Co chci ja, to je tady fuk.
Kdo jsou ti tvoji "vsetci" ?
Cena je OK pro pre vsetkych, co na to maju, ti ostatni jen muzou porad dokola becet, ze je Audi predrazene...
Pokud kupujes podobne auto, tak hmotnost je asi jeden z poslednich udaju, co te bude zajimat.
Navic mi neni jasne, na co narazis.
Rozmerove podobna Kia Sportage je s 4x4 a 2,0 CRDI stejne tezka (kolem 1600kg). Kdyz uvazim, co vsechno je v Audi navic (tlumici materialy, vybava, automat...), tak je tech 1600 kg dost slusny udaj. MImochodem - X1 28i taky kolem 1600 kg.
Nenarážam na nič, ak si to nepostrehol, môj pôvodný príspevok hore bol myslený len ako čisto naivný a hypoteticky postreh..
Ohľadom váhy- Prečo zas ty vravíš za mňa, že keď kupujem kompaktne SUV, hmotnosť pri mojom rozhodovaní nehrá rolu ? U mňa teda áno, aj keď možno u väčšiny zákaznikov nie..
Samozrejme, že na daný segment je váha OK, ale stavím sa, že keď za 3-4 roky (ak bude Q3 úspešná) príde jej druhá generácia ktorá bude zas určite min. o 100 kg ľahšia, takže rezervy tu stále sú, bez ohľadu nato, koľkým zákazníkom na váhe záleži.
Ohľadom ceny- Áno, Audi je predražené.. Teraz mi asi odpíšeš, že áno, chudák čo si ho nemôže dovoliť radšej napíše, že je predražené, ale nieje to tak, lebo ja som taký chudák, že si nemožem dovoliť ani Kiu, ani škodu ani Ladu a nadávam, že su predražené ? nie..
Proste na to, že je to v podstate Tiguan s niektorými zamerne prémiovo zmenenými prvkami, len aby sa od VW líšil je ta cena vysoká a mysli si čo chceš..
já mám Tiguana TDI 125kW, kromě střešního okna, kůže a navigace tam mám všechno co tam šlo dát a stál mně 856.000,- ceníková cena, skutečná 750.000,-
Audi se mi líbí, ale ty prachy bych za to prostě nedal - mohl bych, ale nedal...
Tak narvat auto výbavou lze třeba u Kia a za daleko menší peníz než u Tigiho a přesto mnoho lidí Tigiho upřednostní třeba před Sportage. Audi si lidé kupují, protože chtějí lepší auto než je Tiguan a toho se jim dostane. Ano motor a převodovka jsou stejné ale jinak je Q3 v ostatních směrech propracovanější auto. Svědčí o tom první srovnávací testy kde třeba v handlingu nebo slalomu je Q3 o třídu lepší než tigi i když tigi není špatný a mimo Yetiho poráží v řiditelnosti zbytek konkurence. No a o materiálech a zpracování interiéru nebo utlumení se asi nemá cenu vůbec bavit. Dokonce i ve zrychlení je verze 130kW stejného 2.0 TDI od audi o dost dynamičtější než 125kW u Tigiho (konkrétně třeba 0-100 je za 7,2 u Q3 a Tigi to má odměřené za 8,9 a 0-160 je za 20,0 u Q3 a Tigi 25,8). Takže vychází z Tigiho ale je o level výš než Tigi. Co bych na Q3 kritizoval je velký poloměr otáčení (12,2 m) protože to je dokonce víc než mizerná hodnota u Tigiho (11,9m), přitom oba mají v zásadě rozvor stejný jako golf.
když jsem si porovnával ceníky VW a Kia když jsem auto vybíral tak je fakt že Kia vyšla levněji, ale třeba tam (nevím jak dnes) tehdy vůbec nešly dát xenony - ani za příplatek, prostě tam vůbec nebyly... a takových věcí tam bylo víc...
