Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: McLaren MP4-12C: Nový supersport od McLarenu

McLaren představuje očekávanou novinku – supersport MP4-12C, který vyvinul ve vlastní režii, tedy bez přispění Mercedesu, respektive AMG.
Zpět na článek
11. 9. 2009 09:06
11. 9. 2009 09:13
11. 9. 2009 09:38
11. 9. 2009 10:15
11. 9. 2009 13:39
11. 9. 2009 10:15
11. 9. 2009 10:01
11. 9. 2009 10:13
11. 9. 2009 10:18
11. 9. 2009 13:02
11. 9. 2009 10:11
11. 9. 2009 10:14
11. 9. 2009 10:22
11. 9. 2009 13:57
11. 9. 2009 14:36
11. 9. 2009 17:26
12. 9. 2009 11:20
11. 9. 2009 14:37
11. 9. 2009 13:07
12. 9. 2009 23:56
11. 9. 2009 15:38
neregistrovaný "KeinCZ"
Avatar - iudex
11. 9. 2009 08:53
Moja predstava supersportu
Tak takto si ja predstavujem supersport. Dokonale aerodynamická, nízka placka, s jednoduchými a pritom elegantnými líniami, kde celkový dojem nekazí jediný detail. Nízka hmotnost ako základ skutocne sportového auta, co v konecnom efekte znamená, ze i s výkonom na úrovni uz relatívne bezných sportových verzií limuzín ci SUV má dynamiku, ktorá bude zrejme len málo zaostávat za legendárnym predchodcom F1 i za dnes najlepsími v triede. A to pritom bude stát o niekolko miliónov menej ako F1. BTW v spojitosti s M-B SLS takto si ja predstavujem dizajnovú nadvaznost na predchodcu (vid foto vedla F1): jasná dizajnová spojitost, pricom vsak posun vpred je nepochybný a cerpanie z minulosti McLaren nijak neobmedzuje a nezvazuje. K technike niet co dodat. Len údiv nad tým, ze biturbo moze tocit az 8500 rpm ako najlepsie atmosféry. Neviem, z coho je vyrobené turbodúchadlo a kolko musí tocit, ked má motor 8500 otácok, kazdopádne je to fascinujúce.
Toto je cesta, ako prezijú malosériové automobilky i v kízových casoch. Bravo McLaren. :yes:
Rozbalit vlákno
2
11. 9. 2009 11:09
Re: Moja predstava supersportu
Výfukové plyny za motorem budou při vyšších otáčkách regulovány obtokem. Část se jich pustí rovnou do výfuku, čili nepujdou přes turbo.
11. 9. 2009 11:26
Re: Moja predstava supersportu
wastegate? [odkaz]
11. 9. 2009 09:06
90 roky?
tak takto si ja nepredstavujem supersport >:D tvar mi pride ako keby bol navrhnutý niekedy v roku 1994. velmi velmi slabučky design

