Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Honda Civic 2012: První jízdní dojmy

Vypadá to, že Honda oblafla fyzikální zákony a postavila znamenitý dieselový model, nechávající benzinovou verzi v prachu daleko za sebou.
Zpět na článek
5. 12. 2011 13:50
5. 12. 2011 13:56
5. 12. 2011 13:59
5. 12. 2011 14:25
5. 12. 2011 14:26
5. 12. 2011 16:13
5. 12. 2011 16:59
5. 12. 2011 15:38
5. 12. 2011 16:46
6. 12. 2011 15:05
5. 12. 2011 15:30
6. 12. 2011 10:24
5. 12. 2011 16:17
5. 12. 2011 16:47
5. 12. 2011 17:10
5. 12. 2011 17:21
5. 12. 2011 21:23
5. 12. 2011 17:26
5. 12. 2011 17:32
5. 12. 2011 18:00
5. 12. 2011 18:07
5. 12. 2011 18:59
5. 12. 2011 19:24
5. 12. 2011 21:30
6. 12. 2011 09:11
5. 12. 2011 19:10
5. 12. 2011 19:38
5. 12. 2011 20:04
5. 12. 2011 22:53
6. 12. 2011 09:58
5. 12. 2011 21:26
5. 12. 2011 22:44
6. 12. 2011 09:57
6. 12. 2011 11:16
6. 12. 2011 18:07
7. 12. 2011 15:37
6. 12. 2011 22:55
5. 12. 2011 17:43
5. 12. 2011 11:59
Benzinove motory
No tak nateraz je to s benzinmi tragedia, ale Honda uz nastastie avizovala kompletne novu generaciu motorov napriec vsetkymi objemami, takze do buducna by som este nehadzal flintu do zita. Moj tip: rok 2013.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - miromen
5. 12. 2011 12:06
Benzínova Honda Civic
:no:
Rozbalit vlákno
24
5. 12. 2011 12:30
Re: Benzínova Honda Civic
mam pocit, ze uplne otocili orientaciu. v 8 generacii bol lepsi benzin. teraz udajne diesel :-/
ja len dufam, ze coskoro pride novy motor, lebo zatial to vyzera na benzinovu tragediu :-(
5. 12. 2011 13:47
Re: Benzínova Honda Civic
A v čem byl v 8G lepší benzín... >:D
Avatar - King
5. 12. 2011 14:34
Re: Benzínova Honda Civic
Jízdní vlastnosti, hlučnost, ovladatelnost, pérování...
Avatar - iudex
5. 12. 2011 12:34
Re: Benzínova Honda Civic
Som teraz zvedavý na Kinga a iných členov Honda-klubu, ktorý pri predstavení novej generácie obhajovali slabú ponuku motorov ich kvalitou. Článok zbavil VTEC aureoly výnimočnosti, schopnej konkurovať priamovstrekovým turbobenzínom. Ani nominálne nadpriemerný výkon v dobe EURO5 nemusí znamenať subjektívne dobrý pocit z dynamiky, ako to doteraz pre Hondu platilo. Alebo parafrázujúc článok: dole slabý, hore hlučný, to je 1,8 VTEC. Toto je ten voľakedajší japonský baworák? 8-s
Avatar - King
5. 12. 2011 13:43
Re: Benzínova Honda Civic
Teoretizuje se vždycky dobře. King teď říká, že to s benziňáky podělali [odkaz] . Udělali to nejhorším možným způsobem, místo aby využili lepší aerodynamiky a snížení tření ke zlepšení dynamiky zkrácením převodů při zachování spotřeby, jakékoli ambice toho motoru úplně zazdili.

Ale otázkou je, jestli by si tím ale nějak pomohli, ten motor totiž akusticky vůbec nemá z vytáčení radost. Spíše by teď dávalo smysl doplnit nabídku 150koňovým dvoulitrem, jenž by se postaral o tu dynamičtější tvář benzinového Civicu. Beztak ta 1.8 po většinu času vlastně ani 1.8 není. >:D Jenže nic takového v plánu bohužel v dalších dvou letech není.

Ale ačkoli se dá čekat, že si diskuzní fórum R18 náležitě vychutná, stejně tak lze očekávat, že zůstane bez povšimnutí 2.2 i-DTEC. A s tímhle motorem je Civic "japonské BMW", jaké v kompaktní třídě asi ještě nikdy nebylo. ;-) Takže záleží na tom, kdo vytáhne hůl a kdo dá palec nahoru.

