Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Audi A6 3,0 TDI vs Mercedes E 250 CDI – Čtyřkolková prémie

Postavili jsme proti sobě dvě ze tří nejprodávanějších kombi vyšší střední třídy, obě v provedení 4x4.
Zpět na článek
Avatar - VL4D
4. 5. 2012 15:41
Re: To asi ne
Nechápu ty neustálé narážky na to, že Audi je součástí koncernu...

A Mercedes není koncernovej? Jak Volkswagen, tak taky Daimler je koncern...
15. 4. 2012 02:55
MB E i Audi A6 jsou skvela auta, nicmene momentalne vladne B
MB E i Audi A6 jsou skvela auta, nicmene podle nemeckych medii momentalne vladne BMW 5 a v naproste vetsine pripadu porazi ve srovnavacich testech oba vozy.
22. 3. 2012 12:01
Spotřeba?
Nechápu, proč tu někdo řeší spotřebu lišící se decilitry u aut za 1,3 mil. ;-\
22. 12. 2011 13:21
ACC ako vypnut?
Zdravim redakciu.

Chcem sa opytat ako je mozne v A6 prepnut ACC do normalneho (neadaptivneho) modu. Ja som tu moznost zatial nenasiel ale velmi by ma potesila. Vdaka!
Avatar - Pepa_007
27. 11. 2011 21:22
Re: Nafta????
Jinak díky za argumenty podle kterých se rozhoduje řidič kupující nové auto vyšší střední.
Zajímaly mne, protože jsem se nikdy nerozhodoval jaké nové auto vyšší střední koupit.
Ikdyž ve vašem případě se jedná o výrobní nástroj nutný k podnikatelské/zaměstnanecké činnosti a tudíž auto podle toho vybrané.
Avatar - Pepa_007
27. 11. 2011 20:51
Re: Nafta????
a) Ano 1-3 litry na 100Km dolů. Nepopiratelná výhoda.
b) Nevidím v tom problém. 10minut na zdržení. Každý jsme jiný.
c) 0,5s - 1s lepší zrychlení, ale pouze v pár případech. - na cestě Praha-Mnichov ušetřím tak 2 minuty. Na okruhu v Brně již značný rozdíl a výhoda.
d) Naftový motor neplní emisní limity jednoduše a s přehledem (oxidační kat, filtr pevných částic, vyšší limity již dané v EURO5.) Benzín má přísnější EURO 5 a splní jej s přehledem. Např. NOx EURO 5 (nafta - 0,20 g/km, benzin - 0,06 g/km). V USA (např. California, Maine, Massachusetts, New York nebo Vermont) je velice málo osobních aut s naftovým motorem - mají přísné emisní limity.
e) Vyšší spotřeba není pravidlem.
f) U cestovní limuzíny hluk při 8t ot není nutno řešit. Dobře odhlučněno.
g) To rozhodně. Ale třeba se nechají koupit auta již od výrobce předělána/vyrobena. Viz. Passaty na CNG.
h) černý kouř lítá od výfuku i novým autům. A bez chipu.
i) Nemám data pro vyšší střední.
j) Oba druhy motorů plodí jedovaté exhalace. Ale exhalace s dieslu jsou silně karcinogení. Hlavně saze se usazují v plicích a dostanou se i do krve. Benzím na tom takto není.
k) již v h)
l) Ano u nějakých aut nelze uvnitř poznat co je tam za motor. Ale zvenku. To je jiná.

Rád bych uvedl, že pro nákup dieslového auta vedou v mnoha případech předsudky. "Nafta přeci méně žere a tak ji beru" ale spousta lidí si nespočítá, zda se jim nafta vyplatí. Nehledě na zdravotní problémy a jiná naftová negativa.
Avatar - white label
26. 11. 2011 14:27
Re: Nafta????
Jsou auta, kterým sluší benzín a jsou auta, kterým sluší nafta, podle charakteru vozu volím motorizaci k němu a vyhovuje mi to, takže děkuji za optání... :-O ;-)
Avatar - Sysoj Psojič
26. 11. 2011 00:54
Re: Nafta????
To nic nemění na tom, že diesel je trapná náhražka zážehového motoru který jede :-!
U DPF je to jiné, hlavně ty mastné sajrajty letí ven bez ulpění na koncovce...
Podle toho, co píšeš, Ti diesel sluší, si to užij ;-\
Avatar - Ham.
25. 11. 2011 19:40
Re: Nafta????
Na ježdění pro radost na krátké vzdálenosti určitě turbo S, na cestování (ujedu služebně cca 1500 týdně) bych volil tu panameru TDI.
Avatar - Ham.
25. 11. 2011 19:05
Re: Nafta????
Projev nafty by mi vadil třeba roadsteru, zvuk 6 nebo 8 válce v benalu je skutečně daleko lepší než jakékoliv nafty protože člověk dostává dB na plné grády a pak jde o to, aby ty grády nebyl jen hlomoz nafty ale koncert. Ale ve vyšší střední, která je u D3 maximálně odhlučněná, může nafta vadit leda těm venku, uvnitř slyším stejně kulové. Na druhou stranu vyšší střední k zaplněnému vchodu do kasina v MC zase není ta pravá třída a ano, když tam přijíždí RR s ševelícím 12válem tak je to to pravé ořechové. Moje argumenty se týkaly především vyšší střední o které byl také test. Jinak rezervy mají asi všechny motory, při stejném objemu lze benzin naladit na vyšší výkon, otázka je výdrž. R18 TDI má z V6 3,7 litru 400kW a jede vytrvalostní závody takže s těmi rezervami výkonu to nebude špatné ani u nafty. ;-)
Avatar - Sysoj Psojič
25. 11. 2011 18:31
Re: Nafta????
c) už to pochop není to pravda :o)))))
f) už to pochop že nafta není rychlejší....
i) i zevnitř :-)
Nafta je pro Ty, kteří ji mít musí. Kdybych najel 50tisíc ročně, beru ji. Nejsem idiot, abych se obral o 2 exotické dovolené v rozdílu za PHM :o)))
S mým nájezdem ale benzín ve všem vede, s tím je spojený i kratší dojezd. A co? To je to protažení na pumpě a vajgl tak špatný, když už jedu jednou za měsíc někam dál?
Správně zvolený benzín, to je permamentní potěšení z jízdy.

Na závěr příklad. Je lepší Panamera TDI nebo Turbo S? ;-)
Avatar - Sysoj Psojič
25. 11. 2011 18:23
Re: Nafta????
Někomu prostě projev nafty vadí a ani nejlepší nové motory to neeliminují.
Ten tuning jsem zde psal kvůli tomu, že technologicky mají benzíny rezervu, diesely jsou na doraz. Skoro teda :-)
Avatar - Ham.
25. 11. 2011 18:18
Re: Nafta????
Diskuze je o vyšší střední, to nejsou žádné sporťáky a nikdo si tuto třídu nekupuje, aby s ní blbnul na okruhu. Takže skutečnost, že nějaký tuner umí z 535i 400hp je celkem irelevantní a ve vyšší střední zajímá tak max. blbečky v Rusku co závodí v provozu na světlech. Diskuze, kterou vedeš, může pasovat ke sportovním vozům, kam patří benzín, určitě ne k pohodlným limuzínám. Víš kolik se prodá M5, RS6 nebo E AMG ve srovnání s ostatní produkcí? Promile. Protože kdo chce auto na sportování tak ví, že vyšší střední je zcela nevhodná rozměry i hmotností a žádný sebevíc nabušený motor to nezmění a většina která požaduje komfort tyto vozy přehlédne jak pole s mákem a sáhne někam do prostoru 530d, 535d, 520d, 525d pak pár zákazníků 530i, 535i.
Avatar - white label
25. 11. 2011 11:06
Re: Nafta????
Kromě V12 TDI? A co V8 TDI, nebo nové V6 biTDI. Taková A8 s V8 TDI jede víc, než Q7 s V12 TDI, V12 TDI je motorizace, která nedává příliš smysl, zejména k vůli své ceně.
Avatar - white label
25. 11. 2011 11:01
Re: Nafta????
Mám jedno auto turbobenzín a jedno turbodiesel s DPF. Koncovku výfuku u benzínu musím pravidelně čistit (špiní se zevnitř, dokud nebyly KATy nebyl s tím při správném seřízení problém), ale u dieselu si nezašpiním ruku ani když ji dám do koncovky výfuku.
Avatar - Sysoj Psojič
25. 11. 2011 10:14
Re: Nafta????
Já srovnávám použité technologie, ne marketingové kecy :-)
Co vůči čemu výrobce staví, mně nezajímá.
BTW když jsme u potenciálu N54 nebo N55 (35i), mrkni na burgertuning.com
Ten motor po adaptaci řj s přídavným počítačem dělá 400ps úplně levou zadní, tohle nafta neumí.
Stejně tak MTM u 3.0 TFSI nebo i u 2,5TFSI. Nafta je z principu kvůli trendům ji protěžovat z fabriky vyhoněná na víc % než adekvátní benzín... Ty mají rezervy jako kráva. Viz GT-R nebo Evo 10 FQ400, dále klidně viz Audi S3, Audi TTRS...
Prostě nechápu lidi, kteří kupují naftu a tvrdí, že jede jako prase, když kromě V12TDI moc nejede :-!
Avatar - Ham.
24. 11. 2011 23:55
Re: Nafta????
a) jsme ve vyšší střední, rozdíl je 2,5 - 3l, při ostré jízdě vyšší
b) činí, když jedu v zimě Praha-Mnichov a zpět, tedy brzy ráno tam a pozdě večer zpět, venku sněží a je mlha tak s benzinem musím tankovat, s naftou nikoliv a věř, že mě taková zastávka vůbec netěší
c) a proč by to nebyla výhoda, být rychlejší vždy potěší
d) prostě nafty limity plní snadněji
e) ano zajistí, ale mají vyšší spotřebu takže proč spotřebovávat na něco více paliva než je nutné
f) podstatné je zrychlení a pružné zrychlení a tam je nafta lepší, že nějaký motor jde točit do 8t je pro cestovní limuzínu nezajímavé, resp. i obtěžující kvůli hluku
g) ve vyšší střední si nikdo nekupuje auto, aby jej předělával na plyn
h) jsme vy vyšší střední nikoliv u 10 let starých očipovaných vraků
i) skutečně, tak dej statistiku z vyšší střední od bmw, audi nebo MB, těším se
j) zavři se do utěsněné garáže s nastartovaným benzinem a ráno nám poreferuj jak bylo
k) kristepane, jsme vy vyšší střední nikoliv u 10 let starých očipovaných vraků
l) přečti si testy kde měří vnitřní hlučnost, ve vyšší střední je úroveň hluku stejná jak u benzinu, tak u nafty. Ano, "libozvučnost" benzinu je zvenku lepší.

