Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Koleos: České ceny modernizované verze

Ceny modernizovaného Koleosu v Česku startují na částce 499.900,- Kč.
Zpět na článek
22. 10. 2011 09:34
22. 10. 2011 10:33
22. 10. 2011 10:43
22. 10. 2011 10:46
22. 10. 2011 10:55
22. 10. 2011 11:10
22. 10. 2011 11:19
22. 10. 2011 11:30
22. 10. 2011 11:37
22. 10. 2011 11:48
22. 10. 2011 11:11
22. 10. 2011 10:58
22. 10. 2011 10:59
22. 10. 2011 11:08
22. 10. 2011 11:33
22. 10. 2011 13:59
22. 10. 2011 11:40
22. 10. 2011 14:03
22. 10. 2011 11:44
22. 10. 2011 11:38
22. 10. 2011 16:11
22. 10. 2011 16:57
22. 10. 2011 20:54
22. 10. 2011 22:35
22. 10. 2011 23:26
23. 10. 2011 12:37
22. 10. 2011 10:18
22. 10. 2011 14:32
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 10. 2011 20:44
22. 10. 2011 21:44
22. 10. 2011 23:07
23. 10. 2011 09:45
23. 10. 2011 09:01
23. 10. 2011 09:46
23. 10. 2011 10:18
23. 10. 2011 10:57
23. 10. 2011 11:10
23. 10. 2011 13:45
24. 10. 2011 08:12
23. 10. 2011 13:46
22. 10. 2011 22:42
Avatar - kosmonaut
22. 10. 2011 09:34
Příšera
To je katastrofa tohle, takhle "tupý" výraz měl naposledy Fox. Koleos je po liftu jedna z nejhnusnějších popelnic na trhu, fuj :no:
Rozbalit vlákno
29
Avatar - 3_diamanty
22. 10. 2011 09:51
Re: Příšera
co by som dal za taku priseru keby som mal v garazi ;-) a volal by som ju nessi :yes:
22. 10. 2011 10:33
Re: Příšera
Nemáš vkus. Po facelifte síce Koleos stratil originálnu tvár, tá nová je ale nesporne krajšia a dokonale mu sadla. Hoci je prakticky kópiou nového Ssangyongu.
S novou tvárou vyzerá Koleos docela dynamicky, konkurenti voči nemu vyzerajú jak hrče. Okrem 100-percentného motoru dostaneš prakticyk najväčší interiér v triede a bohatú výbavu. Tiguan s najlacnejšou naftovou štvorkolkou 103 kW príde na rovnaké peniaze ako vrchný model Koleosu, pritom je na plecháčoch, s manuálnou klímou a chýbajú dokonca hmlovky. Dosť podobné ceny má Ford, momentálne naňho dávajú skoro 80 tisíc zľavu (!), ani Kia nepredáva Sportage práve lacno. Koleos má za tú cenu o 24 kW silnejší motor, 18" elektróny, audio Bose, elektrické sedadlo vodiča, obe predné sedadlá vyhrievané, interiér v koži... Ak beriem v úvahu cenníkové ceny, je to jedna z najlepších ponúk na trhu. A ten tupý výraz majú v tvári skôr tí, ktorí zistili, jak málo stačí na to, aby auto vyzeralo dobre. Vyzerať takto Koleos od začiatku, jeho predaje by možno vyzerali celkom inak. Pretože jeho kvality sú nesporné, predaje brzdil iba nezvyklý dizajn.
Avatar - 3_diamanty
22. 10. 2011 10:38
Re: Příšera
spravny postreh suhlasim vo vsetkom

inak niekde na auto cz uz tu boli europske tabulky predaja koleosu a siel uz pekne hore, nakoniec z neho mozno bude aj uspesne auto :yes:

po facelifte je to dokonale auticko so silnymi motormi za dobru cenu navyse originalne a nemusis sa bat ze sused bude mat to iste v garazi
Avatar - KANKUNEN
22. 10. 2011 10:43
Re: Příšera
Naopak, kosmonaut má vkus, důkaz budeš mít za rok. Prodeje v Evropě budou opět minimální i přes nespornou kvalitu a dobrou cenu.
Avatar - Bristol
22. 10. 2011 10:46
Re: Příšera
nevím jestli bude zrovna konkurovat dobrou cenou...přece jen v tomto segmentu jaksi nestíha na ethalon qashqai ;-) který bude nesporně kvalitnější, i lepší....a máš větší možnost výběru

