Ekonomika
Diesel zůstává hodně drahý. Pokud srovnám 1.6 16V 6M 110k a 1.5dCi 6M 110k, je rozdíl propastných 60.000 Kč. I 1.4TCe je o 25.000 levnější. Renault má malé diesely hodně dobré, ale tak dobré zase ne.
Cena Meganu se za poslední rok téměř nemění. Megane Generation s 1,5 dCi stál 299 000 kč i loni tou dobou, tak o čem je proboha tento článek? To má být novinka nebo se redakce snaží udělat z komára velblouda?
Taky mám ten pocit. Kde redakce vzala informaci o tom, že cena je o 10 k nižší!? Mám doma ceník vyhotovený 9.11. 2011 a cena je stejná, jako to co mají v článku. Nějaké divné PR...!?
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
😉 Megan je levnější než Ceed. Není to provokace? >😒] >😒] >😒]
Jako uživatel tohoto francouzského vozítka musím bohužel konstatovat, že se 3. generace proti 2. generaci trochu nepovedla. Zásadní nedostatky jsou (v porovnání s Megane II)😒br />
- tvrdý podvozek
- u 1.5 dCi díky FAP vyšší reálná spotřeba cca o 1 litr (4.4l je z říše snů aneb papír snese všechno)
- méně odkládacích přihrádek
- mizerný výhled, hlavně dozadu
- méně místa pro pravé koleno
- línější motor
- hůře využitelný zav. prostor
Prostě ta nižší cena je na první i druhý pohled vidět i cítit a sériový tempomat to nevynahradí. Proti konkurenci nabízí Megane pořád velkou užitnou hodnotu za malý peníz, ale osobně bych i dnes dal přednost II. generaci.
- u 1.5 dCi díky FAP vyšší reálná spotřeba cca o 1 litr (4.4l je z říše snů aneb papír snese všechno)
- méně odkládacích přihrádek
- mizerný výhled, hlavně dozadu
- méně místa pro pravé koleno
- línější motor
- hůře využitelný zav. prostor
Prostě ta nižší cena je na první i druhý pohled vidět i cítit a sériový tempomat to nevynahradí. Proti konkurenci nabízí Megane pořád velkou užitnou hodnotu za malý peníz, ale osobně bych i dnes dal přednost II. generaci.
Řekl bych, že ty "nedostatky" nijak s cenou nesouvisí. Šetření vidět je. Jde ale často o šetření zákazníka. Pokud někdo koupí základ, tak levně vypadá. Lepší se je podívat, co dostanu např. za 400 000,- a porovnat to s konkurencí. Vybrat si např. základ a pak to porovnávat z dražší konkurencí je mimo.
A ty čekáš, že každý údaj výrobce o spotřebě je pravdivý? >😁 >😁 >😁 Jeden z MACZ jezdí s Meganem 1,5 dCi v silnější verzi v kombíku v průměru za 5 l/100 km, měřeno a zaznamenáno ve spritmonitoru a to mi na takové auto a takový výkon příjde jako vynikající spotřeba.
Že je Megane tvrdší? To je bohužel skoro vše, novináři pak kritizují, že se auto houpe, nedá se řídit a kdesi cosi, pak tady máme tvrdá i francouzská auta a naopak němci měknou... jo, co lidi chtějí, to jim výrobci dávají.
Že je Megane tvrdší? To je bohužel skoro vše, novináři pak kritizují, že se auto houpe, nedá se řídit a kdesi cosi, pak tady máme tvrdá i francouzská auta a naopak němci měknou... jo, co lidi chtějí, to jim výrobci dávají.
Minulá generace měla u 1.5 dCi udávanou spotřebu 4.9l a neměl jsem žádný problém se pohybovat při předpisových rychlostech ještě lehce pod touto hodnotou.
Se současným modelem se stejným motorem je to nemožné a reálná pruměrná spotřeba při stejném stylu jízdy je nad 5.5l.
