Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Auto roku 2012 na Slovensku: Triumf pro Kiu Rio, Hyundai i40 druhý

Oficiální slovenskou anketu o Auto roku letos ovládly korejské vozy před britsko-německým SUV.
Zpět na článek
13. 12. 2011 08:25
13. 12. 2011 08:54
13. 12. 2011 09:10
13. 12. 2011 09:49
13. 12. 2011 10:37
13. 12. 2011 08:38
13. 12. 2011 17:59
13. 12. 2011 18:17
13. 12. 2011 19:08
13. 12. 2011 08:57
13. 12. 2011 09:08
13. 12. 2011 10:01
13. 12. 2011 10:42
13. 12. 2011 09:22
13. 12. 2011 09:48
13. 12. 2011 09:51
13. 12. 2011 18:39
13. 12. 2011 10:12
13. 12. 2011 10:20
13. 12. 2011 11:01
13. 12. 2011 13:04
13. 12. 2011 13:21
13. 12. 2011 11:02
13. 12. 2011 11:05
13. 12. 2011 11:33
13. 12. 2011 22:24
13. 12. 2011 10:20
13. 12. 2011 10:49
13. 12. 2011 11:21
13. 12. 2011 16:11
13. 12. 2011 13:24
13. 12. 2011 16:09
13. 12. 2011 22:50
14. 12. 2011 07:30
14. 12. 2011 08:33
13. 12. 2011 08:25
dobrá volba
Alespoň někdo není zdegenerovaný a zatížený na VW a všechny jeho klony.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2011 08:46
Re: dobrá volba
tak tak svata pravda

o to je to vitazstvo krajsie ze pred rokom vyhrala sportage a teraz rio :yes:

kia slape paradne, na dalsi rok by mohol vyhrat ceed >:D aby bola este vacsia sranda

myslim ze motoristi uz zistili a aj novinari ze casy sa zmenili ;-) a kvalitne dobre auto dnes dokaze vyrobit aj niekto iny ako nemec. len niektori na fore budu stale robit ramena na inych a kydat na koreu, s tym nic nenarobis,
13. 12. 2011 08:54
Re: dobrá volba
Koho tím zdegenerovaným myslíš? Pokud se chceš řídit jen podle Auta roku a píšeš o ČR, tak za osmnáct ročníků získala titul roku Škoda 4x, VW 1x a Audi 1x. Jinak 3x měla titul Mazda, 2x Ford, Opel a Alfa Romeo, 1x Renault, Peugeot a Kia.
13. 12. 2011 09:10
Re: dobrá volba
Škoda nemohla 18 krát vyhrát, protože ne vždy byla novinka. Spočítals taky, kolikrát je zástupce VW na druhém a třetím místě?
13. 12. 2011 09:49
Re: dobrá volba
Tak podle dostupných informací v roce 2007 byl druhý Roomster, v roce 2009 Scirocco a to je vše. Nepsal si jen o Škodě, ale koncernu VW a tudíž těch nových modelů bylo víc a přeci nejsou vždy první, ani druzí, ani třetí etc.
13. 12. 2011 10:37
Re: dobrá volba
Jestli - když mluvíme o degeneraci - není jejím typičtějším projevem ona nenávist vůči skutečně domácí škodovce a potažmo VW. Nemám nic proti korejským vozům, Sportage, Rio a Venga se mi vyloženě líbí, u Hyundaie mi vadí, jak se snaží ještě v křivkách trumfnout Ford a ten mi aktuálním designem taky vadí, ale jásat tady nad tím, že koncern nebo škodovka "vyjímečně" nevyhráli je spíš ukázka ublíženeckého čecháčkovství (a jeho slovenské obdoby)......
Avatar - Ronault.
13. 12. 2011 18:23
Re: dobrá volba
No jo, češi jsou zdegenerovaní Škodovkou a Slovákům sotva postaví jednu továrnu na Hyundai, tak jsou zdegenerovaní na ně... viď? ;-)
13. 12. 2011 20:00
Re: dobrá volba
Zvláštní, v Bratislavě se produkují Volkswageny, Škody, Seaty, Audi i Porsche, a žádná degenerace není patrná. Z PSA vycházejí čistokrevní frantíci - taky bez následků. Jak mohlo dojít ke korejské nemoci?
Avatar - Ronault.
13. 12. 2011 22:20
Re: dobrá volba
SlovaKIA? ;-) Nemyslím si, že je to nějaká vyložená degenerace, ale náklonnost a pociťování pout k Hyundai a Kia je na SK (ale i u nás) poslední dobou až moc silné, ačkoliv to nedává vůbec smysl.
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2011 08:38
som poteseny
;-) :yes:

co na to povedat, paradaaa
Rozbalit vlákno
5
13. 12. 2011 17:59
Re: som poteseny
No, počkáme si na prodeje, až lidi zjistí co jsou to za klunkry tak vystřízliví.... Vyrábím tyhle auta tak vím co říkám.
13. 12. 2011 18:17
Re: som poteseny
To máš tedy do práce přes půl planety >:D
13. 12. 2011 19:08
Re: som poteseny
Samozřejmě že ne přímo tohle ale je to všechno stejný křáp....
Avatar - Ronault.
13. 12. 2011 18:25
Re: som poteseny
Ono možná kdybys pracovaj jinde, tak bys měl pohled na věc úplně stejný. Bratranec kdysi dělničil v TPCA v Kolíně a taky prohlašoval, stejně jako ty, že by tohle nikdy nechtěl ;-)
13. 12. 2011 20:01
Re: som poteseny
To bude tvrdit každý o té "své" fabrice, kde pracuje.
13. 12. 2011 08:43
Rio + i40 = další úspěšná jihokorejská smršť!
A je to zase tu! Další úspěch! >:D V posledním čísle Autotipu ve srovnávacím testu taky vyhrála Kia Rio! Něco na těch současných jihokorejských zázracích bude, dámy a pánové! ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2011 08:47
Re: Rio + i40 = další úspěšná jihokorejská smršť!
o rok u mame i30 a ceeda, smrst nekonci ;-)

sranda zacina
13. 12. 2011 08:51
Re: Rio + i40 = další úspěšná jihokorejská smršť!
>:D presne! Jinak další úspěchy u nás: v listopadu i30 nejprodávanější z dovozní; a pak i20 u nás třetí v prodejích - se jí povedl husarský kousek, její nárůst činí 239,2 %! :yes:
Avatar - kari.laz
13. 12. 2011 08:54
Upřímnou soustrast
Soucítím ve vašem utrpení s vámi.

