislo! A to ani nevravim, ze na volnobeh ten motor nezozere 3 litre za hodinu, ani keby bezal s klimou, vyhrievanim sedadiel aj okien, dialkovymi svetlami, kilowattovou muzikou, a zvarackou zapnutou na bateriu...
A nebo lze propočet odvodit od 60litrové nádrže. Čtvrtina je 15 litrů a 15 l/176 km = 8,5.
Na volnoběh sice motor příliš "nebere" ale na 5 km spotřebuje třeba půl litru a každé další spálené deci navíc se průměruje tou hodnotou ujetých kilometrů. Pak samozřejmě stačí projet pár ulic a spotřeba v palubním počítači rychle klesne.
No ja tam vidim se chyba viac ako stvrtina nadrze. Asi mam nieco s ocami.
A druha vec, prakticky do kazdeho auta sa da lahko natankovat o 5-10 litrov viac, ked clovek tankuje pomaly, a necha benzin v nadrzi "vypenit" (mam odskusane na Fabii, o 10 litrov bez problemov). Samozrejme, normovany objem nadrze je ale dany po to prve "cvaknutie" pistole, a od neho sa aj odvijaju znacky 1/4, 1/2, 3/4, 1/1. Ale to vy isto viete, vsak? ;-)
Inak Superb az tak nepoznam, ale u aut na ktorych jazdim sa priemerna spotreba pocita za urcity pocet prejdenych kilometrov. Je teda fuk ci pohnem auto o 5km (a stoji ma to 0.5L benzinu), spotreba sa velmi nezmeni lebo sa pocita za poslednych predchadzajucich (povedzme) 50km. Samozrejme okrem pripadu ked pocitadlo spotreby umyselne pred jazdou vynulujem. Ale ako vravim, toto neviem ako ma Superb spravene, mozno nuluje pocitadlo priemernej spotreby automaticky po kazdom vypnuti motora...
No je vidieť, že tu "svoju" Fábiu poznáš.
Koncernový palubný počítač má dve pamäte a týka sa to i tej "tvojej" Fábie, či Superb-a.
1. je pamäť pre tzv. "jednotlivú jazdu", t. j. že sa zbierajú informácie od otočenie kľúčom v zapaľovaní po jeho vypnutie. Palubný počítač zráta prvú priemernú spotrebu po prejdení cca 300 metrov. Priemerná spotreba je uložená ešte po dobu 2 hodín. Po prekročení tohto času sa priemerná spotreba vynuluje a preratáva znova. Ak je ďalšia jazda uskutočnená do dvoch hodín, počítač narátava priemernú spotrebu s predchádzajúcou hodnotou, ak samozrejme si tu priemernu hodnotu nevyresetujem.
2. je pamäť tzv. pre celkovú jazdu a keď sa táto tlačidlom nevyresetuje, bude zbierať a preratávať priemernú spotrebu po dobu 100 hodín jazdy, prípadne do prejdenia 10tis. kilometrov. potom sa následne pamäť vyresetuje a prepočet začína odznova.
Pamäť číslo 1 mi umožní zistiť priemernú spotrebu napr. na troch úsekoch. úsek A-B, úsek B-C, úsek C-D samostatne.
Pamäť číslo 2 mi vypočíta priemernú spotrebu na úseku A-D.
Je jedno koľko km prejdeš, stačí ak ten úsek bude dlhší ako 300m. Vtedy i 1,4 Mpi vo Fábii ukáže priemernú spotrebu 15l/100 km a nie je problém zajazdiť pri studenom štarte 20l/100 km.
A k tej nádrži. Fabia ma pri hrdle nádrže odvzdušňovací ventil, ktorý majú radi dovolenkári, vďaka ktorému môžu pri ceste na letnú dovolenku narvať do nádrže čo najviac pohonných látok. Paradoxne toto leto bol benzín v AT lacnejší ako v SK. Ono neviem, ale do takého Forda sa ti viac benzínu "narvať" asi nepodarí.
Krasnej vypocet ale uplne khovnu. rano vylezu z baraku nastartuju auto a nez oskrabu namrazu za
3-5 minut. sviti mi na displeji sptreba 99,9 a to mam tdi a ted mi to teda tou tvoji filozofii vysvetli
Varuji Tě, běh naprázdno motoru vůbec neprospívá, zvláště v zimě, prohřeje se Ti jen motor, převodovka zůstává studená.