FORZA FERRARI 458ITALIA!!! :no: >:D
Rozbalit vlákno
15
Avatar - iudex
11. 9. 2009 09:13
Re: 90 roky?
Neviem, preco kladies do protikladu Italiu a MP4-12. Podla mna hovoria velmi podobným dizajnovým jazykom: [odkaz]
a
[odkaz]
alebo:
[odkaz]
a
[odkaz]
11. 9. 2009 09:38
Re: 90 roky?
Malinko jsem si do italské konkurence rýpl i v článku, byť jsem neměl na myli Ferrari, ale spíš Lambo. Velmi zjednodušeně: pokud zadáte počítači: vytvoř mi návrh kompaktního supersportu s motorem uprostřed, dostanete velice podobné tvary. Ovšem - ztvárnění zadních partií včetně pásů z LEDek a výfuků se pánům (a případným dámám, pokud tam nějaké pracují) z designu McLarenu opravdu hodně povedlo. Každopádně obdivuji McLaren, že se do něčeho takového vůbec pustili. Ale ani první polovina devadesátých let supersportům příliš nepřála (problémy Porsche, neúspěch Bugatti) a jim se podařilo prorazit.
11. 9. 2009 10:15
Re: 90 roky?
...Porsche ovšem s SUV :-!
11. 9. 2009 13:39
Re: 90 roky?
O tom, s čím prorazilo Porsche, můj příspěvek nebyl. Byl pouze a jen o polovině devadesátých let a modelu F1 :-)
Avatar - iudex
11. 9. 2009 10:15
Re: 90 roky?
Presne tak, ak sa nieco vydarí, presadí sa na trhu i v krízových casoch. A McLaren sa podaril.
11. 9. 2009 10:01
Re: 90 roky?
zase treba brat moj prispevok trošku z nadhladom.. a humorom. je jasne že som to trochu popreháňal, ale faktom ostava že mi pride na italii design o dost popredu. samozrejme sa nebranim tomu,že každy to tak vidiet nemusi
11. 9. 2009 10:18
Re: 90 roky?
no to co předvádí ta italská zrůdička na kapotě >:-[] to radši nechme být - zlatý McLaren
Avatar - Pekelná Micinka
11. 9. 2009 12:00
Re: 90 roky?
Italia je prostě jiná, spíš vnímám mírnou podobnost k Lotusu Evora.
Avatar - Pekelná Micinka
11. 9. 2009 12:16
Re: 90 roky?
Podle mě teda vůbec, snad jen posazení kokpitu mírně před střed auta.
11. 9. 2009 13:02
Re: 90 roky?
nik nemože napisat nazor bez toho aby ho nasledne primitiv neatakoval? :-)
Avatar - white label
11. 9. 2009 13:30
Re: 90 roky?
Stejně jako svůj názor může napsat i nejaký "primitiv"...
Avatar - Martin911Turbo
11. 9. 2009 13:40
Re: 90 roky?
No jak koukám tak pánové hodili do mixéru design Porsche Carrery GT a Caymana a vyšel z toho novej Mclaren - mazec >:D ta středová konzole tak bije do očí opět a zase s Carrerou GT...
Avatar - Vampix(Diesel Power)
11. 9. 2009 09:49
luxuuus
Mně se teda opravdu moc líbí....A ten motor je opravdu zajimavý 3.8l, 2 turba a točí 8.500? To bude pěkně dlouhé svištění....

Ale jinak se mi fakt líbí
Rozbalit vlákno
0
11. 9. 2009 10:11
Nedostizny F1
Motory, jejich vykony a dalsi sledovane parametry jsou samozrejme nekde jinde nez v 90-tych letech, ale co se vzhledu tyce, povazuji McL F1 za designove neprekonany, minimalne svym nastupcem. Pryc je cistota tvaru a hladkost karoserie, ktera dodnes pusobi zcela moderne. Novy "Mac" mi bohuzel prilis pripomina americky Saleen...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
11. 9. 2009 10:17
Re: Nedostizny F1
Zhodneme sa, ze F1 posobí dodnes moderne. Ja sa ale domnievam, ze MP4-12C posun vpred je.
Avatar - Pekelná Micinka
11. 9. 2009 12:07
Re: Nedostizny F1
Mě Saleen nepřipomíná, snad jen barvou. F1 nemá, logicky, aktuální design. Ten dnes bohužel s celkovou hladkostí nepracuje.
11. 9. 2009 12:23
Re: Nedostizny F1
To nasilne zabrovani na bocich, nevyrazny predek a trictvrtecni celni pohled. Pro me ma F1 naprosto nadcasovy a to znamena aktualni vzhled. A ze to jde s relativne hladkou karoserii ukazalo Ferrari Italia
Avatar - Pekelná Micinka
11. 9. 2009 13:26
Re: Nedostizny F1
Nevýrayný? S7 má právě krásný předek, dokonce právě světla Saleenu docela připomínají F1. Jinak S7 je delší za kokpitem, F1 je kompaktnější. Pro mě aktuální neznamená nadčasový, mě přišla F1 vždy až moc uhlazená, ve smyslu kultivovaná. To mě na ní vždy trochu dráždí..

Co se týká designu, já v tom vidím, když budu chtít mix - Evora, R8. Gallardo
Avatar - gld
11. 9. 2009 10:14
Úspech?
Dosť pochybujem o úspechu v takom merítku ako mal predchodca...nový mclaren už nebude mať nálepku "najrýchlejší" a to mu zobere kupcov

Ropných šejkov a miliardárov ani tak nezaujíma že to má ultimatívne jazdné vlastnosti, tým sa zle chváli na koktejl párty. Ale s takým koenisengom (či jak sa to píše :-O ) to má lepšie-"mám najrýchlejšie sériové auto, dobré čo?" >:D
Rozbalit vlákno
9
Avatar - iudex
11. 9. 2009 10:22
Re: Úspech?
No ja by som naopak s F1 neporovnával. Jednak tá bola svojho casu najdrahsím supersportom a hrala úplne inú ligu. MP4-12 stojí zlomok ceny F1ky, je cenovo plne porovnatelný s Ferrari ci Lambom a zároven ponúka vyssiu mieru exkluzivity. A najrýchlejsie sériové auto prekonávat uz moc nemá zmysel, tá prestíz by sa len tazko zaplatila (musel by byt výkonnejsí a urcite i drahsí ako Veyron, a tých sa nepredá rocne na tisíce).
11. 9. 2009 13:57
Re: Úspech?
Naprosto souhlasim ono je to jina LIGA kupovat auto za Ł 170 tisic nebo za Ł1milion.

