Novinky
kedze 1.6tka je slaba a 2.0 zase pre bezneho cloveka prisilna a pridraha je teda jasne preco su predane pocty mazdy na bode mrazu 😉 navyse diesle su uz extremne drahe.
chyba tomu nejaky zivy motor aspon 85 kw ako ma lancer, na co mi je 111kw? pretekat sa nemusim a zase 77 je malo 😉
chyba tomu nejaky zivy motor aspon 85 kw ako ma lancer, na co mi je 111kw? pretekat sa nemusim a zase 77 je malo 😉
Souhlasim. Chybi tomu nejaka stredni motorizace (nicmene 1,6 je podle mne obecne dostatecny zaklad), pripadne aspon nejake lidske ceny dvoulitru. BTW. kde je porad ten Sky-G motor?
Přesně , chybí tomu SKY 1,6 a 2,0 které budou výkonově alespoň v průměru. Tato 1,6 je stejná jako v původní Mazdě3, akorát je udušená :no:
Motory jsou společně s interiéry největší slabinou Mazdy. To se má změnit, ale bohužel proces změny trvá dlouho...příliš. Nejprve bude CX-5 a až pak v roce 2013 nová 3 a 6. Snad zatím Mazdě neujede vlak...
mazde usiel vlak uz davno, tu 10 rocnu 1.6tku so 77kw si kto prosim ta dnes kupi?
jedine ten co sa do aut nerozumie, navyse tento motor je s 5 manualom kde uz mohla byt aj 6tka a ako alternativa 4st automatika? To sme uz 20 rokov za opicami
takze je jasne preco v tabulke predajnosti jednotlvych znaciek mazda okupuje posledne priecky ked svoj najpredavanejsi a najtaziskovejsi model takto odrovnaju a zabiju
diesel? tolko co si priplatim za diesel sa mi nikdy na nafte nevrati lebo to by som musel robit 150 000 rocne aby sa mi to po dlllllllhhheeeeej dobe vratilo a dovtedy to auto uz urcite znicim a predam.
jedine ten co sa do aut nerozumie, navyse tento motor je s 5 manualom kde uz mohla byt aj 6tka a ako alternativa 4st automatika? To sme uz 20 rokov za opicami
takze je jasne preco v tabulke predajnosti jednotlvych znaciek mazda okupuje posledne priecky ked svoj najpredavanejsi a najtaziskovejsi model takto odrovnaju a zabiju
diesel? tolko co si priplatim za diesel sa mi nikdy na nafte nevrati lebo to by som musel robit 150 000 rocne aby sa mi to po dlllllllhhheeeeej dobe vratilo a dovtedy to auto uz urcite znicim a predam.
tak 10rocne motory predava vacsina automobiliek. ozaj fungl nove motory sa predstavuju velmi sporadicky a hlavne postupne. mazda si to vsetko setrila na jeden moment, takze buduci rok budu nove benzinaky aj nafty.
vlak neusiel, vo svete sa predava dost. napriklad v australii bola m3 najpredavanejsim autom.
vlak neusiel, vo svete sa predava dost. napriklad v australii bola m3 najpredavanejsim autom.
Podle meho nazoru a podle toho co vidim kolem sebe nema mazda 3 zakaznikum v CR co rict...cenou je tedy neoslovi urcite, kvalita, tu ma dneska v nizsi stredni kdekdo, koneckoncu i Korejci, jizdni vlastnosti...na to bezny konzument neslysi, ale pokud dojde s cenikem kde je suma za podobnou vybavu u konkurence o 50 az 100 tisic nizsi, je vymalovano.
Mě přijde, že japonci mají největší slabinu v tom, že nedělají přeplňované motory(krom MPS). Protože 2.0 se 111kw má zrychlení 10,6 a točivý moment pod 200nm, (což měl passat tdi 96kw před 10 lety) takže nezbývá jen točit, točit a točit, což v autě nižší střední třídy moc lidi nevyžaduje... Jinak se mi mazda 3 po fl konečně libí, jen ty ceny lepších výbav a motorů by měli být nižší.
Nemyslim si, ze absence turbomotoru je problem. Aspon osobne jsem rad, ze teto mode nepodlehli, aspon mam stale z ceho vybirat 😄 Ne kazdemu totiz vyhovuje projev turbomotoru (obzvlast turbodieselu), treba mne osobne opravdu ne a u dalsiho auta chci radeji atmosfericke plneni, byt ma mensi tocivy moment. V beznem provozu to nevadi a pokud potrebuju zrychlit, staci to vytocit.
