Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

35 komentářů

nuz, pekna legenda, ale neskutocny crep. Mal som k dispozicii cca 6 rokov (od 1997) uplne novu Nivu 1,7. Stala za prd od pociatku. Neustale poruchy, smrad, narocne ovladanie - to nie je auto z roku 70 ale z roku 0.

Po siestich rokoch a cca 150000km sa KOMPLET rozpadla...

Zaver - cisty PR clanok, pravda je uplne niekde inde. To auto je dobre, ked od nova natoci rocne tak 5000 km - to by sa este mozno dalo uservisovat. Ak mate bezny najazda okolo 15tkm rocne a viac - ruky prec.

Teraz mam staru Vitaru a to je NEPOROVNATELNE lepsie vozeenie!!

PS: v terene to tiez nie je nic moc - medzinapravova uzavierka je malo - lepsia je uzavierka vzadu
Vše co píšeš potvrzuji z vlastní zkušenosti a přidávám korozi a neskutečně mizerný interier. Byla to funglovka 1,7 od roku 1997 do 2003 najeto cca 90 000 km a pak šla pryč. Potom jsem jezdil ojetý Auverland a Vitaru a bylo to zcela o něčem jiném. Jinak v terénu si na ni nestežuji, kam jsem chtěl, tam jsme dojeli.
Petr
Bohužel jako člověk, považující se za historika, musím tvrdě odmítnout nařčení z PR článku. Panu kolegovi ze Slovenska asi také nikdo neřekl, že o auto se musí starat 😄)) Tím ale nijak nesnižuji poruchovost Nivy, která je zmíněna i v textu. Náročné ovládání? Jistě, Dlouho neměla ani posilovač řízení. Ale k čemu vlastně? 😄
Toto je článek, který seznamuje s historií modelu. Recenzi ojetiny hledejte, prosím, na jiných serverech. I tak díky za vaše postřehy.
Super článek i web !
Pro fandy vozu Lada Niva doporučuji plakát, který je k nalezení zde😒br />
http😐/www.posterbar.cz/kategorie/auta
se mi neuložil, takže pro jistotu ještě jednou: Odmítám jakékoli nařčení z PR článku, nejsem placen Ladou, jsem pouze externím spolupracovníkem auto.cz a považuji se tak trochu za historika 😄 Dílo sice vzniklo tak trochu na objednávku, ale nikoli automobilky, nýbrž jednoho čtenáře 😄 Hlavní byla vlastní vůle životopis Nivy napsat. Zabývám se historií, hodnocení spolehlivosti nechávám jiným, přesto jsem se o ní v náznacích zmínil. Slovenskému kolegovi bych doporučil, aby se o auto příště lépe staral 😄) Vitara (i první generace) je určitě modernější, taky ta auta dělilo přes deset let vývoje! S Auverlandem ani jeho dalšími licencemi jsem bohužel neměl tu čest.
P.S. Pane kolego, pokud chcete něco do opravdu těžkého terénu, pořiďte si T72, případně T813 8x8 Kolos. Pak ale nežehrejte na náročnost ovládání 😄
To simlik: docela vtipná reklama 😄
to AS😱 uznávám, ale ne prvoplánová, web mě opravdu zaujal a jsem velikým milovníkem klasikých aut...
Niva je prostě super.. máme už v pořadí čtvrtou, ta první byla 1.6 a tři už s novým motorem 1.7i a nemůžeme si stěžovat. Potřebujeme ji k práci i pro zábavu, nikdy nás žádá nikde nenechala trčet a opraví to kdejaký ,,pouliční opravář´´. Je to super stroj, jestli bude další teréňnák tak to bude zase Niva..všem co ji vlastní přeju hodně šťastnách km..
berte Nivu takovou jaká je, ne tak jak ji chcete.. když to uděláte bude vám dobře sloužit.. pokud to tak nebudete brát tak si kupte neco jiného..
Krásnej článek i fotogalerie. O ruském Range Roveru psal Jan Tuček v publikaci Auta východního bloku.

