Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Superdiesel pro Opel Insignia (2012): 2,0 Biturbo CDTI (143 kW, 400 Nm)

Insignia dostala nový vznětový čtyřválec s dvěma turbodmychadly.
Zpět na článek
2. 12. 2011 09:28
2. 12. 2011 09:43
2. 12. 2011 11:58
2. 12. 2011 12:10
2. 12. 2011 12:20
2. 12. 2011 16:11
2. 12. 2011 12:35
2. 12. 2011 20:36
2. 12. 2011 12:27
2. 12. 2011 13:16
2. 12. 2011 14:14
2. 12. 2011 14:44
2. 12. 2011 09:44
2. 12. 2011 09:47
2. 12. 2011 11:44
2. 12. 2011 13:02
2. 12. 2011 13:16
2. 12. 2011 18:35
2. 12. 2011 18:54
2. 12. 2011 20:40
2. 12. 2011 09:55
2. 12. 2011 10:23
2. 12. 2011 12:14
2. 12. 2011 16:06
2. 12. 2011 12:15
2. 12. 2011 12:23
2. 12. 2011 13:32
2. 12. 2011 22:34
3. 12. 2011 15:40
6. 12. 2011 10:43
2. 12. 2011 18:36
2. 12. 2011 11:11
2. 12. 2011 11:52
2. 12. 2011 12:16
2. 12. 2011 15:20
2. 12. 2011 17:42
2. 12. 2011 11:19
2. 12. 2011 15:07
2. 12. 2011 13:34
2. 12. 2011 15:04
2. 12. 2011 15:22
2. 12. 2011 15:41
2. 12. 2011 18:32
2. 12. 2011 13:01
2. 12. 2011 13:23
2. 12. 2011 13:33
2. 12. 2011 13:38
2. 12. 2011 13:59
2. 12. 2011 15:06
2. 12. 2011 15:13
2. 12. 2011 13:40
2. 12. 2011 14:31
2. 12. 2011 15:01
2. 12. 2011 22:50
Avatar - Ji/Ri
2. 12. 2011 09:28
.
Ve srovnání s konkurenci mi chybí vw nafta 125kw a 350Nm. ;-\ proc asi, že...
Jinak s tímto motorem tento krásný vůz snad už pojede. Měla by holka kapku shodit.... :-!
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Atlis
2. 12. 2011 09:43
Re: .
zazraky by som necakal. viem, ze nie je vsetko o cislach, ale mondeo 2.2tdci 147kW ma udavane zrychlenie na 100km/h za 8.1s... odtucnovacia kura by sa insignii, ale aj astre velmi pridala.
Avatar - WinDiesel
2. 12. 2011 11:58
Re: .
Výkony slabota. To má dnes každý. Před 2-3 roky by to zaujalo, dnes je to jen čirá nezbytnost. Mercedes má už 3 roky 150 kW a 500 Nm - mají co dohánět, PSA/Ford mají taky velký náskok, na spadnutí je 165 kW od VW. Tady je ale taky zpoždění, jsou to opravdu velké výkony, aby nedošlo k nějaké chybce.
Avatar - iudex
2. 12. 2011 12:10
Re: .
Slabota zo strany Opelu? Tak mi povedz, koľko konkurentov v triede je lepších. Kto dá z dvoch litrov viac? Mne napadá iba BMW 323d (2,0d - 150 kW) a to je prémia. Ostatní, čo píšeš, sú objemnejší (PSA, Ford, Mercedes majú 2,2 litre).
Takže moja otázka znie: oproti ktorému konkurentovi je to slabota?
Avatar - kari.laz
2. 12. 2011 12:20
Re: .
Určitě by jsem to nevztahoval na 2.2 a 2,0 ale spíše na čtyřválec. Takže podobnost tam je. Každopádně jak píšeš tak tý konkurence moc není (v meinstreemu) PSA a Ford. U VW o tom pořád jen mluví. Na druhou stranu nebyl úplně důvod k zavádění, když to téměř nikdo neměl. Ale jak se to nyní začíná prosazovat do produkce, tak i ostatní budou muset zapracovat na silnějších dieselech.
2. 12. 2011 16:11
Re: .
je to mainstream od slov main=hlavní a stream=proud. Mein=můj (auf Deutsch ovšem) a streem není nic. Vidím to poněkolikáté, tak už jsem musel.
2. 12. 2011 12:35
Re: .
Když ono obligátní 0-100 je na stažení gatí každého kdo umí číst čísla. To, že na semaforech většinou po rozjezdu končíš ve městě na 80km/h a pak tě zajímá spíš pružné zrychlení. Ale o tom se málokde píše :-)
Avatar - WinDiesel
2. 12. 2011 20:36
Re: .
Mercedes je 2,1, to je skoro totéž. Ke 140 kW ať už s 2 turby nebo jedním mají:
(ve skupině 1,9 až 2,2 l):
Mazda
Renault/Nissan
Peugeot (s hybridem 147 kW)
Citroen (s hybridem 147 kW)
Mercedes
BMW
Toyota/Lexus má jen 130 kW ale 420 Nm
Ford
2. 12. 2011 12:27
Re: .
První věta je bonusová ;-) Jinak pro Opel chválabohu za toto posílení.
Avatar - Hammunasakra
2. 12. 2011 13:16
Re: .
Skoro naopak - vw/audi je dnes JEDINÝ (evropský) výrobce, který nemá "silnější" (cca okolo 150 kW) 4válcový diesel v nabídce..!
Avatar - kari.laz
2. 12. 2011 14:14
Re: .
Na jeho obranu: V prodejích mu to zatím nijak zvláště nebrání >:D
2. 12. 2011 14:44
Re: SUPER .
To možná jó, ale co ten suprmejstrým???
Avatar - Hammunasakra
2. 12. 2011 23:25
Re: SUPER .
Nu, je možnost VOLBY:
buď SUPER-mainstream
nebo SUPER-motor(y) - co si kdo vybere.. :-)
Avatar - Hammunasakra
2. 12. 2011 23:23
Re: SUPER .
Jako že když se to stejně masově prodává, tak "co by se snažili"/co by nové motory vyvíjeli"? ;-)
Avatar - kari.laz
2. 12. 2011 09:44
dobrý
To zní docela zajímavě. :yes:
Rozbalit vlákno
7
2. 12. 2011 09:47
Re: dobrý
To tam ještě jsou nová 18 a 20 palcová kola,vyhřívaný volant a ACC. :-)
Avatar - kari.laz
2. 12. 2011 11:44
Re: dobrý
Tak zrovna dvacítky kola by jsem opravdu oželel. Ty osmnáctky maximálně.
2. 12. 2011 13:02
Re: dobrý
Německý katalog:

