Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda 3 (2012): Technická data a ceny po faceliftu

Modernizovaná Mazda 3 se liší vzhledem a úspornějšími motory.
Zpět na článek
9. 11. 2011 10:21
9. 11. 2011 16:45
9. 11. 2011 18:56
9. 11. 2011 19:29
9. 11. 2011 21:07
Avatar - igor77
9. 11. 2011 10:21
další novinka
mazda 3 je další furt stejný auto, úplně jako suzuki swift. furt novinka a furt tasamá
Rozbalit vlákno
11
9. 11. 2011 12:59
Re: další novinka
jj mazda 3 je krasne auto,narozdiel od tych koncernoviek :yes:
Avatar - 3_diamanty
9. 11. 2011 13:06
Re: další novinka
co z toho ze je pekna ked nema poriadny zakladny motor ktory by pozdvihol predaje a o ktory by mali bezni normalni smrtelnici zaujem. Na prd mi je 111kw navyse spotreba je uz vysoka a cena ani nevravim a 77KW ako som nizsie spominal je na taketo auto uz malo.

podobny problem ma aj honda civic, ta ma slabu 1.4 73 Kw a potom diera nikde nic a dalsi silnejsi motor ma uz 108 KW takze si moze s mazdou podat ruky, pritom by stacilo urobit nejaku poriadnu 1.6 v mazde aj v honde aspon 85 kw-tovu a predajnost mazdy aj hondy by bola urcite vyssia.

Jazdim v lanceri 1.6 alebo teda skor sa vozim a s 86 kilowatmi to ide povedal by som akurat ,ziadne delo zase, takze 77 KW v mazde bude urcite slabota pri tych rozmeroch a hmotnosti mazdy ktora je este vacsia nez lancer.
9. 11. 2011 14:30
Re: další novinka
Honda civic 1,8l vtec nebodaj nie je dobry motor? No si ho kus,spotreba veelmi nizka ked jazdis predpisovo...ked lubis dat obcas pedal k podlahe,kupodivu stale pohoda oproti konkurencii a to ako je zivý ten motor...snad vidi aj redaktor auto.cz
9. 11. 2011 15:09
Re: další novinka
Jenze topperovi nejde o to, ze by ten motor v Honde byl spatny. Jde o to, ze nema nejakou normalni motorizaci pro sirokou verejnost. Proste nejaka rozumna 1,6 rekneme s 85-90 kW. 1,4 je na takove auto uz preci jen trochu malo a 103kW v Civicu je zase pro bezne pouziti az zbytecne moc a predevsim, a to je dulezite, je tam velky cenovy skok.
Podobne je na tom i Fiat Bravo. 1,4/66kW je proste malo. Co na tom, ze cena neni nejhorsi. Dalsi motor je 1,4T/88kW, coz je do teto tridy svym vykonem idealni motorizace. Ale priplacet za normalni motor 60 tisic? Je uplne pochopitelne, proc se Bravo, Mazda 3 ani Civic neprodavaji nejak uzasne. Vsem chybi to nejdulezitejsi, rozumny stredni motor za rozumnou cenu. Civic ho vubec nema, Mazda je s tou 77kW 1,6kou jakz takz, ale v dobre vybave za nerozumnou cenu a Bravo sice takovy motor jakz takt ma, ale za nechutne penize (atmosfericka 1,6 by byla jiste levnejsi).
Staci se podivat treba na Focus II. Nabidka motoru uplne rozsahla, ale kdyz se podivas na prodeje benzinu, tipuju, ze tak 60% byla 1,6/74kW, dalsich 15% 1,6/85kW, tedy minimalne 2/3 prodanych benzinu ve stredni objemove tride. 1,4/59kW je tak mozna v dalsich 15%, 1,8/92kW a 2,0/107kW tak tech zbyvajicich 10%.
Avatar - 3_diamanty
9. 11. 2011 15:32
Re: další novinka
presne tak

vidim ze si jeden z mala co aj cita co pisem a o com je rec :yes: ;-)

ku kolegovi vyssie iggymu:

nikto nepovedal predsa ze honda ma zle motory ale 1.8 je draha a zbytocne silna pre bezneho smrtelnika ktory chce auto nizsej strednej triedy na normalne jazdenie a zakladna 1.4 je slaba ,mazda ma podobny problem o com som uz pisal.