Doplním ještě obrázky z návštěvníků a limted edition st.tropez
http😐/galerie.autorevue.cz/showphoto.php?…
http😐/galerie.autorevue.cz/showphoto.php?…
http😐/galerie.autorevue.cz/showphoto.php?…
http😐/galerie.autorevue.cz/showphoto.php?…
http😐/galerie.autorevue.cz/showphoto.php?…
Dovolil bych si nesouhlasit s diskutéry co píší že je niva šunt, u srrší to tak možná bylo, mám sloužební 1.7čku modelovej rok 2009, mám ju skoro rok a za tu dobu najeto 25 000km po silnicích, lesích, polích, bažinách, prostě všude, na silnici je to spíš taková koza skákavá, ale v terénu nemá konkurenci, navíc na té mojí se za těch 25 000 nedělalo vůbec nic, akorád se našponovaly klíňáky, prostě za málo peněz hodně muziky, a ani tak nežere jak se tvrdí, nešetřím ju a jazdím za 8,5 a to včetně terénu, takže kdybych takovy auto potřeboval na normální ježdění koupím si klidně nivu...
Souhlasím. Já jsem velkým odpůrcem reklamy, ale je pravda, že občas reklamní agentury používají hlavy a vymyslí něco vtipného. Ta na Nivu je zrovna tento případ.
že je tohle PR může říct jenom primitiv a těch je ve společnosti velmi mnoho
Nevim jak je na tom Niva, ale ty kecy o PR už mě neskutečně štvou. Ať vlezu na jakoukoli diskusi, vždycky se najde nějakej blb, kterej musí kecat něco o PR. Do fungování většiny redakcí nevidíte, tak si prosím nechte tyhle poznámky od cesty. Je to hodně trapné.
Pánové, moc děkuju za zastání. Ono to, co píšou první dva kolegové, může mít své opodstatnění. Pokud si Nivu koupili v roce 97, všichni dobře víme, jaká tehdy v automobilce byla situace. Zaměstnanci nedostávali výplatu a pokud ano, tak v naturáliích. V jakých naturáliích dostává výplatu Rus, si určitě dokážete představit. Ano, správně, v poukázkách na vodku. Ne, to opravdu není vtip! Podle toho ta auta vypadala. Sám jsem viděl (a slyšel) výstavní exemplář Lady 110 na Autoshow (myslím 97), kterému vrzalo víko kufru a v interiéru jsem kolenem narážel na ostrý plech skrytý ve dveřích pod látkou čalounění. Prostě Rus neopracoval... Doufejme, že je na tom Lada dne lépe. Mimochodem: Moskviče, které tam tehdy byly vystaveny, to byla ještě větší tragédie, taky fabrika dopadla tak, jak dopadla... K Ladě mám tak nějak osobní vztah a fandím jim, aby se z toho svrabu dostali, proto i ta historie Nivy. Rozhodně žádné PR... 😄
Máme Nivu z roku 2002 a bez jediného problému.Je to vyborný a kvalitní terenní auto mobil.
Musím říct že tento článek mne velmi zaujal..a doplnil i moje znalosti protože o pár věcec jsem neměl tušení.Děkuji autorovi,myslím že to ylo napsáno naprosto seriozně bz pokusu o jakoukoliv reklamu...nivy mi prošli rukama tři,od první 1.6 až po poslední 1.7i...pokud to auto mělo údržbu a normálního řidiče který dokáže odhadnout co po vozidle může ještě chtít a co už je moc tak to byl nezmar...bohužel s přidáním elektroniky se značně zvýšila i poruchovost a poslední modely snad už vyrábějí ze zkorodovaného plechu,jinak nechápu jak může blatník za 2 roky byt děravý....nicméně se znovu vrátím na začátek,článek naprosto perfektní ,velmi děkuji.
...ale i autor sám se při shánění podkladů dost vzdělal 😄 Přece jen všechno v hlavě nenosím a třeba prototypy byly novinkou i pro mě samotného. Niva má ale tu výhodu, že změn za svůj život neprodělala tolik 😄
Dík za článek. Nivu mám z roku 1997, najeto 150000km, co se týká zkušeností s tímto autem tak konstrukčně supr autíčko, jednoduché, doma opravitelné. Sedačky celkem i pohodlné. V terénu dokáže podat slušný výkon. Co ovšem tohle auto degraduje je kvalita výroby. Interiér - hrůza, při jízdě nad 70km/h není snad jediná část interieru která by nevrzala,nebo nerezonovala a tak podobně. Po mnoha pokusech o vyléčení jsem to vzdal. Ne že bych chtěl za málo peněz nějaký luxus, ale přeci jen bych očekával již trochu lepší kvalitu. Občasný zápach benzínu je také samozřejmostí. Co se týká koroze není to zas tak hrozné, ale i zde má Niva co dohánět. Za to motor 1,7i funguje bezproblému, nežere olej a chodí jak hodinky. No akorát jsem předloni musel vyměnit těsnění pod hlavou.. ale doma za pár korun, jinak ok. Redukční převodovka funguje dobře, akorát by mohla být méně hlučná.
Při slušném zacházení a nějáké té údržbě si myslím že Nivka poslouží dobře.
takze som tu opat. Per vsetkych, ktori si myslia, ze som zaujaty...😒br />
Nivu si nekupuju ludia, ktori maju penazi nazvys.. Teda aj udrzba bola vzorna a zaobchadzanie primerane. Ziadny offroad - bezne polne cesty. Uzavierka sa prakticky nepouzivala. 70% km to auto najazdilo po asfaltovych cestach.

