Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Tomstone
Chtěl jsem se zeptat, k čemu tento náhubek slouží? Mluvíme tady takové krátké náběhové liště většinou na přední hraně kapoty? Popřípadě k čemu je kožený obal na celou kapotu? Děkuji za odpovědi
je to ochrna před kamínky letájící od kol aut před vámi.. ale hlavně je to v dnešní domě "stylový"
osobně si myslím že to moc užitku nemá.. když mi to ochrání kapotu, tak jako naschvál mi ten kamínel rozmlátí okno >:D >:D
osobně si myslím že to moc užitku nemá.. když mi to ochrání kapotu, tak jako naschvál mi ten kamínel rozmlátí okno >:D >:D
No a stejný je to s voskem - voskovat auto má jediný smysl - aby se lak leskl a vypadal víc nóbl, jinak je k ničemu. Jo vlastně ještě něco - aby se mělo za co zbytečně utrácet. Je to stejný, jako by někdo radil, že si máme doma navoskovat okapy, abysme uchránili jeho lak. Zajímalo by mně, jestli je taky nějaká ochrana toho vosku,,,
Ale hlavně je to uplně na nic, zateče pod to všechen bordel, jednak je podím pořád vlhko, a ta sůl tam doslova kvasí, a jakmile to chceš sundat tak ti všechen ten bordel celkem slušně podrápe kapotu, je to kničemu a ještě to blbě vypadá. Osobní zkušenost, na pár autech sem byl u toho když se to sundávalo, výsledek u věech stejnej...
Ada je zase tady
zkontrolovat žhavicí svíčky. Jinak pokud máte francouzský, nebo italský diesel, doporucuji vůz před zimou prodat a koupit si nějaké pořádné auto německé, nebo švédské provenience.
Jasně a proto jsi většina majitelů Francouzkých Dieselů ty auta vychvaluje .. ;-) a tím pořádným autem myslíš uřčite VW viď, třeba Opel už by byl na pováženou ne ?? >:D
opel s italským jtd >:D no to je opět duchaplnej příspěvek,žádný moderní (15let a mladší) auto nemá problém se startováním v zimě,problém je maximálně v jeho zanedbaný údržbě..
Tos mě rozesmál ... jaký byl jeden z nejlepších holých dieselů na zimní starty? Právě ten od PSA, i při -25°C mi více než 20letá P309 chytla napoprvé, při -10°C dokonce s jedným špatným žhavičem. Moderní HDi také nemají problém, nevím, kam chodíš na tyto moudra.
PS: Neříkám, že Němec či Švéd neumí startovat, ale Francouz určitě také...
PS: Neříkám, že Němec či Švéd neumí startovat, ale Francouz určitě také...
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ubohý provokatér :-)
Chcel tym povedat, ze ked mas auto zo severu, tak ho musis predat zase na jar, lebo v lete mu zovrie chladiaca a brzdova kvapalina.
No to sis hochu naběhnul na vidle. Takhle tady psát o FR a IT autech >:D ale náhodou se jich musím zastat měl jsem 3 frantíky a všechny v zimě startovaly jak víno. Narozdíl od takovýho Opelu Zafira v dieselu, kterej jak se trochu ochladí přestane chytat a ani v Opelu nejsou shopni zjistit proč. Prý to tyhle auta dělají >:D čili bych ty Německý vozy zas tak nevyzdvihoval.
jenik1
To jsem netušil, že podle článku vám udělá každá dobrá myčka nástřik podvozku. Pokud vím, tak ho pouze umyjí a ještě špatně.
KubikCv
Myslím si,že všechna moderní auta zimu přežijí bez "úprav",kromě zimní nafty,fridexu a zimní náplně ostřikovačů...jsou testované v arktických komorách,nebo ve Švédsku.Největší problém vidím v mezikuse mezi pedálem a volantem.Možná to je i tím,že člověk v autě s posilovačem nemá takovou zpětnou vazbu a náledí pozná jen podle toho,že mu nakope brzdovej pedál.V tomhle mám radši (nejen) v zimě starý auta.
Zimy se nebojím,spíš ostatních "řidičů"...myslím si že specifickou skupinou jsou ženy s těžkým nafťákem v přídi,asijští trhovci a blázni na letních >:D
A co s sebou? skoro celoročně vozím teplou deku,6 litrů benzínu v kanystru (pořád) a hlavně dobrý pneu...jednou se mi bohužel vymstily pneu s pěkným hlubokým vzorkem,ale staré a ztvrdlé... a jako bonus buď řetězy,nebo spíš lopatku,kyblík soli,nebo písku.
A hlavně nespoléhat se všemocně na ESP a nejezdit jako v létě...
Zimy se nebojím,spíš ostatních "řidičů"...myslím si že specifickou skupinou jsou ženy s těžkým nafťákem v přídi,asijští trhovci a blázni na letních >:D
A co s sebou? skoro celoročně vozím teplou deku,6 litrů benzínu v kanystru (pořád) a hlavně dobrý pneu...jednou se mi bohužel vymstily pneu s pěkným hlubokým vzorkem,ale staré a ztvrdlé... a jako bonus buď řetězy,nebo spíš lopatku,kyblík soli,nebo písku.
A hlavně nespoléhat se všemocně na ESP a nejezdit jako v létě...
