V zimním období dochází ke ztrátě kapacity akumulátoru. Při velkých mrazech může dojít k úplnému vybití i u relativně mladého akumulátoru. Co teď? Pak jsou nejlepšími pomocníky startovací kabely.
V obchodě jsem viděl i startovací kabel, kterým se propojí zdířky 12V zásuvky uvnitř vozu. Co si myslíte o nich? Zkoušel to někdy někdo? Neslyšel jsem o tom, že by to někdo použil. Dle mého to přes pojistky vůbec nemůže fungovat..
"...Především při krátkých jízdách se akumulátor nedobijí a energii pouze ztrácí..."
Akumulator sa dobija aj pri kratkej jazde, dokonca aj pri volnobehu. Co sa pri kratkej jazde ale stava je to, ze nabijanim sa nestihne do akumulatora vlozit aspon tolko energie, kolko z neho bolo odobrate pri startovani.
napr moje auto drzi na volnobehu cez 14V takze dobijanie je efektivne
ale vela aut ma v zime pri zapnutych svetlach vyhrievani vsetkeho mozneho napatie nizsie (na volnobeh) a preto dobijaju len pri jazde
asi preto to tak napisali...
Nemalo by sa to stavat. Ani pri volnobehu, v zime, a so vsetkymi moznymi spotrebicmi by nemala spotreba elektriny byt vacsia, ako generuje alternator. Aj ked niektore auta to maju nastavene tak, ze pri volnobehu sa skutocne uz niekedy rozsvecuje varovna kontrolka dobijania...
Kazdopadne pri jazde (akokolvek je kratka) sa uz definitivne bateria nabija.
mohol by autor clanku vysvetlit co chcel povedat tymto odstavcom??
"Černý kabel by neměl přijít do styku se záporným pólem vybité baterie, protoze můze dojít k jiskření, při němz akumulátor vypoustí chemické výpary. Ty by mohly ve výjimečném případě i explodovat. "
ked pozriem do auta, tak medzi minus polom a kostrou auta mam tak 20cm hrubeho kablu, takze je uplne jedno kam to pripojim, kedze je to pevne elektricky spojene
k zaiskreniu prijde vzdy - vzhladom na rodiel napati a tym vyvolany nabijaci prud
a o akych vyparoch pisete? kyselina vnutri aku alebo odpalene olovo na jeho svorke? (ku ktorej sa neda prakticky dostat :) )
az na tuto monou nepochopenu vec, dobry clanok
Trochu to doplietli. V prvom rade, odparovanie sirovodiku z akumulatora nie je sposobene iskrenim, ale neregulovanym "dobijanim" ked plnu bateriu ineho auta pripojim paralelne k prazdnej baterii auta ktoremu chcem pomoct nastartovat. Pritom vznikaju vysoke prudy, pri ktorych elektrolyt v baterii doslova "vrie".
Co sa tyka toho iskrenia, je vhodne aby to zaiskrilo radsej niekde dalej od baterie (hoci aj tych 30cm), aby tieto iskry nezapalili unikajuce plyny. Asi o to tu ide. Ale ako vravim, formulacia v clanku nie je velmi jasna...
no ale tie plyny vznikaju az po zaiskreni :-) (inak to nejde)
potom pisu ze startovat nabite auto sa ma az po zapojeni kablov, takze realne nabijanie vybitej baterky nastane az po starte
lebo ak zapojis nabitu baterku k vybitej, rozdiel je max 2V - to ti velky nabijaci prud nikdy nevyvola, to je prva vec, druha, nabijana baterka je studena - co este znizuje nabijaci prud/vyparovanie sirovodiku... atd. atd. atd.
olověný akumulátor s elektrolytem tvořeným ředěnou kyselinou sírovou při nabíjení uvolňuje nikoliv sirovodík, ale jen vodík a kyslík. Jen pro upřesnění. A to při jakémkoliv nabíjení, ne jen při " neregulovanym "dobijanim" ".