Doporučuje se:
- oškrábat
- nastartovat
- ihned se s nízkými otáčkami rozjet, motor netůrovat
- až do částečného ohřátí motoru jet v režimu nízké zátěže motoru
NIČÍŠ SI MOTOR a úplně zbytečně si zvyšuješ spotřebu paliva svého TÉ DÉ ÍÍÍ
Myslím že přes 100 příspěvků za pár hodin - dobrá práce, safra musím do postele, sháněj mě a ráno musím na Slováč.
Díky za palbu, bavil jsem se jak nikdy. ;-);-);-);-);-)
Jen je mi líto že přicházím o pár příspěvků jednoho znalce 3válcových motorů....
Jo, dobře jsme to tu zaspamovali.
Já se taky bavil, ostatně tady už diskuze k ničemu jinému snad ani není než k pobaveni.
Neboj, on se zase objeví na jiné diskuzi a zase se něco převratného dovíme.
Ne prosím ne, už dost tvých řečí o technice z tvé strany!!! A tvých technických znalostech pomalu zde kolují legendy.
Takže si najdi na netu někde princip fce převodovky a zjistíš, že se netočí v ní nic při volnoběhu, a WinDiesel měl ve všem pravdu, co radil kolegovi.
Ty jsi ztracený případ, dej si studený obklad na prsa a možná se ti uleví. Ale že jsem tak hodný a mám čas, tak ti prozradím základní fakta. Při volnoběhu se převodovka netočí, tj. netočí se hřídele a ozubené kola v ní obsažené, což je v našem problému stěžejní fakt, když chceme převodovku zahřát. Tudíž ji zahřejeme jedině jízdou nebo stáním na spojce při zařazené rychlosti.
Pobrals to, nebo mám ještě zobecnit?
Nějaké tahání na ladě, které tady taháš, vůbec není předmětem diskuze. Bavíme se o stání vozidla při zapnutém motoru v zimě a škrábání okna, kde se v převodovce opravdu nic netočí a to ani v tvém HTP.
hm, to je zvlastne. Ja ked stojim a prepnem na okamzitu spotrebu, PP mi ju udava v litroch/hodinu. Priemernu samozrejme vzdy v litroch/100km, ale myslim ze do toho integracneho intervalu sa berie poslednych prejdenych 50km (ak som nevynuloval pocitadlo). Preto bude ta priemerna rano veeelmi pomaly stupat, aj ked bude auto bude stat a bezat na volnobeh...
Díky za vysvětlení. Onehdy jsem na dálničním odpočívadle v Německu sledoval focení veteránů i produkčních aut, a rozhodně vozům celou dobu (focení trvalo asi 20 minut) neběžely motory na volnoběh.
Fajn, máte svůj styl to je bezva :-):-):-)
Vzdy, ked citam clanky alebo nazory na TSI motory, si vravim: Kedy sa uz konecne na nejakom TSI prevezies? Ked zo vsetkych stran citam, aky vyborny je to motor, potom sa pytam, cim to je, ze poznam asi 20 majitelov aut Golfov, Yeti a pod. ale bez vynimky maju vsetci 2,0 TDI :-! A tak som zatial tu moznost ist s TSI nemal. Snad sa to zmeni. ;-\
To je těžké : přijde mi zákazník, že slyšel o tom TSI......a vypadne z něj, že najezdí 30tis.km, takže odjede s TDI :-) . Dneska vyjela škodovka s akcí "TSI DRIVE" pro YETI s 1,4TSI. Akce má přesvědčit zákazníky, kteří by normálně volili TDI (dodací doba cca 3měsíce), aby šli do TSI. Ale zrovna píšou "zákazník, který najezdí do 20tis.km ročně". Ano, pro takového má význam. Jenom nevím, že by tokový zákazník kupovat yetiho, octavku, nebo golfa :-)
Jasně, souhlasím ! Takových lidí je taky dost. Jsou dost bohatí, aby to mohli dělat >:D Ono je taky těžký vyčnívat z davu. Je ovšem otázka, jestli si kolega to TDI koupil jenom proto, že ho mají ostatní, nebo prostě proto, že ho ostatní přesvědčili, že JEDINĚ TDI je správná volba >:D Pokud je druhá možnost správně, je mi ho líto, protože nemá svůj názor... :'-(
Nikde není, protože se začne vyrábět až v 45.týdnu.....Samostaný akční model YETI TSI DRIVE pouze s motorem 1,4TSI 90kW, je k dispozici jako nadstavba výbav ACTIVE, AMBITION nebo ELEGANCE.
