.... musím říct, že ACZ a styl jeho psaní mě poslední dobou fascinuje. Včera to tady totálně schytala Lancia "Y" (historicky jedno z nejnižších hodnocení), dneska by se dle testu snad člověk měl jít vysmát do prvního showroomu Toyoty, na který narazí.... Považte, oni dělají slabounké tříválce, které ani nejedou 130..... :*)
Když se vrátím k té Lancii, tak diskusně (a občas i testově) haněný motor Twin-air papá na dálnici úplně to samé co testovaný tříválec v téhle Toyotě. Rozdíl je ovšem v tom, že ten twin-air tu stotřícítku zvládne s prstem v nose.... (to jen tak na okraj, protože u Lancie se v testu psalo "na dálnici ale ve 130 km/h roste odběr strmě nahoru")
Nejzábavnější v textu výše ale je, že se velmi odvážně pouští do ironizování tříválců.... Proč se tak nedělo u dříve testovaných Fábií HTP (poslední test HPT je asi tady: [odkaz] je jistě zajímavá otázka.... U Škodovky to holt vždy odbudeme frází o "osvědčené technice, která nenáročnému řidiči bohatě postačuje".... ;-) Mimochodem, v tom testu se píše, že Fábia HTP při 130kmh papká 8,5litru!!!! Mnohem víc než třeba ten Twin-air, u kterého spotřeba "dramaticky roste", že?
Další pikoškou v testu výše je srovnávání litrového tříválce Toyoty a 1.2HTP.... nějakých 20% navíc objemu je dle testéra "lehce nefér souboj" :-)
Tohle vše mě fascinuje zejména s ohledem na to, že tříválec se bez jakýchkoliv štiplavých komentářů mohutně prezentuje u nové trojičky od VW.... Tříválec v těchto malých autech prý táhne skoro od volnoběhu a nemusí se vůbec točit, zatímco v Toyotě, která váží astronomických 100kg navíc (čili to samé, co bude vážit UP!, když do něj sedne jeden člověk navíc + nákup) platí, že "je v nízkých otáčkách velmi slabý, pro dynamičtější jízdu je nutné jej točit a točit"....
Prostě ta "asymetrie" je poslední dobou nějak zjevná.....
:-O
Z článku o Citigo (první dojmy):Tři válce a malá karoserie už nejsou synonymem pro nepohodlí, hluk a vibrace.
O Toyotě: Yaris s tříválcem pod kapotou bude mít hodně těžkou úlohu – veřejnost tříválce zrovna nemiluje. (ano, vím že jsou to auta z jiných tříd, ale z pohledu uživatele jsou to prostě tak jako tak pidiauta, takže tak diametrálně odlišný komentář je prostě divný)
Začnu odzadu. Co přesně považujete za diametrálně odlišný komentář? Že tříválce jsou dnes často synonymem pro hluk a vibrace a tedy že je veřejnost zrovna nevyhledává?
Mimochodem to malé, lehké Citigo má k dispoozici vyšší točivý moment (byť o 1 Nm) o 600 otáček níž. I to může být odpovědí na váš pátý odstavec.
Větu o lehce nefér souboji myslím není potřeba vysvětlovat, přesné rozdíly objemu motorů jsou uvedeny.
Ironizování tříválců má ve zvyku zejména širší automobilová veřejnost, což je prostě fakt a dnešní realita. Dle mého se to ale velmi rychle změní, protože tříválců (a dokonce možná i dvouválců) bude přibývat. Osobně mi tříválec nevadí, viz můj test HTP.
Druhý odstavec. Ano, Yaris prostě není schopen na dálnici tak svižné jízdy jako 99,9 procent ostatních nových osobních vozů, takže pokud jej zatížíte pasažéry, budete muset mít nohu neustále na podlaze. To je bohužel fakt na který bylo nutné upozornit. Fabia HTP by vám (můj odhad) ujela v každém případě. Jak říkáte, klidným jezdcům obvykle slabší motor nevadí, avšak i oni chtějí předjíždět a i oni se možná rádi svezou stotřicítkou.
Já myslim, že v globále je test v pořádku, kdo si chce najít jednotlivosti a vytrhávat je, vždycky tam něco bude.
K těm 99,9%- byl bych trochu opatrný, v české- 13 let staré automobilové realitě, budeme myslim rádi za 60% ( Otcův Logan 55KW mě naposledy na dálnici vrátil na zem docela rychle.)
EDIT: nevšiml jsem si těch "nových" pardon
Zdravím, určitě se nebudeme pouštět do nějakého výkladového souboje každé věty z textu výše.... Svůj názor jsem napsal, vy svůj, dál netřeba to pitvat ;-)
Níže vyjadřujete jistý smutek z toho, že někdo píše o vaší domělé "úplatnosti" :-) Já nic takového nedělám, nemám ve zvyku osočovat někoho bez důkazů. Já jsem psal o "asymetrii" při recenzování aut, snad jakási autocenzura při psaní o vybraných ( ;-) ) značkách....
Dám vám příklad: u Toyoty realisticky a lehce výsměšně píšete "Už dlouho se mi nestalo, abych měl velké potíže udržet při měření spotřeby dlouhodobě reálnou rychlost 130 km/h." Stejné potíže budete mít (vy nebo kolegové) až budete to samé měřit u Citigo se slabším motorem (44kW). Zde to ovšem prostě nenapíšete tak natvrdo, ale napíšete něco ve stylu "donutit vozidlo k dálniční rychlosti není úplně snadné, nicméně to jde". Čili objektivně napíšete to samé, ovšem to emocionální zabarvení tam dáte jiné.... (a narovinu, člověk si z přečtení testu neodnáší v hlavě tabulku s čísly, ale jistý pocit, že? ;-) A to je přesně to, co nazývám tou "asymetrií"....
Na to se mi těžko odpovídá, popravdě nevím co na to napsat. Určitě máte pravdu, že to či ono jde napsat různými způsoby, zase ale asi je něco jiného, když stotřicítku drží zuby nehty nejslabší citigo a yaris, auto o třídu větší, s cenovkou 330 tisíc. Prostě jsem to napsal takto, mám nějakou zkušenost s ostatními vozy, přišlo mě to dobře pochopitelné a dobře čitelné. Autocenzuru nebo vánoční prémie za tím opravdu nehledejme. Nechceme tu psát suchá data na jedné straně a na straně druhé pohádky typu anglických periodik, kde se dozvíte co autor snídal a jak ho pokousal pes...zkrátka se zde nějaký ten názor jednotlivce co otáčel volantem může objevit, mě osobně se to i lépe píše; když je o autě či nějakém tématu s ním spojeným co říci.
Ano, máte pravdu, pokud jste si z testu odnesl "jistý pocit" a to ten, že yaris je skvělý se čtyřválcem, zatímco s o 10 tisíc levnějším tříválcem není tak úplně vynikající, pak jsme se pochopili. Srovnání s tříválcem se nabízí, jsme v čechách a ať chceme nebo ne, HTP je něco jako referenční tříválec.
Netreba to dramatizovať. Je fakt, že litrový trojvalec v aute vážiacom cez tonu je proste bieda a na diaľnicu nepatrí. Fabia HTP je tragédia tiež, ale subjektívne živšia (čo je dané práve väčším objemom a krútiacim momentom). Tiež ale nie je určená na diaľnicu. Testér podľa mňa dostatočne naznačil nezmyselnosť trojvalca hlavne v kontexte výborného 1,33 VVTi v ponuke Yarisu drahšieho o pár korún; aj vo svetle tejto skutočnosti si môžeme o trojvalci v Yarise myslieť svoje (aj keď Yaris 1,33 stojí presne toľko, ako Focus II sedan s motorom 1,6 - 1139 eur).
Skrátka trojvalec VVTi neospravedlní svoju existenciu ani nízkou spotrebou (na diaľnici dramaticky stúpa spotreba - to platí pre všetky maloobjemové motory vrátane HTP), ani cenou (za 10t navyše mám 20 koní, štvrtý valec a šiesty stupeň naviac). V tomto kontexte je kritika oprávnená.
Či je ten postoj rovnako kritický aj vo vzťahu k trojvalcom od Škody, je na samostatnú debatu.
S Yarisom 1.0 občas na diaľnicu chodím, robím naraz zhruba 100 km. A v rámci limitov je to vpohode. Respektíve - autor testu má pravdu. Na udržanie 130 km/h mu treba viac šlapať na krk. Ale prečo by som to robil?
Mnoho áut po našich diaľniciach chodí rýchlosťami okolo stovky - plus/mínus. Že by na to ich autá nemali? Rozhodne majú, aj tie s výkonom 50 kW a menším. Dôvod je v tom, že títo ľudia riešia spotrebu - ja ju riešim tiež, trvalá jazda 100-115 km/h ma v Yarise stojí o liter a pol menej ako stotridsiatka.
Tvrdenie, že trojvalec VVTi nemá ako ospravedlniť svoju existenciu, je hlúpe, kámo. Nejak si nám spyšnel. Nie každé auto je určené na diaľnice a na dlhé rýchle presuny. Na to si zabudol? Rozhodne ale trvám na tom, že hoci je Yaris 1.0 primárne mestské auto, aj požiadavku občasných diaľničných presunov splní bez veľkého reptania a s prehľadom. S malou spotrebou a nizučkou poistkou.
Že je Yaris drahší? Ktoré japonské auto nie je? Spolu so striedmejšou výbavou. Na oplátku dostávaš kvalitu a spoľahlivosť, a rozhodne nižšie prevádzkové náklady, ako má spomenutý Focus 1,6. Vyššia investícia sa môže celkom dobre vyplatiť.
Kľud Klaudius, neurážam Tvoje auto. O pochybnostiach nad existenciou VVTi som sa vyjadril práve v kontexte prítomnosti len o minimum drahšej 1,33 VVTi, ktorá je (to musíš sám uznať) o dosť lepšia ako 1,0. A tvrdím, že by si s ňou dokázal jazdiť rovnako úsporne, ak občas pôjdeš mimo mesto (menšie zaťaženie, šiesty stupeň...).
A uvedom si, že Tvoj Yaris je staršia generácia, neviem, aký je tam rozdiel v hmotnosti a emisnej norme, ale tipujem, že nový Yaris 1,0 bude subjektívne lenivší, ako Tvoj. Viem to porovnať na Focuse I a II s rovnakým motorom; hmotnosť a emisná trieda robia svoje a subjektívne je medzi tými autami s nominálne rovnakým výkonom veľký rozdiel.
Rozdiel v hmotnosti novej a predchádzajúcej generácie nie je.
A keďže môj Yaris absolvuje minimálne 90% prevádzky v meste na jazdy do 10 km, je úplne zbytočné vrážať akúkoľvek, aj neveľkú sumu do väčšieho motora. Výkon navrch vpodstate nevyužiteľný, poistka zbytočne vyššia. U nás je u novej generácie rozdiel medzi motormi 1.0 a 1.33 vo výbave Active rovných 600,-€.
No vidíš, Ty si potom ideálna cieľová skupina pre danú konfiguráciu. Ak sa z 90% pohybuješ po meste a jazdíš trasy do 10 km, je aj tých 600 eur príplatku zbytočných. Notabene v situácii (na Slovensku stále nie bežnej), keď je Yaris vašim druhým autom určeným do mesta a na rodinné jazdenie máte väčšie.
P.S. V Yarise určite nemáte EURO V, že?
Aké Euro plní motor nášho Yarisu mi je úplne a totálne ukradnuté.
Dve autá sú u nás absolútna nutnosť. Bez nich by sme to s tromi deckami stíhali veľmi ťažko. Dve práce, škola, škôlka, futbalové tréningy, plávanie, logopédia, lekári - a všetko inde.
Inak s tým Yarisom chodím po diaľnici jedine preto, že naň sme kupovali známku - kvôli nepravidelným manželkiným cestám do Trnavy do školy. Ja som začal jazdiť po slovenských diaľniciach až od jesene tohto roku (dovtedy som sa im úspešne vyhýbal) a nemalo zmysel platiť tých pár mesiacov do konca roka diaľničnú známku. Budúci rok dostane známku Kangoo a Yaris možno nie. Aj "pracháči", čo si dovolia živiť dve autá, musia šetriť. ;-)
ano, HTP na dálnici má něco mezi 7-8 litry.... ale rozhodně to není někým naměřených 12 :-) to už taky závodil do kopců na trojku 150 :-)
v klídku, když po rovině pojedete předpisových 130, a do kopce se nepoženete, ale pojedete tak 110, max.občas předjedete kamion, tak, vám výsledná spotřeba vyjde asi 6,5 :-))) HaHa :-))) a to BEZ nutnosti podřadit vůbec z pětky na 4řku, nebo 4řka MAXIMÁLNĚ :-)
Od jisté doby už testy na auto.cz nečtu, jen komentáře pod nimi. Myslím, že podávají mnohem objektivnější pohled na auto, než text testu, nedejbože bodové ohodnocení.
Také bych si přál štědré vánoční odměny, bohudík (nebo bohužel?) se však nevztahují k výsledkům testů. Trochu mě to naznačování prodejnosti zdejších redaktorů mrzí, ne každý je český politik ;-) . Nebo snad klasické české "podle sebe soudím tebe"?
Smekám před odvahou redaktora psát pravdu. A v kontextu ke škodováckému HTP snad jen diskusním prosťáčkům sděluji - možná už chápeš, proč je tu Fabia třídně nejprodávanějším vozem...
Mimochodem, pokud má Yaris v protivětru problém udržet stotřicítku, neví někdo jak jede Fabia HTP na déjedna? Jel jsem ten motor pár stovek kilometrů, a pouze s trochu delší předvídavostí jsem si to šupajdil tak, že jsem nebyl nikde brzdou provozu, a běžně jsem na státní i předjížděl, v podstatě vynikající základní motor. Pružnost na semaforech ve městě je doslova ohromující. Ostatně, znám to i tak, že mě tu předjídí na devadesátce běžně řada firemních Fabií na HTP rychlostí cca 110. Tak jak je to?
S tím rozdílem, že HTP je o dvě deci objemnější, to prvně. A základem pro Fabii je 43 kW šestiventilovka, která je na tom o dost hůře než silnější 12V verze. To zase pro změnu autor nedodal.
Taky je to dáno celkovým přístupem naladění motoru. Zatímco HTP pojede od cca 1500 ot. do cca 3000 ot., slabší verze v užším rozmezí a stará 40 kW snad jen v rozmezí 200 otáček, tak Yaris nabízí lineární charakteristiku. Spotřebou je přitomstále podobný, ne-li lepší.
Tak to nemas pravdu. Slabsi a silnejsi (47 kW) motor jsou rozdilne hlavne ve vyssich otackach - tak od 4500 dale. Po meste nepoznas rozdil. Zkousel jsem oba, nez jsem pred mnoha lety koupil kombika a ten mel tak jako tak jen tu silnejsi (ja pisu s usmevem "tu mene slabou" ) verzi.
Na semaforech parada, rozjezdy casto prekvapily i majitele papirove podstatne silnejsich aut :-) Jinak pokud znas Ostravu, tak krizovatka u vodarny na Marianskohorske smerem na Muglinovskou - ja stal z kopce v pravem, kamos s TDI 66 v levem (tehdy jeste vedly oba pruhy rovne). Na odpich jsem byl rychlejsi a zhruba do 80km/h na mne ztracel. Pak tam kopnul trojku a proletel kolem mne a ujizdel.
O srovnani s tehdejsim novym Yarisem ti radeji psat nebudu, abys nemusel pohrbivat modlu (byl to pro opevovaneho japonce debakl, ja vim - ma o dve deci mensi objem).
Na dalnici Ostrava - Praha jsem jel tempomatovych 130, drzelo to i do kopcu, ale zrychlovani do dlohuyho tahlyho bylo jakoby nebylo. Spotreba 8,2 na teto ceste, jinak celkovy prumer pod 6,5 v taxikarskem rezimu. Poruchy na asi 80 tisicich km veskere zadne. Zahral se hned (2.5l vody), to v zime potesilo...
Kazdopadne 1,2 HTP/47 je dost dobry na ucely, ke kterym ho Skoda pouzivala.
Podívej se na křivky výkonu a točivého momentu, tam jasně ukazuje právě porovnání 40 a 47 kW ten největší problém, který dokáží někteří považovat za výhodu (Áda by v tom viděl jediné malé plus této černobílé televize). Za plus by se to dalo považovat, kdyby měla Fabia více jak 5 kvaltů, tak alespoň 8, protože od těch 80 je ticho na pěšině, to ta tvá 47 kW na tom je lépe v těch vyšších otáčkách, které od těch 80 prostě chtě nechtě přichází ke slovu.
Při delších cestách mám zkušenost třeba s Hondí 1,2 v Jazzu a i když je ten motor na první pohled mlejší než HTP, tak v konečném důsledku je Jazz o dost lešpí a takové spotřeby i při 130 na dálnici Fabia nedosáhne...
Neříkám, že HTP je vyloženě špatný motor, spíše průměrný a hlavně, že srovnání dvanáctistovky ve výkonnější vezi s základním litrem je dost nefér. Možná by bylo alespoň lepší srovnat se slabší verzí HTP.
Jinak Ostravu až tak dobře neznám... musel jsem to dohledat na mapě a nejsem si jist, jestli jsem tam někdy jel.
Vsak ja zese nerikam, ze HTP je vylozene nejlepsi :-)
Moje HTP prestalo tahnout tak od 140, pak uz rucka jen lezla, aby se nereklo. Do te doby to jelo prekvapive dobre.
Na dalnici mi ta sestka vylozene chybela, 47 verze by ji pobrala.
Jasne, srovnani 1,0 x 1,2 ve stejne velkych a tezkych autech je nefer, ale jde spis o ten zaver - 1,0 je na hrane, kdezto 1,2 je uz mozne normalne jezdit.
s 1,2 12V, bych dodal ;-) Osobně se nedivím těm, co nadávali na HTP 40 kW, to i z vlastní zkušenosti jsem rád přesedával do Favorita, jako dynamičtějšího auta :-O
Táhnout je dost variabilně uchopitelné slovo. Ale víceméně souhlas. Dokážu si ale představit lepší motorizace do Fabie.
Ale zpátky k Yarinovi. Autor má pravdu, že 1,0 nemá moc smyslu při možnosti mít 1,33 za minimální příplatek, tam není pochyb. Jen zdůrazňuji, že 51 kW není u Fabči taky základ.
PS: Mohl bych povyprávět porovnání pružnosti HTP 47 kW s mým exFavoritem, ale to bych už spouštěl moc "flame" a OT. >:-[]
Tak ale jen pro Tebe... Určitě znáš úsek nové tříproudé D1 od Bělotína směrem k Hranicím. Najížděl jsem na ní od N.Jičína přes tu táhlou levou docela rychle (taky jsem tam jel asi po sté), takže jsem v ní předjel FI 47kW. Jelikož ale těch 120, co v té zatáčce mívám, nepřekračuju ani na D1, tak mě hned Fabiový jezdec vzal. Tak jsem si řekl, že zkusíme, co se za HTP s červeným P skrývá. A tak jsem to sešlápl, šicí stroj se rozezněl, hodil levý blinkr a jel. To on samozřejmě zpozoroval a začal taky přidávat. Zprvu jsem se držel, ale jak píšeš, tak nad 140 a v momentě, kde se dálnice mírně zvedá na úpatí kolem Hranic jsem ho začal dohánět a předjíždět, dotáhl jsem to někde k 155 až 160.. Nečekal jsem to, navíc jsem jel na LPG (pravda velmi dobře seřízené, plus Fanouš byl ve skvělém stavu.
Takže řidič Fabie musel asi drhnout zuby >:-[]
Nicméně kdyby tam nebyly ony 3 pruhy, tak věřím, že bychom byli pro některé jiné dálniční střelcepřinejmenším brzda, když neřeknu, že rovnou k smíchu >:D
JInak mi to pripomnelo me autozacatky - to jsme jeste s kamaradem tunili o stosest. Mel jsem Rko v krasnem puvodnim stavu, ale motor a prevodovka kaput. Tak tam sel motor z faka + prevodovka ze zavodniho Rapidu (ctyrkvalt, co pry jel pres 200). A jeli jsme to na Misteckou vyzkouset. Od Makra (ktere tam jeste tehdy nebylo) jsem dal plny kotel, trojka, ctyrka a sledovali jsme rucicku... Nekde pri 180 (techo) jsem zaregistroval ve vnitrnim zpetnem (ta vnejsi se uz davno zklapla) svetla a kolem nas prohucel M-B S. Jeho ridic ridil dvema prsty a v druhe ruce mel mobil - to byla tehdy vzacnost. Prekvapene se na nase auto koukal, pak rekl neco do telefonu a v te rychlosti proste uplne normalne odjel. Jakoby to odpichl od patniku nekde na semaforech!
V tom jedinem okamziku jsme pochopili, ze tuning je pro decka a pro lepsi auta chodime k dealerum >:D
Kolik Fabii skodovka proda celkem? A kolik proda Toyota Yarisu? To, ze je Fabia na domacim trhu nejprodavanejsi nema nic spolecneho s kvalitou auta ci motoru a jenom opravdovy diskusni prostacek by ocekaval neco jineho. Ale to ty dobre vis...
Mimochodem, vyse uvedenym prispevkem se ti uspesne povedlo se zaradit prave mezi ty, tebou zminovane, diskusni prostacky.
On se tam zařadit nemohl, on této kategorie guru jest.... ale zase co čekat od člověka ražení PS-VB.... v davu hrdina, s igelitkou v podpaždí a sám zbabělec, ať už lidský nebo tady hlavně diskuzní.... pro ostatní nic nového....
Ja zas smekam nad tym, ako sa dokazes ku kazdemu nekoncernovemu autu vyjadrit, aky je to srot, a ako ma kazde koncernove auto odzbroji svojim dizajnom (ktory je v tvojom ponimani nie subjektivnou vecou, ale objektivnou, samozrejme tvoj nazor je ten objektivne spravny), jazdnymi vlastnostami, vykonom, spotrebou, a vlastne uplne vsetkym...
