o to je to vitazstvo krajsie ze pred rokom vyhrala sportage a teraz rio :yes:
kia slape paradne, na dalsi rok by mohol vyhrat ceed >:D aby bola este vacsia sranda
myslim ze motoristi uz zistili a aj novinari ze casy sa zmenili ;-) a kvalitne dobre auto dnes dokaze vyrobit aj niekto iny ako nemec. len niektori na fore budu stale robit ramena na inych a kydat na koreu, s tym nic nenarobis,
Koho tím zdegenerovaným myslíš? Pokud se chceš řídit jen podle Auta roku a píšeš o ČR, tak za osmnáct ročníků získala titul roku Škoda 4x, VW 1x a Audi 1x. Jinak 3x měla titul Mazda, 2x Ford, Opel a Alfa Romeo, 1x Renault, Peugeot a Kia.
Tak podle dostupných informací v roce 2007 byl druhý Roomster, v roce 2009 Scirocco a to je vše. Nepsal si jen o Škodě, ale koncernu VW a tudíž těch nových modelů bylo víc a přeci nejsou vždy první, ani druzí, ani třetí etc.
Jestli - když mluvíme o degeneraci - není jejím typičtějším projevem ona nenávist vůči skutečně domácí škodovce a potažmo VW. Nemám nic proti korejským vozům, Sportage, Rio a Venga se mi vyloženě líbí, u Hyundaie mi vadí, jak se snaží ještě v křivkách trumfnout Ford a ten mi aktuálním designem taky vadí, ale jásat tady nad tím, že koncern nebo škodovka "vyjímečně" nevyhráli je spíš ukázka ublíženeckého čecháčkovství (a jeho slovenské obdoby)......
Zvláštní, v Bratislavě se produkují Volkswageny, Škody, Seaty, Audi i Porsche, a žádná degenerace není patrná. Z PSA vycházejí čistokrevní frantíci - taky bez následků. Jak mohlo dojít ke korejské nemoci?
SlovaKIA? ;-) Nemyslím si, že je to nějaká vyložená degenerace, ale náklonnost a pociťování pout k Hyundai a Kia je na SK (ale i u nás) poslední dobou až moc silné, ačkoliv to nedává vůbec smysl.
Ono možná kdybys pracovaj jinde, tak bys měl pohled na věc úplně stejný. Bratranec kdysi dělničil v TPCA v Kolíně a taky prohlašoval, stejně jako ty, že by tohle nikdy nechtěl ;-)
A je to zase tu! Další úspěch! >:D V posledním čísle Autotipu ve srovnávacím testu taky vyhrála Kia Rio! Něco na těch současných jihokorejských zázracích bude, dámy a pánové! ;-)
>:D presne! Jinak další úspěchy u nás: v listopadu i30 nejprodávanější z dovozní; a pak i20 u nás třetí v prodejích - se jí povedl husarský kousek, její nárůst činí 239,2 %! :yes:
Naštěstí ti rozumní vědí že tahle anketa má pramálo společného s kvalitou či hodnotou vozu..Těm ostatním budiž dopřán pocit úspěchu.Já osobně značku měnit nehodlám. :-)
Jistě - toto je Auto roku... ale nesouhlasím, že to do jisté míry s kvalitou nesouvisí. Pojďme tedy ke kvalitě ale, právě u Hyundai Motor: Společnost HMMC (Hyundai Motor...) získala Národní cenu KVALITY pro rok 2011 v ČR! A dále: Značka Hyundai se umístila na 1. místě ve velkém reportu KVALITY německého magazínu AUTO BILD; předběhla tradiční vítěze předchozích let - japonské značky Toyota a Mazda!
Dejte už pokoj s tím, že se prý jedná o nějakou "nekvalitní" značku atp. Je to již trapné... >:-[]
Přesně tak! V jisté zemi toto gesto jasně znamená za JEDNA! Ano, vyhráli 1. místo ve kvalitě v ČR i Autobildu >:D;-) Jen upravuji pro našince prst: :yes:
(Jinak - ke kvalitě a uznání 1. místa ses nepřidal???) ... >:D
Ale hezky to bliká! >:-[] Otázkou ale zůstává komu to takto hezky bliká! Myslím, že idiotismem je spíše reakce tvého typu: já psal jasné argumenty ze světa automobilismu (kvalita Hyundai motors) a ty mi na to pošleš neslušné gesto! KDO je IDIOT??? ;-) Nechť si každý závěr učiní sám... BLIK!