takze nevsuvaj druhym do ust co nepovedali, ja len tvrdim ze mazda aj honda maju zakladne motory slabe a ked chces nieco silnejsie nemas inu moznost nez volit uz supersilne a drahe motorizacie, chyba tomu zlaty stred ako pisu kolegovia v diskusii ktori so mnou suhlasia a predaje mazdy a hondy jasne ukazuju ze nieco nie je v poriadku a kazdy vidi kde je problem a ten proble mnie je v zarukach v spolahlivosti alebo v interieroch, ten problem je v motoroch.

;-)
9. 11. 2011 16:46
Re: další novinka
k obom prispevkom nadomonou ...podla mna to je zamer...staci ti to do mesta,netúruješ to? 1,4ka...staci! Chces vyuzit potencial podvozku a mas rad ostru jazdu? 1,8ka...a doplatok je predsa len 1500eur +/- a to je zbytocne riesit!
Volba je uplne jasna!
;-)
9. 11. 2011 16:58
Re: další novinka
A jak vysvetlis to, ze drtiva vetsina prodeju v nizsi stredni tride jsou 1,6ky s cca 100 az 120 konmi? Odhledneme ted od toho, ze se sem zacinaji cpat mensi turbomotory. Kazdopadne rozumnou motorizaci v teto tride je cca text 110 koni, plus minus. Kdo vi, ze bude jezdit zejmena ve meste, tak ano, koupi si 1,4. Kdo vi, ze ma rad ostrou jizdu, koupi 1,8. Ale kolik takovych lidi je? Vetsina lidi, kteri si kupuji nizsi stredni (bavme se ted o benzinu), neni vyznavacem ani jednoho. Maji auto do mesta, nejake rozumne presuny, obcas dovolena a hlavne, nechteji za auto platit obrovske castky.
Samozrejme, pokud je doplatek 1500 euro za 1,8, znaci to, ze 1,4 je nejak brutalne predrazena (nebo 1,8 brutalne levna, ale potom by mela mnohem lepsi prodeje). Jenze divej, to mame treba ten Civic, priplatek za 30 kW navic.
U nas mas u Brava priplatek za 22kW 60 tisic (2500 euro), u Mazdy 3 je skok 34kW a 74 tisic! (3000 euro). 34kW je brutalni skok ve vyberu motorizaci v teto tride, to mas o polovinu silnejsi motor. Chybi tam ten meziclanek, ktery, priznejme si to, by byl nejprodavanejsi, kdyby mel rozumnou cenu.
9. 11. 2011 17:16
Re: další novinka
Dobre,z tejto stranky sme si uz v europe zvykli na vacsi vyber,japonec mozno kupi do mesta Hondu city a na zabavu civic...my by sme ale chceli z nasho auticka do mesta aj trhac asfaltu...aspon teda trochu... ja len reagujem na vetu toppera:
"podobny problem ma aj honda civic, ta ma slabu 1.4 73 Kw a potom diera nikde nic a dalsi silnejsi motor ma uz 108 KW takze si moze s mazdou podat ruky," (ktora ma vysoku cenu a spotrebu)
Proste skusenosti take,ze je to skor naopak. :-)