startovní cena stejná s renaultem latitude je docela děsivá :no:
22. 10. 2011 10:55
Re: Příšera
Čo je na nej desivé? Porovnaj s konkurenciou, nepoukazuj na Latitude.
Avatar - Bristol
22. 10. 2011 11:10
Re: Příšera
dobrá...kdo chce koleose má naprosto omezený výběr, dvě výbavy, dva motory...to je toho...raději ušetřit 80 tisíc a jít qashqaie...nebo si ho nakonfigurovat na těch pul milionu a máš hezčí a jistě i lepší auto
22. 10. 2011 11:19
Re: Příšera
Nissan je reálne o kus menšie auto, aj keď jeho kvality sa poprieť nedajú. Rovnako nerozporujem fakt, že výber je v prípade Koleosu úzky.
Jediné, čo hovorím je, že Koleos nevyzerá nijak strašne (aj keď nijak extra dobre), je to kus dobrého auta a za dobré ceny. Ceny porovnávaj s konkurenciou, nie s inými triedami áut, to je z cesty...
Avatar - Bristol
22. 10. 2011 11:30
Re: Příšera
já řadím koleos mezi tiguan, qashqai, kugu atd...asi si nerozumíme...kam podle tebe patří?? ;-)
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 11:37
Re: Příšera
QQ je spíše crossover a je o něco menší. Také v terénu by Koleos měl být o poznání lepší díky základu z X-Trailu.
Avatar - Bristol
22. 10. 2011 11:11
Re: Příšera
jinak děsivé je na ni to že latitude je trochu uplně jiná kategorie...i cenová...ale ted si nejsem jistej zda je latitude příliš levný nebo koleos příliš drahý...?? a nebo oboje
22. 10. 2011 10:58
Re: Příšera
S tým vkusom pravdu nemáš, s predajmi možno áno. Lenže Koleos má povesť už pokazenú, a pošramotená reputácia sa napráva ťažko. Napriek kvalitám.
Avatar - twistedTSD
22. 10. 2011 10:54
Re: Příšera
Tak to zásadně nesouhlasím. Jak už jsem říkal, předek teď tvoří jakási prapodivná změť tvarů, na které nevidím nic pohledného. To už bylo lepší před FL.
22. 10. 2011 10:59
Re: Příšera
Vec názoru. ;-)
Avatar - kosmonaut
22. 10. 2011 11:08
Re: Příšera
O technice, ani o konkurentech jsem nic nepsal. Technika je bez debat v pohodě, motory, podvozek, výbava, jel jsem v první verzi a jede to pěkně. Však ten interiér vypadá také dobře. Cena je výtečná (byť nebývala). Ale vzhled je příšerný, to se na mě nezlob. Jak se mi první verze nezdála, tak tenhle čumák na mě působí velmi hloupě až imbecilně.
Jinak já jako hloupou až imbecilní beru celou tuhle kategorii malých tereňáků. Kuga je hnus, Tiguan jakbysmet, ten nový malý Peugeot vypadá dobře (ten jeho Citroení klon ovšem už ne), Yeti vypadá dobře, CR-V je hnus, ale působí asi nejpromakaněji. No a Koleos je vzhledově na samotném dně. Jo a vizuálně se mi z těchhle popelnic líbí nejvíce Duster v základní konfiguraci. Působí, jakože jediný dává smysl :-)
Avatar - Bristol
22. 10. 2011 11:33
Re: Příšera
duster se z této konkurence vyřazuje motorama.. ;-)
Avatar - kosmonaut
22. 10. 2011 13:59
Re: Příšera
Tak má motory, které bych v této kategorii očekával. Nafintěné jakože tereňáky na kolech od trakaře se supersportovními šlupkami, s motory nejjemnějších technologií o dechberoucích výkonech a pohádkové spotřebě, tam mi zůstává rozum stát :-) Ale samozřejmě, pro trh nejsem nic, kvůli mě nezůstanou ve výrobě pouze "normální" vozy. :-)
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 11:40
Re: Příšera
Čumák je možná zvláštní, ale je to dáno dosti vysokou přídí, která si i přes dnes již silniční význam SUV zachovává správnou výšku, nemá sportovní nárazník a la Tiguan. Naopak třeva profil a záď jsou opravdu podařené a mnoho se jim nedá vytknout.
Ono i X-trail není žádný fešák, ale jaké je to schopné SUV. Pravda, SUV dnes drtivá většina nekupuje proto, že chce něco, co v terénu něco ujede, ale aby měl SUV, i kdyby v 4x2.
Avatar - kosmonaut
22. 10. 2011 14:03
Re: Příšera
Tak kdyby se Koleos nelíbil opravdu všem, byl by to teprve průšvih. Je jedině dobře, že si své obdivovatele najde.
22. 10. 2011 16:11
Re: Příšera
Presne tak. Zejmena ta tlama je katastrofalni. Ale snad jeste horsi je ta proporcni nevyvazenost mezi nizkymi dvermi a vysokymi skly. A to jsou slova cloveka, kteremu se libi latitude.
22. 10. 2011 16:57
Re: Příšera
Ty vieš, čo je to nevyváženosť? Napríklad toto [odkaz] [odkaz] [odkaz] , ale čo sa týka vyváženosti skla a plechu, tak sa práve na Koleose trafili priam ideálne [odkaz] .
22. 10. 2011 20:54
Re: Příšera
To nemuzes myslet vazne. Zvlast ten zadek vypada, jak kdyz do pickupu nalozis skleneny desky nastojato. Sli proste cestou 50/50, coz vyvazeny neni.
22. 10. 2011 22:35
Re: Příšera
Chápeš vôbec význam slova "vyváženie"? Čo je vyváženejšie ako pomer 1:1? Mimo to, asi máš niečo so zrakom, plech a sklo rozhodne zhodnú plochu nemajú. Ale zo súčasných SUV je ich pomer rozhodne najvyváženejší. Plošne, aj opticky. Oponovať môžeš jedine tým, že sa ti zdá plocha okien priveľká a proste sa ti páči robustnejší vzhľad s väčším podielom plechu. Vyváženosť do toho nepleť.
22. 10. 2011 23:26
Re: Příšera
50:50 neznamena dokonalou vyvazenost ve vsech pripadech. Plati to treba pro rozlozeni hmotnosti, ale ne pro pomer oken a dveri u SUV. Robustnost bych do toho netahal. Existuji auta, kde je vysoke sklo a nizka zad zadouci, ale koleos mezi ne rozhodne nepatri. Samozrejme, ze to neni presne 50:50, ale z SUVcek ma k tomuto pomeru rozhodne nejblize. Z fotek to tak patrne neni, ale kdyz jsem ho videl poprve nazivo, tak jsem se az zdesil. Ta kabina z toho proste trci. Zepredu se to podarilo jakz takz zamaskovat, ale zezadu je to otres, take diky nizko polozene zadi.
23. 10. 2011 12:37
Re: Příšera
Vyváženie je vyváženie. Fakt, že autu sluší nepomer medzi plechom a sklom, je iná vec, s vyvážením nič spoločné nemá.
Avatar - 3_diamanty
22. 10. 2011 09:49
u tejto kategorie aut
je uzitkova hodnota a prakticnost dolezitejsia ako dizajn, koniec koncov mne sa koleos aj dizajnovo zacina cim dlej tym viac pacit ;-) chce to peknu farbu vacsie kolesa a je to ;-)

interier je podla mna vcelku vkusny prakticky s navigacnym systemom zakomponovanym lepsie ako ma hociktory medak alebo volvo alebo vw. Klobuk dole zvnutra auto vyzera fantasticky :yes:

Chcelo by to skusobnu jazdu s nejakym poriadnym motorom s poriadnymi koelsami a kvalitnou vybavou, zle auto to nie je len ma zvlastnejsi netypickejsi zovnajsok ktory vsak podal mojho nazoru autu neubera ani na kvalite ani na prakticnosti ;-)

bral by som ho, ale ako vravim chce to vyskusat nazivo zajazdit si :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ji/Ri
22. 10. 2011 18:09
Re: u tejto kategorie aut
Výborně napsané! :yes:
22. 10. 2011 10:18
Raději Duster...
... než Koleos. Tohle auto se Renaultu (Samsungu) opravdu nepovedlo. FL je sice lepší než původní verze, ale i Duster je výrazně pohlednější a myslím si že i o dost praktičtější a zároveň o dost levnější, ikdyž na úkor výbavy a použitých materiálů.Pokud někdo potřebuje SUV na chalupu či bydlí na horách nebo Vysočině, tak mu Duster udělá lepší službu za míň peněz než Koleos.

Popravdě srovnávat Koleos s něčím jiným asi nemá význam, ještě tak s novým Korandem, Antarou či Captivou, na ostatní zástupce téhle třídy podle mě nemá... :no:
Rozbalit vlákno
50
Avatar - 3_diamanty
22. 10. 2011 10:22
Re: Raději Duster...
koleos nema konkurovat dusteru, duster je do terenu, koleos na cesty ;-)
22. 10. 2011 10:30
Re: Raději Duster...
Promiň, ale je to stejná třída, tedy SUV, takže to srovnatelné je. No a řekněme že v ČR za rok 2011 Duster (1846ks) Koleos (107ks) doslova válcuje v prodejích. Nedělám si iluze, že např v domácí Francii to bude podobné - zkusím to najít. Takže Koleos je krok vedle :no:
Avatar - 3_diamanty
22. 10. 2011 10:35
Re: Raději Duster...
nevravim ze je to uspesne auto ale mne sa pozdava ;-)

koleos by som si vedel predstavit v garazi v peknej farbe s dobrym dizlom a velkymi kolesami s nejakou dobrou vybavou, duster mu rozhodne konkurovat moze len vyssim podvozkom a cenou ale kto chce pohodlne suv a neplanuje chodit v terene je koleos lepsou volnou
22. 10. 2011 10:39
Re: Raději Duster...
Ale nie, Duster je určený celkom iným zákazníkom. Síce technicky tiež SUV, ale vpodstate prebral úlohu po všetkých vozoch Niva, GAZ alebo ARO, plus niečo navrch v podobe jednoduchého a robustného rodinného auta. Koleos zamieril úplne iným smerom, je to konkurent pre Sportage, Tiguan, Captivu, Kugu a tak podobne. Krokom vedľa bol dizajn Koleosu, čo facelift čiastočne napravil. Aj tak s myslím, že na svoj dizajn toto auto dopláca až priveľa, je totiž podstatne lepšie, ako sľubuje jeho vzhľad. Ale ako si všímam, tak dizajn je pri kúpe SUV snáď jediným kritériom "odborníkov" z radov motoristickej verejnosti... :-!
22. 10. 2011 11:11
Re: Raději Duster...
Design hraje v koupi SUV dost podstatnou cenu. Co na tom, že je auto technicky výborné a má kvalitní interiér, když vypadá jak ocucaný bombon a člověk se v něm "necítí dobře".