Kvalitu poznáš tím že za pět až deset let budou stále dobré vozy jezdit a sloužit.V té době už bude většina Hyundaii a Kii stát pár let po bazarech za směšnou cenu.Ale jak jsem řekl..přeji vám dílčí úspěch.Až se jednou budou volit vozy desetiletí věř že tam žádnou Koreu a spol nenajdeš.Hezký den. :-)
Spíše mě překvapuje postavení i40 před 508... Ono že Rio letos přišlo na trh ve třídě, kde se toho moc neukázalo, i když si myslím, že Yaris je stejně ne-li více povedené auto než Rio, tak zrovna srovnání 508 a i40 je do očí bijící. Přemýšlím, co by bylo lepší auto, jestli 508 GT nebo i40 s 1,7 CRDi, vrchol proti vrcholu... :-O
Brouku, přečti si to ještě jednou. Vím, že slzy v tvých očích při pohledu na tabulku ti nedovolí pořádně číst příspěvky na které reaguješ, ale zkus to rozdýchat a potlačit ten nával emocí. ;-)
Jo, a co tam vubec hledaj plecky jako 508 nebo A6... jak to, ze nevyhral Rolls Royce Phantom Drophead Coupe?
Musi ti to stat asi hodne energie, aby ses i po tolika prispevcich dokazal prekonavat... bravo
Klid, chlapče, klid. Rolls nevyhrál, neb nespíš nebyl nominován. Vždy hlasuji pro lepší a kvalitnější vůz, bez ohledu na to, co mám ve vlastní garáži. Rio nepovažuji za nejlepší vůz z dané tabulky, protože jím ani omylem není, naopak.
To že to není anketa "absolutne nejlepsi vuz" jsme si všimli už z nadpisu. Ale zajímalo by mě, čím je třeba i40 na druhém místě tak dobrá ve vztahu k ceně.
bakelitový vozík ,jo? Vidím, žes naposledy viděl auto naživo tak před dvaceti lety. Vyjdi ven a rozhlídni se kolem, jen teorie nestačí. Trabanty totiž už nejezdí. Mimochodem, za co jsi dostal těch 20 let natvrdo?
Bakelit X špičková vysokopevnostní ocel! Když někdo zde pořád tapetuje o "bakelitu", natapetuji spíše argument (na bakelit), aby někdo rozuměl KVALITĚ materiálů (ještě že jsem se něco naučil na strojní průmce z - Nauky o materiálech) atp. : např. i40 vyhrála EuroCarBody Golden Award za rok 2011: "Při konstrukci karoserie bylo ve velké míře využito vysokopevnostní oceli, celá struktura používá lepší spoje a svary. Ušetřilo se tím pádem na hmotnosti, což ale zároveň znamená, že absorpce energie při nehodě je skutečně vysoká. Bezpečnost cestujících při obvyklých rychlostech je tak na špičkové úrovni. Karoserie modelu i40 je zaujala konstrukcí bezpečnostních deformačních zón, které při nehodě absorbují energii..." - Prej "bakelit" >:D >:-[]
;-) Pokud na Slovensku vyhraje KIA ,tak je to asi tak jako v Čechách Škoda.Je to domácí značka. Ruku na srdce ,ale Range Rover Evogue si u salaše nějak nedovedu představit >:D >:D >:D Taky se může jednat o tabulku snů. >:D >:D
Ono, zas ani prumerny Cech, s chlupatym podpazim, pivnim brichem, a v narodnim overalu v tech kostkovanych sedo-oranzovych kalhotech a trekingovych botech, s batohem a karimatkou mi taky moc nejde ani k A6ce, nebo RR Evoque, a urcite se umistni v prvni stovce i v Cechach, tak asi nekde v systemu bude chyba, vid?
