...alebo namiesto práce vymýšľal somariny.
Najprv argumentuje tabuľkami za preregistrácie, ktoré chce ušetriť, a vzápätí to zabije vydávaním tretej tabuľky, že na nosič na bicykle. No a že by mali byť z plastu - zas to nemôže byť hocijaký šmejd, tri štvrtiny nákladov dole, to si pán Tůma vymyslel. Aj plastová tabuľka musí byť odolná a obsahovať ochranné známky ako plechová.
A naviac - už vidím ten chaos, keď bude majiteľ značky (značiek) čenčovať tabuľky na autách... To sa páni policajti pekne zapotia pri vyšetrovaní nehôd a rôznych porušení zákona...
Celé je to zas len o jednom - zase si prihrať zo štátnych peňazí riadny balík a ešte byť frajer, koľko som tomu štátu ušetril... Tradične. :-!
Naštěstí se to Slovenka netýká.... ;-)
Ale jinak to vypadá snad celkem rozumný.
Jen ty značky na přání jsou nějak moc levný. Když někdo potřebuje ukázat že na to má, tak ať to ukáže opravdu pořádně.
Na Slovensku s jeho 50+ okresmi je uzasne to, ze ked sa clovek prestahuje 10 km, musi menit znacky.....ja vie, ze sa casto nestahujeme, ale ta byrokracia okolo toho..bol sm v Irsku kde je zasada jedno auto-jedna znacka po celu dobu existencie auta. Cize sa len zmenia niektore papiere, bez ohladu na to, v ktorej casti krajiny auto kupite. Je to jednoduchsie odsledovat aj policiou a tak, kde je pohyb auta na trhu.
Obidva systemy maju nieco do seba, urcite sa mi zda hociktory z nich lepsi ako nove cislo zakazdym, ked sa auto odstahuje u nas z okresu, v CZ z kraja.
Jedno auto jedna znacka vyzera na prvy pohlad rozumnejsie, ale ani jeden sofer jedno cislo (pripadne viac cisel, podla poctu aut) nie je zle, najma v spojeni s preferencnou znackou za poplatok. Ak mas svoje oblubene cislo, mozes ho cely zivot prenasat z auta na auto.
Nikde netvrdim, ze to ma byt dovod na to, aby sa zbytocne minali statne financie.
Chcem len povedat, ze v civilizovanom svete byrokacia sluzi obcanom, nie naopak. Auto si vyberies sam, neurci ti ho loteria ani uradnik. Nevidim dovod, preco by si nemal mat moznost vybrat si za rozumny poplatok aj cislo. Cuduj sa svete, v niektorych statoch to tak funguje.
Rozumný ako v čom. Akurát sa tie riešenia striedajú nejak často... A to stojí nemalé peniaze, ostatne ako každá zmena. A ako je nechvalným zvykom, korupcia je prítomná prakticky vždy.
Čo sa Slovenska týka, tak tiež nič moc. Ideálne riešenie asi nie je. Ale každých pár rokov meniť systém je na hlavu.
Ja pamatuju jak kolikrat tazny achranilo daleko vetsi skodu na aute kdyz to nejaky ten chytrak na semaferech nedobrzdil ci se bavil s pritelkyni a misto koukat pred sebe tak ji cumel do vystrihu.
Na starších autách je obvykle pevné ťažné, a s tým nič nespravíš, ani to tým ľuďom nemôžeš zazlievať, že si nekúpia iné. Nie je to za babku. A na nové auto si len blbec nedá bajonet. Tá reakcia vyššie bola skôr zo srandy.
To, že je někde matka, ještě neznamená, že je to zdělávací. Podstatou musí být opakované sundání hlavice tažného aniž by došlo k opotřebování nebo snížení pevnosti spojení... a to při opakovém povolování zajišťovací šroubu s pojistkou, který byl zrovna u těch novších Favoritů, nešlo. Navíc při každém sundání tažného bys musel dát novou matici.
Po roce 90 tady komunisti nebyli a to tažné se dávalo až do pofacelifových favoritů.
Byly tady dvojí tažné. Ty první, co popisuješ byly napevno a jen byly přišroubovány zespod pod místem na rezervu. Sundat by to teoreticky šlo, jen by se to muselo celé rozebrat, celý by ses zašpinil a postupem času bys ten spoj v kufru opakovaným povolováním natolik "ojel", že by to vůbec nedrželo. A hlavně to byly pojistné šrouby na jedno použití.
