Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai i40 vs Škoda Octavia vs Škoda Superb: Co koupit?

Hyundai i40 chce být na českých silnicích jako doma. Co nabízí ve srovnání s dvojicí českých „kombíků“?
Zpět na článek
30. 11. 2011 07:34
30. 11. 2011 08:43
30. 11. 2011 10:34
30. 11. 2011 11:05
30. 11. 2011 12:13
30. 11. 2011 13:04
30. 11. 2011 15:00
30. 11. 2011 16:11
30. 11. 2011 19:24
30. 11. 2011 07:28
30. 11. 2011 10:04
30. 11. 2011 10:44
30. 11. 2011 11:11
30. 11. 2011 13:17
30. 11. 2011 13:18
30. 11. 2011 08:46
30. 11. 2011 09:44
30. 11. 2011 09:56
30. 11. 2011 10:19
30. 11. 2011 10:51
30. 11. 2011 10:58
30. 11. 2011 11:03
30. 11. 2011 11:11
30. 11. 2011 11:22
30. 11. 2011 11:41
30. 11. 2011 12:56
30. 11. 2011 13:04
30. 11. 2011 16:25
30. 11. 2011 16:50
30. 11. 2011 17:32
30. 11. 2011 18:11
30. 11. 2011 18:26
30. 11. 2011 18:48
30. 11. 2011 18:58
30. 11. 2011 20:56
30. 11. 2011 23:11
30. 11. 2011 11:12
30. 11. 2011 11:41
30. 11. 2011 12:36
30. 11. 2011 13:00
30. 11. 2011 16:51
30. 11. 2011 18:04
30. 11. 2011 18:07
30. 11. 2011 18:31
30. 11. 2011 18:49
30. 11. 2011 18:57
30. 11. 2011 20:57
30. 11. 2011 18:13
30. 11. 2011 13:59
30. 11. 2011 16:35
3. 12. 2011 11:34
30. 11. 2011 13:40
1. 12. 2011 12:15
30. 11. 2011 11:19
30. 11. 2011 14:01
30. 11. 2011 15:25
30. 11. 2011 12:51
30. 11. 2011 13:00
30. 11. 2011 17:55
neregistrovaný "Honza29"
30. 11. 2011 18:08
30. 11. 2011 18:54
30. 11. 2011 19:01
30. 11. 2011 20:05
30. 11. 2011 20:44
30. 11. 2011 21:00
30. 11. 2011 23:02
1. 12. 2011 16:58
Avatar - strýček BOB
30. 11. 2011 07:08
Hezký článek...
Když si ho přečtu, tak musím konstatovat, že neexistuje jediný důvod proč koupit korejské vozidlo.

Mimochodem, hitem letošních vánoc bude toto [odkaz] hoši z klubu se chystají samodomo měnit i tlumiče. To vše, považte, u kvalitních korejských vozidel s komplexní pětiletou zárukou... >:D :no:
Rozbalit vlákno
41
Avatar - Starfighter
30. 11. 2011 09:15
Re: Hezký článek...
Existují dva důvody, proč i40.
1) Nulový zájem zlodějů proti Škodovce.
2) Koupí i40 získá zájemce exklusivnější auto na našich silnicích, než je Ferrari. Prodeje to jednoznačně dokazují >:-[]
30. 11. 2011 14:26
Re: Hezký článek...
Já zase nevidím jediný důvod koupit předraženou Škodovku se zastaralým a okoukaným designem.
Avatar - Starfighter
30. 11. 2011 14:38
Re: Hezký článek...
Jistě, Mondeem nebo 508kou neuděláš chybu :-)
30. 11. 2011 15:25
Re: Hezký článek...
O těch autech je taky ten článek? Jsem si asi nevšim. :-)
30. 11. 2011 09:48
Re: Hezký článek...
Za rovnakú cena lepšia výbava a o triedu lepšie auto ako Octavia. Plnohodnotný konkurent Superbu za výrazne menej peňazí. Nie je to dosť jasné?
30. 11. 2011 10:28
Re: Hezký článek...
Chci střední třídu s naftovým motorem se 100kW, combi a v dnešní době tak luxusními prvky jako jsou xenony, zadní senzory vzadu nebo předními vyhřívanými sedadly.

Hyundai 1.7/100kW 714 900Kč, Superb 2.0/103kW 753 900Kč, Passat 2.0/103kW 703 500Kč. Důvod připlácet si za korejce oproti Mondeu a nebo ho pořídit za téměř totožné peníze jako Passat?
30. 11. 2011 11:02
Re: Hezký článek...
Nvm jestli máš problém se čtením výše uvedené tabulky výbava/cena, ale tam je zřetelně vidět, cena srovnatelně vybavených aut, při čemž i4O stojí 815 tis a Superb 945 tis.
30. 11. 2011 11:28
Re: Hezký článek...
Cenové srovnání má smysl pouze u konfigurace, kterou chceš ty sám. Jaký smysl má přihazovat výbavy na stejnou úroveň, navíc jenom u některých výbavy?
30. 11. 2011 12:14
Re: Hezký článek...
Smysl? Když chceš polemizovat o ceně, tak musíš říct A, ale i B. tzv. ano, cenový rozdíl mezi Superbem a i4O není velký, ale i4O má bohatější výbavu, a ve srovnatelné výbavě je mezi vozy rozdíl víc jak 100 tis.
Avatar - petrumr
30. 11. 2011 17:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 11. 2011 18:22
Re: Hezký článek...
Jasne, Fabia HTP to nie je...
30. 11. 2011 19:57
Re: Hezký článek...
Tak tahle poznámka byla absolutně stupid, je vidět, že vy slováci máte z té škodovky pořád nějaké komplexy. Jako kdybychom se bavili o Mercedesu, ty bys mi ho kritizoval a já bych reagoval "Kia Ceed to nie je". Asi tak
Avatar - Katikakus
30. 11. 2011 20:53
Re: Hezký článek...
Pitrys, ta poznamka vubec nebyla hloupa, to jenom tys ji nepochopil...
Peta je tady znamy tim, ze svoji Fabii HTP srovnava se vsim moznym i nemoznym.

Takze poznamka smerovala na Petu a jeho auto, ne proti Skodovce.
30. 11. 2011 22:00
Re: Hezký článek...
Tak nejak. Ďakujem za správny komentár. :yes: Skôr mám pocit, že pitrys má nejaký komplex zo Slovákov... :-)
Avatar - Katikakus
30. 11. 2011 18:25
Re: Hezký článek...
Pokud ses v i40 musel kroutit, tak do Fabie se nemuzes ani vejit...
30. 11. 2011 18:34
Re: Hezký článek...
Za takým autom sa určite oplatí aj utekať.... >:-[]
1. 12. 2011 08:49
Re: Hezký článek...
"Korejec stavěný na minilidi"??? To tu i40 nesmíš posuzovat podle obrázku 5 x7 cm, ale musíš si sednout do skutečného auta, víš... Právě prostor v kabině je to, kde i40 sbírá body...
2. 12. 2011 00:12
Re: Hezký článek...
Co to plácáš? V i40 jsem ještě neseděl, ale tohle opravdu slint, to jsem neviděl. Sám mám starší generaci Hondy Civic 3D a prostor min. na předních sedadlech je více než dobrý. Nebo snad měříš 2.2m a važíš 120 kg? i40 má oproti konkurenci rezervy, ale nabídka prostoru to rozhodně není.
30. 11. 2011 11:02
Re: Hezký článek...
Porovnávame so Škodou, nie so zbytkom konkurencie. A ak už chceš argumentovať cenou, tak si daj tú robotu zladiť ich približne na zhodnú výbavu. Potom sa o tom môžme začať baviť. Porovnanie vybaveného i40 a Superbu hovorí samé za seba. Strednú triedu nebudeš kupovať v nejakej základnej výbave.
30. 11. 2011 11:50
Re: Hezký článek...
Povedal by som, ze I40/kombi vo vybave "experience" s priplatkovym balkom "Style" bude mat asi aj nieco navyse, nez tebou spominany Superb vo vybave "Ambition". Napriklad:
- kontrola tlaku v pneumatikach (superb az od "elegance")
- zadna kamera s obrazom v spatom zrkadle (superb neponuka)
- predne parkovacie cidla (az v "elegance"), atd.

