Sice cena vůbec nebylo to čeho se můj příspěvek dotýkal a už vůbec jsem cenu 9-5 neobhajoval, naopak si myslím, že jisté výbavy mohly být levnější, druhým dechem však i souhlasím s dalším kolegou tady, že za 1,8míče bylo to úplně nejvíc...
Hochu, všechno špatně. To přeci vůbec není o tom kolik si neseš ve šrajtofli, to je teprv důsledek. Všimni si čím jsem začal, nebavíme se zde totiž o nadčlověku ale o diskutérovi, diskutérovi na auto.cz a nastřeleném standardu elementární úrovně, které by měl dosahovat. A to je přesně to co jsi těžce podlezl, tedy né jako člověk či nadčlověk, ale jako diskutér jsi naprosto selhal. To je oč tu běží.
A nakonec...., až povyrosteš, doufejme, že jednou příjdeš na to, že machrování a obhajování se před někým je nicotné a nemá žáden smysl, důležité je pouze to jestli se umíš obhájit sám před sebou a svými (to je důležité) přísnými! měřítky.
To, že nemám potřebu nad kýmkoliv machrovat, ale neznamená, že nepoznám zásadní nedostatek kvality. To třeba tehdy když nějaký neználek o 9-5 řekne, že je to Insignie...
Hloupými nadávkami, ale nic nespravíš. Opět jen dokazuješ jak na to jdeš špatně, úplně špatně. Začni u sebe, nejdřív začni u sebe, pak to bude lepší...
Určitě nic nevrže,palubka se mi moc líbí svým rozvržením,je fakt,že material,hlavně ten velký černý plast by mohl být jiný.Namazal jsem ho včelím voskem,když jsem ošetřoval sedačky a hned prokoukl a získal uplně jiný dočasný vzhled.Slícování se mi nelíbí u přihrádky před spolujezdem,odstává mi třeba kryt zadního reproduktoru,Je fakt,že mi tam chybí trochu ořechového dřeva,trochu víc luxusu,jak píšeš,vzhledem k ceně.Snad budu mít příští měsíc víc času a napsal bych něco více do sekce moje auto.
Vim, jak to myslis a informaci o nedostupnosti v CR ti verim. S cenovym rozdilem proti D3 to ale zdaleka nevidim tak jednoznacne. Vem si, ze ve vyssi stredni se prodavaj v podstate jenom dyzly. Na tomto poli byl hlavnim svedskym konem "vrcholnej" dvoulitr 140kW/400Nm za rovnej milion. No a konkurencni 520d (pro 5-er uplnej zaklad) se 135kW/380Nm stoji milion padesat tisic. Uznej sam, ze s timto cenovym jemnocitem si mohli v Saabu rovnou hodit masli kolem krku.
Měl bych dotaz, jak vnímáš díky zkušenostem kvalitu interiéru? Nevrže nic? :-) Slícování se mi zdá dobré, ale konstrukce poněkud subtilní a materiály taky nic moc, vzhledem k cene.
saab stále má jméno...ale nemá vozy...střední třída je v háji tam bojuje(bojoval) zuby nehty prehistorický 9-3 postaveny ještě na tehdejší vectře...nižší střední nic, a vyšší střední prostě prodeje netahá...tohle chce konkurenceschopné auta nižší střední a střední...chce se to oprostit od termínu "drahej opel" s 9-5 se jim to povedlo...ted to chtělo udržet trend...9-4x už se prodávat začlo...dost možná nikdy nezjistíme jak mohlo být úspěšné...
ona celá nová 9-5 bude dost možná jednou raritka...ted mít peníze na to koupit nějakou skladovku nebo mírně jetou předváděčku...
(předpoklad že saab teda krachne) tak za pár desetiletí vám za ni utrhnou ruce...
to máš jednoznačně pravdu...na to že z něj chtěl mít GM premii tak se o něj staral stejně mizerně jako fiat o lancii...prostě a jednoduše ho pěkně flákal...a saab na to bohužel doplatil...měl zastaralou techniku, slabé motory...a premiová byla bohužel jen cena...
jka vést v rámci koncernu úspěšnou premiovou značku by se měli jít všichni učit k VW...sice nemám rád koncern a audi se mi nelíbí...ale je to jasný důkaz toho jak se to má dělat...úspěšně
R-classi, R-classi, to seš takovej vůl i v reálu?
Doma máme jednoho Saaba (9-3), takže mám k téhle značce vztah, rozhodně jí nepřeju nic špatnýho, ba naopak.
Ano, nemám těch 1,8 mil, ty asi ano. A to z tebe jistě činí nadčlověka, jež si může hrát na diskuzního grófa a trošku si zamachrovat, že?
Mám 2,0 T .Na normální ježděni opravdu stačí,ted bych ho chtěl tuningovat na 260 PS. Přeci jen jsem byl zvyklý z minulé 9-5 Hirsch na 280 PS a to bylo o něčem jiném.Aspon to předjetí by bylo rychlejší a tím bezpečnější
tak to je pak na zvážení, co kdo považuje za nebezpečně blízko.
