Zajimavy duel - Polo je asi nejlepsi auto v tehle tride a Yaris, v prvnich dvou generacich jako naprosto bezpohlavni auto, ktery ted konecne dostal ten spravny kabat ;-)
Volba je to hodne tezka, obe auta jsou paradni, ale prezto bych sel do Pola. Predek - Polo, bocni profil Polo, zadni cast - Yaris, interier je pekny v obou autech, u Yarisu je vic hravy a modernejsi, u Pola je pekne "uklizeny" ze clovek vi kam sahnout.
A čo si predstavuješ pod takým slovom "bezpohlavný"?
Fakt ma udivuje, ako mnohí na podporu svojho názoru používate absolútne nepatričné výrazy na nepatričných miestach.
Tak to si vedľa. Yaris je typicky ženské auto. Vpredu veľké okná, sympaticky neveľký volant (zásadný rozdiel od Fabie), pomerne útla šaltpáka - práve do ženskej ruky. Vrtké, ľahko ovládateľné auto s presnými reakciami na volant s celkom milým kukučom - dizajnovo vzdialený uniformite Volkswagenov.
Ak máš uniformu rád, Polo musí vyhrať. Ja som na vážkach, na nového Yarisa si musím najprv zvyknúť a najmä si poriadne pozrieť naživo. Ale v interiéri je víťazom jednoznačne Yaris, práve interiér Pola je tým, čo možno nazvať bezpohlavným - nulové emócie.
Takže Polo - Yaris zhruba 1:1. Polo vyzerá sympatickejšie zvonka, jponec zvnútra.
Hooo počkaj, počkaj! Toto je dosť silné vyjadrenie. Pozri si toto [odkaz] . Síce tu nie je Polo, ale Yaris zanechal viac ako dobrý dojem. Minimálne tou parkovacou kamerou.
Tady není co obhajovat. Yaris je designově neucelený, rozevlátý a celkově nedotažený. Polo je proti tomu vybroušený diamant bez jediné chyby. Jak v interiéru, tak exteriéru. Polu není co vytknout.
Konkretizuj. Stále opakuješ to isté klišé. V čom vidíš tú rozevlátosť a neucelenosť? K interiéru by tiež neškodilo pár slov. Ja ho voči Polu považujem za mimoriadne vydarený. Pozor, teraz nehovoríme o ergonómii a funkčnosti, tam možno má Polo navrch, preberáme dizajn.
Možná jestli to nemyslel tak, že má rád konzervativní tvary exteriéru i interiéru, prostě klasiku a Yaris je více designově hravé auto, což se mu nezamlouvá haha >:D >:D >:D
Pokud je tou "hravostí" myšlena třeba ta objektivně křivá (ve vodorovném směru) a tvarově nesouradá střední část palubky Yarise, pak jsem zřejmě naprosto "nehravý" typ... 8-s >:-[]
[odkaz]
Já nepíšu o ničem jiném než o designu.
Interiér je zcela jasný, Polo je maximálně ergonomické, materiálově dotažené, vše na svém místě, bez nějakých tvarových experimentů.
Yarisův divně otočený displej, a celkové pojetí interiéru, jako by byl složen ze tří aut. Toyotě se povedl jen volant. Jinak nic.
Exteriér, čumák velkých toyot na Yarisu nefunguje. Nehodí se tam. Boční profil hrůza, působí jako hrbáč, zadní partie je nejhorší ze všeho. Tady mi přijde až přílišná snaha kopírovat neúspěšný Auris.
Polo je xkrát diskutované, ale naprosto dotažené auto. Nevidím tam chybu. Nikde.
Vcelku souhlas, ale na designu Pola jednu malou chybu vidím, je to určitá optická nesourodost zadní partie se zadním nárazníkem, na fotkách to ale není zdaleka tolik vidět, jako naživo.
S novým R-line paketem pro Polo to (zatím jen podle fotek) zase vypadá o něco líp.
Na x-tý pokus konečne niečo. ;-) Ja práve na tom Pole chybičky vidím. Nesedia mi zadné svetlá, inak exteriér O.K. V interiéri mám podstate radšej živšie tvary a vždy proste čakám niečo nové, Polo, to je taká klasika, stý krát prevarená, ale stále rovnaká. No, nemôžeme mať všetci rovnaký názor.
Hele Klaudie, je to jednoduché - Polo má ucelenejší design, skoro z každého pohledu, je vyváženější a podle mě i víc ladí do Evropského vkusu. Jen zadní partie se mi u nového Yarisu líbí víc.
K tvé otázce zhora, ohledně toho co jsem napsal o předchozích dvou generacích Yarisu, zatím si stojím. To auto naprosto ničím nezaujalo, tupý výraz, tvary ocucaného bombonu, prostě nuda. Celkově obě předchozí generace vypadali spíš jako auta A segmentu než B a většinou v nich vidíš starší lidi, tedy důchodce. Řekl bych, že ani výrobce si to tak nepředstavoval ;-)
3G Yarisu jde jinou cestou, auto dostalo lepší kabát (dokonce i mě se líbí) a potentnější motor 1.3.VVTi než říválec s obsahem 1.0 vhodný tak do Ayga. Takže pro mě je tohle začátek cesty k slušnému zastupci segmentu B. Současný má dobře našlápnuto a když to v další generaci nepo... tak se Polu i vyrovná ;-)
:yes:
Niet čo dodať. Proste ucelený názor človeka, s ktorým má zmysel diskutovať.
Viem, že keď sa spýtam, napíšeš k veci.
Rýpem do jossalita. Čakám na deň, kedy konečne dokáže svoje náhľady aj vysvetliť. Len mám obavu, že čakám márne.
To je docela silný, co tady vypouštíš z klávesnice... Tohle černo-bílé (v tomto případě spíše VW-bílé) vidění opravdu nemám rád... Navíc argument tipu "kdo má oči o tom nepochybuje" je naprosto o ničem... Zkus napsat něco konkrétního a ne tyhle nic neříkající věty, které obhajuješ stále tím samým způsobem...
