Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilce Saab hrozí bankrot, správce chce ukončit její ochranu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (39)
Nucený správce automobilky Saab usiluje o ukončení režimu soudní ochrany před věřiteli.

Nucený správce problémové švédské automobilky Saab usiluje o ukončení režimu soudní ochrany před věřiteli, který má firmě umožnit reorganizaci aktivit. Oznámila to dnes nizozemská společnost Swedish Automobile, která je majitelem Saabu. Konec ochrany by podle agentury DPA prakticky znamenal nevyhnutelný bankrot automobilky.

Správce Guy Lofalk uvedl, že již poslal žádost o ukončení ochranného režimu švédskému soudu. Swedish Automobile hodlá tuto žádost napadnout a požádat soud o výměnu správce. Podle Lofalka nemá Saab dostatek peněz na to, aby mohl v reorganizaci pokračovat.

Swedish Automobile dnes oznámila, že Saab získá 70 milionů dolarů (1,3 miliardy Kč) od americké investiční společnosti North Street Capital. Vyjádřila však pochybnosti ohledně dohodnutých financí z Číny a upozornila, že peníze od firmy North Street Capital nepřesvědčí správce ke změně postoje. To později podle agentury Reuters potvrdil i sám Lofalk.

Swedish Automobile v červnu podepsala nezávaznou dohodu, podle které má dostat od čínských firem Zhejiang Youngman Lotus Automobile a Pangda celkem 245 milionů eur (přes šest miliard Kč). Youngman má na oplátku ve Swedish Automobile získat podíl 29,9 procenta a Pangda 24 procent.

Čínská vláda však tuto transakci ještě neschválila a Saab má podle Swedish Automobile pochybnosti, zda peníze z Číny obdrží včas na to, aby mohl pokračovat ve své reorganizaci. Automobilka Saab již v dubnu zastavila výrobu, protože její dodavatelé přerušili dodávky kvůli nezaplaceným účtům.

North Street Capital zaplatí deset milionů dolarů za podíl ve společnosti Swedish Automobile. Dalších 60 milionů dolarů poskytne ve formě půjčky. Společnost North Street Capital, v jejímž čele stojí velký příznivec závodních automobilů Alex Mascioli, se již minulý měsíc dohodla, že od Swedish Automobile koupí divizi luxusních sportovních vozů Spyker za zhruba 32 milionů eur (800 milionů Kč).

Swedish Automobile loni koupila ztrátový Saab za 400 milionů dolarů (přes sedm miliard Kč) od americké automobilky General Motors. Transakce tehdy zachránila švédskou značku před postupným ukončením činnosti, o kterém rozhodla GM.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (39)
Avatar - del42sa
23. 10. 2011 11:33
SAAB
[odkaz]
Avatar - Bristol
22. 10. 2011 09:31
Re: Rána z milosti
tak jako audi je kapitola sama pro sebe...před 15-20 lety by ji označil za prémii málokdo...dnes se ctí konkuruje mercedesu a BMW

což o SAABu ani lancii říct nedá rozhodně...a je to škoda...velká škoda
22. 10. 2011 05:07
Re: Rána z milosti
Sice cena vůbec nebylo to čeho se můj příspěvek dotýkal a už vůbec jsem cenu 9-5 neobhajoval, naopak si myslím, že jisté výbavy mohly být levnější, druhým dechem však i souhlasím s dalším kolegou tady, že za 1,8míče bylo to úplně nejvíc...
22. 10. 2011 04:57
Re: Rána z milosti
Hochu, všechno špatně. To přeci vůbec není o tom kolik si neseš ve šrajtofli, to je teprv důsledek. Všimni si čím jsem začal, nebavíme se zde totiž o nadčlověku ale o diskutérovi, diskutérovi na auto.cz a nastřeleném standardu elementární úrovně, které by měl dosahovat. A to je přesně to co jsi těžce podlezl, tedy né jako člověk či nadčlověk, ale jako diskutér jsi naprosto selhal. To je oč tu běží.

A nakonec...., až povyrosteš, doufejme, že jednou příjdeš na to, že machrování a obhajování se před někým je nicotné a nemá žáden smysl, důležité je pouze to jestli se umíš obhájit sám před sebou a svými (to je důležité) přísnými! měřítky.

To, že nemám potřebu nad kýmkoliv machrovat, ale neznamená, že nepoznám zásadní nedostatek kvality. To třeba tehdy když nějaký neználek o 9-5 řekne, že je to Insignie...

Hloupými nadávkami, ale nic nespravíš. Opět jen dokazuješ jak na to jdeš špatně, úplně špatně. Začni u sebe, nejdřív začni u sebe, pak to bude lepší...
Avatar - Ellinas
22. 10. 2011 00:58
Re: Saab 9-5
Určitě nic nevrže,palubka se mi moc líbí svým rozvržením,je fakt,že material,hlavně ten velký černý plast by mohl být jiný.Namazal jsem ho včelím voskem,když jsem ošetřoval sedačky a hned prokoukl a získal uplně jiný dočasný vzhled.Slícování se mi nelíbí u přihrádky před spolujezdem,odstává mi třeba kryt zadního reproduktoru,Je fakt,že mi tam chybí trochu ořechového dřeva,trochu víc luxusu,jak píšeš,vzhledem k ceně.Snad budu mít příští měsíc víc času a napsal bych něco více do sekce moje auto.