Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Auto a zima: Příprava vozu na zimní sezónu

42 komentářů

Avatar - DawQa
DawQa
Jsem zvědavej, jak se bude tahle anketa vyvíjet.. >:D
Ale když to člověk občas čte a poslouchá co všechno by v autě němělo v zimě chybět, tak kufr fabie by mi byl malej..
netvrdim že neni dobrý tam něco přidat, ale chce to taky zohlednit kde se budu pohybovat... takže takovýhle článek bych rozdělil tak do 3 samostatných kapytol - všeobecná příprava, na hory a do města.. :-)
Aleš Jungmann (Auto.cz)
Plánujeme ještě zhruba deset článků na téma Auto a zima.
Avatar - DawQa
DawQa
Neberte to jako nějaké rýpání.. je jen dobře že se tomu to tématu budete věnovat.. tak jsi na tom dejte záležet, ať je co číst :-)
Avatar - kubass11111
kubass11111
10 článků na tohle téma? Jako sorry, ale je to každej rok stejny, a každej snad průměrnej řidič si umí auto na zimu nachystat sám, sám ví kam jezdí a jak jezdí, takže buďto je okurková sezona nebo nevím :-D, neberte to nijak osobně, a ani rýpavě, spíš mi to přišlo usměvny.
Peace...
Aleš Jungmann (Auto.cz)
Ne každý motorista je možná tak zkušený jako Vy ;-) . Budeme se bavit třeba o autobateriích, palivech, nezávislém topení, historie zimních pneu, rozdíl v dezénu (symetrický, asymetricky), mytí vozu v zimě...je toho opravdu dost, příloha bude velká a věřim že si tam každý něco zajímavého najde. A samozřejmě ji budeme průběžně každý rok doplňovat a aktualizovat, zima se nám, mrška, pořád vrací.
dsl
:yes:
Avatar - ManInBlack
ManInBlack
Nehledě na fakt, že přibývají stále noví motoristé a i když už se tím třeba nemusí řídit na 100%, tak alespoň zjistí, na co si dávat pozor (např. ta brzdová kapalina). Já si myslím, že je skvělé, že se tomuhle tématu věnujete. Co bych akorát "vytkl", že to chtělo třeba už před měsícem, aby to nebylo tak nahonem. Např. loni mi to nějak nedošlo a dokoupil jsem v půlce října letní směs do ostřikovačů (5l kanystr) >:D
Ale jinak chválím :yes: Ne každý má náladu hledat googlem rok staré články.
Aleš Jungmann (Auto.cz)
Myslím že načasování se docela povedlo, naštěstí předpověď nelhala a sníh se v nížinách snad ukáže až někdy ke konci seriálu. Samozřejmě to má i jiné důvody, například práce na autokatalogu [odkaz] , které zabraly hodně času.
Avatar - ManInBlack
ManInBlack
Jo, globální oteplování letos naštěstí funguje narozdíl od loňska >:D
PS: Díky za katalog - mám hračku na dlouhé, nudné večery.
houston228
O těch kapitolách - souhlas.
Hory bych možná rozdělil na extrémní situace (lopata, láno apod.)
Pokud je auto na plecháčích - np, pokud na elektronech - ošetřit (Al trpí v nizkých teplotách - [odkaz] ) a "zakonzervovat", plus kosmetická a technologická příprava by měly být.
Tomstone
Chtěl jsem se zeptat, k čemu tento náhubek slouží? Mluvíme tady takové krátké náběhové liště většinou na přední hraně kapoty? Popřípadě k čemu je kožený obal na celou kapotu? Děkuji za odpovědi
Avatar - DawQa
DawQa
je to ochrna před kamínky letájící od kol aut před vámi.. ale hlavně je to v dnešní domě "stylový"

osobně si myslím že to moc užitku nemá.. když mi to ochrání kapotu, tak jako naschvál mi ten kamínel rozmlátí okno >:D >:D
Vencator
Tak si musis tu krutoprisnou kuzi poridit i na okno >:D :-!
