Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konkurencí pro Porsche a Bentley má být Maserati, Ferrari hraje vlastní ligu

David Bureš
Diskuze (22)
Ferrari nechystá čtyřdveřový automobil, který by zacílil na Aston Martin Rapide.

Šéf koncernu Fiat, Sergio Marchionne v rozhovoru pro server Automotive News Europe uvedl, že se Maserati stane hlavním konkurentem značek Porsche a Bentley.

Marchionne tvrdí, že Ferrari hraje vlastní ligu. Naproti tomu Maserati má posilovat svoji pozici na trhu luxusních sportovních automobilů. Podle Marchionneho má značka Maserati všechny předpoklady, aby úspěšně konkurovala vozům od Porsche a Bentley.

Šéf italského koncernu odmítl, že by Ferrari postavilo SUV, které by konkurovalo prodejně úspěšnému Porsche Cayenne a chystanému SUV od Bentley. Svého zástupce do tohoto segmentu však chystá právě Maserati, na frankfurtském autosalonu předvedlo jeho koncept. SUV s trojzubcem na masce chladiče se podle posledních zpráv začne prodávat v roce 2013.

Ferrari nechystá ani čtyřdveřový automobil, který by zacílil na Aston Martin Rapide. V Maranellu však nepřímého konkurenta tohoto britského aristokrata vyrábějí, je jím čtyřmístné Ferrari FF.

Maranellská automobilka má v blízké budoucnosti prodávat maximálně 10 tisíc aut ročně. Loni Ferrari prodalo 6.573 vozů, letos se prodeje přiblíží k hranici 7.000 automobilů.

Podle vedení koncernu by vyšší prodeje Ferrari (blízké 15 tisícům vozidel za rok) mohly být pro tuto značku nebezpečné, její automobily by totiž mohly ztratit svoji jedinečnost.

Za to prodeje Maserati mají v budoucnu vzrůst, a to až na 55-60 tisíc automobilů ročně. V roce 2010 přitom Maserati prodalo 5.675 aut. Aby těchto cílů Maserati dosáhlo, uvede na trh v blízké době dva sedany a zmíněné SUV.

První z těchto sedanů bude menší než současné Quattroporte, druhé naopak větší. Baby sedan bude nabízen s naftovým motorem a benzinovým šestiválcem, jehož základem bude jednotka 3,6 V6 Pentastar. Větší model bude výhradně prodáván s osmiválcem z dílny Ferrari.

David Bureš
Diskuze (22)
1. 11. 2011 12:36
Re: Vlk taky sliboval...
Neřekl bych, že Ferrari je použitelné v běžném provozu, o 911 to (alespoň v základních verzích určitě) platí. Ne ovšem na našich silnicích. Podle pořadů typu Top Gear rozhodně auta neposuzuji :-) Tam jde hlavně o show - i když pánové většinou skutečně říkají a píšou, co si myslí.
27. 10. 2011 05:26
Re: Vlk taky sliboval...
Jsi trochu mimo, necham to být.
Věř mi, že člověk, které jde koupit Italii ani vteřinu nepřemýšlí nad GT-R nebo 911. Jsou to úplně jiné světy a nemá smysl je srovnávat.
27. 10. 2011 00:27
Re: Vlk taky sliboval...
Takže ty si myslíš, že je mu úplně jedno, že mu ujíždí i přesto, že málem prošlápne podlahu, když se s ním nahání? Vůbec nechápu, o čem se tu snažíš diskutovat. Tahle dvě auta proti sobě nerad stavím, protože vnímám u každého jiný charakter. Jestli si myslíš, že Porsche není rovnocenný konkurent, tak nechoď okolo horké kaše a řekni to. Na silnici Turbo (S) a na okruhu GT2 RS jsou podle mě zdární konkurenti a stojí podobné peníze. S GT-R také nemám problém. Porsche není nějaký továrně vytuněný Renault. A 458 není začátek dlouhé řady závodních Ferrari, je to začátek a konec. Zbytek nabídky jsou GT (v podání Ferrari). Ano, přijde ostrá verze 458, ale ani Turbo není nejostřejší Porsche v nabídce. Největším hendikepem je jeho stáří.

Ale máš pravdu, většině majitelů to bude jedno. Kupují si Ferrari z jiných důvodů a před klubem se bude vyjímat víc než Porsche.

Proč by to mělo někoho v Porsche frustrovat, když mu ujede také? Tahle analogie mi přijde doslova stupidní.
26. 10. 2011 17:18
Re: Vlk taky sliboval...
Nerozporuju to, že je Turbo v provozu rychlejší a ekonomičtější než Italia (to je třeba i GT-R).
Jde mi o to, že majiteli 458 je s velkou pravděpodobností tahle skutečnost úplně ukradená.
V městském provozu bych s Golfem ujel kterémukoli supersportu a přesto to nikoho v Porsche nefrustruje. ;-)
26. 10. 2011 14:25
Re: Vlk taky sliboval...
Ve skutečnosti jde o celkem slušné nakopávání zadku (bráno relativně vzhledem ke třídě). Viděl jsi někdy Gallardo, jak se marně snaží chytit Turbo v běžném provozu? Věř mi, že je to velmi frustrující zážitek. Kdykoli ho doženeš, protože mu někdo stojí v cestě, tak ti zase uskočí, hned jak mu uhne. Teoreticky bys ho dohnal ve vysokých rychlostech, ale tam se většinou nedostaneš. V pružném zrychlení na Turbo Italové nemají. Není se za co stydět. Neříkám, kdo je lepší. Turbo má určitou sadu vlastností, které ho dělají v této společnosti jedinečným. Je nejvhodnější na každodenní ježdění, má příznivou ekonomiku provozu, je velmi spolehlivé a hodně agilní. Italové jsou exotičtější. Porsche je víc volba rozumu. Na Ferrari bych koukal, kdybych chtěl vysloveně okruhovou hračku.

BTW, když to tak vezmeš, tak ze sportovního hlediska tam Ferrari začíná a končí. Ostatní modely nejsou ryzí sporťáky, jako je 458 nebo byla 430.