Vyleze ven a kouká na tu hrůzu co designéři vyvedli - tohle že je Renault? Kde je ta tvář? Nevidím v tom příslušnost je značce - kde je to, co Renaulty spojuje (mimo znaku) - výraz modelů Megane, Laguna nebo Scenic? Proč je to auto tak blbě vzadu useklý? Co ten přední nárázník? Proč je tak zkosený, když do terénu stejně nepojedu? Takových otázek člověka napadá mnoho...

Jasně kolik lidí, tolik chutí, ale čísla hovoří za vše ;-)
22. 10. 2011 11:28
Re: Raději Duster...
V Koleose som sa cítil veľmi dobre, teda po FL.
Tvár Renaultu je jeho súčasný problém - Koleos je na konci kariéry, nový model to hádam spraví.
Zozadu to nevyzerá zle, osobne nie som presvedčený len o dvojdielnych dverách do kufra. A predný nárazník? Sorry, ale vytýkaš mu jeho prednosť? SUV môže ísť aj do terénu - a čo je lepšie, mať radšej hlboký spojler na cesty a v teréne ho o nejaký kameň uraziť, alebo radšej "terénnejší", a nemáš problém ako na ceste tak aj mimo?
Jasne, autá sa robia na to, aby sa predávali. Ale nie vždy predaje odzrkadľovali aj jeho kvality, a zďaleka nie len v prípade Koleosu. Ale pravdou je aj to, že vzhľad auta celkom pokazil jeho predaje a zničil jeho úspech - a rovnako vo viacerých prípadoch, Koleos je len ďalším do zbierky. Nie je prvým, a asi ani posledným modelom, čo doplatil na dizajn mimo bežný konzum. Hoci niektorým to vyjde (Juke napríklad).
22. 10. 2011 11:33
Re: Raději Duster...
Napadlo mě spousta dalších otázek, nicméně jedno je jisté, Renault měl přijít s novým modelem nebo o dost razantnějším faceliftem...

BTW Juke je pro mě naprostá příšera, jak na obrázkách, tak naživo. >:D
22. 10. 2011 12:17
Re: Raději Duster...
Renault potrebuje viac nových modelov. Latitude dieru do sveta nespraví, chce to niečo lepšie ak premaľovaného Kórejca. Espace je za horizontom už dávno, nástupcu potrebuje aj Modus. Minimálne tieto dve autá by som uprednostnil pred výmenou Clia.

Add Juke - vidíš, a je pomerne úspešný.
22. 10. 2011 12:40
Re: Raději Duster...
No koukám na SDA a Juke tam má 219ks, což je na našem trhu vetší úspěch než koleos 107ks. BTW P3008, což vlastně neni ani SUV spíš crosover 383ks ;-)
22. 10. 2011 13:21
Re: Raději Duster...
Predaje ukazujú skôr to, ako sa automobilka trafila do vkusu a záujmov ľudí. Reálne kvality modelu sa v predajoch niekedy odzrkadľujú v podstatne menšej miere. Platí to všeobecne, nie len v tomto prípade.
22. 10. 2011 13:34
Re: Raději Duster...
Jo to souhlasím. Vyplývá z toho jedna věc, že se moc nevyplácí jen rebrandovat Samsung a vydávat ho za Renault bez větších úprav. To samé předvedlo PSA s Mitsu - vzít Outlander a jen mu přehodit zadní světla a upravit předek, to prostě nestačí. Zákazníci opravdu nejsou hloupí... ;-)
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 14:22
Re: Raději Duster...
Drtivé většině zákazníků je to úplně jedno, jestli je to Samsung nebo Calex.
22. 10. 2011 16:18
Re: Raději Duster...
Hele tak to dost lidi podceňuješ... :no:
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 17:20
Re: Raději Duster...
Proč? Zeptej se lidí kolem, jestli tuší, co je Renault Koleos. Znám mnoho laiků, kteří tvrdili, že jejich HTP je motor, který je i v Audi, protože Audi je v koncernu VW. A nějaké hlubší znalosti, co je Samsung a nebo i z čeho vychází samotný Samsung...?
Avatar - abacus
22. 10. 2011 10:41
Re: Raději Duster...
do 09/2011 Francúzsko: Duster 36 980 ks, Koleos 3 734 ks.
22. 10. 2011 10:50
Re: Raději Duster...
pěkná práce :yes:
Avatar - KANKUNEN
22. 10. 2011 10:36
Re: Raději Duster...
a ty jsi na chocholouška. Duster je levnější alternativa ke Koleosu. Je ale tak hnusný, že kdycy stál uplně stejně, tak Duster se bude prodávat líp. Je celkem jasné, že se to nelíbí ani vlastním designérům, ale že šlo o sázku, že udělají nejhnusnější SUV Evropy, případně byli podplacení od PSA.
22. 10. 2011 10:42
Re: Raději Duster...
Fantáziu máš dobrú...
Odporcom Koleosu by som odporúčal previezť sa. Som si istý, že väčšina by názor pozmenila.
Avatar - KANKUNEN
22. 10. 2011 10:45
Re: Raději Duster...
Koleos nemá problém v kvalitě, ale v designu.
22. 10. 2011 10:55
Re: Raději Duster...
S tím souhlasím, kvalitativně je v pohodě. Už jsem měl tu čest se na něj kouknout, koupil si ho jeden můj klient (btw kvuli ceně v benzinu :o) ). Design je prostě uplně mimo i po FL, to auto je prostě hnusný.

Pokud Rendlik myslí tuhle třídu vážně, měl by na tom zamakat ;-)
22. 10. 2011 11:00
Re: Raději Duster...
S poslednou vetou súhlas.
Ja mám Kangoo. Pritom, keď si nalistuješ články z času jeho uvedenie, som bol kritikom jeho vzhľadu. Ale časom sa mi v očiach "usadil".
Aj keď po stránke dizajnu niet veľmi čo chváliť, z praktického hľadiska je to neskutočne dobré auto.
22. 10. 2011 11:16
Re: Raději Duster...
No Kangoo mi zrovna nic taky neříká, 1G byla sympatická, 2G už tolik ne. Nicméně jsem v tom nikdy neseděl, takže můžů hodnotit jen vzhled ;-)

Mám také rád francouzká auta, ale od konkurence se lvem ve znaku. :yes:
22. 10. 2011 11:22
Re: Raději Duster...
Vidíš, Peugeoty zas ja až tak nemusím, aj keď nová 508, musím uznať, vyzerá úžasne, hlavne v kombíku a so svetlým interiérom.
V prípade SUV je najškaredším autom určite 3008, voči nemu je Koleos krásny, MPV má podľa mňa lepšie Renault. Proste vec priorít a vec vkusu.
22. 10. 2011 11:42
Re: Raději Duster...
No vidiš s já se zrovna rozhodl pro 5008. Po C4 GP jsem znovu zamířil do showroomu a Grand Scenic byl i v užším výběru, nejsem zas taková konzerva, abych trval na jedný značce, když vedle je podobný produkt s lepšími vlastnostmi ;-)

Niméně jsem chtěl MPV (po C4GP) co má slušný benzinový motor a je jezdivý a to Renault nabídnout nemůže, 1.4TCe na Granda moc nestačí a spotřeba leze nahoru (vyzkoušeno), takže P5008 1.6THP vyhověla líp :yes:

Co se SUV týká, tak v podobné ceně jako Koleos, bych raději volil Mitsubishi ASX 1.8DI-D nebo si počkal na jeho derivát v podobě P4008 ;-)
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 11:50
Re: Raději Duster...
Vidíš, to jsi postupoval dost logicky, volil jsi MPV a ne SUV, protože je prostornější a po všech stránkách pro běžnou jízdu na silnici výhodnější.
Kdyby ses rozhodl pro SUV, tak bys proto měl jistě nějaké důvody, třeba občasnou jízdu v terénu či nezpevněné komunikaci... a tam by se právě Koleos neztratil a určitě bych na něj sázel více než na ASX. Nemluvě o prostornosti a dalších užitných vlastnostech.