Může mi někdo vysvětlit, jak může auto s větší spotřebou vykazovat menší emise?
Se současným modelem se stejným motorem je to nemožné a reálná pruměrná spotřeba při stejném stylu jízdy je nad 5.5l.
Může mi někdo vysvětlit, jak může auto s větší spotřebou vykazovat menší emise?
Problém hledej v metodách měření. 😉 A taky ve hmotnosti, která přecejen porostla, FAP je všude, bohužel s tím nic Renault nenadělá. A jak může mít menší emise? K čemu je asi ten FAP?
FAP je uz povinny a vzdy logicky znamena zvysenie spotreby, takze to nie je chyba Renaultu. Tvrdsi podvozok - v kazdej recenzii na F auto v minulosti bolo v slabych strankach, ze ma hupavy podvozok. Dnes ked Peugeot aj Renault pritvrdili, novinari priznavaju, ze su aj ludia, ktorym to tak vyhovovalo a pre beznu premavku je to vyuzitelnejsi benefit nez podvozok od Fordu.
>😒] :yes:
Tak zrovna s tvým nickem se vůbec nedivím, že oceňuješ filosofii jízdy "na vlnách"..., jedno z mála aut na jehož palubě se dá (poměrně snadno) chytnout mořská nemoc... 8-s >😒]
Kup si Kinedryl. Nejlepší asi byl podvozek Š-120? Jistě znáš ten vtip, jako Čech na dovolence vylezl ze své stodvacítky, zamkl postupně všechny dveře, volant, zkontroloval okna, kapoty a když odešel, přihlížející maník se opřel o auto a divil se, že ten turista snad zamkl i pružení. Lepší houpání jako vytřásání. Jednou na to taky přijdeš.
A tobě na to ten "Kinedryl" zabírá? Jednou možná přijdeš na to, že zlatá střední cesta bývá ta správná. Argumentovat na extrém opačným "extrémem" je trochu mimo. Pokud bych si měl vybrat mezi těmito "póly", beru určitě raději tu 120ku, a jestli někdy přijdeš na to proč, je mi vcelku jedno...
Představa, že to co se víc houpe, musí být zakonitě celkově pohodlnější je poměrně jednoduchá..., co má za úkol kvalitní (sofistikovaný) podvozek s kvalitními tlumiči? Aby se auto neustále houpalo, nebo naopak houpalo pokud možno minimálně? 😉
Představa, že to co se víc houpe, musí být zakonitě celkově pohodlnější je poměrně jednoduchá..., co má za úkol kvalitní (sofistikovaný) podvozek s kvalitními tlumiči? Aby se auto neustále houpalo, nebo naopak houpalo pokud možno minimálně? 😉
Zlevňujte pokud možno ještě víc, ať musí i konkurence.
A já pak jako zákazník dostanu stejnou káru za míň peněz. :yes:
A já pak jako zákazník dostanu stejnou káru za míň peněz. :yes:
Naproti tomu milion vyrobených aut v průměrné hodnotě 250.000 = 250 miliard Kč (což zhruba odpovídá obratu automobilky). Mzdy vlastních zaměstnanců tedy tvoří nějakých 6 procent obratu... to není málo, ale není to ani zase tak moc.
Tak či tak.. můj příspěvek byl jen rozvinutím myšlenky, jaký vliv mají mzdy zaměstnanců Škody na náklady Octavie.
2. Socialne, zdravotné, DPH a podobne...v kazdom state su iné...
3. ODBORY! Je jasne,ze odbory na zapade maju omnoho vacsiu silu ako tie naše!
určite to ma vplyv na náklady...nie ale na celkovu cenu auta...lebos a predava znacka a je jedno kde bolo vyrobene...teda VW Golf moze byt vyrobeny ci na SVK alebo v nemecku...cena bude rovnaka.
a ktovie co ešte vsetko.
