Ekonomika
tak proč si z nás koncern VW dělá pr*del? Chtít příplatek 37 resp 48 tis. (dle výbavy) u Ibizy za zástavbu LPG do prehistorického 8-mi ventilového 1.6 MPI s tragickým výkonem? To přece nemůže být myšleno vážně!
V dnešní době by měl (nejen) Seat nabízet LPG (případně CNG) zástavbu do všech modelů s moderními motory od 1.2 TSI výš a to za příplatek max. 25-30 tis., podobně jako třeba Fiat.
Takhle si to vaše LPG, milý VW koncerne, vetkněte třeba za klobouk.
V dnešní době by měl (nejen) Seat nabízet LPG (případně CNG) zástavbu do všech modelů s moderními motory od 1.2 TSI výš a to za příplatek max. 25-30 tis., podobně jako třeba Fiat.
Takhle si to vaše LPG, milý VW koncerne, vetkněte třeba za klobouk.
Jenže rozdíl mezi zástavbou koncernovou a Fiatí je v provedení. Zatímco u Škody nebo VW máš vše perfektně zabudováno do palubní systému, takže třeba pal PC počítá i s dojezdem na LPG, stejně tak v interiéru to vypadá vkusně, tak u Fiatu je to klasická posttovární úprava, kterou zařizuje dovozce.
Samozřejmě v praxi to je jedno, ale pokud jde o detaily, tak tady to má VW přecejen vyvedeno lépe.
Samozřejmě v praxi to je jedno, ale pokud jde o detaily, tak tady to má VW přecejen vyvedeno lépe.
Jasně, vypadá to líp, jenže to stojí dvojnásobek, než klasická přestavba a nezlob se, dát třeba u Leona přes 50 tis. za přestavbu, byť tovární, je hodně velký úlet. O těch použitých starých 1.6 ani nemluvě. Třeba ten fiat nabízí za cca 30 tis. přestavbu T-Jetů a to je jiné kafe!
Tady se projevuje největší slabina koncernu Volkswagen - chybí mu opravdu solidní benzínový motor. 1,6 MPI je výsměch, který by měl stát v továrním muzeu, 1,4 16V už je taky za zenitem a hodí se leda tak pro malá auta. No a pak je opačný protipól, tedy velmi složité motory TSI. Prostě chybí "zlatý střed" nabídky, tedy moderní nepříliš složitý motor, který by (mimo jiné) byl také vhodný na přestavbu na LPG (důležitou podmínkou je nepřímé vstřikování).
... koncernu Volkswagen chybí jednoduchý, solidní a zároveň moderní motor. Takže pro přestavbu na LPG nemůže nabídnout nic jiného, než je "muzejní" motor 1,6 MPI.
Tohle by mělo být základem každé nabídky automobilky. Hlavně společně s továrenskou zástavbou a ne předělávkou importéra :yes:
Jen mě překvapuje spotřeba u Leonu. 1,6 přestavěna individuální s tímhle autem 9,5l dlouhodobě nemá, zkušenosti majitelů hovoří tak o litr méně, mimo město i méně, takže mě docela překvapuje výrobcem udávaná spotřeba.
Jenže tady se LPG nenosí, nic na tom nemění, že už se s tím může i do podzem. garáží, což je častej argument, počítám, že nejvíc ho mají ti, co v těch garážích jsou 3x do roka.
Navíc u tohodle auta není problém do podzemky vjet aniž by to někdo poznal 😄
Ti, co mají sekvenci, tak s tím takovéto problémy prý vůbec nemají. Pravda, že ale nastanou po pořádné porci kilometrů, jak říkám, moje auto na něm má uděláno 300t.
Jestli válec na pole po 10 letech, to mi je fuk. Důležité je, že toroid nezabírá místo v kufru a s rezervou se dá manipulovat libovolně, když je nutno převést něco objemného, to s válcou nádrži nešlo.