Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Napříč generacemi: Peugeot 205, 206, 207, 208 – Lvíče v toku času

Subkompaktní řada Peugeotu zažila řadu změn a vystřídala několik tvarových směrů, přesto si vždy ponechala autenticky francouzský design.
Zpět na článek
6. 11. 2011 10:57
6. 11. 2011 10:57
6. 11. 2011 11:31
6. 11. 2011 11:54
6. 11. 2011 12:49
6. 11. 2011 14:53
7. 11. 2011 13:44
neregistrovaný "fanys831"
Avatar - 3_diamanty
6. 11. 2011 09:17
tato modelova rada je v peugeote legendou
VW ma golfa, bmw legendarnu 3ku, skodovke zaistuje najvacsie uspechy octavia, honda ma legendarny civic, fiat ma punto, a peugeot rad 200 v tomto pripade je najnovsim modelom 208micka.

Trojdverova 208micka z bocneho profilu akoby z oka vypadla 206tke

:yes:

Nepochybujem o tom ze tato nova nadherna 208micka rozvinie dizajn a dalsie uspechy peugeota do dokonalosti ;-) uz teraz sa tesim na kombik a CC ale pockajme si, nemozem mat vsetko hned.

gratulacia do francie

:yes:
Rozbalit vlákno
1
6. 11. 2011 10:19
Re: tato modelova rada je v peugeote legendou
Trojdverova 208micka z bocneho profilu akoby z oka vypadla 206tke... presne ako aj 207čka nie?? ta podoba tam pochopitelne je však je to predchodca ,že? pre mna je sklamanim že ta čistota ,ktoru peugeot pestoval v tomto segmente od roku 83 je razom preč ,všetko je spalene ,ide bokom a vidime to prelisi,ktore som už niekde videl a nepochopitelne čudna krivna či čo je to na zadnych dverach ...zadne svetla neodpustim,,,ako celok sa mi to nepači ...ako pozitivum beriem pristup Peugeotu auto nebude monumentalne jak predchodca bude kratšie a lahšie to je vyrazne plus v dnešnej dobe :yes: len neviem či TO konkretne PREDAVA auta,alebo dizajn....o kvalitach ,motoroch atd ,atd sa baviť nemusime
6. 11. 2011 10:57
Když Peugeot
Když Peugeot tak 206. Když 206, tak WRC >:-[]
Jinak 207 S2000 by v garáži taky nevadil >:D
Rozbalit vlákno
2
6. 11. 2011 11:11
Re: Když Peugeot
jedna vec je mat v garaži druha vec ako by sa to chvalo v bežnom každodennom režime? >:-[]
Avatar - Nerez
6. 11. 2011 12:22
Re: Když Peugeot
Dost špatně. Závodní auta jsou dělaná na tvrdé zacházení, ne na ***čky po městě. Věř, že by ti to chcíplo na každé druhé křižovatce >:D
Avatar - Blue Sun
6. 11. 2011 10:57
208
Ač sám pilot krásné 206, hlasoval jsem pro novinku. Její design mi sedí více, má nějaké zvláštní kouzlo (a není to tím, že je prostě nová).
Rozbalit vlákno
0
6. 11. 2011 11:14
VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Tohle dnešní téma má svojí velkou logiku, porovnávat zde citiho s phaetonem moc smyslu nemá, tohle však je k porovnání důvodné. Máme možnost soudit v toku času doslovné karosářské ikony (zejména některé), máme tu totiž obrazový dokument o těch (designově) z nejlepších, co Evropa v subkompaktní třídě stvořila.

Na věc nutno nahlížet s respektem k dané době a v rámci tehdy daného širšího konkurenčního prostředí, a samozřejmě, že na věc musíme nahlédnout i optikou absolutní, tedy napříč časem.

Historicky konformně stojí modely takto:
205 - jednožnačný třídní tahoun, karoserie, která založila mnohaletou slávu modelu a jeho nástupců. Vyráběla se v době, kdy byl Peugot designově svůj, jedinečný a dodnes v podstatě nezapomenutelný. To, že si to uvědomuje i peugeot samotný potvrzuje současná 508, která návrat do dob před rokem 90, alespoň tedy v jemných náznacích dokonale potvrzuje. 205 tedy znamenala subkompaktní zlom, vygenerevala lídra třídy, a soustředíme-li se na techniku, pak odvozená sportovní derivace dvěstěpětky je dodnes respektuhodný "vetrán" který de facto v rovině veterána drží štafetu nehynoucích majstrštyků třídy. Karoserie vzdoruje času až neuvěřitelně, před 205 nutno smeknout.

