Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Sportage 2,0 CRDi AT (135 kW) – Žilinský vrchol

135 kW je v kompaktním SUV už vysoký nadstandard. Kia s takovým motorem pro Sportage čekala, ale teď už je tady jako pomyslná špička žilinské produkce.
Zpět na článek
19. 10. 2011 07:34
19. 10. 2011 09:45
19. 10. 2011 16:42
20. 10. 2011 21:18
21. 10. 2011 20:17
19. 10. 2011 07:48
19. 10. 2011 07:53
19. 10. 2011 07:57
19. 10. 2011 08:06
19. 10. 2011 08:08
19. 10. 2011 12:55
19. 10. 2011 14:41
19. 10. 2011 14:59
19. 10. 2011 18:11
19. 10. 2011 07:52
19. 10. 2011 07:58
19. 10. 2011 08:16
19. 10. 2011 08:29
19. 10. 2011 08:04
19. 10. 2011 08:35
19. 10. 2011 08:39
19. 10. 2011 10:20
19. 10. 2011 15:51
19. 10. 2011 18:19
19. 10. 2011 21:47
20. 10. 2011 11:14
19. 10. 2011 21:10
19. 10. 2011 22:30
20. 10. 2011 08:08
26. 10. 2011 17:13
19. 10. 2011 21:53
20. 10. 2011 08:07
26. 10. 2011 17:15
19. 10. 2011 08:10
19. 10. 2011 08:11
19. 10. 2011 08:24
19. 10. 2011 08:28
19. 10. 2011 08:42
19. 10. 2011 08:56
19. 10. 2011 09:07
19. 10. 2011 09:08
19. 10. 2011 09:03
19. 10. 2011 09:07
19. 10. 2011 11:07
19. 10. 2011 18:13
19. 10. 2011 09:08
19. 10. 2011 20:30
19. 10. 2011 12:19
19. 10. 2011 14:10
19. 10. 2011 20:34
19. 10. 2011 09:02
19. 10. 2011 10:19
19. 10. 2011 20:41
20. 10. 2011 06:54
19. 10. 2011 11:37
19. 10. 2011 12:16
19. 10. 2011 12:22
19. 10. 2011 20:03
20. 10. 2011 01:25
20. 10. 2011 12:08
19. 10. 2011 12:56
19. 10. 2011 13:01
19. 10. 2011 12:52
19. 10. 2011 19:00
19. 10. 2011 20:38
19. 10. 2011 19:06
19. 10. 2011 19:54
19. 10. 2011 20:36
19. 10. 2011 23:00
19. 10. 2011 15:08
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 10. 2011 20:45
19. 10. 2011 22:03
20. 10. 2011 21:12
Avatar - 3_diamanty
19. 10. 2011 07:34
slusny motor
snad ho dostane aj i40tka :yes:

konkretne v bielej sa mi sportage naviac paci ;-) dokonale auticko
:yes:

na cestach ich jazdi uz dost z coho usudzujem ze ta hnusna skareda korea sa predsa len musi predavat, asi sa najdu aj taki tupci co ju kupia >:D to mi hlava neberie >:D

sportage :yes: dokonala masinka
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ada je zase tady
19. 10. 2011 09:15
Re: slusny motor
Co to znamená v praxi "lineární zátah"? Je to výsledek dieselu s mizerným kompresním poměrem, nízkými vstřikovacími tlaky (jak je u CR zvykem) a tím pádem nízké energetické účinnosti (viz takové základní fyzikální záležitosti jako je termonydamický zákon). K tomu všemu ještě napomáhá výfuk, zašpuntovaný DPF filtrem... :no:

Zlatý TDI PD s jeho úžasnou dravostí s jakou se nadšeně vrhal do otáček a zatahoval s plnou silou již od 1800RPM při spotřebě okolo 6-ti litrů nafty. Někdo prostě motory dělat umí a jiný jen čumí... :yes:
19. 10. 2011 09:45
Re: slusny motor
konecne niekto toto napisal
19. 10. 2011 10:45
Re: slusny motor
a ako od 1800 zacal tak pri 2500 skoncil... >:D >:D
Avatar - Blue Sun
19. 10. 2011 10:46
Re: slusny motor
Úžasnou dravostí myslíš "nic do dvou tisíc a ve dvou tisících kopanec do *"?
19. 10. 2011 17:25
Re: slusny motor
On možno myslí ten bombastický dym z výfuku od momentu zošliapnutia pedála po jeho uvoľnenie...
19. 10. 2011 12:16
Re: slusny motor
Překvapuje mě, že vytahuješ PD a ne ještě starší 1.9 TDI, na kterou jsem slyšel větší chválu. Ale to ponechme stranou. Stejně je jasné, že to není ani tak o tom kdo umí dělat motory, jako spíš rostoucími nároky na emisní limity.
Avatar - Ada je zase tady
20. 10. 2011 00:31
Re: slusny motor
Ale ja jsem nepsal o tom, jaky TDI... samozrejme, ze 1,9 TDI PD byl lepsi motor, nez 2,0 TDI PD, protoze mel vyssi kompresni pomer a tim take vyssi energetickou ucinnost :yes:
19. 10. 2011 16:42
Re: slusny motor
Mam v aute 2.0TDI PD, jazdil som s firemnou Kiou Ceed 1,6 CRD a musim povedat, ze ten motor v Kii ma nieco do seba, plynuly zatah, tichy chod, akceptovatelny vykon a sialene nizka spotreba. Moje 1500kg auto do prace 6,6l/100km, Ceed 4,15l/100km! Mozem okaslat nejake energeticke neucinnosti, ked vysledok je lepsi. Zivotnost Kia motora riesit nebudem, lebo neviem, ale ako novy je super. Takze predpokladam, ze aj tento 2.0 CRD bude podobne dobry. Vlastne som este ine auto s 2.0 turbo diesel motorom a 135kW nevidel...
19. 10. 2011 18:38
Re: slusny motor
Presne tak ako vravis. Nemam s nijakou znackou väcsie skusenosti ako prave s autami od kia a od koncernu, pricom je skoro u vsetkych diesel. Sice taku malu spotrebu ako mas ty nedosahujem, ale ten 1,6 CRDI sa mi v mnohych aspektoch javi ako lepsi.
19. 10. 2011 20:24
Re: slusny motor
a co BMW 320d?
20. 10. 2011 21:18
Re: slusny motor
Ceed taky vazi 1500kg? A taky ma stejny vykon? A taky jsi s nim jel stejne? :-)
Avatar - Katikakus
20. 10. 2011 22:54
Re: slusny motor
Teds na to kapnul - Ceed je o 32 kg lehci, to zrejme dela ty dva litry rozdilu... :-O
21. 10. 2011 20:17
Re: slusny motor
Tezko uveritelne ze bys byl tak naivni ze bys veril tomu, ze kdyz srovnas dve auta stejne vahy, cca stejneho vykonu, cca stejne generace, tak ze by jedno zralo o vice nez 50% vic. Mozne to je asi jen v katikakus svete s Kiou Ceed :-! , realita je ale opravdu nekde jinde.
Avatar - strýček BOB
19. 10. 2011 07:48
Ehm...
Tygří nos je co? Když se podívám tady [odkaz] tak vidím křečovitý úsměv klauna, kterého někdo kopl do koulí, ale tygří nos tam prostě nikde nevidím...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
19. 10. 2011 07:53
Re: Ehm...
kazdy vidi to co chce vidiet ;-)