Z mého pohledu ztratil prozatím Civic na atraktivitě (naštěstí mě to teď nemusí trápit), protože dieselům chci vzdorovat, dokud to půjde, ale většinová Evropa by měla vrnět blahem. :-!
Avatar - miromen
5. 12. 2011 14:00
Re: Benzínova Honda Civic
Myslim si že "japonske BMW" když už tak Mazda 3 ktera je jizdně na špici a nabizy diesel 2.2 MZR-CD 136kw.
Avatar - King
5. 12. 2011 14:09
Re: Benzínova Honda Civic
>:D No dobře, tak zatleskáme maňáskovému divadlu a budeme se zase bavit seriózně. ;-)
Avatar - miromen
5. 12. 2011 14:23
Re: Benzínova Honda Civic
Proč maňaskove divadlo ?
Avatar - King
5. 12. 2011 14:43
Re: Benzínova Honda Civic
Pardon, úplně to ze mě vyletělo. >:D ;-) No co si představuješ pod "auto jako BMW"? Pro mě je to ekvivalent prémiového auta - kvalitní a hodnotně působící interiér, odhlučnění a odtlumení na úrovni, jízdní dynamika a jízdní vlastnosti. Opravdu si myslíš, že lze použít v jedné větě BMW a Mazda 3? Jistě, s nafťákem patří k autům s nejlepšími jízdními vlastnostmi a dynamika je super, ale kvalita jízdy a jízdní vlastnosti jsou u Civicu ještě o značný kus dál, o hlučném a laciném interiéru mazdy vůbec nemluvě. V tomto ohledu se nepřibližuje ani Golfu a Focusu, natož pak pojetí BMW. Ostatně ani BMW 1 nemá kvalitu jízdy a interiér jako Civic. Alespoň to minulé, nové neznám.
Avatar - miromen
5. 12. 2011 15:06
Re: Benzínova Honda Civic
Hodně silne slova. Tak s interierem u Mazdy souhlas. Ale jizdně co jsem zatim četl tak 3 po FL se zdařila a to tak že jizdně zřejmě nema ve třidě konkurenci. Zapracovali i na odhlučněni a komfortu.A ja měl na mysli hlavně jizdu. No co se tyka noveho Civiku tak z něj nejsou zatim snad nikde buhvi jak nadšeni. Dost pochybuji o tom že jednoducha naprava vzadu svede divy a i dnešni prvni dojmy zde na AUTO.CZ to potvrzuji. U předchozi 8 generace chybovali a jak vidno nepoučili se.
Avatar - King
5. 12. 2011 15:09
Re: Benzínova Honda Civic
Každý asi čteme něco jiného, ale i to se holt někdy stává...
5. 12. 2011 15:17
Re: Benzínova Honda Civic
Prosím tě, ty tady hodnotíš auta dle časopisů...a k jednoduché nápravě vzadu jen dodám, že na normální silnici mimo "terén" rozdíl nepoznáš, pro normální jezdění to je jedno..Ale nebudu ti brát modlu, třeba to s tou tvojí 1,2TSI v Golfu fakt líp jede. ;-)
Avatar - miromen
5. 12. 2011 18:11
Re: Benzínova Honda Civic
Golfa bych sem netahal tomu se těžko něco vičita natož něco k odladěni podvozku a jeho celkovem nastavenim. Jde tu o Civic ktery opět použil vzadu něco co nefungovalo podle představ v předchozi generaci. Ano podle prvotnich zkušenosti u nove verze zřejmě zapracovali inřenyři z hondy lip ale to se ukaže až v konfrontaci s konkurenci. V těhle prvotnich minitestech byvaji dojmy povětšinou kladnějši než při zkutečne konfrontaci.
Avatar - TeeJay
5. 12. 2011 23:01
Re: Benzínova Honda Civic
Nevím, jestli se Golfu těžko něco vyčítá, měl bych toho spoustu, ale s tím ostatním se dá souhlasit, na konečný verdikt je ještě brzo. Tak proč zaujímáš tak negativní postoj? >:D
5. 12. 2011 16:09
Re: Benzínova Honda Civic
Že jsou Megane RS a Clio RS auta, které také nevzbuzují jízdní nadšení, že. 8-s
Avatar - miromen
5. 12. 2011 18:04
Re: Benzínova Honda Civic
Ano "trakeře" to jsou bez pochyb vyborne ale co komfort ? Prostě tohle jsou auta z jineho soudku.
5. 12. 2011 21:12
Re: Benzínova Honda Civic
To ano, myslel jsem podle horních příspěvků, že to bereš jen z pohledu jízdy=zábavy. Z pohledu možností naladění (komfort + dobré jízdní vlastnosti) je víceprvek určitě lepší řešení. Mimochodem, je to jedna z věcí, které u Hondy obecně také nevnímám nikterak pozitivně. Přeci jen, technicky bývala Honda na špici.
Avatar - TeeJay
5. 12. 2011 22:58
Re: Benzínova Honda Civic
Milý teoretiku, v tom případě mi vysvětli, jak je možné, že Mini Cooper s nezávislým zavěšením je kostitřas a Clio RS, Corsa OPC, Abarth Punto nebo Hondy CR-Z s torzkou mají velmi slušný jízdní komfort?

Taktéž Mégane RS je pohodlnější než Focus RS. Nějak ti ty teorie úplně nesedí. ;-)
Avatar - iudex
5. 12. 2011 14:23
Re: Benzínova Honda Civic
Oceňujem Tvoje postavenie sa tvárou-tvár k realite. :yes:
Ja nechcem za každú cenu biť, možno si si všimol, že k dízlom sa všeobecne moc nevyjadrujem, lebo a) ma nezaujímajú a b) jazdil som a jazdím (až na jednu TDI výnimku) len benzínmi. Preto sa aj vyjadrujem k benzínom. Mohlo by mi to byť jedno, ale ako človeka, ktorý zvykol poukazovať na stále životaschopnú benzínovú atmosféru reprezentovanú VTECmi Hondy a VVTi Toyoty, ma strata výnimočnosti VTECu mierne mrzí. Väčšia kultivovanosť podvozka je fajn, ale to majú dnes v rámci prvej ligy (Golf, Focus, Astra...) všetci.
Avatar - King
5. 12. 2011 15:01
Re: Benzínova Honda Civic
Já ty diskuze až tak moc nesleduju. ;-) Vnímám to podobně, benzíny u mě mají stále jasnou prioritu, opravdu hodně bych se ale rozmýšlel, jestli teď koupit Civic. na druhou stranu já jsem trošku šílený a pokud bych Civic pro jeho ostatní přednosti chtěl, asi bych si nechal zkrátit stálý převod, není to zase tak drahý úkon. >:D Mým problémem totiž je, že ačkoli jsem schopen nepořídit Hondu, jen těžko bych odešel od japonských značek a tam je teď bohužel situace všude stejně smutná.

