Ekonomika
Pokud na přelomu minulého století patřily k oblíbeným kratochvílím barvotiskové kalendáříky, jejichž texty pozvedaly hrdopyšné obecní národovecké nadšení prostého lidu, pak tuto roli nyní poměrně úspěšně plní internetová oratoria zvaná SUZUŽALM.
U té arbitráže bude veselo, až se proflákne, že Volkswagenu (produkční jedničce Evropy) tenhle trpaslík smilnil za zády s fiatem... 😲 :😉
Naštěstí jsme tu na europortálu a tak by se tu těžko mohl najít jedinec s mozkem, který by si přál, aby volkswagenu někdo z hodně dálného východu vypráskal kožich. Avšak, tohle samozřejmě směroplatné není, směroplatné v této směšné kauze je jenom to, že je zde Volkswagen, který drží tak velký balík akcií, že když ráno zadrnčí u suzuki telefon z Wolfsburgu, bude se tam pod stolem klepat i ochranka generálního... Však to znáš sám... das auto... nebo-li aktuálně - náskok díky vatě.
BRAVWO :yes:
U té arbitráže bude veselo, až se proflákne, že Volkswagenu (produkční jedničce Evropy) tenhle trpaslík smilnil za zády s fiatem... 😲 :😉
Naštěstí jsme tu na europortálu a tak by se tu těžko mohl najít jedinec s mozkem, který by si přál, aby volkswagenu někdo z hodně dálného východu vypráskal kožich. Avšak, tohle samozřejmě směroplatné není, směroplatné v této směšné kauze je jenom to, že je zde Volkswagen, který drží tak velký balík akcií, že když ráno zadrnčí u suzuki telefon z Wolfsburgu, bude se tam pod stolem klepat i ochranka generálního... Však to znáš sám... das auto... nebo-li aktuálně - náskok díky vatě.
BRAVWO :yes:
Možná by jsi se mohl podívat na globální stránky SUZUKI. Němci nemají ve vedení nikoho a zpráva o rozchodu s VW tam visí hodně vysoko. Řekl bych, že se v Japonsku nikdo neklepe, ale spíš se někdo další třese na 20% akcií. Můžeme tipovat, kdo je ten čekatel.
Jedna věc je firemní kultura a druhá je vztah akcionáře k emitentovi. Skutečnost, že VW nemá reprezentaci ve statutárním či kontrolním orgánu vypovídá jen a než o tom, jakou váhu ta dohoda o spolupráci má...
Nikdo z nás pravděpodobně nezná detail, ale je kuriozní, aby sám emitent nabádal akcionáře ke vrácení akcií. Toto je totiž zcela mimořádný krok, zákonem precizně ošetřován, nepraktikuje se to tak, že by snad emitenti vykupovali levou rukou vlastní akcie. Podle mně je to celé jen mediální humbuk a pravda, ta je tradičně tam někde venku. Samozřejmě si ovšem umíme všichni představit, jak silné postavení s těmi dvaceti procenty tam VW zaujímá. Je to současný king a jen on bude rozhodovat, co udělá dále. Koneckonců... Volkswagen neprohrává, ale to víme zde všichni...
Nikdo z nás pravděpodobně nezná detail, ale je kuriozní, aby sám emitent nabádal akcionáře ke vrácení akcií. Toto je totiž zcela mimořádný krok, zákonem precizně ošetřován, nepraktikuje se to tak, že by snad emitenti vykupovali levou rukou vlastní akcie. Podle mně je to celé jen mediální humbuk a pravda, ta je tradičně tam někde venku. Samozřejmě si ovšem umíme všichni představit, jak silné postavení s těmi dvaceti procenty tam VW zaujímá. Je to současný king a jen on bude rozhodovat, co udělá dále. Koneckonců... Volkswagen neprohrává, ale to víme zde všichni...
Mediální humbuk to není. Podívej se na web Suzuki. Je to tam jako hlavní zpráva.
[odkaz]
[odkaz]
Aktivita se strany suzuki není jistě mediální humbuk, myslel jsem tím tu "očekávanou" transakci v podobě vrácení akcií. Nahoře píše Marko, že jsou velmi mezi nimi rozjitřené vztahy a že už se to nedá ani uhasit, takže s tím koresponduje ta zpráva vedení. Cesta z-toho-ven však povede jen přes chladný obchodní kalkul, nikoliv přes zprávy vyvěšované na stránkách toho kterého aktéra.