Milenius
No a stejný je to s voskem - voskovat auto má jediný smysl - aby se lak leskl a vypadal víc nóbl, jinak je k ničemu. Jo vlastně ještě něco - aby se mělo za co zbytečně utrácet. Je to stejný, jako by někdo radil, že si máme doma navoskovat okapy, abysme uchránili jeho lak. Zajímalo by mně, jestli je taky nějaká ochrana toho vosku,,,
Avatar - kubass11111
kubass11111
Ale hlavně je to uplně na nic, zateče pod to všechen bordel, jednak je podím pořád vlhko, a ta sůl tam doslova kvasí, a jakmile to chceš sundat tak ti všechen ten bordel celkem slušně podrápe kapotu, je to kničemu a ještě to blbě vypadá. Osobní zkušenost, na pár autech sem byl u toho když se to sundávalo, výsledek u věech stejnej...
Nicco
Ked uz tak si mozes dat karbonovu alebo inu (napr aj bezfarebnu) foliu na kapotu a je to :-!
Avatar - kubass11111
kubass11111
To ano, právě proto tenhle náhubek strácí smysl :-)
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
zkontrolovat žhavicí svíčky. Jinak pokud máte francouzský, nebo italský diesel, doporucuji vůz před zimou prodat a koupit si nějaké pořádné auto německé, nebo švédské provenience.
Avatar - DawQa
DawQa
Jasně a proto jsi většina majitelů Francouzkých Dieselů ty auta vychvaluje .. ;-) a tím pořádným autem myslíš uřčite VW viď, třeba Opel už by byl na pováženou ne ?? >:D
JayDeeSq
opel s italským jtd >:D no to je opět duchaplnej příspěvek,žádný moderní (15let a mladší) auto nemá problém se startováním v zimě,problém je maximálně v jeho zanedbaný údržbě..
Avatar - kubass11111
kubass11111
to je zase moudro za dva bludišťáky >:D
Avatar - ManInBlack
ManInBlack
:yes:
Avatar - MilanF1
MilanF1
Tos mě rozesmál ... jaký byl jeden z nejlepších holých dieselů na zimní starty? Právě ten od PSA, i při -25°C mi více než 20letá P309 chytla napoprvé, při -10°C dokonce s jedným špatným žhavičem. Moderní HDi také nemají problém, nevím, kam chodíš na tyto moudra.
PS: Neříkám, že Němec či Švéd neumí startovat, ale Francouz určitě také...
hipisko
HDIcka startuju aj bez zhavicov, akurat dlhsie tocia
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 4hill
4hill
konkrétně s jakým Volvem máš takovou zkušenost? :-!
Avatar - jenik1
jenik1
Ubohý provokatér :-)
Nicco
Chcel tym povedat, ze ked mas auto zo severu, tak ho musis predat zase na jar, lebo v lete mu zovrie chladiaca a brzdova kvapalina.
ryccardo
No to sis hochu naběhnul na vidle. Takhle tady psát o FR a IT autech >:D ale náhodou se jich musím zastat měl jsem 3 frantíky a všechny v zimě startovaly jak víno. Narozdíl od takovýho Opelu Zafira v dieselu, kterej jak se trochu ochladí přestane chytat a ani v Opelu nejsou shopni zjistit proč. Prý to tyhle auta dělají >:D čili bych ty Německý vozy zas tak nevyzdvihoval.
hipisko
a prave preto ma ford, suzuki, volvo atd HDI motory
Avatar - jenik1
jenik1
To jsem netušil, že podle článku vám udělá každá dobrá myčka nástřik podvozku. Pokud vím, tak ho pouze umyjí a ještě špatně.
Avatar - KubikCv
KubikCv
Myslím si,že všechna moderní auta zimu přežijí bez "úprav",kromě zimní nafty,fridexu a zimní náplně ostřikovačů...jsou testované v arktických komorách,nebo ve Švédsku.Největší problém vidím v mezikuse mezi pedálem a volantem.Možná to je i tím,že člověk v autě s posilovačem nemá takovou zpětnou vazbu a náledí pozná jen podle toho,že mu nakope brzdovej pedál.V tomhle mám radši (nejen) v zimě starý auta.
