Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
brrrrrrm
Znova som si precital polotest X1([odkaz] ),a techcnicky je ta 28i niekde inkde,zere menej a je skoro o sekundu rychlejsia na 100vku,a to ma este staly pohon 4x4,nie len Haldex.
No neviem,musela by sa mi ta audina strasne pacit.
No neviem,musela by sa mi ta audina strasne pacit.
Je to opravdu zajimave, Audi 100km/h 6L ve 130km 10L, BMW 7L a ve 130km 8.5L...
Ten rozdíl 4 litrů mezi 100 a 130 km/h mě také zarazil. Tam bude někde zakopaný pes.
To auto má velkou čelní plochu a široká kola. Takže nárůst spotřeby ve vysokých rychlostech musí být zákonitě vysoký. Ale řekl bych, že kdo si může dovolit koupit a servisovat takové auto, tak spotřebu přece neřeší.
Při ustálené rychlosti by ten nárůst neměl být tak výrazný. Můj odhad by byl 8-9 litrů. Člověk to bude muset vyzkoušet.
_MT_
Čtvrtá generace je standardně permanentní pohon všech kol - při běžné jízdě posílá dozadu 5-10%. I materiály Audi hovoří o permanentním pohonu se spojkou Haldex.
PS: Příští rok by se měla objevit pátá generace (vyvinutá pro VW), pravděpodobně na platformě MQB.
PS: Příští rok by se měla objevit pátá generace (vyvinutá pro VW), pravděpodobně na platformě MQB.
Ano, funkčně i v obecné rovině si má klasické quattro a nejnovější Haldex velmi blízko. Ale, rozumíme si... 😄
Nerozumíme. Formulace "Technika společná s VW Tiguan znamená příčnou zástavbu motoru a také fakt, že zadní kola se připojují jen v potřebných chvílích (byť proaktivně)." není přesná. Zadní kola jsou připojena stále, byť při klidné jízdě ustálenou rychlostí jen minimálně pro snížení spotřeby, a v potřebných chvílích může jít až 100% na libovolnou nápravu.
Z vědeckého pohledu samozřejmě není úplně exaktní, ale míří na jádro věci. Zadní kola se připojí proaktivně, ale 60 % na zadní nápravu jako u opravdového quattra nejde, resp. jde právě tehdy, když je to potřeba. A spotřebu paliva nejvíc ovlivňuje už samotná přítomnost pohonu druhé nápravy.
Nejde tam 60, ale 5-10 procent. Je jedno kolik, zadní náprava je připojena za klidné jízdy. K odpojení by došlo pouze v případě, že by to bylo nutné (například by zadní náprava byla na hladkém ledu). Za běžné jízdy k tomu nedojde. Ano, na rozdíl od quattra 6. generace umí přenášet 100:0 až 0:100, kdežto korunový diferenciál quattra umí 70😁0 až 15:85, takže k odpojení nápravy u něj nikdy nedojde. Z mého pohledu stálý pohon všech kol. Starý Haldex se takhle vůbec nechoval. Nerad to dělám, ale citace z konkurenčního webu😒br />
"Některé moderní systémy už ale nečekají na velký prokluz kol a k plnému připojení dojde prakticky okamžitě, protože mezinápravová spojka i v "nečinném" stavu přenáší na druhou nápravu pár procent výkonu. Elektronika už pak jen určuje, kolik výkonu bude k druhé nápravě putovat. Takový systém už ale lze považovat za stálý pohon všech kol, nikoli připojitelný."
Proaktivnost je další krok ve vylepšení tohoto systému a znamená, že reaguje na změny stylu jízdy a jiné faktory ovlivňující jízdu, aniž by docházelo k problémům s trakcí, čímž jim předchází - náhlá změna směru, prudká akcelerace atd. vyvolají preventivní změnu rozložení přenosu.
