Slovenská divize již minulou středu oznámila, že v příštích týdnech omezí výrobu ve svém závodě kvůli poklesu zakázek v důsledku obtížných ekonomických podmínek v Evropě.
zda dostane každý kvartál přidáno. Nedemonstruje za kratší pracovní týden se stejným platem. Nepožaduje ten či onen bonus a benefit..... Zkrátka a dobře firmy jdou logicky za svým cílem - ziskem a drahá pracovní síla v Eu je nutí poohlédnout se jinde. Pamatujete na doby, kdy jsme se korejským autům smáli, že to jsou plečky? A jak vypadají dnes? Tak si na to vzpomeňme, až se budeme asijským dělníkům smát, že jsou to socky a křováci......., aby nám ten úsměv nezmrzl na rtech.....
tak Japonsko je zrovna příklad, kdy je pracovní síla "poměrně drahá" na asijské poměry, ale jejich pracovitost, vztah k firmě a přístup k práci.... tam je ostuda být nemocný. Neudělat něco dobře - většina považuje za osobní selhání..... To tady přemýšlí, jak do práce nejít, pokud už jsou v práci, jak něco "obejít"(slušný výraz), jak s něčím vyběhnout a jak si přilepšit..... No a zkrátka se to vrací.......
No je fantastický z pohledu vedení automobilky, ale osobně bych tam dělat nechtěl (myslím jako dělník) ale tak na den bych klidně dělal i zde [odkaz] a možná i zadara na ten den :-)
Tak v téhle továrně jsem (úplnou náhodou) také byla a tou neskutečnou čistotou a vlastně i "zápalem" pracovníků pro svou práci a zelení/stromy uvnitř a jak to působí, že by zaměstnanci pro firmu i dýchali - je to té japonské docela podobné.. ;-)
Kdo nemá šanci? Dole brečíš nad úspěchem evropské automobilky a tady zase uvědoměle napíšeš, že jsme vlastně v háji. Nikdo ti nebrání založit firmu a ukázat všem v Evropě "jak se to dělá" Ne jenom kecat.
lenze vsetci vieme ako cinan robi a vobec ho to netrapi, ze je to smejd. uz sa popalilo x- firiem. v nadeji usetrenia financii a vysledok prerobenie na zakazke a konstatovanie uz nikdy viac nic z ciny.
samozrejme pokial sa nejedna o gigant, co sa tam prestahuje.
Tady se vždy mluví jen ceně práce dělníků. V Evropě se však budou muset snížit mzdy všem. Na těch pár dělnících moc neušetříš. Je třeba se smířit s tím, že se to bude týkat každého z nás. To už nebude tak jednoduché, jako řeči o malé produktivitě a vysokých platech evropských dělníků.
Tak ono těch dělníků je pár (10-20%) ve vlastní automobilce, ale další daleko větší porce jsou u subdodavatelů dílů a tam musí nastat totéž, produktivita musí nahoru takže platy dolů a makat jako v Číně. Jinak si konkurenceschopnost Evropa neudrží a půjde do kopru.
to platilo pred 10 rokmi. Cinania uz maju odbory a z ich vzrastajucou zivotnou uronou zacinaju mat aj poziadavky na platy a podmienky. O par rokov uz nebude cina to co bola doteraz.
suhlasim kamarat je priamo zamestnanec v cinskej firme. robotnickej sily je tam mraky, ale ciny trpi nedostatkom technickych ludi. samotne skoly nedokazu pokryt dopyt trhu. on sam povedal sumu zamestnancovi, ze skoro zo stolicky spadol, ale dodal co narobim ked to viete robit a mozte hned pracovat na 100%.
to sice ano, ale celkové náklady na pracovní sílu jsou tam v řádu desítek procent nižší a ještě dlouho to tam bude. Nemusíme se bavit o technicích a odbornících - proto si firmy drží evropská vývojová centra, i když časem je tam také posunou - blíž továrním komplexům....., což bude signál zase pro číňany, že jsou ve vyšším levelu uvažování zahraničních firem. Oni si tedy číňané stejně myslí svoje, ale naoko to tak bude prezentováno...
ved sa hovori, ze nic sa nedeje.....ze by sa tak nepredavali nove auta? u nas na slovensku naberala kia 1000 ludi pred par tyzdanami. pouziju a odhodia... www.socializmus.com www.recesia.com
Situace v Brně.
Toto pondělí jsem slyšel uklizečku 40 let, jak prosila vedoucí, aby ji prodložila pracovní smlouvu, přitom já jsem s jejím úklidem spokojený. Také jsem slyšel, jak se potom uklizečky baví, že jinde firma pozdržela výplaty.
Dnes jsem zašel do Tesca, všiml jsem si, že většina prodavaček je zde opět nová.
Nejdu predaje a nepomohli im ani akcie vyhlásené v podstate od zaciatku uvedenia novych modelov na trh. K tomu tesneniu..hm, nič moc teda. Dielenské prevedenie vôbec slabšie než nemecká konkurencia. Skús napríklad sklopiť jedno zo zadných sedadiel, a trošku pojazdi:)
To se také divím, (úzoučká) Fabia je přece ještě "minulé" Polo, C3 je přitom přece jen relativně nový model ... Nojo, prodeje nikdy neměly moc "logiku" ;-)
v trnave sa robi C3 picasso a 207 .... a 207 nahradi jeho nastupca s tym ze C3 picasso ostane aj nadalej...
v TT jedna linka kde sa vyrabaju 2 modely aut
děláme sedačky do citrónů, renaultů a peugeotů, a každou chvíli se nám zvyšují zakázky, takže je blbost že se snižuje prodejnost aut, prostě jen ZISK !!! :no: