este aby som nezabudol pochvalit musim aj mitsubishi, celkovy narast o 42 percent oproti minulemu roku je jednym z najvacsich a lancer a asx su velmi opdarene auta, v lanceri sa vozim skoro kazdy den, sice len vozim ale aj tak je to parada :yes:
Mohutný růst prodejů u značek Audi, Seat, Škoda a VW mne opravdu mile překvapil :yes:
Pochvalu zaslouží především divize Seat s nárůstem o 119,5% ! Jen tak dál :-)
Seat sa konecne chytil co ma tesi vzdy som mal seaty rad a vsetky karosarske variace terajsej ibizy su nadherne a myslim ze ibiza je momentalne taznym modelom takze je fajn ze sa jej dari :yes:
dufajme ze aj novy maly Mii potiahne Seat hore aby sa pohyboval v ciernych cislach ;-)
seat ibiza ST je nadherne kombi a vzdy ked ho vidim tak si povzdychnem, parada :yes:
souhlasím, Ibiza je tahounem a není se čemu divit, to auto je opravdu nádherné (především verze SC a ST), ostatně navrhoval ho designér Lamborghini :-)
Mii se také povedl :yes:
Souhlas... U Seatu je filozofie jasná - když se daří Ibize, daří se celé značce... Určitě také pomohla nedávná zakázka České pošty (která myslím stále ještě trvá)... Jinak nemyslím, že bude Mii u nás až tak bodovat. Celý A-segment je v poklesu. Navíc ze stále se zmenšujícího koláče hodně ukousnou Citigo, popřípadě nová Panda... Jinak se mi taktéž líbí - dle mého názoru nejhezčí z koncernových trojčat...
Většina automobilek roste, až na výjimky. Tou nejkřiklavější je pro mě Fiat. Co za tím stojí?
Pokud kouknu na konfigurátor, napadají mě dvě věci. Jednak je opravdu problém vybrat u Fiatu auto pro rodinu. Chybí kombík v nižší střední, chybí i zástupce ve střední. Druhá věc je omezenější nabídka motorů... proč není pro hezké Punto Actual lepší motor než 1.3 55kW, když Fiat má celou paletu moderních multiair motorů? Ale dobrá, tohle asi typického zákazníka netrápí.
Fiatu zbývá vlastně jen segment minivozů... ale vzhledem k tomu, jaký koláč z něj v ČR bez ohledu na kvality Pandy ukousne Škoda, vidím budoucnost Fiatu u nás dost černě.
Jo ani Freemont nefrčí, jeden kousek za říjen, hmmm. V září to byly 3, doslova prodejní HIT!
pro srovnání rok 2010 - hádeejte koli se prodalo v říjnu 2010 Dodge Journey. Ano, přesně stejný 1 ks jako pod Fiatem letos. Marketing Fiatu zdá se funguje bezvadně a přelepní log taky výrazně pomohlo >:-[] >:-[]
Z výsledku Lancie je potřeba odečíst 3 Chryslery (tyto vozy Lancia skutečně nevyrobila, sou MADE IN CANADA), takže samotná lancie je na tom jako Lada. Taky slušné >:D >:D
A Hyunda˙i bychom měli odečíst, co vyrobili v Nošovicích, protože to není Korea? Nebo Renaultu jejich turecké kousky a VW ty z Blavy?
A jak se vyrovnat s tím, že Ford Galaxy sjíždí ze stejné Španělské linky, jako Alhambra nebo Sharan?
Anebo je Dacia vůbec Dacia, když třeba v Rusku ji prodávají jako Renault?
Já bych to prostě počítal pod tou značkou, pod kterou se to prodalo, protože jinak v tom bude guláš.
A kdybych si něl vybrat mezi Lancií a Ladou, myslím, že bych neváhal :-)
Ovšem to je jako srovnávat Audi třeba s již zmíněnou Dacií...
Za poklesem stoji aboslutne impotentni vedeni ceskeho zastoupeni. Pani od Krakowa ceskemu trhu evidentne vubec nerozumi a zrejme si k sobe vybira podobne neschopne lidi, takze to nema kdo potahnout. Se divim, ze ji jeste nesestrelili.
Komentovat trh ČR je vždycky trochu legrace, jako soudit z pěti mravenců na velikost mraveniště na druhé straně lesa. Ale tvůj nářek nad českým zastoupením Fiatu sdílím, bohužel se to s malými zákruty táhne rok za rokem. Globálně má Fiat díky Marchioneho saltu pod bradou nafouknutou záchrannou vestu Chrysleru, takže snad zůstane na hladině. (Co to event. udělá s italskou ekonomikou, je jiná věc.) Větší mrazení ve mně budí globální ubývání Mazdy, která po rozchodu s Fordem začíná působit nedobrým dojmem. Pak jsou tu také pokračující rozpaky kolem GM: ty globální kolem Opelu jsou jedna věc, a ty českomoravské - dohromady s maskovaným Daewoo dají o trochu víc než samotný Peugeot a míň než Kia, což je na tradičně u nás oblíbenou značku Opel na pováženou. Už jsme tu x-krát řekli, že nestačí dělat dobrá auta, ale je nutné je umět prodat... Hledat jádro pudla v motorizacích a designu je fajn zábava pro fandy, ale krutá pravda je imho ve schopnostech marketingu.
