Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Don Martinez
Zvenku jo, ale ten interiér... To je hnus... Skoro čtvercovej volant s nechutně velkým středem a až přehnaně velkým logem, středovej panel vypadá jak loď Borgů, která přistála uprostřed palubky... No možná to bude ve skutečnosti vypadat líp... Výkonu to má ale na rozdávání no...
ten volant je srandovní....připomíná mi to tak trochu C6ku... >😁 >😁 >😁 a středovej panel zase vzdáleně golf plus...
Bristol
výkon jak letadlo, interiér no-tak je to supersport a tam se spíš kouká jak ušetřit kila než na nějaké parádičky jako v rollsu takže dejme tomu no...ale ta váha 1200kg? dyť to je půl Veyrona... :yes: teď to Piechovo dílo už nevyznívá tak luxusně...dneska se mu na zrychlení vyrovná skoro dkejaký Koenigsegg
Naopak. Právě vedle Koenigseggů, připravované Tuatary a nebo i Ultimate Aera vypadá Veyron ještě úžasněji.
nevím teda...mě se ten koenigsegg líbí víc... 😉
Myslím z pohledu techniky a hlavně sladění a dostupnosti výkonů. O vyjímečnosti všech samozřejmě nelze polemizovat.
to je jasné...taky tu mluvíme o cenovejch relacích ve kterejch jiní lidé nakupují vily a podniky že... >😁 >😁 ovšem když už bych měl ten luxus a mohl si vybírat i v této relaci >😁 >😁 >😁 (vtipné že) tak beru zenvo :yes: :yes: :yes:
[odkaz]
[odkaz]
Až bude Bugatti fungovat z vlastních peněz tak smeknu..Lejt do Koenigseggu takový dotace tak na něj nikdo nemá.Jenže naštěstí je soběstačný a dělá auta tak jak se má.Pro mě je Bugatti mrtvá značka napíchlá na pupeční šnůru Volkswagenu.Jistě ..famozní stroj ale co jiná barva to jiný model?A potřebovat dvojnásobně velký motor než stačí k podobným výkonům konkurenci?Vždyt je to k pousmání :-!
Přejdu to, že si pleteš model a provedení/verzi/edici, ale ty víš, proč konstruktéři Veyronu použili motor, který použili ? Já tedy ne. A když jsi u toho pousmání, tak se můžeme smát i komukoliv jinému, když jde 1000HP dostat i z 2.4 V8 a bez turba.
Jak už jsem zmínil, Veyron je kouzelný v přívětivosti k řidiči.
Jak už jsem zmínil, Veyron je kouzelný v přívětivosti k řidiči.
Což byl hlavní cíl - ukázat, že se dá cestovat rychle, stylově a v luxusu. Postavit pekáč, který má tisíc koní, dokáže kde kdo, že jich na světě jezdí, překonat 400 také není žádná věda, ale namíchat z toho luxusní GT, to je trochu jiný oříšek. Já bych Bristolovi přál cestu napříč Evropou za volantem Koenigseggu. Jejich auta mám rád, ale konkurenti (mimo přetahování se o rychlostní rekordy) to nejsou.
Koenigsegg je pomalu okruhový spaciál, s kterým se dá jakž takž vyjet na silnice (a dojet na okruh). Veyron to má přesně naopak - dá se s ním běžně jezdit pomalu i do práce a mimo to zvládá brutální výkony. Pochybuju, že by Christian měl v plánu postavit Ageru R takovou, aby měla podobné určení jako Veyron. Stačí se podívat na nějaké video z Agery R při podávání maxima - řev v kabině jak blázen, což není na škodu. V Bugati i při 400+ není problém konverzovat, plno kůže a luxusu. Čekám na vhodné srovnání na okruhu, ale je téměř jasné, že Veyron dostane na frak. Stejně tak by to mohlo dopadnout i v případě Tautara.
Co se hluku v kabině týče, tak už CCX bylo "maso". Bez špuntů do uší jen pro silné povahy - pár kol na okruhu se v tom dá, ale řezat to dvě hodiny v kuse, tak by mi asi šiblo.
no...těžko říct jestli si člověk koupí koenigsegg na cestu napříč evropou? >😁 >😁 >😁 když má někdo na koenigsegg tak má i na rollse s řidičem, a na tryskáč i s pilotem a může si udělat cestu kolem světa klidně...
No vidíš, přesně narážíš na to, že tahle auta jsou stavěná pro různé věci. Veyron je zkrátka DBS o úroveň (nebo dvě) výš, kdežto Agera je spíš Carrera GT na steroidech. Tohle auto je grand turismo a je celkem jedno, jestli průměrný člověk cílové skupiny lidí jezdí s řidičem a má soukromé letadlo. GT je od toho, aby se s ním cestovalo. Fakticky je i jedno, jestli se vůbec někdo najde, kdo ho tak bude používat. Cílem bylo postavit auto, které to zvládne. Koenigsegg a Bugatti jsou nebe a dudy.
m.dlouhy
Vážení redaktoři, jste si jistí tou udanou hodnotou odporu vzduchu? Vždyť novej mercedes třídy C, ještě k tomu v kombíku má cx 0,29, tak mi vysvětlete jak může mít supersport, kterej by rád pokořil 444 km/h, hodnotu 0,328. To se mi nějak nezdá >😁
Doporučuji navštívit znovu středoškolské hodiny fyziky. To číslo "c" je KOEFICIENT aerodynamického odporu, ne jeho absolutní hodnota. Jenže na to, jaký odpor bude mít auto v reálném světě, má mnohem větší vliv čelní plocha. A ta u 1 metr vysokého supersportu bude zhruba poloviční než v takovém MB ML 😉
A to zatím byla ta méně podstatná část pravdy >😁 . Supersportovní auto totiž nutně musí mít aerodynamiku uzpůsobenou tomu, aby ve velkých rychlostech na auto působil přítlak a ono "nevzlétlo". Takže supersporty mají "schválně horší aerodynamiku, aby mohly jezdit rychleji" >😒]
O Formuli 1 bys nejspíš předpokládal, že bude mít koeficient "c" nějaký titěrný. Z hlavy to nevím, ale má ho asi 2krát vyšší než běžná osobní auta >😒] .... proto jezdí tak rychle >😒]
A to zatím byla ta méně podstatná část pravdy >😁 . Supersportovní auto totiž nutně musí mít aerodynamiku uzpůsobenou tomu, aby ve velkých rychlostech na auto působil přítlak a ono "nevzlétlo". Takže supersporty mají "schválně horší aerodynamiku, aby mohly jezdit rychleji" >😒]
O Formuli 1 bys nejspíš předpokládal, že bude mít koeficient "c" nějaký titěrný. Z hlavy to nevím, ale má ho asi 2krát vyšší než běžná osobní auta >😒] .... proto jezdí tak rychle >😒]
Formule mají zhruba 0,7 až 1,1, podle potřeb. Je to, přesně jak říkáš, kvůli přítlaku - formule váží nula, nula prd, takže si musí pomoci aerodynamikou, aby zůstala na trati. Špička osobních vozů se pohybuje kolem 0,24. U sportovních vozů se užívá obdobných postupů, jen se to neprojevuje tak extrémně na součiniteli.
jenom ještě doplním, když máš cx 0.328, čelní plochu odhadnu na 1.5 m2, tak při 444 km/h potřebuješ k překonání aerodynamických sil přibližně 4.5 kN, tzn. potřebný výkon 550 kW. Samozřejmě další odpory (valivé, ...) přihodí další balík potřebných kilowat...
To je samozřejmě pravda, jen je třeba doplnit že váha samotná ti v projíždění zatáček je k ničemu, protože jak vzrůstá zatížení kola tak roste i odstředivá síla. Proto je formule co nejlehčí a dotěžuje jí přítlak vzduchu který žádnou odstředivou sílu nevyvozuje a formule může projíždět zatáčky mnohem rychleji.
skejpa
Tohle je fakt krásnej kousek. Umělecké dílo. A ještě ke všemu raketa. Ten interiér teda nic moc ale to je jen detail 😄 Z venku je to famózní 😄
mp390
Podle kulisy řazení to tak vypadá 😄 Vedle Porsche další kdo to má/bude mít. Neukvrdlá se pak člověk?