Nechapem ako skodi roztlacanie auta. Mam diesel s rozvodovym remenom, byvsm v mensom kopci, dam 2 alebo 3 trocha rozbehnem auto chyti okamzite, ak baterka v zime nepotiahne je to lahky sposob ak ked ani raz motorom nepretoci. Starter pohana motor vez zotrvacnik ked roztlacim tak isto sa motor pretoci cez zotrvacnik, nechapem co to ma spolocne s remenom. Jedine co je mozno zle je ze ked odpali pri mensej rychlosti tak je motor pkamzite zvrzdeny prevodovkov lebo ide vlmi pomaly, to sa vsak da so spojkou celkom dobre kompenzovat.
Není dokonce nic mimořádného ani přeskočení rozvodového řemene při necitlivých pokusech o start mrtvého, zpravidla zmrzlého, motoru roztahováním - roztlačováním. Takový motor má daleko větší odpor oproti stavu, kdy je zahřátý na provozní teplotu. Dojde-li k přeskočení rozvodového řemenu jen málo kdy se nepotká píst s ventilem (krát počet válců).
To je potom hodně šroubování a i nějaký ty prachy.
Prosim o vysvetlenie preco je remen viac namahany. Remen pohana klukovy hriadel a ovlada vacky, cerpadlo a spol. Ako vie remen ze ho toci kluka, ktoru otaca zotrrvacni,k ktory otaca bud starter, alebo prevodovka?
AKo to remen zisti ze je viac namahany???
Preci by malo ist pri roztahovani do katalyzatora viac paliva? Ked mam vybitu baterku a nevladze rpetocit motor a necham ho roztlacit a hned pri jednej - dvoch otackach chyti co to vadi? Hadam to nebudem tahat 100 metrov!
Toto su podla mna nic len nejake fake famy a rozpravky..
Protože startér má přesně definovaný výkon, který nikdy nemůže být větší, než je žádoucí, jeho činnost je v podstatě plynulá a pravidelná.
Při roztahování záleží na mnoha proměnných, hlavně na citlivém pouštění spojky, vhodné rychlosti atd. Odhad těchto veličin je velmi obtížný, pokaždé je to jistá sázka do loterie i pro zkušeného řidiče. Roli hraje i konstrukce jednotlivých motorů (některé jsou náchylnější k poškození) a stáří rozvodového řemenu. Ten řemen, který je těsně před koncem životnosti nebo zvláště ten, který měnil Lojza co bydlí na konci vsi hned vedle kravína a to před šesti lety a 140 000 km a tenkrát ho napnul ho podle oka jako napíná klíňáky na Zetorech, má velkou šanci na pěknou destrukci motoru. Ale ohroženy jsou i zdravé a řádně servisované motory.
Pokud se týká katalyzátoru - když motor chytí "pri jednej - dvoch otackach" jak píšeš,
tak se opravdu nic neděje. Ale ruku na srdce, opravdu vždycky tak pěkně chytí ?
Fámy ani rozprávky to fakt nejsou. Ale přesvědčit se musí každý sám. Povíme si to třeba až budeš sundávat hlavu a měnit ohnuté ventily. To budeš mít dost času si o tom popovídat.
To je zas snůška trgickejch scénářů.Nikdy jsem neviděl škubnout řemen při roztláčení.Až teda na jeden, ale to bylo proto, že byla zamrzlá voda a pumpu hnal rozoďák.Ten tvůj přesně definovanej výkon, to je taky paráda.Jako dám silněší startej a pošlu rozvoďák do kytek, jo?Haha.Pokud je všechno vpořádku, jen ta baterie, nebo starter nemaj dost výkonu na otočení motorem, nevidim důvod, proč do toho nestrčit.Auto chytne na půl metru a je klid.A s tim, jak nechytí-li po dvou otáčkách, utopim kat v benzínu a pak to všechno shoří, to je taky blábol.Když někomu odejde svíčka, zapalovací modul, cívka, jak se ten motor v tu chvíli otočí víc jak dvakrát, kat je po smrti?Nechte toho strašení lidí už.. :-!