Citigo není konkurent pro Twingo. Twingo je stylovka, Citigo spotřebák. Jo, konkurence je Picanto a i10, kolínská trojčata taky.
Udělat Twingo jako 5 dv by byla totální pitomost, to snad ne.
... ve fialové a zelenkavé barvě, musím říct, že mě FL Twingo překvapilo. Jak se mi moc nepozdávalo na fotkách (i jsem to tady komentoval), tak v reálu vypadá výrazně lépe. Obvzlášť předek je v reálu o dost lepší ;-)
Základní Access měl uváděnou spotřebu o něco nižší i v té předchozí verzi Twinga. Motor je to jistě stejný, těch pár deci ve městě ušetří chybějící posilovač, klima a možná i o nějaká ta kila lehčí výbava.
Podle všeho není ta verze se 76 kW TCe zatím dostupná nikde, a tak já pořád neztrácím naději, že časem půjde koupit i u nás. Pokud by byl příplatek za tento motor stejný jako u Clia, tj. 20000, tak by to ve výbavě Dynamique stálo nějakých 225000, tím pádem by to bylo s obrovským odstupem auto s nejlepším zrychlením za lidovou cenu.
A chceš tvrdit, že Škoda není úspěšná? Každý rok trhá rekordy, letos podle předpokladů vyrobí přes 900 tis vozů. Minulý rok to bylo 762 600 ks, v roce 2009 zase 684 200.
Zdá se ti to jako neúspěch? Zdá se ti, že škoda nedosahuje kvalit své konkurence? ;-)
Ale tady nejde o nějakou pochybnou konkurenceschopnost, ale o výsledné prodeje.
Pětistovce opravdu CitiGo, potažmo celá NSF, konkurovat nebude, už jen proto, že pětistovka má zakladní cenu o téměř 100 tis vyšší.
Káčko je kapitola sama pro sebe, to má problémy s vlastní Fiestou, proti které se nedokázalo dostatečně diverzifikovat, jak z hlediska designu tak i ceny.
Jako potenciálního konkurenta zatím vnímám pouze Twingo, ale to zamrzne na 3d variantě a NFS bude k dostání i s pěti dveřma. Což bude opět podstatná výhoda.
Další konkurent, kterého si nezmínil a stojí zato, je Picanto.
Zda se mi to nejake zmatene. Myslel jsem, ze nizsi spotreba jde na vrub casovani ventilu. Cituji:
"Jediný motor bude nabízen ve dvou mírně odlišných verzích, které ale mají identické téměř všechny udávané parametry. Rozdíl spočívá v zavedení variabilního časování ventilů, které umožnilo snížit kombinovanou spotřebu na 4,5 l/100 km."
Motor s promennym casovanim ventilu je rozhodne jiny motor, za mirne odlisnou verzi bych to nikdy neoznacil. Ale autor clanku treba ano. Nicmene zustava nejasne, ktera verze je tedy tim jedinym motorem, ktery se tu bude prodavat.
Když jsem se podíval do ceníku a konfigurátoru Twinga, tak žádná zmínka o připlácení za úsporný motor nikde není. Vypadá to, že základní verze Access má spotřebu 4,5 l/100 km a Trend a Dynamic mají tu vyšší, tedy 5,1 l/100km. Tak nevím.
Jen jediná motorizace pro český trh :-( Tak to je velké zklamání, převeliké :-( Je pravda, že 90% by stejně kupovala 1,2 16V 55 kW, ale ta možnost volby třeba 1,2 TCe nebo dCi by nebyla k zahození 8-s Opět doplácíme na levné auta, ale s omezenou nabídkou. Je to podobné jako Megane... taky pro ČR nejsou dostupné všechny motorizace pro 5HB ;-\
Těch superlativů zase tolik není. Nemaluj si to na růžovo.
Jediné plus je válec navíc což má za následek o něco lepší kulturu chodu. Zbytek jsou výhody sporadické až směšné. ;-)
ponukane s jedinym motorom a aj ten je 1000 krat lepsi ako motor v Upe nehvoriac o tom ze ma aj lepsiu kulturu chodu a krajsi zvuk, vyssi kroutak a dalsie superlativa ....
Jde vidět, že Renault opravdu zapracoval a dotáhl opět Twingo na vrchol ve třídě malých aut. Zdokonalil už tak dobré auto a navíc si teď zákazník může svoje auto značně individualizovat, může si vybrat zdarma, jaký chce odstín krytů kol, připlatit si za pěkná litá kola, spojler, polepy, zkrátka odlišit se od ostatních. To nenabízí každá automobilka v této třídě. Pokud někdo vyloženě nechce pětidvéřový vůz, tak Twingo musí být vážný kandidát.
Jenom je škoda, že se asi nebude u nás prodávat motor 1,2 Tce, je to takové Twingo Renault sport junior. :-)