Spousta lidí, řekněme 90% kupců SUV, si ale SUV kupují spíše pro image, proto také tolik prodaných 4x2. A znám třeba příklad jednoho člověka, který měl Octavii 1,8 TSI a strašně přemýšlel, že ji prodá a za stejné peníze si koupí ix35 4x2 se základní 1,6... No udělal bys to jen pro image? 8-s
22. 10. 2011 12:10
Re: Raději Duster...
Popravdě tak trošku už o "malém" SUV přemýšlím. Důvody jsou celkem jednoduché - mám chalupu na vysočině a často jezdím na hory (ne s celou rodinou), takže by se místo OII hodilo nějaké menší SUV s pohonem 4x4.

Takže rozhodoval bych se na základě těchto kritérií - nepotřebuji jezdit do velkého terénu, stačí vyšší světlá výška (18cm a výše), pohon 4x4 kvuli horším podmínkám v zimě (Vysočina), pro SUV je vhodnější turbodiesel kolem 100kW a kufr + 400l, rozumná cena - nejlépe předváděčka (zatím se mi to vždy vyplatilo) a obvyklá výbava - ESP, min. 6 x Airbag, Aut.klima, el.okna, radio s MP3, alu kola a slušný design

Takže mi z toho vylejzá jen pár modelů - Yeti, ASX, Sportage a ještě možná iX35 idkyž tam je design už trošku na hraně... :yes: Nic lepšího mě asi nenapadá. Ještě až přijde derivát ASX a to P4008 ;-)
23. 10. 2011 19:45
Re: Raději Duster...
Yeti, Sportage, to nejsou SUV, ale crossover ... navíc Yeti nesplňuje Vaši podmínku na velikost kufru(a 4x4? :-) ), Sportage zase na světlou výšku ... na Vysočinu to chce opravdové SUV, a pokud to má být s rozumným poměrem cena/výbava/užitná hodnota, tak jedině Vitaru, X-Trail nebo Forestr.
22. 10. 2011 11:57
Re: Raději Duster...
Tak ja som na dlhšie cesty chcel diesel. GrandScenic bol na moje finančné možnosti, preto Kangoo. Vo výbere bolo aj Berlingo/Partner, ale tieto dvojčatá s Kangoom prehrali po praktickej stránke, aj cenou.
S 5008 som šiel asi 120 km, jazde by sa mi veľmi pozdával, odrádzal ma ale vysoký stredový tunel, opticky berie hodne priestoru. Z vodičovej strany má zhora plastový lem - jeho spodná hrana ma zboku tlačila do nohy a po vystúpení z auta som tam mal vytlačený červený pás. Inak asi niet veľmi čo vytýkať, šikovné auto, ale Grand Scenic hodnotím vyššie. Škoda toho motoru, Renault by mal rozšíriť ponuku.
V ASX som iba sedel, a to auto mi nie je sympatické.
22. 10. 2011 12:15
Re: Raději Duster...
Vždycky nakonec jde o kompromis, já upřednostnil jízdní vlastnosti a motor před prostorem středového panelu (mám 188cm a zvykl jsem si) a taktéž mám radši budíky před sebou než LCD uprostřed, u C4GP jsem si na to zvykal víd jak 3 roky a stejně budíky jsou budíky :yes:
22. 10. 2011 12:43
Re: Raději Duster...
S motorem 1.6THP souhlasím, ale podvozek má P5008 horší. Při podobném nastavení tlumí hůř nerovnosti. Řazení je možná dobré jen u 1.6THP. Jinde je to horší, stejně jako brzdy.
22. 10. 2011 12:52
Re: Raději Duster...
Promin, ale fakt nesouhlasím... řídil jsem obě auta GS 1,4TCe a P5008 1.6THP na dlouhé předváděcí jízdu město, mimo město i kousek dálnice a GS se podvozkem na 5008 nechytá a o řízení ani nemluvě. Řazení 6ti kvaltu se u THP dost zlepšilo, ale německá preciznost není, stejně tak jako u GS. Jediný kde GS opravdu vede je vzdušnost a prostornost auta a o něco větší kufr...
22. 10. 2011 13:08
Re: Raději Duster...
Záleží na tom, čo preferuješ. Jazdne sa mi prejav GS viac hodí k MPV, aj keď 5008 sa na ceste správa pekne. MPV je auto pre rodinu, o priestore a pohodlí, preto je plavnejšia jazda skôr plusom. Ale akosom už spomenul, je to o prioritách.
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 14:24
Re: Raději Duster...
Tak zrovna 5008 s THP jsem taky řídil... a že bych básnil o řízení...? Jo, jelo se relativně pěkně, i když bych řekl, že přecejen bych do tohodle už poměrně velkého MPV sedl možná HDI, klidně jen 1,6 HDI 80 kW, ale že by v porovnání byl jízdně zrovna scenic na tom hůře, to ne.
22. 10. 2011 16:30
Re: Raději Duster...
Rozdíl mezi námi je, že já o tom nebásním. Prostě na základě vlastní zkušenosti říkám, že je řízení u 5008 lepší než u GS. Hlavně nemám problém s tím, že když najdu lepší auto za další 3 roky, tak si ho koupím a je jedno jestli to bude Peugeot, ač je mám rád >:D Moje druhý auto je OII, takže to nehrotim.

Když to u tebe je to naprosto jasný, co preferuješ ;-)
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 17:22
Re: Raději Duster...
No tak já mám doma jak Peugeota, tak Renaulta a málem byla i ta OctaII, takže s tím u mě problém nehledej.
Avatar - Ham.
22. 10. 2011 21:33
Re: Raději Duster...
Tak je pravda, že GS nad 5008 ve srovnávacích testech vítězí:
[odkaz]
Ale je to o prsa korejské krasobruslařky. Záleží tedy na konkrétních preferencích každého jednoho které parametry upřednostní a které má za podružné...
22. 10. 2011 12:13
Re: Raději Duster...
Motor 1.6THP je asi jediný důvod proč jít do P5008 pokud někomu nestačí 1.4 TCe v GS. Většina prodejů je ale v naftě a tam je GS jasná volba. Je ale třeba dodat, že se PSA oproti C4 GP hodně zlepšili a P5008 se už může s GS srovnávat. V komplexu vlastností to však na GS zatím ještě nestačí.
22. 10. 2011 12:35
Re: Raději Duster...
Opravdu nelituju, 5008 je fakt dobrý MPV a neni to takovej "autobus" >:D
22. 10. 2011 12:50
Re: Raději Duster...
A to netuším o jakém autobusu píšeš.
[odkaz]
22. 10. 2011 12:53
Re: Raději Duster...
No ne, to jsem zrovna narážel na mé předchozí MPV C4 GP >:D