PS: Aby nedošlo k nedorozumění, nemám nic proti Tvé volbě, ale proti způsob, jakým ji podáváš...
Doufam ze mluvis o Fabii, Polu, protoze u Yarise je to jasne zenske auto. Polo, ktere se tvari jako nabubrely Golf je pro koho? Fabie to je jeste vetsi komedie. Koncernovy design je prumerny a chce se zalibit kazdemu a nikoho neurazit :no: Yaris je moderni svezi auto s vetsi spolehlivosti pro zenskou jasna volba :yes:
sa viacej paci polo alebo lepsie povedane tento novy yaris sa mi nepaci vobec :yes:
stary a este aj ten prvy prastary yaris boli typicke svojim yarisovskym zjavom a mali sympaticky vzhlad ale toto nove neforemne cudo je dizajnovo navrat o 15 rokov dozadu a s menom yaris nema nic spolocne. Keby sa tot cudo volalo starlet alebo nejako inak tak by to cloveku este viacej sedelo ako nazov yaris. Rozhodne som si yaris predstavoval inak.
polo s riom su jasne najkrajsimi malymi autami, za nimi je fiesta a dalsi.... yaris je az na chvoste pre mna co sa tyka dizajnu
o technike nepochybujem avsak male auta sa kupuju dost aj na zaklade dizajnu ktory je v malej triede dolezitejsi ako v inych triedach kde auta az tak nemusia byt uletene preto predpokladam ze ziadny trhak z tohto yarisa nebude a do popredia sa dostane viac nove rio alebo aveo ktore su dizajnovo atraktivnejsie a za skvele ceny. V kvalite su rozdiely uz minimalne. Coskoro pride nove clio a p208 takze tento neforemny yaris to podla mna bude mat tazke, skoda ze casy stareho yarisu sa uz nevratia to auto bolo na tu dobu genialne a velmi sikovne co uz tento novy yaris mna osobne nicim nenadchyna. Nepotrebujem mat v aute pristup na facebook ani ziadne somariny takze u mna nula bodov tymto ma neohuria.
dizajnovo teda jasne vedie polo aj keby malo dieru v streche a na kapote skrabance
Aspoň niekto voj názor trochu popíše. :yes:
Hlasoval som nakoniec tiež za Yaris. Vyhral u mňa interiérom, a tam predsa len človek strávi viac času ako kochaním sa dizajnom exteriéru.
Neznamená, že keď nedám smajlíka, tak som smrteľne vážny... ;-)
Smrť je vždy tragédia, na druhú stranu, kto lezie do rizika, musí s tým v určitej miere počítať. Osobne za väčšiu tragédiu považujem smrť nevinných obetí, ktorí sa dostali do rizika bez vlastného úmyslu a pričinenia.
Polo je hodně fotogenické, naživo to zdaleka není taková hitparáda. Toho Yarise jsem naživo ale neviděl, proto skutečně souboj fotek a tam Polo Yarise dokonale drtí. Takže Polo.
Toyota a desing nejdou prostě dohromady. Polo ma exterierem jasně navrch a to je na pultě 3 rokem. Interier Pola se mi sice nelibi je až moc nudny a některe detaily jako je volant a hlavně otřesna manualni řadici paka ho dokonce hyzdi ale oproti interieru Yarise ma pořad dost navrch.
V čom má navrch interiér Pola voči Yarisu? Mne príde ten japonský podstatne krajší a zaujímavejší - ak k tomu pripočítame aj priestor (Polo mi prišlo dosť stiesnené, v novom Yarise som nesedel, ale v druhej generácii občas jazdím), tak má Yaris navrch.
Pokud se budeme bavit o interieru, tak zde je situace celkem vyrovnaná, přesto bych dal nakonec hlas právě Polu... Ač je v něm znát ona designová nuda, která prostupuje snad celou modelovou řadu VW, tak zde mi to až tak moc nevadí... Své rozhodnutí bych shrnul do dvou bodů: 1) Interier Pola na mě působí o něco luxusněji... Je to vidět v detailech - kov tam, kde má Yaris stříbrný plast, provedení výdechů klimatizace, tlačítka navigace, ručičky ukazatelů rychlosti, otáček atd... Jsou to prkotiny, ale na celkovém výsledku jsou znát víc než by se na první pohled zdálo... 2) Druhý bod je čistě věcí mého vkusu - nikdy jsem totiž neměl rád horizontální uspořádání přístrojů a i zde je mi tak trochu proti srsti...
Proto právě Polo...
Rok a čtvrt jezdím v Polu a interiér mě stále baví. Na fotkách to tak nevyzní, ale naživo cítíte tu dokonalou krásu v jednoduchosti, čistých linií, použitých materiálech a preciznosti provedení. Jarýsek této generace v interiéru je neurovnaný, jakoby poskládaný z Lega. Nechci vidět tuto přístrojovku po několika měsících, až se na ní usadí prach, protože vyčistit hluboké spáry bude velká makačka.
Co se týče exteriéru, nelíbí se mi u Yarise prakticky nic - vysoké čelo, prolamovaná maska, obludné blatníky podivně navazující na zbytek auta, boční línie vepředu se "sportovně" svažující až téměř až k přednímu kolu. Zadní partie se z celého auta povedly nejlépe. Pokud srovnám tuto 3. generaci s 2. generací, jedná se o výrazný designový sestup do hlubin nevkusu. Dvojka byla nádherná, čistý design, který měl hlavu a patu. Trojka je slátanina.
Ber to jako muj nazor. Pri designu Up! se mi prestalo pozdavat i Polo. Yaris ale taky neni zadna parada. Jezdil jsem sice s prvni generaci, ta mela hlucny motor, a skakala jako koza. Snad je ta nova lepsi.
Tak nepíš voloviny. Teraz sa tu preberá dizajn, nie sympatie/nesympatie podľa jazdy alebo iných preferencií... Pozor na to, diskusie na ACZ, to je "bitevné pole"...