A dodatok, nejaky ten clanok vedla nas par majitelov 1,6MPI krvou presviedca,aky je to dobry motor...takze mozno to uplne staci aj na Mazdu ;-)
9. 11. 2011 18:05
Re: další novinka
Ale tak jo, myslim, ze 77kW motor je na Mazdu 3 dostatecny. Z tech aut, co jsme se tu bavili, ma asi nejrozumnejsi zaklad. Aspon tedy papirove. Nevim jaky ma projev, co se tyce spotreby, vetsina lidi (co jesem tak cetl) s tim jezdi kolem 7-8 litru, coz mi prijde docela dost (tolik mam v aute s dvoulitrem, cekal bych tak 6,5).
Jinak, ted jsem si vsiml, ze ten priplatek na dvoulitr neni az tak velky, srovnaval jsem to s automatem, ktery je drazsi,ma chyba. Takze priplatek za dvoulitr je 49 tisic s jeste o neco lepsi vybavou. To by uz slo. Jen nerozumim tomu, proc se ty vybavy trochu neprekryvaji. Chce-li clovek nejakou vybavu, tak k tomu ma pevne dany jeden motor. 1,6 si muze dovybavit na nejvyssi vybavu, ale hodne zaplati a kdo chce silnejsi motor, nemuze trochu usetrit na vybave, ale musi to koupit v plne palbe a ne zrovna levne.
9. 11. 2011 18:45
Re: další novinka
Tak ja viem,ze brachová 1,8 Vtec ma dlhodobo spotrebu 6,3litra a viem,ze obcas tomu vytína az nad 6000otacok a toci len dialnicu/mesto...teda ziadna jazda ala slimák 70kou za mestom do dediny.
Avatar - 3_diamanty
9. 11. 2011 13:08
Re: další novinka
inak co sa tyka koncernoviek VW moc nemusim ale golf mi je 100krat sympatickejsi ako ta prezvejkana mazda s tou tlamou, ale co sofer to iny nazor takze v pohode ;-)
Avatar - 3_diamanty
9. 11. 2011 11:57
je jasne preco sa mazdy nepredavaju tak ako by mohli
kedze 1.6tka je slaba a 2.0 zase pre bezneho cloveka prisilna a pridraha je teda jasne preco su predane pocty mazdy na bode mrazu ;-) navyse diesle su uz extremne drahe.

chyba tomu nejaky zivy motor aspon 85 kw ako ma lancer, na co mi je 111kw? pretekat sa nemusim a zase 77 je malo ;-)
Rozbalit vlákno
6
9. 11. 2011 12:35
Re: je jasne preco sa mazdy nepredavaju tak ako by mohli
Souhlasim. Chybi tomu nejaka stredni motorizace (nicmene 1,6 je podle mne obecne dostatecny zaklad), pripadne aspon nejake lidske ceny dvoulitru. BTW. kde je porad ten Sky-G motor?
9. 11. 2011 12:53
Re: je jasne preco sa mazdy nepredavaju tak ako by mohli
Přesně , chybí tomu SKY 1,6 a 2,0 které budou výkonově alespoň v průměru. Tato 1,6 je stejná jako v původní Mazdě3, akorát je udušená :no:
9. 11. 2011 13:02
Re: je jasne preco sa mazdy nepredavaju tak ako by mohli
Motory jsou společně s interiéry největší slabinou Mazdy. To se má změnit, ale bohužel proces změny trvá dlouho...příliš. Nejprve bude CX-5 a až pak v roce 2013 nová 3 a 6. Snad zatím Mazdě neujede vlak...
Avatar - 3_diamanty
9. 11. 2011 13:13
Re: je jasne preco sa mazdy nepredavaju tak ako by mohli
mazde usiel vlak uz davno, tu 10 rocnu 1.6tku so 77kw si kto prosim ta dnes kupi?

jedine ten co sa do aut nerozumie, navyse tento motor je s 5 manualom kde uz mohla byt aj 6tka a ako alternativa 4st automatika? To sme uz 20 rokov za opicami

takze je jasne preco v tabulke predajnosti jednotlvych znaciek mazda okupuje posledne priecky ked svoj najpredavanejsi a najtaziskovejsi model takto odrovnaju a zabiju

diesel? tolko co si priplatim za diesel sa mi nikdy na nafte nevrati lebo to by som musel robit 150 000 rocne aby sa mi to po dlllllllhhheeeeej dobe vratilo a dovtedy to auto uz urcite znicim a predam.
9. 11. 2011 16:39
Re: je jasne preco sa mazdy nepredavaju tak ako by mohli
tak 10rocne motory predava vacsina automobiliek. ozaj fungl nove motory sa predstavuju velmi sporadicky a hlavne postupne. mazda si to vsetko setrila na jeden moment, takze buduci rok budu nove benzinaky aj nafty.