To zrychleni je na dvoulitr dost bidne, to je pravda. Mozna, ze dvojka je pomerne dlouha, ale tesne nestaci na dosazeni 100km/h, takze se musi odradit a to je ztrata casu (moje P11 2,0 da stovku za 9,6 sekundy pri 96kW a necelych 1,3 tuny - ma dvojku sice jeste tezsi, ale pri tomto mereni neni treba radit za tri, coz je uspora casu 😄
To zrychleni je na dvoulitr dost bidne, to je pravda. Mozna, ze dvojka je pomerne dlouha, ale tesne nestaci na dosazeni 100km/h, takze se musi odradit a to je ztrata casu (moje P11 2,0 da stovku za 9,6 sekundy pri 96kW a necelych 1,3 tuny - ma dvojku sice jeste tezsi, ale pri tomto mereni neni treba radit za tri, coz je uspora casu 😄
Někomu vyhovuje, nikomu ne, právě proto by mazda měla mít i přeplňované motory, pokud chce mít větší prodeje. Mě se líbí pružné zrychlení u turbomotoru, můžeš s ním jezdit jako s atmosférou a i u turbomotoru graduje výkon s otáčkami, což bohužel neplatí u dieslu 😒. Máš pravdu s klidnou jízdou je to supr, ale při svižnější, už je to potřeba vytáčet... Každému vyhovuje něco jiného, bez debat 😉
z hlediska produktove nabidky je to urcite nevyhoda. avsak z hlediska vyvojovych nakladu u male automobilky rozhodne vyhoda, protoze vyvoj mazdy jde jinym smerem...a verim, ze dobrym.
Tak zcela určitě není 1,6 v M3 nic světoborného, ale jako základní motorizace určitě neurazí. Pokud někomu jde o tzv. "cenu od", tak např. při porovnání s Golfem ( po slevě 323 900,- v Trendline s 1,4 - 58kW ) mi to nepřipadá nijak hrozné. Možná naopak. Problém je v nabídce motorů, ale určitě ne v základní motorizaci.
Mimochodem, cca. 3 dny jsem jezdil s Octavií přesně ve specifikaci "cena od" (prostě holá verze s 1,4 - 58 kW) a byla to hrůza. Tomu já říkám podmotorovaný základ ! A výbava ? Už dlouho jsem nemusel klíčkem otevírat dveře. On základní model není vždy stejný.
Mimochodem, cca. 3 dny jsem jezdil s Octavií přesně ve specifikaci "cena od" (prostě holá verze s 1,4 - 58 kW) a byla to hrůza. Tomu já říkám podmotorovaný základ ! A výbava ? Už dlouho jsem nemusel klíčkem otevírat dveře. On základní model není vždy stejný.
Kdyz jsme u toho pomeru vybavy a ceny, nevis, ktera je prvni verze bez svihadel? TE? Nebo snad az TX?
Bud jak bud, nic pod TE nema smysl kupovat, a to znamena, ze Mazda 3 zacina s dychavicnym motorem na 350 tisicich, coz je vzhledem k evropsky a asijsky konkurenci proste silene prestrelena cena. Takovej Megan ma za 350 tisic nejen vybornou vybavu, ale i 130konovy turbo s asi tak 100x lepsi dynamikou nez vzpominana Mazda. A navic nevypada jako klaun v deliriu...
Bud jak bud, nic pod TE nema smysl kupovat, a to znamena, ze Mazda 3 zacina s dychavicnym motorem na 350 tisicich, coz je vzhledem k evropsky a asijsky konkurenci proste silene prestrelena cena. Takovej Megan ma za 350 tisic nejen vybornou vybavu, ale i 130konovy turbo s asi tak 100x lepsi dynamikou nez vzpominana Mazda. A navic nevypada jako klaun v deliriu...
Verze bez švihadel? Elektrická okna vpředu má už základní Base a zadní okna mě fakt netrápí.
Ano, bez svihadel. Tento prvek je v roce 2011 v teto tride a vzhledem k cene absolutni anachronismus a vysmech zakaznikovi. Tato skutecnost samozrejme plati i pro zadni okna, ze to nezajima zrovna tebe na tom pochopitelne nic nemeni.
No vidis a ja mam podminku elektriku vzadu. Uvazoval jsem o Focusu 2 1,6/74kW, ale to tu sehnat v elektrice je v podstate nemozne (leda z Nemecka). Takze to spis vypada na Mazdu 3, ktera to ma aspon obcas (zatim spis uvazuju o lehce ojetem aute nez o novem). Bez elektriky vzadu si neumim auto vubec predstavit.