Beru to ale z pozice pozorovatele, rodinné auto mám a mám také auto na hraní, takže tu palčivou situaci nemusím řešit a mohu jen očekávat příjemné věci příští. Současně si uvědomuji, že jsem součást minority, pro kterou má stále méně automobilek uspokojivý produkt. Ostatně už fakt, že Honda očekává 65 % prodejů verze 1.6 i-DTEC o něčem svědčí. Jestli bude 15 % 2.2 i-DTEC, pak se nelze divit, že je teď benzin na vedlejší koleji. Doufám ale, že se za dva roky situace zase zlepší a opět budou benziňáky atraktivní.
Avatar - Righ
5. 12. 2011 14:57
Re: Benzínova Honda Civic
Ten tvuj test je velmi dobre napsany a prakticky ve vsem se shoduje s poznatky Michala Fokta v testu ACZ. Na rozdil od nej jsi navic po zasluze venoval nekolik kritickych slov opravdu mimoradne nevzhledny navigaci. Je videt, ze dokazes byt i pres neskryvanou naklonnost k Honde znacne objektivni a navic mas pro auta cit, coz se oboji ceni. ;-) S tim zprevodovanim jsme to tu resili v jedny diskuzi k novymu Civicu cca pred mesicem, pricemz uz tehdy bylo vzhledem k papirovym hodnotam jasny, ze oba VTECy budou znacne liny. Kombinace vysokozdvihovy atmosfery malyho objemu, EURO5 a extra-dlouhych prevodu zkratka nemuze skoncit jinak nez slabou dynamikou. At si rika kdo co chce, ale nejlip jdou vsechny vyjmenovany neduhy obejit preplnovanim. Vsak on ten 2.2i-DTEC tak dobre jede hlavne diky turbu, jako atmosfera by nas tezko nejak oslnil.

Kdyz uz jsme u toho dyzlu - verim, ze Civic s nim jede paradne, ale otazkou je, jak muze byt kompakt s cenou od pul milionu prodejne uspesny. Takhle drahy kompakty s naftovym motorem kupuji hlavne firmy a u nich Civic zrovna dvakrat neboduje, uz proto, ze nema kombi verzi. A soukromnici zase v nizsi stredni tride preferuji levnejsi benzinovy verze... Treba s tim, hlavne na Zapade, dokaze trochu zahybat ta naftova 1,6ka, obavam se ale, ze i ta bude hodne draha.
Avatar - King
5. 12. 2011 15:07
Re: Benzínova Honda Civic
Současně nabídka opravdu může způsobit prodejní problémy zejména v chudších zemích, jako je bývalý východní blok, uvidíme, jak se bude prodej u nás a v okolí v prvním půlroce vyvíjet. Je ovšem potřeba si uvědomit, že majoritu Civiců nekupuje tvrdé entuziastické jádro, ale běžní zákazníci, kteří sice možná zkonstatují, že Civic nějak moc nejede, ale v zásadě to nebudou řešit a ocení spíše ostatní přednosti. Ať už mě veze z "normálních lidí" kdokoli, jen málokdy jde s otáčkami přes 4000. Tam Hondy nejely nikdy...
5. 12. 2011 15:18
Re: Benzínova Honda Civic
Ten tvuj test je velmi dobre napsany a prakticky ve vsem se shoduje s poznatky Michala Fokta v testu ACZ. >:D >:D >:D
Avatar - Righ
5. 12. 2011 16:36
Re: Benzínova Honda Civic
Jsem rad, ze jsem mimodek nekoho tak mimoradne pobavil. ;-) Ale presto, muzes mi objasnit, co te na citovany vete tak dostalo? :-!
5. 12. 2011 12:45
Mně se prostě líbí...
Mně se prostě hrozně líbí ty britský registrační značky... Já si nemůžu pomoct, ale to písmo, plastová značka, možnost dát si tam "cokoliv", bílá - žlutá. Snad nejvíc sexy na všech těch fotkách jsou právě ty značky >:D
To samozřejmě myslím vážně. Ale k autu samotnému. Design mě neohromil tak, jak tomu bylo u minulé verze. Každopádně působí velmi solidním dojmem. Je to trend poslední generace automobilů. Každý už dnes ví, kdo dělá jaká auta. A designový jazyk tohoto modelu je mi blízký. Palec nahoru :yes:
Rozbalit vlákno
0
5. 12. 2011 13:08
Problém tzv. emisí
zabíjí zpřevodování aut napříč všemi výrobci. Řešení vidím v CVT nebo mnohostupňových automatech... Holt těch šest kvaltů má svoje limity:-)
Rozbalit vlákno
0
5. 12. 2011 13:50
Priority
Pánové klid, ono je potřeba si dát otázku, zda kupci nového Civiku chtějí vysokootáčkovou "šelmu" a nebo jim stačí prostě jen hodně dobrej motor, z dobrou spolehlivostí a spotřebou.Já myslím že to druhé.... a o tom to je.
Rozbalit vlákno
12
5. 12. 2011 13:56
Re: Priority
V tom případě si polož otázku číslo dvě, zdali to potom nutně musí být drahý Civic.
Avatar - King
5. 12. 2011 13:59
Re: Priority
Když je ten Civic takhle dobrý, tak proč by měl být levný? ;-)
Avatar - miromen
5. 12. 2011 14:25
Re: Priority
Kdyby byl vinikajici proč ne ale zatim tomu podle prvnich poznatku neni.
5. 12. 2011 14:09
Re: Priority
To jsme ale jinde, to můžeš už jit zrovna do bazaru a nebo koupit litačku na trolejbus. ;-)
Avatar - iudex
5. 12. 2011 14:26
Re: Priority
Nie, táto otázka je plne legitímna. Doteraz kupujúci Hondy argumentoval charakterom, točivosťou, výkonom a pritom miernou spotrebou VTECov. Čo z toho zostalo teraz? Priemer. Preto hlavný argument odpadol a musí sa argumentovať inými hodnotami, ako je komfort, kultivovanosť atď., ale to už sme na pôde, kde bodujú mnohí iní a častokrát lacnejší konkurenti.
5. 12. 2011 15:25
Re: Priority
Ale no tak, vždycky se něčím argumetuje....Honda chce prodat 100t Civiků a dle toho mají udělanej marketnig.že by to sneslo "modernější" techniku o tom žádná, ale je krize a lidi nechtějí platit.Pamatuji doby, kdy koncern montoval obstarožní techniku do svých aut (motory) abylo to oceňováno jak super tah (taky i byl), bó motory byli spolehlivé.Prostě uvedli auto do pohybu a nebyli narozdíl od konkurence s 16V poruchové.prostě každej to dělá jinak...a je potřeba brát hospodářskou situaci taková jaká je.Dnes je důležitější prodat a co nejlevněji vyrobit.Takže se to trochu bije...a Honda má holt v Evropě malou produkci, takže vyvoj musí bejt opatrný a musi se zaplatit a to je problém.
Avatar - iudex
5. 12. 2011 16:13
Re: Priority
Ale Honda motory mala, len to v Európe akosi zabalila. 1,4 16v, 1,5 VTi, 1,6VTEC, 1,7VTEC, 1,8VTEC... Prečo odpílili spodok a zostali pri 1,8? Zvlášť ako píšeš v dnešnej hospodárskej situácii? Chýba taký rozumne ekonomický (rozumej nie drahý, ale akotak dynamický) motor. To by k predajom rozhodne pomohlo, ostatne viď očakávania samotnej Hondy k predajom 1,6 dízla.
5. 12. 2011 16:59
Re: Priority
Ano, Honda motory měla. Smutné, ale pravdivé. Dalo by se ještě dodat "proti proudu".
Avatar - KANKUNEN
5. 12. 2011 15:38
Re: Priority
Propastný rozdíl v dynamice byl i u minulé generace mezi dieslem a 1,8.
5. 12. 2011 16:03
Re: Priority
Tam bych to propastným nenazýval.Nafta byla o kapku rychlejší(na 100km/h o celé auto), samozřejmě v dlouhým táhlým to bylo o parník.Ale to má svoji logiku. ;-)
Avatar - .andrej.
5. 12. 2011 16:46
Re: Priority
Bolo to jak sa hovori o kozy ;-) V kopcoch a nalozeny isiel pochopitelne lepsie diesel, ale na druhej strane nad 100kmh to bolo v prospech benzinu, kedy zacal tazit zo sprevodovania a nizsej hmotnosti.
Avatar - Choochoo
6. 12. 2011 15:05
Re: Priority
Mas nejakou alternativu, aby splnoval slova King of Rain, tedy hodně dobrej motor, z dobrou spolehlivostí a spotřebou? Za 6 let jsem na R18 neslysel zadnou konstrukcni vadu ani vadu dodavatele soucastek. Zde se casto uvadi za spolehliveho vyrobce, kde jaka proflakla herka, viz znackova fora ;-) Osobne dnes uvazuji uz i o dieslu(najedu tech 25-30tis/rok), pac ta spotreba u 2,2 je asi nej ve tride, prictuli k tomu Honda kvalitu motoru neni konkurence. Jen aby se povedl taky tak motor 1,6 i-DTEC.
Avatar - TeeJay
5. 12. 2011 15:30
Civic
Tak to vypadá, že je nový Civic mnohem lepší, než se čekalo, což jsou velmi dobré zprávy. Důraz na diesely je sice smutný, ale pochopitelný, naopak u benzinu se mi zdá, že Honda rezignovala až příliš rychle. Ale když finišuje vývoj nové generace motorů, asi se to dá pochopit.

