Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda 3: Od léta o 30 tisíc Kč levnější, sedan za cenu hatchbacku (první cena s klimatizací 399.900,- Kč)

Mazda od léta plošně snížila ceníkové ceny Mazdy3 o 30 tisíc Kč. Nový ceník platí pro všechny verze s výjimkou základní výbavy Base.
Zpět na článek
4. 9. 2009 09:05
4. 9. 2009 19:16
neregistrovaný "exctenar"
5. 9. 2009 13:06
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
Avatar - iudex
4. 9. 2009 09:05
Japonský Golf
Pamatám si, ako som nejaký ten mesiac dozadu cítal rozhovor s riaditelom importéra Mazdy na SVK, ktorý rozhodne obhajoval dost sebavedomé ceny M3 tvrdením o vysokej kvalite a úrovni nad bezným mainstreamom. Ako teraz cítam, v CZ si to asi uz prestávajú mysliet a zistili, ze v malej a nizsej strednej triede predáva najma cena. Trojka je fajn auto, ale neponúka nic z marketingových lákadiel typu priamovstrekový turbobenzín ci dízlová eko verzia, ktorá jazdí za 4 l na sto. Vyssiu cenu s poukazom na kvalitu si moze dovolit (vzhladom na svoj image) Golf, Mazda vsak moc nie.
Rozbalit vlákno
15
4. 9. 2009 11:27
Re: Japonský Golf
Castecne souhlasim. Mazda3 rozhodne ma dostatek kvality, aby si obhajila vyssi cenu, problem je vsak v lidech, kteri proste "nemysli" a koupi Golfa. Nic proti nemu, soucasna generace uz je opravdu kvalitni (coz ale neplatilo vzdycky), nic tim nezkazi, ale proc nezvazit i dalsi alternativy?

Kde muze Mazda bez problemu Golfu konkurovat jsou prave zakladni a dalsi "bezne" motorizace, kterych stejne jezdi jasna vetsina. Podivej se na archaickou 1.6 co je v Golfu a porovnej ji s 1.6 co je v Mazde. Jestli jsi s ni nekdy jel, musis uzvat ze ten rozdil je dost vyraznej.

Takze bych jen doporucil vsem co chteji kupovat nizsi stredni, nezapomente se objednat v Mazde, treba ani netusite jak dobry auto to je ;-)
Avatar - Plautus
4. 9. 2009 11:51
Re: Japonský Golf
a s týmto sa dá súhlasiť nielen čiastočne ;-)
Avatar - iudex
4. 9. 2009 12:23
Re: Japonský Golf
Na to som viacmenej narázal. Ludia si pozrú cenovku, prevysujúcu Mégane, Focus a spol. o dobré desattisíce a ani do salónu nejdú. Ako potom moze predajca presvedcit ludí o kvalite, ked sa k autu ani nedostanú?
P.S. Ad mazdácka 1,6ka: vzdy som tvrdil, ze císla nie sú vsetko, 77 kW v trojke sú toho príkladom. Ale i pri tom platí predchádzajúci odsek.
neregistrovaný "exctenar"
4. 9. 2009 19:16
Re: Japonský Golf
Jako majitel M6-tky ti naprosto vážně můžu sdělit,že se s ní nejede špatně,ale M3 bych nekoupil ani omylem,protože na tomto autě není nic výjimečného.A to mám doma už tři japonce,ale psát blbosti o "nemyslících" lidech, kteří si koupili Golfa, je odcela odvážné tvrzení, když je jich v Evropě za půl roku 283 tis.Konečně,v Japonsku se řeší,že se tam prodalo víc M3 než Golfa? Docela bych se divil.Komu Golf vadí,ať si ho nekupuje. Já např. vím, že Mazdu už nikdy,vyměním všechno za Toyoty.Takže to nebude ani VW,ale slova o ne/přemýšlení bych si odpustil.Je to každého soukr. věc.Je dobré to respektovat. :-!
4. 9. 2009 19:28
Re: Japonský Golf
Mazdu už nikdy? Já mám 9let starou Mazdu a mám ji už 5 let a šlape jako hodinky. Jen kvůli te korozi ji budu zřejmě příští rok měnit,ale jinak si vážně nemůžu stěžovat.
Avatar - Ronault.
6. 9. 2009 19:16
Re: Japonský Golf
Mazda z roku 2000 už koroduje? Docela hodně brzo :-O :-|
Avatar - white label
6. 9. 2009 21:43
Re: Japonský Golf
No tak nebuď zas takový "puntičkář", lepší rezavá "individuální" Ma3, než "nudně stádovitý" Golf "bez koroze"... ;-) >:D
Avatar - Ronault.
6. 9. 2009 21:46
Re: Japonský Golf
Máš pravdu... proč jít se stádem, chce to mít osobité auto, je to vlastně vyšší level tuningu, korozivní individualismus >:D
7. 9. 2009 13:20
Re: Japonský Golf
No ona už mííírně začala kvést když jsem ji kupoval,ale to jsem si myslel, že ji budu mít tak na rok, dva, ale protože se mi na ní nic nekazí, tak ji mám do dnes. V roce 2000 ještě Mazda nezinkovala. Dnes už snad zinkuje, doufám.
6. 9. 2009 23:27
Re: Japonský Golf
Panove, spatne si to vykladate, nemam nic proti golfu ani VW obecne. Jen rikam ze u nas nevybiravi zakaznici jdou a koupi golfa. Stejne jako treba kluci japonsky jdou a koupi mazdu.
Avatar - white label
6. 9. 2009 23:51
Re: Japonský Golf
Ovšem v Evropě je asi i dost těch, kteří koupí toho Golfa a dokonce u toho i myslí, podobně jako ti kluci japonský (co kupujou třeba ty Mazdy) o kterých mimochodem píšeš až teď.... :yes: :-! ;-)

