podle me bude duvod prozaicky. setreni nakladu - dlouhodobe smlouvy s dodavatelem jednoho kusu interieru, anebo naskladneni velkeho mnozstvi zbozi predem a nutnost jeho upotrebeni
ono to nebude tak strašné. nevím z jakého důvodu je na přístrojích vidět ta modrá, ale ve skutečnosti jsou pouze bílé. Ostatní displeje ale zůstaly oranžové, což je škoda.
ceny velmi sympaticke. v podstate temer na urovni soucasnych vyprodeju Avensisu. A to vse za vyborne a ultraspolehlive auto, ktere uz koncecne zacne vypadat k svetu. za cenu :yes: ...na rozdil od hyundai i40.
No neviem, či sú tie ceny také super. Základná cena už od je fajn, ale to je nepoužiteľné auto so slabučkou výbavou (atmo 1,6 v strednej triede je úplne nevhodná). A prvý použiteľný motor 1,8 je o citeľných 145t. drahší. Vo svetle Mondea 1,6EcoBoost za 499t. sa javia tieto ceny stále neprimerane vysoké, odhliadnuc od faktu, že EcoBoost je výkonnejší ako najsilnejší Avensis (za 599t.)
to je ucelove prirovnanie...aj mondeo za 499 je v zakladnej vybave bez nicoho.
porovnat sa da dvojliter nafta, kombi vo vybave Enterprise vs. Sol, kde to je 680.000 vs. 615.000.
Samozrejme Ford ma silnejsi diesel, ale Toyota o liter uspornejsi.
Toyota turbobenziny nema, takze sa s Ecoboost neda porovnat.
Problém je v tom, že Toyota fakticky ani nemá čo postaviť do porovnania so 118 kW EcoBoostom (o dvojlitroch 149 a 177 kW nehovoriac).
Mondeo aj vo výbave "bez ničoho", ako píšeš, má napr. automatickú klímu, na rozdiel od manuálu v Avensise.
Plus "akciové" cenníky Fordu sú fakticky trvalé a i z nich dajú zľavu, naopak Toyota zľavám vôbec neholduje a nevyjednáš u nich nič.
a jakou má ten ecoboost výbavu při ceně 500 tisíc? lepší než Avnensis Luna, nebo horší?
já mám pocit, že výhodnější nabídka (cena versus výbava) už je dnes snad jen u Renaultu. Ale tom jsou tradičně na štíru se spolehlivostí atd.
ceny jsou pěkné...ale motory za které by se styděla pomalu i nižší střední...nejsilnější benzín 2.0 se 118kW?? docela málo...alespoň že ten diesel je na tom trochu lépe...jinak auto docela hezké...aspoň teda v sedanu...v kombi nikoli
byť na Fejsbuku ti dám lajk ;-) Aj keď so všetkým čo si napísal úplne súhlasím, osobne tiež preferujem istú striedmosť v ladení ako tie brutálne predimenzované jednotky so životnosťou 200 tkm.
Pri pohľade na tie dynamické parametre mi vyvstáva otázka sprevodovania: ako to, že 1,6ka i 1,8ka majú rovnakú maximálku? A najsilnejší dvojliter je len o 5 km/h rýchlejší, ako 1,6ka? Dosť podivné naladenie. 8-s
Pretoze 1,8 ma obmedzovac rychlosti. Debilita (asi kvoli rovnakym brzdam), ale je to tak.
Realne ale ta 1,8 da 220 tacho (nieco malo cez 210 GPS, z polovice nalozena).
Z maximálky (pokud není daná omezovačem) se třeba dá přibližně odvodit i ekonomická rychlost na nejvyšší převodový stupeň (bývá to cca 70% maximálky) ...
Iudexi, zrovna u tebe, me to sermovani maximalni rychlosti docela prekvapuje. Vzdyt vis, ze na maximalce tolik nezalezi, dulezitejsi je pruzne zrychleni a dynamika obecne - jestli to jede 200 nebo 210 je uplne jedno. ;-)
V tabulce dieselových kombi je u motoru 2,0 l D-4D ve výbavě Terra asi překlep. Cena při zachování 20 tis. korunového odstupu od sedanu by tedy měla být 489 900 Kč.
problémom avensisu a toyoty obecně sú dodacie termíny na autá mimo bežných konfigurácií (napr. kombinácia koža-navi-automat-strešné okno) čo je bežne ponúkané 4-6 mesiacov od objednávky a IMHO obchodné zručnosti predajcov.
PS: plus za to, že po 15 rokoch pochopili že európa si žiada diesel automat. ešte 200 koní v benzín- automat kombinácii, otváracie strešné okno a automatické udržiavanie svetlej výšky a bude to môcť konkurovať etalónom tried.
toyota má obecně problém s tím že je tak vytížená dodávkami do ameriky, japonska, indie, arabských států, západní evropy...že ČR už jaksi vypouští...a dá se to pochopit...toyota je v prodejích top 3 a sama s lexusem toho utáhne tolik co VW group s 5-6 značkama...
ten diesel automat už ale Toyota několik let v Avensisu nabízí. I když, pravda, to nic nemění na tom, že s tím přišla pozdě.
Vyšší výkon na to, aby mohla konkurovat etolonum třídy fakticky, vlastně nepotřebuje. Ale potřebovala by ho na to, aby mohla konkurovat v oblasti image. Ty motory s vysokým výkonem si koupí málokdo. Ale, a to je také důležité, přitahují pozornost publika.