ACTIVE 399.900,- zdarma : Rádio BLUES s CD, MP3 , DO centrálu, PC,
AMBITION 459.900,- zdarma : Signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, CLIMATRONIC - dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, kombi filtrem a automatickou cirkulací,
ELEGANCE 499.900,- zdarma : Bi-Xenony s AFS a ostřikovači, El. ovládaná, vyhřívaná, automaticky stmívatelná a sklopná vnější zpětná zrcátka.
Osobně bych ale volil akční model YETI FRESH1 motor 1,4TSI 90kW za 451.900,- kterej má krásný hliníkáče 17" MATTERHORN :-)
No na druhou stranu má alcantara nepěknou vlastnost se žmolkovat. Už jsem viděl pěknou řádku aut s hnusně žmolkovaným sedadlem řidiče po "pouhých" 150tkm.
Tak to já jsem viděl hodně aut, které po 100-150t měli hnusné bočnice z kůže ale středový pás z alcantary byl vždy jako nový, max. pobryndaný od případného jezdce-čuníka. Alcantara (pokud je to ta pravá značková a ne různé náhražky a napodobeniny) vydrží daleko víc než jakákoliv kůže i než běžné látky.
Však Alcantara je prakticky syntetický semiš/zámiš. Takže Earl ve svém odhadu není úplně mimo, jen možná Superb v případě materiálů pro čalounění trochu přeceňuje :-)
Vzhledem si podobné být mohou, roztřihanými smyčkama u semiše a rozbroušením u alcantary je zde podoba také ale vlastnostmi jsou rozdílné zcela zásadně.
Mas pravdu, mojej priatelke sa nepaci, ze to zanechava take tie "mapy" ci ako to nazvat, ked po tom prejdes rukou, ale ja to ma radsej ako kozu - teda kuzi, aby sme sa rozumeli :*)
jako alfa hezká, to bez pochyby, ale jak říkám, Superb cílí na úplně jiný segment zákazníků než Alfa, ta je provokativní, snížíc se vypadat sportovně, ostře řezaná. To je přesně to, co Superb být nechce a proto se tak prodává, jelikož má konkurenci jedině v Passatu (pro flotilové zákazníky) pro "normální" lid je to pak ještě možná Mondeo a nově i Francouzi (hlavně 508). Alfa spíše bere zákazníky Fordu, kterým i Mondeo přijde málo sportovně střižený.
jeho kvality a přednosti jsou celkem jasný... ;-)
ty už nikdo nemusí představovat, 1.4TSI je taky starý známý...ovšem v supu je to opravdu ten nutný základ...a těch 900 tisíc bych už asi využil jinak...
základní cena odpovídá konkurentům ve třídě....ovšem...tady přichází problém...fleetové flotily mají jasno a nakupují u koncernu...alespoň v tuzemsku a okolních státech :-)
z pohledu soukromého zákazníka:
Honda Accord 2.0i-VTEC 110kW 575 000
Citroen C5 1.6 THP 115kW 554 000
mazda 6 1.8 MZR 89kW 569 000
a takhle se dá pokračovat dál...z mého pohledu...pokud bych teda neměl zájem vyloženě podporovat domácí průmysl...nevidím důvod ke koupi superba...taková honda nabídne trochu lepší značku(pro mě) silnější motor, lepší výbavu, a kapku řidičských zážitků které superb prostě nemá...
nevravim ze je to zla volba, lenze u japoncov je problem v tom, ze rozmaznany europsky zakaznik nema prakticky ziadnu moznost auto dovybavit, ako on chce. Ponukaju urcite kombinacie vybavy, motorov a prevodoviek (casto podivne poskladane), a ty si vyber...
Napriklad mazda6: chces automat? Ano, ale len s motorom 2.0 vo vybave TE+. Chces aj bezklucove startovanie, alebo 18" kola? Smola, len v GTA/GTA+, ale tam zas mozes zabudnut na automat. Inak ak si pozries ten ich cennik, tak najvyssie stupne vybavy su dostupne len pre najsilnejsie motorizacie. A naopak, nizsie stupne vybavy len pre slabsie motory. Kombinacia ako testovany superb (najmensi motor, najvyssia vybava) u nich nie je k dispozicii. Honda ma podobne zvlastne naskladanu vybavu, a rovnako nulova moznost prisposobit si ju...