;-) Potešenie je na mojej strane. Niektorí ľudia mi tu v diskusiách ACZ fakt chýbajú. Keď budeš mať cestu na SK zastav sa, požičiam Ti Yarisku... >:D Čím teraz plachtíš svetom?
Zaujímavé voľby.
Z MACZ som tiež odišiel, už druhý krát, raz som sa tam po čase vrátil. Ale nepáči sa mi spôsob, ak je to spravené, ani spôsoby mnohých ľudí, tak som to zrušil. Redakcia je voči ohlasom hluchá. Tak chodím aspoň sem, aj keď nie už tak často. Starých dobrých diskutérov často nahrádzajú ľudia na úrovni puberty a diskusie už nie sú to, čo bývali.
Len nie som si istý, či je všeobecná platnosť zákonu džungle tým najlepším selektorom...
Debatoval som o tom pred časom s Avantimom, v tomto smere mám odvtedy určité pochybnosti...
I proto ze mi jedno stoji v garazi :-) Ne, Yaris se mi moc nelibi. Ale pravdu ma ten, kdo tu pise, ze Polo vypada na fotkach skvele a nazivo to neni takovy zuzo. Polo je hezke z urcitych uhlu, z jinych vypada tuctove. Ale fotky jsou z tech spravnych :-)
Nechapem co znamena "nudny interier"...to ako tam chyba svetielkujuca hadica? Alebo vyskakovacia opica? Nejaky vystupok alebo umela bublina na vrchu palubky??? Aky je to zabavany interier??? Vy v aute hladate zabavu na palubovke? Ktovie co hovori pilot F1...alebo rally car
toto je konzum jak hovado....ja pouzivam iste nahravacie zariadenie, ktore prisne podlieha ergonomii a presnemu ovladaniu. Dizajnovo je takmer rovnake uz desiatky rokov a nikdy mi nenapadlo aky nudny dizajn to zariadenie ma...ja viem, ze konzumny clovek si kupi iba prehravacie zariadenie s usb vstupom a modrocervenymi blikatkami a dizajnom ala scifi a bude sa mi cudovat naco som vyhodil 50x taku cenu za ten svoj zazrak ako on...a to tam nemam pritom ani usb. Nuz coby som mu na to povedal? Kup si kiju...
Nevím jak komu,ale mě vždy Polo připomínalo západoněmeckou alternativu k východněmeckýmu Trabantu.Sic Polo mělo něco více navrch a nebyl možná :-) důvod soupeřit s Trabantem,ale prostě tak jsem to viděl a stále vidím.Yaris je určitě povedenější ;-)
ja tiez tvrdim ze skoda bola vzdy konkurent trabantu a moskvicu a dacie a tiez to stale vidim ze je tomu tak aj nadalej >:D
si pobavil uz dlho som sa tak nezasmial :yes:
ja si dokonca myslim ze trabant je lepsi ako polo kedze ma mensiu spotrebu a lepsiu manevrovatelnost v meste a aj nizsie prevadzkove naklady :yes: a aby som nezabudol trabanty sa dokonca ani nekradnu >:D kam sa na neho hrabe polo ktore je nudne a strohe brrr az to boli ;-)
vzdy som tvrdil ze trabanty su super auta kam sa hrabe vw ;-):yes: >:D
toyota je dizajnovo uplne mimo, co auto to pokus a omyl uz 15 rokov ;-)
dizajnovo je toyota momentalne najslabsia z japoncov a uz aj subaru a mitsubishi maju lepsi dizajn a krajsiu masku a charakteristckejsie crty ako toyota.
auris avensis dalsie obludy ;-) ktore na hondu toyotu a europu nemaju dizajnom ani nahodou ;-)
japoncov mam rad ale toyota je cierna ovca japoncov
co toyota to dizajnovy nepodarok uz snad 15 rokov ;-) ano prvy stary yaris mal styl a smrnc ale zeby to bolo dizajnovo krasn auto to ani nie skor bolo len svojske a malo svoj typicky dizajn a tvar ale krasou vtedy ohurovala 206tka clio a aj fabia bola krajsia.
Auris je tiez jeden velky grc alebo lepsie povedane neforemne vajce ktore ukazuje ako auto v nizsej strednej triede nema vyzerat, nech si beru priklad od lancera alebo golfu pripadne korejcov ktori su uz tiez dizajnovo inde ako toyota.
Toyota je kvalitna znacka, auta maju skvele motory a slusny imidz aj kvalitu bohuzial je pre mna ich dizajn nestravitelny a denno denne nastupovat do ich dizajnovych experimentov nemusim preto som rad ze dnes mame moznost vyberu, komu sa paci ich dizajn nech jazdi v toyote mna osobne teda toyota velmi sklamala a dizajnovo su aj interierom aj exterierom uplne mimo skoda reci ;-)
postavme vedla seba lancer a auris a potom chcem tu vidiet clanok dizajnovy suboj :-) to by bol debakel 10:0 pre misaka :yes:
v lanceri jazdim ako spolujazdec a auto je dizajnovo spicka a kazdy sa za nim otaca aj ked to nie je EVO, za to za aurisom sa neotoci nikto
Re: japoncov mam rad ale toyota je cierna ovca japoncov
Podla mna je design velmi subjektivna vec. Urcite si v tomto nazorovo asi nesadneme, no mne sa aktualny design Toyoty paci. Yaris, Auris i Avensis. Narozdiel od inych znaciek, co idu s jednym designom napriec vsetkym modelom.
Inak, Toyota dostala noveho sef designera, tak uvidime :-)
Interiér:
Yaris - výborně zpracovaný kožený volant a řadící páka s obšitím,multifunkční tlačítka na volantu,tvar volantu nevadí kolenům,odkládací místo pro mobil vlevo nahoře,dobrá a jednoduchá obsluha na středovém panelu a to jak multifunkční dotykový display,který je dostatečně velký s parkovací kamerou a jednoduché či intuitivní ovládání klimatizace a dotykové obrazovky + odkládací prostory tak typické pro Toyotu
Polo - pravděpodobně plastový volant,ovládací prvky na volantu nedostačující oproti Yarisu,tvar volantu 10 let starý(výborná reklama šéfa VW na volant Hyundaie :-) ),středový panel nepřehledný ..přece v jednoduchosti je krása a tady je toho prostě moc na můj vkus...display pro Navi je velice malý a ovládání klimatizace mi připomíná termostat co mám na balkóně ,postrádám parkovací kameru a odkládací plochy...
Exteriér:
Yaris - blinkr ve zpětných zrcátkách, nový design, jeden stěrač tak typický pro Rally a vzhled na mě působí svižně a dravě
Polo - uniformní design VW a nebo styl designu "dodělej si sám"..navíc na mě auto působí dojmem krabice..
Verdikt: V jednoduchosti je krása ... určitě Yaris s motorem Multidrive S(Sport) nemá chybu.. :-)
Pekne napísané. Podľa mňa ale Polo predsa len trochu podceňuješ. V jeho prospech hovorí fakt, že s týmto dizajnom bolo u VW prvé, ostatné modely prebrali jeho prvky až následne, nebol by som preto voči Polu až tak krutý.
Nie každý môže mať dokonalý nadhľad podľa tunajších meradiel. Cením vlastný názor, aj že to dokáže rozviesť detailne. Skôr ma iritujú ľudia, čo vypustia verdikt bez toho, aby vôbec o tom uvažovali.
No promiň ale říct o nějakým autu, že má styl design "dodělej si sám", zvláště u toho co má jedny z nejlepších prodejů v Evropě, nenaznažuje o uvažování a přemýšlení nad tématem - kupující jsou naprosto jiného názoru.
Btw vyjádření názoru je jedna věc a plkání blbostí druhá. Stačí napsat, že se mi nelíbí proto a proto a všichni to vezmou (je to pravý opak GTI-ho chvalospěvu) >:D
To je sice pravda, ale vychvalovat design Yarise do nebe a přitom napsat zrovna o Polu: "...styl designu "dodělej si sám"..navíc na mě auto působí dojmem krabice...", je buď silná zaujatost, nebo prosté ignoranství... ;-)
Viděno tvojí logikou, máš problém i ty, přijmout můj (odlišný) názor na názor někoho druhého... To, že nesouhlasím s nějakým názorem/hodnocením, ještě neznamená, že jeho názor "nepřijímám" (nebo přijetí snad pro tebe znamená pouze variantu souhlasit s ním?), to bych se mu asi snažil zakázat přispívat, dal si ho na hate apod. a pokud vím, o nic podobného se snad ani nepokouším... ;-)
Označiť niekoho ignorantom, je trochu prisilným nesúhlasným postojom. Aspoň na môj vkus.
S tvojim názorom tiež občas nesúhlasím, a pritom by som si niečo také napísať nedovolil. A najmä nie prostredníctvom tretej osoby. Môžeš argumentovať, ale nie osočovať. Hranica diskusnej kolegiality je o kúsoček nižšie (tým nechcem povedať, že tu nie je plno neporovnateľne výraznejších hriešnikov, iba mi tento spôsob k človeku, ktorého si istým spôsobom vážim, nesedí).
Zbytečně to hrotíš a navíc to zkresluješ. když už chceš slovíčkařit, tak přesně. Nikoho jsem tu ignorantem neoznačill, a na slově ignoraství rozhodně nic vyloženě neslušného (natož vulgárního) není!
Nez začneš pokračovat v tom moralizování, doporučuju zamést si před vlastním prahem. Není to tak dávno, co ses tady dost rázně (do přátelského tónu to mělo hodně daleko) ohradil proti jednomu nicku, který tě objektivně pravdivě upozornil na fakt, že MB Vito/Viano je přímá konkurence VW Transporteru/Multivanu, což si evidentně nebyl ochoten uznat, že bys taky (tvými slovy) nebyl schopen přijmout odlišný názor, v tomto případě navíc prokazatelně pravdivý... ;-)
Ešte sa začni so mnou hádať.... >:D To tu poženieme k 400 príspevkom.... O.K., o slovíčka sa nemusíme naťahovať.
To Viano vs. Multivan by si mi musel pripomenúť konkrétne, nemám to v pamäti. Ale môže byť, tiež nie som vždy svätý.
Tak teda beriem posledný vyslovený fakt - že berieš cudzí názor, aj keď sa voči nemu ostro ohradíš. Minimálne v rámci dobrých vzťahov. ;-)
Scirocco do toho nepleť. To boli ešte len náznaky, tento rukopis ešte nenesie. Ale s Golfom máš recht, bol asi o 2 roky prv, to som sa sekol. ;-):yes:
Polo mi v modelovom spektre VW príde najvýraznejšie, podľa mňa zatiaľ najkrajšie Polo v celej jeho histórii. Ešte ten interiér keby trochu oživili, vážnosť limuzíny sa mi tam skutočne príliš nehodí.
To nemienim popierať. Scirocco ma najprv sklamalo úplne prepracovaným predkom voči štúdii, predsa len k športiaku dravý výraz patrí. Ale zvykol som si, mínus mám už len pri palubke, VW interiéry vie z pohľadu ovládania a ergonómie, v dizajne by sa zisšlo viac invencie.
Argumenty nedošly,ale už mě prostě nebavíš.. mimo jiné se tam mluví o tom,že jak máš páčku na seřízení volantu,tak u H to je bezhlučné zatímco u VW to dělá kravál při tom přepínání.. a on tam mluví o tom proč to H umí a VW ne.. a na to mu ten šéf vývoje řekne,že je ta VW varianta moc drahá..takže o volantu tam padlo hodně slov a konkrétně o tom od H a VW.. ;)
Ano, mluvilo se o pacce na serizovani volantu, takze tvuj slint : "tvar volantu 10 let starý(výborná reklama šéfa VW na volant Hyundaie " je tudiz jen slaboduchou snahou o vtip.
Je fajn, zes na to nakonec prisel sam, i kdyz to trvalo.
Kdyz jeste pripomenu tvoji argumentaci WL a Typhoonovi nize o cenach priplatku, nebo kecy o plastovem volantu (asi aby Jarisek vypadal jako delo), nebo kecy o jednom steraci ( :-D ), tak mam dojem, zes to tady tentokrat docela slusne projel >:-[]
Lidi taky mluví více jazyky víš.. :-) nepotřebuju si to někde najít když mluvím německy,anglicky a turecky.. ;) asi by jsi se měl odlepit někdy od Xboxu a začít se vzdělávat..
Mimo jiné o té tvé poznámce o projetí.. Yaris má návštěvnost stránek 30tisíc lidí za den...
Ještě ,že Xbox nemám.. >:D a ani nechci... co jsem tu napsal za tím si stojím a Polo je šunt co bych si nikdy nekoupil.. stejně tak jako nic od VW,protože VW vyrábí jenom šunty..
Tak máš třeba PS...
Hlavně, že ses tu konečně odkopal úplně, doufám, že si to takový Klaudius přečte a chytne se za nos, koho se tu vlastně tak zastával...
Když už chceš porovnávat obě auta, tak se na ty fotky podívej pořádně!
Interiér:
Polo - kožený volant, středový panel je přehledný, display je stejně velký jako u Yarise, odkládacích ploch je 2x (!!!) víc, než u Yarise (do dveří dáš i 2l petku).
Exteriér:
Polo: taktéž blinkr ve zpětných zrcátkách (jak podobných u Yarise, že?), dva stěrače, tak typické pro cestovní vozy.
Verdikt: v jednoduchosti je krása...určitě Polo GTI s motorem 1,4TSI nemá chybu.. :-)
Já se podíval víc než pořádně a to co jsem napsal za tím si stojím!!!
Nechce se mi věřit,ale display je určitě menší viz fotky.
Display pro Polo:
[odkaz]
Display pro Yaris:
[odkaz]
Volant beru a je určitě kožený. Podíval jsem se na jiné fotky a je také obšitý černou nití,ale na porovnávaných fotkách vypadá tak,že je z plastu. Sorry,ale budí to na mě ten dojem.
Středový panel Pola:
[odkaz]
Středový panel Yarise:
[odkaz]
U Yarise je to jednoduchý a hezký a u Pola přeplácaný a tak to na mě prostě působí.
Cituji Typhoona: "Dva stěrače tak podobné pro cestovní vozy".. >:D aha takže jeden stěrač co se používá výhradně pro Relly je blbost jo?..Asi to nějaký důvod mít bude si myslím.. ;)
Já tu řekl jenom svůj názor. Nic míň a nic víc.
Tedy ANO v jednoduchosti je krása a v Polu ho určitě nevidím. Tedy Yaris Multidrive S je jasná volba! :-)
Ne, díval ses nepozorně a hlavně zaujatě. Kožený potah volantu má tři jasně viditelné spoje, které plastové volanty nemají. Rozdíl ve velikosti displeje je jednak minimální (rozdílný je především formát, který je u Yarise víc širokoúhlý) a je závislý na zvolené výbavě, na obrázcích Pola je model 310 s menším displejem, ale za příplatek (2300,- Kč) můžeš mít model 510 s displejem celkově větším, než má Yaris. Zajímavé je, že sis podobně pozorně nevšiml menšího displeje u automatické klimy a hlavně Yarisu zcela chybějícího ergonomického (poměrně velkého!) displaye mezi otáčkoměrem a rychloměrem Pola.
[odkaz]
Jinak vůbec hodnotit design podle aktuální výbavy na fotografii je dost mimo, ale tvé zaujatosti to zjevně vyhovuje, což dokazuje i tvá poznámka dokonce o údajné "přeplácanosti" Pola.
Polo(není v porovnávané verzi): Autorádio RCD 510 / s digitálním tunerem 6,5" barevný dotykový displej, integrovaný CD
menic, SD slot, mp3/WMA stojí a teď se posaďte vážení 30111,- !!! Uf nějak moc ne???
Polo(v porovnávané verzi):Autorádio RCD 310 / s digitálním tunerem 2DIN, MP3/WMA, AUX-IN, 4 x 20 W za 17714,- a velikost je 5"
Yaris:Toyota Touch - 6,1" dotyková obrazovka, rádio, CD, podpora ovládání iPod a MP3 na obrazovce, Bluetooth® hands-free, informace o jízdě, nastavení vozu
Vše v ceně vozu.. :-)
Jinak já hodnotím podle fotografií ,protože předpokládám,že se jedná o podobné stupně výbav.
Mimo jiné výroba Pola je ze Španělska a Yaris je z Francie..ale tohle je informace na okraj a málo lidí to ví.. :)
Na tu cenu si přišel kde?
U Pola (sériově s RCD 210) se u nás připlácí za RCD 310 - 3.900,- Kč a za RCD 510 (s CD-MP3 měničem na 6 CD) - 6 200,- Kč, tedy rozdíl mnou zmiňovaných 2.300,- Kč.
Příplatkovou politiku má sice VW odlišnou od Toyoty, kde jsou možnosti podstatně omezenější, ale to by snad na hodoncení designu nemělo mít zásadnější vliv. Jistě sis, při své vyjímečné pozornosti, všiml, že fotky interiéru Pola v galerii jsou různě vybavené (ovládání klimy, multifunkční volant apod.).
Tady jsem si našel ceny příslušenství(pravděpodobně montované u dealera): [odkaz]
Všechny stupně výbav mají jak píšeš RCD 210 ze sériové výroby což lze modifikovat jak píšeš,ale abych se dostal na stejnou multimediální výbavu u Yarise,tak si musím připlatit za:
Rádio RCD 510 - 6200,-
Připojení externích médií(flash,USB,mp3) - 3500,-
Připojení IPod - 4100,-
Rozšírení radia o príjem digitálního vysílání DAB - 4400,-
Tyto věci ovšem nejdou na RCD210,která je ze sériové výroby a tedy vzniká menší paradox a tedy musíš pak využít montáž u dealera a nebo se rozhodnout,že si to vezmeš z výroby.