Ano, TOP Aero model pro nějaké 535i byl možná dost blízko (550xi nesrovnávám, to je fakt jinde), ale u Saabu nejžádanější 2.0TiD nebo 2.0T jsou minimálně o 20% cenově pod německou trojkou, spíš i trochu víc. Samozřejmě je otázné, jestli si Saab jen čistě na základě historie a image mohl takové ceny účtovat (technicky si myslím v těchto relacích určitě, náskok prémie začíná být výraznější až ve vrcholných provedeních).
Další problém v ČR/SR byl s objednávkami - jako druhořadý trh byla čekací doba neúměrná a to určitě spoustu zákazníků odradilo.
Jinak objednávek na 9-5 bylo celosvětově dost, problém byla nestíhající kapacita fabriky kvůli dodávkám od subdodavatelů a jejich nevyrovnaným pohledávkám a tak se to všechno sr..o
Kombi už mělo jít do prodeje těsně před zastavením výroby (tuším už byla vyrobena předsérie). A takové velice slušně vybavené naftové kombi se 180k nebyl problém nakonfigurovat ani v ceníkových relacích.
Logicky ano. Narážím spíše na často zmiňovanou nudnost a uniformitu Audi (což si osobně nemyslím) ke které je Saab zmiňován jako volba pro ty, kteří se chtějí odlišit od "davu".
Nová 9-5 je velmi pěkné auto a byla by škoda,kdyby se nevyrábělo.Asi jako jeden z mála tady, vím o čem mluvím,protože ji již půl roku vlastním.Bohužel ceny v Cesku jsou přemrštěné,ale není tomu tak jinde,takže se dá auto sehnat za mnohem lepší cenu než 1,8 milionu.K německé trojce je to opravdu dobrá alternativa,jediné v čem zaostává jsou paradoxně motory,kde není velká volba a navíc ta stávající nic moc.Přitom dřív na Saabu to byly právě výkonné a pružné motory,které z něj dělaly auto zrozene pro rychlé předjetí.Pak zaostava trochu v dílenském zpracování,některé věci jsou opravdu odfláknuté.Najezdil jsem již 14000 km a jsem s vozem maximálně spokojen.Takže Saabu držím palce at přežije,zaslouží si to
Osobne nepovazuju nalepku Opelu za problem 9-5ky, rozhodne pak ne za problem jedinej nebo nejvyznamnejsi. Pravoverni fanousci Saabu moc dobre vedi, ze 9-5ka neni zadna vykradena Insignie a ti ostatni, kterych je drtiva vetsina, vubec nenapadne 9-5ku s Insignii spojovat. Dopady castecny unifikace Saabu a Opelu byly odjakziva horecnate probirany hlavne na internetovych forech, kde se vetsina diskuzi nesla ve znameni pokriku o "prekabatenych vectrach" apod. V realu to melo imho dopad velmi omezeny.
Klicovym problemem Saabu byla dlouhodoba enormni podfinancovanost vyvoje, vyroby i marketingu, coz se odrazelo v pomaly az zadny modelovy obmene, titernym portfoliu, nulovy propagaci, minimalni servisni siti atd. Bez penez zkratka nelze uspesne provozovat takovej prumyslovej kolos jako je automobilka, zvlaste ne v soucasny drtivy konkurenci.
Kdyz si plne nakonfigurejes zastupce E segmentu od D3, dostanes se urcite na 2,5 mega... To ses ovsem u nejaky 550xi v plny polni, coz je auto o vesmir jinde nez jakakoliv 9-5ka. Figurka i xganga maji kazdopadne pravdu v tom, ze 9-5ka byla vzhledem k postaveni Saabu opravdu predrazena, rozumej cenove nebezpecne blizko srovnatelne vybavenymu a motorizovanymu zastupci D3. I Nemci pritom davaj v tyhle tride statisicovy slevy. 9-5ka by mela nadeji na uspech, kdyby sla s cenama o sto tisic a vic nize v zavislosti na konkretni konfiguraci, klidne i na ukor slev od dealera. Jo a taky to chtelo kombi, idealne oplastovany ala allroad. To kdyby dali se slusnou naftou i vybavou za milion, mohlo by se prodavat velmi dobre. Ale kdyby ryby mely kridla, umely by litat...
