Novinky
Guttalax
0
😉 >😁 :yes:
Přejít do diskuze
Víc se asi dozvíme až po korejské oficiální premiéře koncem měsíce. Díval jsem se, informací zatím moc není. Předpokládá se, že prodávat se bude pouze v Koreji, časem možná i jinde v Asii, např. v Číně. Nejvíc informací má asi Autocar ([odkaz] ). Podle něj zřejmě není použita platforma Picanta, ale v zájmu zlevnění výroby některé díly budou sdílené. Pokud jde o řešení dveří, ze zadních jsou posuvné jen ty na "pasažérské" straně, čili u chodníku a dveře za řidičem jsou konvenční na pantech. Je to stejné řešení jako u Daihatsu Tanto (roztomilé spoty: [odkaz] ), ale není jasné, jestli je u Ray taky odstraněný středový sloupek na straně posuvných dveří. Motory se předpokládají 1.0 a příp. 1.25 z Picanta (ovšem pro pravé kei-car v Japonsku by tam musela být šestistovka). Tady ještě další dobré informace: [odkaz] . Mimochodem, slovo "ray" znamená taky "rejnok", takže zahraniční ziny na to konto vtipkují, jako že tohle opravdu žádná střelhbitá ryba není... 😄
Je celkem jasná i příbuznost koncepce se Soulem. Ten, jak se ukázalo v prodejích, vyhovuje asijské mentalitě a úspěšně boduje na US trhu, zatímco v Evropě masové nadšení nevyvolává. Takže už proto myslím, že bude Kia opatrná s nějakým zkoušením Ray v Evropě. Na druhé straně by mě hodně bavilo srovnání třeba s Upem/Citigo, které při vývoji začaly s podobnou představou městského mikroužitkáče, ale došly trochu jinam než k industriální krabici.
Je celkem jasná i příbuznost koncepce se Soulem. Ten, jak se ukázalo v prodejích, vyhovuje asijské mentalitě a úspěšně boduje na US trhu, zatímco v Evropě masové nadšení nevyvolává. Takže už proto myslím, že bude Kia opatrná s nějakým zkoušením Ray v Evropě. Na druhé straně by mě hodně bavilo srovnání třeba s Upem/Citigo, které při vývoji začaly s podobnou představou městského mikroužitkáče, ale došly trochu jinam než k industriální krabici.
Já to na Evropu nevidím. To je skutečně napasováno na korejské (japonské,čínské?) postavy, předpisy a města.