Klidně pokračuj v seznamu, já osobně proti benzinu nic nemám, ale skutečnost je prostě taková, že 90 a více % kupců ve vyšší střední preferuje naftu a pokud by věc byla tak prostá jak se snažíš naznačit tak by z toho vyplývalo, že 90% kupců jsou totální blbci a to si nemyslím.
Avatar - Pepa_007
24. 11. 2011 22:46
Re: Nafta????
Naftový motor:
a) Ano spotřeba je nižší (v případě auta Škoda Octavia tak o 1,7l/100km - podle služby www.spritmonitor.de)
b) dojezd souvisí se spotřebou (700km nebo 1200km zas takový problém nečiní)
c) ano možná i zrychlení je o 0,5-1s lepší. ("velká výhoda")
d) diesel plní sice EURO 5 ale to je proti benzinovému EURO 5 s podstatně horšími limitami
e) krouťák od nízkých otáček mi zajistí turbo benzín
f) malé využitelné spektrum otáček
g) pro vysoké roční nájezdy se nechá pořídit LPG či CNG - provoz vyjde levněji než nafta
h) nevábná vůně z výfuku a černý kouř
i) snadno odcházející filtry pevných částic
j) karcinogení výfukové plyny
k) od sazí mastná a černá zadní část auta
l) hlučnost motoru
........ a mohl bych psát a psát.
Avatar - white label
24. 11. 2011 01:11
Re: Nafta????
Tak hlavně přímo srovnávat motorizace běžných řad s vrcholnými zástupci jako S/RS/M/AMG je poněkud mimo... ;-)
Avatar - Ham.
24. 11. 2011 01:07
Re: Nafta????
Myslím, že sám výrobce staví 535i proti 535d a 530i proti 530d tak nevím proč předvádíš tuto ekvilibristiku. 4,0 TFSI si běž koupit, ještě se neprodává a ty jej už používáš ve srovnání.
23. 11. 2011 23:15
Re: chyba
To je fakt, ale aj napriek tomu je to diskutabilne. Vo verzii Avantgarde ma predny naraznik iny tvar a na karoserii neni tolko chromovych doplnkov...
Avatar - Pepecl
23. 11. 2011 21:26
Re: chyba
"Poznávací znamení" Avantgarde jsou 3 žaluzie mřížky chladiče v kombinaci chrom/černá, takže by tu chyba být neměla. :-) :yes:
23. 11. 2011 15:18
Re: MB
Podle mě je to špatně napsané, nebo jsou u importéra na hlavu. Komplet balík asistenčních systémů (není tam jen noční vidění, na druhou stranu zahrnuje adaptivní tempomat a parkovací senzory) stojí 2.760 €. Kontrola mrtvého úhlu (s detekcí hrozby nárazu zezadu) stojí 500 €. Navigace stojí 2.380 €, její vybavenější verze, která má touchpad, větší, 20 cm, display, integrovaný bluetooth, ovládání hlasem, barevný palubní počítač atd. stojí 3.500 €. Vem si, že jen ten adaptivní tempomat stojí 1.460 €. BMW nabízí podobné technologie za podobné ceny.

Ale na tom vůbec nezáleží. Mě vždy jde o to, kolik mě auto stojí s výbavou, kterou chci. Nezajímá mě, co je v základu. Holátka mě maximálně mohou štvát tím, že kazí image modelu. Absence těhle blbůstek tolik škody nenadělá.

Když jsi tak citlivý na ceny, co říkáš na 2.000 € za noční vidění, 1.380 € za HUD a za dalších 1.340 € můžeš mít bezklíčové ovládání, elektricky ovládaný kufr a k tomu zdarma senzor pro otevírání kufru pohybem nohy? A to je jen malinkatý výňatek z ceníku.
23. 11. 2011 15:05
Re: zajímavé
Už jsem to psal dříve, že pokud se objeví, tak nejspíš v A3 - protože do ní V6 TDI asi těžko dají. Jediná otázka je, jestli tak výkonný diesel trh bude chtít. 130 kW dvoulitr by mohl dostačovat. Pokud nebude poptávka po výkonu, tak další logický bod je příchod Euro6.
Avatar - Sysoj Psojič
23. 11. 2011 14:52
Re: Nafta????
Tak to trochu narovnejme.
Jedno turbo jednomu turbu, ne 2 proti jednomu nebo 2 proti žádnému (4,2FSI):o)
330d 0-100 za 6.2s, 335i 5.8s
730d 0-100 za 7.2s, 740i za 5.9s
Audi A6 dtto, já psal 4,0TFSI v "S" kách nových, na to nafta nemá stejně jako u BMW M.
Např. Nissan Juke 1.6turbo 0-100 8s (na sport 7,3) a v naftě 1.5ka 11,3s.

Ale pojďme dál, pružnost je také lepší, pokud budeš brát spektrum otáček a netrápit turbomotor z 1600 :-)

Nejzajímavější nevýhoda nafty je línost jet rychle.
0-200km/h:
740d 26.2s, 740i 22s (stejně jako Audi A8 4.2 TDI)
730d ani neměřili, ale na 160km/h je o stejné 4s pomalejší než 40i :-)
Pro srovnání GT-R na 600PS 10s >:-[]

0-180km/h:
A6 TFSI 16.5s, 3.0 TDI 20.2s

Atd atd, prostě přeplňovaný benzín bude vždy rychlejší než adekvátní nafta a stejně tak kultivovanější :-!
Pochopitelně víc papat bude, to je jasné :-)
Avatar - white label
23. 11. 2011 11:14
Re: Konkrétní mercedes
Za mě ve zlaté taky ne, ale brrr je víc tahle modrofialová... 8-s
Avatar - white label
23. 11. 2011 11:09
Re: Nafta????
Ale to jsou jen výjimky potvrzující pravidlo a ti si je navíc kupují na výrazně delší dobu, než je nějakých 3 - 5 let. :-)
Avatar - white label
23. 11. 2011 11:07
Re: Audi - nenadchne ani neurazi
Dnešní 5er si nemá (v tomto směru) s A6 co vyčítat, doby třídní nadvlády E39 jsou minulostí...
Avatar - white label
23. 11. 2011 10:44
Re: TAXI NEBO AUDI
Úchylka by to právě byla spíš v případě, že by to první číslo bylo váha a to druhé věk, nebo dokonce výška. >:-[]
23. 11. 2011 09:39
Re: TAXI NEBO AUDI
>:D >:D >:D :yes: hele do svejch úchylek mně netahej ;-)
Avatar - Machýrek
23. 11. 2011 09:32
Audi - nenadchne ani neurazi
Je to zejmena otazka image. Odpovez si na otazku: "Chces jezdit v aute, ktery ma na kapote logo Audi?"

