VW ma golfa, bmw legendarnu 3ku, skodovke zaistuje najvacsie uspechy octavia, honda ma legendarny civic, fiat ma punto, a peugeot rad 200 v tomto pripade je najnovsim modelom 208micka.
Trojdverova 208micka z bocneho profilu akoby z oka vypadla 206tke
:yes:
Nepochybujem o tom ze tato nova nadherna 208micka rozvinie dizajn a dalsie uspechy peugeota do dokonalosti ;-) uz teraz sa tesim na kombik a CC ale pockajme si, nemozem mat vsetko hned.
Trojdverova 208micka z bocneho profilu akoby z oka vypadla 206tke... presne ako aj 207čka nie?? ta podoba tam pochopitelne je však je to predchodca ,že? pre mna je sklamanim že ta čistota ,ktoru peugeot pestoval v tomto segmente od roku 83 je razom preč ,všetko je spalene ,ide bokom a vidime to prelisi,ktore som už niekde videl a nepochopitelne čudna krivna či čo je to na zadnych dverach ...zadne svetla neodpustim,,,ako celok sa mi to nepači ...ako pozitivum beriem pristup Peugeotu auto nebude monumentalne jak predchodca bude kratšie a lahšie to je vyrazne plus v dnešnej dobe :yes: len neviem či TO konkretne PREDAVA auta,alebo dizajn....o kvalitach ,motoroch atd ,atd sa baviť nemusime
Tohle dnešní téma má svojí velkou logiku, porovnávat zde citiho s phaetonem moc smyslu nemá, tohle však je k porovnání důvodné. Máme možnost soudit v toku času doslovné karosářské ikony (zejména některé), máme tu totiž obrazový dokument o těch (designově) z nejlepších, co Evropa v subkompaktní třídě stvořila.
Na věc nutno nahlížet s respektem k dané době a v rámci tehdy daného širšího konkurenčního prostředí, a samozřejmě, že na věc musíme nahlédnout i optikou absolutní, tedy napříč časem.
Historicky konformně stojí modely takto:
205 - jednožnačný třídní tahoun, karoserie, která založila mnohaletou slávu modelu a jeho nástupců. Vyráběla se v době, kdy byl Peugot designově svůj, jedinečný a dodnes v podstatě nezapomenutelný. To, že si to uvědomuje i peugeot samotný potvrzuje současná 508, která návrat do dob před rokem 90, alespoň tedy v jemných náznacích dokonale potvrzuje. 205 tedy znamenala subkompaktní zlom, vygenerevala lídra třídy, a soustředíme-li se na techniku, pak odvozená sportovní derivace dvěstěpětky je dodnes respektuhodný "vetrán" který de facto v rovině veterána drží štafetu nehynoucích majstrštyků třídy. Karoserie vzdoruje času až neuvěřitelně, před 205 nutno smeknout.
206 - Triumfální navázání na předka. Oč zglachšaltovatěla technika, o to více vynikla krása karoserie. Dvěstěšvestka (jak tento model nazívají mé děti) přišla do doby vrcholení designového směru "dokrásna", ano, ona je vrcholem subkompaktů obdařených krásnou karoserií. Dodnes (!!!) populární (viz. 206+) dodnes krásná, doslovný designový klenot na karosářském subkompaktním nebi. V podstatě asi nejpřitažlivější dámské auto své třídy, respektované však i mužskou populací v rovině designového klenotu.
207 - design začíná jemně drhnout, ostřejší výkroje blatníků (inspirované prazdrojem, S-klasse) dodaly vozu časově potřebný říz, přínosem je velmi originální "připlácnutost" v postoji, daná především pozvolněji ubíhající zádí. Negativem začíná být příď a velmi složité peugeotovské hledání, co s ní do budoucna. Tahle skutečnost nakonec ústí v ojedinělost - dvojí příď, určená výbavovým stupněm. Designový akcent se přenáší do kabiny, která nastolila takovou míru kvality a vkusu, jaká je v dané třídě ojedinělá dodnes. Výborná sedadla, výborná přístrojovka, jako ulétlá z vozu o třídu dvě většího.
208 - Nemám dostatek odstupu, předpovídám však menší úspěch než tomu bylo u modelů generačně předešlých. Kapličku nad volantem si neumím ani z praktických ani z "psychologických" důvodů omluvit, zklamán jsem přídí (nikoliv však světly), chválím naopak záď, netoleruji oblouček zakončení zadního bočního okna u čtyřdvířka... no, dejme tomu čas.