PS: incest s toperem mají předčasné Vánoce
Rozbalit vlákno
13
13. 12. 2011 08:57
Re: Upřímnou soustrast
>:D no POZOR - ono to nejsou jen jakési předčasné vánoce na pár dní, ale vánoce na celý rok! TO JE AUTO ROKU!!! >:D >:-[]
13. 12. 2011 09:03
Re: Upřímnou soustrast
Když už chceš slavit, počkej si na Auto roku v ČR (předpokládám, že jsi čech, moravan nebo slezan) a nejlépe na COTY 2012.
Avatar - 4hill
13. 12. 2011 09:32
Re: Upřímnou soustrast
Naštěstí ti rozumní vědí že tahle anketa má pramálo společného s kvalitou či hodnotou vozu..Těm ostatním budiž dopřán pocit úspěchu.Já osobně značku měnit nehodlám. :-)
13. 12. 2011 10:09
Re: Upřímnou soustrast
Jistě - toto je Auto roku... ale nesouhlasím, že to do jisté míry s kvalitou nesouvisí. Pojďme tedy ke kvalitě ale, právě u Hyundai Motor: Společnost HMMC (Hyundai Motor...) získala Národní cenu KVALITY pro rok 2011 v ČR! A dále: Značka Hyundai se umístila na 1. místě ve velkém reportu KVALITY německého magazínu AUTO BILD; předběhla tradiční vítěze předchozích let - japonské značky Toyota a Mazda!

Dejte už pokoj s tím, že se prý jedná o nějakou "nekvalitní" značku atp. Je to již trapné... >:-[]
Avatar - kari.laz
13. 12. 2011 10:20
Re: Upřímnou soustrast
[odkaz]
13. 12. 2011 10:27
Re: Upřímnou soustrast
Přesně tak! V jisté zemi toto gesto jasně znamená za JEDNA! Ano, vyhráli 1. místo ve kvalitě v ČR i Autobildu >:D ;-) Jen upravuji pro našince prst: :yes:

(Jinak - ke kvalitě a uznání 1. místa ses nepřidal???) ... >:D
Avatar - kari.laz
13. 12. 2011 10:57
Re: Upřímnou soustrast
Inceste, jestli jsi si to vyložil takto, mám pro tebe ještě jeden vzkaz.

[odkaz]
13. 12. 2011 14:59
Re: Upřímnou soustrast
Ale hezky to bliká! >:-[] Otázkou ale zůstává komu to takto hezky bliká! Myslím, že idiotismem je spíše reakce tvého typu: já psal jasné argumenty ze světa automobilismu (kvalita Hyundai motors) a ty mi na to pošleš neslušné gesto! KDO je IDIOT??? ;-) Nechť si každý závěr učiní sám... BLIK!
Avatar - kari.laz
13. 12. 2011 15:31
Re: Upřímnou soustrast
Neboj, každý už si obrázek udělal.
Avatar - 4hill
13. 12. 2011 10:52
Re: Upřímnou soustrast
Kvalitu poznáš tím že za pět až deset let budou stále dobré vozy jezdit a sloužit.V té době už bude většina Hyundaii a Kii stát pár let po bazarech za směšnou cenu.Ale jak jsem řekl..přeji vám dílčí úspěch.Až se jednou budou volit vozy desetiletí věř že tam žádnou Koreu a spol nenajdeš.Hezký den. :-)
Avatar - miromen
13. 12. 2011 10:58
Re: Upřímnou soustrast
Slovaci klesli velmi hluboko a někteři Češi se k tomu ještě hlasi tvuj. >:D
13. 12. 2011 20:02
Re: Upřímnou soustrast
Pitomečku.
Avatar - Ronault.
13. 12. 2011 18:28
Re: Upřímnou soustrast
Spíše mě překvapuje postavení i40 před 508... Ono že Rio letos přišlo na trh ve třídě, kde se toho moc neukázalo, i když si myslím, že Yaris je stejně ne-li více povedené auto než Rio, tak zrovna srovnání 508 a i40 je do očí bijící. Přemýšlím, co by bylo lepší auto, jestli 508 GT nebo i40 s 1,7 CRDi, vrchol proti vrcholu... :-O
Avatar - kari.laz
13. 12. 2011 08:57
Ruku na srdce
Marně koukám, jestli je v tabulce horší auto než i40 a žádný jsem nenašel (pominuli zástupce B segmentu) A Rio před Yarisem je asi taky omyl.
Rozbalit vlákno
6
13. 12. 2011 09:08
Re: Ruku na srdce
Naštestí si hodnotící ruku na srdce nedávali a hodnotili komplexne, pragmaticky a nezaujatě. To je to, co většina autofórařů neumí.

