Nové sportovní kupé z Německa si asi s ničím jiným nespletete. Vzdálená příbuznost s legendárním 300 SL zabírá jen malou část genetického kódu tohoto vozu. Design je jedinečný, technika špičková.
Hviezda znovu ukázala celému svetu svoj potenciál a technickú a dizajnovú nadradenosť, tak ako to robí už sto rokov. Za 4,5 mega si kúpiš auto, ktoré nestratí na hodnote a o 30 rokov bude ceneným youngtimerom.
ujde to :-! No i ked opomeniem, ze Mercedes mi je asi najnesympatickejsia znacka na svete, tak ak by som chcel exkluzivneho sportaka, tak za tie prachy by som si radsej kupil Ferrari, Lamborghini alebo Aston Martin.
Nekde jsem cetl propad ci naopak vzrust cen u Super sportovnich aut a SLR MB a Koenigsegg a Buggati natom nebyly moc dobre, tam byla ztrata hodnoy okolo 40% zato u Ferrari F40 ci jeste jednoho typu teto znacky narust o 15-20% po 3-4 letech. Neni to vzdy pravda, u aut techto kategorii, ze je to investice.
So superlatívmi by som pockal a postavil vedla seba SLS a napríklad Ferrari 458 Italia ci Fiorano, A-M Vanquish alebo V8 ci práve konciace SLR. Naozaj je SLS nad vsetkými týmito skvostami? :-O
Kvalitný dizajn technika a všetko dokopy v úžasnej kombinácii :yes:
Výkon je dostačujúci,ale aj tak sa mi rozum zastavuje ked si uvedomím ,že Audi RS6 v kombiku ma 580koní ,ale samozrejme,že toto je úplne niečo ine >:-[]
Uz som sa chcel pustit do kritiky SLS, no po blizsom oboznámení sa s údajmi som si uvedomil, ze toto nie je nasledovník SLR, a ak, tak iba v zmysle najsportovejsieho Mercedesu.
SLR bolo predsalen o ligu vyssie (Výkon 626 PS, maximálka 334 km/h a hlavne cena 346t eur, t.j. takmer dvakrát tolko!). Preto hodnotit rovnako ako SLR by bolo nespravodlivé. I tak je fascinujúce, akú dynamiku má SLS iba s atmosférickým osemvalcom a pre mna este fascinujúcejsie, ze práve Mercedes dokázal udrzat hmotnost na fantasticky nízkej hodnote. Takze technicky 1+ :yes:
Dizajn je uz iná káva. Tu sa podla mna nepodarilo zachovat elegantné línie SLR. Dlhá predná kapota síce zostala, ale nejak neladí so zvyskom, osobitne s dost kolmým celným i zadným sklom. Naviac ma pri celnom pohlade osobitne rusí logo velkosti futbalovej lopty. Svetlomety tiez nie sú ani ryba, ani rak, také nissanovské. Je fajn snaha dizajnovo nadviazat na historický odkaz 300 SL, pri sportiaku to ale podla mna prílis ovplyvnilo dizajn a nepodarilo sa harmonicky skĺbit s aktuálnymi dizajnovými predstavami o supersporte. Celkovo to z hladiska dizajnu radím do druhej ligy sportiakov, ako Dodge Viper ci Corvette. Iba gullwings sú skvelé. Na taliansku extraligu (458 Italia, Fiorano) ale nemá. ;-\
Souhlas, Fiorano, budiž, ale Italia je designový úkrok někam, odkud se bude Ferrari pracně vymotávat zpět, za to SLS je snad nejlepší variací na motivy retra, co jsem viděl, je v tom odkaz gulwinga a přitom nádherně současné a do detailu dotažené auto. Tohle je mercedesí pecka desetiletí. :yes::yes:;-)
Právě F458 je v designu pokrok, nikoliv úkrok, je to posunutí někam dál, ne jen hledání a kopírování minulosti.
Tohle za úžasné rozhodně nepovažuji. ;-)
To máš pravdu design Masserati to opravdu není.
Ale zpět k F458, to je rozhodně, co se designu týče opravdu ikona, alespoň pro mě, 599 ani California prostě nejsou tak úchvatné, co se designu týče, samozřejmě, protože je limituje uspořádání motoru, u Californie by to ani jinak nešlo.