vlak neusiel, vo svete sa predava dost. napriklad v australii bola m3 najpredavanejsim autom.
9. 11. 2011 18:22
Re: je jasne preco sa mazdy nepredavaju tak ako by mohli
Nevim jeslti je to sprevodovanim ale na 111kW dvoulitr je teda zrychleni 10,5 sekundy dost slaby kdyz civic ma s 1,8 104 kW 8,5 vteriny :-D.

Takze i ten dvoulitr je liny, vsechny motory jsou line u Mazdy.
9. 11. 2011 16:45
Mazda?
Podle meho nazoru a podle toho co vidim kolem sebe nema mazda 3 zakaznikum v CR co rict...cenou je tedy neoslovi urcite, kvalita, tu ma dneska v nizsi stredni kdekdo, koneckoncu i Korejci, jizdni vlastnosti...na to bezny konzument neslysi, ale pokud dojde s cenikem kde je suma za podobnou vybavu u konkurence o 50 az 100 tisic nizsi, je vymalovano.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - radekoo
9. 11. 2011 16:50
nepřeplňovaný motor vs přeplňovaný
Mě přijde, že japonci mají největší slabinu v tom, že nedělají přeplňované motory(krom MPS). Protože 2.0 se 111kw má zrychlení 10,6 a točivý moment pod 200nm, (což měl passat tdi 96kw před 10 lety) takže nezbývá jen točit, točit a točit, což v autě nižší střední třídy moc lidi nevyžaduje... Jinak se mi mazda 3 po fl konečně libí, jen ty ceny lepších výbav a motorů by měli být nižší.
Rozbalit vlákno
7
9. 11. 2011 17:13
Re: nepřeplňovaný motor vs přeplňovaný
Nemyslim si, ze absence turbomotoru je problem. Aspon osobne jsem rad, ze teto mode nepodlehli, aspon mam stale z ceho vybirat :-) Ne kazdemu totiz vyhovuje projev turbomotoru (obzvlast turbodieselu), treba mne osobne opravdu ne a u dalsiho auta chci radeji atmosfericke plneni, byt ma mensi tocivy moment. V beznem provozu to nevadi a pokud potrebuju zrychlit, staci to vytocit.

To zrychleni je na dvoulitr dost bidne, to je pravda. Mozna, ze dvojka je pomerne dlouha, ale tesne nestaci na dosazeni 100km/h, takze se musi odradit a to je ztrata casu (moje P11 2,0 da stovku za 9,6 sekundy pri 96kW a necelych 1,3 tuny - ma dvojku sice jeste tezsi, ale pri tomto mereni neni treba radit za tri, coz je uspora casu :-)
Avatar - radekoo
9. 11. 2011 18:06
Re: nepřeplňovaný motor vs přeplňovaný
Někomu vyhovuje, nikomu ne, právě proto by mazda měla mít i přeplňované motory, pokud chce mít větší prodeje. Mě se líbí pružné zrychlení u turbomotoru, můžeš s ním jezdit jako s atmosférou a i u turbomotoru graduje výkon s otáčkami, což bohužel neplatí u dieslu :-(. Máš pravdu s klidnou jízdou je to supr, ale při svižnější, už je to potřeba vytáčet... Každému vyhovuje něco jiného, bez debat ;-)
9. 11. 2011 18:20
Re: nepřeplňovaný motor vs přeplňovaný
z hlediska produktove nabidky je to urcite nevyhoda. avsak z hlediska vyvojovych nakladu u male automobilky rozhodne vyhoda, protoze vyvoj mazdy jde jinym smerem...a verim, ze dobrym.
Avatar - radekoo
9. 11. 2011 18:28
Re: nepřeplňovaný motor vs přeplňovaný
Tak nebo tak za 5 let si atmosféru už asi nekoupíš, je to realita. Škoda bude atmosferických šestiválců :-(
Avatar - Righ
9. 11. 2011 18:50
Re: nepřeplňovaný motor vs přeplňovaný
Souhlas. :yes:
9. 11. 2011 23:35
Re: nepřeplňovaný motor vs přeplňovaný
zrovnavat tocivy moment turbo nafty a atmosferickeho benzinu je dost mimo ;-)
Avatar - radekoo
10. 11. 2011 19:36
Re: nepřeplňovaný motor vs přeplňovaný
Mimo si jedine ty :-) . Tady nikdo nesrovnává naftu vs nepřeplňovaný zážehový... Passat 96kw ma cca 300 nm. Srovnávám benzinové motory... Dejme tomu 1.4 tsi, vs 2.0 v mazdě. Už si pochopil?
9. 11. 2011 17:04
cena/výbava
Tak zcela určitě není 1,6 v M3 nic světoborného, ale jako základní motorizace určitě neurazí. Pokud někomu jde o tzv. "cenu od", tak např. při porovnání s Golfem ( po slevě 323 900,- v Trendline s 1,4 - 58kW ) mi to nepřipadá nijak hrozné. Možná naopak. Problém je v nabídce motorů, ale určitě ne v základní motorizaci.
Mimochodem, cca. 3 dny jsem jezdil s Octavií přesně ve specifikaci "cena od" (prostě holá verze s 1,4 - 58 kW) a byla to hrůza. Tomu já říkám podmotorovaný základ ! A výbava ? Už dlouho jsem nemusel klíčkem otevírat dveře. On základní model není vždy stejný.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Righ
9. 11. 2011 18:56
Re: cena/výbava
Kdyz jsme u toho pomeru vybavy a ceny, nevis, ktera je prvni verze bez svihadel? TE? Nebo snad az TX?

Bud jak bud, nic pod TE nema smysl kupovat, a to znamena, ze Mazda 3 zacina s dychavicnym motorem na 350 tisicich, coz je vzhledem k evropsky a asijsky konkurenci proste silene prestrelena cena. Takovej Megan ma za 350 tisic nejen vybornou vybavu, ale i 130konovy turbo s asi tak 100x lepsi dynamikou nez vzpominana Mazda. A navic nevypada jako klaun v deliriu...
Avatar - Blue Sun
9. 11. 2011 19:15
Re: cena/výbava
Verze bez švihadel? Elektrická okna vpředu má už základní Base a zadní okna mě fakt netrápí.
Avatar - Righ
9. 11. 2011 19:29
Re: cena/výbava
Ano, bez svihadel. Tento prvek je v roce 2011 v teto tride a vzhledem k cene absolutni anachronismus a vysmech zakaznikovi. Tato skutecnost samozrejme plati i pro zadni okna, ze to nezajima zrovna tebe na tom pochopitelne nic nemeni.
Avatar - R32
9. 11. 2011 21:07
Re: cena/výbava
Mne pripadá výsmech v tejto triede ponúkať auto bez klimatizácie... :no: Takže sa začína s vyššou výbavou a tá už je oproti konkurencii riadne prestrelená.
9. 11. 2011 19:54
Re: cena/výbava
No vidis a ja mam podminku elektriku vzadu. Uvazoval jsem o Focusu 2 1,6/74kW, ale to tu sehnat v elektrice je v podstate nemozne (leda z Nemecka). Takze to spis vypada na Mazdu 3, ktera to ma aspon obcas (zatim spis uvazuju o lehce ojetem aute nez o novem). Bez elektriky vzadu si neumim auto vubec predstavit.
9. 11. 2011 22:59
Re: cena/výbava
V elektrice jsou přední okna již v základu, stejně jako dálka na centrál a kompletní bezpečnostní výbava. Ty tzv. švihadla jsou pro zadní okna prakticky ve všech základních modelech. Porovnej výbavy základních motorizací M3, Golfu, Focuse a Octavie. A nebo porovnej verzi TE s podobně vybaveným Golfem.
Pokud chceš porovnávat s Meganem, pak samozřejmě bude M3 dražší. Jenže co chceš od auta, co se ihned po uvedení na trh prezentovalo cenou pod 300 000,- .... Renault je "přeborníkem" ve snižování ceny. Ovšem jeho spolehlivost a všeobecně kvalita se nedá s většinou konkurence srovnávat a s M3 už vůbec ne. O jízdních vlastnostech také ne, ikdyž to u základních motorizací určitě není to hlavní ....
Avatar - Ronault.
9. 11. 2011 23:37
Re: cena/výbava
Golf s tímhle motorem není problém mít skladový za 280t. Za 330 je tady 63kW 1,2 TSI s bohatou výbavou včetně Al kol, dvouzonovky, koženého volantu. Stačí se podívat na reálné ceny do vozů ihned k odběru.
9. 11. 2011 23:44
Re: cena/výbava
Jasně, ale tady je v porovnání standardní ceník, resp. akční ceník. Extra slevy jsou úplně jinou kapitolou a i u Mazdy se dá dohodnout, ikdyž bohužel už jen minimálně. Tady je určitě výhoda na straně evropské produkce, stejně jako v případě snadnosti konfigurace....
Avatar - Ronault.
10. 11. 2011 00:26
Re: cena/výbava
To je ten problém, jak říkáš, dosti menimálně. Jak člověk mrkne na ceny skladovek, tak to o nějaké velké smlouvavosti moc nesvědčí, u VW docela dost, což není nikterak myšleno jako urážka.