[odkaz]
Avatar - Uhlik
2. 12. 2011 13:16
Re: dobrý
Hlavne ze uz si na tom siel co ?

Ja mam odjazdeny kopec km aj na 18 aj na 20, a mozem ti garantovat, ze s FlexRide-om je to uplne v pohode.
2. 12. 2011 18:35
Re: dobrý
Co to s čím má společného? On psal, že by šel max. to osmnáctek. Třeba to znamená, že se mu ty dvacítky prostě nelíbí; že vypadají pouťově.
Avatar - Uhlik
2. 12. 2011 18:54
Re: dobrý
Tym, ze napisal 18 maximalne, tak zrejme to nebolo hodnotenie dizajnu, ten si mozes vybrat aky ti chuti predsa... Jedina vyhrada, ktoru som aj ja riesil, bola ta, ci to nebude tvrde ako poleno.
2. 12. 2011 20:40
Re: dobrý
vyhřívanej volant no hurá, já mám 17 a na d1 není nic lepšího
2. 12. 2011 09:55
Evoluce
Tak před 2-3 lety vedení nebylo spokojeno s výkony motoru - 140kW, proto na něm ještě zapracovali a dostali 143kW >:-[]
Rozbalit vlákno
11
Avatar - palokalo
2. 12. 2011 10:23
Re: Evoluce
museli aspon nieco pridat ked uz 2 roky na nom pracovali :-) jedine auto co ho tusim dostal bol saab 9-5.. snad este aj bude dalej ;)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
2. 12. 2011 10:39
Re: Evoluce
Nejde o ty 3 kW, ale o otáčky, ve kterých se dosahuje maximum točivého momentu.
2. 12. 2011 12:14
Re: Evoluce
jasně, já si dělal trochu legraci

určitě tam byla spousta faktorů které se optimalizovali - kromě otáček mě jen tak z hlavy napadne třeba i emise, životnost, možnost zapojení různých hybridních fičúr a pod.
Avatar - palokalo
2. 12. 2011 16:06
Re: Evoluce
starsia verzia so 140kw ma maximum u saabu 9-5 medzi 1800 - 3000 a podla clanku tato silnejsia ma maximum (zhodne 400nm) medzi 1750 - 2500 takze tam moc pokrok nevidim.. skor naopak.
Avatar - iudex
2. 12. 2011 12:15
Re: Evoluce
Nebuď hnidopich. 143 kW z dvoch litrov u nafty je špičková hodnota.
Druhá vec je, aký výkon bude subjektívne tipovať vodič Insignie z dôvodu jej známeho neduhu.
2. 12. 2011 12:23
Re: Evoluce
;-)

ja mám Oply celkom rád a napriek nie celkom dobrej pozícii v očiach tunajšej komunity je SportTourer podla mňa fakt super :yes:
Avatar - iudex
2. 12. 2011 13:32
Re: Evoluce
Tak ja sa radím do tej komunity, ktorá Insignii vôbec nefandí (hoci proti Oplu en bloc nič nemám a Astra sa mi dosť páči). Keď som si do Insignie sadol, k tej sekunde mi bolo jasné, že toto nie. Skutočne som sa cítil ako v o triedu menšom aute. Je až trestuhodné, ako preflákali v Opli tie (i v triede nadštadardné) vonkajšie rozmery. A hmotnosť a ťažkopádnosť je len klinec do rakvy.
Avatar - Uhlik
2. 12. 2011 22:34
Re: Evoluce
A s cim si porovnaval ?
Avatar - iudex
3. 12. 2011 15:40
Re: Evoluce
S Mondeom, Superbom, Passatom.
6. 12. 2011 10:43
Re: Evoluce
No ja mam napr. z insignie pocit o pol triedy lepsieho auta, ako konurenti. Teda ked sa bavime iba o sedeni za volantom. Velkostou mi pride porovnatelne rovnaky (akurat viac oblklada posadku), ale dojmom (najma v svetlom prevedeni interieru) a dlhou kapotou je na tom lepsie.
Kazdopadne je to vec vkusu.
Podla mna je insignia podcenovana kvoli par faktom a par mytom. Fakt je, ze kufor naozaj napriek dlzke (kombi 4,9m) je relativne maly (na druhu stranu je tam full rezerva 18"). Myty su to, ze to ma maly interier. Interier je dostatocne velky aj nadpriemerne pohodlny (a to najma vzadu su na tom konkurenti horsie), akurat designovo posobi (na niekoo) stiesnene, na ineho "pevne".
Aj odkldacich priestorov je dost (do dveri sa zmesti aj 1,5l flasa :D).

Ale v com to auto vynika - je pohodlie a komfort. S tym autom je naozaj radost cestovat na dlhe trasy. Tiez ako bonus pridavam, celkom slusny raid. Na danu dlzku auta, sa otoci na malom priestore.

