Ekonomika
Zaujimave je, ze v obrazkoch su vykonove charakteristiky vsetkych moznych motorov akurat ten o ktorom sa v clanku hovori tam chyba.
Tuto zprávu jste si mohli přečíst už předevčírem zde: [odkaz]
Koukal jsem na články v 11😁2, nevím, zda nebyl na auto.cz meztím přepracován, ale opsané mi to rozhodně nepřijde.
Porovnavat Yeti s Dusterom je na mieste. Nie som majitelom ani jedneho z tychto aut, ale oba som viackrat jazdil. Porovnat by sa samozrejme mala podobna motorizacia a pohon. Cize mozme si zobrat Skodu Yeti 81 kW 4x4 a Daciu Duster 80 kW 4x4. Taktiez je dobre vybrat podobnu vybavu. No a potom zistime, ze Yeti je lepsie vybaveny, ma modernejsi dizajn interieru, ale ma aj o niekolko tisic Euro vyssiu cenu. Na ceste sa podla mojich skusenosti (ale nejazdil som dialnice) spravaju obe auta podobne a aj spotreba je skoro rovnaka. V terene je na tom aj vdaka svetlej vyske lepsie Duster, na ceste zas (prave kvoli nizsej svetlej vyske) Yeti. Ale nie su tam velke rozdiely. Taktiez pohon 4x4 je u Yetiho rieseny koncernovym Haldexom, kym u Dusteru je pripajatelny pevny pohon 4x4.
Inak popravde obe tieto auta su velmi schopne (v terene som im daval zabrat viac ako je na SUV vhodne) a oba modely sa drzali statocne. Problem budu mat tieto auta asi na dialnici (s danym vykonom), ale to som neskusal.
Popravde mal by som dilemu sa rozhodnut.
Inak popravde obe tieto auta su velmi schopne (v terene som im daval zabrat viac ako je na SUV vhodne) a oba modely sa drzali statocne. Problem budu mat tieto auta asi na dialnici (s danym vykonom), ale to som neskusal.
Popravde mal by som dilemu sa rozhodnut.
Nepochopím, jak se může v roce 2011 za centrál na dálkové ovládání, dvojnásob u auta, za které si říkali přes 400 tisíc Kč. Klima, centrál s dálkovým, přední okna a zrcátka v elektrice, to je imho absolutní základ. Ani 4 airbagy v základu nepovažuji za nějaké plus, jak se tady v novinkách zmiňuje.
Nezapominej, ze krom toho dostanej jeste poradne auto.
Jednoznačně.... :yes: :-! za 4 kila dostaneš žebraka, kolem kterého budeš lítat s klíčkem anebo se natahovat po čudlíkách na otvírání dveří.... to je fakt majstrštyk....
Central me taky "dostava".. >😒] Na druhou stranu o kousek vys, za pul mile cenikovejch, mas dobre vybaveny, postaveny a vypadajici maly SUV, s podle me idealnim motorem (1.4 TSI).
Tenhle segment me osobne sice nijak nezajima, ale v blizke budoucnosti by mohl a v presne v tomhle yetym si dovedu predstavit svou drahou polovicku, zatouzi-li po SUV 😉
Tenhle segment me osobne sice nijak nezajima, ale v blizke budoucnosti by mohl a v presne v tomhle yetym si dovedu predstavit svou drahou polovicku, zatouzi-li po SUV 😉
Duster😒br /> Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 408 / 1570
podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1100
podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 907
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 895
šířka vpředu (mm): 1411
šířka vzadu (mm): 1438
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 500
Yeti😒br /> Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 405 / 1760
podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1060
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1010
šířka vpředu (mm): 1460
šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 570
Rozměrově si nemají co vyčítat ani závidět a to ani objemem kufru.
Jediná výhoda může být ten zmiňovaný diesel. Ale ten rozdíl mezi tím dieselem 1,5 DCi a benzínem 1,4 TSI je cca 1,2 litru, což není úplně moc, vzhledem k tomu, že tyhle auta se většinou nekupují jako dálniční koráby, co by měli najezdit 60000 a víc za rok.
[odkaz]
[odkaz]
rozchod kol vzadu...1567 vs 1537
prostornejsi a praktictejsi samozrejme bude Dacia....
Ty se tady profilujes podobne, akorat v barvach VW.
Jestli tady Yetiho nekdo srovanva s Dusterem je ciste jeho vec a ma na to pravo. Proc by se nekdo nemohl rozhodovat parve mezi temito vozy? Velikostne jsou podobne.
.
Myslím, že na tebe by se šiklo heslo: Nemáš na škodovku? Ok, tvůj problém, ale nemusíš ji kvůli tomu a priori hanit.
.
Ať si klidně vybírá kdo chce, co chce a dokonce i rodiče o Dusterovi uvažovali, ale stačil jeden pohled do interiéru a bylo jasné, že pod jistou úroveň (nemyslím to teď pejorativně, ale z hlediska uživatelského komfortu) klesnout nechtějí. A v tom je ten zásadní rozdíl Yeti vs. Duster. Duster je ok, ale o velkým kompromisu, který většina lidí, která má na Yetiho, nechce podstupovat!
Chces snad opravdu tvrdit i ty, ze yeti je v terenu lepsi, nez Touareg nebo X-trail?
Vwene, nebud smesny. To jsou fakta, tak kdes prisel na to haneni?
Jinak na Skodovku opravdu nemam.. voko!
Ten cinsky design se mi proste nelibi. Posledni opravdu hezka byla OI kombi pred faceliftem, s kterou jsem najezdil cca 90t. km, koukatelna jeste byla OII pred FL.
To ovsem nema nic spolecneho s tim, ze Yeti v terenu neprekona ani Touarega ani X-traila. On neprekona ani toho Dustera, ktery ma vetsi svetlou vysku a permanentne pripojitelne 4x4 - ostatne, staci si niz precist zkusenosti cloveka, ktery jel obema.
Priste, nez zareagujes, pokus se to alespon pochopit. Zabranis tim (snad) tomu, ze te budou mit vsichni za hlupaka...
.
Yetiho jsem v těžším terénu nezkoušel (pouze polňačky), ani žádného jeho konkurenta, takže bych si netroufal napsat něco, s čím nemám zkušenosti. I když podle prezentací na mezinárodních autosalonech toho zvládne dost, ale kvůli tomu se nepožizoval.
.
O terénu se bav s Xavierem, ten tu o tom něco psal, já jen de facto napsal, že srovnání s Dusterem nejde brát moc vážně. Proč si to myslím, jsem už vysvětlil dostatečně...
To srovnani s Dusterem je pro nekoho velice relevantni prave diky terennim schopnostem a podobne velikosti.
Taky bych ti napsal, že ze sebe nemáš dělat většího hlupáka, než jsi, ale už se stalo... ;-\
Evidentne ti nevadi, ze jsi tady za naprosteho hlupaka...
Delat tohle jenom kvuli obhajobe vlastni garaze. No nic, je to tvuj boj... :no:
>😁