Ale teď koukám: [odkaz]

A i mimo skladovky je TSI za 337 500 kč včetně Alu kol.
Stačí jen přidat paket Comfort a je to dobře vybavené auto.

A tady je pěkný příklad dobře vybaveného Golfu, kterému nic nechybí a upřímně na něj Mazda 3 za dané peníze nemá co nabídnout... a pak že to u VW nejde...
10. 11. 2011 09:13
Re: cena/výbava
Problém získat dodatečnou slevu u Mazdy je, resp. nabídnou, ale minimální. Nicméně ten odkaz je hodně zavádějící, protože za 337500,- je to třídveřové a paket Comfort za 6500 ti přidá 5 dveří, kůži na volantu, páce,.. a zrcátka v barvě, celkem tedy za 344000,- a to navíc pouze v případě financování Škofinem nebo protiúčtem, kde tě stáhnou o dalších několik tisíc... Podstatně lépe vybavená M3 ve výbavě TE je za 349900,- a bez podmínky financování, navíc s autom. duální klimatizací, el. okny vzadu,...
Avatar - Ronault.
10. 11. 2011 13:20
Re: cena/výbava
No ale mrkni na ten druhý odkaz, kde máš za 320 bez financování škofinem (škofin nemá návyšení) a bez nutnosti dát auto protiúčtem (to taky pro mnohé je výhoda) s 5hb, packetem All in, Confort, rádiem... a 1,2 TSI... a to už je hodně na pováženou.

Můžeš sice namítat, že to je skladovka, ale ne tak úplně. Protože u Mazdy si toho nakonfiguruješ minimálně a výběr skladovek je u VW tak široký, že není prooblém si vybrat... o pár tisícovek dráž jsou tam i s metalízou.