Bohužel nelze než souhlasit... :yes: Hlavně u Mazdy a Opelu mě to opravdu mrzí... Mazda vyrábí (myslím) jedny z nejlepších a kvalitativně nejvyváženějších aut vůbec. A je děsná škoda, že se nepohybuje alespoň někde kolem 10, 12 místa (to samé lze říci i o Hondě)... Ohledně Opelu... Tradiční oblíbenost (kterou zde zmiňuješ) podle mně platí již jen u ojetin (hlavně auta z přelomu tisíciletí)... Deváté místo je opravdu málo... Osobně doufám, že bude Opel nadále stoupat - Zafira Tourer, Ampera, Junior a malý crossover k tomu dávají dobré předpoklady...
Neviem, či je to chyba len tej dotyčnej, podobne neschopný je aj Fiat na Slovensku. Ísť do nejakej predajne Fiat je ako za trest. Nezáujem personálu, neodbornosť, nevyužité priestory, zaprášené autá...
Myslim, ze problem Fiatu je aj inde. Uz to v diskusiach viac krat odznelo. Tie multiair motory su (vraj) naozaj dobre ale za to si musis pekne priplatit a tam to Fiat prehana :no: . Druha vec je asi i manazment....ja nejaku reklamu na Fiat (az na Freemont) prakticky nevidim.
Ale jo, v Telce sou reklamy na Fiat, ale evidentně nefungují. Reklamy na My Life edici sou, Lancie byly vystavené i na magistrále atd. přesto to nikdo nekupuje. Problém budou ceny, slabé modelové portfolio a u některých modelů velmi spekulativní design >:D >:D >:D
Televize je lepší jak noviny.... Osloví ví lidí, přesto to nefunguje. A to reklamy krom škody, hynudai, suzuki a opelu v telce nikdo nemá, teda nepočítám menší stanice kde byly reklamy i na bmw, volvo a mercedes....
aby som ťa potešil v Taliansku je Thema hned po zahájení predajov na 7. mieste v E segmente...189 kusov..zdá sa, že pre domáci taliansky trh, ako hlavné odbytište Lancií to až taký zlý ťah nebol...teraz nehovorím, že to schvalujem, alebo sa mi Thema páči...a Freemont je suverénne prvý...to len tak okraj tvojej nekonečnej škodoradosti...
Á, Etykón nám tady zase po dlouhé době zahýkal....
No, on ten italský trh je tak významný, že první místo na něm znamená automaticky hospodářský úspěch celosvětového významu, co? Dej si mokrej hadr na hlavu a začni se smiřovat s tím, že země, která se kdysi pyšnila tím, že je jedním z pilířů minimálně evropské automobilové produkce jde dneska do kytek, protože ani nejrůznější eskapády, čachry ani velkohubá prohlášení nezakryjí fakt, že namá už pomalu co nabídnout a nemá ani na vývoj. Ono se stačí podávat na prodeje kdekoliv v Evropě a především v samotné Itálii - v Evropě není žádná jiná země, kde by domácí produkce měla tak malý podíl v prodejích ve vlastní zemi. Ve Francii nebo v Německu jsou na prvních dvaceti místech v prodejích suverénně pouze domácí značky, V Británii de facto (při výrobním portfoliu) taky, jenom v Itálii je nejprodávanějším hatchem Golf a snem každého movitějšího Itala je buď MB, nebo BMW a nebo Audi....
Italský trh to neuživí...
Je jasný že tam se lancia buzde prodávat i kdyby to byl přeznačkovaný Hindustan.
Jde o další evropský trhy.
Ona se ta 300ka ještě pod chryslerem taky v itálii prodávala, vím neméně o 4ech přitažených do čr právě z itošky.
To je ostuda. Mitsu se drží kolem dvacátého místa již několik let. Nikdy bych nečekal, že se na Mitsu dotáhne tradiční evropská automobilka Fiat ;-\ Pochvalu zaslouží Seat a koncern obecně.
Hundai také gratuluji ke třetímu míst, lepší už to nebude, nyní bude už jenom hůř, kucí >:-[]
S tym Mitsubishi mas pravdu a pritom tak jazdne vlastnosti ako i motory maju velmi dobre. I v Rakusku za Oktober sa predalo len 282 kuskov od Mitsu. ale fiat je v Rakusku oblubeny - 1059 kuskov hovori za vsetko. Ale taka Kia 1109, Hyundai 1238 su este lepsie. Tam je ovsem (podla mna) prepadakom Honda 185 :no: [odkaz] Zaujimavostou je ovsem i predaj Porsche za Oktober: Pani-69 kuskov :yes:
A kto vobec palti tie preddvadecky? Plati ich priamo Skoda alebo konkretny predajca z vlastneho vrecka? Alebo to ide 50/50? Je jasne, ze sa väcsinu asi po po najazdeni par stoviek kilometrov podari za zvyhodnenu sumu predat, ale nie je to pre predajcu prilis velka strata? Ano, pri Skodovke to predajca vyrovna ziskom z predaja z dalsich aut ale pri takom Fiate, Alfe, Mitsu, Honde a pod. to az tak lahke asi nebude. To je moja otazka...nikdy som v tejto oblasti nepracoval.