Opakujem vsak, ze sa tam poondilo snad uplne vsetko - od interieru, cez motor, pruzenie az po koroziu vsetkeho. Ku koncu uz nefungovalo takmer nic.. Urcite nie som zaujaty, len hovorim, ze Niva je crep. A ze treba lepsiu udrzbu? Sorry - ale to auto jazdilo do znackoveho servisu! Ktory napr. nedokazal dlhodobo odstranit benzinove vypary v interieri!!!!

OTRAS
Ono je to trošku i o tom, co se v druhé polovině devadesátých let dělo v továrně, myslím, že jsem se o tom zmiňoval.
Furgone: super fotky 😄 Sice spíše archivní kvality, ale mají něco do sebe. Před měsícem jsem na autosalonu v Lounech nafotil "novou Nivu", o které je v článku zmínka. Fotky ale v galerii nejsou, protože jsem neměl při psaní článku žádné, které by se daly použít. Tyhle někam dám a hodím sem alespoň linky...
Myslím, že článek je ok - PR vypadá jinak. Snad bych jen dodal, že vývoj Nivy začal na základě rozhodnutí ÚV KSSS, což bylo podle mého názoru asi jediné rozhodnutí tohoto orgánu, které lze považovat za dobré. K modernizaci 2010: myslím, že k ní patří i standardní montáž posilovače řízení (předtím za nesmyslný příplatek) a odlišné umístění zadních tlumičů - nikoliv šikmo, ale svisle ke koncům zadního mostu.
Reálně ke spolehlivosti. Sám mám 1.7 z roku 2002. Auto určitě nepatří k vozům, které netrpí poruchami (kohouty topení, zápach paliva v kabině, rozklížení všeho plastového v interiéru, koroze a další), ale jako u všeho ruského, nic není tak zásadní, aby to tuhle "pikslu" zastavilo. A v terénu sjízdném automobilům s ní může soupeřit jen máloco. Určitě má vliv i vědomí dostupnosti laciných dílů, a tak niva projede i tam, kam majitel mnohem dražší alternativy už raději nejede, aby ho to nevyšlo příliš draho. Omlouvám se za román. Pavel.
Zdravím všechny Nivaře a příznivce značky. Pravdou je že Nivuška je dílenského zpracování nižšího. Učel však světí prostředky a její primární ukol je umožnit přístup odlehlých vesnic kde asfalt ještě nedorazil. Její konstrukce je ideální do terénu v němž za kvalitní servis je považována stodola bez speciálního nářadí. To byly další ukoly konstruktérů z Toglliati. "Niva totiž vznikla pre odľahlé nehostinné oblasti, kde bola za servisné stredisko považovaná aj drevená kôlňa so základným náradím a žiadnymi špecializovanými prípravkami. Málo známou skutočnosťou ostáva, že karosériu Nivy navrhli spolu talianski aj ruskí dizajnéri. Auto muselo zvládnuť sneh, blato, piesok aj brodenie vodou, to všetko pri teplotách od + 45 °C do – 40 °C. Zároveň si muselo poradiť s vlhkosťou vzduchu až 90 % pri 27 °C. A pri týchto podmienkach a dodržiavaní zásad základnej údržby v Togliatti garantovali, že do prvej generálky najazdí minimálne 100 000 km."