Ad. nejlepsí variace na motivy retra: práve to povazujem za najvacsí nedostatok SLS, skrátka tá snaha dodrzovat línie a crty 300 SL je prehnaná, az kŕcovitá, zvazuje ho bráni SLS posunút sa dizajnovo dalej. Detaily mozno samostatne majú opodstatnenie, celok ale neladí.
Je to otázka pohledu, mě se to právě líbí v tom, že současná auta této kategorie jsou všechna velmi předvidatelná, i ty Astony, co zmiňuješ, byť se mi líbí, jsou všechny na jedno brdo, postav vedle nich fiorano, zas jsou základní tvary podobné, SLS je díky využití základních tvarů z gulwingu (myslím proporce, celk. rozvržení) naprostým originálem mezi aktuální produkcí. A na rozdíl od tebe si myslím, že to retro není zdaleka v úrovni křeče, je tam jen to podstatné, proporce, maska, co odkazuje, a zbytek ještě dokáže SLS spolehlivě přiřadit ke zbytku současné mercedesí produkce, např. ten horizontální zlom vzadu, jdoucí přes zadní světla, to evokuje jak esko tak CL, prostě je to méďa a ještě nádherně retro žralok s křídly k tomu. Pro mě paráda roku. :-);-)
...auto vyzera velmi fajn, ked si ale prezriem povodne skicy, tak musim povedat, ze navrhovany extravagantnejsie rieseny zadok auta by bo asi ku prospechu veci.
Seriove riesenie zadnej partie mi pride "prilis civilizovane".
Nechci rejpat, tohle SLS se mi moc libi i kdyz s definitivnim soudem pockam az ho uvidim nazivo, ale ty zadni lampy (a skoro i cela zadni partie) vypadaji jak od mazdy. To ovsem nemyslim kriticky, naopak :-)
A kdybych mel (zase jen podle fotek) volit barvu interieru, nejhezci je tmava, dokonale ladi s palubkou i celym autem.
Tak tohle je zklamání. Zkazit B-sloupkem celé auto, tak to tu dlouho nebylo. V kombinaci s masivním pontonem vzniká dojem, že šéfdesignér často snívá o Dodge Viper. "Zlatý" stříbrný SLR.
Presne, k Viperovi som to i ja priradil, zhliadnuc celkový pontón karosérie a prednej kapoty. Sklamanie nie, ale ani prehnané nadsenie ako niektorí nahore (a o dizajnovom pocine desatrocia by som uz vobec nehovoril).
máš lepší technické řešení při stejném otevírání dveří ? Tak ho můžeš zveřejnit ;-) Ono je to ruku v ruce s podelnou deformační zonou asi takto vyřešené neboť klasické spojení sloupku A až B zde trošku nejde realizovat :-)
Na starý Gullwing to nemá charakterem a jako retro to zas hyzdí ten sloupek, celý je to opticky dost těžký,lépe řečeno zvenčí působí ztísněným dojmem. Bohatě prosklený Gullwing je mnohem vzdušnější. Řešení by bylo. Zadní část rámu okna dveří vnořit částečně dovnitř a přesadit sklem (byl by ovšem problém s otevíráním okna. Nebo černý lakování. Každopádně by to chtělo změnit tu křivku. Nebo by to šlo řešit více vypouklým prosklením vzadu a jeho větším zakousnutím do B-sloupku a řešit jeho integritu v rámci větší šířky (síly), která by se ukousla z interiéru.
No a ne? Dyť je to škoda, mě se to auto jinak líbi. Ten čumák je dobrej i ten zadek. Prohlédni si původní Gullwing. Tam je výhled jak z balónu, i když uznávám, že za necelejch pět mega toho nabízí hodně.
Nelze srovnavat klasiku s dnešním řešením do detailu .Problém je ,že v době vzniku původního Gulldwingu se nehledělo na bezpečnost jako dneska .Ale i tak to dnešní řešení má duši a není to studené jak psí čumák .Je samozřejmě možné to třeba tvarově lehce doplnit v dannéoblasti a bude to mít zas o třídu lepší vzhled :-!
Snažil jsem se najít řešení, když jsem kritizoval. Je to tak, že je to kvůli dveřím, ale při dnešních možnostech CAD by to šlo určitě i jinak a pohledněji, při zachování bezpečnosti. V tomhle ohledu se žádného doplnění nedočkáme, to už je jasné, škoda.