Mohol by si sa este dat dokopy s Adom, on ma rovnaky nazor, len este teda samozrejme je potrebne, aby to auto bezalo na naftu (z jeho postou mam pocit, ze jemu na naftu funguje aj mixer v kuchyni)...
Velmi mi to pripomina tento obrazok, akurat si zamen znak ;-)
[odkaz]
Nie ze by ma do toho daco bolo, len si si mozno este neuvedomil, ze ked to robis v naozaj kazdom komentary a tak okato, tak ludia ta uz maju samozrejme prekuknuteho... Kazdopadne mohol by si sa s nami aspon podelit, kolko ti za tuto narocnu pracu koncern plati, mozno by sa nasli aj dalsi ludia, ktori by ti robili vypomoc...
Co sa inak auta tyka, holt, je to mestke vozitko, podla toho by sa k nemu malo pristupovat... Jeho majitelia nebudu urcite fleetovy zakaznici, ktory s nim budu denne travit 6 hodin na dialnici... Je ale pravda, ze urcite, ked uz, kupil by som 4 valec, predsa len je rozdiel iba 10000 Kc oproti 3 valcu... V minulej generacii to bolo ale 35000 Kc, a to uz bolo naozaj na zvazenie, ci kupit 3 alebo 4 valce... A nakoniec som este rad, ze Toyota sa nepripojila k tomu europskemu turbo cirkusu, a je vidiet, ze ide aj bez preplnovania plnit Euro V, len Europskym automobilkam sa nechce motory cibrit, im staci nainstalovat preplnovanie, a problem s CO2 je v Europskom teste spotreby vyrieseny :no:
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Měl bys k tomu přistupovat racionálněji. Ono by klidněšlo pak srovnávat třeba s Fluencem nebo i30... ... Focus prvně bude brát více, je úplně jinak cílen, je již výběhovým pomalu se nevyrábějícím modelem a některé prvky výbavy do něj nedostaneš, i kdybys mervomocí chtěl.
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
A o tie prvky, ktoré do auta nižšej strednej triedy nedostaneš, ale do Yarisa áno, určite bude medzi kupujúcimi verzie s 1,0 R3 obrovský záujem. ;-) >:-[]
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Kdo si kupuje Yarisa? Pětičlenné rodiny, chlapi na dlouhé dálniční přesuny nebo Klaudius pro svou manželku? Povídej ;-)
A co ocení manželka v městkém provozu, ale i ty, jen si nenalhávejme, dlouhý nepřehledný převis nebo perfektní couvací kameru?
A co ta manželka v městkém provozu, bude létat jako splašená 150 km/h nebo bude poskakovat v zácpě?
A co ty jako její manžel oceníš? Že má auto s velkým nevyužitelným kufrem, ale co chvíli platiš lakovnu a spotřebu kolem 8l/100 km nebo raději dáš přednost, když bude jezdit bezpečně kolem 6l/100 km?
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Poznám rodinu s dvomi už nie najmenšími deťmi, ktorí majú Yarisa ako jediné a teda rodinné auto. Poznám aj Klaudiovu situáciu, ale tipoval by som, že ten prvý príklad je pre SK/CZ typickejší. ;-)
Manželky v mestskej prevádzke najviac ocenia vyššie a bezpečnejšie SUV. ;-)
Ja ako manžel ocením, ak pri občasnej výmene áut nebudem dolovať rýchlosti nad stovku v 5000 otáčkach. Manželka ocení, ak motor nemusí vytáčať ako besný, rada jazdí pri nízkych otáčkach. ;-)
68 koní za 6 l vs. sto koní za 6,3 litra, manžel volí to druhé. Manželka o spotrebe auta netuší a je jej ukradnutá.
A Ty čo? Nejazdil by si radšej na o dve triedy menšom aute, ako máš? A neklam si do späťáku. ;-)
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Pokud ale bude někdo kupovat nové auto (počítám, že v tvém popisovaném případě šlo beztak o koupi ojetiny a auta "nějak ty poslední prachy dáme dohromady) a bude mervomocí chtít do Yarisu cpát celou rodinu (to již svědčí o jeho "šílenosti"), tak má za pouhých 10t 1,33 s šestikvaltem, což je výborná motorizace.
Pro CZ/SK je dnes již typičtější koupě subkompaktu, všechny i30, Ceedy, Fluence, Megany, 308, Focusy II atd. jsou dnes za ceny toho dobře vybaveného Yarisu.
Takže chceš říci, že Klaudius měl koupit manželce X5 a on jezdit na Kangoo? Ale no tááák! SUV se bude hodit pár mladším blondýnkám, kterou si pořídíš spíše jako milenku, dospělé ženy s rodinou směle ocení tohodle prcka, možná ještě lépe. Takže pro milenku SUV, pro manželku Yaris. A stejně je to dětinské srovnávat X5 s Yarisem, teda kdyby alespoň to X5 stálo stejně jako Yaris.
Chceš říct, že ten Focus bude jezdit za 6,3 l/100km? Iudex, nechtěj abych tě požádal o zaznamenávání tvého exauta na spritmonitor. Udělám to za tebe: [odkaz] Skoro 8 litrů.
Od kdy manželky neřeší spotřebu a peníze? :-O
Já? Myslíš jako třeba ve Fabce? Ne, nejezdil, však ty taky ne a víš moc dobře proč, stejně jako já.
Jde o to, že tady kritizuješ Yarisa za základní motor, je to podobné jako kritizovat cokoliv jiného za základní motor, třeba i Focusa III, stejně tak jej můžeme kritizovat za méně místa vzadu na hlavu, malý kufr a hlavně vysokou cenu... ale přitom zapomenout na jiné jeho přednosti (rozhodně nemyslím design)
Jako bonus tu máš proti tomu Focusu jen za 10t lepší motor.