Niva dává prostor majitelum a učí je technické zdatnosti, je nutno se o ni auto starat. Nivy si hodně odmakaly s téměšř nulovou udržbou. A pokud není totálně zhnilá kastle tak vše mechanické se dá opravit. Navíc umožnuje konstrukčně jednoduché upravy podvozku, vylepšení vlastností v terénu, doplnkové antivibrační uchycení redukční převodovky a mraky dalších vylepšení. Díly jsou za hubičku. Její vlastnosti v terénu jsou nedocenitelné. Při správné udržbě, a citlivým řidičem, vyjede neuvěřitelně mnoho. Vetšina majitelů o vlastností jejich niv nikdy pořídně nevyužije. Ani jejich konstrukčních možností co do uprav. A že mnozí fandové Offroadu mají rádi právě lehké Nivy.
Co se týká pokroku a nutného zla v podobě emisních norem, tak lektronika a emisní normy dali pověsti Nivy zbrat. Změněná konstrukce nádrže, elektronika, jejíž kontakty jsou háklivé na vlhkost, prostě ztráta jednodunoduchosti, zrušila její hlavní přednosti (-spolehlivost a to zejména v mrazech). Výskyt zápachu benzínu je nemocí Niv se vstřikováním. Jde o banální nedotažení složité spleti benzínových hadic u vstupu do nádrže v karoserii u zadních sedadel. Stačí banální demontáž tohoto spletence a pečlivé zatěsnění/či dotažení techto benzínových hadic pro odvod benzínových par a odvětrání nádržě. A je po problému. Autorizovaný servis, si nedělejte iluze, že se o vaše auto kompletně stará. Je to byznys. Udělají jen to nejnutnější. Pouze vám vymění oleje, filtry, skasírují vás a koukejte se nevracet. Popřípadě co nefunguje umí vyměnit jako celek. Nikoliv opravit. Pokud si na Nivce nemákne majitel či mechanik jí nevěnuje čas navíc, podle toho bude sloužit. Všechny díly Nivy jsou skoro zadara a hodně dílů je opravitelných či nahraditelných z kalsických osobních Lad. Takže udržba a nákladnost oprav se nijak neprodraží. Ovšem, pokud nenakonzervuje nový majitel karoserii(dutiny a podvozek) hned po koupi, tak brzy začne se oběvovat rez. Je to díky nepozinkované karoserii a jen základní konzervaci karoserie již z továrny. Ale i tak, odtahá neuvěřitelné a i uplně zrezivělá utáhne náklaďák.
Tolik k Nivě coby užasnému počinu ruských konstruktérů.
Vyborny članok,mam Nivu už šiesty rok a som velmi spokojny a čim dlkšie ju mam tym sa mi viac pači,ano chyba jej komfort,ma nejake maličke vady ale kto ju spozna a chce ju ten tie maličkosti prehliadne a dalši " OFF ROAD "určite Niva
To, co neprojede Lada niva už neprojede nic... http😐/www.youtube.com/watch?…
Ti hoši (a možná i dámy?) od Bronta jsou vážně cvoci 😄 Díky za link.
Pro mně je a vždycky bude Niva to nádherný auto z Návštěvníků, přečetl jsem o ní toho spoustu, teď už zbývá jen nějakou zachovalou sehnat. Přes léto bude na Vysočině do terénu a na zimu si ji vezmu do Prahy, ať přistěhovalí zbohatlíci v H2 spatří pořádný OFF - ROAD😄