A zaroven sila.
Na tom ryzujou - delaji z kazde modelove rady 5 - 10 typu a konec.
Nastavit fabriku na tohle je mnohem jednodussi, nez ji nastavit tak, ze kazde auto je vybavove jine.
A to je ten propastny rozdil mezi vyrobci typu "ber co je, nebo tahni" a "copak si racte prat, pane?".
Neviem, neviem. Kabelaz je vzdy plna u kazdej vybavy, potom su (aspon u Focusa) 2 typy modulovej skrinky (GEM) - chudobna a full. Palubnu dosku montuje externa firma, ktorej az tak nevadi, co tam vsetko ma dat. Idea je v tom, ze auto sa rozdeli na male celky, ktore je jednoduche customizovat.
Ted se zeptam kolik takovych je, ktery chtej kde jakou kravinu, aby to stalo fabrice za uvahu a neco z toho mela? Ikdyz znam lidi co nacpou do Pola maximalni vybavu a pak tam nechali HTP, tem nerozumim 8-s
No nez moznost si udelat konfiguraci dle predstavy za skoro melouna, tak to radsi tech 400 usetrim ;-) Stejne jsou to za ty plechovy kraxny akorat vyhozeny prachy ;-)
Jenže z toho milionu dostaneš slušnou část zpět na slevě. Co se režie na individualizaci týče, nezávisí tolik od počtu a ceny položek. Už to, že vůbec něco chceš přizpůsobit, stojí peníze. Jestli ti namontují jednu věc, nebo pět, na tom tolik nesejde. Už jsi si někdy všiml, že jsou pakety, které stojí méně než nejdražší položka v nich? Zkoušel jsi si někdy dovybavit základní stupeň výbavy na ten nejvyšší? Dochází k amortizaci nákladů. Nikdy bych si nemyslel, že tohle může někdo nevědět, ale zdejší uživatelé mě pořád přesvědčují o opaku.
Japonci individualizaci většinou nemají. Mají omezený počet kombinací barva-karoserie-motor-převodovka-výbava, statistiku prodejů a sekají to jako Baťa cvičky. Když už nějaká individualizace je, tak bývá na úrovni dealera. To jim umožňuje levnější a efektivnější výrobu.
netvrdím, že nemáš recht...ale mě přijdou tyto stupně celkem logické...i když samozřejmě větší možnost konfigurace by neškodila...nevím jak ty...ale já neznám člověka co by za 1.4tsi v superbu vyhodil s příplatky 900 tisíc...drtivá většina kdo přemejšlí o takovém v autě s takovým motorem nemaj na jiné a vemou ho na plecháčích za těch necelých 600, kdo má těch 900 a chce nutně zustat u supa tak si vybere trochu jinou motorizaci nemyslíš...?? ;-)
a v tom základu má zrovna takový accord navrch...důstojnější motor, ve výbavě má vše co běžnému zákazníkovi stačí...a pokud chce víc tak musí zaplatit...ty výbavové stupně nejsou od sebe cenově tak daleko...to za příplatky u koncernu vyhážeš mnohem víc než za další výbavový stupeň u japonce...stačí si např. do takové fabie hodit klimu, nějakej ten krám v elektrice, radio a litý a jsi rázem cenově někde jinde...a to je jen pár kravin co bys v autě očekával automaticky...
superb sice má v základu taky plus mínus vše co zákazník využije....jen jsem chtěl naznačit že v dané kategorii je prostě na výběr spousta aut...mnohdy s lepším motorem i cenou...to byl celej smysl mého příspěvku...
Když jsem ještě studoval na střední škole, tak jsem si chtěl pořídit novou Mazdu 6. Značce jsem věřil, auto jezdilo dobře a chtěl jsem jen pár blbostí (plná bezpečnostní výbava, elektrická okna a zrcátka, parkovací senzory, automatická klima, ideálně navigace). I takovéto střídmé požadavky automaticky znamenaly nejvyšší výbavu a buď nejsilnější diesel, nebo nejsilnější benzín. Navíc prakticky nulová šance na slevu, která by stála za zmínku. Nakonec jsem si zažádal o služební, se kterým jsem mohl jezdit i soukromě, a bylo po problému.