206 - Triumfální navázání na předka. Oč zglachšaltovatěla technika, o to více vynikla krása karoserie. Dvěstěšvestka (jak tento model nazívají mé děti) přišla do doby vrcholení designového směru "dokrásna", ano, ona je vrcholem subkompaktů obdařených krásnou karoserií. Dodnes (!!!) populární (viz. 206+) dodnes krásná, doslovný designový klenot na karosářském subkompaktním nebi. V podstatě asi nejpřitažlivější dámské auto své třídy, respektované však i mužskou populací v rovině designového klenotu.

207 - design začíná jemně drhnout, ostřejší výkroje blatníků (inspirované prazdrojem, S-klasse) dodaly vozu časově potřebný říz, přínosem je velmi originální "připlácnutost" v postoji, daná především pozvolněji ubíhající zádí. Negativem začíná být příď a velmi složité peugeotovské hledání, co s ní do budoucna. Tahle skutečnost nakonec ústí v ojedinělost - dvojí příď, určená výbavovým stupněm. Designový akcent se přenáší do kabiny, která nastolila takovou míru kvality a vkusu, jaká je v dané třídě ojedinělá dodnes. Výborná sedadla, výborná přístrojovka, jako ulétlá z vozu o třídu dvě většího.

208 - Nemám dostatek odstupu, předpovídám však menší úspěch než tomu bylo u modelů generačně předešlých. Kapličku nad volantem si neumím ani z praktických ani z "psychologických" důvodů omluvit, zklamán jsem přídí (nikoliv však světly), chválím naopak záď, netoleruji oblouček zakončení zadního bočního okna u čtyřdvířka... no, dejme tomu čas.

Z absolutního pohledu byl jasnou trefou, třídním designovým vrcholem 205, a 206. 207 je "pouze" pokračovatelem daných předchozích vizuálních genialit a 208 je tématem (zatím) pro někoho jiného, nikoliv pro mne.

V pohledu předznačených širších časových konkurenčních aktivit stojí za historickou zmíňku Fiesta (se zadními blinkry v rozích karoserie), v totožném postavení CORSA (cca 92), dále Polo v modelu "předčtyřsvětlem, a v novodobé historiii Fabia I.

Mám-li vybrat designovou peugeotovskou jedničku z daného zadání pak přesvědčivě a nezlomně - 206.

No... musíme: BRAVO PEUGEOT :yes:
Rozbalit vlákno
38
6. 11. 2011 11:37
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Nemožné se stalo skutkem. GTI napsal článek se snahou o objektivitu a držte se, ať hledám, jak hledám, nikde tam není zmíněn Golf. Takže dávám :yes:
6. 11. 2011 11:47
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
:-) Tedy, že se ti bude stýskat po Golfu >:D No, tak já to dole někde napravim... ;-) :yes:
Avatar - white label
6. 11. 2011 16:10
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Když už, tak bych tam od něj čekal spíš Polo, přece jen jsme o třídu níž... ;-)
6. 11. 2011 17:15
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Polo tam je :-)
6. 11. 2011 12:48
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
GTi - pěkná práce, podařilo se ti to celkem slušně shrnout. Souhlasím i se závěrem, 206 je z týhle čtyřky nejpovedenější :yes:
6. 11. 2011 13:13
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
:yes:
Avatar - white label
6. 11. 2011 16:08
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
206 je hlavně nejlíbivější z řady 20., na 205 ale nemá ani designově , třídveřová 205 (ideálně jako GTi) je dodnes naprosto nepřekonaná.... postav vedle sebe 205 GTi a 206 GTi a najednou je 206 takový až moc milý, "chlapecký"/dámský HH, a to jsme teprve u designu.