Q3 má stejný nejen motor a převodovku, ale taky podvozek takže rozdíl třídy (taky by mě zajímalo co to je rozdíl třídy) pochybuju že tam bude, žádný srovnávací testy jsem ještě neviděl, takže názor si zatím nedělám. rozdíl v materiálech určitě bude, ale za 200k?
Ale nikomu jeho názor neberu, klidně ať si to lidi kupujou, já bych to ale prostě neudělal. je to o prioritách a moje jsou prostě jiné... 80% nákupů stejně budou manželky bohatých lidí kterým záleží na lesku značky. Neříkám to s nějakou záští, jen si myslím že to tak bude. Normální člověk na to mít nebude, ze střední vrstvy si to koupí jen fanda AUDI a zbytek řidičů Q3 budou mladé kobry 90-60-90 :-)
ty dobrovolne zaplatis viac? Ja sa teda budem hadat a vyjednavat co to da, naco mam platit viac? Tak ako ty hovoris kupuju ludia co si svoje peniaze nezarobili poctivo ale dostali sa k nim ako slepe kurence k zrnu. Uvedom si ze ludia co si peniaze naozaj zarobili si sakra budu davat pozor a neutracat zbytocne.. To co opisujes je dost infantilny nazor.
Ano, internetovy placal, ktery nikdy auto nekupoval, skutecne ve virtualnim svete dobrovolne zaplati vic. U virtualniho prodejce misto virtualni slevy zasadne zada virtualni navyseni ceny, neni prece nejaky chudak, ktery potrebuje slevu. Tos nevedel?
myslis ze obecne nejaky podnikatel co dava minimalnu mzdu a setri vo firme kde sa da aby si to bmw ci audi mohol dovolit pride do predajne a len tak kupi prve co vidi? Ver tomu ze te bude este horsi zakaznik ako bezny zakaznik v skodovke ci peugeote...
:-) snazim sa s tebou rozpravta na urovni skus to aj ty, bez invektiv a tahania za slovicka. V ponimani horsi zakaznik som myslel "demanding customer" to jest, vyzadovacny, ktory vie ze za svoje prachy moze dostat omnoho viac ako mu predajca na zaciatku ponukne.
Vsak to jsi i ty, ne?
Hele, cos napsal: "Ja sa teda budem hadat a vyjednavat co to da..."
Samozrejme, ze v prodejne BMW najdes podstatne narocnejsi zakazniky, nez treba u te Kie.
no samozrejme, ked mas 40litrov urcenych na auto, budes chciet za tie prachy dostat co najviac nie? Takisto ako ked budes mat len 10litrov. O to ide. Ked mam dat 40 tisic za 5er tak bud zlava alebo vybava naviac. Preco nezjednavat? Lebo som bohaty? Kravina, poviem ti ze clovek co ma vela penazi je naozaj este vacsi drzgros a chce este viac ako chudak co si kupi raz za 10 rokov nove auto..
Jasne, proc nevyjednavat - to beru.
Je ale rozdil mezi vyjednavanim o cene auta, ktere si chci koupit, a mezi koupi auta jineho - podstatne levnejsiho a na to navazujicimi sebezachovnymi recmi o premrstenych cenach premiovek.
Takze plati, co jsem napsal - kdo chce Audi a ma na nej - koupi Audi. Nebo BMW. Nebo MB treba...
Samozrejme se ale najde vice lidi, kteri BY ho hned koupili taky, ale malickost v podobe prazdneho konta jim to neumoznuje - a to neni problem ceny, ale schopnosti jich samotnych (ne)vydelat prachy.