To se vubec neda porovnavat, obzvlaste kdyz u Veyrona vymena pneumatik musi byt po kazdych 2500mil a jedna pneumatika stoji okolo Ł 6500.
Avatar - gld
11. 9. 2009 14:36
Re: Úspech?
to by som chcel vidieť tú pneu za 6500 libier...pozlátená?
Avatar - Pekelná Micinka
11. 9. 2009 15:23
Re: Úspech?
Ta cena je správně, ale ne za kus, nýbrž za set. I tak, bezmála 50 tisíc Kč za jednu gumu je dost i pro méně movité movité. A odpovídá zhruba ceně jednoho průměrně kvalitního setu třeba pro F430 atd.
Avatar - gld
11. 9. 2009 17:26
Re: Úspech?
veyron má nejaký ojedinelý rozmer kolies alebo ako?

Ináč ak len poistka na také auto stojí ročne ako garáž v centre prahy tak gumy už nikoho nerozplačú..to je len jedna z historiek na "padanie sánok obyčajných ľudí"
Avatar - Pekelná Micinka
11. 9. 2009 22:34
Re: Úspech?
Tím bych si nebyl jistej. Nevím, kolik přijde pojistit Veyron. Ale 200k Kč jen za sadu gum, pokud by si projel dvě za rok a musela se měnit v tom intervalu jak naznačuje příspěvek výše, pak to není málo a ukazuje to na to, že mít Veyron nebo třeba F1 je úplně jiná liga, nesrovnatelná s tímhle novým počinem od McLarenu.

Edit: A to nemluvím o tom, že se musí při každé třetí výměně měnit i kola... >:D >:D 8-s

Přečti si to sám... [odkaz]
Avatar - gld
12. 9. 2009 11:20
Re: Úspech?
raketoplán >:D
Avatar - Vampix(Diesel Power)
11. 9. 2009 11:01
Re: Úspech?
a na to mu majitel odpoví...A já mam ty 3 nejhezčí Mclaren, Scuderii a veyron, dobré co? >:D
Avatar - gld
11. 9. 2009 14:37
Re: Úspech?
a začnú sa hádať že krása je subjektívna vec a skončí to kaviárovou bitkou ;-)
11. 9. 2009 13:07
historie
to co predvedl puvodni Mc ve svete uz podle me nikdo nezopakuje, pamatuju si jaky auto z jinyho sveta to byla, dnes uz to tak nevyzni, ale tenkrat jako by spadlo z mesice..smazalo konkurenci na dlouhy roky..a dodnes je to legenda, tahle hracka bude technologicky urcite vyborna, ale design pusobi jakoby ucelem bylo spis nikoho neurazit a ne poslat vetsinu velkych kluku do kolen.. a to je trochu skoda..jde o to ze uz po par dnech co zverejnili fotky mi prijde trochu okoukanej..a to neni dobry kdyz se jeste ani nevyrabi..ale jinak jsem rad ze jeste stale zijeme v dobe kdy jhe legalni neco takovyho postavit:-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
11. 9. 2009 13:41
Ron Dennis
Zajímavý je, že ve videu říká, že to má být jen jeden z řady budoucích aut, které během 4 let chtějí představit. Z toho plyne, že nástupce F1 ještě může přijít, pokud ovšem tohle není to nejlepší co umí a ona řada aut nebudou jen odvozené verze.
Rozbalit vlákno
1
12. 9. 2009 23:56
Re: Ron Dennis
Toto je prostredne auto. Pride este mensi model a potom pride este nieco vacsie - nieco co bude blizsie k povodnemu F1, aj ked nepojde az o tak extremnu konstrukciu.
neregistrovaný "KeinCZ"
11. 9. 2009 15:38
tuctovka
Hmm, nevím, je to tuctovka jako ferrari apod. Není nad noblesní F1 GTR, pokaždé když slyším pojem Mclaren, tak si představím právě F1 GTR, prostě klasika :-)
Rozbalit vlákno
0