P.S. Navíc v Evropě je nákup Golfu racionálnější, než třeba v Japonsku... a u Mazdy je to zase logicky naopak...
7. 9. 2009 00:21
Re: Japonský Golf
Tak predpokladam ze si fenomen protezovani domacich znacek (v sirsim, nejen narodnim meritku) vetsina diskutujicich uvedomuje. A zrovna ty, diskutersky frajer s pokurujicima smajlikama by mel obzvlast.

Nema cenu diskutovat jak velky procento je tech kteri kupuji domaci znacky jen z tradice/principu/nepremysleni (vse v uvozovkach), je to taky pravdepodobne nemeritelny, u golfu bych ale tip procento velky.

A to P.S. moc nechapu. Proc by melo byt racionalnejsi koupit golfa nez mazdu? Levnejsi dily, dostupnejsi servis? Vic se kradou, porizovaci cena byva vyssi, jak nova tak bazarova. Jediny vyrazny pozitivum vidim ve vysi prodejni cene kdyz ho prodavas jako ojetinu.
Avatar - white label
7. 9. 2009 15:40
Re: Japonský Golf
No všiml jsem si, že jsi mi toho smajlíka "kliďase" hned (docela dětinsky) "vrátil" i s palcem dolů..., ale já s ním nereagoval ani přímo na tebe...a že je tenhle pokuřující kliďas symbolem "diskutérských frajerů" jsem zatím opravdu ani netušil... na tebe zřejmě tenhle smajlík působí "všelijak", jen ne klidně... ;-)

Na to P.S. sis odpověděl částečně sám a "zbytek" uvidíš, když porovnáš rozdíly evropských cen těchto aut s rozdílem cen japonských, případně amerických...
A že se celková kvalita auta zdaleka neodvijí od jedné konkrétní motorizace, beru jako samozřejmost...

P.S. Zrovna tak jako někdo v Evropě (podle tebe) nemyslí a "jde s davem" tím, že jsi koupí Golfa, může logicky stejně někdo koupit (také v Evropě a "bez myšlení") Ma3 hlavně proto, aby s davem (naopak) nešel..., ale v principu je to vlastně velmi obdobné...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
5. 9. 2009 13:06
Vynimocnost
Takze, dvojliter ma priamy vstrek benzinu. Pouziva i-Stop, ktore je svojim riesenim uplne ine ako ostatne podobne systemy. Ako jedine auto v triede, neratajuc Focusy s motormi Mazda MZR, ma premenlivu dlzku nasavacieho potrubia minimalne pri verzii 1.6, preto sa 77kW zda viac ako v inych autach.

Dalej, koeficienty odporu vzduchu su najlepsie v triede - 0.29 pre sedan a 0.31 pre hatch.

Podvozok Trojky a jej jazdne vlastnosti su najlepsie v triede. V testoch TUV a Autobildu je Mazda statisticky jedna z najspolahlivejsich a najmenej poruchovych znaciek.

Dizajn je vecou vkusu, ale v pripade trojky ide o funkcny dizajn - okrem odporu vzduchu je optimalizovane chladenie, nasavanie atd. V tomto smere su nemecke, francuzske a talianske auta, ako aj konkurencia od Toyoty a Hondy vysledkami kompromisov. Vacsina ludi si kupi Mazdu lebo vedia, co kupuju, a nerozhoduju sa podla toho, co koupil Pepa...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
5. 9. 2009 17:10
Re: Vynimocnost
Já to říkám už DÁVNO, že Mazda 3 (1.6 HDi ;-) ) je skoro nejPODceňovanším vozem na trhu.. (a asi NEjen ve své třídě :-)
PS: Čím více "praxe/znalostí/zkušeností" mám, tím VÍCE jsem přesvědčena, že lidé si auta vybírají dle svých PŘEDSTAV o nich, skoro VŮBEC ne dle (reálné) KVALITY (to by Mazda musela být LÍDR trhu ;-)