Jeho najvacsou slabinou je hmotnost. Najma pri rozbehoch je to citit.
2. 12. 2011 18:36
Re: Evoluce
:yes: No, to ale muselo dát práce! >:D
2. 12. 2011 11:11
Spotřeba
Řekl bych, že údaje výrobců jsou u moderních naftových jednotek často poněkud mimo realitu. Při reálné jízdě po ČR 4.9? Leda místy na dálnici při 100 na tempomatu 8-s
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
2. 12. 2011 11:47
Re: Spotřeba
U moderních benzínových jednotek jsou také mimo realitu - to je to je tou snahou vypadat dobře. maximálně se přizpůsobí měřícímu cyklu a realita musí být jiná.
Avatar - kari.laz
2. 12. 2011 11:52
Re: Spotřeba
A si tak nějak. Věřím spotřebě mezi 6-7 litrů kombinovaně, pokud bude mít člověk lehkou nohu, tak někde kolem šesti možná i deci pod šest, ale to už bude asi únosné maximum.
2. 12. 2011 12:16
Re: Spotřeba
najdi si popis jak probíhá normované testování spotřeby a tím se vše vysvětlí - ty scénáře nemají z realitou společné zhola nic, ale úředníci mají svoje hezká čísla takže vivat ekologie >:-[]
2. 12. 2011 15:20
Re: Spotřeba
nemuzou za to, mereni spotreby je dane spatnu normou. takze to neni ulet, ale dodrzovani predpisu.

ja zajimave, ze v EU je jiny normovany cyklus jako napr Australii. Pokud zajdes na australske stranky jednotlivych znacek tak se tam dozvis mnohem realnejsi spotrebu. alespon u meho auta to plati.
2. 12. 2011 17:42
Re: Spotřeba
Já si myslím, že tyhle papíry stejně nikdo nečte. Koho zajímá spotřeba, ten si přečte pár recenzí, popřípadě jde rovnou na [odkaz]
2. 12. 2011 11:19
Opel Corsa SUV
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
2. 12. 2011 11:51
typicky opel
urobi dvojtonovu zrudu a potom tam natrepe biturbo aby to vobec islo ;-)

mondeo peugeot aj superb insigniu v dynamike porazia aj keby mali o 20kw menej :yes:

astra to iste, tazka krava a neohrabane monstrum v jednom
Rozbalit vlákno
14
2. 12. 2011 12:50
Re: typicky opel
jel jsi aspon v jednom z tech aut ktere tady ted zminujes?? ja o tom silne pochybuju >:D nejdriv zkusenosti pak komentare tohohle typu....
Avatar - Stefič
2. 12. 2011 12:52
Re: typicky opel
vzhledem k tomu, že jedno to "monstrum" vlastním, tak ti mohu s klidem říct, že jsi úplně mimo, ty teoretiku. A to mám jen 140 Hp benzín
2. 12. 2011 12:55
Re: typicky opel
opel byl vzdy na spicce svoji tridy v jizdnich vlastnostech, jak se to neda rict o antikorozni ochrane a spolehlivosti nekterych dilu, tak tohle je pravda
Avatar - Stefič
2. 12. 2011 12:59
Re: typicky opel
to nemůžu říct. Mám to rok a půl a zatím jsem spokojen. Žádné vrzání nebo jiné zvuky, moor krásně táhne, dynamika uspokojivá a co se týče jízdních vlastností, tak na MPV dokonalé. Dají se s tím řezat zatáčky jako s něčím nižším... :-) Dokonale drží stopu. Akorát je to trochu tvrdší a na 17" kolech je to znát ještě víc
2. 12. 2011 13:13
Re: typicky opel
Mam to samy auto jen o neco starsi a s dieselem. A i s nim, neni zadny drobecek (mimochodem neni opel ale fiat aby me tu nekamenovali) to auto krasne drzi v zatackach a to mam jen 16" 205 sirku.. Je pravda ze s adaptivnima tlumicema ale to nastaveni auta je skvely...

A mimochodem nezavisle zaveseni zadnich kol, s cimz se tu topper casto ohani u cee'da to mel opel na vectre B uz v roce 1995
2. 12. 2011 15:07
Re: typicky opel
Asi každý má jinou představu o tom, co se skrývá pod pojmem krásně drží v zatáčkách. Neříkám, že každý má mí stihačku, ale mít na autě o hmotnosti 1700+ kg pneu o šířce 205 R16, znamená, že to auto může být všechno, jen né "krásné v zatáčkách" :-!
4. 12. 2011 18:51
Re: typicky opel
Ano je pravda ze sem to s tim krasnym prehnal :-) ale vztahoval sem to prave na ty pneumatiky ktere moc siroky nejsou tak i presto se auto na silnici chova jiste :-)
Avatar - iudex
2. 12. 2011 13:34
Re: typicky opel
No keď Insigniu radíš medzi MPV, nečudo, že sa Ti jazdné vlastnosti zdajú v rámci triedy dokonalé. >:-[]
2. 12. 2011 15:04
Re: typicky opel
No myslím, že předchozí generace Vectry popřípadě Signumu ke špičce měla hóóódně daleko......
2. 12. 2011 14:45
Re: typicky opel
Ani jedno auto, co zminoval, nebylo tvoje MPV, ty praktiku.
Avatar - Stefič
2. 12. 2011 14:54
Re: typicky opel
to máš úplně jedno. Ten chytrák nejel zjevně ani jedno z aut, ale keců má plnou hubu...
2. 12. 2011 15:22
Re: typicky opel
topper mel dneska spatne sny.

nazyva monstrem kazde auto (viz diskusi u mazda takeri).