Kdyby jí koupil Koenigsegg, tak to dopadne jak se Spykerem. Malosériový výrobce supersportů nemůže utáhnout velkou automobilku, navíc takovou jako je SAAB.
hloupost co říkáš....nikdo tě nenutí za to dát těch 1.8 mega...myslím že i za 1.38 tam budeš mít už vše co řidič potřebuje...a hlavně 300 koní z 2.8čky :-) a tato cena je naprosto srovnatelná s premiovou trojkou z německa :yes:
nebudeme se bavit o tom zda je lepší těch 5er nebo E oproti 9-5 o tom rozhodně nemá smysl polemizovat, místo toho se stačí podívat např. do interiéru
tady jde spíš o to, že je to slušná...velmi slušná alternativa a pořád se najde dost lidí co prostě nemeckou trojku nechtějí, hybridní lexus taky ne a drahej nissan(infinity) se jim líbit nemusí
9-5 není uplně tak překarosovaná insi, podle informací je to naopak, ale té nálepky se saab asi nikdy nezbaví....a to je jeho jediným kamenem úrazu
GM bylo trošku v jiné situaci - bankrot jim umožnil restrukturalizace, zánik pár značek z portfolia, osekání moci odborů a k tomu dostali výhodnou půjčku od vlády. Zároveň poptávka po jejích modelech nespadla nijak dramaticky.
Saab nemá právě kapitál, švédská vláda se odmítla zaručit za jejich další půjčky a jejich odbyt je taky víceméně nejistý. Kdokoliv ho koupit nemůže, to má GM určitě smluvně ošetřeno ohledně dodávak motorů a podvozků, takže manévrovací prostor je velmi velmi omezený.
jenže cena 1.8m byla za top model - prostě úplně nejvíc nejlepší nejvybavenější 9-5 jaká jde. Zkus si nakonfigurovat něco stejný u německé trojky, budeš tak o 1/4 mega výš, minimálně. Nějaká běžná nafta nebo 2.0T máš (nebo spíš jsi měl) za velmi rozumnou cenu. A to se stále bavíme o cenníkových cenách. Realita je vždy někde jinde.
Jinak samozřejmě spíš Insignie je klon 9-5, ale to je už jen detail v tomto smutném příběhu
Myslím, že se Sabbem je (bohužel) jasno. I kdyby dali dohromady kapitál, vidím problém v odlivu zákazníků a nedůvěře trhu. Než by se automobilka dostala na prodejní čísla, která by ji dokázala uživit, nějaký rok by to trvalo a je otázka, jestli lze vůbec sehnat investora, který bude ochoten několik let dotovat ztrátu s výhledem možného zisku.
Jenže i kdyby 9-5 byla naprosto nezávisle vyvinutý automobilk ( i když si nemyslím, že zrovna u 9-5 se někdo nějak extra zaobírá tím, jak moc je to klon Insignie ), tak je pořád 1,8 mil. šílená cena. Navíc, když k tomu připočteme právě problémy Saabu, které jsou pro potencionální zákazníky značně odrazující a vedle toho postavíme stabilní zavedé trio, je to se Saabem jasné. Uznávám, že Saab je automobilka více vyhraněné, resp. ne tak mainstreamově prémiová jako právě německé trio a pro toho, kdo by uvažoval o Saabu by alternativa třeba v podobě Audi byla nepřijatelné, ale jsou zde pořád značky, díky kterým lze vystoupit z "uniformity" zavedené trojky. Ať už Jaguar a nebo trochu vedle Infinity a Lexus. O schůdek níže můžeme počítat i Volvo. A když chce být někdo jó individualista, je zde třeba 300C.
... vidím v tom, že značka SAAB bude teď ke koupi bez dalšího břemene. Od GM ji šlo koupit jen s dluhy a dalšími nepotřebnými závazky, jinak by ji GM zavřel navždy do trezoru. Snad ji nekoupí Číňané pro nějaké šunty. Mně by nevadilo, kdyby po ní sáhl třeba Koenigsegg.
Nejel jsi ani v jednom znich, pravda že? >:D
Jestli neznáš rozdíl mezi Golfem a TT, Toueregem a Cayenem, 7er a Rolls Roycem nebo zmíněnou devět-pětkou a Insignií tak sis spletl stránky. Včera á-bíčko a dnes už se cítí na to rozsévat "moudra" na auto.cz. Takhle tady budeš vážně než za pověstného diskuzního prosťáčka.
A nejenže, nemáš ani to 5er, ani A6, éčko nebo horního Saaba ty především nemáš toho 1,8 mil Kč. A nalijme si čisté nafty, s úrovní kterou tady předvádíš těžko někdy budeš mít, minimálně né v podobě propustky k večerům u konfigurátoru příštího vozu....
"Již od..." byla sice slušná, ale dát 1,8 mil Kč ( [odkaz] ) za (hezky) překarosovanou Insignii? Za ty peníze mám už slušně vybavenou 5er (případně A6, E-klasse) s třílitrovým dieselem.
Možná by bylo lepší, kdyby SAAB padl. I kdyby začal příští měsíc znovu vyrábět, image značky, která je krůček od bankrotu, se už nezbaví.
Přitom je to škoda, nová 9-5 se mi moc líbila, kombík už ťukal na dveře a stačilo by už jen sundat cenu aspoň o 10%.