Co se úspor paliva týče - hypoteticky: Přenos síly na zadní kola může mít větší ztráty než přenos síly na přední kola. Úplné odpojení by bylo nežádoucí z hlediska jízdních vlastností (plynulosti a rychlosti změn rozložení přenosu síly), takže pro snížení spotřeby se zvolí cesta přenosu menší části hnací síly na zadní kola. Ztráta bude větší, než kdyby byla zadní náprava odpojena úplně, ale menší, než kdyby bylo rozdělení 50:50 nebo 40:60. Kolik se tím přesně ušetří je otázka, ale řada úsporných opatření má vliv na spotřebu prakticky zanedbatelný.
"Některé moderní systémy už ale nečekají na velký prokluz kol a k plnému připojení dojde prakticky okamžitě, protože mezinápravová spojka i v "nečinném" stavu přenáší na druhou nápravu pár procent výkonu. Elektronika už pak jen určuje, kolik výkonu bude k druhé nápravě putovat. Takový systém už ale lze považovat za stálý pohon všech kol, nikoli připojitelný."
Proaktivnost je další krok ve vylepšení tohoto systému a znamená, že reaguje na změny stylu jízdy a jiné faktory ovlivňující jízdu, aniž by docházelo k problémům s trakcí, čímž jim předchází - náhlá změna směru, prudká akcelerace atd. vyvolají preventivní změnu rozložení přenosu.
Co se úspor paliva týče - hypoteticky: Přenos síly na zadní kola může mít větší ztráty než přenos síly na přední kola. Úplné odpojení by bylo nežádoucí z hlediska jízdních vlastností (plynulosti a rychlosti změn rozložení přenosu síly), takže pro snížení spotřeby se zvolí cesta přenosu menší části hnací síly na zadní kola. Ztráta bude větší, než kdyby byla zadní náprava odpojena úplně, ale menší, než kdyby bylo rozdělení 50:50 nebo 40:60. Kolik se tím přesně ušetří je otázka, ale řada úsporných opatření má vliv na spotřebu prakticky zanedbatelný.
A píši snad něco, co je v rozporu s vaším příspěvkem? Ne. Jen prostě poukazuji na fakt, že k "plnohodnotným" systémům, jaké mají větší Audi nebo některé konkurenční modely, má toto "quattro" koncepčně i konstrukčně velmi daleko. A těch stálých 5 % je zanedbatelná míra, nějaké to procento dozadu nakonec posílá i viskózní spojka, která je technicky vzato také stálým pohonem.
Parda71 (BMWfans)
Ten design auta je skutečně otřesný, v celé galerii jsem nenašel fotku a úhle pohledu, z něhož by se mi Q3 líbila... :no:
Zbytečně silné slovo, proti X1 je Q3 "skorokrasavice"... 😉
Vidim to presne opacne. X1 sice opravdu neni zadna krasavice, ale Q3uasimodo je proti ni opravdu oskliva. Nejblis ma ke Koleosu...
Vidět to opačně můžem, ale slovo "hnus" je (velmi mírně řečeno!) nepřiměřené, a to platí jak u Q3, tak případně i u X1.
Minochodem ten údajný "hnus" je dočasně vyprodaný, ještě před oficiálním zahájením prodeje a není zrovna z nejlevnějších, takže to zas takový designově negativní extrém nebude... Ani v testech jsem se zatím s takovým/podobným názorem nesetkal, třeba Autocar hodnotil celkový design jako poněkud neosobní, ale rozhodně ne ošklivý/škaredý apod.
Navíc pochybuju, že jste už viděli Q3 aspoň jednou naživo. 😉
Minochodem ten údajný "hnus" je dočasně vyprodaný, ještě před oficiálním zahájením prodeje a není zrovna z nejlevnějších, takže to zas takový designově negativní extrém nebude... Ani v testech jsem se zatím s takovým/podobným názorem nesetkal, třeba Autocar hodnotil celkový design jako poněkud neosobní, ale rozhodně ne ošklivý/škaredý apod.
Navíc pochybuju, že jste už viděli Q3 aspoň jednou naživo. 😉
Slovo hnus pouzil nekdo prede mnou, ja reagoval na Tebe. Q3 parkuje v nasi ulici, bohuzel jsem mel tu cest osobne.