Yaris má ještě navíc k tomuto všemu parkovací kameru a vše v ceně vozu. Takže možnosti Pola jsou v tomhle značně omezené nemyslíš?
Máš pravdu,že jeden má to a druhý zase ono. U Pola to jde jenom do výbavy Cross a jinak máš také vzadu švihadla u všech ostatních verzí. Zaráží mě,že to není v nejdražší výbavě GTI? Docela škoda,když už to VW umí..
Máš v tom hokej, jen Cross Polo má el. okna vzadu v základu hádej proč? Protože se dělá pouze jako 5 dvířko! >:D
Všechny ostatní verze Pola jsou v základu 3 dveřové, takže stahování zadních oken nemůžou mít vzadu žádné. >:-[]
Pokud si chceš připlati pět dveří u základní výbavy Trendline, můžeš si vybrat verzi jak s elektrikou i vzadu, tak bez ní, u Comfortlinu už je el. zadních oken samozřejmostí... ;-)
30.200,- není jen za el ovl. oken vzadu, ale hlavně za 5 dv. provedení, navíc v balíčku za 15.800,- můžeš mít 5dv. komplet v el. a klimu k tomu.
U Yarisu stojí taky 5 dveří víc, než 3, ne?
Ty jsi vážně mistr ve srovnání nesrovnatelného...
Kdo normální, by si (podle tebe) nechal namonatovat do nového Pola, místo sériového RCD 210 (které by asi vyhodil z okna), RCD 510 za naprosto nesmyslných 30 tis., když může mít to stejné RCD 510 za 6200,-??? 8-s
A kdo chce podobné doplňky, jako připojení ext. médií, DAB (u nás zatím zcela zbytečný) apod., logicky si připlatí 3.900,- za lepší rádio (případně 6.200,- za ještě lepší s integrovaným CD měničem).
Jak jsem psal, u Toyoty máš za určitý přípatek určitý paket/balíček za určitou cenu (buď z něho bereš vše, nebo nic), kdežto u VW si vybíráš jednotlivé položky, za jednotlivé příplatky, čímž jsou možnosti individualizace VW, celkově podstatně širší, než u Toyoty, viz příplatkové ceníky jednotlivých modelů těchto značek.
edit - mrkl jsem na konfigurátor Toyoty a k tomu, abys mohl mít v Yarisu to o čem píšeš, musíš mít jednak minimálně prostřední výbavu Active, což je (podle motorizace) + cca 30-40tis. a k tomu paket Touch/Go za 15 tis., tedy dohromady nějakých 45 - 55 tis. navíc, proti základu. To je vážně proti uvedeným příplatků Pola skoro "zadarmo"... ;-) >:-[]
To je to přesně o čem tu mluvím..multimediálně se Polo s Yarisem srovnávat nedá,protože Yaris je na tom lépe.Abych se dostal na stejnou multimediální výbavu (včetně ext. medií,USB,Aux-in,IPod propojení,atd.),tak u Pola si musím připlatit,ale v Yarisu je to v ceně vozu. Mám-li "chytrý telefon" ,tak tahle výbava mě prostě potěší.
Edit: Touch je od výbavy Active a GO(navigace) je za 15000tis jinak těch tvých 45-50tis..musíš porovnávat podobné výbavy vozu.. ;) tedy ať si každý vybere co se mu líbí a tím bych to ukončil.. :)
Raději napájení a data přes USB než strkat SD kartu.. ;) V Yarisu je Touch(včetně ext. medií,USB,Aux-in,IPod propojení,atd) od výbavy Active a nemusím nic rozšiřovat/bastlit..
Ja mam celkově raději USB v autě však karty a vyhody si domysly sam ale to neni podstatne. Prostě už přestaň toho Japonskeho individualizačniho břidila trapit. Dalši tvuj nesmysl v podobě připlatku za 5dveři u Pola je opět scela mimo.
S těmi 5 dvěřmi jsem se přehlédl a uznal chybu narozdíl od Vás.Aspoň dokážu něco uznat...výhody SD karty do budoucna nevidím.. přes USB máš aktualizaci map ,ale SD kartu s mapou si musíš koupit novou a proto v tom nevidím posun dopředu.. :-)
U Pola si můžeš připlatit 3.900,- za RCD 310 a k tomu 3500,- za USB.
U Yarise si k vůli tomu musíš vzít vyšší verzi za + 30 - 40 tis. (podle motorizace), takže nevím, ale žádnou extra výhodu ohledně USB nevidím.
Pro mě je třeba naprosto nepochopitelné, že si u Yarise nemůžu připlatit za výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce! To je jen u jediné nejvyšší výbavy (Style) a ani ta není ke všem motorizacím. Kdybych chtěl Yarise třeba pro ženu, nebo dceru, tak mě v něm raděj nikdy nesveze, protože bych jí (při své výšce) udělal důlek do střechy na místě spolujezdce... 8-s
Víš kolik aut tohle nemá u spolujezdce? Hlavní je si myslím sedadlo u řidiče ,kde to má Yaris ve všech provedeních.A když budu sedět vedle spolujezdce,tak si šoupnu sedačku kousek dozadu. Fakt už hledáš kraviny.. mám 185cm a v pohodě se do Yarise vejdu.. no comment..
Když budeš sedět vedle spolujezdce, budeš snad řídit, nebo má Yaris vpředu tři sedadla jako Multipla... >:D
Jde o to, jak to má Yaris a Polo, které tu tak porovnáváš, na ostatní vozy se nevymlouvej... ;-)
Tomu se řika individualizace to je to co u Toyoty a vubec všeobecně u japiku neznaji. Jinak stale plati jak psal WL připlatek za RCD 510 je 6 200kč. Neřikej že Toyota nabizi v ČR DAB.