[odkaz]
[odkaz]
6. 11. 2011 17:17
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
No, já bych to nechal nerozhodně, 205 jako takovej "naháč", ostřej řízek a 206 je zase nedostižná co do milé krásy. Ten tvůj snímek 206, to je snad nějakej tunerskej trip, ne? :-)
Avatar - white label
6. 11. 2011 17:26
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Zřejmě ano, hlavně ty zadní světla.
Oprava:
[odkaz]
6. 11. 2011 17:29
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Jo jo.
Avatar - white label
6. 11. 2011 17:36
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
P205 GTi je pojem jak pra.se, P206 GTi nikoli, spousta lidí co znají P205 GTi neví, jestli byl i P206GTi.
6. 11. 2011 18:03
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
To jo, píšu o tom i nahoře, že tys mě nečetl :-)
Avatar - white label
6. 11. 2011 19:46
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Četl (je to tam okrajově u 205) , ale nějaké přímé srovnání 205 GTi/206GTi jsem tam neviděl.
S tou designovou peugeotovskou jedničkou (206) to až tak "přesvědčivě a nezlomně" nevidím, aspoň u třídveřové vatrianty má k tomu pro mě blíž ta 205ka. ;-)
6. 11. 2011 19:15
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
jj je fakt, že 206RC už nebylo tak známé (zřejmě také díky ceně) jako 205GTi - nicméně sem se tyhle rakety na kolech dostali většinou jen jako ojetiny >:D Měl jsem tu čest s tímhle autíčkem povozit, fakt neskutečný zážitek :yes:
Avatar - white label
6. 11. 2011 19:55
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Psal jsem o 206 GTi (100kW) , ne o 206 RC (130kW).
6. 11. 2011 22:16
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
jj promiň, máš pravdu, bylo GTi i RC ;-)
Avatar - white label
6. 11. 2011 23:02
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Vidíš, takže ani tys o P206 GTi nevěděl, může být lepší důkaz toho, co jsem předtím napsal... ;-) >:-[] :-)
7. 11. 2011 19:05
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
No hele, nevzpomínám si na něj, spíš se vždy mluvilo o RC a jeho 177k než o GTi. Bylo ve stínu silnějšího bratra ;-)
Avatar - white label
7. 11. 2011 19:45
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Tak především bylo ve stínu staršího bratra (205 GTi), i 206 RC je relativně dost neznámý ve srovnání s 205 GTi. ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
7. 11. 2011 01:01
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
A nejsou to náhodou světla z toho "faceliftu"? I tak, nepřijdou mi až tak špatná, pokud je zbytek auta už jen tovární design. EDIT: Aha, nejsou. [odkaz]
6. 11. 2011 14:29
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Chvalis zad i s temi zadnimi svetly? :-O
6. 11. 2011 17:17
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Ne ne, špatně jsem se vyjádřil, myslel jsem tím tvar zádě.
6. 11. 2011 19:09
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Jo tak to jo. :yes:

Ostatne mi to cele auto tvarove sedne a ty tovarni tuningove kudrlinky ho spis kazi. Mimochodem prorokuju, ze na to same dojede novy Focus.
Avatar - white label
6. 11. 2011 19:49
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Jak dojede? Myslíš prodeje?
7. 11. 2011 07:56
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Ano, myslim prodeje.
Ten soucasny designovy smer Focusu mi prijde pro tu kupujici vetsinu nestravitelny. Samozrejme nepredpokladam nejaky megapropadak, ale tak jak Focus slapal na paty Golfu - to se v soucasne generaci opakovat nebude a prorokuju brzky facelift (minimalne na pridi).
Avatar - white label
7. 11. 2011 11:43
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Jestli pro většinu je otázka, ale větší problémy s prodeji bude mít Focus III spíš po příchodu G VII, což bude za "chvíli".
7. 11. 2011 12:18
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Jo, s tou vetsinou je to prave jen muj odhad, tip, jak pisu...

Na G VII jsem zvedavy, popravde mne nenapada moc oblasti, ve kterych by se dal G VI nejak zasadne vylepsit.
6. 11. 2011 14:30
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Niet čo dodať. Dobré a docela objektívne zhrnutie. Za odstavec o 208 dávam :yes: , predčasné závery nemajú cenu.
6. 11. 2011 17:17
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Souhlas.
Avatar - dr.biker
6. 11. 2011 14:39
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Také musím pochválit GTI-ho, opravdu nám pěkně a objektivně shrnul historii Peugeotů začínajících číslicí 2. Mám stejný názor, nejleší design má 206 a 205, nová 208 se mi docela líbí, ale má nějaké to ale, např. maska na přídi nebo zbytečně moc designových kudrlinek, které narušují celkový vzhled auta. Ale nechme se překvapit, třeba v reálu bude vypadat super a budíky nad volantem budou v pohodě...
6. 11. 2011 17:18
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Děkuju... ;-)
Avatar - pumpkin
6. 11. 2011 16:54
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Veľmi trefné :yes: Až sa čudujem... to bude tým pežoťáckym označením GTI, priznaj sa :-)
Už v podstate ani niet čo dodať. Len teda toľko, že ja 208-ke veštím väčší úspech ako jej predchodcovi. :yes:
6. 11. 2011 17:19
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
>:D Tedy, tu "getei" motivaci najdeš fakt ve všem :-) :yes:
Avatar - Blue Sun
6. 11. 2011 17:50
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Dobré shrnutí, snad až na hodnocení 208. Těžko hodnotit auto, které ještě nevyjelo a nemáme ho "nakoukané" naživo. Z fotek může na někoho působit dost rozporuplně (mě naopak uchvátila hned), ale třeba už ve videu je ten dojem jiný a naživo bude taky nepochybně jiný...
6. 11. 2011 18:04
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Ano, definitvní soud lze učinit až po živém setkání.
Avatar - Ji/Ri
6. 11. 2011 21:39
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
:yes: :yes: :yes: nemůžu jinak.... podepisuji každé písmenko.

Nyní, velmi zřetelně, BRAVO GTI.... ;-)
Avatar - Emel
6. 11. 2011 22:36
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
Tohle můžu podepsat, možná 207 vnímám trošku hůř, spíš jako krok vedle. "Tvoje" Corsa měla i historickou roli na českém trhu, i s Polem a Fiestou souhlasím. Fabia spíše lokálně, novodobě se nebojím vypíchnout současné Polo. Dále bych zmínil Uno a první Punto za Fiat a R5 a první Clio za Renault.
Avatar - 4hill
7. 11. 2011 07:40
Re: VELKÁ PEUGEOTOVSKÁ REVOLUCE
:yes:
6. 11. 2011 11:31
Redakci...
Moc pekne fotky & clanek... :yes:
Rozbalit vlákno
0
6. 11. 2011 11:54
205 gti
Jaj se slzou v oku vzpomínám, když jsem si z Raichu v roce 1997 dovezl mou první 205 GTI. Krásná motokára, která na okresce neměla konkurenci. Šíbr s nafukovacím těsněním, tvrdý jak šutr, ale držela dobře. Pamatuji na zkoušku na dálnici když jsem z toho vymačkal tachometrových 218 km/h. Pohřeb by byl zřejmě i s autem do jedné jámy. No pak přišla rodina a lenivé dieslové kombi a konec srandy. V současné době, když se dívám na bazary tak jen z nostalgie mrknu i na 205.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - gld
6. 11. 2011 12:49
Klasika je klasika
Hlasujem za 205-ku. Ako inak, je to auto na ktorom som začínal svoju šoférsku kariéru, dodnes naň s láskou spomínam. Skvelé malé autíčko s neuveriteľne nadčasovým dizajnom. Však ho aj búchali do roku 1998.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - white label
6. 11. 2011 16:13
Re: Klasika je klasika
Souhlas, 206 je proti 205 spíš líbivá "kabelka", která umí zklamat svým "obsahem"...
Avatar - Emel
6. 11. 2011 22:37
Re: Klasika je klasika
Ale pokud si porovnáš třeba ten vnitřek... to je rozdíl minimálně dvou generací.
Avatar - white label
6. 11. 2011 23:00
Re: Klasika je klasika
Ale 205ka se dělala téměř 15! let, což je skoro stejně jako třeba Golf II. a III. generace dohromady! a dokonce déle, než Golf III. a IV. generace dohromady, takže ten rozdíl dvou generací je zcela odpovídající. ;-) :-)

P.S. Navíc ta srovnávací čtyřfotka interiérů je pro 205 trošku podpásovka. Základní "celoplastový" interier z počátečního období produkce 205ky vs kůži obšitý volant, bílé "budíky" atd. u interiéru 206ky.
[odkaz]
Třeba tenhle vypadá přece jen o poznání líp:
[odkaz]
Avatar - Emel
7. 11. 2011 10:54
Re: Klasika je klasika
Ale jo, já vím, že za tím je stáří modelu. Přesto, pokud brouzdáš fotkama, tohle tě prostě praští do očí. Ukaž mi jiné auto, kde je generační posun takhle výrazný...

Jasně, GTI interiér vypadá líp, jenže to je okrajová záležitost.
Avatar - white label
7. 11. 2011 11:40
Re: Klasika je klasika
Třeba dvojkový a trojkový Golf má taky značně velký posun v designu interíéru (viz palubka) a to se dvojkový Golf dělal zřetelně kratší dobu, než 205ka. První polovina 80tých let a druhá polovina 90tých let jsou v designu interiérů obecně jiné světy, hranatost, "plastovost", celistvost apod.

P.S. U toho interíeru 205 GTi si klidně všechny artefakty GTi odmysli a přesto samotná palubka i přístrojovka vypadá líp (je novější), než to, co je pro srovnání v galerii.
Avatar - Emel
7. 11. 2011 12:37
Re: Klasika je klasika
Golf III má sice jasný posun v materiálech i obestavěnosti prostoru, ale designově patří jasně do těch devadesátých let. Naproti tomu za interiér 206 by se ani dnes nemuselo auto této kategorie stydět.
Avatar - white label
7. 11. 2011 13:27
Re: Klasika je klasika
Golf III má tvarově téměř "revoluční" posun v int. proti Golfu I a II. Starší "hranatý" jednoduchý (např. polstrování dveří) interier vystřídal modernější, "zakulacený".
Žádný jiný generační přechod Golfu nebyl designově tak revoluční jako u přechodu z GII na GIII, interier nevyjímaje.
[odkaz]
[odkaz]
6. 11. 2011 14:53
205,206
great
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
6. 11. 2011 21:46
PEUGEOTOVSKÁ EVOLUCE
GTI, sorry za mírné copy, ale:
Nikdy bych neřekl, že u malého auta napíšu tohle: JE TO DĚLO!!! Jsem zvědav na interiér, kantýna je důležitá, ale podle fotek nehodnotím, páč když jsem na fotkách viděl interier Jarisu, tak jsem byl zděšen a znechucen....naživo to je ale pecka.... doufám, že to bude i malý, jak říkají bratia, Levik....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "fanys831"
7. 11. 2011 13:44
peugeot 208
tak to je snad jedno z nejošklivějších aut co se lze dnes koupit!
Rozbalit vlákno
0
7. 11. 2011 22:14
skaredy/pekny prakticky/neprakticky
mne sa pezoty nikdy nepacili. nechapal som, ako moze niekto 206 povazovat za pekne auto a nechapem to inac ani dodnes. Stale je to pre mna jedno hnusne skarede sudkovite auto s netopierimi ocami.To iste aj 307 pred FL. To iste predok 607.
407ckovy dizajn sa mi ale uz paci ovela viac. Napriek tomu, ze je 407 neprakticka (ale pre sofera pohodlna viac nez cokolvek v triede podobnej cenovej skupine okrem c5), tak som si ju kupil. Dovtedy bol pre mna pezot najhorsia automobilka ohladom dizajnu vobec.
Mne sa 207 praveze celkom paci a 208 z fotiek sa mi paci tiez,ale...ale nie je to pezot, je to c3 na ktoru nalepili ine diely. Tie preumelkovane zadne svetla su podla mna honbou za minimum zvislych spojov koli aerodynamike.
Vnutorny dizajn 208...k nemu mam rozporuplny nazor zatial, chce to vidiet nazivo, pretoze si myslim, ze bude velmi funkcny a palubovku nad volantom prakticky sofer oceni. To iste aj vysunuty displej, ktory ma byt z for vo vsetkych verziach okrem zakladnej. Snad sa bude na tom dat ovladat aj ta klima, ktora je dost nizko.
Aj na 407 sa nadava z fotiek, ze interier je precudlikovany a skaredy, ale nazivo je to uplne ine(mam aj navi+automat), navyse na cudliky siaham minimalne.

Proste si myslim, ze tento 208 je zatial najkontroverznejsie auto, ktore bolo predstavene a len velmi malo ludi si z fotiek urobi konkretny nazor. Z inych fotiek si proste poviem, jee to je faro, alebo fuj to je hnus, ale u tohoto si neviem, co mam mysliet.
Rozbalit vlákno
0