Taky nikde netvrdím, žes to použil zrovna ty. Ale na mé odmitnutí toho výrazu jsi reagoval negativně a názor Pardy jsi naopak minimálně nepřímo podpořil, proto jsem napsal to, co jsem napsal.
Že by už nějaká Q3 parkovala zrovna ve vaší ulici sice není moc pravděpoodbné, ale možné to je...
Že by už nějaká Q3 parkovala zrovna ve vaší ulici sice není moc pravděpoodbné, ale možné to je...
Možná, ale mi to auto neříká z pohledu designu nic. Taková zmenšená velice nepodařená Q5 s takovým hodně podivným kukučem. Jsem proti designu Q3 od začátku, od prvních fotek, takže pochybuji, že by mi tento názor osobní setkání vyvrátilo.
Samozřejmě, že nečekám, že by se ti snad začalo rovnou líbit, jen možná časem přehodnotíš ten nadpis... 😉
Ano, uznávám, s volnou nadpisu jsem to přehnal 😉 Hnus sedí na jiné automobilové výtvory, proti kterým je Q3 designový skvost, např. Renault Koleos.
Koleos se mi sice nelíbí, ale slovo hnus bych nepoužil ani pro něj, asi ani pro žádné nové sériové (nevytuzené) auto. 😄
To já zase jich mám dost. Zrovna Renault je těmito vozy dost zásoben. Např. nový Megan 5dv. k tomu nemá daleko, předek Clia III po faceliftu (přitom před ním to bylo tak hezké auto!), v minulosti Megane I a první Thalia. Další ze současných aut je 206+, 308, nová Micra atd. Pro mě auta, která lze označit slovy hnus tedy rozhodně existují.
To co jsi jmenoval není ani můj šálek čaje, ale pod slovem hnus si představuju jiné/horší věci, než je nové auto... 😉
Tak když to bereš takhle, tak bychom takovými slovy nemohli auta vůbec nazývat, neb na světě se mnohem větších "hnusů" děje nepřekonatelně více. Je třeba se na to dívat s trochou nadhledu 😉
Určitý nadhled je dobrý, na tom se shodnem, ale právě s troškou nadhledu se dá bez podobných slov při hodnocení designu nového vozu obejít... 😄
Jasně, máš pravdu 😉 Asi jsem se nechal unést >😁
A kolik vážíš, že tě někdo jen tak unesl... >😒]
: >😁 to už jsme jednou probírali, ne?
Ano, máš pravdu, už si vzpomínám..., jen jsem se (marně) snažil být trošku vtipný. >😒]
Ale byl jsi, já ty smajly nedávám z povinnosti, ale jako opravdové vyjádření pocitu 😉
Tak třeba peet smajlíkama nahrazuje samotný obsah svých příspěvků, dá tam rovou tři stejně vysmáté smajlíky a má aspoň pocit, že se stal jeho příspěvek "skorovtipným"... >😒]
Jo, to jsi trefil... Řídí se čím víc smajlů, tím víc srandy a na obsah vtipnosti v textu až tolik nehledí, no každý to má jinak 😉
white label
"Zhruba třílitrový rozdíl proti dieselovým SUV je plně vynahrazen dynamikou, které nemůže žádný dvoulitrový turbodiesel konkurovat."
A co takový 23d, to snad není dvoulitrový turbodiesel? Má jen o 5kW méně, ale o celých 100Nm více, proti testované motorizaci.
Je možná trochu škoda, že testovaná verze motoru nemá 350 Nm/1500-4200ot./min (o 50Nm víc, navíc už od 300ot./min. níž), tak jako třeba v Q5, A4 apod.
A co takový 23d, to snad není dvoulitrový turbodiesel? Má jen o 5kW méně, ale o celých 100Nm více, proti testované motorizaci.
Je možná trochu škoda, že testovaná verze motoru nemá 350 Nm/1500-4200ot./min (o 50Nm víc, navíc už od 300ot./min. níž), tak jako třeba v Q5, A4 apod.
Aladeen
čo ste sa j*bly o zem ? Veď je to fábia daná do výsky hodili tomu Audi masku a nasadili cenu 40 000 € !!!!!!!!!!! 😄
Kdo jsou ti tvoji "vsetci" ?
