Podle me spravny smer snizovani hmotnosti a aplikace ucinne CVT prevodovky. S CVT ma auto pocitove vyssi vykon, protoze je vzdy k dispozici maximalni moment. V kombinaci s hmotnosti si nemyslim, ze by tech 38kW nestacilo. Naopak, v mestskych rychlostech to bude raketa. Skoda, ze se nejspis nebude nabizet u nas. Mimochodem, merny vykon na kg vychazi temer stejne jako u Citigo s 50kW (obe auta 52kW/t).
Závoďák to není, ale svůj účel splní. Zajímala by mě reálná spotřeba jak ve městě, tak i mimo něj. Můj Wagon jí má oproti tomuhle tříválci zhruba dvojnásobnou (6,5 l). Mimochodem, když jsme u poměru hmotnosti a výkonu: mám asi 52 kW/t
no ono výkon na tunu je sice pěkná věc, ale je taky potřeba se podívat na krouťák na tunu. Zatímco moje oktávka vykazuje u výkonu poměr 60 kW/t což není až tak výrazně víc oproti Suzuki, tak u krouťáku je to Suzuki 92 Nm/t a Oktule 174 Nm/t tam už je ten rozdíl výraznější a myslím, že to na zátahu bude cítit.
To je kroutak na klikove hrideli. A ten lze nasobit prevody libovolnou konstantou, tudiz to neni parametr vhodny k porovnavani dvou ruznych aut. Naopak vykon je invariantni vuci zprevodovani a rovnice: zrychleni = vykon / (hmotnost x rychlost) plati univerzalne.
Problem, na ktery myslim narazite, by mohl nastat v pripade nevhodneho prubehu momentu u tohoto Suzuki, ale v pripade CVT prevodovky je to extremne nepravdepodobne. Motor bude stale v otackach max (temer) momentu.
Nabízet se u nás určitě nebude, protože už jen pořizovací cena Kč 222.000,-- je ve zdejších krajích neobhajitelná. Navíc spousta místních "odborníků" na diskuzi by všem kolem vysvětlila, že je zbytečné kupovat takové "předražené" miniauto, když tu mám o 70 tis. levnější Thalii, Pandu, I20 a za stejné peníze auta o třídu větší... :no: