Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Auto Bild TÜV Report 2012 (vozy stáří 2-3 roky): Toyota Prius opět první

68 komentářů

Avatar - Guttalax
Guttalax
😉 Tá nachvostovní KIA až mrazí. Nemachrovali tady ,že CEED byl pátý?Asi nějaká změna výroby ,či co :-!Krčí se po té stovce pohromadě jak Mongolci na Závodu Míru >😁 Zřejmě v roce 2008 byli korejci hlavním výrobcem šuntů a pleček :no:
hihihi
Vsak mas 7 let zaruku NE >😁 >😁 >😁
ryccardo
No 7 let záruky to sice má, ale počítám, že u každý závady autorizovaný servis řekne, že zrovna na tohle se záruka nevztahuje. Stejně jako je tomu u ostatních automobilek. >😁
overnight
>😁 asi tak :yes:
Avatar - iudex
iudex
Tak čo to tu máme: klišé sa potvrdzujú i vyvracajú.
Japonci stále dominujú, to platí, ale... ako ktorí. Toyota a Mazda vedú jednotlivé triedy , ale Honda je hlboko v poli, dokonca - ó tempora, ó mores - za Francúzmi! (viď Laguna-Accord; Renault evidentne zobral vážne sľuby o náprave imidžu Laguny). Prémia je teste za najlepšími Japoncami, opäť očakávané klišé, narúšané len pár výnimkami (Volvo - najlepšie je až 50te, Mercedesy E a M tiež vôbec nehviezdia). Ani "Fordom tam, vlakom späť moc neplatí", Fusion druhý najlepší v triede a šiesty absolútne či Focus na jednej priečke s BMW 1.
Sklamala Kia, možno to snáď označiť až za debakel. Fiat žiaľ potvrdzuje klišé o talianskej výrobe, Alfa detto. Citroeny vyvracajú pravidlo, že čím jednoduchšie auto, tým lepšie umiestnenie (C2, C3, C4 na chvoste), aliančný súrodenec tiež má na čom zapracovať.
Takže celkovo sa tie klišé skôr potvrdzujú, ako vyvracajú. Ale všetko sa môže zmeniť, čoho je Laguna svetlým príkladom.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Taky na tu Lagunu zírám a tleskám :yes: Ale z druhé strany je to pořád jen TUV, takže to neřeší vůbec vše. Nicméně ohlasy na renault foru jsou na Lagunu vesměs pozitivní.
Avatar - iudex
iudex
Tá Laguna bola v mojom príspevku zopakovaná špeciálne pre Teba, aby si mal radosť. 😉 Len škoda, že nemáš túto trojku. >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Já vím, že jsi mi chtěl udělat radost, jsi prostě hodný skvělý kluk. A já ti to zase u nějakého testu oplatím, když pochválím tvůj koráb >😒] >😁 😉

Ale koukám, že si moc neumíme vybrat, sotva se jedno auto z dola tabulky TUV zvedne, tak se jej "zbavíme" a koupíme si to, které bylo dříve nahoře (v minulém TUV, který jsem loni kontroloval byl baby allroad někde kolem 40-50 místa) spadne do červených čísel... tak nevím, jestli to nebude tím, že nosíme smůlu autům, které si koupíme... příště to bude Prius... >😁
kuko
hoši hoši, kupte si co chcete, ale do dvou týdnů budete stejně litovat že jste nevzali Apoštal >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
ÁMEN >😁
Ragnotti
Nazdar páni, tak ako ma potešila Laguna tak ma vydesil Mégane, tak zlé umiestnenie som nečakal, takéto zlé miesto nemal ani Mégane II.
Avatar - Ronault.
Ronault.
No taky jsem se divil. Z druhé strany ty výslekdy se každoročně docela liší. Auto, které jsme loni kupovali bylo mezi 30-40 místem, letos 80. místo... takže kdo ví... Na renault foru až tolik problémů Megane III nehlásí, jsou tam spíše drobnosti...
jossalito
Megan se ještě nestačil projevit, dej tomu čas. 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
No Laguna III už měla, ale zatím se nijak extrémně neprojevila... A megane vzhledem k tomu, že se skoro všechny kupují s letitým 1,6 16V, který má jen občasné potíže s předsuvníkem a pak letitým 1,5 dCi, tak by moc problémů nasbírat neměl... Uvidíme, zatím to není vůbec tragédie 😉
Avatar - iudex
iudex
Howgh! >😁
matozippi
tiez som postrehol par zaujimavych veci - ktore asi potvrdzuje ze to iste nie je to iste😒br /> C1 a 107 maju 6,1 a 6,8 a Aygo 4,6
s francuzov vycieva Renault Modus ktory skor nissan ako renault
Q7 a Touareg si mozu ruky podat a zaroven sa nemaju cim chvalit 😄
zarazila ma honda accord
Avatar - Ronault.
Ronault.
Co je na Modusu Nissanovského? 😲 Ano, už volá po obměně, ale Nissan? 😲
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
Tak se podívej na Nissan Note. Pořád nic?
Avatar - Ronault.
Ronault.
A? Ono Nissan Note je postavený na platformě Modusu, Modus využívá motory benzínové od Renaultu, Note naftové od Renaultu. Note se vyrábí ve Velké Británii, Modus ve Španělsku.
Takže co je na Renaultu Note Nissanovského?
matozippi
hodne 😄
"Modus je prvým modelom Renaultu postaveným na spoločnej platforme B aliancie Renault-Nissan."
a hlavne: "Modus je prvým modelom, pri ktorom sa uplatňujú nové systémy riadenia kvality AVES (Alliance Vehicle Evaluation System)" od nissanu 😄
takze co maju spolocne? bez nissanu by to bol rovnaky crep ako vsetky ostatne auta s p...u na kapote >😁 (neber to osobne)
Lio
ked niekto pouzije tento vyraz, tak ma hned napadne ze by mal nosit ten znak aj na cele... (neber to osobne) >😁
adamikos
cituji .... takze co maju spolocne? bez nissanu by to bol rovnaky crep ako vsetky ostatne auta s p...u na kapote ... co máš proti dámskému přirození? Si snad teplej? >😒]
rapper
Podle výsledků TÜV je zřejmé, že ta kvalita korejských vozů není zdaleka tak valná, jak se nám od rána do večera snaží natlouct do hlavy agresivní reklamní kampaně na Korea - vozy a někteří motorističní novináři svojí mystifikací. Lidé jsou přeci jenom hodně ovlivnitelní a když se k tomu přidá nízká cenovka a kladné reference, jejichž pravdivost je také těžké ověřit, tak mnozí tomu vábení hold neodolají. >😒]