Jánošík plesá, aurora se dme pýchou, ano ano, ještě je tu naděje, že se zase budeme mít jednou všichni... stejně. Vždyť jak jinak si vysvětlit, že anketu AUTO ROKU vyhraje nejmenší a nejlevnější produkt? Je vůbec okysličeným mozkem možné rozhodovat mezi danými "konkurenty?"
Vnímejme tedy, že na Slovensku je
- subkompaktem roku - RIO
- kompaktním SUV roku - EVOQUE
- vyšším středním sedanem roku - A6
Jedině takto jsem ochoten dané výsledky přijmout.
Mám-li však horní výsledky vnímat jako racionální signál mistrů volantů o tom, jak si jednotlivá auta stojí v garážovém kříži absolutně, pak se na mne nezlobte, ale tamní svět je nějaký...čudný.
Velmi oceňuji tvůj zápal pro čtení mých příspěvků, taková upřímná diskusní otevřenost, to člověka potěší :yes:
No, ten trabant tam je přece jako dokonalá ilustrace toho, co vše je dnes možné, že je možné rozhodovat například mezi AUDI A6 a kia rio a za auto roku pak prohlásit nikoliv právě AUDI A6, nýbrž kia rio. V tom tkví přece problém těchto anket - v dokjonalém zglajchšaltování reality garáže.
Proto nahoře píši, že podle mého dnes již nazrála doba k oddělenému hlasování o oddělených skupinách aut. Nebo ty se také domníváš, že i40 je horší vůz než rio?
Je jediné možné řešení - rozdělit vozidla do známých tříd a v nich určovat pořadí. Přesně jak píši nahoře - rio vyhrálo v subkompaktech a i40 ve středním mainstreamu. Jinak je to to samé, jako kdyby se měla vybírat nejhezčí holka u vás na vsi a soutěžila tam jak krásná osmnáctiletá sousedka tak stopadesátikilová bába z chudobince... Ne tedy, že bych i40 chtěl přirovnávat k té bábě...
A k zamyšelní není samozřejmě první místo ria, nýbrž to, že i40 převálcovala P508, či že v subkompaktech to neudržel Yaris. Jak na tohle nahlížíš ty, odráží také toto umístění objektivně tyto modely?
Souhlasím..Do ankety se vkrádá jakési sociální cítění porotců.Jinak si neumim představit že může auto které světu nepřineslo žádný pokrok v technologii či bezpečnosti zvítězit..Jde snad o to vybrat nejlepší vůz..a ne jakýsi kompromis.Jistě,není to špatný vůz..ale pouze v rámci své třídy.Je třeba rozdělit je do nějakých kategorii..alespon dle ceny vozu.Aby bylo Rio lepší než Evoque je přece nesmysl..Jo mohl bych si dovolit maximálně 508 v základu..ale dal bych ji na první místo? Ne.
Ad rozdeleni anket, neda se jinak nez souhlasit
Ad i40 vs.508 (ani v jednom jsem nejel) nemohu soudit, ale do jisteho stupne to chapu, Kia se snazi hrat na narodni notu vic nez PSA, nebo VW (tam je to pochopitelne, ten musi hrat na nemeckou notu) a tak bude Kia dost mozna nejpopularnejsi znacka napric segmentama. Ono tyto ankety maji (a i to kdo vi) vypovidajici hodnotu leda ve statech kde je automobilovy trh vyspely ALE zaroven se na nem nic primo nevyrabi.
Ad traband, diky za objasneni :-)
Neviem, ci Kia je naozaj "domacou" znackou. Stale sa domnievam, ze i na Slovensku je domacou znackou stale Skoda. Ved bez toho by nemohla mat na SK tak dobre predaje (aj oproti Kia alebo Peugeot) ake v skutocnosti ma. Tuto skutocnost podtrhuje podla mna i fakt, ze Skoda je co do kupy nevyhodnejsia, co sa najviac ukazuje na Fabii, ktora nie je lepsia nez napr. Rio a navyse vypada otrasne a s horsou bezpecnostou. Kia sa snazi byt domaca znacka, viz podpora slov. narodneho fotbaloveho tymu a pod.,ale podla mna este nou nie je. To je moj nazor!