Koukám, že jsem zapomněl na onen odkaz. [odkaz]
10. 11. 2011 15:41
Re: cena/výbava
Jo, tak to je určitě vynikající nabídka. Už to ale není ceníková cena, ale nabídka konkrétního prodejce. Což samozřejmě nemění nic na tom, že u mazdy takovou slevu z ofic. ceny těžko dostaneš a určitě je to jeden z důvodů, proč se tolik neprodává. VW je určitě automobilka, která umí nejlépe prodávat, tohle maj vymakaný a z hlediska obchodního smekám :-)
Avatar - Ronault.
10. 11. 2011 16:07
Re: cena/výbava
Tak nějak, to je právě to umění VW... Popravdě bych při téhle ceně moc neváhal o jiném autě než tenhle kousek.
9. 11. 2011 20:49
Mazda 3 a základní motor
Příspěvky některých jedinců jsou skutečně "zajímavé." Ukažte mi automobilku, (snad kromě H/K AG), jejíž základní motory oplývají nějakou slušnou dynamikou. Absence turbo-motorů je pro někoho nevýhodou, pro jiného výhodou. Naopak, z hlediska spolehlivosti se lze domnívat, že lépe na tom s motory bude Mazda, než downsizing aplikovaný např. koncernem VW. Golf možná bude lepší z hlediska kultivovanosti jízdy, nicméně Mazda bude vyčnívat jízdními vlastnostmi. Srovnáme-li základ Mazdy např. s 1.2 TSI 77 kw, budou si oba vozy dynamicky velmi podobné, poměr výkon/váha je dokonce lepší ve prospěch Mazdy, i když nijak výrazně. Jestli je "lepší" kultivovanější Golf, nebo Mazda, (budeme-li porovnávat tyto dva), která se zase pyšní jízdními vlastnostmi, těžko říct. Mně více vyhovuje koncept Mazdy.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - R32
9. 11. 2011 21:26
Re: Mazda 3 a základní motor
S jednou vecou súhlas, každý má v ponuke nejaký ten základný motor, vhodný viac do mesta prípadne menej náročnému ktorý nesťahuje cez víkend pol domu na chatu...
Spoľahlivosť je ťažko merateľná veličina, ale logika hovorí čo je jednoduchšie má menšiu šancu pokaziť sa. Navyše tá 1,6-ka nepodáva žiaden oslňujúci výkon, takže sa asi ani toľko nenamaká ako 1,2 TSI s Golfom. No ak by sme šli porovnať papierovo (aj pocitovo) ťah motora a spotrebu Golf jasne víťazí, 77kW / 5000rpm, 175Nm / 1550-4100rpm - ešte raz od 1550rpm! A ako bonus šesťkvalt... kombinovvaná spotreba 5,7. Mazda: 77kw / 6000rpm, 145Nm / 4000rpm a samozrejme päťkvalt a cucne si 6,4 na sto.
Skrátka tento motor by bol OK tak pred desiatimi rokmi nie dnes.
Takže zhrnutie: Mazda má slabý základný motor a slabú základnú výbavu. Golf je lacnejší a má v základe dokonca aj klímu. Ak chceš slušnú mazdu musíš položiť na drevo inú kôpku za ktorú by si mal inde určite lepšiu diskotéku... Tomu odpovedajú aj predaj Mazdy či už v CZ/SK no žiaľ aj v celej EU. Medziročný prepad je najväčší zo všetkých značiek - 23,9% !!! V celej EU predali za tento rok iba cca 105.000 vozidiel čo je fakt mizéria. ;-\
9. 11. 2011 21:59
Re: Mazda 3 a základní motor
Tabulkové spotřebě můžeš věřit asi tak, jako že ve dne svítí Měsíc. 6 je samozřejmě výhoda, ale testy malých turbo - motorů ukazují, že při dynamičtější jízdě má downsizovaný motor spotřebu jako atmosféra. Těm 5.2 bych věřil tak v kombinaci s DSG na dálnici, ne s manuálem, i když nevím, ani jedno z aut nemám zajeté. Nechápej to špatně, já objektivní kvality Golfu uznávám, jen mi přijde, že každý by v souvislosti se zákl. motorem chtěl "trhač asfaltu," ale to nejde. Příplatek za 2.0 je možná oproti konkurenci vyšší, ale nijak strašný. Cenová politika ani nemusí být tak odrazem japonského vedení Mazdy, jako stupidity českého/slovenského importéra. Ze zastoupení japonských značek u nás, mám tak trochu pocit, že si hrají tak trochu na to, že jim o prodeje nejde. K jejich vlastní škodě.