Maulwurf
SCC má nepochybně poměrně slušně zvládnutej a originální exterier...ovšem ten ekl uvnitř? nějaká CAD soutěž pro šimpanze? z celku úplně čpí modelářova neschopnost a výsledek vypadá jak jinak než h***o, protože i kdyby měl nakrásně autor nějakej dobrej nápad, jeho schopnosti ovládat onen program ho zjevně odsoudily ke kompromisům...práce hodná středoškoláka (a to ještě jak kterýho)
nanao.
K technike sa ako neznalec nevyjadrujem ale dizajnovo ano. Davam do pozornosti ze interier ma typicke znaky americkeho "industrialneho" dizajnu - paralela z inej oblasti: Lexicon/Harman Kardon (najma tie "signalne" ovladacie prvky!)
tuatara :yes:
Tohle sice vypadá velmi celistvě a vaváženě, ale první co mě napdalo, když jsem se na to podíval, je, jak těch 992 kW chtějí uchladit?
Klidně se tu o tomto zcela zásadním problému můžeš rozepsat.
Ale já říkám, pokud neudělají zásadní změny v designu exteriéru, tak tohle auto nemůže normálně fungovat, nemůže chladit, nemůže ani extrémně rychle jiezdit.
Za Veyronem stojí vývoj za stamiliony a taky proto vypadá jak vypadá, vzhled je u něj podřízen aerodynamice a funkčnosti.
Tohle je dílko nějakejch garážníků s typicky americkýma velkýma vočima. Pokud toto auto nepojede konstantně aspoň 160 km/h, bude se stoprocentně neustále přehřívat.
Bugatti Veyron Supersports ma podstatne nizzsi vykon i tocivy moment, k tomu pohon vsech kol a vyssi hmotnost. Pritom jeho schopnost prenest pri startu ten vykon na cestu je uz na same hranici.
Video zde😒br />
[odkaz]
V case 2:40 je tam krasne videt, jak se pri startu protaci vsechna 4 kola, az se z nich kouri.
Takze ja osobne tvrdim, ze ty casy zrychleni u SSC budou dosazitelne pouze v laboratornich podminkach - na dragstripu, napenetrovanem a se specialnimi a dobre pripravenymi pneumatikami.
Tim spise smekam pred konstruktery Veyronu, kteri dokazali ten sileny vykon zabudovat do auta, ktere muze ridit kdokoliv a kdykoliv :yes:
primitivni su ti ktori si to nechvu priznat , cize vitaj 😉
nechci patrit do klubu
Takže žádné tvé vysoké rychlosti, ale především ty nízké, když je velmi malý, či nulový nápor proudícího vzduchu na chladič. Ten pak nefunguje.
Dál tě nekomentuju, seš prostě mimo. Dovzdělej se.
Ventilátore.
Nikde jsem nepopíral, že Veyronu ubírá velkou část výkonu chlazení. To je docela možné. Pořád mi ale není jasné, o co si opřel tvůj extra kvalifikovaný odhad, že to auto nebude chladit.
E😜erte.
No nic, uvědomuješ si, že se zde pokoušíš obahjovat něco, co je zatím pouze výplodem počítačové grafiky a amerických snů?
PS: Ty režimy se náhodou nepleteš s troubou? Tam by se to snad i mohlo vyskytnout.
Tak příště. 😉
Až budeš někdy stát v parném létě v koloně s puštěnou klimou a uslyšíš z motorového prostoru hučení - tak to není trouba, ale ventilátor bez kterého bys uvařil v této situaci jakékoliv auto - i Citigo.
Já jsem ten poslední, kterému bys měl vykládat co to je sahara.
Snažíš se tvářit a psát odborně, ale moc ti to nejde. "ventilátorový režim"... >😁
Jak říkám, snad příště. 😉
Veron NEMÁ priamu konkurenciu.
Takto výkonná auta patří především na okruhy,už z hlediska bezpečnosti,nikdy nevíš koho potkáš.