Nie je problem najst kombinaciu kedy vychadza vyhodnejsie i40, alebo superb. Staci vybrat "vitaza", a toho druheho dovybavit cez priplatky (ktore sice ponuknu viac, ale o tom pomlcime, vsakano)...
Avatar - strýček BOB
30. 11. 2011 11:05
Re: Hezký článek...
Obdobně vybavený sup je dražší o 130k Kč, což nepovažuji za závratnou sumu v této třídě vozů. Chápu, že pro kupce bakelitového i30 je to závratná suma, ale pro kupce Superbu?
30. 11. 2011 11:13
Re: Hezký článek...
15% rozdiel v cene (zhruba) nie je závratná suma? Bež si pre mokrý uterák.
30. 11. 2011 11:56
Re: Hezký článek...
Strycku, chod sa spytat do autosalonov ako to je! Ten kto pojde kupit Supa bude skemrat o zlavu a darceky mozno este viac, ako ten co si pojde kupit hyundai (btw, porovnavame hadam supa a i40, nie i30). Predstava ze niekto kupi Superb za 940 a povie "tie drobne do melona si nechajte ako sprepitne" je hodne naivna...
30. 11. 2011 12:18
Re: Hezký článek...
>:D pochopil bych, kdyby jsi napsal, že 13O tis není závratná suma při koupi 911,....tzv jestli chci lepší brzdy či ne. Ale u auta, jehož pořizovací cena není ani 1milion, je tato částka podstatná
30. 11. 2011 10:02
Re: Hezký článek...
když ti ve městě každou chvíli odeberou z Oktávky airbagy, načež se přestěhuješ na vesnici a za 8 dní 2x najdeš auto ráno bez bixenonů (a to ještě jsi dopadl dobře, ve vedlejší vesnici nešťastníkovi očesali Superba o světla, airbagy, rádio, navigaci, parkovací senzory....) tak pak začneš velice intenzivně přemýšlet proč zůstat u Škodovky.
Avatar - Wikidy
30. 11. 2011 12:04
Re: Hezký článek...
Důvodů ke koupi i40 je víc než si myslíte. Je to nový vůz z neobvyklým vzhledem exteriéru a interiéru (kam se hrabe Superb, Passat nebo Octavia) a hlavně 5 let záruky bez omezení najetých kilometrů (!!!). Po zkušenostech s VW (DSG se rozsypala 2 měsíce po záruce) je záruka hlavní eso v rukávu. Něco se rozbije, přijedu, odevzdám klíčky, zavelím "Pánové, odstraňte!" a nemám problém. Vysoká cena garančních prohlídek se dá taky jednoduše snížit (kdo ví, ten ví).
Avatar - strýček BOB
30. 11. 2011 12:07
Re: Hezký článek...
Jasně, chápu, zavelíš... [odkaz]

>:-[] >:-[] :no:
Avatar - Wikidy
30. 11. 2011 12:35
Re: Hezký článek...
1. pán asi nepochopil článek (nebavíme se o konstrukčních kompromisech ix20, ale o srovnání superbu, octavie a i40) a já jsem psal o normálních provozbních závadách...
2. pán si asi myslí, že Škoda nedělá podobné konstrukční nesmysly, aby náhodou nebyla lepší než VW a to samé VW, aby náhodou nebyl lepší než Audi... všichni to dělají a dělat budou, dokuď budou existovat koncerny, kartelové dohody a podobné hovadiny... ;-)
Avatar - FISHkaa
30. 11. 2011 16:19
Re: Hezký článek...
první si projdi skodahome.cz a pak tu kvákej nesmysly :-! Jak tu již bylo psáno, taky se nejedná o chybu, ale konstrukční kompromis. Ostatně taková Fóbie (srovnatelná cena) mi přijde jako kompletní kompromis vzhledu a funkčnosti. Nemluvě o hnus DOWN či jak se to jmenuje

Denně vidím jak se u firemního flletu sypou DSG převodovky, odchází ŘJ ba celé motory 2.0v TéDéÍ (Ochcávka II) ... >:D
Avatar - petrumr
30. 11. 2011 18:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - FISHkaa
1. 12. 2011 08:07
Re: Hezký článek...
nejsem decisionmaker, v opačném případě by se rozhodně koncern obcházel velkým obloukem >:D
Avatar - strýček BOB
1. 12. 2011 12:34
Re: Hezký článek...
Nu dobře, říkejme tomu "konstrukční kompromis" který si uživatelé bakeliťáku ix20 musí opravit v garáži pomocí svařečky a kusu železa...

Huydaji >:-[] :no:
Avatar - Katikakus
1. 12. 2011 20:15
Re: Hezký článek...
Taky jeden "konstrukcni kompromis": [odkaz]
30. 11. 2011 18:29
Re: Hezký článek...
[odkaz]

preistotu sa kukni,jake mas ty na svojej hátépéčke bobe :yes: :-)

Jo a pozeral si statistiky kradnutých aut?

rok 2010 Svk
1. Oktavia
2. Fabia
3. Oktavia kombi
4. Fabia kombi
>:D
Avatar - Wikidy
1. 12. 2011 19:31
Re: Hezký článek...
Omyl pane... Nemusí, nikdo nemusí a myslím, že 95 % řidičů ix20 to nejspíš nikdy nezjistí. Ale my se nebavíme o kompaktech, my porovnáváme špičky modelové řady. Tak sem tu iksdvacítka pořád nepleťte (a když už, tak se podívejte na ty paskvily, které jsou nacpaný ve Fábiích). Když už samo vedení VW udělalo školení pro prodejce, ktere mělo pouze jediné téma, a to "Proč Passata a ne i40", tak to asi něco znamená. Páni manažeři od fauvé měli toho korejce na stole mnohem dřív, než jsme my viděli první fotky...
3. 12. 2011 15:55
Re: Hezký článek...
Stale nechapem,preco je to reakcia na mna :-)
Avatar - FISHkaa
1. 12. 2011 08:09
Re: Hezký článek...
doporučuji si zejména přečíst stranu 18 ve zmíněném odkazu, ono hned bude vidět, že není vše tak horké a "problém" není tak unikátní jen u HYU :-!
1. 12. 2011 08:45
Re: Hezký článek...
Žádní "hoši z klubu", ale potrhlý Frantaservis - celý ten odkaz je vlastně jeho monolog...
Avatar - strýček BOB
1. 12. 2011 12:26
Re: Hezký článek...
"Frantaservis" má opravu hotovou, další majitel korejské šitůvky na úpravě pracuje a ještě jeden snad čeká na dodávku toho bastlu, tedy není to jenom monolog...
1. 12. 2011 17:30
Re: Hezký článek...
Hele Bobe, ty už jsi nějaký Hyundai vlastnil že jsi jak posedlý jejich pomlouváním? Nebo tě za to někdo platí? Mi tvé názory přijdou jako plivání na něco o čem vlastně nic nevíš. Už mi to připadne docela legrační :-)
2. 12. 2011 15:23
Re: Hezký článek...
Strejda Blb je jen další ze zoufalců, Jehož neopodstatněné výkřiky do tmy nemají žádnou opodstatněnou stránku věci :no: Proto nemá smysl se tímto člověkem dále zabývat :-! Jeho účel je jen škodit, nic víc nic míň. Je to pouhá kaňka uprostřed nebo na konci textu.
Avatar - 3_diamanty
30. 11. 2011 07:27
superb je o triedu vyssie ako oktavka a i40tka
to uz tam mohli pridat aj mercedes S a napisat ze co koupit ;-)

aspon by bola vacsia sranda

nerozumiem logike tohto clanku,
Rozbalit vlákno
13
Avatar - KANKUNEN
30. 11. 2011 07:34
Re: Z článku:
Hyundai i40 ovšem patří do střední třídy, a proto je jeho přirozeným soupeřem Škoda Superb.
Avatar - Nerez
30. 11. 2011 08:43
Re: Z článku:
Přesně tak ;-)
Avatar - PlumJelinek
30. 11. 2011 09:58
Re: Z článku:
Úplně mě nadzdvihávají ze židle podobný výroky, kdy jsou Škodovky nesmyslně nadsazovány. A do jaké třídy podle tebe patří Superb? Superb je klasická neprémiová střední třída, stejně jako i40, Mondeo, Insignia, Passat C5, Laguna apod... do vyšší střední spadá Bmw 5, Audi A6, Lexus GS, Saab 9-5, Citroen C6 a další... a Superb tam skutečně nepatří....

A co se Octávky týče, to je pro změnu nižší střední, podobně jak i30, Astra, Golf, Bravo, C4, 308 apod... udivuje mě, jak valná spousta čechů má tendenci Octavii řadit do střední třídy, ba dokonce převišovat její hodnotu nad vozy střední třídy. Je ale fakt, smutný fakt, že jim konkurovat může - cenou.

Tudíž tento článek sice srovnává nesrovnatelné, ale ne co se týče Superba a i40, ale spíš co se týče Octavie a i40. Nicméně je tu krásně vidět, že cenou se Octávka skutečně vyrovná, bohužel. A to tenhle Hyundai nepatří k nejlevnějším ve své třídě.
30. 11. 2011 11:05
Re: Z článku:
:yes: :yes: :yes:
30. 11. 2011 12:13
Re: Z článku:
U předchozích generací Octavia byla v plné výbavě dražší než Superb. Bylo to dané tím, že měla víc položkových příplatků (Superb měl větší základní výbavu). Až sleva to uvedla do správných mezí.