V elektrice jsou přední okna již v základu, stejně jako dálka na centrál a kompletní bezpečnostní výbava. Ty tzv. švihadla jsou pro zadní okna prakticky ve všech základních modelech. Porovnej výbavy základních motorizací M3, Golfu, Focuse a Octavie. A nebo porovnej verzi TE s podobně vybaveným Golfem.
Pokud chceš porovnávat s Meganem, pak samozřejmě bude M3 dražší. Jenže co chceš od auta, co se ihned po uvedení na trh prezentovalo cenou pod 300 000,- .... Renault je "přeborníkem" ve snižování ceny. Ovšem jeho spolehlivost a všeobecně kvalita se nedá s většinou konkurence srovnávat a s M3 už vůbec ne. O jízdních vlastnostech také ne, ikdyž to u základních motorizací určitě není to hlavní ....
Pokud chceš porovnávat s Meganem, pak samozřejmě bude M3 dražší. Jenže co chceš od auta, co se ihned po uvedení na trh prezentovalo cenou pod 300 000,- .... Renault je "přeborníkem" ve snižování ceny. Ovšem jeho spolehlivost a všeobecně kvalita se nedá s většinou konkurence srovnávat a s M3 už vůbec ne. O jízdních vlastnostech také ne, ikdyž to u základních motorizací určitě není to hlavní ....
Golf s tímhle motorem není problém mít skladový za 280t. Za 330 je tady 63kW 1,2 TSI s bohatou výbavou včetně Al kol, dvouzonovky, koženého volantu. Stačí se podívat na reálné ceny do vozů ihned k odběru.
Jasně, ale tady je v porovnání standardní ceník, resp. akční ceník. Extra slevy jsou úplně jinou kapitolou a i u Mazdy se dá dohodnout, ikdyž bohužel už jen minimálně. Tady je určitě výhoda na straně evropské produkce, stejně jako v případě snadnosti konfigurace....
To je ten problém, jak říkáš, dosti menimálně. Jak člověk mrkne na ceny skladovek, tak to o nějaké velké smlouvavosti moc nesvědčí, u VW docela dost, což není nikterak myšleno jako urážka.
Ale teď koukám: [odkaz]
A i mimo skladovky je TSI za 337 500 kč včetně Alu kol.
Stačí jen přidat paket Comfort a je to dobře vybavené auto.
A tady je pěkný příklad dobře vybaveného Golfu, kterému nic nechybí a upřímně na něj Mazda 3 za dané peníze nemá co nabídnout... a pak že to u VW nejde...
Ale teď koukám: [odkaz]
A i mimo skladovky je TSI za 337 500 kč včetně Alu kol.
Stačí jen přidat paket Comfort a je to dobře vybavené auto.
A tady je pěkný příklad dobře vybaveného Golfu, kterému nic nechybí a upřímně na něj Mazda 3 za dané peníze nemá co nabídnout... a pak že to u VW nejde...
Problém získat dodatečnou slevu u Mazdy je, resp. nabídnou, ale minimální. Nicméně ten odkaz je hodně zavádějící, protože za 337500,- je to třídveřové a paket Comfort za 6500 ti přidá 5 dveří, kůži na volantu, páce,.. a zrcátka v barvě, celkem tedy za 344000,- a to navíc pouze v případě financování Škofinem nebo protiúčtem, kde tě stáhnou o dalších několik tisíc... Podstatně lépe vybavená M3 ve výbavě TE je za 349900,- a bez podmínky financování, navíc s autom. duální klimatizací, el. okny vzadu,...
No ale mrkni na ten druhý odkaz, kde máš za 320 bez financování škofinem (škofin nemá návyšení) a bez nutnosti dát auto protiúčtem (to taky pro mnohé je výhoda) s 5hb, packetem All in, Confort, rádiem... a 1,2 TSI... a to už je hodně na pováženou.
Můžeš sice namítat, že to je skladovka, ale ne tak úplně. Protože u Mazdy si toho nakonfiguruješ minimálně a výběr skladovek je u VW tak široký, že není prooblém si vybrat... o pár tisícovek dráž jsou tam i s metalízou.
Koukám, že jsem zapomněl na onen odkaz. [odkaz]
Můžeš sice namítat, že to je skladovka, ale ne tak úplně. Protože u Mazdy si toho nakonfiguruješ minimálně a výběr skladovek je u VW tak široký, že není prooblém si vybrat... o pár tisícovek dráž jsou tam i s metalízou.