ja vidim to iste co ty pri pohlade na tiguan alebo kugu :yes:

autor clanku ma zrejme pobobny pohlad na vec ako ja :yes:
Avatar - Stefič
19. 10. 2011 07:57
Re: Ehm...
tak si to porovnejme
[odkaz]
[odkaz]

já tam tu podobu prostě nevidim
Avatar - 3_diamanty
19. 10. 2011 08:06
Re: Ehm...
dokonala podoba ;-)

chce to len sa lepsie pozerat
19. 10. 2011 12:55
Re: Ehm...
Ano, tento prý "křečovitý úsměv klauna" ovšem vyhrál v mnohých oceněních designu!!! Prostě se to líbí! A není nic jednoduššího, než dokázat toto i uznat! Nemohu souhlasit s komentáři typu: prý dokonce mimořádně hnusné auto, mínus a další... Pro mě i pro další mnohé recenzenty (a testery) zajímavé, hezké a dobré auto! Zvítězila např. testy Euro NCAP jako nejlépe hodnocený vůz v kategorii SUV. Aby zvítězila ve své třídě, musela Sportage kromě kýžených pěti hvězdiček získat také nejlepší celkové skóre... získala! V hodnocení výsledků nárazových testů Euro NCAP překonala Kia Sportage ostatní vozy SUV podrobené bezpečnostní zkoušce v loňském roce. Sportage dosáhla lepšího výsledku než BMW X1, Hyundai ix35, Mercedes GLK a Mazda CX-7!

V lednu si připsala vítězství v anketě Auto roku 2011 v ČR v kategorii SUV!

V Británii dokonce se stala vítězem jako nejlepší Crossover (Diesel Car)! "Kia Sportage Claims Diesel Car Award for Best Crossover!"

Za design získala mnoho ocenění! Prestižní ocenění za design, jako např. cenu ´red dot´! Dále ocenění iF product design award!

Takže trochu rozvahy! :-) ;-) :yes:
19. 10. 2011 14:59
Re: Ehm...
Ale je to slovenské....
19. 10. 2011 20:27
Re: Ehm...
Pro mě je to dosti šeredné auto. Taková civilní studie tanku. Nebo splácnutý buchty.
Avatar - KANKUNEN
19. 10. 2011 07:52
Partička
To je partička nademnou.

To že tento motor není v i40, je typická asijská nepochopitelnost.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - 3_diamanty
19. 10. 2011 07:58
Re: Partička
ked tam ten motor casom bude som zvedavy co si zase potom vymyslis >:D

ved i40tka casom tiez rozsiri ponuku o silnejsi diesel to je myslim kazdemu kto sa autami trosku zaobera a ma prehlad uplne jasne

ja mam pocit ze skor tvoj prispevok mi pripada totalne nepochopitelny kedze sam dobre vies ze ponuka mototrov v i40 sa bude rozsirovat ;-)

nuz ale dalo sa cakat ze rypalkovia sa tu zbehnu akovcely na med ;-) kedze je tu clanok o korejskom aute a korea lezi kazdemu hlboko kdesi v zaludku kedze korejci boli odjakziva nasi najvacsi a uhlavni nepriatelia na zivot a na smrt a preto ma clovek 1000 dovodov vzdy na koreu nadavat ale ja to chapem ja sa na tom takisto odbavujem pri americkych srotoch ako vcer ana tom dodge chargery, tiez som sa tam pekne odbavil na tom crepe

dalsi prosim ;-)
Avatar - KANKUNEN
19. 10. 2011 08:16
Re: Partička
Jenže mi se i40 líbí, ale nejsem nadšený naivníček. To že nemá i40 pořádnou naftu je pro start krutý nedostatek a sráží image hodně dolů. Prostě největší slabčáček ve třídě.
19. 10. 2011 08:29
Re: Partička
Minulý týden jsem jel kombi s CRDi a automatem a jediná výtka směřuje k nedostatečnému výkonu. Jinak nevidím jediný důvod, proč by se neměl vě větším množství prodávat.
19. 10. 2011 08:04
Re: Partička
Četl jsem, že i40 nemá dvoulitrovou naftu z důvodu vysoké poptávky v ix35 a Sportage, automobilka nemá volné kapacity. Částečně by mělo být řešeno dvouturbovým 1,7CRDi se 117kw.
19. 10. 2011 08:35
Re: Partička
Je to pouze můj názor,ale Hyundai s dvoulitrovou naftou v i40 vůbec nepočítá.V Evropě jede downsizing a chtějí být v popředí.Nemyslím si,že by byla ta 1,7 tak tragická,jak se zde všude píše.
[odkaz]
[odkaz]
Teplotně jiné podmínky,ale v obou případech sucho.Samozřejmě něco udělají zimní pneu.
19. 10. 2011 08:39
Re: Partička
Jak píšu o příspěvek výš, minulý týden probíhala vedle mé kanceláře nějaká marketingová akce Hyundai, tak jsem se svezl. A můžu svědomitě říct, že ačkoliv papírový výkon 1,7CRDi vypadá dobře, reálné výkony za evropskými dvoulitrovými motory zaostávají.
A u 2,0CRDi je zřejmě opravdu skutečnost taková, že linka není dimenzovaná na takové počty, které by dokázaly pokrýt i i40 nebo novou Kiu.
19. 10. 2011 10:20
Re: Partička
Myslim, dobre odkazy na test i40. Vdaka
19. 10. 2011 15:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 10. 2011 18:19
Re: Partička
No ale zapomněls dodat že passata testovali v zimě na zimních gumách. ;-)

[odkaz]
19. 10. 2011 21:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 10. 2011 11:14
Re: Partička
V zimě asi jezdit na letnákách nebudou trošku uvažuj.
19. 10. 2011 21:10
Re: Partička
To si delas srandu?

Jezdils nekdy na studenem asfaltu?