Cena je OK pro pre vsetkych, co na to maju, ti ostatni jen muzou porad dokola becet, ze je Audi predrazene...
Pokud kupujes podobne auto, tak hmotnost je asi jeden z poslednich udaju, co te bude zajimat.
Navic mi neni jasne, na co narazis.
Rozmerove podobna Kia Sportage je s 4x4 a 2,0 CRDI stejne tezka (kolem 1600kg). Kdyz uvazim, co vsechno je v Audi navic (tlumici materialy, vybava, automat...), tak je tech 1600 kg dost slusny udaj. MImochodem - X1 28i taky kolem 1600 kg.
Ohľadom váhy- Prečo zas ty vravíš za mňa, že keď kupujem kompaktne SUV, hmotnosť pri mojom rozhodovaní nehrá rolu ? U mňa teda áno, aj keď možno u väčšiny zákaznikov nie..
Samozrejme, že na daný segment je váha OK, ale stavím sa, že keď za 3-4 roky (ak bude Q3 úspešná) príde jej druhá generácia ktorá bude zas určite min. o 100 kg ľahšia, takže rezervy tu stále sú, bez ohľadu nato, koľkým zákazníkom na váhe záleži.
Ohľadom ceny- Áno, Audi je predražené.. Teraz mi asi odpíšeš, že áno, chudák čo si ho nemôže dovoliť radšej napíše, že je predražené, ale nieje to tak, lebo ja som taký chudák, že si nemožem dovoliť ani Kiu, ani škodu ani Ladu a nadávam, že su predražené ? nie..
Proste na to, že je to v podstate Tiguan s niektorými zamerne prémiovo zmenenými prvkami, len aby sa od VW líšil je ta cena vysoká a mysli si čo chceš..
Audi se mi líbí, ale ty prachy bych za to prostě nedal - mohl bych, ale nedal...
Q3 má stejný nejen motor a převodovku, ale taky podvozek takže rozdíl třídy (taky by mě zajímalo co to je rozdíl třídy) pochybuju že tam bude, žádný srovnávací testy jsem ještě neviděl, takže názor si zatím nedělám. rozdíl v materiálech určitě bude, ale za 200k?
Ale nikomu jeho názor neberu, klidně ať si to lidi kupujou, já bych to ale prostě neudělal. je to o prioritách a moje jsou prostě jiné... 80% nákupů stejně budou manželky bohatých lidí kterým záleží na lesku značky. Neříkám to s nějakou záští, jen si myslím že to tak bude. Normální člověk na to mít nebude, ze střední vrstvy si to koupí jen fanda AUDI a zbytek řidičů Q3 budou mladé kobry 90-60-90 😄
Ze by nejaky skryty mindracek vyplaval na povrch?
Hele, cos napsal: "Ja sa teda budem hadat a vyjednavat co to da..."
Samozrejme, ze v prodejne BMW najdes podstatne narocnejsi zakazniky, nez treba u te Kie.
Je ale rozdil mezi vyjednavanim o cene auta, ktere si chci koupit, a mezi koupi auta jineho - podstatne levnejsiho a na to navazujicimi sebezachovnymi recmi o premrstenych cenach premiovek.
Takze plati, co jsem napsal - kdo chce Audi a ma na nej - koupi Audi. Nebo BMW. Nebo MB treba...
Samozrejme se ale najde vice lidi, kteri BY ho hned koupili taky, ale malickost v podobe prazdneho konta jim to neumoznuje - a to neni problem ceny, ale schopnosti jich samotnych (ne)vydelat prachy.
Ti, co znaji cenu penez tim spis.
Pokud chce nekdo Audi a ma na nej, tak si ho normalne koupi. Kecy o drahote jsou pak jen omluvou sobe samemu, ze jsem nekoupil to co chci, nebot na to nemam.
Kde beres to presvedceni, ze clovek, ktery za auto zaplati "vic" si na nej nevydelal poctive? Muzes to nejak vysvetlit?