v detskem veku je to ale bezne.
Avatar - Nerez
2. 12. 2011 15:41
Re: typicky opel
Může mít i tři tuny, ale narozdíl od těch korejských pleček, které tady vynášíš pořád do nebes ten Opel něco vydrží. Běž si léčit mindráky jinam, že jsi na Opela neměl a měl jsi prachy jen na koreu >:-[]
2. 12. 2011 18:32
Re: typicky opel
Místní šašek poslední doby opět na scéně. Níže ti kolegové z diskuze uvádějí, jak to s tou váhou je.
Už jsme psal, že vetšina kupujících váhu neřeší, chtějí pro ně pěkné, dobře vybavené, spolehlivé a bezpečné auto, což Insignia je.
Pokud by chtělo někdo víc "blbnout", tak jsou nachystané ještě šestiválce s turbem..
2. 12. 2011 12:02
je to italsky motor
Nebylo by od veci zminit, ze se jedna o prejmenovany common-rail 2.0JTD od Fiat Powetrain Technologies. Ktery byl (s dvojitym preplnovanim a 190 HP) pouzity poprve v Lancia Delta v roce 2009. Jestli byla tahle mirne upravena verze s 195 HP preladena v Opelu nebo v Italii, to nevim. Ale obecne je prispevek Opelu do vyvoje modernich turbodieselu velmi nizky az nulovy. Vlastni dieselove motory vzdali - pouze pouzivaji italske (1.3JTD = 1.3 CDTi, 1.9JTD = 1.9CDTi apod.). A chlubi je jimi, aniz by zminili puvod.

Jinak, soucasna spicka v dvojite preplnovanych dieselech je BMW, to je bez diskuse. PSA 2.2HDI biturbo vzdalo. Fiat s dvojitym preplnovanim prisel prekvapive dost pozde. Ale jinak napr. common-rail je jeho dilo (spolu s Magneti a Boshem), takze vyvoj a vliv na ostatni vyrobce maji slusny.
Rozbalit vlákno
6
2. 12. 2011 12:20
Re: je to italsky motor
ono je to jaksi všeobecně známo že ty motory dlouhodobě berou od Fiatu

podobně jako Saab a Suzuki
2. 12. 2011 12:22
Re: je to italsky motor
a jaksi se to vseobecne zapomina zminit a pak si 90% lidi mysli, ze to jsou motory Opelu ...
2. 12. 2011 12:49
Re: je to italsky motor
90% lidem je totiž fuk jestli je to motor Opel nebo Fiat

když se dělala naftová V6 kterou používal Opel, Saab i Renault zmiňovali na každém rohu že je to motor Isuzu? A Fiat jaksi taky nevytrubuje že na oplátku bral od Oplu jejich velkoobjemové benzinové atmosféry že?
Nebo spíš jak si představuješ to, že by to měly zmiňovat?

kdo to vědět chce ten to ví (nebo velice jednoduše zjistí), ostatním je to šumák. Aliance, kooperace, výměna technologií je běžná věc ne jen u Oplu ;-)
Avatar - WinDiesel
2. 12. 2011 20:48
Re: je to italsky motor
Fiat taky nezmiňuje, že bere dieselové motory od PSA (Scudo 2,0HDI, Ducato 2,2 HDI ale to je vlastně Ford) :-)
Avatar - WinDiesel
2. 12. 2011 20:46
Re: je to italsky motor
Bosh se jinak píše Bosch....... >:D
2. 12. 2011 20:53
Re: je to italsky motor
A nenapadlo tě, že je to sice italský vlastník, ale do vývoje šlapou oba.. ? Myslíš si, že Opel je v pozici kdy všechno jen kupuje bez vlastní iniciativy? A proč vyvíjí v Itálii vojí vlastní 1.6? Ses zase něco někde dočetl, viď :-!
2. 12. 2011 13:01
Hmotnost
Problém dnešních Oplů je jednoznačně hmotnost. Nabízejí sice kvalitní motory, ale ve spojení s vozy, které jsou v rámci třídy "obézní" daný výkon je řekněme průměrný a tzv. nenadchne, ale ani neurazí.

Jinak z dnešního hesla, které se zdá být v modódě ..tzv. čím víc turba, tím víc power je mi poněkud ..... :no: :no: :no: ( ale bohužel automobilky nechcou auta s dlouhou životností, nýbrž auta ekologická a úsporná) :no: :no:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Uhlik
2. 12. 2011 13:23
Re: Hmotnost
Treba sa ale pozriet aj na bezpecnost a tu ma Opel uplne na spicke, nevravim ze mi nie je sympatickejsia cesta Mazdy, no pochybujem ze nejake zaujimave % ludi riesi, ci ma auto 1,6 tony, alebo 1,47 tony. Kazdemu je to jedno, takisto ci zrychli z 0-100 za 9,7, alebo 9,4 sekundy...

Ovela dolezitejsi je pomer - cena/vykon, dizajn, pohodlie, funkcnost, spolahlivost, moznost nejakych vychytaviek, jazdne vlastnosti atd.