Ma zkusenost s produkci Audi (mam na mysli realnou zkusenost z provozu, ne koukani na obrazky), byla zatim vzdy spise zklamanim.
Avatar - Ham.
23. 11. 2011 09:15
Re: Nafta????
No snad si benzin udrží lehce přes 50%, tady bych ještě byl benalový optimista.
Avatar - iudex
23. 11. 2011 09:14
Re: Nafta????
No je tu minimálne jeden diskutér s 3,0 V6 TDI, ktorý nabehá 5000 km ročne... ;-)
23. 11. 2011 09:06
Re: Nafta????
Dvojnásobně stoupnou prodeje ;-)
Avatar - Ham.
23. 11. 2011 08:45
Re: Nafta????
V nejvyšší třídě jsou sice zákazníci ochotni pustit chlup ale stejně i tady převládá nafta (mluvím o D3, ne o RR nebo B). Vyjimkou je třeba Panamera, kde nafta nebyla, otázka je co se stane nyní po její instalaci.
Avatar - kari.laz
23. 11. 2011 08:40
Re: zajímavé
U A3 by to mohlo být reálné kvůli tomu, že 3,0 TDI se tam nevejde. BUde to zase motor uložený napříč a silnější nafta by se tam určitě hodila. Takže se možná dočkáme 2,0 BiTDI.
Avatar - Ham.
23. 11. 2011 08:36
Re: Nafta????
c) BMW 535ix 0-100 za 5,8, 80-120 za 5,9
BMW 535dx 0-100 za 5,5, 80-120 za 4,0

A6 3,0 TFSI 0-100 za 5,5, 80-120 za 5,7
A6 3,0 TDI BiT 0-100 za 5,3, 80-120 za 3,7

A8 4,2 TFSI 0-100 za 5,7
A8 4,2 TDI 0-100 za 5,5

Ano proti M5 nafta nic nemá a těch pár lidí co v této třídě chce "sportovat" má benzin jako jedinou volbu. Ale jsou jich zlomky procent takže je to o image nikoliv o prodejích (ono taky sportovat se sedanem vyšší střední je pěkná blbost když jsou tady daleko vhodnější/lehčí náčiní).
23. 11. 2011 07:27
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Tam nejde o postavení holátka ;-) i z průměrný holky udělá mistr makeupu missku, ale probudit se vedle ní ráno může být tristní...pravá krása se pozná právě bez příkras
23. 11. 2011 07:25
Re: Nafta????
Tyhle káry si ve velké většině kupují zákazníci, kteří najdou min. 30-50 tkm za rok. A tam už se benzín prostě nevyplatí. Navíc čtyřkolka/automat/benzín znamená spotřebu 13-15l/100. A to už je dost, když nafta jezdí za 8-10. V nejvyšší třídě už je to něco jiného, tam jsou kupci ochotni utratit i něco navíc za luxus..
Avatar - Sysoj Psojič
23. 11. 2011 01:03
Re: Nafta????
a) jasně
b) jasně
c) blbost, ekvivalentní benzín je z jedním nebo 2ma turby a díky kratším převodům včetně stálého pojede vždy líp.
např BMW: 35i vs 35d, M5 vs nic...
Audi: 4,2V8 TDI vs 4.0 turbo S6, 3.0 TDI vs 3.0 TSI, 2.0 TFSI 272PS vs 2.0 TDI 170PS.
d) nerozumím

A ještě k příspěvku výše, to je teprve kolosální blbost. Nic nedokáže otrávit cestování víc než to neustálé dunění nafty. Benzínová V6, R6 nebo V8, to je panečku ticho v kabině...
23. 11. 2011 00:47
Re: Konkrétní mercedes
Ta kola jsou myslím z nabídky příslušenství.
Avatar - white label
23. 11. 2011 00:32
Re: R4
Že by jsme nechtě poodhalili skutečný smysl označení "Black Series" u MB? >:D
23. 11. 2011 00:31
Re: zajímavé
Tenhle motor byl plánovaný jako náhrada slabších šestiválců, takže jeho výkony nejsou překvapující. Dobrý motor. Srovnání se slabší verzí třílitru by nedopadlo o moc jinak, byl by trochu línější, ale A6 působí hodně lehkonoze, i ve skutečnosti je lehčí a převodovka je účinná, takže reálná ztráta by nebyla tak hrozná. Volbou silnější verze se toho moc nepokazilo, protože rozdíl (kromě rozjezdu z křižovatky na plný plyn) nějak výrazněji poznáš až v rychlostech u nás nelegálních.

Audi s podobně výkonným čtyřválcem (minimálně v této třídě) pěkných pár let nebude. Podařilo se jim snížit emise v evropském cyklu, takže se nemusejí šestiválce vzdávat jako hlavní motorizace. Podobný motor se možná objeví v A3, ale opravdu jen možná - pokud nebude zájem zákazníků, tak prostě nebude. Další příležitost bude až s novou A4. Tou dobou už bude Euro6 a jeho příchod je teoreticky další bod, kdy by se něco takového mohlo objevit. Audi už má Euro6 verzi šestiválce, ale možná nebude vhodný pro tuto pozici v nabídce.
Avatar - white label
23. 11. 2011 00:28
Re: Konkrétní mercedes
Ano, ta barva testovaného Ečka je hrozná, tenhle modrofialový odstín si snad objednal výrobce čokolád Milka 8-s , kola se mně osobně nelíbí ani u Audi, opticky vypadají spíš jak nějaké neoriginály...
Avatar - Ham.
23. 11. 2011 00:28
Re: Nafta????
a) spotřeba
b) daleko větší dojezd, ne každého baví stavět v zimě každých 400 km u pumpy
c) zrychlení, pružné zrychlení (dnes třeba 3.0 v naftě od BMW nebo Audi má tyto parametry lepší než ekv. benal)
d) plnění emisních norem
Pod pojmem samá negativa si představuješ co všechno, já jenom horší zvuk.
Avatar - white label
23. 11. 2011 00:25
Re: Nafta????
Samozřejmě že jsou (v Evropě) oblíbenější, viz prodeje. Nízká spotřeba (spojená s delším dojezdem) je sice základní výhoda přeplňovaného dieselu, ale zdaleka ne jediná, co třeba výkon/krouťák dostupný už v nízkých otáčkách (pružné zrychlení) a s tím související nižší potřebné otáčky ve vyšších rychlostech, což znamená nejen nižší spotřebu, ale i "motorový" hluk. A náklady na servis jsou dnes třeba u A6 s 3.0 TDI zcela srovnatelné s benzínovou motorizací 3.0 TFSI, kde se navíc logicky častěji mění svíčky (ve srovnání s těmi žhavícími u dieselu).
Avatar - Ham.
23. 11. 2011 00:19
Re: R4
jj, není nadto vědět, do čeho člověk jde, škoda, že nedělají E 63 AMG Black Series v kombajnu, to by byla poslední jízda >:D >:D >:D
Avatar - skejpa
23. 11. 2011 00:18
Konkrétní mercedes
Tento konkrétní mercedes má dvě velké nevýhody :-) Ošklivá barva a ošklivá kola. Když tenhle kousek potkáte například ve zlaté s pěknýma kolama... To je teprve pošušňáníčko. A dva válce navíc by mi tam seděli víc - ikdyby to mělo mít stejný výkon a o litr větší spotřebu...
Avatar - Pepa_007
23. 11. 2011 00:13
Nafta????
Zase tu máme zástupce naftové kategorie. Proč se auta této třídy testují s naftovým motorem? Jsou oblíbenější?
Přeci když mám 1,5 MKč na autíko tak mám i těch pár Kč navíc na provoz benzínového motoru.
Dokáže někdo vysvětlit?
Nafta má přeci jenom samá negativa a jedno pozitivum - nižší spotřebu.
Kompenzuje toto plus všechna ta negativa?
Díky.
23. 11. 2011 00:12
Re: 4 nikdy nebude 6
Jde o kultivovanost. Proč si myslíš, že se pořád vyrábějí dvanáctiválce? Rozdíl tam je a je znát.
Avatar - white label
23. 11. 2011 00:09
Re: R4
Možná i proto jsou tyto vozy tak oblíbené i u seniorů a důchodců, ono je zřejmě dobré si zavčas "zvykat"... :-O >:-[]
Avatar - Ham.
23. 11. 2011 00:04
Re: R4
A6 ani 5er nemají tu důstojnost auta pro důchodce jako E klasse takže těžko mohou postoupit do tohoto posledního levelu....
Někde jsem četl, že Ečko, 300c a Cadillac jsou nejčastějšími základy pro přestavby na pohřebáky.
23. 11. 2011 00:03
Re: 4 nikdy nebude 6
Chtěl jsi asi napsat SLS, ne? :-)
23. 11. 2011 00:02
Re: MB
Ono je to také relativní, třeba ten na první pohled nepříjemný příplatek za navigaci, kterou najdeš u MB v základu, skrývá funkce, které prostě MB vůbec nenabízí. Audi je nepochybně (a právem) dražší, ale není to zase tak horké. V porovnání s 5er vyjde cenové srovnání mnohem rozumněji.
Avatar - white label
22. 11. 2011 23:51
Re: R4
Na poslední "životní" drift by to snad stačit mohlo, i když... ;-) >:D
Ale dovedeš si představit udělat tohle skleníkové monstrum z A6, nebo 5er? :-O 8-s >:-[]
P.S. Ečko má tu prémiovou užitkovost prostě v krvi, kdo nevěří, ať se zeptá nejen německých taxikářů...
Avatar - Ham.
22. 11. 2011 23:45
Re: R4
Tak do některých aplikací MB bude 250CDI velmi vhodná náhrada starších motorů:
[odkaz]
>:-[]
Avatar - white label
22. 11. 2011 23:31
R4
Koupit si dneska jakoukoli vyšší střední prémii s dieselovým R4 (třeba i s deseti turbama) je prostě promarněná šance... 8-s
Avatar - white label
22. 11. 2011 23:07
Re: TAXI NEBO AUDI
Jo taaak, toho auta ;-) , tak týrání by pro něj byla spíš nějaká dvoumetráková američanka... >:-[]
Jednu skvělou blondýnku "mám" taky doma - 170/50... a neboj, to první číslo není její váha, ale výška, no a to druhé není věk, ale váha... >:D
22. 11. 2011 22:56
Re: TAXI NEBO AUDI
já myslel toho auta ;-) (nic proti blondýnkám - jednu mám doma - je to diagnoza)
Avatar - white label
22. 11. 2011 22:50
Re: TAXI NEBO AUDI
Proč týrání? Dyť ta 500ovka zas není (zvlášť pro drobnou blondýnku) tak strašné auto... >:D
22. 11. 2011 22:44
Re: Svět, kde vítězí preference
K temto vozum (MB, Audi, BMW) dojdes i v pripade, ze si chces poridit naftak v provedeni V6, 4x4 s automatem a nechces SUV. Prakticky jina znacka tuhle kombinaci nevede.