Mile mne naopak překvapil např. Ford s Fusionem nebo Seat s Ibizou a Alteou. Jinak vynikající výsledky pro Toyotu a stejně tak chvost pro Logan a Espace se daly čekat.
jossalito
Časem a s najetými kilometry se ukazuje, že to žádný držáky nejsou. 😉
LudaBaxa
Jak vidíš, není valná ani kvalita domácí automobilky Škoda. Za ty prachy..

Jinak souhlasím s iudexem výše..
"LJ"
dobre to ma toyota podmazly....
Avatar - theolli
theolli
a kdo by měl dát víc,pochlub se VW???
"LJ"
nikdo
Avatar - Ham.
Ham.
Koukám, že první místo je dělené mezi koncern HuKi se ziskem 8 modelů a společně s nimi je na stupni nejvyšším velmi silný hráč z Evropy tedy koncern PSA který dosáhl taktéž na hezkých 8 modelů v červených.
Krásné druhé místo zaslouženě vybojoval Renault ovšem už pouze s polovičním počtem modelů, 4 kusy to je prostor pro zlepšení.
Třetí místo a tedy ještě stupně vítězů jsou pro dalšího osvědčeného borce tedy Chevrolet který sice moc modelů v Německu nemá ale dokázal celé dva umístit na krásném bronzovém stupni společně s dalším velmi kvalitním zástupcem jihu Evropy ověnčeným řadou titulů koncernem Fiat.
No a pak už je to taková liga outsiderů kteří si sáhli pouze na jeden model v červených, VW, BMW, Daihatsu, no hoši vy byste neměli lelkovat a pořádně přidat, takhle to na medaile nevypadá ani na příštím okresním přeboru.
Sláva vítězům, čest poraženým.

Jo ještě k individuální soutěži jednotlivců mezi značkami, tady se koukám narodil talent úplně největší, se ziskem 5 modelů tuto soutěž vyhrává Citroen, škoda, že má v týmu tak slabého spoluhráče jako Peugeot, mohlo to být jinak na nedělené první místo.
adamikos
A to celé vypovídá o čem?
jossalito
Že se klišé zakládají na reálném stavu. 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jakože na STK ani mnoho aut nedojede i když ji mají udělanou...? 😉
jossalito
Možná u nás, v Německu je to trošku jinak. 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ty už jsi byl na STK v německu? Osobně věřím jen té statistice, kterou si sám zfalšuju a že by němci byli o tolik podstivější? Nevím nevím... 😉
jossalito
Jezdí tam můj kamarád. Hele, žádný úplatky tam nefungujou, tam se s tebou nikdo nes*re, to mi věř. 😉
Avatar - Ham.
Ham.
No asi o tom, že některé modely aut mají na technické hromadu závad a některé skoro žádnou.
adamikos
Takže auta, která nemusí několikrát ročně kvůli závadě do servisu, poté mají větší pravděpodobnost, že na technické prohlídce se najdou nějaké závady ... takhle bych to logicky chápal dle toho, jak to píšeš. TÜV totiž nemá NIC společnýho s reálnou poruchovostí vozidla, tyto informace mají pouze a jen samotné automobilky a velice důvěrně tyto data tají. Jen tak mimochodem... jsi si jistý, že v německu jde na technickou kontrolu 2 roky staré auto?
Avatar - Ham.
Ham.
Jak to, že nemá nic společného s reálnou poruchovostí? Je to stejné, jako kdyby jsi na silnici zastavil dostatečně velký vzorek aut dané značky/modelu a zjistil, že jeden model má 1% aut se závadou a druhý model 10% aut se závadou.