Cim samozrejme nenaznacujem, ze by som nejake zostihlenie neprijal :-)
2. 12. 2011 13:33
Re: Hmotnost
A třeba tohle přesně řeším já. Nezajímá mě, jestli má auto v nárazovém testu "100 nebo 95 bodů". Ale naopak, u auta s cenovkou blížící se milionu očekávám krom určité výbavy i to, že auto bude mít za každých okolností dostatek výkonu.
Avatar - iudex
2. 12. 2011 13:38
Re: Hmotnost
No priamo to možno neriešia, len sa potom v reále divia, že tých 140/160/194 koní akosi v tom Opli necítiť. Keď skúsiš trebárs Passat 2,0TDI so 103 kW a presadneš do Insignie so 118 kW, očakávaš citeľný rozdiel. A ejha, akosi sa nedostavuje. Takže nie desatiny na papieri, ale reálny pocit pod pravou nohou sa ráta.
Avatar - Uhlik
2. 12. 2011 13:59
Re: Hmotnost
Nase subjektivne pocity mozme vynechat, ja povazujem vykon aspravanie sa auta za take, ake ma byt. Jedine co nam nieco povie su realne namerane hodntoy zrychlenia a to som nikde nenasiel. Jedina hodnota je 0-100 a ta je nam na prd a myslim ze je taka, aku by sme cakali.

S Passatom so 103 kw som nemal moznost jazdit, jedine s 125kw verziou alebo potom mozem porovnat s Octaviou 1,9 TDI aj 1,6 TDI.

A ked porovnam ich papierove hodnoty a to, ako idu, tak nevidim nic, co by stalo za zmienku. Snad len to posuvanie s DSG :-)
Avatar - Katikakus
2. 12. 2011 15:06
Re: Hmotnost
iudexi - s Insignii s 81 kW dieselem jsem na jare najel cca 2000 km a nijaky problem jsem nepozoroval. Dynamika pocitove odpovidala podobne vykonnym vozum stredni tridy.
Avatar - iudex
2. 12. 2011 15:13
Re: Hmotnost
K tejto variante sa neviem vyjadriť. Inak mám taký pocit, že niekedy sa líši prístup k rozlične výkonným verziám daného motora. Dajme tomu táto Insignia sa v 2,0CDTI robí od 81 do terajších 143 kW. Pri tom základe majú ľudia tendenciu podceňovať motor a sú možno skôr prekvapení, naopak pri najvýkonnejšej verzii očakávajú priveľa a môžu byť sklamaní. To je už psychológia a otázka očakávaní vs. realita.
2. 12. 2011 13:40
ZNOUZECTNOSTNÁ
Ten jásot... >:D Jako by tu ctěná diskusní veřejnost nevěděla, že Opelu na váhu toho vozu nic jiného v konkurenčním kontextu nezbývalo, než posílit motor. Když to porovnáme dejme tomu s Passatem, pak je to dnes jako na dostizích - Passat si naštěstí už nebude muset do kufru dohazovat vyvažovací zátěž cca 300 kilo a bude se moci s Insignií v dlouhým táhlým mile řezat. Avšak i ty víš, že nakonec ten horizont rozhodne ve prospěch Passatu jeho nedostižné zpřevodování... Je to neuvěřitelné, ale ten Opel akceleruje nafous stejně s Passatem. Že by automatická úcta králi třídy?..
Rozbalit vlákno
29
Avatar - iudex
2. 12. 2011 13:44
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
Síce svojím typicky podpásovým spôsobom, ale triafaš klinec po hlavičke. Či je to vina iba hmotnosti, alebo aj sprevodovania, skrátka niekde medzi motorom a cestou sa ten nominálne špičkový výkon stráca a ani na papieri to napriek výkonu z hľadiska dynamiky na debakel konkurencie nevyzerá. Na druhej strane keď bude rovnako dynamická ako Passat so 125 kW, aj bude toľko stáť, kde je problém?
2. 12. 2011 14:01
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
Není problém. Jen je nutno si uvědomit realitu. Na diskusi to totiž už zase "někdo" nandával "někomu"... :-) Insignia je prostě moc těžká, to je fakt, s nímž se "perou" jak majitelé, tak, jak je vidět, i motorárna...
2. 12. 2011 14:31
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
Ho´ˇd sem paramety Passatu 4x4, ať se kuknem.
2. 12. 2011 14:55
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
Variant: 0-100 km/h 8.7s,nevyšší rychlost 217 km/h

Sedan: 0-100 km-h 8.5,nejvyšší rychlost 220 km/h
2. 12. 2011 14:58
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
Proc 4x4?
Ta Insignia se dela i pouze jako predohrab.
K hmotnosti: Opel Insignia 2,0 CDTI 96kw: 1503kg, 0-100: 11.1
VW Passat 2,0 TDI 103kW DSG: 1560kg 0-100: 9.8
Nevim, ktera hmotnost je uvedena i s ridicem, pokud nejaka, ale zadny drasticky rozdil to neni, a pokud, tak v NEprospech Passatu. Ten je presto dynamicky vitez.

Takze brzdou provozu asi nebude az tak hmotnost,a le spis motor + prevodovka.
2. 12. 2011 15:00
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
Biturbo jde jak s manuálem,jak v předokolce,tak automatu,tak ve 4x4 a automat. :-!
2. 12. 2011 15:04
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
No vzdyt to pisu, nevim, proc jsi chtel udaje pro 4x4...
2. 12. 2011 15:01
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
Myslel jsem právě tu váhu.
2. 12. 2011 15:03
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
Sedan:

Pohotovostní 1646 kg

Variant 1687 kg.
Avatar - Katikakus
2. 12. 2011 15:03
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
1503 kg je hmotnost se zakladnim benzinem, dvoulitrovy diesel je precejen o par desitek kilo tezsi.
Ale jinak souhlas, Insignia v ramci tridy nijak zvlast hmotnostne nevybocuje, pomalejsi zrychleni z 0-100 km/h je dano spis prevodovkou. Chtelo by to srovnavat jizdni elasticitu - 60-100 km/h, 80-120 km/h apod.
2. 12. 2011 15:09
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
1503 je zde na strankach u testu 2,0 CDTI.