Ano, A6 je lepší. Když bude v prodejně zákazník požadovat malé auto (B), poradíš mu, aby si raději koupil Audi A6?
Avatar - kari.laz
13. 12. 2011 09:15
Re: Ruku na srdce
Brouku, přečti si to ještě jednou. Vím, že slzy v tvých očích při pohledu na tabulku ti nedovolí pořádně číst příspěvky na které reaguješ, ale zkus to rozdýchat a potlačit ten nával emocí. ;-)
13. 12. 2011 10:01
Re: Ruku na srdce
Reagoval jsem na "Marně koukám, jestli je v tabulce horší auto než i40", čili uznávám, že jsou tam lepší auta, ale také mnohem dražší.

Proto jsem psal, že se má hodnotit komplexně. Myslím, že to bylo celkem srozumitelné a jestli ne, tak se ti omlouvám. Příště to napíšu jednodušeji.
Avatar - kari.laz
13. 12. 2011 10:21
Re: Ruku na srdce
Tak to zkus dočíst dál, než tam co jsi napsal. Pokračuje to.... (pominuli zástupce B segmentu)
13. 12. 2011 10:42
Re: Ruku na srdce
Zase špatně. A6 vs. B segment v mém příspěvku měl pouze demonstrovat, že je nesmysl míchat auta jiných tříd.

i40 střední, A6 vyšší střední, tedy to samé, jako B vs A6. Mimochodem, Evoque bych taky nestavěl vedle i40 nebo A6.

Ty máš prostě značky, které se ti líbi a které se ti nelíbí. Nikdy neuznáš, že hyundai může být v něčem lepší, prostě ho nebereš. Je tak?
Avatar - kari.laz
13. 12. 2011 10:55
Re: Ruku na srdce
Dík, že jsi mě poučil, jak jsem psal svůj příspěvek. Ale radši už to nerozváděj, nebo se v tom utopíš ještě víc.
Avatar - strýček BOB
13. 12. 2011 09:19
Korejská smršť...
Upřednostnit rozvrzaný korejský bakelitový vozík před A6, B classe, nebo P508 to už chce notnou dávku ignorantsví :no: ;-\

Koukám, že inescent a tooper již vlhnou nadšením...
Rozbalit vlákno
9
13. 12. 2011 09:44
Re: Korejská smršť...
Jo, a co tam vubec hledaj plecky jako 508 nebo A6... jak to, ze nevyhral Rolls Royce Phantom Drophead Coupe?
Musi ti to stat asi hodne energie, aby ses i po tolika prispevcich dokazal prekonavat... bravo
Avatar - strýček BOB
13. 12. 2011 10:32
Re: Korejská smršť...
Klid, chlapče, klid. Rolls nevyhrál, neb nespíš nebyl nominován. Vždy hlasuji pro lepší a kvalitnější vůz, bez ohledu na to, co mám ve vlastní garáži. Rio nepovažuji za nejlepší vůz z dané tabulky, protože jím ani omylem není, naopak.
13. 12. 2011 10:36
Re: Korejská smršť...
Neni to anketa "absolutne nejlepsi vuz". Ale kdyz to vnimas v souvislovti s cenama, uz to zase vsechno vypada jinak.
Avatar - kari.laz
13. 12. 2011 11:00
Re: Korejská smršť...
To že to není anketa "absolutne nejlepsi vuz" jsme si všimli už z nadpisu. Ale zajímalo by mě, čím je třeba i40 na druhém místě tak dobrá ve vztahu k ceně.
13. 12. 2011 12:44
Re: Korejská smršť...
nevim, ja jsem nehlasoval.
13. 12. 2011 10:05
Re: Korejská smršť...
bakelitový vozík ,jo? Vidím, žes naposledy viděl auto naživo tak před dvaceti lety. Vyjdi ven a rozhlídni se kolem, jen teorie nestačí. Trabanty totiž už nejezdí. Mimochodem, za co jsi dostal těch 20 let natvrdo?
13. 12. 2011 10:20
Re: Korejská smršť...
Bakelit X špičková vysokopevnostní ocel! Když někdo zde pořád tapetuje o "bakelitu", natapetuji spíše argument (na bakelit), aby někdo rozuměl KVALITĚ materiálů (ještě že jsem se něco naučil na strojní průmce z - Nauky o materiálech) atp. : např. i40 vyhrála EuroCarBody Golden Award za rok 2011: "Při konstrukci karoserie bylo ve velké míře využito vysokopevnostní oceli, celá struktura používá lepší spoje a svary. Ušetřilo se tím pádem na hmotnosti, což ale zároveň znamená, že absorpce energie při nehodě je skutečně vysoká. Bezpečnost cestujících při obvyklých rychlostech je tak na špičkové úrovni. Karoserie modelu i40 je zaujala konstrukcí bezpečnostních deformačních zón, které při nehodě absorbují energii..." - Prej "bakelit" >:D >:-[]
Avatar - Ji/Ri
13. 12. 2011 12:23
Re: Korejská smršť...
Bobe, jsi klasik. Vidím to stejně. :yes: nemyslím, že jsou to bakelity, ale dokud tu bude Evropa tak z asie jen rýži :-) >:D
13. 12. 2011 14:00
Re: Korejská smršť...
Tak já ani tu ne. Raději rýži z pádské nížiny. >:-[]
Avatar - Guttalax
13. 12. 2011 09:22
Joj
;-) Pokud na Slovensku vyhraje KIA ,tak je to asi tak jako v Čechách Škoda.Je to domácí značka. Ruku na srdce ,ale Range Rover Evogue si u salaše nějak nedovedu představit >:D >:D >:D Taky se může jednat o tabulku snů. >:D >:D
Rozbalit vlákno
3
13. 12. 2011 09:48
Re: Joj
Ono, zas ani prumerny Cech, s chlupatym podpazim, pivnim brichem, a v narodnim overalu v tech kostkovanych sedo-oranzovych kalhotech a trekingovych botech, s batohem a karimatkou mi taky moc nejde ani k A6ce, nebo RR Evoque, a urcite se umistni v prvni stovce i v Cechach, tak asi nekde v systemu bude chyba, vid?
Avatar - Ronault.
13. 12. 2011 18:39
Re: Joj
A proč ti nejde k outdoorovým kalhotám nebo botám A6 nebo RR Evoque? Měl jsi je někdy na horách na sobě nebo jen plácáš?
13. 12. 2011 09:41
auto roku na slovensku
koho prosim presne zajima, jake je auto roku na slovensku? kde to vubec je? >:D
Rozbalit vlákno
9
Avatar - zdravy rozum
13. 12. 2011 09:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - kari.laz
13. 12. 2011 09:57
Re: auto roku na slovensku
Už tisknete Slovenské koruny?
13. 12. 2011 11:41
Re: auto roku na slovensku
zbytecna snaha, at rovnou tisknou forinty.
Avatar - white label
13. 12. 2011 11:49
Re: auto roku na slovensku
Myslíš první korejskou technickou školu v Evropě/Žilině?
13. 12. 2011 14:01
Re: auto roku na slovensku
Co se tam učí? Jak kopírovat? >:-[]
Avatar - kari.laz
13. 12. 2011 15:32
Re: auto roku na slovensku
Spíš jak zazdít výkon motoru.
13. 12. 2011 19:12
Re: auto roku na slovensku
a do papírů přitom napsat 80 kw na 1.4 motor a spotřebu o 2 litry nižší než v reálu.
13. 12. 2011 19:18
Re: auto roku na slovensku
...a při tom stačilo napsat cee´d :-)
13. 12. 2011 10:12
JÁNOŠÍK ROKA
Jánošík plesá, aurora se dme pýchou, ano ano, ještě je tu naděje, že se zase budeme mít jednou všichni... stejně. Vždyť jak jinak si vysvětlit, že anketu AUTO ROKU vyhraje nejmenší a nejlevnější produkt? Je vůbec okysličeným mozkem možné rozhodovat mezi danými "konkurenty?"

Vnímejme tedy, že na Slovensku je
- subkompaktem roku - RIO
- kompaktním SUV roku - EVOQUE
- vyšším středním sedanem roku - A6

Jedině takto jsem ochoten dané výsledky přijmout.

Mám-li však horní výsledky vnímat jako racionální signál mistrů volantů o tom, jak si jednotlivá auta stojí v garážovém kříži absolutně, pak se na mne nezlobte, ale tamní svět je nějaký...čudný.

BRAVO TRABANT 8-s
Rozbalit vlákno
18
Avatar - fOE
13. 12. 2011 10:20
Re: JÁNOŠÍK ROKA
toho trabanta rozved, to si rad prectu
13. 12. 2011 11:01
Re: JÁNOŠÍK ROKA
Velmi oceňuji tvůj zápal pro čtení mých příspěvků, taková upřímná diskusní otevřenost, to člověka potěší :yes:

No, ten trabant tam je přece jako dokonalá ilustrace toho, co vše je dnes možné, že je možné rozhodovat například mezi AUDI A6 a kia rio a za auto roku pak prohlásit nikoliv právě AUDI A6, nýbrž kia rio. V tom tkví přece problém těchto anket - v dokjonalém zglajchšaltování reality garáže.

Proto nahoře píši, že podle mého dnes již nazrála doba k oddělenému hlasování o oddělených skupinách aut. Nebo ty se také domníváš, že i40 je horší vůz než rio?

Je jediné možné řešení - rozdělit vozidla do známých tříd a v nich určovat pořadí. Přesně jak píši nahoře - rio vyhrálo v subkompaktech a i40 ve středním mainstreamu. Jinak je to to samé, jako kdyby se měla vybírat nejhezčí holka u vás na vsi a soutěžila tam jak krásná osmnáctiletá sousedka tak stopadesátikilová bába z chudobince... Ne tedy, že bych i40 chtěl přirovnávat k té bábě...

A k zamyšelní není samozřejmě první místo ria, nýbrž to, že i40 převálcovala P508, či že v subkompaktech to neudržel Yaris. Jak na tohle nahlížíš ty, odráží také toto umístění objektivně tyto modely?
Avatar - 4hill
13. 12. 2011 13:04
Re: JÁNOŠÍK ROKA
Souhlasím..Do ankety se vkrádá jakési sociální cítění porotců.Jinak si neumim představit že může auto které světu nepřineslo žádný pokrok v technologii či bezpečnosti zvítězit..Jde snad o to vybrat nejlepší vůz..a ne jakýsi kompromis.Jistě,není to špatný vůz..ale pouze v rámci své třídy.Je třeba rozdělit je do nějakých kategorii..alespon dle ceny vozu.Aby bylo Rio lepší než Evoque je přece nesmysl..Jo mohl bych si dovolit maximálně 508 v základu..ale dal bych ji na první místo? Ne.
13. 12. 2011 23:11
Re: JÁNOŠÍK ROKA
Souhlas!!! :yes:
Avatar - fOE
13. 12. 2011 13:04
Re: JÁNOŠÍK ROKA
Ad rozdeleni anket, neda se jinak nez souhlasit
Ad i40 vs.508 (ani v jednom jsem nejel) nemohu soudit, ale do jisteho stupne to chapu, Kia se snazi hrat na narodni notu vic nez PSA, nebo VW (tam je to pochopitelne, ten musi hrat na nemeckou notu) a tak bude Kia dost mozna nejpopularnejsi znacka napric segmentama. Ono tyto ankety maji (a i to kdo vi) vypovidajici hodnotu leda ve statech kde je automobilovy trh vyspely ALE zaroven se na nem nic primo nevyrabi.
Ad traband, diky za objasneni :-)
13. 12. 2011 13:32
Re: JÁNOŠÍK ROKA
Neviem, ci Kia je naozaj "domacou" znackou. Stale sa domnievam, ze i na Slovensku je domacou znackou stale Skoda. Ved bez toho by nemohla mat na SK tak dobre predaje (aj oproti Kia alebo Peugeot) ake v skutocnosti ma. Tuto skutocnost podtrhuje podla mna i fakt, ze Skoda je co do kupy nevyhodnejsia, co sa najviac ukazuje na Fabii, ktora nie je lepsia nez napr. Rio a navyse vypada otrasne a s horsou bezpecnostou. Kia sa snazi byt domaca znacka, viz podpora slov. narodneho fotbaloveho tymu a pod.,ale podla mna este nou nie je. To je moj nazor!
Avatar - kari.laz
13. 12. 2011 13:33
Re: JÁNOŠÍK ROKA
Bohužel takových trhů není moc. Napadá mě v tuhle chvíli například Švýcarsko. Ale kdyždý trh je něcím specifický a jediné porovnání se dá udělat pak v rámci například celé Evropy.
13. 12. 2011 10:27
Re: JÁNOŠÍK ROKA
[odkaz]