Avatar - R32
10. 11. 2011 00:38
Re: Mazda 3 a základní motor
So spotrebou súhlas, jazdil som 1,4TSI. Dosť citlivé na štýl jazdy, čo ale poteší že ak človek chce vie dosiahnuť cca to čo píše výrobca. No ten ťah zospodu je paráda, to skrátka atmosfera nespraví. ;-)
9. 11. 2011 23:27
Re: Mazda 3 a základní motor
Tak jednak základní motor pro golfa je 1,4 (58 kW). To není zastaralá motorizace? Zadruhé problémy s 1,2 TSI jsou odborné veřejnosti dostatečně známé, stejně jako velmi kolísavá spotřeba. Nadruhou stranu 1,2 TSI je opravdu o dost živější (pak ale i žravější).
Se slabou základní výbavou to také není tak jednoznačné. V jednom z příspěvků bylo zmíněno, že nemá cenu kupovat nižší výbavu jak TE. Tahle výbava je za 349 t., Golf v trendline je za 337 t., což je rozdíl 12 t. Ve výbavě TE je ale třeba i dvouzónová atomatická klima, el. okna vzadu atd., takže určitě minimálně srovnatelné.
A když dojde na srovnání základních motorizací v naftě, je rozdíl ve prospěch M3 dost výrazný.
10. 11. 2011 00:05
Re: Mazda 3 a základní motor
Samozřejmě že ta základní motorizace u Golfu zastaralá je, o tom žádná, proto jsem taky 1.6 77 kw porovnával s 1.2 TSI, aby to výkonově odpovídalo, i když srovnávat turbo s atmo motory moc nejde. Já bych bral spíš 2.0 se 150 koni s automatem, ta 1.6 na váhu auta stačí jen tak tak, pokud někdo zvolí 1.6 v automatu, nebude dynamika skutečně nic zvláštního, je totiž nutné brát v potaz váhu auta. To už radši o třídu menší Mazdu 2, která s 1.5 a automatem, (jsem tělesně postižený) pojede víc než slušně, je totiž o cca. 100 kg lehčí. Takže pro většinu lidí asi bude optimum 1.6 v manuálu, pokud člověk bude chtít dynamické svezení s dobrou spotřebou, bude optimální 2.0, je v podstatě jedno, zda manuál nebo automat. 150 k v manuálu nebo 135 k v automatu, (nutno brát v potaz, že hydro-měničový automat ubere tak 10 - 15% výkonu), už pojede slušně. Z pohledu konkurence skutečně chybí mezityp, který by dával tak 120 - 130 k 105 nebo 150 bhp, to je zbytečně velký skok, jinými slovy tam cosi chybí, a to mám Japonce rád.
Avatar - R32
10. 11. 2011 00:34
Re: Mazda 3 a základní motor
Na Slovensku sa atmosfera 1,4 58kW vôbec nepredáva, iba TSI... 63kW, 77kW, 90kW, 118kW :-!
10. 11. 2011 00:18
Re: Mazda 3 a základní motor
Tak VW prodal v Japonsku za 2010 "jen" 46 t. vozidel. Evropský trh je důležitý, ale pro každého je ta míra důležitosti úplně jinde.... Což samozřejmě nemění nic na tom, že Mazdě se v Evropě moc nedaří.
10. 11. 2011 11:47
Re: Mazda 3 a základní motor
Jenže ta 1,2 77kW je podstatně dražší, tuším 383000,- a když dokoupíš zadní dveře, jseš na 390t.
10. 11. 2011 11:12
Re: Mazda 3 a základní motor
Je to tak .... Golf je i s 1,2 TSI 63 kW pohodlné a pohodové auto a nějak jsem neměl pocit, že bych v něm strádal na rozdíl od staré atmosférické 1,4.... Mazda 3 je "bohužel" auto, se kterým je zábava jezdit a pokud má člověk základní 1,6, tak to prostě není ono .... S benzínem 2,0 jsem nejel, ale je tady test, který to auto hodně chválí ....