Srovnání SLS s SLR (nejen to tvoje) lze akceptovat jen okrajově a čistě po designové stránce. SLR je spíš "McLaren od MB" a jeho cena, výkon, ale hlavně provozní náklady jsou obrovské i na třídu SS... jen spotřeba superdrahého oleje a s ní spojené náklady jsou pro běžného řidiče nevídané, zrovna tak jako "spolehlivost" přepočítaná na určitý proběh km, nebo "servisní intervaly" jsou někde mimo relace SLS...
Nediv se... je krize, za chvíli bude 8 válcú strop pro všechny SS... ;-\ VW má výhodu, že u Veyronu budou pak dávat vlastně jeden motor do dvou aut... už slyším Kylie: "říz, říz.." >:-[]
Velmi podařený retro-supersport. Dává smysl jako moderní auto a zároveň se drží odkazů, které fungovaly. Pojali to podstatně odvážněji než-li reinkarnovaný GT40 u Fordu, ale i takhle se dá odvést fascinující práce. :yes: Příliš velké logo? Znak Mercedesu je vizuálně velmi lehký, takže to snese. Nalepte na auto stejně velký znak VW a je to na popravu. Navíc si prohlédněte původní 300 SL. Tohle auto si nedokážu s malým logem ani představit.
Správne oznacenie: retro-supersport. Len s tou fascináciou sa nszhodneme. A logo nie je vizuálne lahké, je jednoducho obrovské a pritahuje i nechcene pohlad. Samozrejme je ziadúce identifikovat hned auto ako produkt istého výrobcu, ale dosiahnut to polmetrovým znakom, to asi nie.
BTW pre mna je práve GT40 najvydarenejsou reinkarnáciou starého sportiaku.
Mozno typický nie, ale supersport to podla mna je: výkon na to má, dynamiku tiez, image bezpochyby a i cenu. I ked ak si pod supersportom predstavís striktne aerodynamickú placku typu Lambo Reventón, tak iste SLS je niekde inde.
No tak bude to někde "na hraně", ale myslel jsem to především ve srovnání se SS typu SLR...
I když to, že samotný článek začíná slovy: "Nové sportovní kupé..." (nikoli supersportovní) také zřejmě něco naznačuje...
Ze ma neco 20cm v prumeru jeste neznamena, ze je to nevkusne. Mozna si temihle blbymi kecy podvedome kompenzujes mindrak z maleho pera, ale to sem nepatri...
Kajflík, Kajflík, vidím, ze si este len zaciatocník na tomto webe, tak Ti iba poradím, ze s takýmito úbohými recami na úrovni stvrtej cenovej tu na nikoho dojem nespravís (mozno u vás na dedine v krcme si na to zvyknutý), ale sa iba zaradís medzi intelektuálnu spodinu. Tu je to o autách, ked sa chces bavit o dlzke orgánu, sú na to iné weby. :-!
No ty si na tomhle webu mozna matador, ale poznamky mas vazne nejapne...
Vecnymi argumenty se ty Tvoje zvasty jinym utnout nepodarilo, tak jsem musel jit vic pod povrch k prave pricine veci :-) >:-[]
Tak se tu u nas na ne dedine v Praze totiz bavime >:D Se mej a prosim te, uz zadne hlody o znaku MB. I kdyby byl velky jak Mexicky zaliv tak se za nej nikdo stydet nemusi... :-!
Až na to, že Tatra má rouru (i) jako nosnej prvek a ne jen mezi motorem a převodovkou. Čímž se dostávám k tomu, že ten vtip se ti vlastně ani moc nepovedl. ;-)
Rozbiješ, nebo vykopneš sklo..., auto, kterému nejdou po havárii otevřít ani klasické dveře, také není žádná vyjímka...
Navíc je často lepší, když nejdou otevřít ani po havárii, než, když se otevřou už v průběhu havárie...
Tohle je ještě celkem pohoda, tady by se snad opravdu předním oknem dalo vylézt, ale co třeba moje oblíbená značka Lamborghini? :-) Co vím tak uvnitř už i u nás uhořel borec co to hodil na střechu. Nádrže vedle rozpálenýho motoru a je to hned...
Co se týká tohoto Gullwingu, podle mě se povedl, i když ne zase nějak moc, rozhodně kvůli němu nepřesunu na druhé místo ve své hitparádě nejlepší auto všech dob Lamborghini Countach LP400 ;-)