Zimy se nebojím,spíš ostatních "řidičů"...myslím si že specifickou skupinou jsou ženy s těžkým nafťákem v přídi,asijští trhovci a blázni na letních >:D
A co s sebou? skoro celoročně vozím teplou deku,6 litrů benzínu v kanystru (pořád) a hlavně dobrý pneu...jednou se mi bohužel vymstily pneu s pěkným hlubokým vzorkem,ale staré a ztvrdlé... a jako bonus buď řetězy,nebo spíš lopatku,kyblík soli,nebo písku.
A hlavně nespoléhat se všemocně na ESP a nejezdit jako v létě...
Nicco
Tak ja nevim, ale tady:
[odkaz]
se pise, ze chladici kapalina vydrzi 10 let:
Systém chlazení Každých 10 let - vypuštení, výplach a nové naplnení tmave cervenou kapalinou Super Plus(operace 24 122 4)
Samozrejme si ji nechavam kazdy rok zmerit.
Ozicom
pravda, neviem ako tam mohli napisat taku kravinu ze po troch rokoch kvapalina zamrzne a poskodi motor a chladic, glykolova zmes nikdy nemoze poskodit motor a chladic v tom zmysle ze sa tuhnutim vytvoria krystaly ktore poskodia steny rurky, tie krystaly su prilis male a pri zamrznuti sa tvori gel ktory nic neroztrhne, kvapalina sa casom stava korozivnejsia lebo sa v nej vycerpavaju inhibitory korozie preto je treba ju menit
Jak to tak pročítám, tak mám chuť prodat svého Megana (1. generace) a koupit něco nového ;-\ >:D
Avatar - JDM
JDM
Ráno když jedeš do práce vem si dva litry horký vody, jeden litr padne na čelní sklo a je po škrábání, druhej litr nalej do fridexu a promačkej hadice , když nenastartuješ tak to roztlačíš, zezačátku je motor potřeba pořádně honit aby se rychle vohřál motor a foukal ti rychle teplej vzduch z topení ještě dobrý si zapálit startku , pokud máš el vokýnka je potřeba držet čudlík tak dlouho dokud se vokno neutrhne a nesjede dolů a pokud máš švihadla tak je dobrý mít při sobě nějakou trubku aby si měl větší páku, nejlepší ochrana laku je nechat auto vomrznout a nevometat ho nemusíš ho pak umejvat a na jaře ti ten sníh sleze i stou solí, dízláci nezapomenou karton před chladič a tankovat topnou naftu ta nezamrzá , do vodtřikovačů jedině slivovicu ze zimních zásob . Zima není žádna věda člověk na to aby ji se svým autem přečkal nepotřebuje ani maturitu ! :-!
GTI
>:D :yes: :yes:
Avatar - radekoo
radekoo
>:D
tybrik
at mi někdo vysvěsvětlí proč každej doporučuje vyměnit pneu při 7stupních. Zrovna včera sem přezul, letní Dunlopy sem vyměnil za zimní Barumky a zimní se klouzali mnohem víc než letní. Jak je to možné?
Avatar - ManInBlack
ManInBlack
a) jestli máte Barumky nový, tak co je mi známo, tak jsou nový gumy trochu "mastný" a zezačátku kloužou
b) hodně kvalitní letní (což Dunlopy bývají) mají na suchu i za nízkých teplot kolikrát lepší vlastnosti, než méně kvalitní zimní (což se ale říkat nesmí, protože regulace musí být, i kdyby to mělo zachránit jen jediný život!)

7°C se doporučuje kvůli složení směsi pneumatik, kdy letní směs začíná při této teplotě znatelněji tvrdnout a není tím pádem tak pružná, jako zimní. Ovšem nepohybuju se v gumařském průmyslu, takže je možné (a i docela pravděpodobné), že za ta léta, kdy se tohle říká, už výrobci přišli se směsí, která je ještě poměrně pružná i při nižších teplotách, než obligátních 7.
tybrik
zrovna tohle sem čekal, za +- nulových teplot se rozdíl smazává ( letní 205/45/16 - zimní 185/60/14), v případě kvalitních pneu i ta letní je překonává ale proč je politicky nekorekntí to říct nahlas (sám pneu zimní použivám dobrovolně) ale za těchto teplot je pořád lepší ta letní. A teď do mě.-)
Avatar - JDM
JDM
to se nemůžeš divit když přesedneš z dunlopu na barum.