Bravo Seat! :yes:
Tohle by mělo být základem každé nabídky automobilky. Hlavně společně s továrenskou zástavbou a ne předělávkou importéra :yes:
Jen mě překvapuje spotřeba u Leonu. 1,6 přestavěna individuální s tímhle autem 9,5l dlouhodobě nemá, zkušenosti majitelů hovoří tak o litr méně, mimo město i méně, takže mě docela překvapuje výrobcem udávaná spotřeba.
9,5l lpg mi přijde hodně, to určitě pojede i za méně. Nicméně i za 9,5 plynu je to v přepočtu o tolik výhodnější, že strčí do kapsy i TDi. A to nemluvím o tom,že o motoru uvnitř nevíš, což nafta nikdy neskryje.
Jenže tady se LPG nenosí, nic na tom nemění, že už se s tím může i do podzem. garáží, což je častej argument, počítám, že nejvíc ho mají ti, co v těch garážích jsou 3x do roka.
Mám zkušenost právě opačnou. Sice po startu opravdu rycheji přepínám na LPG, vlastně do 1 minuty, ale spotřeba je oproti sekvenci opravdu vyšší. A další nevýhodou je přímo u mého auta například to, že odpařovač podává palivo přímo do sání, takže po 10 letech došlo k netěsnosti sání a muselo se přetěsnit. Nebylo to drahé, ale přecejn 2000 kč (v porovnání kolik se ušetřilo na 300t km, čili 300t Kč je to opravdu zanedbatelná částka). Taky to může vést k poškození nebo zanesení škrtící klapky.
Ti, co mají sekvenci, tak s tím takovéto problémy prý vůbec nemají. Pravda, že ale nastanou po pořádné porci kilometrů, jak říkám, moje auto na něm má uděláno 300t.
Jestli válec na pole po 10 letech, to mi je fuk. Důležité je, že toroid nezabírá místo v kufru a s rezervou se dá manipulovat libovolně, když je nutno převést něco objemného, to s válcou nádrži nešlo.
tak proč si z nás koncern VW dělá pr*del? Chtít příplatek 37 resp 48 tis. (dle výbavy) u Ibizy za zástavbu LPG do prehistorického 8-mi ventilového 1.6 MPI s tragickým výkonem? To přece nemůže být myšleno vážně!
V dnešní době by měl (nejen) Seat nabízet LPG (případně CNG) zástavbu do všech modelů s moderními motory od 1.2 TSI výš a to za příplatek max. 25-30 tis., podobně jako třeba Fiat.
Takhle si to vaše LPG, milý VW koncerne, vetkněte třeba za klobouk.
Jenže rozdíl mezi zástavbou koncernovou a Fiatí je v provedení. Zatímco u Škody nebo VW máš vše perfektně zabudováno do palubní systému, takže třeba pal PC počítá i s dojezdem na LPG, stejně tak v interiéru to vypadá vkusně, tak u Fiatu je to klasická posttovární úprava, kterou zařizuje dovozce.
Samozřejmě v praxi to je jedno, ale pokud jde o detaily, tak tady to má VW přecejen vyvedeno lépe.
Jasně, vypadá to líp, jenže to stojí dvojnásobek, než klasická přestavba a nezlob se, dát třeba u Leona přes 50 tis. za přestavbu, byť tovární, je hodně velký úlet. O těch použitých starých 1.6 ani nemluvě. Třeba ten fiat nabízí za cca 30 tis. přestavbu T-Jetů a to je jiné kafe!
Tady se projevuje největší slabina koncernu Volkswagen - chybí mu opravdu solidní benzínový motor. 1,6 MPI je výsměch, který by měl stát v továrním muzeu, 1,4 16V už je taky za zenitem a hodí se leda tak pro malá auta. No a pak je opačný protipól, tedy velmi složité motory TSI. Prostě chybí "zlatý střed" nabídky, tedy moderní nepříliš složitý motor, který by (mimo jiné) byl také vhodný na přestavbu na LPG (důležitou podmínkou je nepřímé vstřikování).
Tady se ukazuje největší slabina koncernu Volkswagen
... koncernu Volkswagen chybí jednoduchý, solidní a zároveň moderní motor. Takže pro přestavbu na LPG nemůže nabídnout nic jiného, než je "muzejní" motor 1,6 MPI.