A na závěr ještě porovnání s Fabkou... Tohle oplakávání tříválce mi příjde úplně stejné, jako tady předvádějí ti, co pláčou nad HTP, přitom mají za pár korun možnost si vzít TSI, nikdo nikoho do 1,0 VVT-i ani do HTP nenutí.
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
No vidíš, už sa nakoniec blížiš k tomu, čo som tvrdil na začiatku: že 1,0 VVTi nemá opodstatnenie v kontexte prítomnosti 1,33 VVTi len za 10t. navyše. ;-) Tých 6,3 l (hrubý odhad, realita je ešte lepšia: [odkaz] ) bolo totiž mienených ako spotreba Yarisu 1,33, nie auta nižšej strednej triedy.
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
To ale vůbec netvrdím. V první řadě jde o možnost výběru: + .
A proč bych dával za motor do auta pro manželku do města 10 000 kč navíc, který spotřebuje o cca 0,3 až 0,5 litru více, čili cca 1500 Kč na 10t km, 15 000 Kč na 100t (víc manželka nenajede), plus ušetřím na servise (jedna svíčka méně >:D ) a pojistce, takže za nějakých cca 5 let ušetřím 10t+5t+cca 7,5t, což je 22,5t a za 22,5t, to je docela pěkná dovolená pro mne a pro milenku, tak proč to cpát do auta pro manželku?
Říkám ti furt - dívej se na to racionálně >:-[] >:D
PS: Teď by mě zajímalo, čím jezdí Klaudiova milenka :-O >:-[]
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Pohľad skrz spritmonitor hovorí, že spotreba Yarisu 1,0 je 5,8 a spotreba 1,33 je 6,0, teda žiadny pollitrový rozdiel, ale 0,2 l na sto. Pri priemernom nájazde malého (prí)mestského auta dajme tomu 10t km ročne (Klaudius hovorí dokonca len o 10 km jazdách denne) to žiadna dovolenka nie je, ale (ak pristúpim na Tvoj matematický pohľad) 0,292 eura na sto km, ergo za celý rok 29,2 eura. To je jeden nákup rožkov a jogurtov v Tescu. Tvoja matematika akosi zlyháva. ;-)
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Kolik si těch nových Yarisů na porovnání v tom Spritmonitoru našel? Jde o to, že zatím tam toho statisticky nebude mnoho ke zpracování. Hoď odkaz.
Tady je pouze normované měření:
1,0:
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.7 / 4.2 / 4.8
1,33:
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.6 / 5.4
Při jízdách pro městě tam rozhodně bude půl litru.
Matematika je v pořádku, odpovídá i tvé, jen ty vycházíš z minulé generace zatímco k nové nemáme data.
A zapomněl jsi připočítat pořizovací cenu a pojistku. Za těch pět let na jednu dovolenku ušetříš, ne že ne.
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Tak vidím, že ma máte dokonale zmonitorovaného. >:D
Iudex - jeden zásadný omyl. Yaris nejazdí bežne do 10 km denne, ale do 10 km jedna jazda - t.j. od naštartovania do vypnutia motora. To znamená, že denne poskakuje po meste, jazdy 30-100 km skutočne sporadicky. 10 km denne, to by nám ten Yaris vydržal do dôchodku... ;-)
Manželky rozhodne (aspoň vo väčšine prípadov, čo poznám) neocenia do mesta SUV - ony ocenia kompaktné rozmery, dobrú manévrovateľnosť a ľahké parkovanie. Spotreba je dôležitá a mestských 6.2 litra v podaní manželky je uspokojujúce číslo. Kangoo s 1.5 dCi/105k absolvovalo to isté poskakovanie so spotrebou 7.4 litra...
Yaris - podľa toho, čo som zistil na internete, hmotnosť nového a doterajšieho Yarisa 1.0 je prakticky zhodná, rovnako ako motor a prevodovka.
Bývalý kolega jazdí s Yarisom 1.33, poskakovanie po meste hovorí že 6.5 a mimo sa zmestí do 6.
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Písal som že priemerný nájazd takéhoto druhého, mestského auta odhadujem na 10000 km ročne: Som v Tvojom prípade ďaleko od reality?
Inak spotreba 6,2 v meste je super, tam niet o čom. Ja mám momentálne na oboch autách (dosť rozdielny výkon a hmotnosť) priemer 7,1 l. Ale to je viac mimomesto.
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Aj menej ako 10 tisíc za rok. Priplácať za silnejší motor nemalo zmysel, za kvalitné a trvácne auto áno. Inak ja sa aj v meste zmestím do 6, manželka predsa len nie je technický typ a má tým pádom trošku ťažšiu nohu.
Priemerka môže byť u rôznych váh a výkonov podobná, ale v meste by bol rozdiel znateľný.
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Ja som ten rozdielny výkon a hmotnosť myslel medzi mojimi dvomi autami, neporovnával som s Tvojím. To bolo len na ilustráciu, že nie vždy vyšší výkon (60 k) a hmotnosť (290 kg) musí znamenať vyššiu spotrebu. U nás paradoxne úspornejšie jazdí manželka. :-)
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
To som pochopil. Ale hovorili sme aj o rozdielne výkonných motoroch v Yarisoch, takže berme do úvahy analógiu.
No, Tvoja manželka na to asi menej dupe. ;-) Ja zvyknem jazdiť citlivo a umiernene, divoké časy mám už dávno za sebou. Zásadne v limitoch, mňa namerajú, iba ak by som prehliadol tabuľu.