Co se tyka ceny, podle mne to zase tak dobre pro MB nevychazi, Audi ti da cca dvojnasobnou slevu na finalni konfiguraci nez MB.
22. 11. 2011 22:43
Re: TAXI NEBO AUDI
hele není to týrání? ;-)
22. 11. 2011 22:42
Re: Svět, kde vítězí preference
to máš pravdu. Mercedes někde začátkem nového milénia ztratil "vnitřek". Ten nadhled, který si držel - tady si dovolím proti Audi postavit Vrtuli - pro mně jasně dominuje BMW, ale to tady není předmětem hodnocení. Pokud - a jestli - se Mercedes "najde" ohledně vnitřku - tak to bude pajáááda.
22. 11. 2011 22:16
Re: TAXI NEBO AUDI
Ale Navtechu, ja prece Range Rovera k popelnici nepostavil. Ohledne rozpoznani Audi, mas problemy s rozpoznanim sarkazmu?
Avatar - white label
22. 11. 2011 22:07
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Tak to mě mrzí, ale bez té "sanitky" jsem si nějak nemohl pomoci, ale morbidnější "černou" verzi jsem raději vynechal úplně ... :-O >:-[]
22. 11. 2011 22:00
Re: Svět, kde vítězí preference
To je jasný...i když nové ML se (minimálně pohledově) v interiéru hodně zlepšilo...u testovaných jsem hodnotil jen vnější design, ale stejně nevidím v interiérech rozdíl tak dramatický jako (zřejmě) většina. U Audi je prostě nejrafinovanější a nejpropracovanější...vlastně dost kontrastuje s (krásnou) jednoduchostí linií exteriéru...a u MB je to přesně naopak...jednoduchý interiér a propracované vnější linie.
22. 11. 2011 21:53
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
>:D Dost jsi mi to tu esteticky rozsekal... ;-)
Avatar - jozephko
22. 11. 2011 21:53
Z tých dvoch by som dal prednosť päťkovému bavoráku
Pokiaľ by som si mal vybrať niektoré z testovaných áut, vybral by som si päťkový bavorák >:D . Krásny symetrický dizajn a konečný klasický BMW interiér. Niet čo riešiť.
22. 11. 2011 21:36
Re: TAXI NEBO AUDI
Ježiš tak ju nakrm prosimtě 8-s
Avatar - white label
22. 11. 2011 21:30
Re: Svět, kde vítězí preference
Nejen zezadu je to úplně jinak, ale taky v interiéru (zejména v reálu) je to úúúplně jinak, tam aktuálně tahá "Medvěd" jasně za nejkratší konec provazu z celé D3... ;-)
Avatar - white label
22. 11. 2011 21:17
Re: TAXI NEBO AUDI
Co máš konkrétně na mysli, auto, nebo manželku? ;-) >:-[]
Avatar - white label
22. 11. 2011 21:11
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Právě vnímání těch nuancí je dost subjektivní, třeba můj vkus není nastaven tak, abych vnímal současné Ečko jako absulutního designového krále kombíků vyšší střední prémie. Osobně bych vybíral spíš mezi A6 a 5er. Praktická záď kombíkového Ečka je dost "krabicoidní" a zadní lampy zabírají příliš velkou plochu, na tuto třídu to působí až mírně "užitkově"..., ovšem jako luxusní jednolůžková sanitka - ideální, prostě "sanitka" k vůli které jsem okamžitě ochoten vyměnit zdravotní pojišťovnu ;-)
22. 11. 2011 20:55
Re: Svět, kde vítězí preference
To jo :yes:
22. 11. 2011 20:47
Re: TAXI NEBO AUDI
Snad nechces abychom ti zavideli? >:D
22. 11. 2011 20:46
Re: TAXI NEBO AUDI
Tim ze nerozeznas jedno Audi od druheho se tady radeji moc nechlub... Mimochodem - cim jsi nahradil toho Range, cos ho onehda musel postavit k popelnici?
22. 11. 2011 20:26
Re: Svět, kde vítězí preference
D3 je můj vesmír, ale Audi je má planeta...přesto jsem se až leknul, když jsem viděl srovnání z čelního pohledu...E klasa designem jednoznačně dominuje a odsouvá A6 do kategorie "obyčejných" aut...v profilu je to plichta...no a vzadu je to samozřejmě úplně jinak. Přesto staršímu modelu od Mercedesu :yes: jeho design dozrál v pravý čas.
Avatar - jazva
22. 11. 2011 20:21
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Je mi jedno, že ide o zámer. Mne(a mnohým iným) to evokuje sedačky zo žiguláka a cez to sa proste nedá ísť... >:D
22. 11. 2011 20:19
Re: TAXI NEBO AUDI
Manzelka jezdi v 500, pravda ze ted dostane novy VW brouk.

Ta 500 je pro ni ideal auto 164 cm 49 kilo blond :-)))
22. 11. 2011 20:16
Re: TVÁ HVĚZDA
ja som uz 18 mal a pozrel som sa. Radsej som mal odolat.
22. 11. 2011 19:19
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Protože je to blbej názor. Jo, je tvůj, tvoje vizitka. Pravda. :-!
Avatar - boost.
22. 11. 2011 19:01
Re: Svět, kde vítězí preference
The best or nothing. :-!
Mně, jak někteří říkají, nepřijde éčko usedlé. Možná jen ty základní verze, ale s AMG paketem to má - v rámci třídy - říz !
Avatar - zdravy rozum
22. 11. 2011 18:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
22. 11. 2011 18:48
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Stádo - Audi - u nás. V Evropě je to jinak. A je to názor, jenom názor, nevím proč tak prskáš.
22. 11. 2011 18:43
Re: MB
Mně za svá slova nekritizuj, to tys je napsal. Ta diskuse není pod CLS, nýbrž pod testem CL (Panský kočár).