To že se interier Yarise nepovedl vidi i poloslepy a objektivni pohled to přizna. V čem je Toyota dlouhodobě slaba tak je pravě celkovy design a bohužel tve tvrošijne a zaujate přispěvky to nezměni.
Ne a ani nemam zajem. Tohle auto je už teď odsouzeno mezi pruměr až podpruměr třidy. Pokud nevěřiš tak si počkej až vyjdou prvni porovnavaci testy. Kdyby ta Toyota zapracovala alespoň na tom designu.
Taky třeba Lexus GS,Lexus IS-F,Lexus LS600h L,... a také upravený Multivan,Golf,Polo,Corsa,Škoda 1000 nebo Yaris 1.8,...atd.. můj vkus je naštěstí jenom můj ;)
No, když bych musel, tak z těhle dvou bych šel asi do Pola. Řiká se mi to těžce, protože VW není zrovna to co ve mě vzbuzuje emoce z jeho designu, ale na Polo se dá dívat...
Ale v téhle třídě jsou designove o dost zdarilejsi modely :-) (muj subj. nazor)
VW vypadá opravdu jako lidový vůz - v případě Pola navíc jenom jako facelift deset let vyráběného auta, jehož design je sice svým způsobem líbivý, ale rozhodně překonaný - nic nového, pod záminkou jednoduchosti je cítit spíš šetření nákladů a touha vydělat nehorázné peníze (beru-li v úvahu nevybavenost aut VW ve vztahu k prodejním cenám)......
Souhlas. U mě vede v exteriéru jasně Polo a v interiéru jasně Yaris. Ale hlas bych nedal ani jednomu, v téhle třídě se mi nejvíc líbí designově Punto a Swift.
Z hlediska vnějšího designu to vidím tak, že Polo je zaměřené jednoznačně na muže, ostré, čisté tvary, Yaris na ženy, komplikovanějším, jaksi baculatějším nebo baroknějším pojetím. I přes velkou rozdílnost přístupů bych to viděl v exteriéru na výsledek 1:1, Polo je asi jednička ve své kategorii „sharp“ pojetí, Yaris zase překonává zástupce bublin a vlnobití celkovým sladěním kdy celek působí sympaticky a pro ženy to může být jasná volba. Interiér v obou případech docela koresponduje s exteriérem, přímé uspořádání u Pola má jedinou slabinu a to je volant, ten je hezčí u Yarise (může to být samozřejmě volbou nestejnorodé úrovně výbavy obou zástupců), bublinky u Yarise jaksi opět korespondují s těmi venku, jen středový panel s divně vykroucenými přístroji jakoby od řidiče moc estetiky nepobral. Takže za mě Polo ale myslím, že celkový výsledek bude dost vyrovnaný..
co do kvality, dizajnu, imidzu a ponuku motorov je rio dnes jedinym vaznym konkurentom pola, jedine v rozmeroch sa mu polo nevyrovna pretoze rio ponukne priestor golfa ;-):yes: akurat kufor je naspat na urovni malych aut
rio a polo su dva rozdielne svety a pritom oba dva su velmi podobne a oba su etalonmi triedy nielen podla mojho nazoru ale tento nazor o etalone bol vyjadreny aj autorom clanku v teste kie rio.
trieda malych aut ma dvoch kralov polo a rio, yaris je skutocne absolutny nepodarok ;-) aspon co sa tyka dizajnu :-!
Re: jediny vazny konkurent pola a to nielen v dizajne
Ty mas to rio asi vylepene nad postelou...hovorit o yarise ako o nepodarku sa bude dat az ked budu nejake realne predaje. Do tej chvile je to len detsky vylev.
protože to bylo první moje dobré auto, ale už nikdy žádná Toyota nevypadala tak dobře. [odkaz] Golf vedle ní vypadal jak chudý příbuzný, teď je to naopak.
To že nejsem fanda VW tu netajím, ale tady není nad čím dumat! Yaris se na Polo nechytá! Polo považuji za jedno z nejhezčích aut třídy. :yes:
Interiér je i u Yarise v pohodě, ale co mě vadí tak je absence madla dveří! Yaris má jen jakýsi žlábek... má to tak i můj Renault a děsně mě tahle drobnost pije krev. ;-\
...tys ted pichnul do vosiho hnizda. A za to ti davam palec, hele: :yes:
Koukam, ze se to tu na diskusi mele, jak nekde pod vodopadem. Nekteri nemaj radi Passata a tak podle toho daji hlas Yarisu (co ma Passat co delat u hodnoceni designu Pola?), dalsi si pletou design s vlastnim pocitem libi/nelibi, dalsi se nedokazou oprostit od vybavenosti modelu a dle toho hodnoti design a extremem je zvolani o zastaralem tvaru volantu - holt kolco je uz prezite, ted je cas na trojuhelnik :-)
Polo je typicky VW - uhlazeny, nikde nic nechybi ani neprebyva. Jde o male auto, nehraje si na megavelke a prostorne radobyMPV, necpe se o velikostni tridu vys. Presne davkovane previsy, tloustka sloupku, pomer zasklene plochy, cista zad, primerene narazniky a designove pripomenuti rady v podobe lomeni zadniho okna - kdo ma rad poradek, bude nadsen.
To same ceka v interieru. Ergonomie, prehlednost, presne strizene tvary a rozmery, vcetne vnitrniho prostoru. Kdo breci nad vnitrni velikosti proti Yarisu, mel by si uvedomit ze se bavime o malych autech, kdo chce prostor jako v MPV - necht bere MPV.
Polo je designove perfektni a zaslouzi si za jedna.