Bohužel takových trhů není moc. Napadá mě v tuhle chvíli například Švýcarsko. Ale kdyždý trh je něcím specifický a jediné porovnání se dá udělat pak v rámci například celé Evropy.
Proč vyhrál tento produkt? Tak další argument pro ty, kteří vybírají: v Auto Tipu 25/2011 srovnávací test: Kia Rio vs. Nissan Micra vs. Toyota Yaris... VYHRÁLA KIA RIO!!! Docela s přehledem a jasně... doporučuji přečíst onen test...
No ale vždyť tam rio nesoutěžilo s AUDI A6. Tvůj příspěvek má právě vypovídací hodnotu jen v myšlénkové konstrukci, kterou jsem nahoře napsal, tedy rozhodovat se musí podle jednotlivých tříd, hledat absolutního podtatranského krále je nesmysl.
Hledal jsem marně někde kritéria, která platí pro rozhodování porotců COTY na Slovensku, třeba by se mohli zasnažit zdejší slovenští debatéři. Našel jsem jen dost povšechně popsaná kritéria české soutěže KMN: [odkaz] . A prokřížit si to můžeme s touhle informaci: [odkaz] . (A počkat si taky na soutěž SDA). No, moc světla to nevnáší, ale je jasné, že chca nechca musí porotci hodit hrušky s jabky do jednoho pytle a jednoho králíka vytáhnout. Jestliže se opravdu uplatňuje výrazně kritérium "value for money", jasně tím pak stoupají šance lidových levných vozů někde na pomezí nižší střední - malé, kde se křivka peněženek protne se zprůměrovanými užitnými parametry "všeobecně uznávanými" pro "širokou veřejnost". Máš pravdu, bylo by férovější buď jasně vymezit kategorie (aspoň vertikálně na ose lidovka-prémie), nebo to udělat jako Wardové, kteří prostě odhlasují 10 motorů roku, ale neřeší, jestli je na prvním místě entry levelová 1,6 nebo snad přeplňovaný třílitr (třeba tady: [odkaz] ). -- Pokud jde o prosazení korejských modelů letos na Slovensku, bral bych to střízlivě tak, že prostě po řadě let vytrvalého ohlodávání hradeb veřejného mínění, využití argumentace "domácí značkou", dosazení slušných nových modelů a přesvědčivých prodejních výsledcích zákonitě přišlo přikyvování a poplácání po rameni ze strany automobilistického tisku. Zkrátka něco jako čestné uznání za snahu a píli. Tohle výsluní je časově podmíněné, za rok dva se na něm klidně může hřát třeba Dacia, pokud Renault udrží svou strategii obsazování zákopů opuštěných Korejci a zároveň budování hráze proti Číňanům. -- No, uvidíme, s čím se na nás dnes večer vytasí český KMN, že?
ten ma alespon talent psat. Ikdyz zahleden jen na jeden koncern resp. stat coz obsah degraduje, ale zustava aspon ta forma.
To co tu mam moznost cist za perly od kari.laz, Guttalax, strýček BOB, obcas korejska squadra to ve me evokuje Novinky.cz, resp. Sport.cz...
Uroven zadna... :no:
Az ty a tobe podobni dospejete (ne vekove, ale hlavne intelektem) muzeme se zacit bavit. Dokud se tu budes prezentovat jako chudak :no: , viz tve komenty z dnes 09:57 a z 10:20, je jakakoliv reakce na tebe stratou casu ,a i tu jsem podstoupil jen proto ze jak pravil klasik:"Nad lidskou blbostí se taky nedá zvítězit. Ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat."
Korea pojďme. A to je jen začátek. Příští rok velký útok na špici, příjde nový Ceed a i30, slevní i40 a dotáhne se na špici, Rio přeskočí Fabii.