Popravdě, byl to jistě šok nejen pro mne, číst tam od tebe, že CL je autem mafiánů a že slušný člověk si to auto nekoupí. Milé pak bylo, jak jsi vysvětlil, proč že máš v autu snů to R, že jako je to auto (oproti CL) dosažitelné... :-) Jsi ostuda.
Avatar - Stefič
22. 11. 2011 18:29
Re: MB
Hele gti. To, ze jsi trouba tu vedi vsichni. Rozhodne tadz nebudu s tebou zahajovat dalsi stupidni debatu. Na to nemam cas ani chut. A hlavne me tvoje nazory absolutne nezajimaji. Kdo chce, at si diskuzi najde pod clankem MB CLS. Ale je treba si tu stupiditu precist celou nikoli jen prispevky mimo kontext.
no nic gti. Mam ted na starosti prijemnejsi pivinnosti nez tady s tebou blabolit. Uzij si vecer u pocitace :-)
22. 11. 2011 18:14
Re: MB
Nemusíš to hledat, dovolil jsem si tvůj příspěvek nyní ocitovat: "A řekněme si na rovinu. Utěšování sama sebe o tom, že to auto z toho mafiána slušného člověka neudělá je jen berlička chudých. Pravda je taková, že oni si to auto koupí a budou v něm jezdit. Slušný člověk nikoliv."

Pak jsi reagoval na to, jak můžeš mít v profilu R, když o CL tvrdíš, že slušný člověk to auto nekoupí. Reagoval jsi takto, cituji: "R třída rozhodně nepatří mezi "nedosažitelné" a porovnávat s CL je poněkud "mimo mísu".

Propadni se hanbou :-!
22. 11. 2011 18:10
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
souhlas, C je krásné v červené barvě a pokud je s optickým paketem AMG, tak to nemá vůbec žádnoiu chybu ;-)
22. 11. 2011 18:05
Re: TAXI NEBO AUDI
Z puberty tě nikdo nevyseká, musíš počkat pár let, odezní to samo... >:D
22. 11. 2011 18:04
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Vcelku souhlas, jen pořadí pro mě momentálně BMW, MB, AUDI. Až bude nové E (vím, ještě předbíhám :-) ), tak zas budu preferovat právě E. U Audi mě vadí přesně, jak psal Ondřej Láník, že si ji lehce spleteš s A4, potažmo s kde jakou Audinou. Nějak mi u nich chybí designový nápad na třídní rozlišení, i když se mi jinak vcelku líbí. Přesto bude (zatím) až na třetím místě.
Je to tady zmiňováno častokrát, je to na osobních preferencích a ať už vezmeš cokoli, nešlápneš vedle. Ještě bych tam přiholdil neprávem opomíjený Lexus :-)
S tím Loganem a Astonem jsi mě fakt pobavil >:D :yes:
Avatar - Stefič
22. 11. 2011 17:56
Re: MB
Omyl, drahy gti. Tuhle myslenku jsi donekonecna opakoval ty. Ostatne stylem zaseknute gramofonove desky diskutujes casto. Ted pisu z mobilu, ale doma tu diskuzi najdu, dam sem link a kazdy si muze sam udelat nazor na tve dusevni zdravi. Je-li vubec nejake
22. 11. 2011 17:50
Re: TAXI NEBO AUDI
Rado se stalo ;-) ... ty nas maly ... "advokate" >:D
22. 11. 2011 17:47
Re: TAXI NEBO AUDI
Rada od kapitána automobilového průmyslu, ta vždycky potěší, díky... >:-[]
22. 11. 2011 17:40
Re: TAXI NEBO AUDI
Neboj, zeptal jsem se. GTI snaz se, vydelavej, nedelej blbosti na ulicich Mostu a mozna si na jednu tu 500 i vydelas. ;-)
22. 11. 2011 17:39
chyba
Testovany Mercedes urcite neni vo vybave Avantgarde. Myslim, ze sa jedna o Elegance. Zda sa mi, ze pri Avantgarde neni mozne navolit bezovy interier...
22. 11. 2011 17:31
Re: TAXI NEBO AUDI
Zeptej se manželky, zda by raději namísto té pětistovky přeci jenom nechtěla toho Mercedesa. Myslím, až se jednou oženíš, zatím máš pohled na auta a na manželství ve stejné (infantilní) rovině 8-s >:D
22. 11. 2011 17:29
Re: Svět, kde vítězí preference
:yes: :yes:
22. 11. 2011 17:28
TAXI NEBO AUDI
Zvlastni test. Rozdil cen testovanych (?) vozu je cca 400t. Mame v testu tedy taxika a Audi (ktere? co ja vim, vsechny vypadaj stejne ;-) ). Ktere vybrat? Chci mit auto jako kazdy druhy nemecky taxikar nebo chci mit auto jako kazdy druhy na D1?
Myslim, ze nejlepsi vyber bude MB taxi, kdyz si uvedomim, ze za cenu Audi (kterehoze? ;-) ) dostanu pro manzelku navic Fiata 500.
22. 11. 2011 17:26
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
No, to je na dlouhou, hlubokou diskusi. Oni ti mladší mohou klíďo jezdit menší modely od Mercedesu, vždyť C, to je skvost.
22. 11. 2011 17:14
Svět, kde vítězí preference
ten, kdo si kupuje jakýkoliv z těchto vozů - neřeší až tak příliš, kolik ho bude stát, ale, "co" si za své peníze pořídí. Má možnost volby neomezenou příliš či vůbec nějakou výhodnou superleasingovou nabídkou, či počtem vrácených lahví do automatu. Pořizuje dle svého uvážení a své volby - svých preferencí. A tady, každému, co libo a kam ho srdce táhne. Oba vozy patří k "prémiím". Mercedes, jaksi ze svého založení a historie k těm starším a uzrálejším. Pozor - ne přezrálým. Byť v dnešním světě, kdy globalizace a snižování nákladů konají své a ani Mercedes se nevyhnul svým "problémům" - zvláště u méně prémiových modelů - si stále "starý pán" drží laťku. A vidíte to i při pohledu na tyhle dva zástupce - sportovní atlet v podobě Audi, proti nonšalantně elelgantnímu dospělému pánovi, který ví co chce a dosáhne toho........... zkrátka Mercedes.............
22. 11. 2011 17:08
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
krátce a stručně - :yes:
22. 11. 2011 17:07
klucova veta
Ja by som zdoraznil pre mna klucovu vetu testu: "Éčko je opravdové kombi bez náznaku sportovně se svažující střechy, s obrovskou přepravní kapacitou, přísně geometrickými tvary a s určitým majestátem, který jeho konkurentům schází".