S bezpecnostni vybavou nemam u japonce problem, VSA(ESP), elektrická okna a zrcátka, automaticka klima - zaklad, doplatim senzory a navigaci nechci. Zaklad bohate staci. Pro socialni trhy jako je ten nas, obcas prijde nejaka vykuchana vybava, aby bylo mozno konkurovat zdejsim skvostum. Nulová šance na slevu? Takze tobe chybi takoveto, misto rovnou za 500, Ti ho prodejce proda za 600 a 100 ti da slevu? Libi se mi jak se nekdo ohani vyssi slevou u vyssich vybav a ve vysledku tam nechal jeste vice. Za vybavu za 300tis dostanes 100 slevu, ale 200 si tam nechal a to se preci vyplati, ne? Ty pakety jsou vesmes ruzne stupne vybav. Vtipne je, ze nektere pakety nejdou dohromady, nebo ze je tam nekdy napul shodna vybava.
Je mi jedno, jestli něco stojí 150 a koupím to bez slevy v jednom obchodě a v druhém to mají za 200 a dostanu 25% slevu. Vadí mi, pokud obchod nasadí základní cenu nad doporučenou a vytvoří imaginární slevu, která vrátí cenu tam, kde měla být celou dobu. To vnímám jako snahu mě oklamat a mám chuť seznámit odpovědnou osobu s mým teleskopickým obuškem.
Mohl jsem si vzít levnější verzi a nechat si dobastlit chybějící věci, ale to není můj styl. Chtěl jsem Mazdu 6, ale nebyl jsem ochoten zaplatit téměř 900 tisíc za verzi, která by uspokojila mé požadavky. Svého rozhodnutí nelituji, to Mazda přišla o zákazníka. Já jsem ušetřil, investoval a nakonec nakoupil o třídu výš.
Neber to jako rypani, ale mne by zajimalo, jestli se tek opravdu vybiraji auta.
Ja treba tohle vubec neznam.
Chci nejake konkretni auto, tak mrknu co nabizi za motory, jakou vybavu, jake extras, dam z toho dohromady nejakou konfiguraci, ktera mi vyhovuje (samozrejme s ohledem na cenu - nejsem milionar), a objednam to. Tedy pokud chci napriklad Mondeo liftback se silnym benzinakem a v kuzi, tak mne ani nenapadne se koukat, jestli naaaahodou Toyota nedela neco levnejsiho, jestli Mazda nema nejakou vyprodejovou akci ci jestli uz korejci vypustili fluidniho konkurenta na trh nebo jestli Renault zase neprelepil znacek na nejaky Samsung...
Z meho pohledu tedy - pokud chci Superba, tak mi muze byt Cesestka tehape za petsetpade uplne ukradena.
Proste pokud si vyhlednu auto, tak jdu po nem. Pak muzu slevit z motoru a pridat na vybave, nebo naopak, nebo si to zacalovat komplet v plne palbe...
Je to jen na mne.
V zásadě jsou dva extrémní přístupy ke koupi auta.
Jeden je ten, že chceš Mondeo a koupíš si Mondeo, bez ohledu na ceny, konkurenci atd. Proto mu říkám neinformovaný - kupuješ bez toho, že bys znal konkurenci.
Druhý je ten, že stanovíš jen základní kritéria - rodinné auto, nejspíš v naftě, s nějakou výbavou za nějaké peníze. Prozkoumáš ceníky, pár aut projedeš, necháš si vypracovat pár cenových nabídek a z nich pak vybereš vítěze podle svých priorit.
každej vybírá podle sebe... ;-) ovšem pokud máš už dopředu oblíbenou značku a favorita tak máš ulehčenou práci...přijdeš do salonu škody, tam ti nakonfigurujou vůz a pošleš objednávku... ;-)
většina lidí kteří nejsou posedlí jednou značkou, tak auto vybírají právě takhle...navštíví víc výrobců, zkusí různé typy aut v dané cenové relaci, případně si projedou něco jetého za podobnou cenu, zda se to nevyplatí a až po tom se rozhodnou...
ono dnes to máš s rozhodováním celkem těžky, vzít funglovku subpremii střední třídy za 600 a nebo stejnou třídu nebo vejš z premie mírně jetou(do 30tkm)?? dneska je výběr obrovský a o tom to je...pryč jsou doby kdy se člověk rozhodoval mezi žigulem a 120L a na plakátech v pokoji měl volhu...