Před chvílí mi poslal kamarád ze Slovenska link na další jízdní dojmy: [odkaz] , které zde napsané informace víceméně potvrzují.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Choochoo
6. 12. 2011 10:24
Re: Civic
Myslim ze slovy "Důraz na diesely je sice smutný, ale pochopitelný, naopak u benzinu se mi zdá, že Honda rezignovala až příliš rychle." jsi to vystihl naprosto presne ;-)
Honda nove benzinove motory uvede dele nez by bylo dobre o tom zadna, ale uvedeni noveho dieslu 1,6 jasne doklada tva slova a duraz na diesel.
Jinak v dobe ekologickych tlaku se nedalo cekat nic jineho nez dlouhe zprevodovani. R18 mela vybornou spotrebu, kterou jeste zlepsila. Na dalnici jede pomalu 90% ridicu 115km/h, pro ktere to bude mit prinos. Mimo mesto rychlost stejna100-110, kdo trha asfalt na krizovatkach v ucpanych mestech? Civic se pozvolna dostava smerem k vetsim prodejum, pac klade duraz na to co chce 90% ridicu. Porovnejme pocet prodanych kusu u Type-R a HTP. Osobne oproti minule generaci nevidim nic spatneho na tom, ba naopak, ze bude Civic jeste uspornejsi, pri vytoceni vykony, stejne spolehlivy, nejprostornejsi ve tride, komfornjesi a luxusnejsi, vse mluvi ve prospech jeste vetsiho uspechu nez 8G. Civic :yes:
Avatar - iudex
5. 12. 2011 16:17
Pneumatiky
Trošku som sa pozastavil nad hodnotením gúm Michelin Primacy HP ako "nijak moc športových". Odmysliac od faktu, aká športovosť má byť pre bežný rodinný kompakt, v čom vidí autor nedostatky týchto gúm? V rámci kategórie sú to jedny z najlepších pneu, na suchu špičkové. Aj Ford, známy dôrazom na jazdné vlastnosti obúva z prvovýroby Focusy a Mondeá týmito gumami. Čo by tam autor chcel mať? (opakujem v rámci bežného kompaktu).
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Michal Fokt
5. 12. 2011 16:43
Re: Pneumatiky
Řada Primacy je střed nabídky pro mainstreamové modely tedy pneumatiky, u nichž je kladem důraz na univerzálnost - nejen jízdní vlastnosti, ale také hluk, komfort, valivý odpor a opotřebení. Výsledkem je pak NĚCO, kompromis. Na tom pochopitelně není nic špatného ale pneumatiky, u nichž je kladen důraz na sportovní vlastnosti, patří u Michelinu do řady Pilot a ty bývají (spolu s Conti CSC) častým obutím i na běžné mainstreamové produkci. Takže MP opravdu není sportovní obutí.

Mimochodem i Civic 8G měl původně OEM Pilot Sport 2, na Primacy se přešlo po dvou letech a chováním auta to dost dramaticky zacvičilo. O to působivější je rozdíl mezi posledně testovaným Civicem 8G [odkaz] a nyní vyzkoušeným 9G.
5. 12. 2011 16:47
EUROCIVIC
No, tohle snad žádá i brokátovej kapesník. Já velmi oceňuji testérovu noblesu s jakou se přenesl přes design, přes "žebřiňák" a přes jizdu vůbec. Nebýt v akci "mišelín" možná tu saké klub dnes vrhal vyrvaná srdce přes celej monitor.

Co však je nutno vyzdvihnout v testu nejvíce, to je absolutně přesně naskicovaná eurokompaktní realita. Již i Honda pochopila, že bez otrockého kopírování GOLFU to holt zde nejde. Samozřejmě, že ji schází mnohé, namátkou spičkové zpřevodování, ale nemůžeš po hondě chtít všechno najednou. Buď rád, že v této generaci civic alespoň už jakž takž jede...

Jinak se potvrzuje to, co tu znalci ví už dávno - civic je zcela průměrný mainstreamový model, který jistou část silničního jezdeckého spektra přitahuje akcentem na "jinou" estetiku, na "jinou" kabinu a na "jinou" zemi původu, než jsme standardně v Evropě navyklí. Samozřejmě, že chytrej si jde v Evropě koupit GOLF GTI, o tom žádná, otázkou zůstává, zda je vůbec dnes civic jistou možnou evropskou kompaktní mainstreamovou inspirací. Podle mého nikoliv. Na vrcholu je GOLF, pod ním stále lépe vypadající Focus, spořivější týpek zvolí mégana (..."prostě ho chci..."), kdo hledá prostornou (nejprostornější) kompaktní kabinu půjde do P308 a kdo si chce hrát na nefalšovaného loeba, bere prémii v podobě BMW1. Čeká se na nové A3 a MB-A. Tím píseň končí. Minimálně pro ty, co tomu rozumí.