Škodovky jsou (relativně) drahé, ale tahle teoretická cenová srovnání mají mizivou vypovídající hodnotu. Na všechno dostaneš nějakou slevu. Ceník tě maximálně může odradit to vůbec zkoušet.

Po pravdě by mě zajímalo v těchto celkem vybavených verzích srovnání s Golfem a Passatem.
30. 11. 2011 13:04
Re: Z článku:
Ano, je to tak prosté. Ale vždycky se najde někdo, kdo základní rozčlenění aut do segmentů nechce, nebo neumí, pochopit.

S tou cenou máš pravdu. Na druhou stranu je fakt, že v reálu u Škodovky vyhádáš o dosti výraznější slevu než u Hyundai. Ale faktem zůstává, že ceny OII jsou na našem, zdůrazňuji na našem, trhu obludně vysoké (pro nefleetové zákazníky). Zejmena když se v evropském kontextu jedná o běžného zástupce C segmentu, někde na pomezí lowendu a mainstreamu, na konci svého modelového cyklu. Tím nechci říci špatného zástupce C segmentu.

Srovnání OII se střední třídou mi přijde tendenční a jaksi mimo. To by tady byl řev, kdyby si tu někdo dovolil srovnávat např. P308 s Passatem a Mondeem! Zejména, když by ceny podobně vybaveného P308 byly (zcela logicky) výrazně nižší než u jmenované (ne)konkurence.

Zajímalo by mě srovnání např. OII s Golfem - to bychom se asi divili. A možná ještě víc OII s Lagunou - autem o třídu větším, ovšem také v karoserii kombi nebo liftback a s cenou, alespoň si troufnu tvrdit, výrazně nižší než OII. To by byla diskuzní bitva jako vyšitá ;-)
Avatar - PlumJelinek
30. 11. 2011 13:23
Re: Z článku:
Ano, jak říkáš... Není to tak dávno, co Citroen měl akci na C5 combi s dieselovým motorem a ne úplně nejhorší výbavou, pokud si dobře pamatuju, byla to časově omezená akce a cena byla někde kolem 450 000,- kč. I zde se našli tací, kteří v diskuzi okamžitě začali opovrhovat touto nabídku a jako lepší protiklad dávali Octávii. Co na tom, že je to auto o třídu nižší, nesrovantelným komfortem cestování a navíc cena v podobné specifikaci o pár desítek tisíc převyšovala nabídku Citroenu. Octávie je prostě Octávie, českej bestseller, co nemá konkurenci.
30. 11. 2011 15:00
Re: Z článku:
No jo, kdo ví, ten ví ;-)

Nicméně je třeba uznat, že cena Škodovek na domácím trhu je z hlediska automobilky logická a opodstatněná - resp. je to věc marketérů výrobce. Ale je to také důvod, proč při výběru vozu spousta potenciálních zákazníků hledí jinam.
30. 11. 2011 16:11
Re: Z článku:
Ma chlapec tak trosku pravdu, len trochu predbehol dobu asi 1-2 roky, ked pride novy Rapid a Octavia III uz presne zapadne do strednej a Superb III do asi vyssej strednej, alebo ho VW zrusi.
Osobne si myslim, ze manazeri dali Octavii kufor a liftback, aby lepsie konkurovala hatchom v triede, aby mala nejaku konkurencnu vyhodu a postupom casu sa tento prvok stal plynulym prechodom do strednej triedy
Avatar - Katikakus
30. 11. 2011 16:44
Re: Z článku:
To jsou vsechno pouze a jenom domenky, nic z toho neni oficialne potvrzeno, takze bych nepredjimal a pockal, az co se doopravdy stane, az budou na trhu Rapid i OIII prip. novy Superb.
30. 11. 2011 19:24
Re: Z článku:
Podla mna ina moznost nie je. Rapid aj OIII pridu urcite a urcite nebudu v jednom segmente.
Avatar - KANKUNEN
30. 11. 2011 07:28
Octávka
i40 se mi líbí vizuálně opravdu hodně, ale pro mou spokojenost to ještě není značka kterou bych chtěl vlastnit, nejsem si jistý zda po ujetí 100 tisíc se neprojeví známky únavy materiálů a motor bych rád 150 - 170 koní.
Superb se mi opravdu nelíbí, úzký jezevčík který má největší přednost ve vzduchu před koleny zadních cestujících.
Vítězství tedy u mě utrpěla Octávka, která má na svou třídu neskutečné konfigurace.
Mimo nabídku rozumem Mondeo a srdcem M6.
Vyhřívaný volant po tom už volám deset let, nechápu proč je to tak málo rozšířené.
Rozbalit vlákno
5
30. 11. 2011 10:04
Re: Octávka
vidím to podobně :yes:
Avatar - Choochoo
30. 11. 2011 10:44
Re: Octávka
Kolega se ohanel nejakym testem (casak z minuleho roku) Kie Ceed, po 100tis, dopadla v konkurenci snad 100 aut nekde do 5 mista. Tudis bych se asi nebal unavy materialu. Popravde se divim ze se nebojis unavy materialu u koncernu, na Fabie, Passaty jsem uz slysel spoustu pomluv po 100tis ;-) U nove I40 bych se uz vubec nebal.
Ten casak asi budu muset sehnat :-)
30. 11. 2011 11:11
Re: Octávka
"Vítězství tedy u mě utrpěla Octávka"

Vyřadil jsi pro tebe neatraktivní Superb a pro mne z nelogického důvodu i4O - proti gustu, žádná .... A proto si z donucení koupíš Octávku, která má na svou třídu pouze zcela průměrné, popřípadě nadprůměrné hodnoty, krom údaje v kolonce velikosti zavazadlového prostoru?

;-\
30. 11. 2011 13:17
Re: Octávka
... který je ještě velmi podivně měřen. ;-)
30. 11. 2011 13:18
Re: Octávka
U mě z těch tří žádné.

Ale za tu cenu OII, promiň, ale po tom by sáhl jedině cvok.
Avatar - 3_diamanty
30. 11. 2011 07:33
interier oktavky a superbu
alebo lepsie povedane:

najdi 5 rozdielov ;-) a si macher

pripada mi smiesne priplacat si za radio s USB, alarm alebo stresny nosic v tak vyspelych autach medzi ake sa skoda snazi zaradit, automatika 58 000? ceny ako v mercedese bravo
Rozbalit vlákno
3
30. 11. 2011 09:32
Re: interier oktavky a superbu
tak prave medzi octaviou a superbom je rozdiel v interiery habadej...
30. 11. 2011 09:59
Re: interier oktavky a superbu
K čemu by ti tak asi byl alarm? Na machrování v hospodě?
30. 11. 2011 12:24
Re: interier oktavky a superbu
Ne, na machrování před hospodou. ;-)
30. 11. 2011 07:36
Hyundai samozřejmě
Octavka nepatři do střední třídy (i když cenou ano) a superb je předražený a značně nevzhledný.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - FISHkaa
30. 11. 2011 16:22
Re: Hyundai samozřejmě
:yes:
Avatar - Ada je zase tady
1. 12. 2011 09:44
Re: Škoda samozřejmě
Když člověk vidí tu designovou hrůzu hjundajova interiéru i exteriéru, je jasné, že jednoznačným favoritem je Škoda. A tak to také na trhu bude vypadat. :yes:
1. 12. 2011 16:49
Re: Škoda samozřejmě
Na trhu to tak možná bude, ještě tak rok dva, ale rozhodně to nebude kvůli designu Škody...to vážně ne. Ten je totiž strašně nudnej...Škodovka bude stále nahoře, převážně díky nadnárodním a velkým firmám, které kupují koncernová auta, v ČR hlavně Škodovky. Nicméně nová generace dospívajících lidí již nejsou dědkové co celý život jezdili 120, pak Favoritem, pak Felicií a tak si teď pro změnu koupít Fobii...nová generace lidí přemýšlí o tom co si koupit, a Škodovka aktuálně vychází hodně špatně. Např. u toho Hyundai je to poměr výbava/cena, který je nejvýhodnější na trhu a navíc to vše doplňuje nejlepší záruka na trhu (ani 7-letá KIA záruka není lepší, protože je omezená kilometry a není na celé auto po celou dobu sedmi let). Moderní člověk už hodně přemýšlí o tom co si koupí za auto, jestli mu ho náhodou za 2 týdny neukradnou nebo jen část toho. Kolik ho budou stát náklady do budoucna (záruka) a co dostane jako doplňkové služby...ano připravte se na Hyundai ofenzívu v 2012...náhradní vozidla za nepochopitelně nízké ceny, náhradní vozidlo zdarma při delší době v servisu (myšleno déle jak několik málo dnů v servisu apod.). To vše dohromady si dnešní chytrý člověk umí spočítat (ne Strýček BOB, GTI a ty a podobní...vy si stále budete kupovat Škodovky a cpát do nich neskutečný prachy po záruce) a proto si ten dnešní moderní a chytrý člověk koupí Hyundai nebo jinou značku než je Škoda... a teď do mě!
1. 12. 2011 17:42
Re: Škoda samozřejmě
:yes:
Dobrý příspěvek. Boba a GTI sice nepřesvědčí, ti jsou na jiném levelu. Za sebe můžu říct že mi i40 designem připadne o hodně hezčí auto než Octávka i Superb. Škodovky jezdím v práci a na doma je opravdu nemusím.
30. 11. 2011 08:12
Kto kam patrí ?
[odkaz]

Ono to radenie do trieda a teda i porovnávanie vozidiel je často dosť problematické a najväčším "úletom" je zrejme časté radenie Octavie do strednej a Superbu do vyššej strednej triedy ... čo je samozrejme hlúposť a Octavia je typickým predstaviteľom nižšej strednej a Superb strednej triedy ..