Ty novější tažné byly připevněny stejně, jenže celá "koule" se dala sundat opět povolením matice. Teoreticky to možná jako sundávatelné prvně plánovali, jenže to by musel ten spoj být udělaný tak, aby i opakovanou demontáží a montáží nedošlo k omezení pevnosti a tím bezpečnosti.
A protože tam taky byla opět pojistná matka, tak se to nehomologovalo jako tažné zařízení s demontatelnou koulí.
Obě verze jsme doma měli na obou Favoritech. Tu novější jsem měl. Před cestou do Itálie jsem se na to informoval, jestli to mám demontovat, protože v Rakousku se nesmí jezdit s koulí, když je demontovatelná. Bylo mi řečeno, že nejen nemusím, ale ani nesmím, protože bych porušil bezpečnost toho tažného zařízení.
V predaji boli pevné, skrutkovacie aj bajonety. Na porovnanie, pevná guľa vyšla na cca 6-7 tisíc, na skrutku zhruba o tisícku viac a bajonet od 12 vyššie. Divíš sa, že na staršie auto ľudia ten bajonet nebrali? Pevné sa predávali úplne bežne, neviem či nie ešte aj na Feldu. Rozhodne nekončili Škodou 120 a 1203, to sa pletieš.
Mám v SPZ několik ďolíků od tažných ostatních... a víš co? Jsem rád, že mám ty ďolíky v SPZ, protože tak mi ohli SPZetku a ne rovnou odřeli nárazník. Tomu, že ti někdo nacouve do nárazníku a většinou to odnese SPZetka se zabránit nedá, holt by se muselo na každé auto montovat povinně senzory a i ty vše nevyřeší, to tažné je možná ještě nakonec výhoda.
Stačilo by jen zrušit výměnu při přeregistraci, která je naprosto zbytečná. V rámci kraje se značka asi stále nemění - můj Favorit má nyní už 4. majitele a pořád původní značky. Nepřináší to nic, jen náklady navíc, nikdo nemusí vědět v jakém kraji bylo auto registrováno, na co taky.
Značka na přání by měla být legální a zpoplatněná a možná ještě víc než je uvedeno v článku. Omezí se tím korupce.
SPZ na přání za "něco bokem", je asi ten nejmenší problém týkající se korupce, který mě v naší jinak krásný zemi trápí. My třeba máme ve městě černý M-B S63 AMG s spz, která má samé šestky (plus teda jedno písmeno, no). Určitě je to PIRÁT! >:D Bourá do lidí, jezdí nalitej, vraždí matky a žere malý děti!
Jak se říká, jeden vůl to zkazí všem ;-) Jediný důvod pro nějakou zvláštnější značku mám, že se mi líp pamatuje. Ale 6x6 6666 bych si opravdu nedal. Něco jako 5x3 5300 by stačilo.
Já bych byl pro zrušení rozlišení krajů. A možná přechod na starý druh značek (tedy 3 písmena a 4 číslice) - současný má při plném využití 26 milionů permutací, starý měl přes 175 milionů. Při prvním přihlášení v ČR vydat, při exportu sebrat, jinak neměnit. Podle mě autor současných značek neumí počítat, nebo nikdy nebyl v Praze. Jak jinak si vysvětlit navržení systému, který má v Praze milion značek.
Je to opravdu a doslova na hlavu. Snad jen pro upřesnění - majitelé více aut to budou mít trochu složitější, před jízdou s dalším svým vozem budou muset značky přehodit. Šroubováky se ale budou fasovat zdarma, takže na tom nakonec vyděláme všichni. Akorát bude trochu problém, když v jeden okamžik pojedou třeba dvě auta jednoho majitele, ale tohle už má také řešení. Auta pojedou "ve vláčku", to je sice zde poměrně legendární termín, ale v případě předmětné problematiky půjde o to, že auta budou muset jet stejnou trasu, ostatně to nebude činit potíž, neboť zadní vůz bude vlečen na laně. Nesmíš však zapomenout sundat zadní erzetu z prvního vozu a přidělat ji na záď vozu zadního. Poměrně složitá jízda však bude tam, kde má majitel více než dvě auta. Zvažuje se (tohle zatím není definitivní) že by ses musel povinně se všemi auty nalodit na autovlak. Má to svojí logiku, umíš si představit ten brajgl, kdybys na déjedna za sebou vlekl na laně dvě tři auta? Pochop, takhle praštěnej snad není ani zdejší ministerskej úředník.