Dals tu odkaz na absolutne nesrovnatelne podminky...
19. 10. 2011 22:30
Re: Partička
Ty jejich časy jsou fakt divné. Jak může kombík MB C 250 CDI 4Matic za mokra zajet lepší čas než BMW 335d Coupé za sucha? Co to je za šašky?
20. 10. 2011 08:08
Re: Partička
Dnes je možné vše a všude. :-!
Avatar - Shr3k
26. 10. 2011 17:13
Re: Partička
Řekl bych, že Hyundai s 2.0 CRDi do i40 nepočítá kvůli Euro 6 a CO2 emisím.
19. 10. 2011 21:53
Re: Partička
Jak jsem to slyšel já, tak dvakrát přeplňovaná 1,7 je plánovaný vrchol.
20. 10. 2011 08:07
Re: Partička
Také jsem to někde takto četl.Důvod?Flotilové emise.Chtějí být ne největší,ale nejekologičtější a nejoblíbenější firma.Toť vše.
Avatar - Shr3k
26. 10. 2011 17:15
Re: Partička
Problém je, že bez DPF by tenhle motor stěží prošel Euro 4.
Avatar - Stefič
19. 10. 2011 07:54
turbodehet a spotřeba
může mi někdo na tomto příkladu vysvětlit proč si někdo kupuje tu odpornou naftu? Tady už padá i argument o spotřebě. Ve 130 8,8 litru. Se svým plně naloženým autem jedu také kolem 9 litru benzinu. Když mrknu do ceníku, tak rozdíl mezi nejsilnějším benzinem 2.0 120kW a dehťákem 135kW je cca 90.000. Tak proč, lidi proč?
Rozbalit vlákno
29
Avatar - KANKUNEN
19. 10. 2011 08:04
Re: turbodehet a spotřeba
Já nechápu, že to někdo nechápe. 8,8 je odečteno z palubáku, může to být i 8,3 ve skutečnosti. Dehet jede od zhruba 2t otáček, benzín bez turba od 5t otáček. Takže ušetříš 90tisíc, ale máš auto co je líné a nebo žere jak tank. Že do gazíku patři nafta chápou i lidi co dají za takové auto 2 mega.
19. 10. 2011 08:06
Re: turbodehet a spotřeba
Tvrdý direkt. stačí se podívat na pohotovostní hmotnost, zkonstatovat aerodynamiku krychle, porovnat točivé momenty v otáčkách a normálnímu člověku to doteče. ;-)
Avatar - Stefič
19. 10. 2011 08:14
Re: turbodehet a spotřeba
no to teda byl direkt >:D >:D Připlatíš 90k jen za to, abys na semaforech mohl ostatní řidiče ohromovat svou bleskovou akcelerací >:D >:D Ale máte pravdu. Hlavně, že to táhne vocspoda, co:-)) Hnusný chrochtavý zvuk, odporná oblaka dehtu za výfukem....Ale hlavně, že jsem machr co to na zelené dokáže pěkně odpálit. A za tenhle dětinský nesmysl zaplatíš 90k. Tak teda ok, gratuluju >:D >:D >:D
19. 10. 2011 08:24
Re: turbodehet a spotřeba
Ještě jednou, rozdíl v akustice je samozřejmě u čtyřválců znát, přesto je u moderních motorů už na velmi slušné úrovni. Auto s řidičem vážící 19 metráků pro pohodové udržení cestovních rycklostí a bezproblémové předjíždění potřebuje kromě výkonu hlavně točivý moment a toho se mu u atmosferických zážehových čtyřválců jednoduše nedostává.
Nejde ani o dětinskost, ani o virtualitu, ale o praxi.
Avatar - Stefič
19. 10. 2011 08:29
Re: turbodehet a spotřeba
ok, točivý moment má nafta znatelně vyšší, o tom žádná. Ale rozhodně nesouhlasím, že atmosféře se točivý moment nedostává. Opět mohu porovnávat se svou atmosférou. Není to sice žádný super tahoun, jen 1,8 140hp, ale s předjetím jsem nikdy problém neměl. Když se podívám na křivku výkonu, tak vidím, že od cca 2000 rpm do 6000rpm mám krouťák v rozmezí 160 - 175 Nm. A to ti na předjetí opravdu stačí ;-) A tady se bavíme o 2.0 120kW. Takže tvé tvrzení o nedostatku výkonu k předjetí jaksi pokulhává ;-)
19. 10. 2011 08:32
Re: turbodehet a spotřeba
Nepokulhává, předpokládám, že mluvíš o Opeláckém motoru a jeho zástavbě v Astře nebo Vectře. Tedy s hmotností kolem 1,4t, představ si, že vezeš v autě další 4 pořízky s hmotností 100kg á persona a můžeme se bavit o krouťáku a výkonech na silnici ;-)
Avatar - Stefič
19. 10. 2011 08:37
Re: turbodehet a spotřeba
mám Zafiru. Hmotnost 1,5t + 4 osoby + plný kufr. Takže nějakých 1,8t. No pochopitelně, že s plně naloženým autem se musí u předjíždění trochu přemýšlet, nicméně je třeba zvažovat, jak často auto jezdí takhle naložené a jestli mi navýšení výkonu v těchto situacích stojí za 90k. Je to pochopitelně věc volby. Já říkám, že ne. Protože ten výkon je opravdu jediná výhoda. Nic dalšího tam není. Žádná další přidaná hodnota. A za 90k mi to přijde drahé
19. 10. 2011 08:41
Re: turbodehet a spotřeba
Opravdu nejde o výkon, ale o krouťák. A ono u nového auta za třičtvrtě míče přemýšlet jako ty když máš plně naloženo chce málokdo ;-)
Avatar - Stefič
19. 10. 2011 08:49
Re: turbodehet a spotřeba