Tým je jasné, že Octavia nie je pre i40 konkurenciou .....

Pri porovnaní Superbu a i40 je najväčšou slabinou i40 zatiaľ malý výber motorov (čo sa má zmeniť) a pri Superbe šírka (čo sa zmeniť nedá). Jednoznačnou výhodou kórejcov vo všeobecnosti sú dobré výbavy ....

DSG je tiež veľké plus pre Superb, ale čo viem tak so spoľahlivosťou to nie je zrovna slávne ...
Rozbalit vlákno
11
30. 11. 2011 09:13
Re: Kto kam patrí ?
Větší výběr motorizací u Superbu já osobně nevidím jako výhodu ani trochu. Stejně všichni kupujou 2.0 TDI, čili má jednu použitelnou motorizaci.
30. 11. 2011 10:01
Re: Kto kam patrí ?
Jistě, proto se asi prodá víc než 10% aut s 3,6FSI, 40% všech prodaných aut má 4x4 a u dieselů výrazně vede 125kW verze..
30. 11. 2011 10:22
Re: Kto kam patrí ?
U Superbu vede 103 kW...
Avatar - Katikakus
30. 11. 2011 10:44
Re: Kto kam patrí ?
S temi 125kW nemas pravdu. 103kW verze je zdaleka nejprodavanejsi. Ostatne jako u v podstate cele mainstreamove stredni tridy - motor kolem 100kW.
30. 11. 2011 11:09
Re: Kto kam patrí ?
Rád si poslechnu konkrétní statistiky. Já jsem před cca třemi týdny poptával u několika prodejců právě 2.0TDI/125kW 4x4 a všichni se shodli na tom, že je teď 125kW varianta u nich nejžádanější, velmi výrazně stoupl i podíl 1.8TSI.
Avatar - Katikakus
30. 11. 2011 12:00
Re: Kto kam patrí ?
Pochopitelne, ze ti neco takoveho budou tvrdit - snazi se prodat drazsi model. Kdyby ti tvrdili, ze slabsi verze je nejprdavanejsi, mohl by sis to taky rozmyslet. Realita, alespon co se tyce aut kupovanych na leasing (vetsina) je takova, ze jsou s motory 103 kW - poptej se u Leaseplanu nebo u jine leasingovky.

S narustem zajmu o 1.8TSI souhlas, ano to je pravda.
30. 11. 2011 12:31
Re: Kto kam patrí ?
Hm, pak nechapu, proc nabizeli 103kW variantu s tim, ze by byla jeste do kone roku..
30. 11. 2011 11:14
Re: Kto kam patrí ?
Můžeš prosím uvést zdroj svých informací? 40 procent Superbéček je 4x4? >:D
30. 11. 2011 11:31
Re: Kto kam patrí ?
Stačí se trochu namáhat a podívat na statistiky registrací. V říjnu 427 registrací a z toho 178 kusů 4x4. Takže cca 42%.
30. 11. 2011 11:40
Re: Kto kam patrí ?
i zde na auto.cz byl o tom článek, bud přímo o rozšíření 4x4 ve střední třídě a nebo to bylo u jednoho z článků o prodejích střední třídy
Avatar - Ham.
30. 11. 2011 13:51
Re: Kto kam patrí ?
Tady to máš každý měsíc spočítané, je to přesně 39% od začátku roku.
[odkaz]
30. 11. 2011 08:17
dynamika vs. otylost
zdravím.osobně bych bral i40,pohled na vozy z profilu hovoří za vše,obě Škodovky pusobí oproti i40tce bachratě až běda,zvláště pak Octavia budí dojem Homera Simpsona na čtyřech kolech a na závěr si nemohu odpustit připomínku ohledně pruměru volantu.....takové "kormidlo" se dnes už moc nevidí,že tam nevrazili rovnou kolo od trakaře.hezký den přeji.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - pario
30. 11. 2011 10:23
Re: dynamika vs. otylost
Na Škodovkách pohľad z profilu ukazuje, že už majú najlepšie roky za sebou, aj keď v dobe vzniku boli pekné,nadčasové. Predsa len i40-ka posobí modernejšie. Nechápem ten výber áut.
Avatar - Choochoo
30. 11. 2011 10:39
Re: dynamika vs. otylost
Kdyby byly nadčasové, tak by dnes nemely nejlepsi roky za sebou ;-)
Avatar - pario
30. 11. 2011 11:00
Re: dynamika vs. otylost
Ja to vidím tak,ako som to napísal. Po 15 rokoch výroby už to je vidieť :-)
Avatar - Choochoo
30. 11. 2011 11:38
Re: dynamika vs. otylost
Co se vyrabi 15let?
Avatar - pario
30. 11. 2011 16:09
Re: dynamika vs. otylost
Žeby Octavia?
Avatar - petrumr
30. 11. 2011 18:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Choochoo
30. 11. 2011 19:37
Re: dynamika vs. otylost
Tak to teda Civic uz asi 40 a vypada porad jak z kosmickeho veku i po tolika letech, to je nadcasovost >:D
1gen Octavky je dnes uplne mimo a 2gen(cca 7let) jek pises ma uz nejlepsi roky za sebou, coz je na ni videt a tudis se neda hovorit ze by byla nekdy nadcasova ;-)
Na to sou tady perly, ale urcite ne koncern ;-)
Avatar - pario
30. 11. 2011 20:34
Re: dynamika vs. otylost
Ty vidíš rozdiel v bočnom profile Octavie vyrobenej v roku 1996 a z roku 2011? Ja moc nie.Tak asi dobre nechápem slovíčko nadčasovosť.
Avatar - Choochoo
1. 12. 2011 07:37
Re: dynamika vs. otylost
Rozdil tam je, ale neni vyrazny, to mas pravdu. Z tveho pohledu se da rici, ze teda studie Skody z Zenevy ma uz taky nejlepsi roky za sebou, pac z profilu to je OII ;-)
Avatar - kari.laz
30. 11. 2011 08:46
S
Superb :yes:
Rozbalit vlákno
0
30. 11. 2011 08:49
i40 - samozřejmě
i40 design + ... :yes:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Starfighter
30. 11. 2011 09:10
Re: i40 - samozřejmě
Nějaký zkopírovaný testík by nebyl? Na podpoření argumentů >:-[]
30. 11. 2011 11:14
Re: i40 - samozřejmě
napisal svoj nazor, neviem preco by mal svoj nazor podopierat nejakym testom.
30. 11. 2011 11:38
Re: i40 - samozřejmě
Protože vždy nějaký link přihodí jako bonus.

Topper píše vždy první a pokaždé už odhadneš co asi a Icescent zase tapetuje linky.
Tak mi to jen přišlo vtipné. ;-)
30. 11. 2011 12:23
Re: i40 - samozřejmě
tak to je ok potom :-)
30. 11. 2011 22:40
Re: i40 - samozřejmě
Ale k designu jistě, BUDE - a tady je: Hyundai i40 získal EuroCarBody Golden Award za rok 2011 (Hyundai i40 Lands Top German Design Award): [odkaz]

- V rámci ankety EuroCarBody tvořily konkurenci automobily: Audi, BMW, Ford, Mazda, Mercedes-Benz, Nissan, Opel, Land Rover a Volkswagen...

- k mé volbě a mému + tedy k designu a konstrukci vozu a k materiálům - docela jasně podpořený argument! >:D >:-[]
Avatar - Starfighter
1. 12. 2011 06:29
Re: i40 - samozřejmě
:yes: :yes: Ty se kluku neztratíš >:D >:D
30. 11. 2011 09:25
Samozřejmě Mondeo a nejlépe s 1,6 Ecoboost
Samozřejmě Mondeo a nejlépe s 1,6 Ecoboost :-!
Rozbalit vlákno
4
30. 11. 2011 09:37
Re: Samozřejmě Mondeo a nejlépe s 1,6 Ecoboost
Taky nechápu, proč ho tam neuvedli. Ale to by pak museli i Lagunu apod.
30. 11. 2011 10:39
Re: Samozřejmě Mondeo a nejlépe s 1,6 Ecoboost
chtěli porovnat to jen se škodovkou...s nejprodávanějšíma kombíkama na čr trhu..tak je chápu.
A osobně..za Mondeo s 1,6 ecoboost :yes: :yes: :yes: :yes:

Jen necápu jednu věc....že připroovnávání nevemou v potaz (cenově a celkově) jen 1,7 versus 2,0 diesly....vždyt evidentně to není rovnocenný soupeř co se týče dynamiky.

