Výtěžnost této daně z dálničních známek je asi 85%, asi 225 Kč padne na výrobu známek a distribuci.
Mnohem smutnější je výtěžnost daně z těžších aut, která se pohybuje kolem 30%. Protože náklaďáky většinou jedou jenom odsud nebo sem, tato daň se přímo promítá do ceny zboží (vím, o čem mluvím, naše firma vám vozí benzín a mýtné prostě promítáme do ceny přepravy = vašeho benzínu - doprava stojí cca 0,16 Kč/L a mýtné cca 0,02 Kč/L). Jediné, z čeho stát těží, je tranzit (asi 20% přepravních výkonů), při výtěžnosti daně 30% tak vybereme z každé stokoruny úžasných 6% = ano, z každé stokoruny 6 (šest) korun. Zbytek jde Skansce a spol (stavba mýtných bran), Kapschi a hlavně jednoduše to platíme všichni v ceně zboží. Jen tak dál, řecko-italským směrem :'-(
Dalniční známka je pro motoristy určitě menší zlo než mýtné. Kdo tomu nevěří, ať se jede projet do Itálie na sic krásné dálnice, ale ne zrovna levné.
Ten, kdo jezdí celoročně, tak jej těch 1500 Kč pořád ještě výjde relativně dobře.
Ale co má znamenat ta 10-denní známka za 390 Kč? 8-s Pro někoho, kdo jede jednou za rok třeba z Ostravy do Brna naprosto odpadá smysl jet po dálnici 8-s
To si pánové mohli odpustit. Rakouská týdenní stojí nějakých 7,80 Euro, ale je to taky daleko lepší svezení.
Souhlas. Sice mě zdražení (jako každého) štve, ale přesto si uvědomuji, jak je to tady levné. Itálie, Francie a jinde, kde mají mýto jsou katastrofálně drahé. Díky za nálepky. ¨
Cena desetidenní a měsíční mi přijde hrozně nefér.
No tak já tedy raději (o něco dražší) francouzské či italské ale opravdu KVALITNí dálnice, než mé letošní tři (vlastně 6 - "tam a zpět") cesty po D1 :-|
Je fakt že už zdaleka ne tolik jako dřív (tak 30-40 t. ročně)
PS: A je to spíš naopak - "pár" km se po NEkvalitní silnici "dá vydržet", pro větší množství to chce už JEDNOZNAČNĚ kvalitu oněch francouzských či (některých) italských dálnic.. ;-)
To já zase ne. Já nejraději kvalitní Rakouské stavěné ne ve zrovna lehkém terénu za velmi příznivou cenu. Stačí si vzít třeba to, že týdenní známka je levnější než průjez Brennerským průsmykem...
A jak mají Rakušáci udržovaná odpočívadla, to je jedna báseň.
Téma (rakouská versus česká) odpočívadla raději rozebírat NEbudeme ;-)
PS: Dopadlo by to HŮŘ než porovnání povrchů dálnic (možná i hůř než porovnání délky rakouských x českých dálnic.. :-)
JJ kdybych viděl že těch 1.500,- zase nepromr.... tak se nad tím ani nepozastavím. Ale nejenomže máme v okolí nejdražší výstavbu silnic, nejdražší PMH a nyní i dálnice. Ale pořád jsou to tankodromy. Není něco špatně? Blející smajlík.
Přibližně jednou měsíčně jedu k rodičům do Brna, bydlím v Jihlavě a tak je D1 logická a rychlá volba. Za 1500 už ale ne, neříkám že je to moc, ale mě osobně se to nevyplatí, takže pojedu "po staré" silnici, která kopíruje dálnici (Měřín, V. Meziříčí, V. Bíteš). Obyvatelé měst cestou nebudou mít radost z hluku a smradu aut... Brno bude plnější a zablokovanější...
P.S. ta stará cesta má o 10 levelů lepší povrch než dálnice a 130 se tam dá kalit taky ;-)
Švýcarská celoroční známka stojí 40 CHF, znamená to, že naše dálnice jsou víc než dvakrát kvalitnější? [odkaz] Web je z roku 2009, ale letos v létě byla cena stejná.
Tak tu to máte. Nedávno tu bola polemika o cenách slovenských známok a vida, u vás šli ešte ďalej. Najdrahšie známky v strednej Európe budú v Čechách? Preskočili sme Maďarov aj Rakúšanov, a tí majú inak kvalitné diaľnice...
No těch omezení kolem měst (či v noci) je trochu VÍC než by se mi líbilo, ale zas TAK "hrozné" to NEní (a 100 km/h v Rakousku můžete jezdit i po "poslední" okresce - jejíž kvalita třeba konkrétně stav české D1 "hravě" překonává :-)
Ta stofka je tam potřeba. Minule jsem tam dostal takovej aquaplaning, že jsem myslel, že je po mě. V kolejích voda, nabral jsem ji, přední okno viditelnost nula a cítil jsem, jak plavu, trvalo to tak 3 sekundy. A to jsem sjížděl z dálnice a měl jsem na tacho 90 km/h. Nikomu to nepřeju zažít.
Tak jestli jsi na tom úseku sjížděl 90 km/h v dešti, tak jsi fakt blázen. Tam ty sjezdy jsou opravdu krátké a třeba u Prostějova jsou rygoly jak kanály...
Z druhé strany za sucha není vůbec problém tam těch 130 bezpečně udržovat. Tohle celoúsekové zpomalení mi příjde jako buzerace s cílem vybírat pokuty.
Jj, znám některé, patřím k nim i já, kteří jezdí z Brna raději na Kroměříž a Přerov místo na Olomouc. Je to lepší dálnice, časově velmi podobné a žádné Passaty.
Dokud řidiči do jednoho nezačnou jezdit hned z kraje roku bez známek,tak je budou zdražovat každoročně...Stane se z toho trend...Někde se nakrást musí...Letos už sem dal 35000Kč za údržbu podvozku kvůli českejm ***silnicím a ještě budu platit dražší známku >:D >:D
Začni u sebe a jdi příkladem >:D . A údržba podvozku ? Jestli to nebude tím, že už je to u 10 let starého auta tak nějak potřeba. Předpokládám, že díly druhovýroba, nebo vrakáč.
Nevím co konkrétně karfiol(ovo) auto, ale na cestě-necestě D1 zvané dostávají auta (od pneu po uložení náprav) přece opravdu "násobně" zabrat (a možná NEjen 2-krát víc.. :-|
Samozřejmě. Některé úseky, rozhodně více jak 50% délky, jsou katastrofální. U karfiola nevíme kolik km na tankodromu najezdí, kde vlastně jezdí a dokazovat investicí 35tis. do podvozku na 10 let starém autě obecnou nekvalitu našich silnic je spíše úsměvné.
Pořád nevím, kde našla naše vláda rovnici, že zdražení rovná se vyšší výběr (ulpaťnuje to i o všech ostatních polplatků a daní). Vyberou méně, zcela odradí zájemce od nákupu známek s kratší platností, ti si prostě nekoupí žádnou.
Nechápu, že si to necháváme líbit...1500 za známku...neskutečný...procentuálně daňované zatížení z nanich platů je jedno nejvyšší v Evropě...a prostě pohoda...hnus...