no, ale rozdíl je v tom, že za Alfu nejsou lidi ochotni dát ani o těch 200tyček méně ;-)
R-paket je hlavně něco extra, podobně jako třeba S-line, M-paket, kde si taky za pár drobností na odlišení od LeasePlan flotily běžných modelů zaplatíš pěknou sumičku.
Samé dobré zprávy. Volvo šlo do rizika, posunulo svou výrobní strategii a po stále dobré XC60 zabušilo na struny sportovních garáží dalším velmi živým designem v podobě předmětného modelu. Kdo ho jel, může potvrdit testérova zjištění. Volvo doslova i přeneseně... jede. Co se týká prostoru v kabině, ocenitelná je především šířka vpředu, která doslova atakuje většího brášku. V kufru to holt na almaru není, ale s tím snad nikdo v (sub)prémiovém středním segmentu nepočítá.
Kontrapohled sjednocuje zjištění, bravo. No... pro toho, pro něhož je BMW příliš zřetelné, pro toho, kdo "neumí" audiny, koneckonců i pro toho, pro něhož je Mercedes C-klasse příliš malým mercedesem, může horní volvo znamenat ve střední třídě kvalitní garážovou současnost i budoucnost :yes: budoucnost o které se mainstreamovým středním jezdcům nezdá ani na matracích v garáži...
P.S. Velmi oceňuji testérovu schopnost absolutního cílení myšlének, formulační obratnost a technické znalosti (jistě...). Za příklad nechť poslouží věta, kterou je dobře se naučit zpaměti, cituji: "Rozjezdy jsou hbité a hladké, poskakování v koloně bez trhavých pohybů. Rychlejší jízdu podporují svižné změny převodů a intuitivní podřazování při jízdě z kopce a kooperativní podřazování při brzdění." Tomu se říká koncert jízdy, koncert slov, BRAVO :yes:
Nojo, jenže jen image. Kupříkladu stovka za 9.4... to má být nadprůměrná dynamika ve skoroprémiovém autě? Automatové 320d za podobné peníze má nějakých 7.9, ale i mainstreamová konkurence je převážně rychlejší.
Koupit si jako sportovní auto Volvo, ještě k tomu v předokolce a automatu, to mi přijde jako pozérství a pro mě zrovna tato kombinace moc smyslu nemá... i přes útěšná slova testera, že to vlastně není tak špatné, jak to na začátku vypadalo. Beru to spíš jako oběť na oltář doby, ve které musí být nutně sportovní všechno.
K té převodovce snad jen větičku z druhého pohledu:
Celé auto ale v mých očích sráží automatická převodovka. Často si pomáhá zvýšením otáček pomocí momentového měniče, řadí mnohdy zbytečně zbrkle a nakonec i znatelně zhoršuje spotřebu paliva.
Když se podíváš na výslednou známku 7,85 tak je to snad nehorší hodnocení z kombajnů střední třídy co tu kdy na serveru byly (3er, C, A4, Mondeo, Pass, Accord, Avensis, Legacy, 508, Laguna, C5 etc.), v podstatě ani největší trubky se nedostaly v hodnocení pod 8 bodů. Takže utěšená slova testera jsou jedna věc, druhá věc je vysvědčení, které autu nakonec dal, to je docela na reparát. Konec konců když Pepíček propadá a dostane náhodou čtyři mínus z diktátu tak možná uslyší od pana učitele víc povzbudivých slov než jedničkář za jedna mínus.
to rozdílné hodnocení převodovky mě taky hned zarazilo :-)
osobně mi příjde řada R-line spíš jako imagovka, kde za tučnou sumičkou dostaneš nějaké cinkrlátka zvenku, přitvrdí ti podvozek a můžeš "sportovat"
jinak co jsem zatím četl testy na D3, tak tohle je asi první kde byl ten motor relativně chválen. Jinak je spíš kritizován - samozřejmě se porovnává s větší D5, proti kterému mu chybí kultivovanost i dynamika a ještě navíc má i větší spotřebu. No jo, základní flotilová motorizace.
Asi záleží na kontextu. Já osobně si myslím, že Volvo takhle docela dává smysl jako pohodlný a bezpečný dostavník... jen ta sportovní nota mi v tom zní falešně.
nevím, R-paket v kombinaci s nižšími motorizacemi je trošku takové zbytečné (a hlavně drahé) šálení. Jasně, trh si to žádá, sportovní musí být vše od Zetoru, přes Karosu až po tramvaj (no vždyť proto je začalo dělat už i Porsche >:D )
po zkušenostech s docela vyhraněnými modely S60R/V70R, kterých sportovnost začínala právě u motoru, zvolili teď jinou strategii a ten motor jaksi vynechali. Ale chápu, že dát R-paket třeba jen v kombinaci T6/D5 by bylo zbytečné omezení prodejů, když spousta lidí předně hledí třeba na výbavu a cinkrlátka zvenku a raději obětují motor.
Podobně jako spousta A4 S-line jezdí na flotilové 2.0TDI, nebo M-paket potkávám v kombinaci s 320d a pod.
Známá si takto v Reichu vybírala služební 5-er. Dostala budget, do kterého by se vešli i ty silnější motorizace, ale ona prostě chtěla bílou kůži a zbytek jí byl fuk. Takže to skončilo v 520d s bílou kůží. Ne že by to nestačilo >:-[]
myslim, ze auta sa vacsinou kupujou srdcom a nie rozumom.
toto auticko sa mi paci. pocit, kt. dava Volvo je uplne odlisny od toho, kt. dava BMW.
mojej zene by bolo jedno, ci ma na 100 km/h za 7,8....9,4. (inac nesoferuje)
ak by som mal vela zbytocnych penazi, mozno aj taketo Volvo by som kupil.
este k tej Alfe 159. ano, je to auto s podobneho sudka. tiez utoci na city. velmi prijemne vozenie. su to auta, kt ukludnuju, neznervoznuju.