Tak takto si ja predstavujem supersport. Dokonale aerodynamická, nízka placka, s jednoduchými a pritom elegantnými líniami, kde celkový dojem nekazí jediný detail. Nízka hmotnost ako základ skutocne sportového auta, co v konecnom efekte znamená, ze i s výkonom na úrovni uz relatívne bezných sportových verzií limuzín ci SUV má dynamiku, ktorá bude zrejme len málo zaostávat za legendárnym predchodcom F1 i za dnes najlepsími v triede. A to pritom bude stát o niekolko miliónov menej ako F1. BTW v spojitosti s M-B SLS takto si ja predstavujem dizajnovú nadvaznost na predchodcu (vid foto vedla F1): jasná dizajnová spojitost, pricom vsak posun vpred je nepochybný a cerpanie z minulosti McLaren nijak neobmedzuje a nezvazuje. K technike niet co dodat. Len údiv nad tým, ze biturbo moze tocit az 8500 rpm ako najlepsie atmosféry. Neviem, z coho je vyrobené turbodúchadlo a kolko musí tocit, ked má motor 8500 otácok, kazdopádne je to fascinujúce.
Toto je cesta, ako prezijú malosériové automobilky i v kízových casoch. Bravo McLaren. :yes:
Malinko jsem si do italské konkurence rýpl i v článku, byť jsem neměl na myli Ferrari, ale spíš Lambo. Velmi zjednodušeně: pokud zadáte počítači: vytvoř mi návrh kompaktního supersportu s motorem uprostřed, dostanete velice podobné tvary. Ovšem - ztvárnění zadních partií včetně pásů z LEDek a výfuků se pánům (a případným dámám, pokud tam nějaké pracují) z designu McLarenu opravdu hodně povedlo. Každopádně obdivuji McLaren, že se do něčeho takového vůbec pustili. Ale ani první polovina devadesátých let supersportům příliš nepřála (problémy Porsche, neúspěch Bugatti) a jim se podařilo prorazit.
zase treba brat moj prispevok trošku z nadhladom.. a humorom. je jasne že som to trochu popreháňal, ale faktom ostava že mi pride na italii design o dost popredu. samozrejme sa nebranim tomu,že každy to tak vidiet nemusi
No jak koukám tak pánové hodili do mixéru design Porsche Carrery GT a Caymana a vyšel z toho novej Mclaren - mazec >:D ta středová konzole tak bije do očí opět a zase s Carrerou GT...
Motory, jejich vykony a dalsi sledovane parametry jsou samozrejme nekde jinde nez v 90-tych letech, ale co se vzhledu tyce, povazuji McL F1 za designove neprekonany, minimalne svym nastupcem. Pryc je cistota tvaru a hladkost karoserie, ktera dodnes pusobi zcela moderne. Novy "Mac" mi bohuzel prilis pripomina americky Saleen...
To nasilne zabrovani na bocich, nevyrazny predek a trictvrtecni celni pohled. Pro me ma F1 naprosto nadcasovy a to znamena aktualni vzhled. A ze to jde s relativne hladkou karoserii ukazalo Ferrari Italia
Nevýrayný? S7 má právě krásný předek, dokonce právě světla Saleenu docela připomínají F1. Jinak S7 je delší za kokpitem, F1 je kompaktnější. Pro mě aktuální neznamená nadčasový, mě přišla F1 vždy až moc uhlazená, ve smyslu kultivovaná. To mě na ní vždy trochu dráždí..
Co se týká designu, já v tom vidím, když budu chtít mix - Evora, R8. Gallardo
Dosť pochybujem o úspechu v takom merítku ako mal predchodca...nový mclaren už nebude mať nálepku "najrýchlejší" a to mu zobere kupcov
Ropných šejkov a miliardárov ani tak nezaujíma že to má ultimatívne jazdné vlastnosti, tým sa zle chváli na koktejl párty. Ale s takým koenisengom (či jak sa to píše :-O ) to má lepšie-"mám najrýchlejšie sériové auto, dobré čo?" >:D
No ja by som naopak s F1 neporovnával. Jednak tá bola svojho casu najdrahsím supersportom a hrala úplne inú ligu. MP4-12 stojí zlomok ceny F1ky, je cenovo plne porovnatelný s Ferrari ci Lambom a zároven ponúka vyssiu mieru exkluzivity. A najrýchlejsie sériové auto prekonávat uz moc nemá zmysel, tá prestíz by sa len tazko zaplatila (musel by byt výkonnejsí a urcite i drahsí ako Veyron, a tých sa nepredá rocne na tisíce).
Ta cena je správně, ale ne za kus, nýbrž za set. I tak, bezmála 50 tisíc Kč za jednu gumu je dost i pro méně movité movité. A odpovídá zhruba ceně jednoho průměrně kvalitního setu třeba pro F430 atd.
veyron má nejaký ojedinelý rozmer kolies alebo ako?
Ináč ak len poistka na také auto stojí ročne ako garáž v centre prahy tak gumy už nikoho nerozplačú..to je len jedna z historiek na "padanie sánok obyčajných ľudí"
Tím bych si nebyl jistej. Nevím, kolik přijde pojistit Veyron. Ale 200k Kč jen za sadu gum, pokud by si projel dvě za rok a musela se měnit v tom intervalu jak naznačuje příspěvek výše, pak to není málo a ukazuje to na to, že mít Veyron nebo třeba F1 je úplně jiná liga, nesrovnatelná s tímhle novým počinem od McLarenu.
Edit: A to nemluvím o tom, že se musí při každé třetí výměně měnit i kola... >:D >:D8-s
to co predvedl puvodni Mc ve svete uz podle me nikdo nezopakuje, pamatuju si jaky auto z jinyho sveta to byla, dnes uz to tak nevyzni, ale tenkrat jako by spadlo z mesice..smazalo konkurenci na dlouhy roky..a dodnes je to legenda, tahle hracka bude technologicky urcite vyborna, ale design pusobi jakoby ucelem bylo spis nikoho neurazit a ne poslat vetsinu velkych kluku do kolen.. a to je trochu skoda..jde o to ze uz po par dnech co zverejnili fotky mi prijde trochu okoukanej..a to neni dobry kdyz se jeste ani nevyrabi..ale jinak jsem rad ze jeste stale zijeme v dobe kdy jhe legalni neco takovyho postavit:-)
Zajímavý je, že ve videu říká, že to má být jen jeden z řady budoucích aut, které během 4 let chtějí představit. Z toho plyne, že nástupce F1 ještě může přijít, pokud ovšem tohle není to nejlepší co umí a ona řada aut nebudou jen odvozené verze.
Toto je prostredne auto. Pride este mensi model a potom pride este nieco vacsie - nieco co bude blizsie k povodnemu F1, aj ked nepojde az o tak extremnu konstrukciu.
Hmm, nevím, je to tuctovka jako ferrari apod. Není nad noblesní F1 GTR, pokaždé když slyším pojem Mclaren, tak si představím právě F1 GTR, prostě klasika :-)