Co ale cením nejvíce, to je to, že na parkovišti si každej sundá jednu (jednu, na to nezapomeň) erzetu, a tu si vždy přimontuje suchým zipem na záda. Rozumíš, je to dokonale domyšlený, ostatně jako všechno tady, prostě auto s jednou erzetou nikdo neukradne, a tebe si na chodníku nikdo nesplete s žádným nýmandem, zejména, když využiješ svého práva a necháš si na tu erzetu vytlačit svůj kód, třeba... LAMBOKRÁL. No vidíš, osm písmen, přesně jak ministerstvo velí.
A pro případ, že bys šel někam, kde počítáš, že se budeš např. svlékat (bazén apod.), nebo by plastová RZ na zádech mohla vadit (při zvedání činek např.), tak každý majitel ještě bude dostávat štůsek samolepicích menších RZ, které si nalepí na čelo případně jinou viditelnou část těla.
No, když to tak promýšlím, počítám, že zrovna na tuhle značku budou asi největší fronty. Už vidím ty inzeráty - prodám erzetu s GTI, za milión. Zn: auto jako bonus...
Avšak, za co bych se přimlouval, to je za garážovou věrohodnost, takže by zcela regulerní mohla být i značka - PAKO, zejména na některých modelech 8-s >:D;-)
>:D >:D Díky, výborné.
Třeba by takové přidělování značek dle prolustrovaného techničáku mohlo vyřešit křeče s přetvařováním a hraním si na něco jiného za každou cenu. >:D
V Rakousku funguje leta letoucí podobný systém. :yes::yes:
A když kupuješ druhý vůz, pochopitelně k němu dostaneš novou RZ. Žádné přehazování značek z vozu na vůz neexistuje, to je blbost.
Tak je to logický,vždyt už docházejí čísla(myslím kombinace)třeba v Praze ,a dnes kdo má do *** díru tak každý tři roky nový auto a tudíš novou značku.Samozdřejmě kdo bude provozovat více aut tak dostane ke každému značku,nevím co je na tom složitýho když to stačí zkopírovat ze zahraničí,to je to samý jako když nás tady balamutěj jak je třeba složitá přímá volba prezidenta.Také bych změnil povinné ručení,platit ne podle obsahu motoru ale podle výkonu jak je to v zahraničí běžné.
Blbost to rozhodně není, třeba ve Švýcarsku funguje možnost jedné značky na více vozů jednoho majitele už tradičně a máto svou nespornou logiku. Ten, kdo má více vozů, ale nevyužívá je souběžně a na silnicích tak zabírá vždy pouze jedno místo, ušetří nejen za zbytečnou registraci dalších SPZ, ale do značné míry i za pojištění, i proto může mít jedno auto do města, jedno na dálnice, jedno na víkendy atd. Prostě platím za používaní veřejných komunikací, ne za to kolik aut mám aktuálně ve své garáži, což je podle mě mnohem "spravedlivější".
Mám třeba teď taky dvě auta a s objema najednou nejezdím, ale vše platím dvakrát, úplně stejně, jakoby jezdily souběžně.
A co když si to auto pučí manželka?
Já si třeba nedokážu představit, co bych dělal při SZP na osobu, když jsem neměl auto. Pučoval jsem si auto tu od otce, tu od dědy... to bych se tu SPZ napřehazoval do haleluja.
Já bych zakázal auta úplně, tak se předejde pirátství úplně a zcela. Prostě všichni budou jezdit vlakem a autobusem. Každý dopravní prostředek s kapacitou pod 20 lidí na cestě nesmí být.
Ta si auto klidně půjčit může, jediné omezení je v tom, že nelze jezdit oběma vozy najednou a pokud to pro někoho není schůdné, tak si musí logicky pořídit další RZ. ;-)
To nebude schůdné pro více lidí- Většinou si kupuješ druhé auto proto, že ti jedno nestačí, teda nepočítáme-li ty, kteří mají auto jen pro zábavu na weekedn. Takže v součtu budou muset mít oba pojistku, RZ a koneckonců i dálniční známku, když budeš třeba bydlet vedle dálnice, kterou každý den budeš využívat.
No pro všechny to určitě schůdné nebude, tak jako všechno, ale máš možnost volby, můžeš se třeba s rodinou domluvit kolik potřebuje RZ, ale vozů můžeš mít víc, aniž bys zbytečně zabíral a platil za další místo na silnicích a rizika s tím spojené.