Vysledek z minulyho roku, bez vitezstvi Tiguana, Golfa, Pola, Passatu musel byt sok, vid? ;)
13. 12. 2011 11:02
Re: JÁNOŠÍK ROKA
Pro koho, pro tebe? Pokud ano, dívej se na věci aut třeba tak jako já, tedy s nadhledem.
13. 12. 2011 10:30
Re: JÁNOŠÍK ROKA
Proč vyhrál tento produkt? Tak další argument pro ty, kteří vybírají: v Auto Tipu 25/2011 srovnávací test: Kia Rio vs. Nissan Micra vs. Toyota Yaris... VYHRÁLA KIA RIO!!! Docela s přehledem a jasně... doporučuji přečíst onen test...

Kia Rio vítěz srovnávacího testu... ;-)
13. 12. 2011 11:05
Re: JÁNOŠÍK ROKA
No ale vždyť tam rio nesoutěžilo s AUDI A6. Tvůj příspěvek má právě vypovídací hodnotu jen v myšlénkové konstrukci, kterou jsem nahoře napsal, tedy rozhodovat se musí podle jednotlivých tříd, hledat absolutního podtatranského krále je nesmysl.
13. 12. 2011 11:29
Re: JÁNOŠÍK ROKA
Ano, proto píši - pro ty, kteří vybírají... upřesňuji: v podobných cenových relacích... ;-)
13. 12. 2011 18:25
Re: JÁNOŠÍK ROKA
Hledal jsem marně někde kritéria, která platí pro rozhodování porotců COTY na Slovensku, třeba by se mohli zasnažit zdejší slovenští debatéři. Našel jsem jen dost povšechně popsaná kritéria české soutěže KMN: [odkaz] . A prokřížit si to můžeme s touhle informaci: [odkaz] . (A počkat si taky na soutěž SDA). No, moc světla to nevnáší, ale je jasné, že chca nechca musí porotci hodit hrušky s jabky do jednoho pytle a jednoho králíka vytáhnout. Jestliže se opravdu uplatňuje výrazně kritérium "value for money", jasně tím pak stoupají šance lidových levných vozů někde na pomezí nižší střední - malé, kde se křivka peněženek protne se zprůměrovanými užitnými parametry "všeobecně uznávanými" pro "širokou veřejnost". Máš pravdu, bylo by férovější buď jasně vymezit kategorie (aspoň vertikálně na ose lidovka-prémie), nebo to udělat jako Wardové, kteří prostě odhlasují 10 motorů roku, ale neřeší, jestli je na prvním místě entry levelová 1,6 nebo snad přeplňovaný třílitr (třeba tady: [odkaz] ). -- Pokud jde o prosazení korejských modelů letos na Slovensku, bral bych to střízlivě tak, že prostě po řadě let vytrvalého ohlodávání hradeb veřejného mínění, využití argumentace "domácí značkou", dosazení slušných nových modelů a přesvědčivých prodejních výsledcích zákonitě přišlo přikyvování a poplácání po rameni ze strany automobilistického tisku. Zkrátka něco jako čestné uznání za snahu a píli. Tohle výsluní je časově podmíněné, za rok dva se na něm klidně může hřát třeba Dacia, pokud Renault udrží svou strategii obsazování zákopů opuštěných Korejci a zároveň budování hráze proti Číňanům. -- No, uvidíme, s čím se na nás dnes večer vytasí český KMN, že?
13. 12. 2011 18:40
Re: JÁNOŠÍK ROKA
Zdravím! To je dost, že jsi se ukázal :-) A :yes: za příspěvek.
13. 12. 2011 18:49
Re: JÁNOŠÍK ROKA
Zdarec :-) No, nemám moc času, tak trochu pauzíruju.
13. 12. 2011 22:24
Re: JÁNOŠÍK ROKA
Jasně, tomu samozřejmě rozumím.
Avatar - fOE
13. 12. 2011 10:20
Uz aby tu byl GTI
ten ma alespon talent psat. Ikdyz zahleden jen na jeden koncern resp. stat coz obsah degraduje, ale zustava aspon ta forma.
To co tu mam moznost cist za perly od kari.laz, Guttalax, strýček BOB, obcas korejska squadra to ve me evokuje Novinky.cz, resp. Sport.cz...
Uroven zadna... :no:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - kari.laz
13. 12. 2011 10:24
Re: Uz aby tu byl GTI
fOE, ty jsi jedna velká perla sám >:D co by jsme si bez tebe počali >:D
Avatar - fOE
13. 12. 2011 10:34
Re: Uz aby tu byl GTI
Az ty a tobe podobni dospejete (ne vekove, ale hlavne intelektem) muzeme se zacit bavit. Dokud se tu budes prezentovat jako chudak :no: , viz tve komenty z dnes 09:57 a z 10:20, je jakakoliv reakce na tebe stratou casu ,a i tu jsem podstoupil jen proto ze jak pravil klasik:"Nad lidskou blbostí se taky nedá zvítězit. Ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat."
Avatar - kari.laz
13. 12. 2011 11:03
Re: Uz aby tu byl GTI
fOE ty jsi úplný myslitel. Musíš se tu cítit úplně osamocený mezi náma "Chudákama"
Avatar - Ji/Ri
13. 12. 2011 12:27
Re: Uz aby tu byl GTI
Je to kádr ten kučina šikovnéj..... >:D
Avatar - Ji/Ri
13. 12. 2011 12:28
Re: Uz aby tu byl GTI
Pošleš mi svou podepsanou fotku? ....sím, sím, když jsou ty vánoce....
Avatar - miromen
13. 12. 2011 10:49
Úroveň
To je ale uroveň. A někteři dokonce i Češi se z toho raduji. 8-s
Rozbalit vlákno
0
Avatar - white label
13. 12. 2011 10:58
korejské Tatry
To nám ta Korea na Slovensku zdomácněla nějak moc rychle a s velkým náskokem... :-O 8-s
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Starfighter
13. 12. 2011 11:05
Re: korejské Tatry
Zajímavý ale je, že když jsem se před nedávnem potuloval v Malé Fatře a okolí, tak jsem H/K neviděl ani jednou.
Avatar - white label
13. 12. 2011 11:08
Re: korejské Tatry
Možná si je doma šetří na letní sezonu... ;-)
Avatar - Starfighter
13. 12. 2011 11:10
Re: korejské Tatry
Jako, že jezdí přes zimu ve VW a 105tkách? Tak to by odpovídalo >:D
Avatar - white label
13. 12. 2011 11:16
Re: korejské Tatry
Přesně tak, v zimě tam jezdí hlavně Touaregy a Phaetony 4x4...