s prvou castou suhlasim. Ten co ma na auto typu fabia (myslim cenovo) pre neho bude prmeia nedostupny sen a moze skoncit akurat tak u 10 rocnej jazdenke - premii. No mas tu skupinu ludi co maju prave tych 20-30 tisic eur na auto a ti uz premyslaju inak. Kupi nadupany passat ci superb (alebo nieco podobne) alebo pojde do oholenej premie? A prave taki ludia zistia co to je premia a za co vsetko sa priplaca. Ver mi viem o com hovorim, bol to aj moj pripad, akurat som mal trochu viac penazi, skoncil som nakoniec na predvadzacke ktora bola oproti cennikovej cene o 20 tisic lacnejsia ale stale stala 40 tisic. Pre takychto ludi je tiez premia draha. A keby som mal dat tie prachy za tu v clanku danu Q3, pravdupovediac, radsej idem do tiguana. Toto nie je segment v ktorom by som potreboval mat 4kruhy na kapote, ide o male SUV, cize prave pri takychto modeloch ako 1er, Q3, A1, nevidim zmysel. Ale samozrejme vsetko toto je len moj nazor, vsetko ukazu predaje....
Obecne - lidi si obvykle kupuji to, co chteji.
Ti, co znaji cenu penez tim spis.
Pokud chce nekdo Audi a ma na nej, tak si ho normalne koupi. Kecy o drahote jsou pak jen omluvou sobe samemu, ze jsem nekoupil to co chci, nebot na to nemam.
Aha - takze podle tebe lide, kteri chteji Audi Q3, si radeji koupi treba Kiu Sportage, protoze je stejne velka, ale proste a jednoduse levnejsi?
Kde beres to presvedceni, ze clovek, ktery za auto zaplati "vic" si na nej nevydelal poctive? Muzes to nejak vysvetlit?
A muzes mi vysvetlit, kde lezi hranice mezi levnym a drahym autem?
Za co BYS ty zaplatil a za co uz ne?
Vzdy to mas ohrazene znackou vyrobce - jakoze VW jeste jo, ale AUDI uz ne?
ty si nepochopil absolutne to co som ti napisal, budem citovat:
Zakladnou myslienkou tohto vlakna je ze si trepol kravinu:
Cena je OK pro pre vsetkych, co na to maju, ti ostatni jen muzou porad dokola becet, ze je Audi predrazene...
Od toho sa odvija tato debata ak si sa nahodou stratil. Cena premie a audi urcite nie je ok, preto sa v predajniach zjednava. A preto ludia co si kupuju premiu vytrieskaju zlavy od predavacov. Lebo tiez tymto ludom nieje lahostajne kolko za auto zaplatia.
a druha vec, toto: Kde beres to presvedceni, ze clovek, ktery za auto zaplati "vic" si na nej nevydelal poctive? Muzes to nejak vysvetlit? som nikde nepovedal, netusim ako si dosiel k takemu zaveru. Napisal som toto:
Tak ako ty hovoris kupuju ludia co si svoje peniaze nezarobili poctivo ale dostali sa k nim ako slepe kurence k zrnu. Uvedom si ze ludia co si peniaze naozaj zarobili si sakra budu davat pozor a neutracat zbytocne..
Nebudem ti to tu vysvetlovat verim ze tomu chapes.
Podstatou co som ti pisal je ze aj bohati ludia zjednavaju a urcite pre nich nie je prijatelne za co vsetko sa priplaca v premiovej triede. Mysliet si ze nie, to je len nejaka tunajsia fama , ze ludia co si kupuju premie vyhadzuju prachy von oknom a vytieraju si s nimi zadok. Never tomu naozaj, je to blabol, chod sa porozpravat s predajcami v audi ci bmw a uvidis co ti povedia. Ti najbohatsi ludia su ti najvacsi zgrlosi.
Ze kupci premiovek nevyjednavaji vim. Nikdy jsem netvrdil opak.
Co tvrdim je: Pokud chces Audi a mas na nej, koupis ho.
Urcite nepujdes koupit treba Kiu jen proto, ze je levnejsi.
Porad nechapu, jak jsi dosel k nazoru, ze nejaci lide si svoje penize nevydelali. Jak poznas, ze si majitel na sve auto vydelal/nevydelal poctive?
zase riesis uplne nepodstatne veci. Ty asi nezijes vo svojom state a nevies co je to zlodej. Ale ok, neriesim, nechce sa mi uz s tebou diskutovat lebo riesis diametralne odlisne veci ako si zacal.