Topper a Icescent pooojďme >:D >:D >:D
Já už delší dobu pozoruju, že Slováci jsou těmi korejskými autíčky přímo posedlí... Je to vidět i tady na fórech, kde do toho za českou stranu spadl snad jen Icescent (ale u toho to beru tak, že to asi prodává a má tyhle příspěvky v popisu práce) a Katikakus (kde to začalo asi nějakým nákupem ceedu, stane se). Čím to je? Jakousi touhou kompenzovat si absenci vlastní značky, do které si slovenská duše rychle dosazuje Kiu? Nebo je to zděděný jánošíkovský syndrom, kdy se fandí outsiderovi, který bohatým bere a chudým dává? Nebo je to prostě (kolegové ze SR prominou) prostě tím, že je Slovensko přece jen o ždibec chudší? (Ve Švýcarsku korejské značky nehrají téměř žádnou roli, zato ve východní Evropě letí...) V každém případě nám tady roste docela hlučná klaka koreanofilů, která tu svou značku prožívá stejně intenzivně a k ostatním se staví stejně nefér, jako to údajně dělají přiznivci jistého německého koncernu. Jestli ne víc...
Nic osobního...ale Icescent by se měl zajímat co je špatně když mu na jeho Hyundaii začal "chcát" olej ten samý rok co ho koupil. :-! Jeho křik o kvalitě korejských vozů přehluší jen kravál od převodovky jeho i30.. >:-[]
Neviem ako Ty, ale ja na Slovensku žijem a nejakú veľkú hystériu okolo Hyundai a Kia som si nevšimol (a okolo "Chevy" už vôbec nie). Ako to beží tu v diskusii neviem, ale to vôbec nepovažujem za relevantnú vzorku.
Kiu za domácu automobilku pokladá hlavne marketingové oddelenie automobilky, ktoré existenciu Žilinského závodu dokáže patrične využiť (Made in SlovaKIA) a samú seba do tejto role dosadila. Tam je vidieť nevyužitý potenciál PSA a VW, pretože taká 207 alebo C3 nie sú zďaleka vnímané ako domáci produkt v takej miere ako trebárz Ceed (o Q7 alebo Touaregu nehovoriac).
Povedal by som, že za zvýšeným záujmom o Kórejské autá stojí predovšetkým sama automobilka, jednak premysleným marketingom stavajúcim automobilku do polohy domáceho výrobcu a jednak samotnými produktami, ktoré ponúkajú relatívne slušné auto za dobrú cenu. A to je to, na čo "Slovač" počúva.
K tomu jánošíkovskému syndrómu - tu si vedľa jak tá jedľa :-). Nikto, až na pár extra naivných výnimiek u nás si nemyslí, že Kórejci tu niekomu dajú niečo zadarmo (a zamestnanci závodu tomu tobôž neveria, všetko si musia tvrdo vydrieť)
Re: Povědomí o značkách (modelech) vyráběných v SR a ČR.
Výstižně napsané :yes:
Dodám jen, že s tímto vytrvalým marketingovým atakem (H/K) bude příští generace obyvatel ČR/SR (tj. aktuálně už za patnáct let) vnímat vozy z Nošovic/Žiliny víceméně a přirozeně za domácí značku.
Dodatek 2: Málokdo (z běžné populace) ví o VW a ještě méně o PSA, že na Slovensku vůbec nějaké modely vyrábí.
Re: Povědomí o značkách (modelech) vyráběných v SR a ČR.
To či fabriky budú ľudia považovať za "svoje" záleží hlavne od automobiliek, napr. VW už v Bratislave vyrába okolo 20 rokov, väčšina ľudí tú fabriku pozná a napriek tomu sa s produktami tam vyrobenými alebo so značkou samotnou ako s domácou nestotožňuje. Je to logické, samotný VW sa radšej stavia do pozície "Made in Germany", výrobcu precíznych nemeckých produktov a nijak výrazne nepropaguje, že vyrába na Slovensku (výnimkou bol snáď akčný model Golf Slovakia). Kórejci majú inú pozíciu, môžu sa postaviť buď do role tradičných kórejských výrobcov, ktorých výrobky však donedávna budili u našinca minimálne úsmev na tvári, alebo skúsiť stratégiu s pracovným názvom "Práve u Vás neďaleko Žiliny začína nová éra automobilky KIA a Vy ste jej súčasťou".
Re: Povědomí o značkách (modelech) vyráběných v SR a ČR.
Opět výstižně napsáno.