Tak ve výhodě budou opravdu jen ti, kteří mají třeba jedno auto na léto a druhé na zimu, nebo auto na weekendové ježdění. Ušetří na pojistce, i když asi těžko bude pojišťovna dávat stejnou havarijní pojistku na Polo a na starou 911... ;-)
Pokud jezdíš dnes jen sezonně a chceš ušetřit na pojistce, tak není problém využít depozit. Viz s-mike ;-)
Ale depozit je otrava navíc jde jen o sezónní etapy, ale spousta lidí přece může mít jedno auto menší (ať už do města, nebo hh na okresky, kupé, kabrio apod.) a jedno větší ("rodinné", na dálniční přesuny apod.) a tam o žádnou sezónnost nejde.
No jo, ale stejěn budeš muset vyřešit dvě rozdílné pojistky, důkladně vyřešit to, že auto smíš řídit jen ty a vždy jen jedno, maximálně ušetříš za dálniční známku... Jako jo, třeba pro tebe je to schůdné, ale je to kapička v moři jiných důležitějších věcí k řešení.
Co máš pořád s tím půjčováním, své auto se svou RZ půjčit můžeš, nesmíš jen půjčovat svou RZ na cizí auto. Naopak za nepřenosnou (nalepovací) dálníční známku ušetříš jen tehdy, pokud s nějakým vozem na dálnice vůbec nejezdíš. Zjevně to není tak okrajové, jak si myslíš, viz švýcarská tradice, částečně to lidi motivuje kupovat více aut, ale přitom nejezdit se všema najednou/souběžně, samozřejmě, že životní úroveň švýcarů je v průměru jiná, než ta naše....
No dobrá, ale když si na taťku pořídíme domů 2 auta, protože má nejvyšší bonusy, tak logicky pak bude muset být vždycky jedno z aut doma? Nebo popravdě tomu moc nerozumím, co budou ty výhody pro majitele krom jedné přenosné dálniční známky...
Tak u nás (aspoň zatím)tento systém nefunguje, takže nefungují ani všechny návaznosti k němu. Ve Švýcarsku tím ušetříš poměrně vysoké náklady spojené s registrací "dalšího místa" (další RZ) na domácích silnicích a poplatky spojené s pojištěním provozu vozidla.
Můžeme s jistotou konstatovat, že opatření či ustanovení, která bez problémů fungují všude jinde, budou 100% v Bohemii z mnoha důvodů NEFUNKČNÍ >:-[] ...
Znacky by mali byt na hlavu, ale vzdy v kombinacii s autom.
Tak moze mat clovek viac aut, kazde s inou znackou, ktore su registrovane na 1 cloveka.
A na policii v databaze by bolo aktualne priradenie danej znacky k vozidlu.
Pokial auto predam, nahlasim to a odoberie sa priradenie, ked kupim nove, tak si priradim nove auto k tejto znacke.
Takisto ked nejazdim, nechcem platit poistenie, odhlasim priradenie a hotovo.
Neviete ako to tam presne funguje? Čo som si všimol, tak tam zrejme funguje ten systém že jedna registračná značka na viacero áut. V podzemnej garáži na sídlisku stáli takmer na striedačku autá s RZ a bez nej. Asi to riešia dočasným odhlásením aby nemuseli platiť za auto, ktorým momentálne nejazdia.
Inak RZ na prianie u nás tuším naopak zrušili a myslím že je to len dobré.
A čo sa týka tých predsudkov podľa okresov kde bolo auto registrované, tak v budúcnosti by mohli byť RZ-ky podobné ako majú v Maďarsku alebo Holandsku, kde nik podľa nej nezistí odkiaľ si.
To ale nie v blízkej budúcnosti, lebo ďalší typ slovenských ŠPZ-iek by už bolo asi priveľa...
řekněte poslancov"y".
Touhou uštřit pár milionů na SPZ se bude zabývat parlament, přitom za desítky miliard stavíme vlnité dálnice na odpadcích. 8-s Tomu se říká jít "s plácačkou na mouchy lovit medvěda" 8-s
>:D Ba že, musíš do davu vrhnout vždy něco řádně výživného na odvedení pozornosti a věnovat tomu dostatečnou publicitu - plebs se sežere sám a karavana je zase v klidu o kus dále >:-[] ...