Viz automat z nuly na sto zaz víc jak 12 sekund? ... vtip ne :-) a jak to jede v 5ti? splnym kufrem? hehe
Avatar - Katikakus
30. 11. 2011 10:46
Re: Samozřejmě Mondeo a nejlépe s 1,6 Ecoboost
Jak ukazal test AutoBildu, tak prave co se tyce dynamiky je ta 1.7ka rovnocenny souper vetsiny podobne vykonnych dvoulitru, nektere prekonava.
30. 11. 2011 11:16
Re: Samozřejmě Mondeo a nejlépe s 1,6 Ecoboost
Tebou udávané zrychlení bude spíš problém automatu než motoru.
30. 11. 2011 09:44
Cena.
Skutočne je i40 tak drahý, ako niektorí významne poukazujú?
Veď vyjde len o necelých 34 tisíc drahšie ako podobne vybavená o triedu nižšie postavená Octavia.
Pritom má navrch vyhrievaný volant, odvetrávané sedadlá, kolenný airbag, bočné airbagy vzadu a parkovaciu kameru.
Tým pádom zoznam príplatkovej výbavy Octavie nie je až taký bohatý ako sa občas niekto rozplýva.
Pokiaľ by to do Octavie ponúkali, silne pochybujem, že by sa do ceny Hyundaia - 815 tisíc - vošla.
Naproti tomu o kúsok dlhšie auto strednej triedy Superb je drahší o viac ako 120 tisíc.
S mínusom vo forme vyhrievaného volantu a parkovacej kamery.
Za týchto okolností je Hyundai i40 veľmi vážnym konkurentom.
Napriek pevným balíkom výbav a menším možnostiam konfigurácie.
Rozbalit vlákno
36
30. 11. 2011 09:56
Re: Cena.
Osobně nepředpokládám, že by ses u Octavie dostal při reálném nákupu na tuto cenu. Už za půl milionu máš velmi slušné auto. Skladovek jsou taky mraky. Tohle u i40 nějak nehrozí.
30. 11. 2011 10:19
Re: Cena.
No to sú spôsoby, stavať skladovky alebo "slušné" auto proti plne vybavenému konkurentovi. Navyše je to auto o triedu dole. A pre Superb v tomto prípade nie je veľa argumentov.
Porovnávame snáď ako-tak porovnateľné, nie?
Alebo si pri preferovaní Škody schopný klesnúť ešte hlbšie?
30. 11. 2011 10:51
Re: Cena.
To srovnání je z počátku nesmyslné. Chtěl jsem napsat jedno. Když chceš auto do půl milionu, seženeš za něj velmi slušnou Octavii, na i40 ani nedosáhneš, když chceš auto větší, máš tu levnější a lepší Mondeo a pokud chceš auto ještě větší či české, pak je tu o něco málo dražší Superb.

Pro tu i40 opravdu moc argumentů nesvědčí. Ostatně prodeje to dokladují.
30. 11. 2011 10:58
Re: Cena.
O niečo málo drahší Superb? Ty si iný srandista...
A tie argumenty, čo spomínaš, platia maximálne tak na domácom trhu Škody, čo je pochopiteľné.
30. 11. 2011 11:03
Re: Cena.
Nejdřív nadáváte, jak je škodovka drahá, pak zase, že je levná. Vyber si. :-!

PS: Kdo chce auto, tak si koupí takové, jaké chce a za ceníkovou cenu to rozhodně u škodovky, potažmo koncernu, nebude.
30. 11. 2011 11:11
Re: Cena.
Kde kto tvrdí, že je lacná? To si napísal ty - "o málo drahší Superb"...
ja vidím v porovnaní plných výbav Superb drahší skoro o 130 tisíc.

A to tvrdenie, že sa Škody nekupujú za cenníkové ceny... Už asi nemáš argumenty, keď mi podsúvaš takéto veci.

Iste, každý si kúpi čo chce. To je pravda. Aspoň som sa fajn zasmial, ako pekne vieš hodiť uterák do ringu. >:D
Avatar - Stefič
30. 11. 2011 11:22
Re: Cena.
máš recht, předsedo. Na Škodovku když dostaneš slevu 20k, tak jsi borec. Tady prostě rozhoduje cena a design. Fakt taky je, že Superb má nádech luxusu zatímco Hyundai je stále vnímán spíš okrajově. Kdybych měl já vybírat, pak bych dlouho přemýšlel, zda položit na stůl 800k a mít za to "jen" Hyundai nebo sáhnout za podobnou cenu třeba po Insignii, Mondeu nebo po tom Superbu
30. 11. 2011 11:41
Re: Cena.
Hele Klaudie, já jsem ten, co tu odjakživa píše, že srovnávat ceníkové ceny je dobré jen pro ty, co v životě nikdy žádné nové auto nekupovali. Přijde mi to směšné, zcestné a k ničemu.

Ale vidím, že vy ostatní se nad tím dokážete bavit celej den. Tak jen do toho. :-!
30. 11. 2011 12:56
Re: Cena.
Tak na čo sakra čítaš tieto články a lezieš do diskusie, keď je to smiešne, scestné a k ničomu? A o kúpe nového auta mi ešte niečo porozprávaj, nech viem, čo som pred vyše rokom 2x pokazil...
Vadu nevidím na článku a porovnaniach, vada bude asi niekde v priestore tvojej hlavy, kde by správne mal byť mozog.
30. 11. 2011 13:04
Re: Cena.
Že zrovna ty mě píšeš o mozku. >:D
Odříkaného největší krajíc?
30. 11. 2011 16:25
Re: Cena.
Zrovna ja tebe. Nečuduj sa tomu a ber to ako priateľské gesto. Inak ti málokto povie pravdu. >:D
Avatar - Katikakus
30. 11. 2011 16:50
Re: Cena.
Myslis, ze zrovna on ji chce slyset, resp. ma na to ji pochopit ;-)

Staci se podivat na diskuse do kterych se "zapoji" - 50 procent prispevku jsou jeho blaboly, druha polovina vsichni ostatni, snazici se mu vysvetlit, ze pise blaboly. A stejne to nepomaha, pise stejne blaboly porad dokola - vsichni jsou blazni, jenom on je letadlo... ;-\
30. 11. 2011 17:32
Re: Cena.
Opět se cítíš ušlápnutý? >:D
Vím, tebe tu nechápe většinou nikdo. :yes:
Holt máš to pomalejší myšlení, jak ti psal GTI.
30. 11. 2011 18:48
Re: Cena.
Máš recht. Pomalšie myslieť môže len ten, kto myslí.
30. 11. 2011 18:58
Re: Cena.
Myslet, znamená ho...uby vědět. ;-)
Avatar - Katikakus
30. 11. 2011 20:56
Re: Cena.
Jesteze u tebe to nehrozi, muzes byt v klidu...
30. 11. 2011 23:11
Re: Cena.
Takže podľa teba nemyslíš, ale vieš všetko. No ty kokso... >:D
30. 11. 2011 11:12
Re: Cena.
lol 200 tis CzK je neco malo ? :))))
Mat za cenu I40 to co ponuka superb ktory je rapidne drahsi je podla mna super. Dizajnovo sa ani bavit nemusime, I40 je o generaciu mladsi...
30. 11. 2011 11:41
Re: Cena.
No jo, ty ceníky... 8-s
30. 11. 2011 12:36
Re: Cena.
Ale podle čeho chceš porovnávat cenu těch aut ? Jasně, že ceníková cena je jen takový základ pro jednání, ale stejně se u všech dealerů dostaneš na podobné procentuální slevy. Tedy pokud to zrovna není novinka, či bestseller, tam potom se slevami moc nepochodíš...
30. 11. 2011 13:00
Re: Cena.
Celkově mi to přide mimo. Už jsem to psal. Není tam mondeo, passat, laguna, tedy mnohem prodávanější vozy, mezi kterými se opravdu reálně rozhoduje nejvíce zákazníků.

Tento článek považuji spíše za pokus o vyvolání zbytečné diskuze, bez nějakého většího smyslu či užitku.
30. 11. 2011 16:51
Re: Cena.
Vzhľadom na to sa činíš viac ako dosť.
30. 11. 2011 18:04
Re: Cena.
Píšu proto, abych lidi donutil přemýšlet, ne jen tupě něco papouškovat.
30. 11. 2011 18:07
Re: Cena.
Jasne, nech aspoň ľudia premýšľajú, keď ty robíš to druhé... :-!
30. 11. 2011 18:31
Re: Cena.
Ano, já je k tomu nutím.
30. 11. 2011 18:49
Re: Cena.
Ešte väčšie jelito, jak sme dúfali... :-!
30. 11. 2011 18:57
Re: Cena.
Kroť se, tímto si ostruhy nevydupeš. ;-)
Avatar - Katikakus
30. 11. 2011 20:57
Re: Cena.
Zkus neco vlastniho, porad tady jenom papouskujes po jinych. Chtelo by to vlastni invenci... ;-)
30. 11. 2011 18:13
Re: Cena.
Mondeo,Avensis a Laguna su teraz v akcii...ked bude i40 v akcii,tiez si na toto porovnanie nikto nespomenie! Ale suhlasim,pokus o flame...stranky su navstevovanejsie,takze ti,co tu maju reklamu su radi
30. 11. 2011 13:59
Re: Cena.
Nemáš pravdu. Rozptyl slev je velký. Někdo dostane symbolická dvě procenta, jiný dvacet pět. A to nejsou extrémy. Jestli je tohle pro tebe podobné, tak budiž. Už se to tu psalo několikrát, právě příplatky dávají největší prostor pro slevu. Na základ a pakety jako FO většinou moc nedostaneš.
30. 11. 2011 16:35
Re: Cena.
A ako si správne podotkol, platí to ako kde. Záleží na predajcovi aj na tvojich schopnostiach zjednávať. Tým pádom výšku zľavy nezaručíš a pre akékoľvek korektné porovnávanie je to bezpredmetné. Čo nie je na papieri, proste nie je isté a nedá sa s tým operovať.
3. 12. 2011 11:34
Re: Cena.
Máš pravdu, ale pointa je koupit co nejlépe (ve všech možných smyslech). Vyřadit auto jen kvůli nějaké teoretické hodnotě, která v tvém případě nemá vypovídající hodnotu, je prostě na hlavu. Anonym psal, že všude dostaneš podobně, takže nemá smysl moc slevu uvažovat. To prostě není pravda. Ceník je pro mě pouze orientační.

Já mám ve zvyku všeobecně poptávat i věci, které jsou mimo můj rozpočet, ale zaujmou mne. Kolikrát se stane, že na ně dosáhnu a upřednostním je. Ceníky jsou strašně zavádějící materiály. Proto také často ceníky nejsou veřejně dostupné, výrobce nechce potencionálního zákazníka vystrašit šílenou pálkou. Musíš se zeptat a oni s tebou už něco vymyslí. Já nepatřím mezi lidi, kteří se nechají snadno odradit, takže mi to vadí. Chci si udělat představu, jestli ta věc stojí tisíce, desetitisíce, statisíce nebo miliony dolarů. 90 procentní slevu jen těžko dostanu. Jasně mi to ukazuje, kde na trhu je ten produkt umístěn.
30. 11. 2011 13:40
Re: Cena.
Co jsem zběžně koukal, v této konfiguraci je i Passat levnější než Superb. Má moc příplatků, minimum paketů, ta cena je naprosto nereálná. Passat na tom není strukturou ceníku o moc líp. Nemluvě o tom, že Highline začíná na zhruba 755 tisících. Tohle je zkrátka disciplína, která na papíře VW nikdy nešla. Marketing bojuje s cenou od a prodejci bojují slevami.
1. 12. 2011 12:15
Re: Cena.
To je jednoduchá finta, jak kupujícímu zvýšit ego před sousedy tím, že má vozidlo za třičtvrtě miliónu. Že to je jen ceníková cena a ve skutečnosti dostal 20% slevu, to už na tom autě vidět není. >:D
Avatar - manitou
30. 11. 2011 11:19
JASNÁ VOLBA
mondeo kombi entrprise 2.0 ecoboost 147 kw powershift + asistenty a ventilovaná křesla ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
2
30. 11. 2011 15:25
Re: JASNÁ VOLBA
:yes: :yes: :yes:
Avatar - strýček BOB
30. 11. 2011 11:35
Čarujeme, čarujeme...
Korejec nám nutí zbytečnosti prostřednictvím hloupých paketů s výbavou, kterou já, jako zákazník, nechci. Kožené sedačky, nechci. Alarm, v dnešní době k smíchu. "Prémiové audio" to je takový korejský šprým...nechci. Když vyškrtám uvedené zbytečnosti a přidám do Superbu bufík s dálkovým ovládáním, jako náhradu za vyhřívaný volant i40, tak se dostávám na cenu Superbu 900k Kč kontra i40 s prémiovým audiem, koženou seslí a alarmem za 814k Kč = rozdíl 85k Kč ve prospěch i40. Tento rozdíl mi srovná sleva od dealera Škody...

Jako zákazník s mozkem stále nemám jediný důvod ke koupi i40.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Katikakus
30. 11. 2011 12:04
Re: Čarujeme, čarujeme...
A kdyz vyhodis kola, volant, sedacky a radio, tak se dostanes klidne i pod cenu te i40, tak proc kupovat Hyundaie. Souhlas... :yes:

Bravo mozek!
Avatar - strýček BOB
30. 11. 2011 12:12
Re: Čarujeme, čarujeme...
Ehm, možná ti to nikdo v šourůmu korejských bakelitových vozidel neřekl, ale pro bezpečné provozování motorového vozidla jsou kola a volant nezbytně nutné...
30. 11. 2011 12:18
Re: Čarujeme, čarujeme...
Vtip povýšený na druhou?
Člověk by si měl dávat bacha, co kam napíše. >:D
30. 11. 2011 13:01
Re: Čarujeme, čarujeme...
Hlavne ty. ;-)
30. 11. 2011 13:03
Re: Čarujeme, čarujeme...
Já tu obavu nemám. ;-)
30. 11. 2011 16:32
Re: Čarujeme, čarujeme...
Tomu sa nedivím. :-!
Avatar - Katikakus
30. 11. 2011 16:52
Re: Čarujeme, čarujeme...
Chapani neni tvoji silnou strankou, to uz vime...

Jak koukam, nejsi v tom nastesti sam, coz te muze tesit - mas stejne postizeneho kamarada. Drzte se kluci...
30. 11. 2011 17:43
Re: Čarujeme, čarujeme...
A není to paradox, že tě dokáže utřít i postižený? >:D
Avatar - Katikakus
30. 11. 2011 18:14
Re: Čarujeme, čarujeme...
Tak ses tam nasel?
30. 11. 2011 18:24
Re: Čarujeme, čarujeme...
Není kde, nejsem Bob. ;-)
Avatar - Katikakus
30. 11. 2011 18:26
Re: Čarujeme, čarujeme...
No prave...
30. 11. 2011 12:30
Re: Čarujeme, čarujeme...
>:D >:D jinak naprosto :yes: :yes:
30. 11. 2011 13:46
Re: Čarujeme, čarujeme...
Někdo příplatkové pakety nechce, jiný ano. Obsahují obvyklé položky vyššího komfortu nebo řekněme neprémiového luxusu plus nějakou tu extra třešeň, jako u všech srovnatelných výrobců. i40 jako čistý dovoz z velké dálky má logicky pár daných paketů, individualizace se dá efektivně dělat jen v rámci tuzemské výroby nebo malé dovozové vzdálenosti. Usmlouvanou slevu na káru nedávají jenom dealeři VW Gruppe, stejně dobře se dá vyjednat u Hyundaie. Cenové dostihy podle mého názoru ještě vůbec nezačaly, Hyundai ani Kia nemají ve zvyku nasazovat akční slevy jako zaváděcí, obvykle to trvá alespoň půl roku, rok. Ovšem mezitím nepochybně potichu běží speciální nabídky fleet manažerům a právě ty budou u téhle kategorie na mikrotrhu ČR rozhodující. Na zdejším trhu se Hyundai (ale i jiné značky) automaticky konfrontuje s dominantní Škodou, to platí i pro i40 - bez ohledu na přesné zařazení modelů do (sub)segmentu. Je to vlastně opravdu jedno, řada individuálních kupujících to stejně neumí/nehodlá rozlišit a fleet manažeři mají své jasné instrukce. Uvidíme, jestli se bude opakovat francouzský efekt, kdy v nižší střední HKAG v ČR přispěla ke znechucení PSA. Pokud jde o mě osobně, nepotřebuju tak velké auto, takže z téhle nesourodé trojice bych bez ujímání dal přednost Octavii, ale počkal bych si asi na novou generaci.
30. 11. 2011 18:51
Re: Čarujeme, čarujeme...
:yes:
30. 11. 2011 22:43
Re: Čarujeme, čarujeme...
:-)
30. 11. 2011 14:31
Re: Čarujeme, čarujeme...
Tak honem poslechněme strejdu Boba a utíkejme koupit trošku okoukané, trošku zastaralé a trošku úzké Škodovky.
30. 11. 2011 12:17
Kde je pes zakopán?
Celá tahle diskuze (a primárně i porovnání v článku) je hodně teoretické, ale proč ne, my kluci si rádi trošku zalaškujeme.