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Ani ja na to nedupem a nezávodím, jazdím vcelku plynule. Ale manželka jazdí tzv.dízlovým štýlom, ako voľakedy na Octavii TDI, t.j. nízke otáčky, žiadne vytáčanie. Atmosfére sa tento štýl moc nepáči, ale turbobenzínu vyhovuje a možno aj preto rovnaká spotreba pri rozdielnych autách. ;-)
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Ta má jaksi nemá řidičák >:-[] Ale, co to krátce zkoušela, tak jí to šlo, takže zatím aby nepošlapala mé řidičské ego, ani řidičák dělat nebude >:-[] >:D Jak ne mezi medičkami? I mez inima jsou výjimka, třeba ta má veterinární ;-)
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Sry,ak jazdis na Yarise,nechcel som sa ta dotknut,to neznamena,ze je len pre zenu s dietatom,len povedane ako trebars pre nu! :-) Druha vec,ix20 je ina trieda,je vacsie,hlavne vnutorne...vid cisla. Ale takisto vhodne pre mladu rodinu s jednym/dvoma detmi,uplne v poho. A to je moj pripad. A k tomu korabu silnic :-) no to ne,leda oproti citigo :-)
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Tady Yaris by o rodině s jedním nebo dvěma dětmi posloužil velmi podobně jako ix20. To jsou minimální rozdíly.
Oháníš se tady, že je to pouze tak pro manželku, ne pro tebe, přitom jezdíš stejně velkým, uvnitř opravdu minimálně větším, autem. Pokud chceš vidět, co je prostor, tak si sedni do Mondea, S-Maxe, 5008, 508... prostě cokoliv, co je alespoň o jednu až dvě třídy opravdu větší, ne jen vyšší.
Příjde mi to celé jako lhaní si do kapsy... dělání z komára velblouda...
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
jájha...ty si si proste z mojich slov vymodeloval myslienku,ktora sa ti hodí... Lebo nikde netvrdím,ze Yaris je len pre zenu s dietatom,ale ze pre nu je urcite lepsia volba Yaris ako citigo...to je snad rozdiel? Kde prirovnavam ix20 k takemu trebars S-maxu? (ktory mimochodm poznam)...s Yarisom je ale určite porovnatelne vacsi,aj preto ho mam...ale netvrdim,ze taky Yaris nie je pre mladu rodinu vhodný...kua!
ze tu riesime vec viac v osobnej rovine a nie niečo o komaroch s ťavami? :-)
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Dufam,ze to nemyslis vazne...lebo riešiš uplnu hovadinu :no: Kedze mam uz ix20,nebudem si kupovat mensi yaris...mozno pre zenu s dietatom by to "aj" u nas bola dobra volba...to ze je yaris maly pre nas vsetkych a moje potreby,no a? Aj Auris mi bol maly...
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
No nic, je to marné...
Problém tkví v tom, jakje tady v korea clubu časté, že máte pocit, že jste svým autem nějak vyzráli nad vším ostatním. Třeba viz ty s tvým pořád ještě malým autem (opravdu není velké, viz mnou nabízené srovnání s opravdu velkými auty), který tvrdíš, že máš o tolik více než je Yaris. :-O
Je to podobné, jako by tady napsal někdo, kdo jezdí například Golfem Plus, že Golf není pro něj...
Ale nechme to tak. Chápu co tím myslíš, jen mi to příjde trochu krátkozraké, resp. při šířce trhu se rozplývat nad miniMPV a zároveň o B-classe mluvit jako o malém.
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Ja myslim,ze ja nemam problem,ten je niekde na tvojej strane a netusim,preco tu vlastne spominas ix20 a mna, ked som tu porovnal Yarisa s Citi a ich cenu. Nikde tu nebola o tom reč len ty si to vytiahol :no:
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Ale je to stejná třída... Podobné ix20 a i20, která nabídne taky prostor 4 lidem, podobně jako ix20, rozdíly jsou, ale ne tak hmatatelné abych řekl, že i20 by nebyla pro mne. Možná jsem tě vzal moc doslova, mea culpa, ale prostě jak se dívám na ta auta vedle sebe, tak až takový orgasmus velikosti nezažívám... ;-)
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Pozor, aby nedošlo k omylu - ix20 je priestorovo naozaj niekde inde. Je to malé MPV, dvojča Vengy, čiže porovnávanie je jaksi mimo misu. Yaris je malý hatchback, proti nemu tak i20, no ten by veľa šancí proti Yarisu nemal.
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Tak to je ale potom hodně velký rozdíl :-O >:-[];-) To víš, Navtechovatím, brzy koupím ještě o dvě třídy větší auto a vás v těch malých šmejdech budu přehlížet >:-[] >:D
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Tak R-R ponúka viac noblesy, ale priestoru už ani nejak nie...
Ale popravde, neviem si predstaviť tvojich zákazníkov, aby Ti to vynieslo na poriadneho medveďa... >:-[]
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
No keď Ti Tvoji budúci kolegovia vyštrajkovali vyššie platy, to sa tešíš, čo?
Inak o tom prehliadaní "plebsu" zo strany lekárov by som vedel rozprávať, naposledy jeden riaditeľ súkromnej stomatologickej kliniky z južných Čiech, to aj otrlá sudkyňa zírala.