BTW nechme toho,je to o SUV ne MPV ;-)
22. 10. 2011 13:02
Re: Raději Duster...
Čo u MPV Ti pripadá "autobusovo", keď 5008 taký autobus nie je...?
22. 10. 2011 13:09
Re: Raději Duster...
Koukám že tohle mělo být spíš OT, btw v C4GP jsem si tak připadal. Auto bylo vysoké a houpavé, kdežto P5008 je spíš jako velký kombík, drží stopu - kam ho pošleš, tak jede, žádné houpání ani necitlivé řízení... ;-)
22. 10. 2011 13:16
Re: Raději Duster...
Je fajn, že je z čoho vyberať. Niekto má radšej to, niekto ono... ;-)
22. 10. 2011 13:32
Re: Raději Duster...
Je lepší než G4GP ale ostatní jsou zatím lepší.
[odkaz]
[odkaz]
22. 10. 2011 13:34
Re: Raději Duster...
Podvozek je podobně naladěný jako u GS. Kam ho pošleš tam jede, žádně houpání. Řízení má P5008 stejně necitlivé jako GS. GS při stejné tvrdosti podvozku lépe tlumí nerovnosti.
22. 10. 2011 13:43
Re: Raději Duster...
Hele já tě přesvědčovat nebudu, mám to na základě vlastní zkušenosti, ne na základě článků ;-)
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 14:26
Re: Raději Duster...
Já teda 5008 rozhoupal po pár zatáčkách a i více novinářů spíše GS hodnotí jako tvrdší než 5008 ;-)
22. 10. 2011 18:42
Re: Raději Duster...
Povedal by som, že v 5008 viac cítiš povrch vo volante, Scenic je trochu odťažitejší a neprenáša všetko z cesty do rúk. Mne príde o dosť komfortnejší, Peugeot ladil skôr športovo, čo mi k tejto triede áut príliš nepasuje. S tým húpaním to nikomu nepotvrdím ani nevyvrátim, jazdím v rámci limitov cesty, čo je často pod limity predpisov.
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 18:49
Re: Raději Duster...
Se Scénicem mám jen kraťoučkou zkušenost, takže nechci dělat závěry. S 5008 jsem ujel více km a je pravda, že jsem jej moc nešetřil. Ale třeba ve srovnání s 3008 byl nalazen o něco hůře.
22. 10. 2011 23:54
Re: Raději Duster...
Já to mám taky vyzkoušené. Mně by ale nikdo nevěřil, tak sem dám raději odkazy na zkušenosti jiných.
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 11:45
Design je fajn...
Ale kupujete auto jen pro design nebo i proto, jak jezdí, jak je vybavené, jak je prostorné a jaké má motory?
Měl jsem pocit, že jsme na serveru o autech, ne v butyku si vybíráme kabelku podle vzhledu. I kyž i ty ženské zajímá, jestli se ji do kabelky vleze dostatek make upu... 8-s
Rozbalit vlákno
33
22. 10. 2011 11:50
Re: Design je fajn...
Kupujeme auta kvuli všem těmto věcem co píšeš, ale pokud jedna z nich špatná nebo nám nějak vadí, tak to prostě nekoupíme ;-) A zrovna u Koleosu to je ten design a čísla prodejů to potvrzují...

Ještě, že je na trhu celkem slušný výběr :yes:
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 11:52
Re: Design je fajn...
Bohužel ano... já bych to sice daleko více chápal třeba v kategorii kupé, kabrioletů atd., kdybych měl kupovat SUV, tak bych mu to jistě odpustil, stejně jako dodávce. Ale tak to je asi moc racionální pohled na věc, to přece nemůžeme pro klientele chtít >:D
Avatar - KANKUNEN
22. 10. 2011 13:34
Re: Design je fajn...
Sám víš dobře, že co jsi napsal je úplná blbost z důvodu ospravedlnění oblíbené značky. SUV není pracovní nástroj, ale auto jako každýjiný osobák. Dobře víš, že kdyby jsi do toho mohl kecat ty, tak by to vypadalo jinak - o dost líp a prodeje by šly násobně nahoru.
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 14:31
Re: Design je fajn...
A osobák je prosím co? Auto pro řádění na okruzích nebo na letní svezení po riviéře? Každá třída má svá specifika co se týče zaměření. I v rámci jednoho modelu s různými karoseriemi budeš očekávat jiné přednosti. Nebo ty si kupuješ kombíka pro sportovní jízdu a kabriolet pro jízdu v terénu?
SUV je právě velmi pracovní kategorie, 4x4, velikost, užitkovost. Samozřejmě, pokud někomu příjde sexy jezdit v Hummeru, to je jiná kategorie. Ale Tiguan ani nějaký asiat (ať je ti to milejší) není Hummer.
Avatar - KANKUNEN
22. 10. 2011 18:25
Re: Design je fajn...
Dobře víš, že SUV žádné pracovní auto není, ale je to alternativa k sedanu nebo MPV s trochou větší průjezdností.
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 18:48
Re: Design je fajn...
Každé auto má sloužit svému ůčelu/pracovat. A SUV jak sám píšeš má sloužit i pro větší průjezdnost, k tomu je Koleos konstruován, proto je také blíže X-Trailu a ne X3.
22. 10. 2011 19:07
Re: Design je fajn...
Já ti nevim, srovnáváš podle mě nesrovnatelný auta. X-Trail je pracant a X3 je premie... Koleos jde spíš proti Sportage/iX35, ASX apod...
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 19:12
Re: Design je fajn...
No však ix35 právě taky není naprosto přímá konkurence pro Koleose, velikostně, jízdně, motorově... Však se podívej z čeho Koleos (tedy přesně Samsung) vychází. I cenovka je někde úplně jinde.
Avatar - 3_diamanty
22. 10. 2011 12:01
Re: Design je fajn...
kazdy kto sa hlbsie do aut vyzna a nejde mu len o obal vie ze koleos je paradne auto, prakticke stylove kvalitne aj neokukane.

ja by som ho bral le nako som uz pisal vyssie trebalo by sa s nim previezt a podla toho sa rozhodnut :yes:
Avatar - kosmonaut
22. 10. 2011 14:07
Re: Design je fajn...
Na druhou stranu, Koleos nevyčnívá v tebou jmenovaných kategoriích tolik, kolik subjektivně ztrácí na vzhledu. Takže nejde o problém výběru kabelek, ale o rozdíl vybrat si hezké dobré auto, nebo hnusné dobré auto.
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 14:34
Re: Design je fajn...
Já zase můžu subjektivně říci, že Koleos není o tolik ošklivější nebo méně hezký než konkurence, například ix35 je proti němu naprostý otřes, změť různých nesourodých křivek, Kuga je původně dobrý nápad ověšený hromadou kýčovitých doplňků (taková zmalovaná d**ka), svůj charakter si drží Tiguan, Yeti, Antara, CRV, QQ, ale i ten Koleos... a možná Sportage...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
22. 10. 2011 14:32
Re: Design je fajn...
Design k automobilu neodmyslitelně patří, jako ostatně k čemukoli jinému. Jde o soulad ergonomie, estetiky, kvality použitých materiálů a dalších aspektů, proto si myslím, že ho z hodnocení nelze vyloučit.
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 17:24
Re: Design je fajn...
Samozřejmě, že ano, nejde ho od auta odloučit, to nepopírám. Jen mě zaráží, že většina pisatelů tady vlastně jen "blije" z designu a tam končí jakékoliv hodnocení, nějaké zkoumání nabízených motorizací, systému 4x4 atd. už tady zahlédnout je problém. 8-s
Avatar - Ham.
22. 10. 2011 14:34
Re: Design je fajn...
Dnes je dobrých aut celá řada takže design rozhoduje co si zákazník koupí a to i ten který se vyzná v technice a vyloučí některé krasavce, protože se vyzná. I tak mu ale zbyde dost aut, která jsou technicky schopná a hezká nebo přijatelná. Původní design Koleosu odpuzoval. Naopak tento facelift je jeden z nezdařilejších faceliftů poslední doby, prakticky všechny "hnusárny" šly z auta dolů a jasně se ukazuje, že v jednoduchosti je krása. Vcelku klasické tvary bez "záchvatů padoucnice" nakonec zaujmou nejvíc zákazníků, protože většina hledá užitkový předmět s příslušným tvarem nikoliv sice šokující ale obludu, kde tvar téměř popírá funkci. Bláznů upřednostňujících design před funkcí pár je, ale je jich mizivé procento. Teď jde o to, aby Renault přesvědčil zákazníky prohlédnout si nové auto, protože dnes už je to hezké auto a cena je dobrá.
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 17:25
Re: Design je fajn...
S tím se dá souhlasit.
22. 10. 2011 17:07
Re: Design je fajn...
A muzes mi tedy rict jak Koleos jezdi?
Respektive - cim by mela jizda v nem nadchnout natolik, aby se potencialni kupec vykaslal na nepovedeny korejsky design?
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 17:28
Re: Design je fajn...
Předností má proti konkurenci Koleos více. Ať už jsou to motorizace (2,0 dCi k těm nejlepším rozhodně patří), tak prostorností, kde opravdu patří k těm nejprostornějším. A design rozhodně není tak nepovedený, aby se z něj zvedal žaludek. Tohle není Pontiac Aztek, Ssanyong Actyon nebo Rodius... a rozhodně si nedokážu představit, že by se zrovna za koupi tohodle nového auta jeho majitel musel stydět.
22. 10. 2011 17:45
Re: Design je fajn...
No ale taky z něj rozhodně nebude nadšený, FL mu sice pomohl, ale pořád je to dost bída :no: Obvzláště přední část je uplně mimo, proč nemá podobnej styl jako třeba GS, Megane nebo Laguna? Hned by to bylo veselejší.