Pes je zakopán podle mě ve firemních nákupech - střední třída víc než ostatní "žije" právě z nich. Skupina privátních zájemců je relativně malá, a často z ní ubírají další kategorie (MPV pro rodinné potřeby, menší SUV a pod.)

Takže úspěch/neúspěch i40 budu záviset právě na průniku do vod firemních flotil a operativního leasingu. V nižší střední se to Korejcům celkem daří, tady to budou mít určitě težší a sám se neodvážím predikovat výsledek.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Katikakus
30. 11. 2011 16:54
Re: Kde je pes zakopán?
Kuko, trefils ten povestny hrebicek po hlavicce - o uspechu/neuspechu v CR rozhoduji fleetove prodeje, tam se lame chleba stredniho mainstreamu. Uvidime, jak si Hyundai povede.
30. 11. 2011 12:51
CITIGO
Vsak jasnou volbou mezi temito konkurenty je prece sytygou!! >:D Ten i40 prevysuje cenou, vybavou, pohodlim, jizdnimi vlastnostmi a urcite i velikosti kufru. >:-[] Nechapu srovnavani aut dvou ruznych trid...
Rozbalit vlákno
1
30. 11. 2011 13:00
Re: CITIGO
Zrovnanie dvoch tried v tomto prípade beriem, Superb je o triedu drahší ako i40, ale zas Škoda ponúka v podobnej cene auto o triedu menšie...
To aby si človek mohol vybrať - Škoda má širokú ponuku. Buď si priplať, alebo ak na to nemáš, vezmi si Octaviu. Je síce o triedu nižšie, ale je to predsa Škoda a nie nejaký Hyundai... >:-[]
30. 11. 2011 12:57
Nesmyslné srovnání
Srovnávat výhodnost koupě i40 vs. octavie je dost nesmyslné. Nikoho taky nenapadne postavit proti i40 ke srovnání golfa, přičemž jak koncernistům tak antikoncernistům je jasné, že octavie má být jen ještě lidovější alternativou golfa. Srovnání i40 vs. superb je smysluplnější, i když v našich končinách jen relativně. i40 může vyhrávat ve všech kritériích, ale většina českých zákazníků stejně zvolí superba kvůli subjektivnímu pocitu větší prestiže. Zdůrazňuji většina, neb antikoncernistů je stále o dost méně než nekritických obdivovatelů mladoboleslavské produkce
Rozbalit vlákno
1
30. 11. 2011 16:50
Re: Nesmyslné srovnání
Prečo nezmyselné, jedna Škoda je porovnateľná triedou a výbavou, druhá cenou.
A nemyslím si, že v porovnaní s i40 by všetci brali Superba.
Naopak, ak Škodu, tak skôr Octaviu, to už je taká národná tradícia.
Superb je cenovo niekde inde.
O prestíži sa v prípade Škody príliš hovoriť nedá.
neregistrovaný "Honza29"
30. 11. 2011 17:55
Superb
Já bych teda volil superba. Potom octavii a až nakonec i40. Nekoupil bych si auto, které se mi nelíbí a i40 podle mě vypadá jako rozteklé máslo.
Rozbalit vlákno
3
30. 11. 2011 18:08
Re: Superb
Holt niekto s prachmi problém nemá...
30. 11. 2011 18:54
Re: Superb
Ano ale s vkusom je to už otázne >:D
30. 11. 2011 19:01
Re: Superb
Souhlas, taky bych šel do Supa ;-) :yes: obvzláště kombi je fakt podařený a s motorem 2.0TDi 125kW super varianta :yes: Mám projeté...

i40 se mi opravdu nelíbí, je tam až moc křivek, nepřekousnutelný je pro mě zadní negativně prohnutý sloupek a taktéž 1,7CRDi 100kW - dost slabé na nejsilnější naftovou motorizaci, proč tam neni 2.0CRDi 130Kw? Pak by to za tu cenu bylo zajímavé ;-) Sedan podle mě vypadá o dost lépe...

OII FL je postarší kousek, ale pořád dost dobrý, mám ji ve 2.0TDi 103kW z roku 2009, najeto 85tis km a bez problémů ;-) Nicméně to chce již nový model...
Avatar - Ji/Ri
30. 11. 2011 18:10
zajímavý úhel pohledu
No tady i40 získává jiný rozměr.... ještě když tomu dají lepší motor a sleví....
Rozbalit vlákno
0
30. 11. 2011 20:05
Srovnani
Myslim, ze to tak jednoznacne neni. I kdyz vypada priplatek 130 tisic za superba desive, tak pri volbe zakladni vybavy, kde clovek dostane od obou vyrobcu vse, co potrebuje, se cenovy rozdil smrskne na nejakych 50 tisic ve prospech hyundaie (1.4 TSI 93 kW vs. 1.6 GDI 90 kW). Zakaznik ovsem dostane za svoje penize v pripade superbu mnohem dospelejsi, krasnejsi a dokonalejsi auto.
Rozbalit vlákno
0
30. 11. 2011 20:16
Co je tu k divení?
Diví se snad někdo, že je "holé" BMW řady 1 dražší než vybavená Octavie? Tak proč bych se měl divit, že je Superb o 130 tisíc dražší než i40...??? Diskutérská elita, která zjevně doposud kupovala auto tak možná v modelářském oddělení okresního supermarketu má sice jasno, ale skutečný kupující, který drží v ruce plnou prkenici má jasno také... Na jednu prodanou i40 připadá zhruba 50 Superbů nebo 300 Octavií. Tak co tady řešíte... 8-s (Jinak ten rozházenej rákos i40 jsem na silnici viděl 2x s polepem dealera a asi 153876x v televizní reklamě. Tak se nedivte, že je to tak drahý, když na každý jeden prodaný i40 musel Vošický vytlačit tak mega na reklamu... >:-[] S takovou výší marketingových nákladů a s tak "úspěšným" prodejem musí soudruzi z Koree nosit český Hyundai na rukou... >:D )
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Pepa_007
30. 11. 2011 20:53
Re: Co je tu k divení?
Ano? Jak dlouho se i40 prodává oproti Superbu neco Oktávce?
Přeci je to značka Hyundai a ta nemá moc pěknou historii. Ale učí se a to zdárně. i30 je již dobrý konkurent Oktávie. A i40 pro Superb.
30. 11. 2011 21:10
Re: Co je tu k divení?
... a Octavia pro BMW řady 1... To že korejci zlepšují své vozy je jasné, stejně tak jako všichni ostatní. Já se spíš pozastavuji nad tím, že někdo utratí desítky či stovky miliónů za propagaci produktu, který stejně nikdo nechce. S ohledem na paralelně probíhající PR kampaň v různých testech a srovnávačkách je výsledek i40 k pláči a to auto místní trh prostě nepřijal. Docela logicky... Zatímco u i30 je obvyklý kupující člověk, který by rád Octavii, Focuse nebo Golfa a prostě na něj nemá dost peněz, třída i 40 je již o firemní klientele, která každou korunu pětkrát otočí, než ji utratí, přečte si víc než první dva řádky záruky, prostuduje servisní náklady a zůstatkovou cenu po x-letech provozu. V případě některých profesí zohlední image a upřímně, jezdit Hyundai není nic prestižního, ale to asi všichni víme. To nevadí u i30, ale u i40 je to průšvih... i40 se v ČR zařadí po bok C5, Accordu a spol. a za rok o ní budeme vědět stejně jako loni o Kia Magentis...
30. 11. 2011 21:14
Re: Co je tu k divení?
PR??? A co ta kampan koncernu na CITI Up je zadarmo? V tv skodovka 10x denne...netrep tu sprostosti...
30. 11. 2011 21:26
Re: Co je tu k divení?
Jaké "sprostosti"? Copak někde píšu, že koncern nedělá reklamu nebo PR? Jen zmiňuji marketingovou bezradnost Hyundai ČR, kdy prodeje vůbec nekorespondují s výdaji na reklamu. Myslím, že by se to dalo někde zjistit, ale Hyundai má, podle mě, s přehledem nejrosáhlejší reklamní kampaň v roce 2011 ze všech značek v ČR včetně škodovky. Pak je ten výsledek prodejů fakt trapas. Porovnej to třeba se setřičkou Kiou, která má nepatrně menší prodeje, ale náklady na marketing budou tak čtvrtinové. Hyundai je prostě průšvih...
30. 11. 2011 22:42
Re: Co je tu k divení?
Zisti si najprv naozaj tie naklady na tie marketingove kampane,lebo podla mna si mimo...pokial mi das relevantny zdroj,ok berem,ale ked napises, "myslím si" ako fakty...sorry.
30. 11. 2011 23:18
Re: Co je tu k divení?
...a do třetice souhlas! :yes: Jsem rád,že tu chodí i uvědomělí jedinci se střízlivým pohledem na věc :-) Už jsem se bál,že to tu navštěvují jen lidi,co se z koncernových aut zbláznili a pak ti co se zbláznili,protože na tyto auta prostě neměli a museli skončit jinde :-) :-!
30. 11. 2011 23:08
Re: Co je tu k divení?
...a zase souhlas... :-) :yes:
1. 12. 2011 09:22
Re: Co je tu k divení?
Ale jdi ty diskuzní plácale. Jezdit hyundaiem opravdu prestižní není, ovšem to samé platí pro i škodovku, tak nechápu účel tvého výroku. Navíc otázka větší prestiže je značně subjektivní, za mne i40
1. 12. 2011 21:04
Re: Co je tu k divení?
Firemní klientela otočí každou korunu pštkrát než vybere auto?Takto paušálně napsaná hloupost se jen tak nevidí.
Jsou živnostníci a menší firmy,které opravdu,než vyberou auto,tak každou korunu pětkrát otočí a opravdu si rozmyslí jakou značku koupí.Však tak jezdí všemi možnými značkami,opravdu bych se bál tvrdit,že některá dominuje.
Pak jsou větší firmy a tam už je direktivně (a není to o žádné pragmatičnosti) nařízená určita značka,či koncern.Většinou podporují domácí (majetkový původ firem) značky,ale ne zas tak moc luxusní,to by nebylo společensky korektní.
Soukromá osoba nakupuje podobně jako živnostník,či malá firma.Pečlivě zváží pozitiva i negativa a rozhodně nebude kupovat něco,co se mu nelíbí,co mu nevyhovuje,co je nekvalitní.Vždyť na auto průměrný zaměstnanec nevydělá za měsíc.
Auto nejsou boty a i u těch při nákupu přemýšlíš a nejdeš prioritně po ceně.
30. 11. 2011 21:07
Re: Co je tu k divení?
:-) Špičkovej text :yes:
30. 11. 2011 23:08
Re: Co je tu k divení?
Souhlas... :yes:
30. 11. 2011 23:34
Re: Len malý "detail" ....
Pre Hyundai sú Čechy okrajový trh regiónu zvanom Európa a pre Škodu je to jeden z najdôležitejších trhov .... kde už má získať viac ako na domácom trhu ?