Bravó Mercedes-Benz. A Aby tento prispevok netrpel nedostatkom subjektivity, doplnim jasnu motorizacnu volbu: E 350 BlueEfficiency...
22. 11. 2011 17:07
Re: Navždy hviezda
V DE jezdí s meďákem důchodci, v česku cigoši a světští a na slovensku mafiáni:-)
Avatar - boost.
22. 11. 2011 16:06
Re: TVÁ HVĚZDA
sorry, není mi 18, nemůžu se na to kouknout >:D
Avatar - boost.
22. 11. 2011 15:59
Re: u mna MB jasne vedie
pryč s předsudky. A když už si myslíš, že to tak je, tak auto (značka) za to nemůže.
22. 11. 2011 15:00
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Otázka je, jestli pak budou měnit stáj.
22. 11. 2011 14:51
Re: MB
Takhle přesně jsi si ovšem ťukal na své čelo ty, když jsi tu prezentoval "myšlénku", že slušnej člověk by si Mercedes-Benz CL nikdy nekoupil... a korunoval jsi to větou, že ovšem ty můžeš mít jako auto snů taky mercedesa (R) protože na toho se podle tebe dá vydělat... ;-\
22. 11. 2011 14:47
Re: MB
Jistě že to jde zobecnit na komplet autotrh. Chtěl jsem zůstat u tématiky testu. ;-)
22. 11. 2011 14:41
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Jo, to je dobrej pohled. Řekněme však , že hodně akademickej, ty přece to "holátko" do garáže nepostavíš. Možná bych ještě akcentoval čas, tedy výdrž karoserie v čase, a v tom to určitě mercedes natře všem.
neregistrovaný "RayBan"
22. 11. 2011 14:39
Re: TVÁ HVĚZDA
kdepak, tohle je hvězda ... :-))) [odkaz]
Vánoce po chlapsku
22. 11. 2011 14:37
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
No jo, jenomže ta opěradla, to je prostě záměr automobilky, jde o komfort, luxus, a i o vzdušnost v kabině.
22. 11. 2011 14:35
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
V tomhle bych mercedesu poradil - Počkej si na ně... až dorostou >:D
Avatar - Stefič
22. 11. 2011 14:34
Re: MB
souhlas, akorát bych tě opravil, že se to netýká jen prémie, ale všech aut obecně. Vždycky se najde skupina, která na určitou věc nemá a ťuká si na čelo, že někdo jiný si ji koupil. Já třeba připlatil 32.500,- za xenony. Toppere, jsem taky blbec, když jsem mohl mít halogeny v základu? To je uvažování... ;-\
22. 11. 2011 14:33
Re: 4 nikdy nebude 6
Vedle Viperu nebo Vette bude prdítko jakékoliv MB mimo CLS, některých AMG verzí a Black series.
Proč ne 350CDI ?
22. 11. 2011 14:30
Re: MB
Nazývat kupce Audi blbcem.... Sériově to samozřejmě mít můžeš, jelikož to automobilka standartně nabízí. Cena je otázka. Pak by jsi ale mohl jakéhokoliv kupce jakékoliv prémie označit za blbce, protože tyto prvky výbavy dnes lze nalézt i v nižších sférách a samozřejmě za jiné peníze.
Dle tvé logiky mám dojem, že největší chytrák je ten, kdo ročně dělá 50mil. a jezdí Logana. Dle mne je "blbec" právě takováto hypotetická osoba.
Avatar - jazva
22. 11. 2011 14:26
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
vidím to úplne rovnako :yes: Mne ešte vadia napr. na Ečku "nízke" operadlá predných sedačiek a neekná palubovka v základnom prevedení. Pokiaľ to nie je obtiahnuté kožou, tak sa na to proste nedá pozerať... ;-\
Avatar - iudex
22. 11. 2011 14:18
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
No veď aj Mercedes robí všetko preto, aby túto svoju orientáciu na "vyžilých hošanov" (znie to prinajmenšom dvojvýznamovo >:-[] ) zmenil a zapáčil sa aj mladšej generácii, ktorej ešte všetko funguje, tak, ako má. ;-) Zatiaľ neveľmi úspešne.
22. 11. 2011 14:17
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Ty nuance, tedy personální preference jsou různé. Pro mě zůstává srovnávacím základem vždy a jedině nejobyčejnější provedení karoserie. Tedy bílá barva a základní kola, žádné opti-pakety, žádné příkrasy.
Pak mě osobně vychází jediný král...BMW řady 5, krásné za jakýchkoliv okolností.

A samozřejmě britská alternativa...XF.
22. 11. 2011 14:15
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
To je zase "názor" jak noha. :no:

PS: Éčka se prodá pořád víc (v Evropě skoro 2x), ty stádo. :no:
Avatar - gld
22. 11. 2011 14:13
Navždy hviezda
Audi je síce dnes panelákovým symbolom úspechu, no mercedes je mercedes. To neokecáš :-!
Avatar - KANKUNEN
22. 11. 2011 14:13
Re: MB
Blbci co kupují Audi a BYCHové co by si koupili eMBéčko - komu to víc myslí?
22. 11. 2011 14:07
spotreba
Co ja viem, tak Mercedes mal vzdy vacsiu spotrebu ako BMW a Audi
Avatar - 3_diamanty
22. 11. 2011 14:05
Re: MB
no ano a len blbec si to kupi a priplati ked to moze mat lacnejsie a seriovo ale o tom to je, blbcov je stale dost a stale prichadzaju novi takze audi sa nema coho bat ;-) zisky budu
22. 11. 2011 14:02
Re: u mna MB jasne vedie
Prave ten image trochu kazia Olasky Cigani ale tak zase celkovo maju vsetky tieto auta pokazeny image od vychodoeuropskych mafianov a skoro podnikatelov.
Ked luxusnu znacku a prijemnym image, tak som uvazoval na Volvom alebo Lexusom - ale minuly tyzdem som na cestach stretol Slotu a ten ma Lexus.
Avatar - WinDiesel
22. 11. 2011 13:51
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Kdo chce stádní auto ......... volba jasná - Audi :no:
Avatar - WinDiesel
22. 11. 2011 13:50
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Já mám 6vál a za 250 CDI bych se tedy nestyděl............... 250CDI :yes: :yes: :yes:
22. 11. 2011 13:50
Re: MB
Já taky nereaguji na to, co jsi napsal, ale na tvý myšlenkový pochody v hlavě. :-!
Avatar - WinDiesel
22. 11. 2011 13:49
Re: zajímavé
U Mercedesů už pracují na upgrade 250CDI a navíc v kombinaci s hybridním ústrojím - pak bude mít 170 kW a 580 Nm - s čím toto porovnat? (A má to jezdit za 4,5.... dobře tak třeba za 5,5 - furt dobrý).
22. 11. 2011 13:49
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Je tu pole pro hlubokou a rozvětvenou diskusi, ovšem ve zkratce musíme napsat především to, že patro, do kterého to AUDI dotáhlo v této generaci bere doslova dech. Pozorně však přečti test. Tu pravou "hloubku" nalezneš u... Mercedesu.

Jinak bych ještě zmínil rys těch aut - A6 je cílená na mladší generace, Mercedes (i co se týká ovládání elektroniky) akcentuje trochu vyžilejší hošany.
Avatar - Stefič
22. 11. 2011 13:45
Re: MB
každý, kdo cokoli produkuje prodává za takovou cenu, kterou trh snese. A je fuk, jestli se bavíme o autech nebo rohlíkách. Když se najde dostatek kupců co těch 63k za asistenta mrtvého úhlu dají, tak proč by prodávali levněji nebo to dával "zadarmo" do základu
Avatar - iudex
22. 11. 2011 13:45
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Je pravda, že dizajnové riešenie A6 zaostáva za A7, čo je dokonalosť sama, majúca byť vytesaná do mramoru a stáť vo Florencii vedľa Dávida.
Pre mňa osobne ale dizajnové poradie je A6 pred E, dodnes som neprehrýzol tie násilne delené predné svetlá, o zadnej časti kombi-krabice nehovoriac. A rozdiely sú výraznejšie, ako len jemné nuansy, je to dosť odlišné filozofické poňatie dizajnu. Aj podľa toho, čo vidím okolo seba, sa viacej trafilo Audi.
Avatar - iudex
22. 11. 2011 13:40
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Čo hovorí autor teórie: "cena auta je dokonalým vyjadrením jeho hodnoty" na fakt, že Audi je drahšie ako Mercedes? ;-)
Avatar - 3_diamanty
22. 11. 2011 13:40
Re: MB
kazdy si kupi co sa mu paci, v tejto triede aut sa az tak na prachy sice nepozera ale rozhodne tie drahe a nezmyselne priplatky u AUDI vyznievaju ako nepodareny vtip

platit 63 000 za asistent mrtveho uhla? 83 000 za navigaciu? platit si za elektricke otvaranie kufra ved to by malo byt uz samozrejmosto u auta za 2 melony ale u AUDI je to inak.

dik, to radej kupim medak a k nemu jedno citigo a este usetrim ;-)
22. 11. 2011 13:39
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Jo, jo. Je tu ovšem jeden malej vizuální vořech. Čistota, hladkost karoserií A6 (zejména Avantu) vyvrcholila v předchozí generaci, ano to je majstrštyk, který ovšem tato verze nikam neposunula, a vlastně tak pouze nepřímo rozmělňuje tu minulou krásu, která utekla všem ostatním. Já například "nesouhlasím" vůbec s předními světly, ty (vy)lomeniny mi vlastně tak trochu i vadí... Když se nyní podíváš na to éčko, tak tě to musí až přimrazit, jak je "jiné" jak je originální a jak je jedinečné (dokonce bych řekl, že v této generaci je kombi podařejnější než sedan). Můj vkus je nyní nastaven takto - absolutním králem je MB-E, pak je BMW 5 a za ní je A6. Éčko představuje vrchol designu, BMW pět je vrcholem stylu a A6 je (vizuálně) dobrým prémiovým kombíkem. Toto pořadí však vnímej odstupňovaně toliko v jemných nuancích, nejde o estetické rozpětí jako mezi loganem a astonem :-)
Avatar - iudex
22. 11. 2011 13:39
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Presne tak. Typický kupec imidžového a technicky vyspelého prémiového kombi sa rád vzdá pár desiatok litrov objemu výmenou za ďaleko elegantnejšie riešenie zadnej časti.
Avatar - 3_diamanty
22. 11. 2011 13:36
Re: MB
ja sa o korei teraz nebavim ;-) bracho spoza moravy

ty musis mat postreh >:D
Avatar - white label
22. 11. 2011 13:35
Re: MB
Zlé nejsou, ale vzhledem k tomu cenovému zvýhodnění Ečka, je na tom A6 prostě líp, může si dovolit chtít víc peněz a přitom se prodávat hůř, než Ečko, nebude, spíš naopak...
Avatar - 3_diamanty
22. 11. 2011 13:34
Re: 4 nikdy nebude 6
o zvuk tu nejde, nie sme na konzervatoriu na hodine klavira ak chces super zvuk kup si viper alebo corvettu vedla nej aj A6tka bude len take prditko ;-)

tu ide o hodnoty a kvality aut , nikto si nekupuje tieto auta kvoli zvuku, ja by som si napr velmi rad kupil taky medak E 250CDI a vobec by mi nevadilo ze mam pod kapotou stvorvalec prave naopak, zeriem tento motor a mat prachy tak toto E kombi 4 matic by bola u mna jasna volba :yes: ziadne bmw ani audi ani volvo nic