Koukám, že jsem zapomněl na onen odkaz. [odkaz]
Jo, tak to je určitě vynikající nabídka. Už to ale není ceníková cena, ale nabídka konkrétního prodejce. Což samozřejmě nemění nic na tom, že u mazdy takovou slevu z ofic. ceny těžko dostaneš a určitě je to jeden z důvodů, proč se tolik neprodává. VW je určitě automobilka, která umí nejlépe prodávat, tohle maj vymakaný a z hlediska obchodního smekám 😄
Příspěvky některých jedinců jsou skutečně "zajímavé." Ukažte mi automobilku, (snad kromě H/K AG), jejíž základní motory oplývají nějakou slušnou dynamikou. Absence turbo-motorů je pro někoho nevýhodou, pro jiného výhodou. Naopak, z hlediska spolehlivosti se lze domnívat, že lépe na tom s motory bude Mazda, než downsizing aplikovaný např. koncernem VW. Golf možná bude lepší z hlediska kultivovanosti jízdy, nicméně Mazda bude vyčnívat jízdními vlastnostmi. Srovnáme-li základ Mazdy např. s 1.2 TSI 77 kw, budou si oba vozy dynamicky velmi podobné, poměr výkon/váha je dokonce lepší ve prospěch Mazdy, i když nijak výrazně. Jestli je "lepší" kultivovanější Golf, nebo Mazda, (budeme-li porovnávat tyto dva), která se zase pyšní jízdními vlastnostmi, těžko říct. Mně více vyhovuje koncept Mazdy.
S jednou vecou súhlas, každý má v ponuke nejaký ten základný motor, vhodný viac do mesta prípadne menej náročnému ktorý nesťahuje cez víkend pol domu na chatu...
Spoľahlivosť je ťažko merateľná veličina, ale logika hovorí čo je jednoduchšie má menšiu šancu pokaziť sa. Navyše tá 1,6-ka nepodáva žiaden oslňujúci výkon, takže sa asi ani toľko nenamaká ako 1,2 TSI s Golfom. No ak by sme šli porovnať papierovo (aj pocitovo) ťah motora a spotrebu Golf jasne víťazí, 77kW / 5000rpm, 175Nm / 1550-4100rpm - ešte raz od 1550rpm! A ako bonus šesťkvalt... kombinovvaná spotreba 5,7. Mazda: 77kw / 6000rpm, 145Nm / 4000rpm a samozrejme päťkvalt a cucne si 6,4 na sto.
Skrátka tento motor by bol OK tak pred desiatimi rokmi nie dnes.
Takže zhrnutie: Mazda má slabý základný motor a slabú základnú výbavu. Golf je lacnejší a má v základe dokonca aj klímu. Ak chceš slušnú mazdu musíš položiť na drevo inú kôpku za ktorú by si mal inde určite lepšiu diskotéku... Tomu odpovedajú aj predaj Mazdy či už v CZ/SK no žiaľ aj v celej EU. Medziročný prepad je najväčší zo všetkých značiek - 23,9% !!! V celej EU predali za tento rok iba cca 105.000 vozidiel čo je fakt mizéria. ;-\
Spoľahlivosť je ťažko merateľná veličina, ale logika hovorí čo je jednoduchšie má menšiu šancu pokaziť sa. Navyše tá 1,6-ka nepodáva žiaden oslňujúci výkon, takže sa asi ani toľko nenamaká ako 1,2 TSI s Golfom. No ak by sme šli porovnať papierovo (aj pocitovo) ťah motora a spotrebu Golf jasne víťazí, 77kW / 5000rpm, 175Nm / 1550-4100rpm - ešte raz od 1550rpm! A ako bonus šesťkvalt... kombinovvaná spotreba 5,7. Mazda: 77kw / 6000rpm, 145Nm / 4000rpm a samozrejme päťkvalt a cucne si 6,4 na sto.
Skrátka tento motor by bol OK tak pred desiatimi rokmi nie dnes.