Tak ako sa nedá zrovnávať BMW 1 a Octavia, tak sa nedá zrovnávať Hyundai a Škoda .... Hyundai je iná liga a má u nás iné priority ako Škoda ...
1. 12. 2011 05:10
Re: Len malý "detail" ....
Máš to krásně jednoduché...kupuješ podle toho co kupují ostatní. Na výběr ti tedy stačí skočit do nejbližšího dealerství. Mě třeba náklady na reklamu při nákupech absolutně netíží.
Zajímá mě, jaké budu mít nejen prvotní, ale i následné výdaje a na kolik mě vůz v běžném provozu dle využití reálně vyjde po ujetí xyztkm. A jaké servisní podmínky mě čekají.

Pokud se tvůj plošší "průzkum" trhu u firemních vozů (jak správně tuto třídu nazýváš) vyplatí, dej vědět ;-)
1. 12. 2011 06:02
Re: Co je tu k divení?
Máš to krásně jednoduché...kupuješ podle toho co kupují ostatní. Na výběr ti tedy stačí skočit do nejbližšího dealerství. Mě třeba náklady na reklamu při nákupech absolutně netíží.
Zajímá mě, jaké budu mít nejen prvotní, ale i následné výdaje a na kolik mě vůz v běžném provozu dle využití reálně vyjde po ujetí xyztkm. A jaké servisní podmínky mě čekají.

Pokud se tvůj plošší "průzkum" trhu u firemních vozů (jak správně tuto třídu nazýváš) vyplatí, dej vědět ;-)
Avatar - Pepa_007
30. 11. 2011 20:44
Srovnání
Zase srovnáváme hrušky s jablky.
i40 a Superb=OK
Oktávia? Tu přeci srovnáváme s i30, Focus, atd..... . Ikdyž předraženou cenou padá do o stupeň vyšší kategorie.
Známej si koupil Š Octavia 2.0TDI DSG Elegance. Má najeto 70tkm. Cca 3 roky stáří. No...., teď mění motor. 80000Kč za motor a 10000Kč práce. Utrhlo se mu uložení kliky. Stane se....... .
Rozbalit vlákno
4
30. 11. 2011 21:00
Re: Srovnání
Kdyby byla cena předražená, těžko by tu byla Octavia nedostižná jednička... Nebo si myslíš, že tu mají lidi tolik zbytečných peněz, že by si kupovali předražený, hnusný a nespolehlivý auto, když by si mohli koupit například krásný, dokonalý a levný Hyundai? Cena je vždy taková, aby ji trh akceptoval...
30. 11. 2011 22:47
Re: Srovnání
[odkaz]

všimni si ake je najpredavanjesie auto v rumunsku...a nie je to skoda :-) preco je v rumunsku prva Dacia? Preco je tu zase Skoda?
Avatar - Pepa_007
1. 12. 2011 15:54
Re: Srovnání
Neřekl jsem že je hnusná, nespolehlivá. Jen předražená. A po pravdě konzervativní design má.
Češi jsou patrioti ve výberu auta. A říká se, že jsou na ni levné náhradní díly. A Škodu opraví každý Franta garážmistr. Proto bere spousta firem a lidí Škodu. Měli kdysi 120cítku tak teď mají Fábie, atd..... .Proto je Škoda jednička v prodejích v ČR možná i SR.
A proto jak píšete: podnikatel maximalizuje zisk tím, že nastaví cenu auta tak aby ji trh akceptoval. Easy.
30. 11. 2011 23:02
Re: Srovnání
Ber to tak, že je tu Hyundai i40, k němuž jako konkurent patří Superb, ale jehož ceny se spíše blíží Octavii. Takže kdo hledá auto do určité dané ceny - jako to dělá mnoho firemních, ale i dost soukromých zákazníků - můžee volit i40 vs. Octavia. Kdo hledá auto dané třídy, tak zase vedle resp, proti i40 postaví dražšího Superba.
Čili jsou tu vlastně dvě srovnání: co můžeš u Škodovky dostat za cenu i40 (o třídu menší Octavii) a kolik zaplatíš u Škodovky navíc za auto třídy i40.
1. 12. 2011 09:35
i40 dobrý, ale...
Porovnám Passata, Superba a i40 (s Mondeem jsem nejel). Passata mám v kombíku 2010, 125kW, v nejlepší výbavě 760tis.Kč, 85tis.km bez závady-nesmírně promakané a pohodlné auto bez slabin. Superba jsem testoval, když jsem se rozhodoval mezi Passatem a Superbem. Superb mě neoslovil z těchto důvodů - hrozně špatně odhlučněný podvozek, nedostatek odkládacích prostorů, stísněný prostor pro řidiče (mám 192cm), celkově úzké auto dané podvozkovou platformou z Golfu (obří prostor v podélném směru nepotřebuji). S i40 jsem najel asi 50km - moc pěkné, nicméně při vyšší rychlosti prudce roste aerodynamický hluk, motor 100kW mi přišel hodně slabý, chtělo by to ještě dvoulitr (do iX35 dávají myslím 135kW). Problémem bude zůstatková hodnota při následném prodeji - v tomhle v našich krajích jasně vítězí Superb s Passatem.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ada je zase tady
1. 12. 2011 09:51
Re: i40 dobrý, ale...
Presne tak. :yes: nemluve o silenem asijskem designu toho hjundaje :no:
2. 12. 2011 14:01
Re: i40 dobrý, ale...
Mrkni do zrkadla, nemáš už aj ty náhodou šikmé oči? Ale nie takto \ / ako Ázijci, skôr opačne / \ ...
2. 12. 2011 13:59
Re: i40 dobrý, ale...
Na druhú stranu je pomer i40 a Superb z pohľadu ceny v úplne opačnom garde. Otázka teda znie - je Superb o toľko lepší, o koľko je drahší?
1. 12. 2011 16:10
já bych bral Oktávku
ale ne za 800 litrů, to je šílenství. V uvedené výbavě za 600 a mohla by se srovnat s konkurencí. i40 se mi líbí, ale ve střední třídě bych šel do Mondea. Pasáty jsou poruchový a Superb se mi nelíbí.
Rozbalit vlákno
0
1. 12. 2011 16:58
Cena...
Ten cenový rozdíl je ještě větší jen to není na první pohled vidět. Hyundai má na model i40 do konce roku cenové zvýhodnění ve výši 10% z ceny. Nikde to není komunikované, ale každý kdo si přijde to auto objednat automaticky dostává 10% a teprve poté začíná vyjednávání o ceně...takže ten rozdíl cen oproti škodovkám se stává propastným v porovnání s cenou auta....
Rozbalit vlákno
0