Z absolutního pohledu byl jasnou trefou, třídním designovým vrcholem 205, a 206. 207 je "pouze" pokračovatelem daných předchozích vizuálních genialit a 208 je tématem (zatím) pro někoho jiného, nikoliv pro mne.
V pohledu předznačených širších časových konkurenčních aktivit stojí za historickou zmíňku Fiesta (se zadními blinkry v rozích karoserie), v totožném postavení CORSA (cca 92), dále Polo v modelu "předčtyřsvětlem, a v novodobé historiii Fabia I.
Mám-li vybrat designovou peugeotovskou jedničku z daného zadání pak přesvědčivě a nezlomně - 206.
206 je hlavně nejlíbivější z řady 20., na 205 ale nemá ani designově , třídveřová 205 (ideálně jako GTi) je dodnes naprosto nepřekonaná.... postav vedle sebe 205 GTi a 206 GTi a najednou je 206 takový až moc milý, "chlapecký"/dámský HH, a to jsme teprve u designu.
No, já bych to nechal nerozhodně, 205 jako takovej "naháč", ostřej řízek a 206 je zase nedostižná co do milé krásy. Ten tvůj snímek 206, to je snad nějakej tunerskej trip, ne? :-)
Četl (je to tam okrajově u 205) , ale nějaké přímé srovnání 205 GTi/206GTi jsem tam neviděl.
S tou designovou peugeotovskou jedničkou (206) to až tak "přesvědčivě a nezlomně" nevidím, aspoň u třídveřové vatrianty má k tomu pro mě blíž ta 205ka. ;-)
jj je fakt, že 206RC už nebylo tak známé (zřejmě také díky ceně) jako 205GTi - nicméně sem se tyhle rakety na kolech dostali většinou jen jako ojetiny >:D Měl jsem tu čest s tímhle autíčkem povozit, fakt neskutečný zážitek :yes:
A nejsou to náhodou světla z toho "faceliftu"? I tak, nepřijdou mi až tak špatná, pokud je zbytek auta už jen tovární design. EDIT: Aha, nejsou. [odkaz]
Ano, myslim prodeje.
Ten soucasny designovy smer Focusu mi prijde pro tu kupujici vetsinu nestravitelny. Samozrejme nepredpokladam nejaky megapropadak, ale tak jak Focus slapal na paty Golfu - to se v soucasne generaci opakovat nebude a prorokuju brzky facelift (minimalne na pridi).
Také musím pochválit GTI-ho, opravdu nám pěkně a objektivně shrnul historii Peugeotů začínajících číslicí 2. Mám stejný názor, nejleší design má 206 a 205, nová 208 se mi docela líbí, ale má nějaké to ale, např. maska na přídi nebo zbytečně moc designových kudrlinek, které narušují celkový vzhled auta. Ale nechme se překvapit, třeba v reálu bude vypadat super a budíky nad volantem budou v pohodě...
Veľmi trefné :yes: Až sa čudujem... to bude tým pežoťáckym označením GTI, priznaj sa :-)
Už v podstate ani niet čo dodať. Len teda toľko, že ja 208-ke veštím väčší úspech ako jej predchodcovi. :yes:
Dobré shrnutí, snad až na hodnocení 208. Těžko hodnotit auto, které ještě nevyjelo a nemáme ho "nakoukané" naživo. Z fotek může na někoho působit dost rozporuplně (mě naopak uchvátila hned), ale třeba už ve videu je ten dojem jiný a naživo bude taky nepochybně jiný...
Tohle můžu podepsat, možná 207 vnímám trošku hůř, spíš jako krok vedle. "Tvoje" Corsa měla i historickou roli na českém trhu, i s Polem a Fiestou souhlasím. Fabia spíše lokálně, novodobě se nebojím vypíchnout současné Polo. Dále bych zmínil Uno a první Punto za Fiat a R5 a první Clio za Renault.
Jaj se slzou v oku vzpomínám, když jsem si z Raichu v roce 1997 dovezl mou první 205 GTI. Krásná motokára, která na okresce neměla konkurenci. Šíbr s nafukovacím těsněním, tvrdý jak šutr, ale držela dobře. Pamatuji na zkoušku na dálnici když jsem z toho vymačkal tachometrových 218 km/h. Pohřeb by byl zřejmě i s autem do jedné jámy. No pak přišla rodina a lenivé dieslové kombi a konec srandy. V současné době, když se dívám na bazary tak jen z nostalgie mrknu i na 205.