Pochopit tebe nedela problem nikomu, ani mne ne. Jedine o co ti jde je strefovat se do tebou neoblibenych diskuteru a sem tam si neco prisadit. K autu, k nazorum a pohledum na vec nic. Jen provokace a napadani diskuteru - to je jedine, co z tebe vzdy vypadne. Nicmene diskusi tu vedu s peetem1980, s nim se aspon diskutovat da, nebot si vymenujem nazory a pohledy, coz u tebe nehrozi.
ty si si urcite ani neprecital nic z tohto vlakna len si si rad kopol ze? S mariachim som mal normalnu debatu na rozdiel od teba, s tebou sa neda absolutne diskutovat :no:
S normálními nicky (naprostá většina) tu nemám problém diskutovat, ovšem to, že zrovna ty někomu napíšeš, že je internetový plácal a následně prohlásíš "debatu" s ním za normální, o tobě vypovídá víc, než dost. 8-s >:-[]
Že by konečně nějaká sebereflexe, už by byl nejvyšší čas.
Psal jsi už dřív, že jsi podstatně mladší, ale do chlapce už máš snad trochu daleko, teda aspoň věkem... ;-)
snad sa raz najde niekto co ti tu tvoju hlupost vytrepe z palice.. ty si chlapce uplny psychopat, tvoje odpovede su totalne mimo, navyse trpis nejakou utkvelou predstavou o svojom zivote. Znemoznil si sa tu uz dost aj pod dalsimi clankami. Vies tu len reagovat na inych, nemas ani vlastny nazor. Na teba sa absolutne neoplati reagovat, si uplna spodina na tomto fore, dokonca gti je na tom lepsie ako ty. Nezavidim tvojim pribuznym ze s takym volom musia zit. Napis si co chces, ja si to radsej neprecitam, nema vyznam ta citat, taky hnoj co davas nestoji za nic. Si absolutne vygumovany kus chuja.
Ale copak, zase jsem šlápl nevyrovnanému "chlapci" na kuří oko...
"Chlapec" to nevydržel a rozsypal se nám v přímé přenosu.
Tak si tu "inteligentní" reakci "nad věcí" zrekapitulujme: "úplný psychopat, totálne mimo, znemožnil si sa, úplná spodina, nezavidím tvojim príbuzným, s takým volom, taký hnoj, absolutne vygumovaný kus chuja."
Tomu říkám argumenty hodné duševně dospělého člověka, který rád a často kritizuje, že se tu někdo údajně hádá, ovšem (na rozdíl na od něj) slušně.
Na to, že sám tvrdíš: "Na teba sa absolutne neoplati reagovat...", si toho napsal opravdu hodně (7 řádků), i když obsahově prakticky nula, jako obvykle.
Sám na to diskusně zjevně nestačíš, tak se aspoň pokoušíš odvolat na ostatní...
No řekni sám, může být lepší důkaz tvé jednoduchosti, nevyrovnanosti a slabosti, než tahle tvoje reakce? Neboj, nemůže! >:-[]
Buď hlavně rád, že tyhle tvoje primitivně vulgární výlevy nečtou tvoji příbuzní (hlavně rodiče) a nemusí se tak stydět za tebe, tedy aspoň tady na netu. ;-)
Multinickový popleta a všeuměl tady zase plká svá moudra, no podívejme se!!! Absolutně ses s úsudkem o whitovi netrefil, spodinu fóra tady tvoříš spíše ty s tvým krajanem "rozumem". Vulgární a bezduché příspěvky bez pointy jsou tvou výsadou a v podstatě mají pořád stejnou osnovu. Člověk do tebe píchne, ty se naježíš, vytáhneš z repertoáru pár inteligentních urážek a plků, naježíš se znova se slovy, že nebudeš reagovat a v potupě dolezeš. Jsi tak děsně průhledný...