MB :yes:
Avatar - 3_diamanty
22. 11. 2011 13:30
Re: MB
to mas pravdu, rozhoduju predaje ktore nie su rozhodne pri medaku E zle, naopak su vyborne :yes:
Avatar - white label
22. 11. 2011 13:28
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
V objemu kufru ztrácí A6 Avant na E kombi stejně, jako na něj ztrácí 5er Touring, ale prodeje ukazují, že pro mnoho zákazníků (v této třídě) není objem kufru nad roletou, zásadní prioritou a dávají raději přednost méně "krabicovité" zádi.
Avatar - Ham.
22. 11. 2011 13:23
Re: To asi ne
A6 V6 biturbo proti E 350 CDI se již testoval a to přímo v kombíku a samozřejmě v dynamických disciplinách bylo biturbo o dost svižnější 0-100 5,5 vs. 6,8, 0-130 8,7 vs. 11,0, 60-100 2,9 vs 3,9, bylo tišší cca o 1dB a mělo vyšší spotřebu o 0,3l 8,0 vs. 7,7.
22. 11. 2011 13:18
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Člověk musí smeknout, když si přečte, kde je dnes AUDI. Ono už to probleskovalo při konfrontacích s pětkou. Tady ovšem ztrácí body za nákladový prostor.
22. 11. 2011 13:17
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Jo ten motor je výbornej. A je vidět, že E je referencí zejména v této karosářské verzi, přesně jak píše radaktor Láník.
Avatar - KANKUNEN
22. 11. 2011 13:13
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Sám víš nejlíp, že by E slušelo jedno turbo míň a dva válce navíc.
Avatar - KANKUNEN
22. 11. 2011 13:09
Re: 4 nikdy nebude 6
I ten největší trouba na parkovišti před Tescem pozná ten rozdíl.
Avatar - white label
22. 11. 2011 13:00
Re: 4 nikdy nebude 6
Jasně, zvlášť u prémie ve vyšší střední, viz poslední věta z 12:42.
Avatar - KANKUNEN
22. 11. 2011 12:58
4 nikdy nebude 6
Je to celkem zásadní rozdíl ve třídě. Můžeš si to ospravedlňovat jak chceš, že to míň žere, má to míň oleje, levnější rozvody, míň pokazítek, ale narozdíl od šestiválce tě bude každým metrem provázet zvuk méně příjemný.
Avatar - white label
22. 11. 2011 12:56
Re: MB
Silné kafe je to jen "teoreticky", prakticky/reálně to v důsledku vypadá trochu jinak, viz prodeje. Audi to zatím zdarma nabízet prostě nemusí, chová se tržně, dolů s cenou může hýbat až zájem případně poleví.
Že by místní diskusní BYCHové dali jednoznačně přednost MB, Mercedes asi nevytrhne.
Avatar - white label
22. 11. 2011 12:53
Re: To asi ne
Nejde o žádné "bránění", ale o motivaci to dělat, když má Audi/BMW nad V6/R6 turby ještě biturba.
Avatar - white label
22. 11. 2011 12:49
Re: To asi ne
:yes: Přesně tak, mám obdobnou osobní zkušenost, ten výkonový rozdíl mezi aktuálními 3.0TDI (180kW), 530d a 350CDI není ani zdaleka takový, jako na papíře.
Avatar - white label
22. 11. 2011 12:42
Re: To asi ne
Může to být i omezení dvouspojkou (i když by klidně mohli použít 8st. TipTr, jako u V6biTDI), ale hlavně přece musí zachovat výkonový odstup od V6 biTDI, kdo by si pak za něj rád připlácel těch 100 tis. Navíc těch aktuálních 180 kW u V6 TDI je výborně naladěno i s ohledem na spotřebu, což se v testu jen potvrdilo. Proč bych měl dát přednost dvakrát přeplňovanému čtyřválci, před řádově kultivovanější a přesto stále úsporným V6?
Avatar - white label
22. 11. 2011 12:30
Re: To asi ne
Ano, 3.0 TDI 180kW má výkonově nejblíž k čerstvě inovovanému 350CDI se 195kW. Když Mercedes nemá 6válcové biturbo musí logicky naladit na větší výkon (a hlavně krouťák) "monoturbo". Proč by to ale podobně měli dělat u Audi (nebo BMW), když už biturbo v nabídce mají (pro A8 mají nad V6 TDI, V8 TDI). A jak by (slušně řečeno) obstál 350CDI ve srovnání s biturbem V6 Audi (i R6 BMW) asi tušíš... "Vánoce po po chlapsku". ;-)
22. 11. 2011 12:30
Re: To asi ne
To, co píšete, je pravda. Ale jde o to, jak auto jede. Je jedno, jestli míříte na zrychlení z 0 na 100 nebo řešíte pružné zrychlení v běžných rychlostech, AUDI se 180 kW na tom není o nic hůře, než MB se 195. Vycházím z nezávislých měření - u nás dohledatelné na nejmenovaném (vlastně už výše jmenovaném) konkurenčním serveru, dá se to najít i na stránkách autobildu.de. Samozřejmě, že klíčová může být v tomto případě hmotnost, nicméně oba šestiválce v AUDI A6 i MB 350 CDI jedou +/- stejně.

Ale netvrdím, že testové srovnání není zajímavé. Naopak! Kdo by řekl, že čtyřválec všeobecně opěvovaný pro svou spotřebu na tom bude skoro hůř. Samozřejmě, nevíme, o kolik zkreslují palubní počítače. Ale zajímavé to je rozhodně bylo.

Bylo by fajn, kdyby se Vám podařilo dělat vlastní měření dynamiky. Ale je mi jané, že nemusí být tak jednoduché najít vhodnou plochu a údajně se to někdy nelíbí zastoupením automobilek.

Díky za bezva test! :-)
22. 11. 2011 12:28
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
Obě auta jsou si velmi vyrovnané. V testu vše zaznělo, není důvod to sem znova vypisovat. Co zvolit?

Kdo jede na image, volba je jediná možná - Mercedes.

Kdo chce lepší auto, volba je taky jasná - Audi.
22. 11. 2011 12:26
Re: MB
Prostě není divu, že tě oslovuje korea. :-!
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
22. 11. 2011 12:22
Re: To asi ne
Výkonově nejbližším soupeřem Audi by byl Mercedes E 300 CDI. Ten má 170 kW a 540 Nm, dokonce má i skoro stejnou maximální rychlost (240 km/h). Vyrábí se ale jen s pohonem zadních kol.

Musíme pracovat s tím, co je reálně na trhu. Testované dvě varianty jsou tahounem prodejů u svých značek a obě automobilky do nich vkládají největší naděje. Zaujala nás i možnost porovnat různé koncepce, zvlášť když u Audi je příchod silných čtyřválců jen otázkou času. Auta jsou to plně porovnatelná ve všech ohledech, což tento test ukázal. Reálný rozdíl v dynamice v běžném provozu je téměř zanedbatelný (vizte test) a hodnota akcelerace na plný plyn z klidu na 100 km/h s tím nemá mnoho společného.