"Predám peť rokou staré Rio s dvojročnou garancijou, značka - v zime nejazdené!" :-O
13. 12. 2011 11:16
Re: korejské Tatry
Možná nešel po silnici.
Avatar - Ronault.
13. 12. 2011 18:42
Re: korejské Tatry
Taky si říkám... no uvidíme, snad nezdomácní i tak u nás a v celé evropě třeba Čína... :-O 8-s
Avatar - Nerez
13. 12. 2011 11:21
Jooooo
Korea pojďme. A to je jen začátek. Příští rok velký útok na špici, příjde nový Ceed a i30, slevní i40 a dotáhne se na špici, Rio přeskočí Fabii.
Topper a Icescent pooojďme >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2011 16:11
Re: Jooooo
a kam mam ist?

ideeeeeeeeeeeeeeeeem :-)

ty brdo ale rio je riadny narez :yes: nemam slov doteraz som z toho uneseny tak mi aj cas nech o rozdycahm a uz aj letiiiiimm ;-)
13. 12. 2011 12:00
SR a Korea na věčné časy a nikdy jinak
Já už delší dobu pozoruju, že Slováci jsou těmi korejskými autíčky přímo posedlí... Je to vidět i tady na fórech, kde do toho za českou stranu spadl snad jen Icescent (ale u toho to beru tak, že to asi prodává a má tyhle příspěvky v popisu práce) a Katikakus (kde to začalo asi nějakým nákupem ceedu, stane se). Čím to je? Jakousi touhou kompenzovat si absenci vlastní značky, do které si slovenská duše rychle dosazuje Kiu? Nebo je to zděděný jánošíkovský syndrom, kdy se fandí outsiderovi, který bohatým bere a chudým dává? Nebo je to prostě (kolegové ze SR prominou) prostě tím, že je Slovensko přece jen o ždibec chudší? (Ve Švýcarsku korejské značky nehrají téměř žádnou roli, zato ve východní Evropě letí...) V každém případě nám tady roste docela hlučná klaka koreanofilů, která tu svou značku prožívá stejně intenzivně a k ostatním se staví stejně nefér, jako to údajně dělají přiznivci jistého německého koncernu. Jestli ne víc...
Rozbalit vlákno
17
Avatar - white label
13. 12. 2011 12:56
Re: SR a Korea na věčné časy a nikdy jinak
:yes: ;-)
13. 12. 2011 13:20
Re: SR a Korea na věčné časy a nikdy jinak
:-) :yes: Každé slovo odváženo na přesných garážových vahách ;-)
Avatar - 4hill
13. 12. 2011 13:34
Re: SR a Korea na věčné časy a nikdy jinak
Nic osobního...ale Icescent by se měl zajímat co je špatně když mu na jeho Hyundaii začal "chcát" olej ten samý rok co ho koupil. :-! Jeho křik o kvalitě korejských vozů přehluší jen kravál od převodovky jeho i30.. >:-[]
Avatar - fOE
13. 12. 2011 14:03
Re: SR a Korea na věčné časy a nikdy jinak
tak zase podle jednoho kusu nebudeme usuzovat, zrovna tak se tady najde nestastnik s VW, Volvem, BMW, MB, Nissanem... ;-)
Avatar - 4hill
13. 12. 2011 16:57
Re: SR a Korea na věčné časy a nikdy jinak
Jo, já říkal nic osobního :-) Jen mě trkla jeho recenze v souvislosti s dnešní diskuzí.Beru to s úsměvem..doufám že i ostatní ;-)
Avatar - Leg
13. 12. 2011 14:56
Re: SR a Korea na věčné časy a nikdy jinak
Neviem ako Ty, ale ja na Slovensku žijem a nejakú veľkú hystériu okolo Hyundai a Kia som si nevšimol (a okolo "Chevy" už vôbec nie). Ako to beží tu v diskusii neviem, ale to vôbec nepovažujem za relevantnú vzorku.
Kiu za domácu automobilku pokladá hlavne marketingové oddelenie automobilky, ktoré existenciu Žilinského závodu dokáže patrične využiť (Made in SlovaKIA) a samú seba do tejto role dosadila. Tam je vidieť nevyužitý potenciál PSA a VW, pretože taká 207 alebo C3 nie sú zďaleka vnímané ako domáci produkt v takej miere ako trebárz Ceed (o Q7 alebo Touaregu nehovoriac).
Povedal by som, že za zvýšeným záujmom o Kórejské autá stojí predovšetkým sama automobilka, jednak premysleným marketingom stavajúcim automobilku do polohy domáceho výrobcu a jednak samotnými produktami, ktoré ponúkajú relatívne slušné auto za dobrú cenu. A to je to, na čo "Slovač" počúva.
K tomu jánošíkovskému syndrómu - tu si vedľa jak tá jedľa :-). Nikto, až na pár extra naivných výnimiek u nás si nemyslí, že Kórejci tu niekomu dajú niečo zadarmo (a zamestnanci závodu tomu tobôž neveria, všetko si musia tvrdo vydrieť)
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2011 16:15
Re: SR a Korea na věčné časy a nikdy jinak
hystoriu robia len fanaticki cesi takze tak ;-)