tomu moc nerozumim. Kolik si myslíš, že to auto stálo mě:-)) S benzínem o něco méně, ale s naftou je to stejná cenová hladina. I když stojí 3/4 mega, tak 90k je pořád 90k. ;-)
A zvlášť, když to platíš ze svého ne z firemního eráru ;-) ;-)
19. 10. 2011 09:00
Re: turbodehet a spotřeba
Firemní erár už nějakou dobu neznám, dokonce u vozů, kde se nepředpokládá větší nájezd a jsou klasické, ne SUV nakupuji benzínové motory, pokud se mi to přehoupne přes 40kkm/rok, nemá smysl cokoliv řešit. Navíc, papírová cena je věc jedna, skutečná pak druhá ;-)
19. 10. 2011 11:34
Re: turbodehet a spotřeba
počítám že zafiru nemas 4X4 a ani v automatu.....a to je u rozdilu spotreby znat hodne...a to nebereme potaz ze jedno je SUV a druhe ne :-)
19. 10. 2011 17:34
Re: turbodehet a spotřeba
Neporovnávaj len hodnotu maximálneho výkonu. Ako ti už bolo písané, najdôležitejší je moment, resp. jeho priebeh. Strmá krivka a plochá krivka reprezentujú dve diametrálne odlišné charakteristiky motoru. 90 k s benzínom a 90 k s naftou sú dve rozdielne veci.
Avatar - KANKUNEN
19. 10. 2011 08:41
Re: turbodehet a spotřeba
To je jasné, bojuješ za to co máš. Jenže já mám M6 2,0 benzín a vím jak to jezdí. Napřed jsem chtěl Civic 1,8, ale ten motor byl do 3tisíc mnohem línější než v té době má Corolla 1,6 a poznala to i manželka po ujetí 200 metrů.
Jak si psal o křižovatce, tak to si použil nejhorší případ, protože tam na pružném zrychlení nezáleží. Jde o to, aby se ti z autem dobře jezdilo, to znamená, že když chceš svižně zrychlit tak u diesla přidáš plyn a jedeš za chvíli tak jak se ti líbí. U atmosféry to nejde, na pětku nebo šestku to nezrychluje a tak musíš podřadit a hrát si na závodníčka i když nechceš.
Avatar - Stefič
19. 10. 2011 08:46
Re: turbodehet a spotřeba
se vším souhlas až na tu první část. Nebojuju za to co mám. Rozhodně netvrdím, že Opel má nejlepší atmosféru. Určitě je mnoho lepších. Jen tvrdím, že nafta kromě o něco vyššího výkonu nemá jinak žádnou další přidanou hodnotu. Jen to smrdí, chrochtá, je to dražší a ještě k tomu starosti s filtrem...Toť vše. Jen beru plusy a mínusy
19. 10. 2011 08:59
Re: turbodehet a spotřeba
Správně udržovaný vůz ať už je naftový nesmrdí, chrochtá v rámci mezí a třeba mám stále Audi s DPF, 3 roky starou a nájezdem 210kkm...problém s filtrem neznám ;-)
Avatar - KANKUNEN
19. 10. 2011 09:02
Re: turbodehet a spotřeba
Jen to smrdí, chrochtá, je to dražší a ještě k tomu starosti s filtrem...- to je úplná pravda. Já mám najeto za 4 roky 60tisíc, tak bych ani neušetřil. Leze mi na nervy, jak se to neumí posbírat na dálnici do kopce. Oturbený benzín by mi při mém stylu žral tak 10. Naděje je jedině sky-active 2,5i, jestli vůbec něco takového bude, jinak budu chrochtat.
Avatar - -TEAC-
19. 10. 2011 09:16
Re: turbodehet a spotřeba
a jinak jsi spokojen (M6)?
Avatar - KANKUNEN
19. 10. 2011 09:30
Re: turbodehet a spotřeba
Stejně jako otec s CX 7. Vše funguje na 100 %. Dokonalý opak firemních Peugeotů.
Avatar - -TEAC-
19. 10. 2011 09:39
Re: turbodehet a spotřeba
Měl jsem už hodně dávno M 626, 1989 ,2,0i,103 kw,verze GT a dodnes na ni v dobrém vzpomínám!
Avatar - Choochoo
19. 10. 2011 10:31
Re: turbodehet a spotřeba
Jojo, je to subjektivni. Ja zas jezdim od 1500-2000 nemam potrebu nikam tocit, me prekvapil zatah v nizkych otackach, i to ze indikator razeni doporucuje kolikrat 6 pri rychlosti okolo 50km/h. Pri testovani Aurise 1,6, 92kW jsem se zase videsil ja, jak je to liny v porovnani s 1,5 66kW. Hold to kazdy vnima jinak. ;-)
Avatar - KANKUNEN
19. 10. 2011 11:02
Re: turbodehet a spotřeba
Docela bych věřil, čtvrt tuny navíc a ne o moc větší kroutící moment budou pravou příčinou.
Avatar - Choochoo
19. 10. 2011 13:21
Re: turbodehet a spotřeba
Ja jsem se Civicem spokojen. Nekoukam na indikator razeni, pac radim dle prvni cislice na rychlosti, 30-39 km/h - 3, 50-59km - 5,... Kultivovanost chodu vyborna, tah v nizkych otackach dobrej. Kdyz to porovnam se sluzebni Fabii 1,6 TDI, bych rekl i lepsi, s tim ze se nemusim bat co se stane ve vyssich otackach ;-)
Avatar - 3_diamanty
19. 10. 2011 08:05
Re: turbodehet a spotřeba
tomu ja tiez nechapem a tiez by som si v ziadnom aute diesel nekupil nie to este s automatikou ktora opat pridava na spotrebe, ale je to trend vyrobcov hodit tam silny diesel s automatikou do tych vacsich aut a potom zazracne nizka spotreba je zrazu prec ;-)