Dat 600 kapriku za ojetej kram? To si delas srandu, ze?
To radeji nekomentuju...
Ja nemluvim o posedlosti jednou znackou, ale o touze koupit si konkretni auto.
Chci treba Superba 3.6V6 4x4 DSG v plne palbe.
Fajn, nejsem milionar, takze musim trochu slevit.
Takze bez 4x4, bez 3,6 a bez DSG...treba 1,8TSI ale porad v kuzi.
Co je mi po tom, ze Renault dava Latitude pod sest stovek?
Co mne zajima Mazda, Toyota, Honda...?
Nebo ti vazne prijde normalni si rict: Mam styry kila na karu a tak se mrknu co nejvic za ne muzu koupit. Chci Audi RS6. Nova asi tezko, tak zkusim bazos... >:D
:yes: zamyslat sa nad vysokou hodnotou spotreby vozidla ,ktore poskakuje skoro na mieste a ma stale zapnuty motor je trochu scestne. Sam ked idem rano do prace (firmne auto s maly naftakom a skvelou papierovou spotrebou myslim ze 4.6 L skvapalnenych dinosaurov na 100km) mam krasnu cestuu, ktora vyzera nasledovne: prejdem plynule 250m v obytnej zone, potom sa zaradim do kolony, ktora ma niekedy 500 metrov a inokedy cca 3,5km a v horsich pripadoch este viac. Spotreba v prvych usekoch atakuje v hosrsich pripadoch 11l /100km, avsak ked sa kolona rozprchne (aj zazraky sa deju),celkova spotreba za celu cestu sa dostane na normalnych 6-7 l/100km. Vozidlo jazdi celkovo za nejakych 6.2, spotreba je dana vacsinou jazd ( v sucasnosti) po meste v podmienkach uvedenych vyssie
Neni treba vyvolavat flame. Podle uzivatelu je prumer pod 7 litru:
[odkaz]
Je tam rekordman s 5.41, ale ten asi nejezdi po dalnici. Ale na druhou stranu jeho prumer je za skoro 50 tisic km. Highway jezdci maji prumer lehce pres 7, coz odpovida zkusenostem meho kolegy (prumer 7.2). Na stejnem webu je mozny najit i srovnani s naftou, ale neni to uplne fer, protoze jednak maji vyssi vykon 103kW, jsou v tom i kombiky a DSG. Nicmene prumer je necelych 6.5, stejne jako median... [odkaz]
Palubni pocitac koncernu, ktery na okamzitou spotrebu ukazuje znamenko prumeru a na prumernou nic tak to fakt nemusim. Zlatej ufonskej a jasnej pocitac >:D Bez navodu prijit kde se to u Sade nuluje 8-s , zlatej ufon >:D
Nejsem fanda koncernu, abych byl tak zabrzdenej >:D
A videl si me nekde reagovat jinde o spotrebe nebo jen na tvuj ne uplne odpovidajici priklad ;-) >:D To jsem zde mohl uvest i svuj ze na 3 km do kopce na 2,3 mi to bere 15 >:D
Dneska jsem se podival do nasi knihy jizd (poolova Octavia liftback 1.4TSI 90kW, najeto skoro presne 10 tisic km). Prumer je 6.1 a to se na ni stridaji asi 4 ridici, z cehoz jeden je pilot nizko leticich letadel. Pohoda... :yes:
Pamatuji na otcův nový escort v ´98 s obdobným dřevodekorem palubky, už tehdy působil dost rozpačitě. Proč ho proboha nyní nacpali do superba, vždyť interiér jinak působí velmi vkusně
Pamatuji si ještě dnes, když jsem superbem 1,4TSI jel poprvé na produktovém tréningu škodovky. Dostalo mě, že se 4 dospělejma chlapama to auto dokázalo zrychlit z 50km/hod. na 5 na 100km a nemusel jsem řadit. Prostě těch 92kW nikdo neokecá. Samozřejmně, že se bavíme o pohodové jízdě v rámci předpisů. Tohle auto si ale závodník nekoupí.Cenově je taky posazené do Fleetu, takže jako základ proč ne. Moje osobní volba by byla 2,0TDI jednoznačně. Ale tenhle motor mě vůbec neuráží. Mimochodem v Octavii Combi jsem jel z Liberce do Sokolova za 6,1 se syrovým motorem a rozhodně jsem nebyl brzda provozu :-)