kazdy normalny to berie v pohodem je lepsie si tych impotentov nevsimat
13. 12. 2011 18:02
Re: SR a Korea na věčné časy a nikdy jinak
O tom, nakolko su na Slovensku vyrabane znacky naozaj slovenske [odkaz] :-! ale Pan Boh zaplat aj za to!
13. 12. 2011 18:07
Re: SR a Korea na věčné časy a nikdy jinak
Asi jak to napisal legacy...zbytocne sa vzrusujete...
13. 12. 2011 18:34
Re: Povědomí o značkách (modelech) vyráběných v SR a ČR.
Výstižně napsané :yes:
Dodám jen, že s tímto vytrvalým marketingovým atakem (H/K) bude příští generace obyvatel ČR/SR (tj. aktuálně už za patnáct let) vnímat vozy z Nošovic/Žiliny víceméně a přirozeně za domácí značku.
Dodatek 2: Málokdo (z běžné populace) ví o VW a ještě méně o PSA, že na Slovensku vůbec nějaké modely vyrábí.
Avatar - Leg
13. 12. 2011 19:57
Re: Povědomí o značkách (modelech) vyráběných v SR a ČR.
To či fabriky budú ľudia považovať za "svoje" záleží hlavne od automobiliek, napr. VW už v Bratislave vyrába okolo 20 rokov, väčšina ľudí tú fabriku pozná a napriek tomu sa s produktami tam vyrobenými alebo so značkou samotnou ako s domácou nestotožňuje. Je to logické, samotný VW sa radšej stavia do pozície "Made in Germany", výrobcu precíznych nemeckých produktov a nijak výrazne nepropaguje, že vyrába na Slovensku (výnimkou bol snáď akčný model Golf Slovakia). Kórejci majú inú pozíciu, môžu sa postaviť buď do role tradičných kórejských výrobcov, ktorých výrobky však donedávna budili u našinca minimálne úsmev na tvári, alebo skúsiť stratégiu s pracovným názvom "Práve u Vás neďaleko Žiliny začína nová éra automobilky KIA a Vy ste jej súčasťou".
13. 12. 2011 20:43
Re: Povědomí o značkách (modelech) vyráběných v SR a ČR.
Opět výstižně napsáno.
Jen tak na dokreslení - pohled dvou českých zákazníků:
A (švagr): "No, kdybych měl mít Oktávku vyrobenou v Bratislavě, to bych si rozmyslel." (Jeden čas se tam montovaly)
B (pán v servisu KIA, majitel 2. generace Sportage): "Mě se ta nová Sportage líbí, ale nevím, no když ji dělají na Slovensku... Asi ji nekoupím."
To není nic (z mého pohledu) proti SK, ale "lid" má různé pohledy na věc :-)
13. 12. 2011 22:57
Re: Povědomí o značkách (modelech) vyráběných v SR a ČR.
Tak povedz svagrovi,ze VW by si nedovolil robit tie Q7 a vozit ich do sveta,keby to bolo jak pises :-)
13. 12. 2011 23:16
Re: Povědomí o značkách (modelech) vyráběných v SR a ČR.
To si piš, že mu to předhazuji :-)
Avatar - Ronault.
13. 12. 2011 18:54
Re: Povědomí o značkách (modelech) vyráběných v SR a ČR.
:yes:
13. 12. 2011 15:17
Re: Povědomí o značkách (modelech) vyráběných v SR a ČR.
:yes: :-!
Avatar - Ronault.
13. 12. 2011 18:46
Re: Povědomí o značkách (modelech) vyráběných v SR a ČR.
:yes:
ALe pozor, i v Čechách se H/K stávají ´poněkud zvláštně domácké... 8-s A Hyundai na to i hraje marketingově.
Avatar - Guttalax
13. 12. 2011 13:24
Ryjo
Já bych si to nekoupil, na to co to nabízí a jak je to udělané mi to teď i po nemalé slevě z akční ceny přijde drahé. Nedivil bych se, kdyby jich pár lidi vrátili. Na druhou stranu klientela tohoto auta bude asi v řadách důchodců a lidí bez znalostí trhu, kteří půjdou do prvního západního auta po Felicii. Tam pak věřím, že bude 100% spokojenost. Bohužel kdo je zvyklý na něco jiného (chce se mi říct třeba i na Fabii první generace), toho rio nemůže uspokojit. V mnoha ohledech je prostě nedomyšlené a při každodenním užívání bude pravděpodobně náročnějšího zákazníka otravovat a rušit.