autor clanku pise ze spotreba je este oproti konkurentom realtivne dobra nechcem teda vediet kolko zeru konkurenti s podobne silnym motorom v automatike

dobru spotrebu dieselov vseobecne v takychto autach kazi automaticka prevodovka ktora pridava aj pol litra na spotrebe na 100km a potom su to siroke pneumatiky vacsi odpor vzduchu, vyssia hmotnost, ked to potom vsetko zratas zistis ze takyto diesel zerie v takomto aute viac ako benzin rovnakeho objemu napr v sedane strednej triedy.

dnes je to celku uplne bezna vec ze dobry diesel v autach zabijaju automatikou takze v kii tento pocin nie je ziadnou novinkou a takto sa to praktizuje skoro vsade
19. 10. 2011 08:11
Re: turbodehet a spotřeba
Tiguan se 140HP a DSG za cca 7 litrů průměr. Dálnice 8, okresky 6.
Avatar - Stefič
19. 10. 2011 08:16
Re: turbodehet a spotřeba
no vidiš, tak to jsi na tom téměř stejně jako já s benzínem. Já jsem o litr výš v kombinované. Ale tenhle rozdíl fakt nemá ani smysl rozebírat.
19. 10. 2011 08:21
Re: turbodehet a spotřeba
Záleží na tom, jestli máš SUV a poháníš všechna kola (byť ne permanentně) ;-)
Avatar - Stefič
19. 10. 2011 08:22
Re: turbodehet a spotřeba
nemam, ale za na druhou stranu, pokud nejsi z horské oblasti, tak jak často se ti připojuje zadní náprava? ;-)
19. 10. 2011 08:25
Re: turbodehet a spotřeba
Pak srovnáváme nesrovnatelné ;-) Mám Tigiho na firmě pro kolegu se sníženou hybností, který jezdí po stavbách, tedy podmínky, které splňuje jen SUV, pravověrný off-road už má většinou sedačky vysoko.
19. 10. 2011 20:28
Re: turbodehet a spotřeba
Protoze ty tomu nerozumis.
Dyzl tahne vocpodu a houby zere.
A i kdybys jezdil na praseti a odrazel se husama, tak dyzl bude dycky zrat min.
Tak.
>:D
Avatar - VelkejChytrák
19. 10. 2011 08:10
?
Co to proboha je "Automatické stahování elektrických oken jen u řidiče směrem dolů" ?!?!
Rozbalit vlákno
16
19. 10. 2011 08:11
Re: ?
Jednou zmáčkneš a okno sjede až dolů, dnes naprosto obvyklá věc.
Avatar - VelkejChytrák
19. 10. 2011 08:24
Re: ?
A nahoru děláš co? A zbytek posádky má kličky? Pak se mi nikdo nemůže divit že KIA/Hyundai pořád nejsem schopnej vnímat jako plnohodnotný značky.
19. 10. 2011 08:28
Re: ?
Nevím jak to funguje u Kie, mě takto fungují obě přední okna. Ale i u Kie jsou všechna ovládaná elektricky, přesto jeu ostatních oken potřeba vyvíjet tlak nebo tah po celou dobu pohybu skla.
Tzv. impulzivní otevírání oken jak se tomu říká se i u evropských vozů dává většinou jen dopředu.
Avatar - Stefič
19. 10. 2011 08:42
Re: ?
u mě to funguje na dlouhé a krátké přidržení tlačítka od řidiče. Podržím to trochu déle a okno jede nahoru/dolu. Od řidiče na všechna okna. Na zadních oknech samostatným tlačítkem jsem to nezkoušel. Tam nejezdim :-)
Avatar - KANKUNEN
19. 10. 2011 09:07
Re: ?
V M6 dosáhli japonci vrcholu debility. Pokud zamknu ovládání zadních oken tak nejde ani okno u spolujezdce :no: , vrchol je, že to neumím ovládat ani já šofér :no: :no: .
Avatar - Ji/Ri
19. 10. 2011 09:03
Re: ?
Já na autě zadní okna stahovací už 40 roků nemám :-| prostě se to nevyrábí :-)
19. 10. 2011 09:07
Re: ?
nech to u Futura přes noc :-)
Avatar - T613
19. 10. 2011 11:07
Re: ?
vlastní zkušenost? :-)
19. 10. 2011 12:19
Re: ?
U Fabie 2006 Elegance jsem to mel zcela samozrejme funkcni. A to bez machrovacich napisu jako "...ALL AUTO..." a podobne.
Avatar - abacus
19. 10. 2011 14:10
Re: ?
Mal si namysli zrejme -impulsní- . To impulzívne by bolo dosť nevyspytateľné. Robilo by asi náhle, prudké pohyby. Keď sa elektronika "zblázni" je všetko možné. :-)
19. 10. 2011 20:34
Re: ?
chytráku,chytráku, nevím jak posuzuješ "plnohodnotný značky" >:D ale stejnou politiku uplatňje Toyota- největší automobilka světa!!! Má služební nová Corolla trpí stejnou "vymožeností". a vůbec si nemyslím, že to není plnohodnotné auto.
Takže-neplácej nesmysly! Ono, VW nemusí být vždy etalon, který ostatní kopírují.Zaplaťpánbůh!
Avatar - Ji/Ri
19. 10. 2011 09:02
Hm,
...je to hodně dobré, ale osobně pro mě je rozdíl jeden a to zcela zásadní, byť tato Kia se mi líbí neskutečně moc. Do tiguanu sednu a jsem doma.... tady sednu a musím si zvykat....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Slavek-TDM
19. 10. 2011 09:17
Opet realna spotreba
Sice jen 3 kusy, ale prumer 8,3 neni zadna hitparada. Ten prvni priznava lehkou nohu a sporeba kolem 7,5, ten posledni naopak asi tlaci na pilu a prumery pres 10 nejsou vyjimkou... Celkove tedy nic moc.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
15
19. 10. 2011 09:29
Re: Opet realna spotreba
A když to porovnáš vzájemně?[odkaz]
[odkaz]
Vše celkem srovnatelné,nebo ne?
Koně je třeba nakrmit.
Avatar - Slavek-TDM
19. 10. 2011 09:59
Re: Opet realna spotreba
O tom zadna. Ale od moderniho usporneho naftoveho ctyrvalcoveho motoru bych asi chtel vic... Muzu porovnat s mym 10 let starym benzinovym sestivalcem se 154kW s permanentnim 4x4, starym automatem, 21cm svetlou vyskou a 200tkm na hrbu, kde byly prumery 9.9 v lete a 10.4 v zime a to najezdil polovinu na kratkych trasach do 12ti km. Ted s plynem to dela mezi 11-12 LPG + litr benzinu.
19. 10. 2011 10:30
Re: Opet realna spotreba
To je přesně ono,starší motory měli horší papírové spotřeby a nebyl žádný problém s touto spotřebou jezdit,nebo pod ní.
Jenže papír má dnes přednost před realitou.
Avatar - fOE
19. 10. 2011 09:54
Re: Opet realna spotreba
tak jak pise Johnn, je treba si to porovnat jestli je nekdo z konkurecne lepsi. V prumeru jezdi 140k tiguan za 8L (s lepsim automatem), Kia/Hyundai s 184k za 8,5 (s horsim automatem). V tomto kontextu je ten se spatnou spotrebou Tiguan a jelikoz VW dlouhodobe dela dobre dieslove motory tak vysledek Kia skutecne nebude nikterak spatny ani ve srovnani s dalsi konkurenci. ;-)