Zamysli se nad svým setrváním zde, založ si ještě jeden nick a s ním začni novou zdejší kariéru s lepším přístupem a třeba tě pak všichni přestanou brát jako tu největší zdejší nicku ;-)
Stačí si objednat "základ" bez příplatkových položek a máte o 200 tisíc a 200 kilo méně. Je potřeba si uvědomit, že automobilky mají zpravidla jen jednu homologaci pro daný motor, takže pohotovostní hmotnost odpovídá nejvybavenějšímu modelu. A u německých aut je seznam příplatkových prvků výbavy obzvláště dlouhý :-)
Pokud vím, tak je naopak udávaná hmotnost v nejnižší výbavě. Někdy to bývá i v poznámce, že příplatková výbava může snížit užitečné zatížení (=> zvedá pohotovostní hmotnost).
Znova som si precital polotest X1([odkaz] ),a techcnicky je ta 28i niekde inkde,zere menej a je skoro o sekundu rychlejsia na 100vku,a to ma este staly pohon 4x4,nie len Haldex.
No neviem,musela by sa mi ta audina strasne pacit.
To auto má velkou čelní plochu a široká kola. Takže nárůst spotřeby ve vysokých rychlostech musí být zákonitě vysoký. Ale řekl bych, že kdo si může dovolit koupit a servisovat takové auto, tak spotřebu přece neřeší.
Čtvrtá generace je standardně permanentní pohon všech kol - při běžné jízdě posílá dozadu 5-10%. I materiály Audi hovoří o permanentním pohonu se spojkou Haldex.
PS: Příští rok by se měla objevit pátá generace (vyvinutá pro VW), pravděpodobně na platformě MQB.
Nerozumíme. Formulace "Technika společná s VW Tiguan znamená příčnou zástavbu motoru a také fakt, že zadní kola se připojují jen v potřebných chvílích (byť proaktivně)." není přesná. Zadní kola jsou připojena stále, byť při klidné jízdě ustálenou rychlostí jen minimálně pro snížení spotřeby, a v potřebných chvílích může jít až 100% na libovolnou nápravu.
Z vědeckého pohledu samozřejmě není úplně exaktní, ale míří na jádro věci. Zadní kola se připojí proaktivně, ale 60 % na zadní nápravu jako u opravdového quattra nejde, resp. jde právě tehdy, když je to potřeba. A spotřebu paliva nejvíc ovlivňuje už samotná přítomnost pohonu druhé nápravy.
Nejde tam 60, ale 5-10 procent. Je jedno kolik, zadní náprava je připojena za klidné jízdy. K odpojení by došlo pouze v případě, že by to bylo nutné (například by zadní náprava byla na hladkém ledu). Za běžné jízdy k tomu nedojde. Ano, na rozdíl od quattra 6. generace umí přenášet 100:0 až 0:100, kdežto korunový diferenciál quattra umí 70:30 až 15:85, takže k odpojení nápravy u něj nikdy nedojde. Z mého pohledu stálý pohon všech kol. Starý Haldex se takhle vůbec nechoval. Nerad to dělám, ale citace z konkurenčního webu:
"Některé moderní systémy už ale nečekají na velký prokluz kol a k plnému připojení dojde prakticky okamžitě, protože mezinápravová spojka i v "nečinném" stavu přenáší na druhou nápravu pár procent výkonu. Elektronika už pak jen určuje, kolik výkonu bude k druhé nápravě putovat. Takový systém už ale lze považovat za stálý pohon všech kol, nikoli připojitelný."
Proaktivnost je další krok ve vylepšení tohoto systému a znamená, že reaguje na změny stylu jízdy a jiné faktory ovlivňující jízdu, aniž by docházelo k problémům s trakcí, čímž jim předchází - náhlá změna směru, prudká akcelerace atd. vyvolají preventivní změnu rozložení přenosu.