Suzuki spolupracuje s Fiatem už dávno a VW by byl slepý, kdyby to nevěděl už před podpisem smlouvy a nákupem akcií.
To nic nemění na tom, že se chovají typicky německy arogantně a povýšenecky vůči, z jejich pohledu, nepříliš významné malé automobilce.
Jestli tu někdy bude stát fronta na vyprášení kožichu VW, tak já budu stát první v řadě s hodně velkým karabáčem. 😉
To nic nemění na tom, že se chovají typicky německy arogantně a povýšenecky vůči, z jejich pohledu, nepříliš významné malé automobilce.
Jestli tu někdy bude stát fronta na vyprášení kožichu VW, tak já budu stát první v řadě s hodně velkým karabáčem. 😉
Mohu tě ujistit, že ty si s tím karabáčem budeš moci leda vypíchnout voko. O arogantním jednání kohokoliv v této kauze nemám informace. Pokud tě někdy u VW vyhodili od výlohy s doporučením, abys šel slintat jinam, pak tuhle zkušenost nepaušalizuj... 😉
Taktéž jsem zvědavej na arbitráž >😁 Myslím, že Suzuki mělo nejdřív přemýšlet než šlo do spolupráce. VW neinvestuje jen tak pro nic za nic, tj jako největší akcionář se rozhodně svého podílu nehodlá vzdát... Popravdě VW i držim palec :yes:
A to konkrétně proč? Pro mě je ten morálně špatný právě VW a omlouvat to tím že je evropský může jen blb.Tahle mince má jen dvě strany a já pevně doufám že jednou už dostane vychcanost přes prsty.
Dnešný svet je o tvrdom businesse... Prežijú len tí najtvrdší a najsilnejší a žiaľ, účel občas svätí prostriedky. ;-\
Suzuki nakoniec bude rado, keď sa zaradí medzi ostatné ovečky v stáde VW a bude pekne papať to čo z Vlkohradu naordinujú. 😄
Suzuki nakoniec bude rado, keď sa zaradí medzi ostatné ovečky v stáde VW a bude pekne papať to čo z Vlkohradu naordinujú. 😄
Tak teď jsi pronesl nesmrtelná moudra a za jejich realizaci nás venku plácají po zádech kde se dá, že... A teď vážně.
Byla by potupa, kdyby se mělo Suzuki zařadit někam na chvost koncernového stáda jak by jsi to udělal třeba ty. Oni ti Japíci pro nic za nic úspěšní i bez koncernu nebyli.
Smlouvu jsme nečetl ani nepřipomínkoval nikdo, co by konzultant nikdo přizván taktéž nebyl, tudíž opatrně s tou koncernovou písničkou.
Není to tak dávno, co byl některými Swift vlatně Svwift adorován co by trefou, štikou do města a perfektní károu pro mladé jezdce a ejhle, už to tak není >😒]
Byla by potupa, kdyby se mělo Suzuki zařadit někam na chvost koncernového stáda jak by jsi to udělal třeba ty. Oni ti Japíci pro nic za nic úspěšní i bez koncernu nebyli.
Smlouvu jsme nečetl ani nepřipomínkoval nikdo, co by konzultant nikdo přizván taktéž nebyl, tudíž opatrně s tou koncernovou písničkou.
Není to tak dávno, co byl některými Swift vlatně Svwift adorován co by trefou, štikou do města a perfektní károu pro mladé jezdce a ejhle, už to tak není >😒]
Nevidím to s výhrou Suzuki tiež ružovo. No a keď už sa teda sťažujú, že VW nesplnilo dohodu majú dôkazy, že za ten relatívne dlhý čas od VW vôbec niečo žiadali? Mám z toho pocit, že si vymenili akcie a obaja si žili ďalej svojim životom bez potreby požiadaviek na partnera. Obom to asi aj vyhovovalo no až tá dohoda s Fiatom spravila vlny... Tak uvidíme :-!
Nemci naspat do Wolfsburgu! Skutocny dovod preco VW nedodal hybridne technologie Suzuki je ze VW ziadne hybridne technologie nema. Balik co sa montuje do Tuarega je od subdodavatela z ciny, suzuki si mohlo najst dodavatela priamo a nie cez skrizene motyky.