19. 10. 2011 10:40
Re: Opet realna spotreba
Nevím,podle čeho si zjistil,která převodovka je horší na spotřebu,ale když se podíváš na manuály,tak tiguan ji má taky lepší(a dokonce o více,takže je to naopak než píšeš).Jenže vzorek 2 aut u ix35 nic moc,ale dobrá.Větší výkon o 44koní nemůže být zadarmo.A verze tiguanu 125kw zase není s automatem,ale v manuálu má zase horší spotřebu než ix35 v manualu.
Avatar - Ham.
19. 10. 2011 11:12
Re: Opet realna spotreba
Na to, že je to SUV, klasický automat který přidává litr a 184 k je spotřeba tohoto motoru slušná, podívej na konkurenci která nemá automat, motor je chcípák a spotřeba je vyšší:
[odkaz]
Nebo na špičku třídy která nemá spotřebu o moc lepší a přitom má nižší karoserii s lepší aerodynamikou a převodovkou která spotřebu nenavyšuje:
[odkaz]
Avatar - Slavek-TDM
19. 10. 2011 11:17
Re: Opet realna spotreba
V tom pripade musim povazovat spotrebu myho auta za v pravde zazracnou >:D Takhle tu planetu od strasliveho CO2 neosvobodime - maximalne tak hodnotami na Internetu >:D
Avatar - Ham.
19. 10. 2011 11:29
Re: Opet realna spotreba
Tak z tvého popisu usuzuji, že jezdíš:
[odkaz]
Což je velmi slušný turbobenzín, ale dej k němu ještě klasický automat a zvedni o deset čísel kastli a jsi na 12,5 litrech, určitý rozdíl vůči 8,5 tu je. Diesel umí jezdit za 4,5 litru ale úplně v jiných kastlích, s jinou hmotností, pohonem jedné nápravy, samozřejmě bez automatu. Fyziku neošálíš:
[odkaz]
Avatar - Slavek-TDM
19. 10. 2011 11:53
Re: Opet realna spotreba
Nee, jezdim timto [odkaz]
Nemam snad auta v profilu? :-O
Avatar - Ham.
19. 10. 2011 12:04
Re: Opet realna spotreba
Sorry, koukal jsem jenom na tvůj příspěvek, tohle je asi nejlepší Subaru co znám. :yes:
19. 10. 2011 18:10
Re: Opet realna spotreba
...no nevim nevim, ve 100vce OK, ale ve 130 skoro 9 litru v dehtu ??? Nas RX450h zere 10L ve 130 a to ma 3.5L benzin automat 4x4...mne se to zda tedy dost.
Avatar - Ham.
19. 10. 2011 19:56
Re: Opet realna spotreba
Tak průměr lexe v hybridu je o cca 1,3 litru vyšší což vzhledem k výkonu odpovídá.
[odkaz]
19. 10. 2011 20:00
Re: Opet realna spotreba
Jenze to mas ten stary model, ten novy bere tak o 1L mene. Pravda na dalnici mozna rozdil nebude, ale ve meste je o dost uspornejsi nez stara generace. A radeji dam o 1L na sto vic, nez jezdit v nafte ;-) I kdyz i ta ma svuj smysl, ale v tomto aute to nejak zere...
Avatar - Ham.
19. 10. 2011 20:58
Re: Opet realna spotreba
Tak já také raději benzin, ale u něčeho co má lehkost (řekněme 1er, 3er, roadstery atp.) a ne zrovna u SUV, tam mi nafta přijde vhodnější, za úplnou zvířeckost považuji X5M nebo pětilitr v Range (zákazníci to sice kupují ale já preferuji silný benzin v takovém autě ve které se dá ten výkon využít, což suv rozhodně nejsou).
19. 10. 2011 23:30
Re: Opet realna spotreba
...jo jo, ale chapej image je image ;-)
Avatar - Guttalax
19. 10. 2011 10:19
Mínus
;-) Zvedání zádě při brždění je strašné mínus. >:D Když vemu ,že je z toho do zádu houby výhled ,tak je možné,že přes průzor je vidět obloha >:-[] Je to šílená Godzilla :no: Horší výhled vpřed,šikmo i dozádu hovoří za vše. :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pario
19. 10. 2011 20:41
Re: Mínus
Mne sa Sportage síce páči, ale k tomu zadku. Dnes som za jedným šiel a všimol som si, že zadné smerovky má v nárazníku. Myslím, že na tom mieste sa budú v zime dosť špiniť.
20. 10. 2011 06:54
Re: Mínus
Čili jiný problém než výhled jsi tam nenašel.
19. 10. 2011 11:37
chm
za tu cenu? to už Kugu s dvojspjkou a 160 konikama...ma to stejne parametry pri zrychleni ..i maximalce....lepsi spotrebu....a rekl bych, ze uz pomalu i vybavu :-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - miromen
19. 10. 2011 12:16
Re: chm
Kuga už ma sice sva leta ale pořad je to auto za kterym se člověk rad otoči na rozdil od jeho konkurenta VW Tiguan.
:yes:
19. 10. 2011 12:22
Re: chm
Tak tak...jen škoda že jimtrvá nasazení ecobostů..1,6 a 2,0....to by prospělo...ale jak známe Ford, tak to představí až v novém modelu Kuga/Vertrack
19. 10. 2011 20:03
Re: chm
Pristi rok uz bude, je to v podstate stejne jak Mazda CX5. Jsem zvedavy...
20. 10. 2011 01:25
Re: chm
ako to myslis, ze nova Kuga bude v podstate rovnaka ako CX-5? som dufal, ze uz Mazda nebude mat nic spolocne s Fordom pri novych modeloch :-O
20. 10. 2011 12:08
Re: chm
To mozna rikaji, ale toto jeste vyvyjeli s Fordem a platforma je uplne stejna, dej si vedle sebe novou Kugu a CX5, auta jsou skoro stejna. Mazda ma jen jinou techniku - motory, prevodovky, jinak podvozek je stejny, mozna jinak ladeny. Auto se totiz nevyviji 2 roky, ale dost dlouho...
[odkaz]
Avatar - Ronault.
19. 10. 2011 12:56
Re: chm
Myslíš: otočí zády? Jinak max. kroutit hlavou nad některými kýči.
Avatar - miromen
19. 10. 2011 13:01
Re: chm
Ano přiznam že v některych detailech Kuga pusobi kyčovitě ale jako celek je to podle mě jedno z nejhezčich SUV a určitě se mi libi vic než Tiguan kde se podle mě nepovedla hlavně zadni čast. Jinak na zada tu jsou jini adepti. :-)
19. 10. 2011 12:52
Plus!
Nemohu souhlasit s komentáři typu: prý dokonce mimořádně hnusné auto, mínus a další... Pro mě i pro další mnohé recenzenty (a testery) zajímavé, hezké a dobré auto! Zvítězila např. testy Euro NCAP jako nejlépe hodnocený vůz v kategorii SUV. Aby zvítězila ve své třídě, musela Sportage kromě kýžených pěti hvězdiček získat také nejlepší celkové skóre... získala! V hodnocení výsledků nárazových testů Euro NCAP překonala Kia Sportage ostatní vozy SUV podrobené bezpečnostní zkoušce v loňském roce. Sportage dosáhla lepšího výsledku než BMW X1, Hyundai ix35, Mercedes GLK a Mazda CX-7!