Mimochodem, Audi v silnějším naladění 3,0 TDI nejspíš brání dvouspojková převodovka. Biturbo TDI už bude mít osmistupňový automat, který zvádá až 1000 Nm (7G-Tronic od Mercedesu 900 Nm).
Avatar - CHerokee
22. 11. 2011 12:21
Re: TESTOVÝ NÁŠUP
S tím co tady je napsáno se nedá než souhlasit. Je dobře, že je konkurence. Ale Mercedes je jen jeden. Zvláště od E a výš to platí. A když se na to podívá člověk obecně, včechna čest do Stuttgartu, když dělají tak dobrý V4, že jej srovnávají s V6 od konkurence. :yes:
neregistrovaný "RayBan"
22. 11. 2011 12:08
Re: To asi ne
Minimálně podle rychlosti, zrychlení, hmotnosti a krátkého trvání špičky točivého mometu u MB 1600-1800 ot./min. je jasné, že tohle není rovný souboj ... porovnáváte atleta s přespolním běžcem.

Nakonec nikdo nebrání Audi ladit točivý moment u šestiválců jako u Mercedesu, ne ?
Vánoce po chlapsku.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
22. 11. 2011 11:23
Re: To asi ne
Točivý moment a výkon jsou na sobě závislé veličiny. Výkon v otáčkách X = točivý moment * otáčky X * konstanta 9550. Při stejném maximu točivého momentu ve stejných otáčkách proto budou (při plné zátěži) dosahovat oba motory stejného výkonu. V technických údajích se udává nejvyšší dosažitelný výkon motoru, otáčky 4000 za minutu jsou ale v případě dieselového motoru velmi vzdálené běžnému použití.

Stejně, jak argumentujete pro neopodstatněnost tohoto srovnání, by se dalo polemizovat i o souboji 3,0 TDI se 180 kW proti 350 CDI se 195 kW. O 8 % vyšší výkon bychom mohli pominout, ale o čtvrtinu vyšší točivý moment dává Mercedesu značnou vstupní výhodu.

Navíc Mercedes dnes sám staví motor 350 CDI proti biturbo šestiválcům konkurence. Míří proti nim výkonem, točivým momentem, aplikacemi tohoto motoru a zařazením do hierarchie modelů a nakonec i označením - 350 CDI má naznačovat "souboj" s 35d od BMW.

A v neposlední řadě je zajímavou rovinou (aspoň pro nás v redakci) i ta možnost porovnát šestiválec se čtyřválcem.
Avatar - 3_diamanty
22. 11. 2011 10:58
MB
tak ked pozeram co vsetko ma MB seriovo a za co vsetko musi zakznik audi si priplacat tak mam jasno aj keby som vcera spadol z marsu a tieto znazky videl prvykrat ;-)

priplacat si za navigaciu alebo system mrtveho uhla alebo za elektricke ovl. kufra a spataky tolke prachy je snad uz nehoraznost navyse auta takehoto kalibru by to mali mat uz seriovo.

MB to vsetko ma v serii a este ma aj lepsiu zaruku a asistencnu sluzbu, to je uz silne kafe pre konkurenciu

;-)
22. 11. 2011 10:48
TESTOVÝ NÁŠUP
No, nechci to zakřiknout, ale tohle snad dokonce aspiruje na (dvoj)test roku. Dokonalý testový žrádlo. Některé věty, zejména ty techničtějšího charakteru jsem musel číst vícekrát, abych to vůbec schroupal. Opět oceňuji kontrapohled a především pak hloubku testového ponoru.

Výborné porovnání motorů, překvapivá prostorová zjištění v kabině, závěrečné cenové konkurenční porovnání vyráží dech. Ten vyráží i jízdní schopnosti audiny a klasická nadřazenost ve všem mercedesu.

Objektivně vzato, ční design Mercedesu nejen nad AUDI, nýbrž nad všemi jako nepokořitelný král. Ano ano, mercedes je obdařen hloubkou, hloubkou výrazu, hloubkou hodnoty...

Z pohledu skloňovaných priorit pak není de facto co řešit, neboť "priorita" je jenom jedna - Mercedes-Benz...

BRAVO TEST :yes:
Avatar - Bristol
22. 11. 2011 10:44
zajímavé
to že mercedes se 4-válce jezdí porovnatelně jako audi s V6 jen dokazuje jak dobrou práci odvedli u mercedesu s motorem 250CDi...až přijede audi s podobně výkonným 4-válcem těšim se na test :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
22. 11. 2011 10:41
u mna MB jasne vedie
nejde o hruby vykon ani kroutak, tieto auta si ludia uz kupuju skor pre image a sympatie a iste meno, a MB je u mna jasna 1 :yes:
22. 11. 2011 10:28
Re: To asi ne
Celkově se mi víc líbí MB, ale obě auta jsou fajn, jak píše kolega výše, zde nezle udělat při koupi chybu.

Pokud jde o srovnání šestiválců MB (195 kW) a AUDI (180 kW), tak jediné, v čem je MB lepší, jsou papírové hodnoty výkonu a točivého momentu. Zrychlení i spotřeba vycházejí lépe u AUDI - možno se podívat na testy na konkurenčních nebo zahraničních serverech. V textu na AUTOWEBu byla AUDI A6 (180 kW) motoricky lepší i než BMW 5 xdrive Touring (195 kW) - dynamiku ale mohla mírně ovlivnit těžší karoserie BMW.
Avatar - kari.laz
22. 11. 2011 10:28
Re: Pěkné:-)
Líbil by se mi test s vrcholnými naftovými motorizacemi. To by bylo hodně zajímavé srovnání. Ale test těch nejběžnějších motorizací by taky byl super mezi D3.
22. 11. 2011 10:25
Záležitost preferencí
V této třídě již není poražených. Lze hledat nuance u konfigurací a hledat motorové varianty k porovnání, ale obecně, dnes s čímkoliv z německé trojky nelze šlápnout vedle a to hlavně ve vyšších řadách.
Nutno jen poslat gratulace a díky do Audi, Mercedesu, ale i BMW.
Avatar - kari.laz
22. 11. 2011 10:24
nerovný souboj
Zde je ten souboj trochu nerovný. Respektive porovnané motory nejsou úplně srovnatelné. Nevím, jestli autora k tomuto porovnání vedlo to, že jiné modely k dispozici neměl, nebo jestli to porovnal, tak jak to cítil. Každopádně test se mi líbil. Překvapila mě lepší spotřeba 3,0 TDI, alespoň za určitých okolností. Celkově hodně potěšila obě auta spotřebou. Jízdně není v dnešní době v této třídě moc co vytýkat obzvláště v premii. Designově u mě vede Audi a to jak exterier, tak obzvláště interier. Interiery Audi jsou špička ve třídě. Ani s jedním autem by člověk nešlápl vedle oboje jsou skvosty ve třídě.
Potěšili mě také objemy nádrže. Sám mám nádrž 80 litrů a je to potěšující, když najedu na jednu nádrž okolo 1100-1200 km (podle situace)
Pokud by jsem si ve třídě volil z D3, tak by bylo pořadí následujíci A6,MBE, 5er.
22. 11. 2011 10:15
Pěkné:-)
A kdybyste do testu přibrali i pětku,nebylo by se o čem bavit:-)
Avatar - kari.laz
22. 11. 2011 10:14
Re: To asi ne
Autor to bral spíše z pohledu Nm, jak jsem vyčetl z článku.
neregistrovaný "RayBan"
22. 11. 2011 10:10
To asi ne
Tvrdit, že pro E350 CDI 4Matic 195 kW je spíše soupeřem mimořádně výkonná A6 3,0 BiTDI 230 kW je dost dobrý ústřel a vysoce neobjektivní.

Rovnocenými soupeři jsou dieselové šestiválce MB 195 kW vs. Audi 180 kW, to by ovšem koncernová audinka dostala slušně řečeno na pr.del ... Vánoce po chlapsku.
Avatar - Tomas_2002
22. 11. 2011 10:04
Když ji miluješ, není co řešit :-)
Za mě jednoznačně AUDI. Pokud bychom se bavili o tom předchozím modelu ( asi by to pro srovnání z hlediska ceny bylo vhodnější ) tak bych volil Mercedes, ale Audi si mě rozhodně získalo tím novým interierem. Hrozně mi u Mercedesu vadil jejich infotainment systém - rádio ještě ujde, ale když jsem si chtěl zavolat přes handsfree tak je to bez dotykové obrazovky opravdu horor. Stejně jem musel vyndat telefon z kapsy, vytočit číslo a pak ho zas vrátit do kapsy. U Mercedesu mě zas hrozně potěšil motor, ale to byl 350 a ne 250 jako zde v testu. Nicméně si myslím, že pokud si někdo zaváže oči a jedno z těchto dvou aut si vybere naprosto náhodně tak že nekoupí špatně. Za mě tedy Audi, ale o generaci starší fanda by to možná viděl naprosto orpačně.