BRAVWO GOLF, GÉ GOLF, GÉ JAKO... GIGANT :yes: :-!
Rozbalit vlákno
28
5. 12. 2011 17:10
Re: EUROCIVIC
Když se ohlédnu, tak si říkám, kde se stala chyba. Pravděpodobně ve větším soustředění se na US trh a to ne jen u Hondy. Vždyť v minulosti japonská produkce fungovala jako alternativa, které nebyla alternativou méněcenou. Mazda 626, 323, Honda Civic, Accord. To jsou vozy, které se v rozmezí cca. 1993 - 2000 klidně mohly stavět vedle evropské produkce.
Jsem obecně z dnešní jap. produkce trochu rozpačitý. Nevidím problém v tom, když je auto prostě jiné, než "zaběhlé standarty". Musí to být ale "trefa". Japonci tohle nezapoměli, ale bohužel jen v nižší sportovní. 370Z, STi, Evo, ale i GT-R jsou trochu "jiná", ale dovedou nabídnout ty správné zážitky a uspokojit potřeby a očekávání. Proč tenhle jinaký, ale správný přístup nedovedou přenést i dál. Teď mne tak napadá, že více se evropským požadavkům přibližují chlapci z koree. No, na zamyšlení. ;-\
5. 12. 2011 17:21
Re: EUROCIVIC
Určitě. Vezměme si například jen takovou podružnost, jak doztracena se na diskusích vytratila japonská produkce. Žádné adorace, žádné poluce, sem tam se pochválí coupé (troj)modýlek, jinak nic. A ja ty píšeš, kde jsou ty "nájezdy" japonských aut zpřed minulého desetiletí? Ano, korejci o to silněji atakují. Je však znát, že stále to zde umíme nejlépe.

Já si tohle silně uvědomil s příjezdem P208. Když před nedávnem přijelo Rio, byla to minmimálně diskusní trefa, Schreier v laufu a tak... Jenomže pak ukáže peugeot novou 208 a člověk si v tu ránu uvědomí, kdo, že to tluče opravdu v první lize. Evropa je v designu jedinečná.
5. 12. 2011 21:23
Re: EUROCIVIC
Jistě. Pro mne (resp. pro jap. automobilky by mělo být) je alarmující, že (byť podružně) silněji vnímáme produkci koree. Nejvíc mne na tom mrzí, že si nemyslím, že by to japonci neuměli, ale že si myslí, že tak jak to dělají je to správné. Možná z celosvětového globálního pohledu ano, ale z našeho pohledu středu evropy...... škoda.
5. 12. 2011 17:26
Re: EUROCIVIC
Jen pro info, C4 zůstala kde? Není snad hodna byť pohledu pravého eurodrzka?
5. 12. 2011 17:32
Re: EUROCIVIC
Pod kompaktní elitou (zde v rovině mixu - elita designu, jízdy a...VWšeho) je klasický euromainstream - dnes Astra, ale i Bravo, zde bys jistě našel i C4, na ně pak dále navazují cee´d a i30.
Avatar - Ronault.
5. 12. 2011 18:00
Re: EUROCIVIC
Musím tak nějak souhlasit..
Na testu mě ale pobavila věta, kde redaktor hodnotí řízení jako skoro tak dobré jako ve Focusu, někde na úrovni Meganu.
To musela být pro některé Hondaře pěkná pecka mezi oči, když slyšeli, že nový japonský BMW má řízení jako nějaký houpavý a neříditelný frantík >:D

Jinak, píšeš že C4 řadíš dle tvého žebříčku níže než 308, s tím moc nesouhlasím, jsou si dost podobné, až moc. Ale počítám, že další patrně 309 svou sestru C4 dosti převálcuje.
5. 12. 2011 18:07
Re: EUROCIVIC
:-) Je to dokonalý debakl. Ta C4 ztrací designem, jednak konkurenčně, jednak ji zadupává rodná DSestra. 308 (po faceliftu) zásadně ožil, zajiskřil.
6. 12. 2011 09:21
Re: EUROCIVIC
Vy pane o designu nemáte ani zdání. Pište raději o tom, čemu snad i rozumíte.
Avatar - miromen
5. 12. 2011 18:59
Re: EUROCIVIC
308 po FL zaslouži palac nahoru. Tohle se Peugeotu opravdu povedlo. K tomu podle mě jeden z nejhezčich interieru třidy a jako celek je to určitě nejhezči min. francouz.
Avatar - Ronault.
5. 12. 2011 19:24
Re: EUROCIVIC
Já nějak s odstupem času oceňuju právě předfaceliftovou verzi, čelně to není ono, ale boční pohled a šikmý se mi líbí více jak teď po faceliftu.
Jo interiér je perfektní, ale to vysvětluj panovi Vaverkovi pod testem 308, který tvrdí, že jeho tvary jsou zastaralé ;-)
Avatar - miromen
5. 12. 2011 21:30
Re: EUROCIVIC
No ja hodnotim FL verzy jako celek hodně povedeny. U před FL verze byl pravě tebou zminěny předek pro mě docela nepovedeny a FL to vydařeně napravil. Ten test od p. Veverky jsem četl a určitě nesouhlasim. Podle mě interier 308 i dnes pusoby hodnotně a na dnešni poměry stale svěže. Kdo to vidi jinak ať se jde bodnout. :-)
Avatar - iudex
6. 12. 2011 09:11
Re: EUROCIVIC
No nie je každý deň nedeľa a i pán redaktor sa utne. Ale jeho Jaguary sú vzorom moderny. >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
6. 12. 2011 10:19
Re: EUROCIVIC
vzhledem k tomu, že řízení je již od 5. generace Civicu tradičně mizerné, a třeba elektrický posilovač v 7.generaci je snad to nejhorší, co jsem kdy zažil, tak to je pro hondaře (ty uvědomělé a nefanatické) skutečně pecka - v pozitivním slova smyslu.
Avatar - TeeJay
5. 12. 2011 19:10
Re: EUROCIVIC
GTI, jsi bystrý kluk a určitě umíš číst mezi řádky. Tak neříkej, žes to tam nenašel. Honda pochopila, že suši a rybí polévka není ideální menu pro Evropu, tak udělala svíčkovou se šesti.