Jen tak na dokreslení - pohled dvou českých zákazníků:
A (švagr): "No, kdybych měl mít Oktávku vyrobenou v Bratislavě, to bych si rozmyslel." (Jeden čas se tam montovaly)
B (pán v servisu KIA, majitel 2. generace Sportage): "Mě se ta nová Sportage líbí, ale nevím, no když ji dělají na Slovensku... Asi ji nekoupím."
To není nic (z mého pohledu) proti SK, ale "lid" má různé pohledy na věc :-)
Já bych si to nekoupil, na to co to nabízí a jak je to udělané mi to teď i po nemalé slevě z akční ceny přijde drahé. Nedivil bych se, kdyby jich pár lidi vrátili. Na druhou stranu klientela tohoto auta bude asi v řadách důchodců a lidí bez znalostí trhu, kteří půjdou do prvního západního auta po Felicii. Tam pak věřím, že bude 100% spokojenost. Bohužel kdo je zvyklý na něco jiného (chce se mi říct třeba i na Fabii první generace), toho rio nemůže uspokojit. V mnoha ohledech je prostě nedomyšlené a při každodenním užívání bude pravděpodobně náročnějšího zákazníka otravovat a rušit.
P.S. Oslavné ódy si novináři mohou strčit do špic… jaksi to je všechno trošku jinak… a já tohle auto vnímám jen a pouze jako následovníka podobného předchůdce. Faceliftované rio své doby nevnímám jako horší než je Rio III oproti konkurenci. >:D >:D >:D
tak je to ok, ked vyhra kia zrazu maju novinari socialne citenie zrazu su ovplyvneni nejakym budhom ktory im radi kiu,
niekto tu pisal ze preco vyhrala kia ked nepriniesla technicky nic nove, hm ja pytam preco bolo polo auto roka 2010 ked tiez neprislo s nicim novym, asi mali novinari tiez socialne citenie tak nechali vyhrat to male ludove auto ktore uz roky nemalo ziadny titul ;-)
takze tak objektivita vacsinou rypalkom chyba, su taki prosti az su sprosti
je to divne,ale tych predanych Hyundaiov a Kii je v top 20 pre oktober az príliš vela,ved tolko sa tu nepreda skodoviek+VW za cely rok,tí amíci su divní...Golf na 108 mieste...nepochopili vyznam ludových vozidiel VW...
Buďme fér: HKAG se jako globální výrobce etablovala prvotně v USA (logicky, vždyť od korejské války byla J Korea chráněncem US ekonomických zájmů). A šla do souboje s japonskými značkami. Naopak nejslabším regionem HKAG je Evropa. VW to má - opět z historické logiky - víceméně obráceně. A protože obě skupiny patří mezi hlavní světové výrobce, tak zkrátka někde ta prodávaná kvanta musí být vidět. Je otázkou času, kdy VW pronikne do US/Kanady, stejně jako teď proniká HKAG do Evropy. Mně připadá zajímavější souboj o Čínu. Obě skupiny tam vykazují velká čísla, ale zároveň surfují na neklidných vlnách, které se všelijak houpou pod politickými zásahy čínské vlády a v důsledku zpomalování čínského trhu (třeba tenhle článek: [odkaz]
Myslím, že výsledek Slovenského auta roku 2012 je prohra tamějších novinářů.
Umístit na druhé místo auto, které většinu svých špičkových vlastností pouze slibuje (viz nabídka motorů a převodovek) a divokým dizajnem, který ve srovnání s Peugeotem 508 vypadá jako pouťové cinkrlátko je docela úlet. Pokud mu druhé místo dali za odměnu, že Hyundai dokázal vytvořit průměrné auto střední třídy, poté souhlasím. Ovšem i40 nenabízí žádnou převratnou či jinak špičkovou vlastnost, kterou by bylo možné vůči konkurenci vyzdvihnout.... :no::no::no:
ten kto tvrdi, ze na sk je KIA mania je na velkom omyle. Odporucam si precitat akukolvek diskusiu v novinach pod clankom, kde sa pise o fabrike KIA.
Na pezot sa nadava menej a na VW sa nadava skor minimalne, vlastne u vw som jediny zly argument pocul, ze pasy su tam nastavene na dvojnasobnu rychlost oproti nemecku, inac nic.