[odkaz]

Osobne si myslim, ze motor Passatu proti tomu v Oplu lepe pokryva tocivym momentem otackove pasmo, diky tomu mohli konstrukteri o neco zkratit prevody a tak ma Passat lepsi dynamiku.
Je hezke mit 190 koni, ale to je udaj ve spicce, pokud ten motor (a to se ted jen domnivam) taha opravdu poradne az od 2000 otacek a na 4000 konci, tak musi byt prevody pri stejnem poctu kvaltu delsi a dynamika tak trpi.

Ostatne jsme zase v debate, ktera nikam nevede, vetsina majitelu techto vozu se porad placa nekde kolem 2000 otacek a na zavodeni zvysoka kasle.
A v tom dlouhym tahlym...holt ridic Insignie...bude muset...simulovat zatahnutou rucku treba >:D
Avatar - Katikakus
2. 12. 2011 15:13
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
Ja koukam vzdy na stranky vyrobce, tady na auto.cz maji castokrat chybne udaje - to je i tento pripad.
S 2.0CDTI ma Insignia myslim 1580 kg.
2. 12. 2011 15:44
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
OK, kazdopadne to neni nic drastickeho ve prospech jednoho ci druheho...
2. 12. 2011 15:21
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
Ona je to přesně jak píšeš otázka nastavení převodovky a tak může být paradoxně v určitých otáčkách a při určitém stupni v pružném zrychlení rychlejší.
Avatar - Katikakus
2. 12. 2011 15:22
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
Presne tak, koukat na zrychleni z 0-100 km/h dnes nestaci...
2. 12. 2011 14:56
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
Teda :-) Na diskuzi to toziž už zase "někdo" nandával "někomu"...a z 300kg je 50 :-)
2. 12. 2011 15:23
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
>:D :yes: ...Hmotnost je problém číslo jedna všech automobilek dneška... U BMW, nebo Alfy Romeo by mohli vyprávět... :'-(

A když jsme u Opelu,tak ASTRA je na tom v tomto ohledu v rámci své třídy mnohem hůře,než Insignia...
2. 12. 2011 15:49
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
U BMW se netýká nižších řad a SUV, pětka drobátko přibrala ;-)
2. 12. 2011 16:49
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
Pokud se díváš jen na nejposlednější novinky ve srovnání s předchůdcema,tak ano....,třeba nová trojka je malinko lehčí,než její předchůdkyně,ale ta byl nehorázně těžší, než model z roku 1998... Takže pokud teď 25kg shodila a předtím 180kg přibrala,neberu to zrovna jako výhru (neber ty čísla doslovně,ale tak nějak to bylo-nechce se mi to ted hledat přesně)... To samé platí o X3. První generace byla těžká až moc. A nová 5tka také žádná sláva... Stačí porovnat poslední generace M5. Z lehkonohého sportovce se stal přemotorovaný těžkotonážník :-) Obrazně řečeno...
Avatar - fOE
2. 12. 2011 20:51
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
328i E46 coz je ten tvuj model z 1998 vazi 1460kg (+75kg bo ted je norma jina) a sme na 1535kg . Nova 328 vazi o 1,5t coz je o 30kg min nez E46 a to jeste docela povyrostlo. BMW od E46 hmotnost snizuje, mirne byla nizsi uz u E90, ted se zmensila znovu ;-) Ze to neni ideal? Ne, to neni, ale najdi mi stejne vykoneho, vybaveneho a lehciho konkurenta :-!
2. 12. 2011 17:00
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
;-) Tipoval jsem Insignii hmotnější, takovou obodbu třídní "astry". No, ovšem o to více pak vyniká motorové ústrojí Apoštola.
3. 12. 2011 05:37
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
Jistě 20kw míň a stále dobrý ;-)
2. 12. 2011 20:02
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
Muzu se zeptat proc Opelu, jakozto evropske, nemecke, znacce nefandis stejne jako VW? Urcite by se dal vymyslet nejaky chvalozpev ;-)
2. 12. 2011 20:57
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
Na férovku přiznávám, že ve světě aut fandím výhradně automobilce Porsche, ta i kdyby vyrobila trakař, nikdy bych jí to (ani na duskusi) nezazlíval. Když jsem stál v Zuffenhausenu vzadu na dvoře za Museem, a přes plot vočima sjíždět ty desítky modelů carrer a caymanů, co ti budu psát, měl jsem slzy ve vočích. Ne tedy z důvodu, že ta auta nevlastním, ale v dokonalé úctě a hluboké pokoře. Porsche je v podstatě nejlepší automobilka na světě.

Co se týká ostatních automobilek (včetně Volkswagenu) pak když tu píši, nikdy v rovině nějakého fandovství, vždy a výhradně akcentuji objektivitu, resp. úsilí o ní. Jistě chápeš, že tedy těžko mohu na diskusích psát, že Apoštol je šunka, když to není objektivní pravda, naopak "musím" psát, že je to nejlepší vůz střední třídy. A protože naše země vyrábí opravdu dobré vozy (myslím Škodu) pak se netajím tím, že v harmonii s jistou lidskou vyspělostí volím diskusní postoje ke Škodě, korespondující jak s její kvalitou, s jejím postavením obecně, tak samozřejmě s (přesahujícím) jistým subjektivním lidským vztahem.