To by mě zajímalo, která strana (v případě úspěchu v posledních volbách) mohla být ta, která by ten "systém" zásadně změnila k lepšímu. Já jen ať vím koho příště případně volit... ;-)
Ale to přeci ušetříš ty ne,byl si někdy zapisovat auto na úřadě,platíš značky ty asi300kč plus zápis na tebe,jinak ten článek tady asi někdo nepochopil,tam přece nikdo netvrdí že dostaneš jednu sadu a víc ne,a že budeš mít třeba pět aut a budeš muset tu jednu sadu přehazovat na to kterým budeš chtít zrovna jet,to je myšleno tak že když budeš mít více aut na své jméno tak každé bude mít svou autentickou značku a ty si třeba vzpomeneš jedno prodat a koupit nové tak si sundáš z toho co prodáš a dáš na to nový jednoduchý jak facka.A ještě musím dodat jak tu někteří píší o autu jako o saku jedno na léto druhý na zimu třetí na nákup čtvrtý bůchví kam to je dost přitažený za vlasy,takových lidí bude pár procent,značná část rodin z více autama to má tak že každý člen rodiny ho má napsané na sebe (manželka,děti,rodiče atd.) a to i z praktického hlediska,když se pohádaj tak si ho můžou vzít.Jo samozdřejmě jsou vyjímky,někteří vy-chcaný rádoby podnikatelé pod záminkou že je lepší k vůli odpisům na daních,pohoné hmoty atd.mít všechny auta v rodině zapsané na něj.Tím každého v té rodině tak říkajíc drží pod krkem.
Máš vskutku podivuhodné představy o rodinných vztazích. Autem držet rodinného příslušníka pod krkem :-) Nečetl jsi dnes nějakou napínavou detektivku? :-)
Jestli je pro tebe "podezřelé" i to, že jeden člověk může vlastnit dvě různá auta, tak ten "problém" může být spíš u tebe, ono je taky dost lidí, kteří nechápou na co mít víc jak jedny hodinky, nebo víc jak dvoje boty... ;-)
A jakou to bude mít faktickou výhodu, že budeš mít jednu RZ na více autech?
Ty tabulky budeš muset tak či tak zaplatit, zdarma ti je nikdo nedá.
Na úřad stejně budeš muset jít zapsat, že je auto tvoje, což bude stát správní poplatek, stejně jako stojí dnes, když zůstává RZ.
300 Kč je ani ne 10 litrů benzínu, sláva! >:D
tych 300 kc za znacky je snad vtip (mam na mysli usporu tychto penazi). Popri kupnej cene, poisteni a dalsich nakladoch je to ta najmensia ciastka, ktoru kedy na auto obetujes. Drzat pod krkom kohokolvek z rodiny tym, ze auto je napisane na mna??? Asi mam normalnu rodinu
To nejsou představy o rodinných vztazích ale realný život v Čechách v pseudokapitalismu,bohužel na čtení mě již nezbývá čas protože abych uživil rodinu musím mít dvě zaměstnání jelikož poctivá práce rukama v této"demokratické"zemi je velice cenněná.Jinak atˇ si každý koupí aut kolik chce,to je každýho věc jak si znehodnitit finance.To já vím že tři stovky není nic světobornýho a stejně se musí na ten úřad jít takže časová úspora taky nic,ale jim jde o přibrždění výdeje nových značek,potože tímto tempem hlavně teda v Praze za několik let dojdou kombinace,a tedˇ důmaj co s tím.Pak jedině začít azbukou >:D .
Nevýhoda bude ,když si frikulín pořídí na meďáka značku boss 007 a pak ho zatknou. Pak to bude muste dát na felicii co koupí ze 7 ruky a to nebude vypadat dobře. Jinak je to logický krok a nevidím žádnou jinou nevýhodu.
No zamozřejmně, že by se vydala další značka pokud byste měli více než jedno auto, to je snad logické, o nějakém přendávání jedné značky z auta na auto se nikde nepíše, jak taková hovadina může tady v diskuzi někoho vůbec napadnout... a že by to byla úspora je samozřejmé, vydá se vám značka/značky na celý život. takhle jich má průměrný člověk za život minimálně 10 na každé nové auto. I pro policii je pak jednodušší řidiče dohledat pokud má stále stejnou RZ.. Jsou tu jen samé pro.
To mas tak,z principu se tu budou vymyslet absurdni moznosti,jen aby bylo na co nadavat. Aspon to ukazuje tu mistni povahu se vsim zkouset akorat vycuravat.
Spíše se na ministerstvu dopravy reinkarnovala myšlenka
z Rakouska. Nevím sice od kdy, snad od 2.sv. války se v Rakousku tento systém používal a to až někdy do roku 1995. Možná by stálo za to, zeptat se v Rakousku, proč? Třeba pak tu novou ministerskou myšlenku zase v tichosti pohřbí a my ušetříme za další přeregistraci aut. :-!