Měl jsem v průběhu posledních 5 let celkem 2 Nivy. Obě auta mi ukradli na ulici před domem, z čehož usuzuji na mimořádný zájem o tuto značku. Jinak mi obě auta splehlivě sloužila na lesních cestách i mimo ně při dopravě mnoha metráků krmení pro zvěř a ulovené zvěře. Je to dříč pro znalce jízdy v terénu. Má mnoho drobných i vážnějších nedostatků, které lze za levný peníz odstranit či eliminovat. V terénu strčí do kapsy většinu drahých offroadů, vím to z vlastní zkušenosti.
listoval sem knížku o ladách od roku 1970do roku 1990.a byla tam niva pro německo s origo zatahovacím šíbrem do střechy....já šíbrové maniak by chtěl i bych se zadlužil i na vranu...dřív sem jezdíval s nivou jako záskok na katastru a mohu říci velice velmi svérázný stroj😄.kapáneček zvyku a pak pianko pohoda všechno "kuzma kuzmič" vyjel ještě na pravých ruských drapácích i ledovku do kopca,extra bahno atd...
Ke konci léta jsem si udělal radost a pořídil si VAZíka 2121 Niva. Byl jsem pevně rozhodnutý pro první provedení karoserie a interiéru, tedy zadní světla z VAZ 2106 a kruhové budíky (protože tam je tlakoměr oleje) které se mi líbí víc.
Auto bylo původně u dopravní zdravotní služby. Byla již po vyvaření a dalších opravích karoserie, ale žádná paštika. Je pravda, že má některá slabší místa, ale jinak je dle mě na svůj věk zachovalá. Je z roku 1989.
Díly jsou levné a stále dobře dostupné. Na doporučení známého jsem nechal vyměnit brzdové potrubí, přední kotouče a destičky, zadní pakny a brzdové válečky. Vše vyšlo i s prací na necelých 4000Kč, což je krása.
Já pak ještě měnil páčky pod volantem, kde mi odešlo přepínání tlumených a hlavních světel. To byla investice za 750Kč, nic hrozného. Vyměnil jsem si je sám. Jinak je to bezproblémové auto. Dolévám jen benzín - asi největší bolest... spotřeba. V článku se píše, že je nemožné se dostat s karburátorovou 1,6 pod 10 litrů. Jde to, ale chce to lehkou nohu. Jezdím s ní za 9 litrů a i ve městě jde spotřeba udržet kolem 10ti litrů.
To je podle mě jediná nevýhoda tohoto auta. Jeho neskutečný HLAD! Moje provedení má sice elektronický řízený karburotár "OZON" který se dával pak i do vozů VAZ2105, ale i tak je ta spotřeba vysoká.
Možná je to i tím, že je převodovka výrazně do pomala (síly). Při rychlosti 50km/h točí motor na čtyřku 2100 otáček, což je prostě moc. Chybí ji 5-tá rychlost a nebo kdyby alespoň čtyř-rychlostní skříň nebyla tak "pomalá". Redukční převodovka je fajn, ale ještě se mi nestalo že bych v terénu jel na redukovanou jedničku.
Další slabina je mizivá ochrana proti korozi 😒 Tohle uato by si zasloužilo alespoň fosfátování během výroby. Je ale jasné, že to neměla být nikdy "leštěnka" ale "dělník" do tvrdých podmínek.
Jedna věta závěrem. Je to velice dobré auto, ať už v terénu nebo na silnici, ale musí se počítat s jeho obrovským apetitem po benzínu a bohužel je také potřeba hlídat i korozi 😒