Když to víš i ty, jak to, že to neví u Suzuki ? To jsou v tom případě u kormidla hlupáci, kteří ani neví, čím kdo na autotrhu disponuje a o důvod víc, aby to vzal někdo jiný pevně do ruky.
nebudu příliš do hloubky komentovat tento spor...protože do něj nevidím...ovšem pokud má pravdu VW že Suzuki porušilo nějaká pravidla tak by mělo sklapnout zobák....pokud má pravdu Suzuki tak by měl VW prokázat velkorysost a prodat jim akcie zpět(prodat ne dát takže na tom VW jistě ani neprodělá) je mi však jasné proč se VW pokouší Suzuki udržet...japonská automobilka+výrobce motocyklů mu v portfoliu jaksi chybí...a všichní víme že pozice VW group na blízkém a dálném východě není kdovíjaká...z tohoto pohledu by se suzuki asi hodilo...stejně jako by se suzuki hodily DSG, TDI nebo nějáké malé foukačky do swifta...na druhou stranu by to dost možná znamenalo konec kizashi jak ho známe...je moc individualistický a svůj a to se ve VW group moc nenosí....bohužel
dietmar
proste to neslo dohromady a tak je logicke, ze to dopadlo takto :yes:
kolko je tu odbornikov na toto vsetko pritom pravda bude totalne ina, no tu sa nedozvieme, hadate sa tu jak kurence v kurine..
Ty vole, hoši😊 Řešit na diskuzi obchodní nebo jaký spor dvou fabrik, to je fakt dost komický😊 Ty vole😊 "Japonci udělali dobře ... nene, Němci to vyhráli, vždycky vyhrajou, jako ve fotbale ..." Takže jako vždycky :no: >😁 >😁 >😁
"Aliance s Volkswagenem ale prý Japoncům prakticky nic nepřinesla." >😁 , a proboha co čekali ??? >😁 >😁 >😁
Nechápu, kde se tu stále bere na diskuzích ten nesmysl, že je Suzuki trpaslík. To rozhodně není, a to dokonce ani ve srovnání s VW. Suzuki patří podle počtu prodaných aut do světové top10 a jeho prodeje za rok 2010 byly asi 40% toho, co prodal VW. Tedy je menší než VW, ale žádný trpaslík.
Copak nevíte ,že VW mají nejlepší techniku co je na trhu k dostání. Copak nevíte ,že VW má nejkrásnější auta na světě. Copak nevíte ,že pokud chcete něco prodávat tak musíte být jako VW a spol. Jste blázni ,protože teď už neprodáte žádný s těch šrotů co jste prodávali. Protože ty zázraky co dávají němci/češi/španělé do aut ,už nikde jinde nedostanete a proto zkrachujete... Smůla a hanba na vás.
"Naštěstí jsme tu na europortálu a tak by se tu těžko mohl najít jedinec s mozkem, který by si přál, aby volkswagenu někdo z hodně dálného východu vypráskal kožich" - kdo může být autorem tohoto příspěvku? - myslím si, že klidně Klaus, Bátora, Weigl, Jakl, Landa..... a v krajním případě blonďák Hitler, Stalin a jim podobní, ti určitě mají ten "správný" mozek, či mozeček.
BRAffo VOLKSWAGEN k takovým fandům.
BRAffo VOLKSWAGEN k takovým fandům.
V první řadě toto je portál o autech a ne o politice takže se uklidni a raději si přečti něco z dějepisu pro první stupeň základní školy. Hitler měl do blonďáka asi tak daleko jako tvůj příspěvek ke slušné diskuzi.
Jasný >😁 . Děkuji za poučení - nebudu jej komentovat. Pokud ovšem nedokážeš pochopit a rozlišit mezi příčinou a následkem, tak je to smutné.
Ještě smutnější je, že ty jsi ten následek....
Chytrý chlapec, již dokáže odlišit následek. Teď se pokus najít příčinu - a přečíst. Aby to nebylo tak složité, máš ji v uvozovkách jako citaci. Pochopil jsi? Asi ne, co? To nevadí...
Příčina bude nejspíš v tvém dětství...
Jak byla koncipována smlouva a kdo porušil co, to se samozřejmě nedovíme, nicméně faktem zůstává, že Suzuki si nepomohlo. Neříkám, že by to tak nakonec bylo, ale celé to na mně dělá dojem, že Suzuki by bylo jen dalším modelem v portfoliu VW a o tom Japonci přirozeně nechtějí ani slyšet. Jediné co by Suzuki mohlo koncernu poskytnout jsou malé atmosféry, do malých aut do města, které Japonci umí, (o ty ale koncern zájem nikdy nejevil), nicméně ty by stejně sloužily jako rozšíření portfolia motorů. Taková 1.2 VVTi co je ve Swiftu by třeba Citigo slušela, nicméně je to můj názor. Podle mně Suzuki mělo na mysli něco ve stylu partnerství Renault - Nissan, to se ale nepotvrdilo. Na druhou stranu, je asi groteskní si myslet, že Suzuki by jako samotný hráč na trhu mohlo setrvat déle. (Pro Evropu relativně malé portfolio motorů, neexistence větší palety modelů, pro někoho archaické lpění na atmosférách, 4g automaty atd.).
Proto se mi jako logický jevil japonsko - japonský pakt např. Toyota - Suzuki, který by dle mého názoru měl větší smysl. Závěrem bych chtěl říci, že zpětnému odkupu akcií nemůže Suzuki VW nutit, nebyl-li ve smlouvě dodatek týkající se zpětného odkupu akcií, nebude-li smlouva ze strany VW naplněna. Jinak řečeno, zatím to vypadá tak, že za "kratší konec" už teď tahá Suzuki, i když, (jak už jsem zmínil), podrobnosti smlouvy, mezi oběma subjekty nikdo z nás nezná.
Proto se mi jako logický jevil japonsko - japonský pakt např. Toyota - Suzuki, který by dle mého názoru měl větší smysl. Závěrem bych chtěl říci, že zpětnému odkupu akcií nemůže Suzuki VW nutit, nebyl-li ve smlouvě dodatek týkající se zpětného odkupu akcií, nebude-li smlouva ze strany VW naplněna. Jinak řečeno, zatím to vypadá tak, že za "kratší konec" už teď tahá Suzuki, i když, (jak už jsem zmínil), podrobnosti smlouvy, mezi oběma subjekty nikdo z nás nezná.
Suzuki štěká, ale situace se mezitím vyvíjí. Jak to vidím, myslím, že celou situaci zavinili především Japonci, kteří lidem od VW vmetli do tváře neodpustitelnou urážku nákupem dieselů od Fiatu. Hlupáci. Těžko potom mohli očekávat nějakou spolupráci týkající se hybridních technologií... Suzuki tím prohrálo dvakrát, protože jejich vozy by motory TDI a další know-how od VW (design, "user-firendly" vybavení, a.j.) aby se jejich vozy v EU dobře prodávaly, potřebují jako sůl. Vidí to každý, kdo není zaslepený nenávistí k VW - ostatně, podívejte se třeba na Vitaru - 15 let stará konstrukce, motor od rendliku... :no:
Tuhle příležitost mohli kluci šikmoocí chytit za pačesy, ale namísto toho své šance spálili. Co bude dál? Myslím, že nebude dlouho trvat (tipoval bych cca rok-dva), kdy VW bude mít ve firmě Suzuki 51% majetkový podíl. A evropští spotřebitelé se konečně dočkají, že v autech Suzuki bude mít tachometr i display rádia stejnou barvu světla a pod kapotou už nebude řahtat motor s traktorovým zvukem od Fiatu, či rendlíku.
Tuhle příležitost mohli kluci šikmoocí chytit za pačesy, ale namísto toho své šance spálili. Co bude dál? Myslím, že nebude dlouho trvat (tipoval bych cca rok-dva), kdy VW bude mít ve firmě Suzuki 51% majetkový podíl. A evropští spotřebitelé se konečně dočkají, že v autech Suzuki bude mít tachometr i display rádia stejnou barvu světla a pod kapotou už nebude řahtat motor s traktorovým zvukem od Fiatu, či rendlíku.
Maximálně 2 roky a Suzuki bude následovat rendlík a hnissan. Konečně se svět zbaví traktorových dieslů a TDI ovládne autosvět. :yes: :yes:
Ty jedeš chlape. Apropo, s tím traktorovým zvukem jsi se ve svwém svwatém nadšení trošku netrefil, nebo snad už TDI není nejlepším motorem v této galaktické oblasti ???