Nicco
Tak ja nevim, ale tady:
[odkaz]
se pise, ze chladici kapalina vydrzi 10 let:
Systém chlazení Každých 10 let - vypuštení, výplach a nové naplnení tmave cervenou kapalinou Super Plus(operace 24 122 4)
Samozrejme si ji nechavam kazdy rok zmerit.
[odkaz]
se pise, ze chladici kapalina vydrzi 10 let:
Systém chlazení Každých 10 let - vypuštení, výplach a nové naplnení tmave cervenou kapalinou Super Plus(operace 24 122 4)
Samozrejme si ji nechavam kazdy rok zmerit.
pravda, neviem ako tam mohli napisat taku kravinu ze po troch rokoch kvapalina zamrzne a poskodi motor a chladic, glykolova zmes nikdy nemoze poskodit motor a chladic v tom zmysle ze sa tuhnutim vytvoria krystaly ktore poskodia steny rurky, tie krystaly su prilis male a pri zamrznuti sa tvori gel ktory nic neroztrhne, kvapalina sa casom stava korozivnejsia lebo sa v nej vycerpavaju inhibitory korozie preto je treba ju menit
JDM
Ráno když jedeš do práce vem si dva litry horký vody, jeden litr padne na čelní sklo a je po škrábání, druhej litr nalej do fridexu a promačkej hadice , když nenastartuješ tak to roztlačíš, zezačátku je motor potřeba pořádně honit aby se rychle vohřál motor a foukal ti rychle teplej vzduch z topení ještě dobrý si zapálit startku , pokud máš el vokýnka je potřeba držet čudlík tak dlouho dokud se vokno neutrhne a nesjede dolů a pokud máš švihadla tak je dobrý mít při sobě nějakou trubku aby si měl větší páku, nejlepší ochrana laku je nechat auto vomrznout a nevometat ho nemusíš ho pak umejvat a na jaře ti ten sníh sleze i stou solí, dízláci nezapomenou karton před chladič a tankovat topnou naftu ta nezamrzá , do vodtřikovačů jedině slivovicu ze zimních zásob . Zima není žádna věda člověk na to aby ji se svým autem přečkal nepotřebuje ani maturitu ! :-!
tybrik
at mi někdo vysvěsvětlí proč každej doporučuje vyměnit pneu při 7stupních. Zrovna včera sem přezul, letní Dunlopy sem vyměnil za zimní Barumky a zimní se klouzali mnohem víc než letní. Jak je to možné?
a) jestli máte Barumky nový, tak co je mi známo, tak jsou nový gumy trochu "mastný" a zezačátku kloužou
b) hodně kvalitní letní (což Dunlopy bývají) mají na suchu i za nízkých teplot kolikrát lepší vlastnosti, než méně kvalitní zimní (což se ale říkat nesmí, protože regulace musí být, i kdyby to mělo zachránit jen jediný život!)
7°C se doporučuje kvůli složení směsi pneumatik, kdy letní směs začíná při této teplotě znatelněji tvrdnout a není tím pádem tak pružná, jako zimní. Ovšem nepohybuju se v gumařském průmyslu, takže je možné (a i docela pravděpodobné), že za ta léta, kdy se tohle říká, už výrobci přišli se směsí, která je ještě poměrně pružná i při nižších teplotách, než obligátních 7.
b) hodně kvalitní letní (což Dunlopy bývají) mají na suchu i za nízkých teplot kolikrát lepší vlastnosti, než méně kvalitní zimní (což se ale říkat nesmí, protože regulace musí být, i kdyby to mělo zachránit jen jediný život!)
7°C se doporučuje kvůli složení směsi pneumatik, kdy letní směs začíná při této teplotě znatelněji tvrdnout a není tím pádem tak pružná, jako zimní. Ovšem nepohybuju se v gumařském průmyslu, takže je možné (a i docela pravděpodobné), že za ta léta, kdy se tohle říká, už výrobci přišli se směsí, která je ještě poměrně pružná i při nižších teplotách, než obligátních 7.
zrovna tohle sem čekal, za +- nulových teplot se rozdíl smazává ( letní 205/45/16 - zimní 185/60/14), v případě kvalitních pneu i ta letní je překonává ale proč je politicky nekorekntí to říct nahlas (sám pneu zimní použivám dobrovolně) ale za těchto teplot je pořád lepší ta letní. A teď do mě.-)
×
Sdílení komentáře
×
Ale když to člověk občas čte a poslouchá co všechno by v autě němělo v zimě chybět, tak kufr fabie by mi byl malej..
netvrdim že neni dobrý tam něco přidat, ale chce to taky zohlednit kde se budu pohybovat... takže takovýhle článek bych rozdělil tak do 3 samostatných kapytol - všeobecná příprava, na hory a do města.. :-)
Peace...
Ale jinak chválím :yes: Ne každý má náladu hledat googlem rok staré články.
PS: Díky za katalog - mám hračku na dlouhé, nudné večery.
Hory bych možná rozdělil na extrémní situace (lopata, láno apod.)
Pokud je auto na plecháčích - np, pokud na elektronech - ošetřit (Al trpí v nizkých teplotách - [odkaz] ) a "zakonzervovat", plus kosmetická a technologická příprava by měly být.