Interiér, jdoucí po krku Audi, ovladatelnost BMW 1, jízdní komfort Focusu, odhlučnění Mercedesu A a jízdní vlastnosti Golfu GTI. Civic zaútočil na Evropu jejími vlastními zbraněmi a takřka z nuly tu dost možná máme nejlepší turbodieselový kompakt. Na tohle asi currywurst s kečupem stačit nebude. ;-)

Benziňáky si teď dávají "voraz", ale proč to brát jako projev slabosti. Aby ses mohl pořádně nedechnout, musíš nejdříve důkladně vydechnout, co si pamatuji z Tai-chi. :-)
5. 12. 2011 19:38
Re: EUROCIVIC
Jay, dnes to tu neudržíš. Já oceňuji tvé klubové nadšení, chápu je a věřím, že to myslíš i upřímně. Realita ovšem byla, jak vidíme, je, a mohu ti už dnes napsat, že i bude vždy a výhradně jiná, totiž prospěšná výhradně AUDI A3, BMW1 a samozřejmě MB-A. Ale zanechme klubových snů, ono by přece bylo výborné, kdyby tu ten civic plnil roli jakéhosi mainstreamového kompaktního letadla. No, tak tuhle filosofii možná zatím neopustil váš klub, Honda ovšem již ano.

Civic neútočí, je to zcela průměrný model. Dejte v klubu dohromady nějakou lepší story.

P.S. Kabiny AUDI... >:D to ti hodně ulétlo... ;-)
5. 12. 2011 19:53
Re: EUROCIVIC
Mozna cteme jiny clanek...
5. 12. 2011 20:04
Re: EUROCIVIC
Ještě mi napiš, že jste s Jayem registrovaní a budu tu muset snad nakonec toho civika rehabilitovát já... ;-)
Avatar - TeeJay
5. 12. 2011 22:53
Re: EUROCIVIC
Myslím, že Honda potřebuje, aby si právě tohle evropská konkurence myslela. Není totiž nad moment překvapení. ;-)
6. 12. 2011 09:58
Re: EUROCIVIC
Jsem si jisty, ze EU konkurence je z Hondi ofenzivy v soku.
5. 12. 2011 21:26
Re: EUROCIVIC
Jenže svíčkovou, kde je nedovařené, tuhé hovězí, okoralé knedlíky, prošlá smetana a místo brusinek brusinkový kompot.
Nejlepší turbodieslový kompakt by byla lichotka pro ten Golf. Takhle Honda jen ukazuje, jak kašle na budovanou pověst a image výrobce špičkových benzínů. Rezignace na výraznou markantu značky.
Avatar - TeeJay
5. 12. 2011 22:44
Re: EUROCIVIC
Ale no tak, ty jízdní dojmy říkají něco drobet jiného. Chápu tu revoltu jako stesk po starých časech, ale svět se prostě vyvíjí. Teď mám skoro pocit, jako by bylo špatné, že Honda postavila špičkový naftový kompakt, protože taková auta má přece dělat VW. Připomíná mi to vřískání děcka na pískovišti, že nechce modrou bábovičku autíčko, ale vrstevníkovu žlutou mašinku, protože ji viděl v Animáčku.

Navíc tohle není konec benzinových Hond, jen vývoj nové techniky nesedl ideálně do modelového cyklu civicu a Honda teď prioritně se stávající technikou řeší to, co ji tíží nejvíce - průměr 130 g CO2.
6. 12. 2011 00:15
Re: EUROCIVIC
Honda prave vyhlasila cil mit ve vsech kategoriich nejefektivnejsi (tj. nejuspornejsi) motor. Myslim, ze zdejsi diskutujici jsou povetsinou sto let za opicemi a nevsimli si, ze doba prebytecnych kW a Nm uz skoncila. Dnes svet zajima hlavne ucinnost a emise.