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Jj, vystávkovali nám 800 kč hrubého, to je přesně jedna splátka na S-Classe >:-[] >:D;-)
Se soukromníkama to je těžké. V tomhle jsem dost skeptický, beru to jako jeden z největších problémů financování 8-s A zubař není to stejné co já nebo třeba tvá ségra ;-)
Ale nechceš sem tahat diskuzi a la novinky.cz nebo z jiného bulváru? Nebo můžeme to přehlížení plebsu hledat i mezi právníky, což bude určitě velký problém :-O
Jen upozorňuju na to, že bych nerad takového snižování kvality diskuze na úroveň hospodských řečí ;-)
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
Nedebatujme príliš konkrétne, ber to v úvahu. ;-) A ja do hospody nechodím, tak si tú potrebu hospodských rečí musím s niekým vyplniť, trebárs s Tebou tu. >:-[]
Re: Na to, že to je len o par korun drahsie ako citigo...
To by si sa divil, že v Yarise zrovna málo miesta - vzhľadom na triedu - nie je. Kufor nepatrí k najväčším, ale tiež nie je najhorší. Malý hatch nekupuješ kvôli kufru.
Souhlas, manual do mesta prestava davat smysl. Toyota Verso S ma s Multidrive S dokonce mensi spotrebu nez s manualem. Nissan ma zase Micru s novou CVT. Je to jen otazka casu, kdy cena klesne a rozsiri se.
Zbytecna diskuze a uplne zbytecne odmitani maleho motoru. Kdo chce jezdit prevazne do prace 10-15km, muze davat mensi motor lepsi smysl. Nejde jen o mensi spotrebu v ustalene rychlosti, ale mensi motor se drive zahreje a drive mu spotreba klesne. PS: Novy Yaris se mi velmi libi.
Re: najzabavnejsie su prispevky miesneho s.prostacka GTI :D
Tak v tom prípade si ty ten druhý. :-!
Staviate sa jak hovienka v tráve. Nejde o to, či má pravdu alebo nie, ide o to, že nereaguje priamo naňho a na konkrétny príspevok, ale vyrýva úplne mimo, od veci a bezdôvodne. To robia a schvaľujú iba ak chudáci bez rozumu.
Re: najzabavnejsie su prispevky miesneho s.prostacka GTI :D
Klaudius, ale pri citani GTIho prispevkov musis aj ty vidiet,ze on robi presne to iste,len to obhadze radoby mudrou patlaninou,aby to nevyznelo tak jednoducho priamo ako teraz...mozno to nenapise konkretne na jedneho cloveka,co je horšie,hadze to rovno na cele skupiny ludi.
S Yarisem II 1.0 51kw jsem najezdil dost km a s článkem teda moc nesouhlasím. Na dálnici úplně v pohodě, je třeba udržovat tacho 140 (skutečnost 130), kde má motor docela dost síly i ve stoupáních. (vyzkoušeno Brno-Praha ve 4 lidech, spotřeba 5,8 měřeno dotankováním) Paradoxně se s tím na dálnici jezdí líp, než na členitých okreskách, kde chybí výkon v případě potřeby předjet nebo při zrychlení do kopce. Je to litr a při koupi je třeba s tím počítat. Co se týká srovnání s HTP – Yaris má lepší zvuk, hbitější reakce na plyn, pocitově lepší zrychlení, menší krouťák mezi 2-3 tis ot./min, o 1-2 litry menší spotřebu snad ve všech režimech, lepší kulturu chodu (HTP když se nastartuje, tak to na chvilku zatřepe celým autem). Otáčky prostě k litrovýmu Yarisu patří…..hlavní je, že se to nijak neprojevuje na spotřebě ani hlučnosti. V článku je cosi o neustálém držení motoru v poslední třetině rozsahu otáčkoměru, to je blud, ke svižnější jízdě stačí otáčky mezi 3000 a 4000, k 5000 se chodí jen výjimečně a k 6000 to nemá cenu, tam už to víc netáhne. Dále spotřeba 7,4 snad ani s tímhle motorem ani nejde dosáhnout (mě se to teda ještě nepovedlo), to tomu musíte asi hodně ubližovat. Podle mojí zkušenosti Fabia II HTP na Yarise II a III 1,0 jednoduše nemá v ničem, kromě trochu většího kufru a stašně důležitýho ovládání palubního PC :-).
Tiež názor. Podľa mňa Yaris s litrovým motorom proste nie je vhodný na denné diaľničné štreky, na pohodlné jazdenie vyššími rýchlosťami mu predsa len nejaké koníky chýbajú. V prípade potreby zvláda, ale na diaľnicu radšej silnejší motor.
Hele, vy chodící reklamy va Fauwé a Škodu, mě to nevyvrátíte s Yarisem se prostě jezdí skvěle a řídím ho radši než Octavii a to mi nikdo nevezme....A postavit motor o menším objemu proti vyššímu a pak ho pomluvit umí každej bambus, v tomto případě je to ale velký umění, protože ta jednadvojka od škody je téměř ve všem horší. A těch pár Nm navíc si snadno vynahradíte otáčkama. Otázkou je, k čemu vlastně ty Nm níž jsou, když má ta haťapka stejnou spotřebu jako 1.6. Soudruzi udělali chybu, protože kdyby do fábií montovali místo HTP motor 1.6 MPI 75 kW, měl by stejnou, né-li nižší spotřebu, důstojnej výkon a odpadl by jim rádoby vývoj paskvilu 1.2. Jsou prostě lepší auta než koncern......mějte se hoši :-)
Ja s litrovým Yarisom (samozrejme nie najnovšej generácie) občas po diaľnici jazdím (už som to tu niekde písal). S prázdnym autom sa trvalých 130 dá - za protihodnotu 7-7,5 litra. Ale je to zbytočné, stodvadsiatka stojí minimálne o liter menej. A nechcem si to predstaviť s plne obsadeným autom. proste autíčko a motor do mesta a na okresky, nad 100 len občas. Na to naozaj radšej 1,33.