V lednu si připsala vítězství v anketě Auto roku 2011 v ČR v kategorii SUV!

V Británii dokonce se stala vítězem jako nejlepší Crossover (Diesel Car)! "Kia Sportage Claims Diesel Car Award for Best Crossover!"

Za design získala mnoho ocenění! Prestižní ocenění za design, jako např. cenu ´red dot´! Dále ocenění iF product design award!

Takže trochu rozvahy! :-) ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
6
19. 10. 2011 19:00
Re: Plus!
Jestli o tom víte, tak red dot dostala i Fabia. Jaké je vnímání jejího vzhledu u veřejnosti asi všichni víme.
19. 10. 2011 20:38
Re: Plus!
To vime.

Na Fabii u nas clovek nenarazi jak je rok dlouhy.
Ti, co ji v pomateni smyslu koupili, jezdi zasadne v noci se zhasnutymi svetly, rano ji schovaj do garaze a pres den rajtuji radeji i10 - at sousedi zavidej!
Avatar - Starfighter
19. 10. 2011 19:06
Re: Plus!
Bacha, aby jsi pro změnu nedostal cenu za nejčetnější používaní vykřičníků, ty rozvaho ;-)
19. 10. 2011 19:54
Re: Plus!
Česky se jinak píše správně "abys"! (:D s vykřičníkem)... a ne "aby jsi"... to jako, aby někdo pro příště nevyhrál nej cenu za největší počet gramatických chyb na Auto.cz (kde se jinak bavíme o autech a ne vykřičnících). Jinak vykřičník se v češtině, mimo jiné, užívá k zdůraznění jisté skutečnosti ve větě oznamovací. U mého komentáře tak posloužily ke zdůraznění argumentace, že není to auto obecně "hnusné, mínusové" atp. ;-)
19. 10. 2011 20:36
Re: Plus!
No my se tu o autech bavime, ale ty jen kopirujes texty z internetu.

Ale k autu:

Na te bile bohuzel jeste vic vynikne krabicovitost karoserie.
Vysoke boky, nizka okna, male blatniky - nepusobi to moc dobre.

Ale beru to tak, ze jde o zaklad, na kterem bude P.S. stavet a verim, ze dalsi generace uz nas designove ohromi a donuti zvednout palec.
19. 10. 2011 23:00
Re: Plus!
Ne každej má čas kopírovat články a pak je ještě pro jistotu zkontrolovat Wordem, aby náhodou někde neudělal chybku >:D
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 10. 2011 15:08
Vysledok testu...
O 5-6 mesiacov pride na trh CX-5.
Rozbalit vlákno
3
19. 10. 2011 20:05
Re: Vysledok testu...
...a pak nova Kuga a pak novy kaskaj a pak...uz tu nebudeme >:D
19. 10. 2011 20:40
Re: Vysledok testu...
...no a pak konecne prijde i nova Alfa Romeo.
19. 10. 2011 20:45
srovnani ostatni
"Především v kontrastu s nedávno testovanými VW Tiguan 2,0 TDI o výkonu 125 kW a Chevroletem Captiva 2,2 VCDi se 135 kW vynikne, jak dobré jízdní dynamiky dosahuje nejsilnější Sportage."

Podle udaju to nevypada Sportage nejak oslnuje dynamikou proti ostatnim:
Tiguan 125kW 8.9MT
Sportage 135kW 9.8MT/AT
Captiva 135kW 10.1AT, 9.9MT
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Katikakus
19. 10. 2011 23:21
Re: srovnani ostatni
Ano Tiguan ma lepsi papirove zrychleni, skutecnou jizdni dynamiku, o ktere autor pise ma lepsi Sportage. Cemu nerozumis?
20. 10. 2011 20:34
Re: srovnani ostatni
Ja rozumim tomu ze nizsi hodnota je lepsi, mozna to je u vas v katikakusove jinak. Jake jsou hodnoty te skutecne jizdni dynamiky kdyz tvrdis ze je lepsi? Kdo ji meril? Jak? :-!
20. 10. 2011 20:41
Re: srovnani ostatni
Kde jsi vzal u Sportage hodnotu akcelerace pro manuál?
Nemají přece tak skvělý automat,aby měl stejnou akceleraci. :-!
20. 10. 2011 20:47
Re: srovnani ostatni
V tech. udajich na strance Kia :-) Netypicke to ale je, souhlas.
Avatar - Katikakus
20. 10. 2011 22:50
Re: srovnani ostatni
To tvrdi autor testu, ktery zminenymi vozy jel. Ptej se jeho. Papirova hodnota zrychleni z 0 na 100 neni vypovidajici.
21. 10. 2011 20:07
Re: srovnani ostatni
Rozhodne je to vice vypovidajici nez subjektivni pocit autora testu.
20. 10. 2011 08:44
Re: srovnani ostatni
Snad je poznámka, v testu Tiguana 2.0TDI na jiném webu naměřili reálné zrychlení za 9.81. V podstatě jsou tedy výsledky shodné. Jinak je mnohem důležitější pružnost motoru, použitelný rozsah otáček atd. Samotné zrychlení z 0 na 100 je jen takové základní info.
20. 10. 2011 20:38
Re: srovnani ostatni
To souhlasim ze to neni jediny parametr, viz tvuj vycet, ale celkem podstatny ukazatel. Na kterem webu to namerili? Zrychleni si vyrobce nemuze vycucat z prstu.
V jinem testu jsem se ted dival namerili Tiguanu 9.1s.
19. 10. 2011 22:03
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
20. 10. 2011 21:12
Re: miery...
900 je nesmysl bych rekl, videl jsem v jinem testu 960.