Takže zhrnutie: Mazda má slabý základný motor a slabú základnú výbavu. Golf je lacnejší a má v základe dokonca aj klímu. Ak chceš slušnú mazdu musíš položiť na drevo inú kôpku za ktorú by si mal inde určite lepšiu diskotéku... Tomu odpovedajú aj predaj Mazdy či už v CZ/SK no žiaľ aj v celej EU. Medziročný prepad je najväčší zo všetkých značiek - 23,9% !!! V celej EU predali za tento rok iba cca 105.000 vozidiel čo je fakt mizéria. ;-\
Tabulkové spotřebě můžeš věřit asi tak, jako že ve dne svítí Měsíc. 6 je samozřejmě výhoda, ale testy malých turbo - motorů ukazují, že při dynamičtější jízdě má downsizovaný motor spotřebu jako atmosféra. Těm 5.2 bych věřil tak v kombinaci s DSG na dálnici, ne s manuálem, i když nevím, ani jedno z aut nemám zajeté. Nechápej to špatně, já objektivní kvality Golfu uznávám, jen mi přijde, že každý by v souvislosti se zákl. motorem chtěl "trhač asfaltu," ale to nejde. Příplatek za 2.0 je možná oproti konkurenci vyšší, ale nijak strašný. Cenová politika ani nemusí být tak odrazem japonského vedení Mazdy, jako stupidity českéh👋slovenského importéra. Ze zastoupení japonských značek u nás, mám tak trochu pocit, že si hrají tak trochu na to, že jim o prodeje nejde. K jejich vlastní škodě.
Tak jednak základní motor pro golfa je 1,4 (58 kW). To není zastaralá motorizace? Zadruhé problémy s 1,2 TSI jsou odborné veřejnosti dostatečně známé, stejně jako velmi kolísavá spotřeba. Nadruhou stranu 1,2 TSI je opravdu o dost živější (pak ale i žravější).
Se slabou základní výbavou to také není tak jednoznačné. V jednom z příspěvků bylo zmíněno, že nemá cenu kupovat nižší výbavu jak TE. Tahle výbava je za 349 t., Golf v trendline je za 337 t., což je rozdíl 12 t. Ve výbavě TE je ale třeba i dvouzónová atomatická klima, el. okna vzadu atd., takže určitě minimálně srovnatelné.
A když dojde na srovnání základních motorizací v naftě, je rozdíl ve prospěch M3 dost výrazný.
Se slabou základní výbavou to také není tak jednoznačné. V jednom z příspěvků bylo zmíněno, že nemá cenu kupovat nižší výbavu jak TE. Tahle výbava je za 349 t., Golf v trendline je za 337 t., což je rozdíl 12 t. Ve výbavě TE je ale třeba i dvouzónová atomatická klima, el. okna vzadu atd., takže určitě minimálně srovnatelné.
A když dojde na srovnání základních motorizací v naftě, je rozdíl ve prospěch M3 dost výrazný.
Samozřejmě že ta základní motorizace u Golfu zastaralá je, o tom žádná, proto jsem taky 1.6 77 kw porovnával s 1.2 TSI, aby to výkonově odpovídalo, i když srovnávat turbo s atmo motory moc nejde. Já bych bral spíš 2.0 se 150 koni s automatem, ta 1.6 na váhu auta stačí jen tak tak, pokud někdo zvolí 1.6 v automatu, nebude dynamika skutečně nic zvláštního, je totiž nutné brát v potaz váhu auta. To už radši o třídu menší Mazdu 2, která s 1.5 a automatem, (jsem tělesně postižený) pojede víc než slušně, je totiž o cca. 100 kg lehčí. Takže pro většinu lidí asi bude optimum 1.6 v manuálu, pokud člověk bude chtít dynamické svezení s dobrou spotřebou, bude optimální 2.0, je v podstatě jedno, zda manuál nebo automat. 150 k v manuálu nebo 135 k v automatu, (nutno brát v potaz, že hydro-měničový automat ubere tak 10 - 15% výkonu), už pojede slušně. Z pohledu konkurence skutečně chybí mezityp, který by dával tak 120 - 130 k 105 nebo 150 bhp, to je zbytečně velký skok, jinými slovy tam cosi chybí, a to mám Japonce rád.
Tak VW prodal v Japonsku za 2010 "jen" 46 t. vozidel. Evropský trh je důležitý, ale pro každého je ta míra důležitosti úplně jinde.... Což samozřejmě nemění nic na tom, že Mazdě se v Evropě moc nedaří.
Je to tak .... Golf je i s 1,2 TSI 63 kW pohodlné a pohodové auto a nějak jsem neměl pocit, že bych v něm strádal na rozdíl od staré atmosférické 1,4.... Mazda 3 je "bohužel" auto, se kterým je zábava jezdit a pokud má člověk základní 1,6, tak to prostě není ono .... S benzínem 2,0 jsem nejel, ale je tady test, který to auto hodně chválí ....
podobny problem ma aj honda civic, ta ma slabu 1.4 73 Kw a potom diera nikde nic a dalsi silnejsi motor ma uz 108 KW takze si moze s mazdou podat ruky, pritom by stacilo urobit nejaku poriadnu 1.6 v mazde aj v honde aspon 85 kw-tovu a predajnost mazdy aj hondy by bola urcite vyssia.