- z ČR je všude blízko, což je výhoda jak pro subdodávky dílů z Evropy, tak pro dodání vyrobených aut do Evropy
- v rámci možností tu funguje infrastruktura i státní správa
- náklady jsou nižší než v Německu... ano, to samozřejmě je důležitý argument, ale jeho význam se dost přeceňuje.
Pokud může automobilka ušetřit 1% nákladů přesunem výroby do levnější země, tak to samozřejmě udělá... ale jen za předpokladu, že neztratí mnohem víc na některém z dalších faktorů.
Mimochodem, DPH zase tak velký vliv nemá... pokud auto na některém trhu prodáváš, stejně někdo to DPH zaplatí. Jestli to bude výrobce nebo dealer je celkem jedno. Mnohem větší vliv má míra zdanění zisků apod.
Šetření jde napříč automobilových světem viz Ford Focus a jeho kufr - zadní strana sedaček bez polstrování, Renault - kapitola sama pro sebe viz. Fluence, Škoda...plech na přístrojovce etc.
Něco za něco.
Co se týče užití vysokopevnostní oceli, tak třeba Mazda jde opačnou cestou a vysokopevnostní ocel používá hojně. Sice je to dražší, ale má to vliv na hmotnost auta a hlavně tuhost karoserie. Jde o to, kam která automobilka směřuje. A ani jedno není špatně.
Kontrolu jsem myslel výrobní, při a po montáži. Tam se dá také hodně ušetřit.
Mimochodem, kde že to ta Mazda s tím šetřením přehání ??? Na čem šetří ??? Podle mě hlavně na marketingu, což s kvalitou asi mít nic společného nebude. Nebo že by ano ?
Zkusím to ještě jednou jako ve škole 😄 : Budeš vyrábět lízátko1 s výrobní cenou 5 Kč a lízátko2 s výrobní cenou 10 Kč. Nic ti nebude bránit prodávat lízátko1 za 20Kč a lízátko2 za 15, pokud ti to trh dovolí a pořád vyděláš. Pak to ale budeš prodávat jinde, kde bude poptávka jiná a lidi budou chtít převážně levná lízátka. Co uděláš? Zlevníš lízátko1 na 8 Kč a lidi ti to koupí. Ale u lízátka2 to udělat nemůžeš, protože bys prodělal. A tak ho dáš za 11. Sice prodáš málo, ale lepší jak drátem do oka 😄 😄 Holt na některém trhu se vyplatí prodávat levná lízátka.
Chápeš už, co je to omezení zdola???
Šetřit se dá na výběhovém motoru, který mimochodem je vždy jako základní motorizace lepší, protože je dostatečně vyzkoušený. Tohle je jedna z úspor, kterým fandím. Šetřit se dá i na vývoji ( ten je kolikrát nejdražší ). Dopodrobna to nechci rozebírat, to by bylo na skripta 😄 .
Nákladovou cenu z prodejní ceny nezjistím, to určitě ne. Ale jisté závěry se daj dělat. A to rozhodně nemám nic proti Renaultu ( RSovej Megane je jedno z nejlepších aut, který jsem vyzkoušel).
Já jsem prostě toho názoru, že automobilky nepotřebujou vyrábět tzv "držáky", protože je potřeba auta víc "otáčet". Když bude auto levnější, budu na něj dřív mít a vyměním to auto dřív. Navíc ojetin ubyde, protože bude méně lidí ochotných koupit 7 let staré auto, protože nebude již spolehlivé a nové bude za babku. Jsou to spojité nádoby.
Mimochodem - proč by prodávali Megana pod nákladovou cenu? Nikdo nechce prodělávat.
>😒]
U nás za komárů taky každý rozuměl slovenštině, když byly v TV ty slovenské pondělky.
Z diskuzí mám informace, že to je bolest všech trojek z 2003, pak je to prý lepší. U RX-8 fakt nevím, ale možné to je.
Jo a ještě jsem zapomněl na reklamu - což je taková věc, která vám může hodně pomoci i hodně uškodit...