"...15 let stará konstrukce, motor od rendliku... "
Hmmm... ;-\ ...zajímavé...
Zcela překvapivě ta stařičká konstrukce s nemožným motorem funguje nadmíru dobře :yes😒br />
Daleko víc bych se bál toho, že pod taktovkou VW se z Vitary stane podobně nevyhraněné vozidlo, jako je např. ...Tiguan 8-s (ani ryba, ani rak).
Svět není černobílý, Ádo. Smiř se s tím!
Hmmm... ;-\ ...zajímavé...
Zcela překvapivě ta stařičká konstrukce s nemožným motorem funguje nadmíru dobře :yes😒br />
Daleko víc bych se bál toho, že pod taktovkou VW se z Vitary stane podobně nevyhraněné vozidlo, jako je např. ...Tiguan 8-s (ani ryba, ani rak).
Svět není černobílý, Ádo. Smiř se s tím!
😉
Germáni se prostě opět osvědčili jako povýšená hovada... myslím, že u arbitrážního soudu nebude mít Suzuki problém - pokud mu ovšem nebude předsedat Němec!
V tomhle jsou jak cikání... Němec Němce nikdy nenechá plavat...
Já osobně mám takovou zkušenost, že naše společnost (česká) žalovala německou společnost v Německu. A představ si, že němečtí soudci soudili podle německého práva a uznali naše nároky. Bohužel jsem si jistý, že u nás by to probíhalo přesně jak to píšeš ty.
Bohužel Němci jsou Evropani, my jsme čecháčci. Je mi z toho špatně.
Nicméně v obchodním právu platí jedna zásada - škodit a škodit konkurenci - samozřejmě v rozsahu co mi dovolí zákon.
A ačkoliv osobně VW nevyrábí po designové stránce automobily, které by mě nadchly, umím uznat jejich obchodní úspěch. Uznat ale neznamená pochopit. A pokud se VW zachoval tak, že chtěl uškodit Suzuki, tak samozřejmě za to zaplatí, s hotovostí VW problém nemá. Nyní bude zřejmě záležet na argumentaci právníků.
Každopádně je přítomnost VW s takovým balíkem akcií hodně velkou překážkou pro rozhodování. Chtělo by to jednoho majoritního vlastníka s více než 50%, pak by VW mohl leda tak přihlížet, ale to by určitě do takového společného podniku nešel.
Přivedení Suzuki do krachu a vyvedení peněz, majetku a technologií by zase nepřipustili ostatní akcionáři a navíc by to nejspíš bylo považováno za záměrné zmaření investice, což bude i v Japonsku trestné.
Ovšem to, že VW chtěl Suzuki jen využít pro obsazení východních trhů je více než jasné.
P.S. Mám pocit, že se tu někteří jedinci domnívají, že VW ty akcie dostal od Suzuki na Ježíška a zatímco Suzuki už VW na východní trhy dostalo, VW pro Suzuki nedudělal nic...
Netvrdím, že vina je jednostranná, ale pokud chce Suzuki zpět odkoupit akcie, měl by mu to VW umožnit, účel smlouvy očividně nebyl naplněn a spolupráce nemá moc šancí na úspěch.
Takže to dopadne tak, že si bývalí partneři budou navzájem škodit a soudit se a to nepřinese nikomu nic dobrého.
Z tohoto pohledu je pro mě "ten špatný" VW, protože nechce zpět odprodat Suzuki jejich akcie.
Struktura akcionářů (deset největších)😒br /> Volkswagen AG 19,89%
Japan Trustee Services Bank 4,66%
The Master Trust Bank of Japan 3,94%
Tokio Marine&Nichido Fire insurence Co. 3,52%
The Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ 2,85%
The Shizuoka Bank Ltd. 2,58%
Resona Bank 2,32%
Sompo Japan Insurence inc. 1,69%
Japan trustee Services Bank, Ltd 1,39%
JP Morgan Chase Bank 1,39%
A teraz kamene urazu😒br /> 1.) podat ponuku na vykup jednotlivych akcii (a vykupit ich) od vyse 50.000 akcinarov je samo o sebe mozno oznacit slovom zapadajucim medzi"velmi tazke" a "nemozne". Ausgerechnet v Japonsku. Japonci nebudu moc ochotni predavat, pretoze a.) historicke suvislosti = narodna hrdost, b.) pozri bod 2, c.) pozri bod 3
2.) mnohi z tychto ludi a firiem su zamestnanci, alebo v nejakej forme dodavatelia pre Suzuki Motor = presvedcit ich aby predali akcie firmy, ktora ich zivi, nejakemu zahranicnemu megakoncernu bude asi nemozne.