P.S. Oslavné ódy si novináři mohou strčit do špic… jaksi to je všechno trošku jinak… a já tohle auto vnímám jen a pouze jako následovníka podobného předchůdce. Faceliftované rio své doby nevnímám jako horší než je Rio III oproti konkurenci. >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2011 16:09
Re: Ryjo
ja by som si zase nekupil ford alebo vw to mas tak kolko ludi tolko chuti ;-) :yes:

koho zaujima ze ci by si si kupil toto alebo hento, tusim ze nikoho, takisto teba nezaujima co si kupim ja

nastastie kazdy si dnes kupi co sa mu paci nie to co musi
Avatar - 3_diamanty
13. 12. 2011 16:14
zaujimave ze ked vyhra auto roka niekde napr vw
tak je to ok, ked vyhra kia zrazu maju novinari socialne citenie zrazu su ovplyvneni nejakym budhom ktory im radi kiu,

niekto tu pisal ze preco vyhrala kia ked nepriniesla technicky nic nove, hm ja pytam preco bolo polo auto roka 2010 ked tiez neprislo s nicim novym, asi mali novinari tiez socialne citenie tak nechali vyhrat to male ludove auto ktore uz roky nemalo ziadny titul ;-)

takze tak objektivita vacsinou rypalkom chyba, su taki prosti az su sprosti

kia jedeeeeeeeeeee
Rozbalit vlákno
0
13. 12. 2011 17:42
Pre automaniakov : ).
[odkaz]

A môžte študovať a analyzovať ;-)
Rozbalit vlákno
7
13. 12. 2011 17:44
Re: Pre automaniakov : ).
Díky, zajímavý odkaz, i když OT ;-)
13. 12. 2011 18:11
Re: Pre automaniakov : ).
je to divne,ale tych predanych Hyundaiov a Kii je v top 20 pre oktober az príliš vela,ved tolko sa tu nepreda skodoviek+VW za cely rok,tí amíci su divní...Golf na 108 mieste...nepochopili vyznam ludových vozidiel VW...
13. 12. 2011 18:45
Re: Pre automaniakov : ).
Buďme fér: HKAG se jako globální výrobce etablovala prvotně v USA (logicky, vždyť od korejské války byla J Korea chráněncem US ekonomických zájmů). A šla do souboje s japonskými značkami. Naopak nejslabším regionem HKAG je Evropa. VW to má - opět z historické logiky - víceméně obráceně. A protože obě skupiny patří mezi hlavní světové výrobce, tak zkrátka někde ta prodávaná kvanta musí být vidět. Je otázkou času, kdy VW pronikne do US/Kanady, stejně jako teď proniká HKAG do Evropy. Mně připadá zajímavější souboj o Čínu. Obě skupiny tam vykazují velká čísla, ale zároveň surfují na neklidných vlnách, které se všelijak houpou pod politickými zásahy čínské vlády a v důsledku zpomalování čínského trhu (třeba tenhle článek: [odkaz]
13. 12. 2011 21:16
Re: Pre automaniakov : ).
Otazka je, ci byt fer = porovnavat cesku skodovku v cechach a koreu v cechach... alebo budme fer a porovnavajme globalne...
13. 12. 2011 18:59
Re: Pre automaniakov : ).
Tak Kia optima s 429% narastom predaja v USA :yes: To sa len tak nevidi. Tomuto autu naozaj fandim. Diky za odkaz dusan.
13. 12. 2011 19:17
Re: Pre automaniakov : ).
[odkaz]

Je tam i Čína - pravý stĺpec .... ;-)
13. 12. 2011 22:09
Re: Pre automaniakov : ).
Díky! To je fajn :yes:
13. 12. 2011 19:18
Celý predaj automobilov na svete v kocke...
[odkaz]

Treba pozerať i pravý stĺpec, kde sú všetky štáty sveta ..
Rozbalit vlákno
0
13. 12. 2011 22:50
Prohra
Myslím, že výsledek Slovenského auta roku 2012 je prohra tamějších novinářů.
Umístit na druhé místo auto, které většinu svých špičkových vlastností pouze slibuje (viz nabídka motorů a převodovek) a divokým dizajnem, který ve srovnání s Peugeotem 508 vypadá jako pouťové cinkrlátko je docela úlet. Pokud mu druhé místo dali za odměnu, že Hyundai dokázal vytvořit průměrné auto střední třídy, poté souhlasím. Ovšem i40 nenabízí žádnou převratnou či jinak špičkovou vlastnost, kterou by bylo možné vůči konkurenci vyzdvihnout.... :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
14. 12. 2011 07:22
milujeme slovensku kiu
ten kto tvrdi, ze na sk je KIA mania je na velkom omyle. Odporucam si precitat akukolvek diskusiu v novinach pod clankom, kde sa pise o fabrike KIA.
Na pezot sa nadava menej a na VW sa nadava skor minimalne, vlastne u vw som jediny zly argument pocul, ze pasy su tam nastavene na dvojnasobnu rychlost oproti nemecku, inac nic.
Rozbalit vlákno
0
14. 12. 2011 07:30
.
prišiel čas premenovať slovensko na Západnú Kóreu... ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Guttalax
14. 12. 2011 08:33
Re: .
;-) Myslíš Horné Uhry? >:D >:D