A muzes mi vysvetlit, kde lezi hranice mezi levnym a drahym autem?
Za co BYS ty zaplatil a za co uz ne?
Vzdy to mas ohrazene znackou vyrobce - jakoze VW jeste jo, ale AUDI uz ne?
Zakladnou myslienkou tohto vlakna je ze si trepol kravinu😒br /> Cena je OK pro pre vsetkych, co na to maju, ti ostatni jen muzou porad dokola becet, ze je Audi predrazene...
Od toho sa odvija tato debata ak si sa nahodou stratil. Cena premie a audi urcite nie je ok, preto sa v predajniach zjednava. A preto ludia co si kupuju premiu vytrieskaju zlavy od predavacov. Lebo tiez tymto ludom nieje lahostajne kolko za auto zaplatia.
a druha vec, toto: Kde beres to presvedceni, ze clovek, ktery za auto zaplati "vic" si na nej nevydelal poctive? Muzes to nejak vysvetlit? som nikde nepovedal, netusim ako si dosiel k takemu zaveru. Napisal som toto😒br /> Tak ako ty hovoris kupuju ludia co si svoje peniaze nezarobili poctivo ale dostali sa k nim ako slepe kurence k zrnu. Uvedom si ze ludia co si peniaze naozaj zarobili si sakra budu davat pozor a neutracat zbytocne..
Nebudem ti to tu vysvetlovat verim ze tomu chapes.
Podstatou co som ti pisal je ze aj bohati ludia zjednavaju a urcite pre nich nie je prijatelne za co vsetko sa priplaca v premiovej triede. Mysliet si ze nie, to je len nejaka tunajsia fama , ze ludia co si kupuju premie vyhadzuju prachy von oknom a vytieraju si s nimi zadok. Never tomu naozaj, je to blabol, chod sa porozpravat s predajcami v audi ci bmw a uvidis co ti povedia. Ti najbohatsi ludia su ti najvacsi zgrlosi.
Co tvrdim je: Pokud chces Audi a mas na nej, koupis ho.
Urcite nepujdes koupit treba Kiu jen proto, ze je levnejsi.
Porad nechapu, jak jsi dosel k nazoru, ze nejaci lide si svoje penize nevydelali. Jak poznas, ze si majitel na sve auto vydelal/nevydelal poctive?
P.S. Jednoduchý a nevyrovnaný člověk bere i nevulgárně vyjádřený nesouhlas v diskusi jako hádání, protože si s tím jinak neumí sám poradit...
Psal jsi už dřív, že jsi podstatně mladší, ale do chlapce už máš snad trochu daleko, teda aspoň věkem... 😉
"Chlapec" to nevydržel a rozsypal se nám v přímé přenosu.
Tak si tu "inteligentní" reakci "nad věcí" zrekapitulujme: "úplný psychopat, totálne mimo, znemožnil si sa, úplná spodina, nezavidím tvojim príbuzným, s takým volom, taký hnoj, absolutne vygumovaný kus chuja."
Tomu říkám argumenty hodné duševně dospělého člověka, který rád a často kritizuje, že se tu někdo údajně hádá, ovšem (na rozdíl na od něj) slušně.
Na to, že sám tvrdíš: "Na teba sa absolutne neoplati reagovat...", si toho napsal opravdu hodně (7 řádků), i když obsahově prakticky nula, jako obvykle.
Sám na to diskusně zjevně nestačíš, tak se aspoň pokoušíš odvolat na ostatní...
No řekni sám, může být lepší důkaz tvé jednoduchosti, nevyrovnanosti a slabosti, než tahle tvoje reakce? Neboj, nemůže! >😒]
Buď hlavně rád, že tyhle tvoje primitivně vulgární výlevy nečtou tvoji příbuzní (hlavně rodiče) a nemusí se tak stydět za tebe, tedy aspoň tady na netu. 😉
Zamysli se nad svým setrváním zde, založ si ještě jeden nick a s ním začni novou zdejší kariéru s lepším přístupem a třeba tě pak všichni přestanou brát jako tu největší zdejší nicku 😉