3.) ak si pamatas ten clanok o japonskom automobilovom trhu, bola tam rec o priemyselnych skupinach keiratsu. Jednym z ich znakov je to, ze v nich panuje tzv. križove vlastnictvo. Mnohe z tych bank a poistovni (resp. fondov) su zas cez spletenec firiem a osob, alebo mozno aj priamo) ciastocne vlastnene napr. aj rodinou Suzuki. 😄 Tento prepletenec zabezpecuje (mimo ine), ze jednotlive firmy a ich majitelia budu k sebe navzajom loajalni. Tkaze asi tak... 😄
Este k tomu konfliktu Suzuki a VW: ten je v tom, ze ked podpisovali vymenu akcii a spolupracu islo (zo strany Suzuki) o to, ze dojde k vymene techniky a Suzuki na domacom trhu dostane do portfolia aj nejake rebrebrandovane VW cim si posilni poziciu vo velkych autach (mimo kei), kde je minoritny hrac.
Lenze vo VW zistili, ze oni techniku Suzuki nemozu pouzit, pretoze je technicky "menej dokonala". A zacali to viac-menej takto verejne komunikovat, co asi Japoncov urazilo. Od tohto bodu je problem, pretoze je jasne, ze potom tato spolupraca nema ani racionalny vyznam - s vynimkou jedineho pripadu. Ze by VW prevzalo Suzuki Motor, kvoli indickemu a japonskemu trhu. Ak ked VW na priamu otazku povedal, ze to nemoze vylucit (co podla vsetkeho bol skutrocny pradovod toho preco VW do toho celeho isiel) - bol ohen na streche, a uz to nejde uhasit. >😁
(a schopnost to popsat tak, abych to pochopil i ja)
U Suzuki sa snazia najst cestu, ako rast - uz velakrat povedali, ze su mala firma a vo vlastnych kapacitach nie su schopni spustit vyvoj na viacerych frontoch (ci uz techniky, alebo modelovo). Prave ten rast si slubovali od spoluprace s GM aj od spoluprace s VW. Ani v jednom pripade sa to ale nedostavilo.
To, ze by akcionari VW na tom nakoniec zarobili, to uz vidim podstatne realnejsie. 😉
Inak, VW moze byt (mozno) pravne vo vyhode, ale musi zvazovat aj ine veci. V ich zaujme je (podla mna) tuto situaciu tak ci onak rychlo vyriesit. Ak nedokazu rychlo realizovat nepriatelsku akviziciu Suzuki (co asi nedokazu), nemyslim, ze by mali natahovat tuto situaciu nejak extra dlho. Dlhe, neziaduce a "nasilne" pokusanie sa o Suzuki moze poskodit povest a predaje znacky VW na trhoch kde je Suzuki silne. V Japonsku by to mozno az tak nevadilo, lebo tam VW predava rocne tak 30-40 tisic aut a rast tam velmi nebude. A ked strati, tiez to az tak v globalnych cislach boliet nemusi. Horsie by bolo, keby utrpela povest VW na inom trhu kde je Suzuki "doma": v Indii. Na tak obrovskom rastovom trhu (a pri globalnych ambiciach VW, ktory tam ma urcite svoje plany)...no, proste, ja by som to cele asi nechcel hrotit do ultima.Ale VW to mozno vidi a pozna inak. 😄
A este: aby som "nenakladal" len koncernu VW. Suzuki tiez odmietlo odoberat podvozky a cele modely od VW s tym, ze pre jeho majoritnu klientelu su tieto prvky/produkty drahe (kupou aj servisom). Takze ani Suzuki nepolupracovalo. Dopatrat sa ale toho, kto prvy zacal "robit problem" to nezistime - to bude na inych. Suzuki bude samozrejme tvrdit, ze to VW, a VW bude tvrdit, ze oni nic, ze to Suzuki sa stavia na zadne a oni nevedia preco. 😄