Hlasujem za 205-ku. Ako inak, je to auto na ktorom som začínal svoju šoférsku kariéru, dodnes naň s láskou spomínam. Skvelé malé autíčko s neuveriteľne nadčasovým dizajnom. Však ho aj búchali do roku 1998.
Ale 205ka se dělala téměř 15! let, což je skoro stejně jako třeba Golf II. a III. generace dohromady! a dokonce déle, než Golf III. a IV. generace dohromady, takže ten rozdíl dvou generací je zcela odpovídající. ;-):-)
P.S. Navíc ta srovnávací čtyřfotka interiérů je pro 205 trošku podpásovka. Základní "celoplastový" interier z počátečního období produkce 205ky vs kůži obšitý volant, bílé "budíky" atd. u interiéru 206ky.
[odkaz]
Třeba tenhle vypadá přece jen o poznání líp:
[odkaz]
Ale jo, já vím, že za tím je stáří modelu. Přesto, pokud brouzdáš fotkama, tohle tě prostě praští do očí. Ukaž mi jiné auto, kde je generační posun takhle výrazný...
Jasně, GTI interiér vypadá líp, jenže to je okrajová záležitost.
Třeba dvojkový a trojkový Golf má taky značně velký posun v designu interíéru (viz palubka) a to se dvojkový Golf dělal zřetelně kratší dobu, než 205ka. První polovina 80tých let a druhá polovina 90tých let jsou v designu interiérů obecně jiné světy, hranatost, "plastovost", celistvost apod.
P.S. U toho interíeru 205 GTi si klidně všechny artefakty GTi odmysli a přesto samotná palubka i přístrojovka vypadá líp (je novější), než to, co je pro srovnání v galerii.
Golf III má sice jasný posun v materiálech i obestavěnosti prostoru, ale designově patří jasně do těch devadesátých let. Naproti tomu za interiér 206 by se ani dnes nemuselo auto této kategorie stydět.
Golf III má tvarově téměř "revoluční" posun v int. proti Golfu I a II. Starší "hranatý" jednoduchý (např. polstrování dveří) interier vystřídal modernější, "zakulacený".
Žádný jiný generační přechod Golfu nebyl designově tak revoluční jako u přechodu z GII na GIII, interier nevyjímaje.
[odkaz]
[odkaz]
GTI, sorry za mírné copy, ale:
Nikdy bych neřekl, že u malého auta napíšu tohle: JE TO DĚLO!!! Jsem zvědav na interiér, kantýna je důležitá, ale podle fotek nehodnotím, páč když jsem na fotkách viděl interier Jarisu, tak jsem byl zděšen a znechucen....naživo to je ale pecka.... doufám, že to bude i malý, jak říkají bratia, Levik....
mne sa pezoty nikdy nepacili. nechapal som, ako moze niekto 206 povazovat za pekne auto a nechapem to inac ani dodnes. Stale je to pre mna jedno hnusne skarede sudkovite auto s netopierimi ocami.To iste aj 307 pred FL. To iste predok 607.
407ckovy dizajn sa mi ale uz paci ovela viac. Napriek tomu, ze je 407 neprakticka (ale pre sofera pohodlna viac nez cokolvek v triede podobnej cenovej skupine okrem c5), tak som si ju kupil. Dovtedy bol pre mna pezot najhorsia automobilka ohladom dizajnu vobec.
Mne sa 207 praveze celkom paci a 208 z fotiek sa mi paci tiez,ale...ale nie je to pezot, je to c3 na ktoru nalepili ine diely. Tie preumelkovane zadne svetla su podla mna honbou za minimum zvislych spojov koli aerodynamike.
Vnutorny dizajn 208...k nemu mam rozporuplny nazor zatial, chce to vidiet nazivo, pretoze si myslim, ze bude velmi funkcny a palubovku nad volantom prakticky sofer oceni. To iste aj vysunuty displej, ktory ma byt z for vo vsetkych verziach okrem zakladnej. Snad sa bude na tom dat ovladat aj ta klima, ktora je dost nizko.
Aj na 407 sa nadava z fotiek, ze interier je precudlikovany a skaredy, ale nazivo je to uplne ine(mam aj navi+automat), navyse na cudliky siaham minimalne.
Proste si myslim, ze tento 208 je zatial najkontroverznejsie auto, ktore bolo predstavene a len velmi malo ludi si z fotiek urobi konkretny nazor. Z inych fotiek si proste poviem, jee to je faro, alebo fuj to je hnus, ale u tohoto si neviem, co mam mysliet.