Jazdim v lanceri 1.6 alebo teda skor sa vozim a s 86 kilowatmi to ide povedal by som akurat ,ziadne delo zase, takze 77 KW v mazde bude urcite slabota pri tych rozmeroch a hmotnosti mazdy ktora je este vacsia nez lancer.
Podobne je na tom i Fiat Bravo. 1,4/66kW je proste malo. Co na tom, ze cena neni nejhorsi. Dalsi motor je 1,4T/88kW, coz je do teto tridy svym vykonem idealni motorizace. Ale priplacet za normalni motor 60 tisic? Je uplne pochopitelne, proc se Bravo, Mazda 3 ani Civic neprodavaji nejak uzasne. Vsem chybi to nejdulezitejsi, rozumny stredni motor za rozumnou cenu. Civic ho vubec nema, Mazda je s tou 77kW 1,6kou jakz takz, ale v dobre vybave za nerozumnou cenu a Bravo sice takovy motor jakz takt ma, ale za nechutne penize (atmosfericka 1,6 by byla jiste levnejsi).
Staci se podivat treba na Focus II. Nabidka motoru uplne rozsahla, ale kdyz se podivas na prodeje benzinu, tipuju, ze tak 60% byla 1,6/74kW, dalsich 15% 1,6/85kW, tedy minimalne 2/3 prodanych benzinu ve stredni objemove tride. 1,4/59kW je tak mozna v dalsich 15%, 1,8/92kW a 2,0/107kW tak tech zbyvajicich 10%.
vidim ze si jeden z mala co aj cita co pisem a o com je rec :yes: 😉
ku kolegovi vyssie iggymu😒br />
nikto nepovedal predsa ze honda ma zle motory ale 1.8 je draha a zbytocne silna pre bezneho smrtelnika ktory chce auto nizsej strednej triedy na normalne jazdenie a zakladna 1.4 je slaba ,mazda ma podobny problem o com som uz pisal.
takze nevsuvaj druhym do ust co nepovedali, ja len tvrdim ze mazda aj honda maju zakladne motory slabe a ked chces nieco silnejsie nemas inu moznost nez volit uz supersilne a drahe motorizacie, chyba tomu zlaty stred ako pisu kolegovia v diskusii ktori so mnou suhlasia a predaje mazdy a hondy jasne ukazuju ze nieco nie je v poriadku a kazdy vidi kde je problem a ten proble mnie je v zarukach v spolahlivosti alebo v interieroch, ten problem je v motoroch.
😉
Volba je uplne jasna!
😉
Samozrejme, pokud je doplatek 1500 euro za 1,8, znaci to, ze 1,4 je nejak brutalne predrazena (nebo 1,8 brutalne levna, ale potom by mela mnohem lepsi prodeje). Jenze divej, to mame treba ten Civic, priplatek za 30 kW navic.
U nas mas u Brava priplatek za 22kW 60 tisic (2500 euro), u Mazdy 3 je skok 34kW a 74 tisic! (3000 euro). 34kW je brutalni skok ve vyberu motorizaci v teto tride, to mas o polovinu silnejsi motor. Chybi tam ten meziclanek, ktery, priznejme si to, by byl nejprodavanejsi, kdyby mel rozumnou cenu.
Proste skusenosti take,ze je to skor naopak. 😄
A dodatok, nejaky ten clanok vedla nas par majitelov 1,6MPI krvou presviedca,aky je to dobry motor...takze mozno to uplne staci aj na Mazdu 😉
Jinak, ted jsem si vsiml, ze ten priplatek na dvoulitr neni az tak velky, srovnaval jsem to s automatem, ktery je drazsi,ma chyba. Takze priplatek za dvoulitr je 49 tisic s jeste o neco lepsi vybavou. To by uz slo. Jen nerozumim tomu, proc se ty vybavy trochu neprekryvaji. Chce-li clovek nejakou vybavu, tak k tomu ma pevne dany jeden motor. 1,6 si muze dovybavit na nejvyssi vybavu, ale hodne zaplati a kdo chce silnejsi motor, nemuze trochu usetrit na vybave, ale musi to koupit v plne palbe a ne zrovna levne.