Co se úspor paliva týče - hypoteticky: Přenos síly na zadní kola může mít větší ztráty než přenos síly na přední kola. Úplné odpojení by bylo nežádoucí z hlediska jízdních vlastností (plynulosti a rychlosti změn rozložení přenosu síly), takže pro snížení spotřeby se zvolí cesta přenosu menší části hnací síly na zadní kola. Ztráta bude větší, než kdyby byla zadní náprava odpojena úplně, ale menší, než kdyby bylo rozdělení 50:50 nebo 40:60. Kolik se tím přesně ušetří je otázka, ale řada úsporných opatření má vliv na spotřebu prakticky zanedbatelný.
A píši snad něco, co je v rozporu s vaším příspěvkem? Ne. Jen prostě poukazuji na fakt, že k "plnohodnotným" systémům, jaké mají větší Audi nebo některé konkurenční modely, má toto "quattro" koncepčně i konstrukčně velmi daleko. A těch stálých 5 % je zanedbatelná míra, nějaké to procento dozadu nakonec posílá i viskózní spojka, která je technicky vzato také stálým pohonem.
Vidět to opačně můžem, ale slovo "hnus" je (velmi mírně řečeno!) nepřiměřené, a to platí jak u Q3, tak případně i u X1.
Minochodem ten údajný "hnus" je dočasně vyprodaný, ještě před oficiálním zahájením prodeje a není zrovna z nejlevnějších, takže to zas takový designově negativní extrém nebude... Ani v testech jsem se zatím s takovým/podobným názorem nesetkal, třeba Autocar hodnotil celkový design jako poněkud neosobní, ale rozhodně ne ošklivý/škaredý apod.
Navíc pochybuju, že jste už viděli Q3 aspoň jednou naživo. ;-)
Taky nikde netvrdím, žes to použil zrovna ty. Ale na mé odmitnutí toho výrazu jsi reagoval negativně a názor Pardy jsi naopak minimálně nepřímo podpořil, proto jsem napsal to, co jsem napsal.
Že by už nějaká Q3 parkovala zrovna ve vaší ulici sice není moc pravděpoodbné, ale možné to je...
Možná, ale mi to auto neříká z pohledu designu nic. Taková zmenšená velice nepodařená Q5 s takovým hodně podivným kukučem. Jsem proti designu Q3 od začátku, od prvních fotek, takže pochybuji, že by mi tento názor osobní setkání vyvrátilo.
To já zase jich mám dost. Zrovna Renault je těmito vozy dost zásoben. Např. nový Megan 5dv. k tomu nemá daleko, předek Clia III po faceliftu (přitom před ním to bylo tak hezké auto!), v minulosti Megane I a první Thalia. Další ze současných aut je 206+, 308, nová Micra atd. Pro mě auta, která lze označit slovy hnus tedy rozhodně existují.
Tak když to bereš takhle, tak bychom takovými slovy nemohli auta vůbec nazývat, neb na světě se mnohem větších "hnusů" děje nepřekonatelně více. Je třeba se na to dívat s trochou nadhledu ;-)
Tak třeba peet smajlíkama nahrazuje samotný obsah svých příspěvků, dá tam rovou tři stejně vysmáté smajlíky a má aspoň pocit, že se stal jeho příspěvek "skorovtipným"... >:-[]
"Zhruba třílitrový rozdíl proti dieselovým SUV je plně vynahrazen dynamikou, které nemůže žádný dvoulitrový turbodiesel konkurovat."
A co takový 23d, to snad není dvoulitrový turbodiesel? Má jen o 5kW méně, ale o celých 100Nm více, proti testované motorizaci.
Je možná trochu škoda, že testovaná verze motoru nemá 350 Nm/1500-4200ot./min (o 50Nm víc, navíc už od 300ot./min. níž), tak jako třeba v Q5, A4 apod.
To sice má, ale pořád je to dvoulitrový turbodiesel, nebo snad ne?
V citaci z článku (kterou jsem tu dával) žádnou zmínku o pouze jednoturbových dvoulitrových dieselech nevidím.