Opel chápej jako takový německý národní mainstream (když VW je tím supermainstreamem a pod ním je jakýsi referenční "jen" mainstrream v podobě Fordu), kdybych měl hledat nějakou národní analogii, pak u nás je to jako Škoda v postavení Volkswagenu a nošovický Hyundai v postavení Opelu. Doufám jsem se nevyjádřil moc krkolomně. To víš... doby Manty a Calibry jsou (zdá se) bohužel nadobro pryč...
2. 12. 2011 22:50
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
ty naozaj dokazes o sebe napisat ze si objektivny? >:D
Avatar - theolli
3. 12. 2011 09:17
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
"Co se týká ostatních automobilek (včetně Volkswagenu) pak když tu píši, nikdy v rovině nějakého fandovství, vždy a výhradně akcentuji objektivitu" .................hmmmmmmmm tvoje objektivita se rozebírá už i na jiných forech a věř,jsi terčem posměchu všude a zvlášt tvá objektivita!! Tomu co jsi napsal se budu smát ještě zítra večer.
3. 12. 2011 13:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 12. 2011 20:21
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
Popravde jsem tvoje postoje tak nejak odhadoval, presto diky za (na tebe velice) primou odpoved. Osobne se ztotoznuju s laskou k Porsche, to jsou opravdu vsestraně fantasticke stroje. :yes:
2. 12. 2011 22:46
Re: ZNOUZECTNOSTNÁ
to len vtedy ak nahodou ten passat nebude v servise [odkaz] pripadne si nieco nastuduj o super uber technike vw koncernu [odkaz]
Avatar - Katikakus
2. 12. 2011 14:41
A zase ta hmotnost...
Pod kazdym clankem o Insignii a Astre se dokola toci tema hmotnosti novych Opelu. Jiz jsem to psal pred par mesici pod Astrou - je potreba se podivat na realna cisla. Astra je lehci nez Focus II (v te dobe nebyly hmotnosti FoFo III znamy, ted jsem nesrovnaval.)
Insignia je o tragickych 18 kg* tezsi nez A4, o 26 kg* nez Superb a dokonce o neuveritelnych 48 kg* nez Passat. To jsou opravdu propastne rozdily...

*Srovnavana vzdy pohotovostni hmotnost vcetne 75 kg ridice, verze sedan, zakladni vybava a zakladni benzinovy motor.

Jinak motor paradni, za tohle ma Opel i Fiat u me :yes:
Rozbalit vlákno
18
Avatar - iudex
2. 12. 2011 15:07
Re: A zase ta hmotnost...
S tou Astrou si to ešte prever, ľahšia ako FoFo II rozhodne nebude. ;-)
S Insigniou máš pravdu, rozdiely sú v rámci triedy neveľké. O to zarážajúcejšie je, že iné autá dokážu s menším výkonom to, čo Insignia s vyšším (Passat 125 kW vs. Insignia 143 kW). Kde je problém? Prevodovka? Trecie straty? Každopádne to nesvedčí o kvalitnej práci inžinierov v Russelsheime.
Avatar - Katikakus
2. 12. 2011 15:09
Re: A zase ta hmotnost...
Nechce se mi to hledat - daval jsem to do diskuse tady na auto.cz cca 6 mesicu zpatky.
Odpovedi na tvuj dotaz jsou nejspis emise a "ekologie"
2. 12. 2011 15:16
Re: A zase ta hmotnost...
Mrkni na Astru GTC, to te picne.

Jinak jsem proletel jake.auto: FocusII ST 5D - petivalec jako krava - 1400kg.
Astra 1.4 turbo: svete div se - taky 1400kg. Jedna z nejlehcich Aster s malym ctyrvalcem vazi stejne jako FocusII s megapetivalcem.
Jinak jsem jeste nasel narychlo 1,8 TDCi kombajs, takze opet zadna musi vaha - 1351kg.

Ano, Astra je v ramci tridy opravdu tezka.
Avatar - Katikakus
2. 12. 2011 15:19
Re: A zase ta hmotnost...
Nasel jsem to:
Astra: 1373 - 1590 kg
Focus: 1352 - 1576 kg

Mas pravdu, Astra neni lehci, je tezsi cca o 20 kg. Jsem si to blbe pamatoval, jenom jsem vedel, ze rozdily byly minimalni.
2. 12. 2011 15:22
Re: A zase ta hmotnost...
Nejlehčí z němců (pokud bereme Ford) je výrazně Golf.
Avatar - Katikakus
2. 12. 2011 15:26
Re: A zase ta hmotnost...
Ano Golf je lehci. Ta debata se tenkrat tocila ohledne vlivu hmotnosti na jizdni vlastnosti, proto jsem srovnaval s Focusem, jakozto etalonem v discipline jizda.
Avatar - iudex
2. 12. 2011 16:22
Re: A zase ta hmotnost...
Ako výrazne ľahší? Focus III 5dv. 1,6 má prevádzkovú hmotnosť 1270 kg (vrátane vodiča). O koľko že to je ten Golf ľahší? ;-)
Avatar - iudex
2. 12. 2011 16:20
Re: A zase ta hmotnost...
Takže nie je ľahšia. A to Focus III je na tom ešte lepšie: od 1270 (5 dv. 1,6) - 1485 kg (kombi 2,0 TDCI s dvojspojkou), hmotnosť vrátane vodiča 75 kg a náplní na 90%: [odkaz]
Teda Astra 1,4: 1373 kg, Focus 1,6: 1270 kg. A sme na vyše 100 kilách. ;-)
2. 12. 2011 15:41
Re: A zase ta hmotnost...
Ono je taky dobré vědět že Passat má psaný výkon 125kW , ale skutečný výkon je třeba o 25 koní větší. Kolega z práce má Fábii 1.2 TSI 77kW a na brzdě má změřeno 96kW. Ale s tím jsou Škoda a VW známí , že skutečný výkon je daleko vyšší než u jiných aut.
Avatar - bubucci
2. 12. 2011 16:19
Re: A zase ta hmotnost...
A co z toho plyne?
1/ očividně silnější verze automobilku nic nestojí
2/ musí přidávat 10-15kW aby mohli říct, že ta jejich 1.2 jede lépe než konkurence při podobných výkonových parametrech
Avatar - demolition
2. 12. 2011 15:21
Re: A zase ta hmotnost...
Tak Insignia ST 2.0 cdti 160k v Cosmo + príplatku 1820kg bez 4x4
Je to fakt poznať..Cena bola síce dobrá, ale za akú sa potom predá, to je iná pesnička ;-)
ST má oproti liftbacku skoro o 100kg viac ale priestoru ani nie.
Rozhodnutie padlo miesto VW na Insigniu, čo ľutujem.