Vadí mi přední nárazník hlavně při pohledu z boku, tvoří to tupý výraz, maska chladiče a divně skloněný C sloupek, v podstatě mi připomíná želvu >:D Uvnitř mě naprosto iritují ty ochromované výdechy topení, obvzlášt ty střední :no:
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 18:46
Re: Design je fajn...
Tak ten přední nárazník je sice ne tak vzhledný jako najdeš na Tiguanovi (i on má ale 2 verze na výběr), ale z druhé strany je to přesně tvar, který zlepší nájezdové úhly. A to není jen dobré pro terén, ale i pro město a parkování před patníkem. Třeba VW teď začalo mohutně montovat na mnoho modelů dost předsunuté spodní spojlery nárazníku, třeba Fabia po faceliftu:[odkaz] , Polo je naprosto extrémní [odkaz] a třeba právě ten Tiguan: [odkaz] . Vypadá to dobře, ale jak by řekl Áda - tahá to břicho po zemi... a tady se to vyloženě hlásí o brzké uražení.
Ten C sloupek se mi naopak docela líbí, ale spíše záď a páté dveře.
Avatar - Ham.
22. 10. 2011 20:07
Re: Design je fajn...
Předsunuté spojlery se mi líbí ale jsou první věcí kterou jsem z vlastní viny na autě zničil a to pro jistotu hned dvakrát, poprvé to zaškrundalo a ruplo na A4 a podruhé na A6 (když to zkušený řidič vidí zvenku tak si hned řekne a pozor tady musíš dávat bacha ale pak v běžné rutině stejně zapomene). Bohužel to není pomazlení bříška s asfaltem které znamená jen poškrábání plastů zespodu ale doslova urvaný celý spojler protože je zakončen opravdu ostrým předkusem který znamená skoro bezpečné ulomení (od audi se to rozšířilo do celého VW), někdy skutečně stačí srandovních 5 cm a když je vozovka vyspádovaná ke krajnici tak při kolmém parkování buď člověk riskuje zničený spojler nebo trčí o metr dál do ulice než by musel. Jedině Tiguan s tím nemá problém, protože má slušnou sv. výšku a vzdálenost předkusu od osy předních kol je poměrně krátká. V servisu jsem se cítil jak žák autoškoly a potvrdili mi, že odhadují úmrtnost přes 50%. s přehledem nejčastěji objednávaný karosářský díl, přičemž velmi častými „štamgasty“ jsou ženské (nic proti nim ale parkování je pro ně nejvíce stresující část jízdy a ještě myslet na nějaké spojlery…).
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 20:17
Re: Design je fajn...
Takže tipují až 50% úmrtnost... to je docela dost. 8-s
Avatar - Ham.
22. 10. 2011 20:38
Re: Design je fajn...
Jo móda není vždycky zrovna praktická záležitost
22. 10. 2011 18:47
Re: Design je fajn...
A nárazník na CR-V ti nevadí? Tu ide viac ako o vzhľad o účel. Naopak, zadná časť je podarená, aspoň jedno SUV nevyzerá jak krabica. Ako sa hovorí, kto chce psa biť, palicu si nájde...
Avatar - Emel
22. 10. 2011 17:56
Re: Design je fajn...
Zvenku to nijak nevybočuje ze standardů třídy, ale uvnitř se mi většina konkurentů líbí víc. Na druhou stranu, za půl milionu s velmi dobrým 2.0dCi je to zajímavá nabídka. Škoda, že není k dispozici 4x4 ve stejné výbavě za nějakých 540...
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 18:40
Re: Design je fajn...
Tak nějak, dovnitř bych dal přednost tomu, co nabízí Renault jinde, ať už v Meganu nebo Laguně, případně s Scénicu
Avatar - Ada je zase tady
22. 10. 2011 18:16
Re: Design je fajn...
Design by mi nevadil. Horsi je to s tim zbytkem :no:

Pokud bych mel kupovat korejsky suplik, potom bych preferoval KIA Sorento - tomu tenhle sikmooky rendlik nesaha ani po paty.
22. 10. 2011 18:22
Re: Design je fajn...
Ádo, ty si to rozčísl >:D
Avatar - Ada je zase tady
22. 10. 2011 22:27
Re: Design je fajn...
Jiste. A pokud bych chtel mensi SUV, nez je Sorento, potom je tu Tiguan, pripadne Yeti. :yes:
Pokud si nekdo koupi Kolose od rendliku, mel by se lecit. :no:
Avatar - Ronault.
22. 10. 2011 22:33
Re: Design je fajn...
Ty máš s léčbou na psychiatrii evidentně dlouholeté zkušenosti. Můžeš někoho doporučit? >:-[] >:D
Avatar - Ada je zase tady
23. 10. 2011 00:15
Re: Design je fajn...
Tve zkusenosti v tomto smeru nikdo neprekona. Vybrat si za nick presmycku jmena nejhorsi evropske automobilky hovori za sve... :-!

Pamatuj: kvalita vozu od rebdlika je zhruba stejna, jako u "pravych belgickych pralinek" koupenych v Lidlu >:D
23. 10. 2011 00:34
Re: Design je fajn...
Podívej se na srovnávačku a pak se omluv: Grand Scénic, P5008, Touran, Zafira, Verso.
[odkaz]

Ještě jednou Grand Scénic s Grand C-Maxem a P5008.
[odkaz]

Nenajdeš moc testů, kde by byl Scénic poražen a zákazníci to stejně jako u Golfa dobře vědí.
Avatar - Ronault.
23. 10. 2011 11:33
Re: Design je fajn...
Ádo, trefil jsi mě. Zkušenosti s psychiatrii i psychologii opravdu mám, jen tedy z opačné strany než ty, takže by mě zajímalo, jak to vidíš ty pohledem pacienta ;-)

Studijní materiál pro výuku bys byl totiž výborný :-)
22. 10. 2011 20:44
DELIRIUM
Horní Koleos je důkazem, jak dokonale rozpolcený může být designový svět francouzské produkce. Na jednu stranu fantastické kousky od citroenu, velmi kvalitní vizualita od Peugeotu a dokonalá rozháranost Renaultu. Speciálně v produkci této značky, se dnes nemůže (vizuálně) orientovat snad ani skalní fanoušek. Neexistuje vytěžování genofondu, karoserie padají jak ze zataženého nebe, do toho neskutečné přeshraniční participace (latitůda, koleos) a identita značky? Není, neexistuje, vypařila se.

Dokonalá rána do vazu pak je to, že se tady regulérně diskutuje o tom, že koleos v designu není vůbec špatný, dokonce že je harmonický... a jako ústřední argument nevkusu se tu dává... bože... Land Rover Voque 8-s Asi jsem si spletl portál, není to tu nějakej slepeckej klub?

Tedy popisujme věci reálně. Renault se mezi mainstreamovou klasickou produkcí Evropy drží už jen za malíček. Loňské probleskující zprávy, že rezignuje na modely nad kompakt, do toho rána do fandovského vazu v podobě latitůdy, modernizované Twingo v módu napůl miniSUV... sakra, opravdu tohle všechno vnímám jenom já sám?

Naděje není koleos, naděje není samozřejmě ani latitůda, naděje je nyní vkládaná do přicházejícího Clia, to je "palec nahoru/palec dolů", jak se nové Clio nevpíše do hlav novým, originálním designem, nastane sešup. Neboť jestli někdo, pak rozhodně nespí Citroen, a nespí samozřejmě ani Peugeot. V tomto kontextu se mi tak nějak až zdá, že renualt možná není v designovém spánku, nemá však daleko od designového deliria...

P.S. A konfrontačně z jiného světa - prolítni si flešove v hlavě tu volkswagenovskou designovou dokonaleost v podobě - Up!, POLO, GOLF, TIGI, ROCO, PASSAT (CC) TOUAREG, TOURAN, SHARAN, PHAETON, EOS, JETTA. Tomu se říká mistrovství designu, značka jako ikona :yes: Přitom je to tak prosté - musíš vědět, co chceš vyrobit...

BRAVWO :yes:
Rozbalit vlákno
31
22. 10. 2011 21:44
Re: DELIRIUM
No jo...ale latizrůda a kolečkos v plechové garáži za zateplenou řadovkou...toť splněný sen...vyrovnání skóre se sousedem ze satelitu...vymazání jeho sedmičky a ikspětky ze světa :-)...a to za cenu kompletního letního a zimního obutí těch "designových příšer" od BMW... A teď vážně: renaulty jsou plevelem silnic, něco jako "pravé" belgické pralinky z Lidlu.
Avatar - Ada je zase tady
22. 10. 2011 22:29
Re: DELIRIUM
Presne :yes: >:-[]

Prave belgicke pralinky z Lidlu >:-[] >:-[] >:-[]
22. 10. 2011 23:07
Re: DELIRIUM
U GTI-ho to vyzerá na absenciu zdravého úsudku, ale u teba - to je jednoznačná absencia mozgu. :-!
23. 10. 2011 09:45
Re: DELIRIUM
I ty chytráku >:D Zrovna od takového... jako jsi ty, bych jinou reakci ani nečekal >:-[]
Avatar - kosmonaut
23. 10. 2011 09:01
Re: DELIRIUM
Tak šup na kolena ty hvězdo a začni plít, aby se ti ten hnus nerozmnožil do garáže. Ačkoliv, to by nebylo zas až tak k zahození, že?
23. 10. 2011 09:46
Re: DELIRIUM
To s tou hvězdou...to sedí :yes: :-) Ale kolečkos je skutečně k zahození...
Avatar - levap.kesip
23. 10. 2011 10:57
Re: DELIRIUM
Jsem rád, že je diskuze k tomuto SUV tak široká a jen potvrzuje mé přesvědčení, že se jedná o unikátní a kontraverzní model. Dělá mi to jako majiteli tohoto modelu (byť nefaceliftovaného) mnohem větší radost než nudné pochlebování jak je jsou vozy proklamovaných značek špičkové a bez vady. Možná by to auto zasloužilo hodnocení i z jiné stránky než je design, ale třeba i uživatelský komfort či kultivovanost. Musím říci, že jsem si mohl vybrat i z jiných značek v tomto segmentu, ale nakonec si mě získal. Více jsem uvedl na profilu tohoto vozu.
Abych byl objektivní, tak musím uvést, že mám raději unikátnější vozy než masovky, tedy i to možná hrálo něco v rozhodování. Zkrátka dnes se za mým vozem ohledne více lidí než za konkurenčními a rozšířenějšími modely .. >:-[]

V této diskuzi se mi líbí hodnocení, které umí srovnat vyváženost či jiné atributy viz. GTI , ale nelíbí se mi (obecně ve všech diskuzích) trapné závěry v rovině materiální povahy. Tím mám na mysli, když někdo chce odhadnout co to může být za chudáka co si to auto koupí a konstruuje k tomu příměr. To mne odrazuje číst další jeho příspěvky, které mne neobohatí spíše jen okrádají o čas. Možná někomu "pokřivím" jeho teorii, ale pořídit si nové Q5,X3,Q7,X5 atd. není pro mne problém a rozhodně se nemusím chodit dívat na vysmrádlé ojetiny přes drátěný plot do bazaru v sousedství, ale nikomu to sakra nepodsouvám a bavím se k věci.....
23. 10. 2011 11:10
Re: DELIRIUM
No a to je prave ta sranda:

Ja mam na X5, ale vybral jsem si Koleos, nebot je to unikat.

>:D >:D
23. 10. 2011 13:45
Re: DELIRIUM
:yes: >:D Úplnej "Milionář z chatrče"...
24. 10. 2011 08:12
Re: DELIRIUM
Ja nechapu, jak se muze nekdo takhle odstrelit. >:D
23. 10. 2011 13:46
Re: DELIRIUM
Sorry, ale mám pocit, že dvacetiletý leasingy u nás nejedou... >:-[]
22. 10. 2011 23:06
Re: GTI-ho DELIRIUM
Čo sa týka ucelenosti dizajnového jazyku Renaultu, máš pravdu. Nie je to ideál, na druhú stranu jednotlivé modely, aj keď navzájom príliš nekorenšpondujú, rozhodne nevyzerajú zle. Aspoň väčšina z nich.

Áno, Koleos ako celok teraz vyzerá podstatne harmonickejšie, a najmä sympatickejšie. Ale o tom ostatnom z druhého odstavca je lepšie pomlčať - pletieš si pojmy a dojmy a trepeš nezmysly. Evoque nikto nevytiahol argument, do slepeckého klubu patríš v tomto prípade iba ak ty. Šlo jedine o pomer či vyváženie plechu a skla, o nič iné. Tak nefantazíruj. Ak je tu niekto na pokraji delíria, budeš to ty s tvojimi vwečnými argumentmi, ktorým ani sám neveríš...
Ak VW v niečom vyniká, dizajn to určite nie je. Obstarožný Passat premaľovaný iným štetcom a vydávaný za novú generáciu, niečo podobné s Golfom, podobne Touran...a navyše zabudol si vyzdvihnúť Foxa... Tak neviem, či je na tom VW dizajnovo lepšie...
22. 10. 2011 23:41
Re: GTI-ho DELIRIUM
Renault se mezi mainstreamovou produkcí drží jen za malíček. Ty malíčky budou minimálně 2. Renault má stabilně 2 modely v evropské TOP10 - Clio, Mégane. PSA se nemá za co držet. V evropské TOP10 se už dlouho nic od PSA neobjevilo. Doma ve Francii to taky nevypadá na vyklízení pozic. Pohled na TOP5 bude asi lepší než 20 řádků argumentů:
Francie - září
1 Renault Clio 15,707
2 Renault Mégane 7,642
3 Peugeot 207 6,427
4 Renault Scénic 6,014
5 Renault Twingo 5,798
Současný design Renaultu jsme řešili nedávno a nemá cenu se opakovat. I VW měl slabší chvilky (Passat a Golf Variant mohou směle konkurovat Koleosu a Latitůdě).
23. 10. 2011 00:03
Re: GTI-ho DELIRIUM
Ano, designová jednotvárnost VW ve stylu "pojďme dělat všechny přesná světlomety stejně" se možná pár lidem líbí, ale mě přijde zcela bez nápadu, mdlá a nic neříkající... :no:

Co je to vlastně identita značky? Mýtus, životní styl? Zajistí automobilce úspěch? O úspěšnosti Renaultu na světových trzích nelze pochybovat, vlastní mj. i Dacii, na kterou se kvůli obrovskýmu zájmu v Německu a ve Francii čeká skoro půl roku (Duster)! VW chce být světovou jedničkou, ale tahle honba pro něj bude mít trpkou cenu v podobě úpadku kvality a tlaku na úspory ve výrobě. Toyota by mohla vyprávět... :no:
Avatar - del42sa
23. 10. 2011 11:31
Re: GTI-ho DELIRIUM
ano v tomhle s tebou vyjímečně souhlasím GTI, Renault prostě ztratil identitu. Jeho auta kromě Laguny můžou být v podstatě čímkoliv. Všechny ty silné atributy značky se ztrácejí v tom designovém guláši a ani kosočtverec velký 20 centimetrů to nezachrání :'-( Mimo jiné i díky tomu je cenově tam kde je...
Avatar - Ronault.
23. 10. 2011 11:40
Re: GTI-ho DELIRIUM
Spíše než problém v Renaultu vidím problém v chápání. Koleos není nic jiného než převlečené auto značky, kterou Renault z 80% vlastní, takže vzhledem k náročnému vývoji se volila tahle levná cesta. Celkově jej to nic nestálo (pomineme-li přehození loga a tisk pár letáků) a pár kusu se prodalo, což je zisk v době krize.
Totéž platí pro Latitudu.
Ne jinak na tom byl a pořád bude C-Crosser a 4007. A co se týče cen, tak se podívej mimo ČR, třeba ve Francii si porovnej ceny Renaultu a PSA. Co Renaultu aktuálně chybí, je konkurence pro TSI a pár technických vychytávek jako aktivní tempomat či hlídání mrtvých úhlů. Ale to se není moc co divit, poté, co si Renault vylámal zuby na inovacích se teď soustředí na kvalitu, jak sám Ghosn oznámil.
Avatar - del42sa
23. 10. 2011 15:34
Re: GTI-ho DELIRIUM
Já to chápu, ale právě těmito levnými splácaninami si paradoxně nejvíce ubližuje. Stejný názor mám i na klony Mitsubishi Outlanderu u PSA. Jasně je to zalepení díry na trhu, ale u Renaultu je těch děr nějak moc a hlavně tím škodí svému image. Kdyby to byly vozy určené jen pro východní blok nebo Čínu , tak se to ještě dá omluvit. Renaul býval ve Francii vždy nekorunovaným králem a jeho vozy byly vždycky nejlépe vybavené. Celkově to vnímám tak, že už od uvedení Laguny předchozí generace Renault v podstatě hledá sám sebe, svoji jednoznačnou tvář se kterou by se mohl sám identifikovat. Je to takové designové tápání. Doufám jen, že nový směr představený konceptem Desir se rychle rozšíří napříč celým portfoliem Renaultu a že to nebude zase jen výstřel do tmy...

Samotného mě mrzí, že se Renault z pozice výrobce zajímavých vozů, které zahrnovaly legendy jako R5 až po luxusní R25 nebo sportovních Alpine posunul někde do šedivého podprůměru a bohužel ten současný design na vnímání image nemá zrovna dobrý vliv. Spousta lidí se bohužel díky tomu dívá na Renault jako na trochu lepší Dacii a to je velice špatně ! Takový názor by před 20 lety připadl spoustě lidí absurdní ..... 8-s
23. 10. 2011 17:03
Re: GTI-ho DELIRIUM
Renault je ve Francii i dnes nekorunovaným králem a s image to také není tak zlé. U nás má velký vliv VW Škoda a Renault, jako výrazná značka, je dobrý terč posměchu jejich obdivovatelů. Renaultu také kazí image české zastoupení Renaultu. Renaultu hodně lidí vyčítalo futuristický design ze začátku tisíciletí. Tehdy lidi rozděloval a nikomu nebyl lhostejný. V další generaci se trochu umírnil a třeba Mégane totálně zapadl mezi Astru, Mazdu 3, Focus a další. Udělal jen to co ostatní a zase je vše špatně. Renault prostě bude vždy vzbuzovat emoce a nikdy nebude šedá myška jako PSA, Opel nebo Toyota, které nikoho nezajímají. Navíc Renault má poklad v podobě RenaultSportu jehož dominanci v mainstreamu hodně lidí nemůže překousnout.
Na příkladu Scénika jsem ukázal, jak je vnímán v Německu nebo Británii. Snad ze všech srovnávaček vychází jako vítěz. Dle komentářů v diskuzích na českém netu by jsi pomalu zařadil vedle dacie MPV.
Avatar - del42sa
23. 10. 2011 17:16
Re: GTI-ho DELIRIUM
šedá myška PSA, to pobavilo >:D
23. 10. 2011 17:37
Re: GTI-ho DELIRIUM
Pokud tě ta myška pobavila, tak asi zase tak šedá nebude. Možná bude mít růžové pacičky.
Avatar - del42sa
23. 10. 2011 18:30
Re: GTI-ho DELIRIUM
už to nehul >:-[]
23. 10. 2011 19:29
Re: GTI-ho DELIRIUM
Jak jinak nazvat řadu DS.
Avatar - del42sa
23. 10. 2011 21:27
Re: GTI-ho DELIRIUM
no jestli ti řada DS přijde jako šedá myška, tak co je potom Kaleos ? Vrchol francouzského designu ?
23. 10. 2011 22:39
Re: GTI-ho DELIRIUM
DS je ta růžová pacička.
Avatar - del42sa
23. 10. 2011 22:50
Re: GTI-ho DELIRIUM
neodpoveděl jsi na otázku ...
23. 10. 2011 22:55
Re: GTI-ho DELIRIUM
Odpověděl. DS jsem nenazval šedou myškou.
Avatar - del42sa
23. 10. 2011 23:19
Re: GTI-ho DELIRIUM
já se ale neptal na DS , tak neuhýbej ;-)
23. 10. 2011 11:47
Re: GTI-ho DELIRIUM
Cenově je Renault na úrovni své konkurence - VW, Opel, Ford, PSA. S BMW ho srovnávat opravdu nemůžeš. S tou identitou to také není zase tak zlé. Twingo, Mégane, Scénic a Laguna mají podobnou tvář. Clio bylo starší, tak se přiblížilo až p FL. Modus a Espace také patří k minulé generaci Renaultů. Koleos a Lititude Renault cíleně designově odlišuje - dává tím najevo, že jde o produkt své dcery Samsungu. Příští rok budeme moci hodnotit novou tvář Renaultu na nových modelech a FL stávajících.
23. 10. 2011 12:39
Re: GTI-ho DELIRIUM
To sa mýliš, u nás je Renault cenovo pod úrovňou konkurencie. Jedine ak uvažuješ v globále v rámci Európy.
23. 10. 2011 15:31
Re: GTI-ho DELIRIUM
Globální závěry o budoucnosti Renaultu nemůžeš dělat dle kusových prodejů u nás. Rozhodující jsou ceny na trzích, kde se odehrává 90% prodejů. A ani u nás nejsou ceny Renaultu nijak mimo oproti reálným cenám konkurence, jež chce něco prodat.
Avatar - petrumr
22. 10. 2011 22:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Machýrek
24. 10. 2011 02:09
Vred na silnici
Prosim vysvetlete mi nekdo profil kupce tohodle, mozna to vidim spatne (?)

Koleos je bizar jak prase, patri do kagegorie: "holky, ktera ukaze kozy, dostane cigaro"
Rozbalit vlákno
1
26. 10. 2011 20:26
Re: Vred na silnici
Precti si komentare od levap.kesip, ten ti to vysvetli.
Proste a jednoduse ma na X5, ale radeji bere Koleose - nebot to je unikat >:D