Yaris je momentalnedesignove tam, kam smeruji vsechny Toyoty - vypada jako sva vlastni karikatura. Roztazene narazniky, kde predni tvori jakousi radlici a zadni potom opticky auto rozsiruje na nespravnem miste a diky tomu se zadni kolo komicky utapi v blatniku. Zadni previs, ktery spolu se snahou dat autu zboku dynamickou siluetu, pusobi jakoby auto zezadu nekdo nakopl. Interier je opet tvarove rozharany, autori nevedeli, jak ho udelat zajimavym a tak tuhle placli obdelnik, tuhle zase kolecko. Panel audia s displejem je zasazen zpusobem znacne podivnym a je nakrivo...
Zkratka tam, kde Polo nastavuje latku, tam se Yaris jen snazi.
Kazdopadne je treba ocenit Yaris za fakt, ze uz se nejedna o tu plastovo-gumovou nakupni tasku, co drive.
Pro mne osobne je ale tento duel prikladem srovnani jak to ma a nema vypadat.
Toyota rezignovala na evropský trh. Snad ve všech třídách se řadí k podprůměru a začíná ji překonávat už i korejská konkurence. Není to jen o designu, jízdních vlastnostech a materiálech. Ani se spolehlivostí už to nebude jako dřív.
Blbost! To samé můžu napsat o VW a můžeme o tom polemizovat dlouhé hodiny.Spolehlivost je nejlepší na světě.. :-) Také můžu napsat ,že Hyundai a Kiu si v životě nekoupím,protože těm autům prostě nevěřím. VW má aspoň nějakou minulost a Toyota také.
Donald ma predbehol. Na tú spoľahlivosť si ako došiel? Neviem, čo sa hovorí, ale z vlastnej skúsenosti viem, že za dva roky a dva mesiace som nemenil ani žiarovku. Čiže u mňa spoľahlivosť Toyoty za :yes:
Jasne, sedadlo ridice je uplna prkotina.
Kdyby nahodou uplne vypadlo ven, tak proste hodis misto nej houpaciho konika a hyjeeee - valis tojotacky bezporuchove a spolehlive dal.
To jsou argumenty jak poďme na hřiby. Moje matka měla Polo přes deset let a najelo přes 200 tis. km a žádné problémy s těsněním nemělo. Jakákoli podobná závada není po 30 tis. km normální, to platí jak pro Yarise, tak pro Polo.
Nechci porovnávat vůbec nic, toto je anketa o designu, tak nemá smysl tu mluvit o motorech. I když i to by bylo zajímavé, zřejmě by se přišlo na to, že například přeplňovaných benzínových Yarisu k porovnání není mnoho ;-).
Ale k věci - na designový jazyk VW si obvykle moc nepotrpím, ale Polo se mi trefilo do vkusu dokonale. Ve třídě malých aut působí samozřejmou elegancí, které nejen že není co vytknout (což je u VW zvykem), ale má i svou jiskru (což už tak obvyklé není). Srovnej to třeba s vysokou a úzkou Fabií, podívej se na podivný předek u Clia, prohlédni si tlamu u 207... nebo nakonec i ten Yaris, kterému seřízli hrany...
Tak pojďme na dřeň... Vysmíváš se tady hlučnosti a komfortu Yarise s litrovým motorem... Kolik si toho s ním najel (pochopitelně novou generací)? Co najel, seděl jsi alespoň v něm?
že se Yaris nenabízí s přeplňovaným motorem mi ani jeden z vás nemusí připomínat. Ale evidentně bych měl připomenout vám existenci atmosfericky plněného čtyřválce 1,4 63kW u Pola a atmosfericky plněného čtyřválce 1,33 73kW u Yarise. Což takhle srovnávat komfort a hluk těchto kandidátů. Moc racionální??? Zřejmě, vždyť mám čest s minimálně jedním vw fanatikem, proč mě proto srovnávání hrušek s jablkami překvapuje, že?
S tebou a na dřeň... >:D
To by ses nejdřív musel naučit úplné základy, jako je pozorné čtení, práce s textem a informacemi v něm obsažené, argumentační logiku atd.
Ale abys neřekl, nevysmívám se hlučnosti Yarise a už vůbec ne u jeho nové generace (když o něm píšu jako o tradičním! etalonu, asi těžko mám na mysli zrovna jeho poslední generaci). Ale naprosto logicky se vysmívám tomu absurdnímu nesmyslu, co tu o Yarisu, jako etalonu ticha a komfortu, napsal nick dietmar. Že ty si hned (při své zaujaté jednoduchosti) domyslíš, že tím snad chce někdo říct právě tohle, naopak o VW (Polu), na které jsi tu docela proflákle alergický, je jen a jen tvůj problém. >:-[]
Na to, abych tu zrovna před tebou jakkoli obhajoval VW (konkrétně Polo) už tě znám moc dobře a navíc zrovna to současné Polo to vůbec nepotřebuje, takže v tomto ohledu tě zřejmě zklamu.
Moje přímá kritika Yarise byla téměř nulová (mimochodem jsem tu částečně kritizovali i design Pola) ve srovnání s tím, co tu napsal celkově (nikoli pouze k designu, o kterém je článek, taky proto byla má reakce taková, jaká byla) k současnému Polu právě dietmar.
Proč tě asi ani nenapadne zeptat se spíš jeho, kolik toho najel se současným Polem, když si tu dovolí dělat tak primitivně radikální závěry?
Až jednou přestaneš brát koncern (hlavně Audi), jako "úhlavního" evropského nepřítele prodejů MB, pak se s tebou snad bude dát i normálně diskutovat... ;-)
Za zoufalce jsi tu už pomalu tradičně hlavně ty...
Já snad někde srovnávám motor Yarisu s nějakým konkrétním (dokonce přeplňovaným benzínem) motorem z Pola? S čím bych ho asi tak u Yarise srovnával?
Tohle je článek o designu a já jen reagoval na jeden velmi jednoduchý příspěvek, a to jsem ještě netušil, že budu tak brzo reagovat na podobně jednoduchou reakci jiného nicku (ano, myslím tebe).
Než zase příště podobně jednoduše vpadneš do nějaké diskuse, tak si zkus přečíst aspoň konec vlákna do kterého zrovna "lezeš"... ;-)
Jinak viz Emel 18:02...