Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Konkurencí pro Porsche a Bentley má být Maserati, Ferrari hraje vlastní ligu

22 komentářů

ericn
... ten Sergio toho ale napovídá, Kubang 2013 - ten už tu měl dávno být. Ferrari hraje vlasní ligu, hmm a konkurence si asi nevšiml - stačí třeba Lambo.

Stále více mi tento pán připomíná naše politiky, místo činů jen řeči. Škoda... Doufám, že Ferrari a Maserati nezazdí podobně jako Aflu a Lancii ;-\
webpaja
Ferrari hravě vlastní ligu ve srovnání s Maserati. Jinak s modelovou ofenzivou u F narozdíl od Mase problém není.
Sleeper
Z titulku článku toto tvrzení rozhodně nevyplývá....
Beekey
Ferrari hraje vlastni ligu i ve srovnani s jinyma supersportama... Co muze Porsche postavit proti Ferrari, nejsilnejsi 911ky tot vse, ktere zas mimochodem vypadaj skoro stejne jako zakladni verze. Lambo, 2 modely, ktere jsou sice supersporty, a nepochybne taky kvalitni auta, ale nejvic se stejne i v TopGearu po.erou z Ferrari, a jestli nekdo ma reprezentativni vzorek, tak oni jo.
Vnitri pomery v italske fabrice automobilu mi jsou ukradeny, ale ten Sergio to mysli dobre, Ferrari nema co hledat mezi Panamerama a Cayennama...
ericn
No nevím, když už jde o Top Gear, stejně tak se můžou pos... napřiklad z Pagani Zonda - byli z něj uplně mimo nebo z Bugatky... 😉 Konkurence se vždy najde :yes:
Cara Binieri
To jsou auta za milion a více eur, Ferrari jsou pořád relativně dostupné vozy použitelné i v běžném provozu.
Sleeper
Neřekl bych, že Ferrari je použitelné v běžném provozu, o 911 to (alespoň v základních verzích určitě) platí. Ne ovšem na našich silnicích. Podle pořadů typu Top Gear rozhodně auta neposuzuji 😄 Tam jde hlavně o show - i když pánové většinou skutečně říkají a píšou, co si myslí.
italio
Až na to, že lambo na ferrari výrazně ztrácí a porsche se s ferrari rovnat opravdu nemůže, nic ve zlém, ale porsche je proti ferrari tuctovka
Avatar - kari.laz
kari.laz
V čem ztrácí lambo na ferrari?
Cara Binieri
V sirce portfolia, ve sportovnim nasazeni, v image a do jiste miry i v technice.
italio
A ještě v počtu prodaných aut a to celkem výrazně
_MT_
Abych použil tvá slova, Ferrari je proti Lamborghini tuctovka >😒]
Subaru.in
Ano Ferrari je liga sama o sobe ... ale je to auto za uplne jinym ucelem.

Porsche je znamo od nepameti jako sportovni znacnak pro kazdodenni jezdeni ... pokud si tedy bohaty dost. banker, investicni makler... atd.

Masserati vzdy se potacelo s prodeji nahoru a dolu... a chtit konkurovat Porsche portfoliu jako celku ... je tedy obrovky orisek a Maserati tak trochu chybi know-how... v technologickem spektru... ano v minulosti pouzivaji zbytky od Ferrari ale pokud maji byt masovkou v luxusnim segmentu tak se obavam, ze jim neco chybi ... a to je trvaly rust jednotlivych modelu... Porsche kdyz nepocitam 911 tak jakykoliv model prisel na trh prodeje vice mene sli jen jednim smerem a to nahoru... Pokud Masserati prijde s nejakym novym modelem a ten se nebude prodavat jak potrebuji...nebudou ochotni investovat do dalsiho modelu jelikoz v projektu nebude zaruceny obchodni uspech a to je sila Porsche a slabina Masserati.

Jinak Maserati mam rad to jmeno samo o sobe a preji jim hodne stesti, ale vlastni penize bych do projektu nedal.
webpaja
Lambo je nepoměrně úzkoprofilovější značkou a pouze částečně srovnatelnou. Naopak neberu 599 jako konkurenta Aventadoru. To je třída sama pro sebe.
Subaru.in
Pajo,

co treba pote Aston Martin ... do jakeho zebricku bys je zaradil ?
webpaja
Luxusnější, ale zemitější než Porsche, spíš GT odspodu až nahoru. Blízko k Maserati.

A propós...před dvěma týdny jsem v Košicích parkoval vedle DBS a je to famózní kus uměleckého díla!
_MT_
Pokud se bavíme o GT, tak bych spíš řekl exkluzivnější alternativa k Jaguaru a Maserati. V těchto exkluzivnějších končinách hraje většina značek svojí vlastní ligu. Třeba 599 je GT v podání Ferrari, ale v přímém srovnání s AM brit vyhraje, protože je to GT až do morku kostí - 599 je v srdci sporťák a v jeho společnosti to akorát víc vynikne. Jaguar XK a Maserati GT vnímám víc jako konkurenty špičkových verzí BMW 6er.

Lamborghini je opravdu hodně úzkoprofilové. S Ferrari se dá srovnávat pouze v jednom modelu a přístup Ferrari a Lamborghini je natolik odlišný, že je to srovnání úplně na hlavu. Tyhle značky mají úplně jinou filosofii, a pokud by lidé skutečně nakupovali auta (nikoli doplňky), tak si snad ani nemohou konkurovat. Ferrari je víc pedantní sportovec, Lamborghini je víc šílený exhibicionista.

Porsche začíná na úrovni německé prémie a končí kolem entry levelu Ferrari s tím, že má potenciál vyrobit supersport (viz Carrera GT). Na druhou stranu jsou Porsche nesrovnatelně přívětivější při každodenním používání a v reálném světě Turbo nakope osmiválcovým Ferrari zadek.
Cara Binieri
Sám víš, že o nějaké "nakopání zadku" v reálném světě nejde. Nebo tebe překvapí, že ve vrcholném modelu Renaultu natřu tři čtvrtiny prémie?
Jak správně píšeš, tam, kde Porsche končí, Ferrari teprve začíná. Nejen dynamickými parametry, ale i designem, technikou a pocity z řízení.
Tady bych citoval Clarksona, který krásně vystihl i moje pocity z půlhodinky ve F430 v Mostě: Řidič BMW(to je jedno) bude mít po pár okruzích pocit, jako kdyby právě vylezl z vany, kdežto chlap ve Ferrari jako kdyby měl sex s Claudií Schiffer a Elle MacPherson. Současně.
_MT_
Ve skutečnosti jde o celkem slušné nakopávání zadku (bráno relativně vzhledem ke třídě). Viděl jsi někdy Gallardo, jak se marně snaží chytit Turbo v běžném provozu? Věř mi, že je to velmi frustrující zážitek. Kdykoli ho doženeš, protože mu někdo stojí v cestě, tak ti zase uskočí, hned jak mu uhne. Teoreticky bys ho dohnal ve vysokých rychlostech, ale tam se většinou nedostaneš. V pružném zrychlení na Turbo Italové nemají. Není se za co stydět. Neříkám, kdo je lepší. Turbo má určitou sadu vlastností, které ho dělají v této společnosti jedinečným. Je nejvhodnější na každodenní ježdění, má příznivou ekonomiku provozu, je velmi spolehlivé a hodně agilní. Italové jsou exotičtější. Porsche je víc volba rozumu. Na Ferrari bych koukal, kdybych chtěl vysloveně okruhovou hračku.

BTW, když to tak vezmeš, tak ze sportovního hlediska tam Ferrari začíná a končí. Ostatní modely nejsou ryzí sporťáky, jako je 458 nebo byla 430.
Cara Binieri
Nerozporuju to, že je Turbo v provozu rychlejší a ekonomičtější než Italia (to je třeba i GT-R).
Jde mi o to, že majiteli 458 je s velkou pravděpodobností tahle skutečnost úplně ukradená.
V městském provozu bych s Golfem ujel kterémukoli supersportu a přesto to nikoho v Porsche nefrustruje. 😉
_MT_
Takže ty si myslíš, že je mu úplně jedno, že mu ujíždí i přesto, že málem prošlápne podlahu, když se s ním nahání? Vůbec nechápu, o čem se tu snažíš diskutovat. Tahle dvě auta proti sobě nerad stavím, protože vnímám u každého jiný charakter. Jestli si myslíš, že Porsche není rovnocenný konkurent, tak nechoď okolo horké kaše a řekni to. Na silnici Turbo (S) a na okruhu GT2 RS jsou podle mě zdární konkurenti a stojí podobné peníze. S GT-R také nemám problém. Porsche není nějaký továrně vytuněný Renault. A 458 není začátek dlouhé řady závodních Ferrari, je to začátek a konec. Zbytek nabídky jsou GT (v podání Ferrari). Ano, přijde ostrá verze 458, ale ani Turbo není nejostřejší Porsche v nabídce. Největším hendikepem je jeho stáří.

Ale máš pravdu, většině majitelů to bude jedno. Kupují si Ferrari z jiných důvodů a před klubem se bude vyjímat víc než Porsche.

Proč by to mělo někoho v Porsche frustrovat, když mu ujede také? Tahle analogie mi přijde doslova stupidní.
Cara Binieri
Jsi trochu mimo, necham to být.
Věř mi, že člověk, které jde koupit Italii ani vteřinu nepřemýšlí nad GT-R nebo 911. Jsou to úplně jiné světy a nemá smysl je srovnávat.