Disky menšie ako 18 palc. na nej vyzerajú divné a 18 pneu sú fest drahé.
Taký Passat sa dá prekúsnuť aj na 16 palc.
Avatar - Uhlik
2. 12. 2011 19:42
Re: A zase ta hmotnost...
Tomuto prispevku celkom nerozumiem, ide o firemne auto ci tvoje vlastne ? Lebo v prvom pripade predsa neriesis cenu pneu a v tom druhom si predsa kupis to, co ti najviac vyhovuje...
Avatar - demolition
2. 12. 2011 22:39
Re: A zase ta hmotnost...
Firemné, ale firma patrí rodine.

S pneu som sa prerátal, nečakal som až takú investíciu(1000€), takže v tomto prípade to zvyšuje počiatočnú cenu, ktorá vlastne rozhodla pri kúpe.
Avatar - Uhlik
3. 12. 2011 12:24
Re: A zase ta hmotnost...
Tak to si nakupil velmi zle :-) Netreba brat to, co mi ponuknu v prvom servise predsa...

Dnes kupis 18 zimne za cca 150 - 160€ (od normalneho vyrobcu). Ja som pred rokom kupoval 18 Nokiany WRG2 za 120€ jednu.

Neviem si dost dobre predstavit, ako sa da takto minut 1000€, prepac.

Za 1000€ sa dali v Opli kupit original OPC disky 20" aj s pneu Goodyear Eagle F1...
Avatar - iudex
3. 12. 2011 15:44
Re: A zase ta hmotnost...
No neviem, aké normálne gumy kúpiš v rozmere 18" za 150 €. Ja som kupoval teraz na zimu 16" Contíky TS830 za 142 € a to bola najlepšia ponuka na nete. Takže tie 18ky za 150 eur boli možno tak čínske Wanli. Ale zase každému je normálne niečo iné. ;-)
Avatar - demolition
3. 12. 2011 20:12
Re: A zase ta hmotnost...
Takže Dunlop winter 4D 225/50 R17 153€ a R18 230€... a že som prešiel tých eshopov, SK CZ PL.

Takže som to riešil 17 disky + R17 pneu, tam je skoro ten liter, pri prezúvaní na 18 by to vyšlo rovnako.

4x 20tky + pneu za 1000€ ? Akurát tak za jedno koleso....
Avatar - Uhlik
3. 12. 2011 23:33
Re: A zase ta hmotnost...
Kedze tie 20" mam na aute, tak o tom asi nieco viem.. takisto 18 mam na aute, takze tiez o tom mozem nieco vediet. Zimne gumy Nokian WRG2 za 120€ jednu, take boli ceny minuly rok, ak neverite, tak vam vyhrabem fakturu... A 18 za 150€ kupis Barum Polaris 3, co nie je uplne zla guma, alebo teda par € priplatis a mas BF Goodrich...

Dnes vies realne kupit napr. Hankooky alebo Fuldy na Insigniu (rychlostny index V). Na nete som ich nasiel od 170 €. To su normalne znacky pre mna, ziadna Cina, takze ziadnych 1000 sa ani nahodou nekona, to je somarina.

A ja teda malokedy nakupujem za cennikove ceny, urcite sa daju najst aj lacnejsie.

Ano, spickove pneu (Michelin, Continental, Goodyear atd) budu stat viac, nie je vsak ziadna nutnost ich na aute mat a napriklad s Fuldou nic neriskujes.

Este k tomu, co sa da za aku cenu zohnat original v Opli, v priplatkovej vybave su disky napr. 19 za 600€, 20" stoja 1330€ a to su prosim pekne predrazene ceny oficialnych dealerov, vazne si myslite, ze sa to neda zohnat lacnejsie ?
3. 12. 2011 05:40
Re: A zase ta hmotnost...
Věčně nespokojený syn? Nemyslím, že je to špatná volba ;-)
Avatar - jozephko
2. 12. 2011 21:10
Ople by malí ísť hlavne na odtučňovaciu kúru
Oplom by najviac pomohlo, keby nasledovali súčasný trend automobiliek - každý nový model je síce o máličko väčší, ale oveľa ľahší ako ten predchádzajúci - v priemere až o 100 kg. Súčasné ople sú príliš ťažké a na to, aké veľké vonkajšie rozmery majú, vnútri ponúkajú miesta podpriemerne - viď napr. Astra vs. Golf, Ťažšie auto viac žerie a je lenivšie, a preto potrebuje výkonnejší motor.
Na druhej strane chápem, že Insígnia je auto aj pre americký trh (samozrejme pod inou značkou) a tam takéto "drobnosti" nevadia.
Rozbalit vlákno
0
2. 12. 2011 22:50
Insignia!
Neviem si jednoducho pomôcť, ale Insignia je pre mňa jedno z najkrajších áut na trhu. Vo verzii liftback - sedan na ňu radosť pozerať. Najskôr som si myslel, že časom ten dizajn omrzí ale trt. Vždy keď ju stretnem na cestách, tak si len poviem - mať ja viac peňazí k dispozícii a ochoty utratiť viac za auto, tak ju beriem. Ale som nadmieru spokojný aj s Astrou!

Každopádne majú posledné Ople za dizajn u mňa jednoznačne :yes:

PS: a aj tak majú najkrajšie interiéry!
Rozbalit vlákno
0