To funguje trochu jinak... Obchodník má předváděčky na fakturu třeba s tříměsíční splatností... Po třech měsících se profinancují (na nějaký úvěr) s pro obchodníka velmi výhodným RPSN. Na předváděcí vozy dostane navíc obchodník nějakou finanční podporu od automobilky a proto je může nakonec nabídnout za výhodnějších podmínek (než zcela nový vůz do výroby) konečnému zákazníkovi.
Jo a těch 44 kousků jsou opravdu vozy přímo automobilky určené pro novináře a různé papaláše. Dealeři dostanou předváděčky až v příštím a přespříštím týdnu, takže jejich registrace proběhne v listopadu.
Co předvádí Fiat, to je zoufalost. Rekordní propady každý rok. Korejci už ho dávno převálcovali. A Italové je ani nezaregistrovali, jak rychle se kolem nich prohnali.
A co víc, ono nebude lépe.
Malým autům, jakožto jedinému co Fiat umí, pšenka nekvete a prodeje globálně také padají. Portfolio Fiatu je přestrálé a nové modely nejsou v brzké době ani ohlášeny. Inovovaná Panda Fiatu moc nepomůže.
Vysvětlím Vám proč jsou v některých věcech italové nejlepší na světě. Nudle umí jen proto, že se jim nechtějí škrábat brambory, pizza je v itálii pouze těsto postrašené rajským a sýrem, až zbytek Evropy tu buchtu přečipoval na chutné jídlo. Nejlepší jsou v módě, protože mají hnusné baby a je potřeba aby nějak zaujaly a chlapi se před tou jednou z tisíce musí předvádět.
Máš pocit, že něco není pravda. Myslím taky vážně, že mají vynikající červená jídla. Měl jsem dokonce tu čest často řídit novou Alfu 156ku a tvrdím dodnes, že jak to auto jelo zatím nic nepřekonalo. Bohužel to trvalo jen 20 000 km a pak už jenom problémy. Prostě jsou to polořeci.
To ano, Italove ano, total nemakacenka, cim si niz jeste hur, ale zensky tam, co jsem zatim byl, byly vice nez dobry, to tedy nevim, kam si chodil...nebo jsem tedy mel hodne stesti.
Nechapu tyhle stereotypy.
Byls nekdy na Severu? V Milane, v Turine, Bolzanu? Vzdyt je to s Porurim nejbohatsi a nejprumyslovejsi oblast Evropy...
Italky jsou nadherny. Nejen fyzicky, ale i tim, jak se oblekaji a zdobi.
Cesko taky nepovazujes za zaostalou zemi jen proto, ze je v Usti cerno. Tak nesud Italii podle Neapole...
Kdyby jsi měl alespoň malé zkušenosti s vařením (vajíčka třeba ale zvládneš - když dá bůh), tak bys věděl, že je mnohem složitější a časově náročnější udělat dobrý nudle narozdíl od oškrábání a uvaření brambor. Dál to nemá cenu ani komentovat...
Tak radši zůstaň u těch aut, těm snad rozumíš víc než vařením a ženám >:D
Jen dodám, že od ledna do září 2011 bylo v Evropě registrováno 304 540 nových vozidel Hyundai - to je nejlepší výsledek všech dob v historii značky Hyundai!!! Rekordní prodej automobilů Hyundai představuje nárůst o 11,2 % v porovnání se stejným obdobím v roce 2010; září 2011 - bylo 33. měsícem v řadě, kdy odbyt automobilů Hyundai rostl rychleji než celý evropský trh! To je úspěch... :yes:;-)
Jenže problém je, že ty čísla mohl místo rejže vyrobit Fiat a udržet si alespoň jakés takés postavení mezi předními producenty v Evropě takto padá každý rok hlouběji a hlouběji zhruba o tolik co rejže roste.
Problém Fiatu je právě v tom, že kromě už mu zbyl jen segment malých aut a miniaut. Z těch ostatních tříd jej odstavili právě Korejci. Co se stane, až se Korejci prosadí i do těch zbývajících segmentů ?
Hmmmm.....s těma korejskýma autam je to jako se zbožím od vietnamců. Všichni na to navenek nadávaj a berou to jako něco méněcenýho nebo podřadnýho a nakonec v tom (hogo fogo) našinec jezdí v ulicích nebo v tom chodí oháknutý na mejdany....Proč asi ?? :-O