Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeToyota Prius Plug-in Hybrid: Delší dojezd a rychlejší nabíjení díky lithiu a zástrčce
9 komentářů
Blue Sun
Jojo, jen houšť a větší kapky. Bohužel jsou zatím tyto první vlaštovky mimo cenové možnosti většiny lidí. A i mimo možnosti nabíjení, málokdo dnes má svou garáž. Na sídlišti hybrid nenabijete, to je jediná vada.
Inak mi nedovolí neuviesť jednu poznámku. Totiž benzínové dymiace a rachotiace stroje boli terčom posmechu už pred 100 rokmi. A to nie kvôli konskému povozu, či parnému stroju. Ľudia začiatku 20. storočia boli fascinovaní elektrinou.
Napr. prof. Dr. Ing h.c. Ferdinand Porsche. Na svetovej výstave v Paríži v roku 1900 (!) bol vystavený elektromobil (!) značky Lohner s motorom Porsche. 2 elektromotory boli umiestnené v predných riadených kolesách, každý mal výkon 2,5 k. Dojazd 50 km rýchlosťou 37 km/h. Neskôr ho Porsche vylepšoval - spravil z neho hybrid, keď elektrinu dodávali 2 benzínové motory s výkonom 3,5 k. V roku 1903 už malo auto Mixte len malú batériu pre štartovanie.
Rudolf Diesel v júli 1897 vyhlásil: "Čoskoro bude koniec súčasnému plytvaniu paliva". To prehlásil v čase, keď jeho prvý motor dosiahol účinnosť 26,2 %, zatiaľčo najlepšie parné stroje dosahovali maximálne 13 %.
Hybridy ani elektromobily rozhodne nie sú výmyslom konca 20. storočia, ani Japoncov. Prichádza ich čas, rovnako ako koncom 19. storočia odzvonilo pare, či konským povozom.
Problem VOLTu je, ze se nedokaze znovu rozjet pokud nedobijes baterie - motor je takovy prodluzovak, ktery snizuje rycholost vybijeni baterii od urcite kapacity. Pokud tomu dobre rozumim. Takze sebou v podstate tahas motor misto vetsich baterek.
2. nebo má pravdu radek.m a mida a v autě bude motůrek 500ccm, který ale tím autem nepohne, když budou baterky k.o.