TOKYO, Japan, November 30, 2011 - Honda Motor Co., Ltd. today announced the outline for a revolutionary next-generation technology for automobiles called "Earth Dreams Technology."
6. 12. 2011 09:57
Re: EUROCIVIC
Zdejsi diskutujici si predevsim vsimli, ze zatimco EU vyrobci + Korea davaji do aut zoufale neucinne 1,6 (1.4, 1.8 ) diesely, tak Honda aby dostala svemu slibu, dava do kompaktu 2.2 litrovy (megaucinny a super usporny, samozrejme) reaktor za cenu, ktera hvezd se dotyka.
Avatar - TeeJay
6. 12. 2011 11:16
Re: EUROCIVIC
Ano, máš pravdu, 2.2 i-DTEC je opravdu se spotřebou 4,4 l extrémně účinný, jsem zvědavý, jak se předvede 1.6 i-DTEC. :-) :yes:
6. 12. 2011 18:07
Re: EUROCIVIC
to jste zas chytří, jeden jak druhej. A bacha, jak si někdo dovolí mít jiný názor. To, že 2,2i CDTI jede jak z praku je fakt, který diskuzní pisálkové znát nemohou. Hlavně to není 1,6 nafta z jistého důvodu. Japonci stále chtějí, aby to i něco vydrželo.
A když GTI napíše, že Civic je zcela průměrný, nemá zcela pravdu, průměrný jak v čem!. (pochopitelně opět jen píše dojmy přejaté ze čtění na webu). Zkus si prohlídnout interiér Civicu důkladně, kvalita, detaily a pečlivost. To jsou věci, které oceníš až časem a po 150tkm, ne po 10minutách v salónu :-) postav proti sobě Golfa a Civica po 200tkm. Interiér je opotřebený jen v Golfu. To nemluvím o pravděpodobnosti poruchy, kde jsi za 200tkm v Civicu byl v servisu x krát méně, než s královským Golfem. Golf určitě je dobré auto, ve všem je průměrný, což ve výsledku je fajn. Přesto majitel Civica bude minimálně stejně spokojený.
Avatar - white label
6. 12. 2011 20:27
Re: EUROCIVIC
Aha, takže (podle tebe) obecně platí, že interiér je po 200tkm opotřebený jen v Golfu, ale v Civicu nikoli! >:D
Tak teď tu o červené Karkulce, ale hlavně , že začínáš: "to jste zas chytří, jeden jak druhej." >:-[]
7. 12. 2011 15:37
Re: EUROCIVIC
tys to nepochopil a celkem rád se tady hádáš co :-) Podívej se na tlačítko ovládání oken, madla na dveřích a jejich loketní opěrky nebo třeba na volant, jak je ošahanej v Golfu. Vypadá už po cca 100tkm jinak než na začátku. Civic má právě v takových detailech lepší materiály, které tě potěší, resp. ti zpříjemní život, že auto dlouho vypadá "neojeté". A není to jen otázka kvality interiéru, janponci, resp. Honda prostě staví velmi dobrá auta. Pokud myslíš, že ne, tak ani neodepisuj, neshodneme se. Pokud by byla všechna auta takhle zcela průměrná, mohli bysme si všichni pískat...
Avatar - Ham.
6. 12. 2011 22:55
Re: EUROCIVIC
No extrémně účinný je na papíře, což ostatně každý nový motor. V reálu je to průměr.
[odkaz]

[odkaz]
No a na nižší kubatury už se nechytá:
[odkaz]
Avatar - saldy
5. 12. 2011 17:43
AJAJ
To jsem se v minulé diskuzi s tim benálem pěkně utnul. No nic, je to tedy jasné, nemůže být všechno hned, protentokrát si nechejte zabalit tuhle východní krasavici v dýzlu, a budete králem C třídy, o tom snad není pochyb. Ten 40t příplatek snad nikoho v tomto případě nemůže rozhodit.
:yes:
Rozbalit vlákno
0
5. 12. 2011 18:45
kráska menom civic
Nech sa o novej Honde Civic vraví čokoľvek, mne je nadmieru sympatická. Príťažlivý športový dizajn oku lahodiaci najmä v červenej farbe, ultramoderný kokpit, neuveriteľná veľkosť kufru, prijateľná cena. Dosť na to, aby tieto prednosti presvedčili nejedného záujemcu o auto do mesta a okresné vzdialenosti. Neskromne dodám, že paradoxne práve základná motorizácia 1, 4 môže predstavovať dôstojného konkurenta vw Golf o objemu 1,2 nižšej výkonnosti. Preto by som bol rád keby redakcia otestovala aj túto variantu akonahle to bude aktuálne. Nesmierne by ma však potešilo priame porovnanie noviniek z radu zástupcov aut nižšej strednej triedy v rôznych súťažnych disciplínach.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
6. 12. 2011 09:16
Re: kráska menom civic
Akokoľvek som priaznivcom moderných atmosfér, tu napriek nominálnemu výkonu bude Civic ťahať za kratší koniec. 73 kW je na papieri pekných, ale pri zohľadnení výkonovej a hlavne momentovej krivky je jasné, že pri normálnej jazde (do 4000 rpm) to bude "slabé na pľúca" a pri vytáčaní hlučné a neúsporné. TSI so svojím užívateľsky príjemným nízkootáčkovým turbocharakterom bude víťaziť napriek papierovo značnému výkonovému deficitu.
5. 12. 2011 20:42
Hodnocení 1.8 i-VTEC ...
... jako bych četl o mojí 6G 1,5i-Vtec >:D TO SEDÍ: Mnohem horší bylo, že dlouhé zpřevodování dostal i benzinový motor bez točivého momentu a Civic je s ním prostě pomalý. Odstupňování jednotlivých kvaltů je už od trojky tak dlouhé, že po přeřazení hatchback citelně poleví v akceleraci a v nízkých a středních otáčkách se rozbíhá opravdu pozvolna.

Jedinej rozdíl je v tom že ten můj je nehorázně těžce zpřevodovanej už od jedničky >:D ale stejně ho mám rád ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
2
5. 12. 2011 20:56
Re: Hodnocení 1.8 i-VTEC ...
Tak to delej jako ja -- kdyz pospicham, jedu na dvojku.
6. 12. 2011 02:15
Re: Hodnocení 1.8 i-VTEC ...
Já bych si počkal na osobní svezení a až pak bych hodnotil, i když dojmy testéra leccos naznačily. Jinak s těmi motory je to přesně tak. Mám 1.4 cca. do 3.000 ot/min. se nic moc neděje a potom auto začne táhnout a zrychlovat do 5.000 ot/min, a to podotýkám, že je to Civic v automatu. V nízkých otáčkách tyhle motory prostě nejedou. Jinak, rád ho mám samozřejmě taky ;-).