Křečovitá snaha bagatelizovat TUV statistiky je legrační. Argumenty typu já auto do technické vezu bez toho, že jej obejdu jsou pěkné ale takových řidičů je u každé značky stejné procento (do výběru jsou dány pouze modely s velkým zastoupením na trhu) stejně jako bagatelizování závad, jestli pro někoho jsou neúčinné brzdy bagatelní záležitost no tak to potěš koště.

No a že Sharany, Espace, Pandy, Ceedy, SantaFečka a C5ky jsou často nepojízdné plečky, které člověk častěji potká na podvalníku než na vlastních kolech? To přece ví každý, kdo se pohybuje na cestách, to mi ani TUV report nemusí připomínat.
adamikos
Mám roční nájezd 50 - 60 tis. km po celé ČR a netroufnul bych si jakkoliv hodnotit poruchovost na základě odstavených aut u silinic. O něco prokazatelnější jsou zkušenosti servisáků, které znám. Např brácha dělá u Mercedesu a podle toho, co tam zažívá, bych se o medvěda ani neopřel ... další kamoš dělá u Škody a nestíhají vyměňovat motory ... pak mám kamoše, který nedělá v autorizovaném servisu a jezdí k nim spíše starší vozy a tam občas "rostou" ze všech značek... avšak ani na základě těchto informací bych si netroufnul hodnotit reálnou poruchovost. Moc pěkně mi to řekl jeden prodejce nových automobilů ... kdyby byla jakákoliv značka prokazatelně poruchovější, než konkurence, bylo by po ní do pár let amen. Jediné s čím se ztotožňuji, je názor, že každá značka měla/má ve své historii nějaký problémový model, který jim kazil renomé, ale je bláhové tvrdit, že jeden výrobce má prokazatelně poruchovější všechny své modely, než jiný výrobce...věřím tomu, že je to částečně i o stěstí na kus.
Avatar - Ronault.
Ronault.
:yes: :yes: Tohle rád podepíšu...
Avatar - Ham.
Ham.
Jeden kámoš, druhý kámoš, koukám, že máš kámoše všude. Ale podle kámošů těžko uděláš statistiku. TUV není dokonalý, ale vypovídací hodnotu jednoznačně má, protože pracuje skutečně s velkými vzorky. A nikde neříkám, že je to o značkách. Je to o konkrétních modelech. Jediný rozdíl mezi značkami je, že některá má poruchový 1 model, některá 5 a některá v určitém období žádný. No a že kvalita má dopad na značky? No evidentně má a řada jich kvůli kvalitě dávno zanikla, podívej se na staré britské značky, v podstatě celý britský autoprůmysl zdechl po II WW na kvalitu a buď zanikl nebo zbytky koupily zahraniční producenti. Podívej se na aktuální zprávy o PSA, jdou do ztráty v okamžiku kdy jiní jdou prudce nahoru, a proč? Techniku mají plus mínus stejnou, takže kvalita, prostě těch nekvalitních modelů mají trochu moc a zákazníci to nakonec vyhodnotí ne jako problém x modelů ale jako problém značky a postihne to i třeba objektivně dobré modely, ale o tom svět prostě je. Protože jsou giganti tak mají dvě možnosti, vzpamatují se a zachrání co se dá i když za cenu ústupu ze slávy nebo se nevzpamatují a pak dopadnou přesně jak říká tvůj kamarád, zaniknou jakou ty britské automobilky, což bych jim nepřál, protože jejich místo by okamžitě zabrala korejská produkce a kopíráky zrovna nemusím.
adamikos
ty o koze, já o voze. Dívej, pro tebe jsou TÜV testy vypovídjící data o spolehlivosti, pro mě nic neříkající statistiky a podle naší diskuze jen velmi těžko dosáhneme nějakého konsenzu. Takže bych to uzavřel tím, že každej máme svý oblíbený značky a díky bohu v dnešní době máme každý možnost volby. Ať už sedláme jakoukoliv značku, přeji mnoho šťastných kilometru bez nehody ...
MSV
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jossalito
Tady je ale tabulka kompletní, ne jen prvních a posledních 5. 😉
R-class
Mrkáčku nemrkej, radši votevři vobě voči.... Uvidíš, že tam jsou tabulky kompletní pro všechny "věkové" kategorie....
jossalito
V jeho odkazu ne, ten doporučuje pro kompletní tabulku koupit časopis. 😉
R-class
Právě na jím uvedeném odkazu jsou ty tabulky kompletní. Stačí otevřít galerii a nebo přejít při čtení i na druhou stránku 😉 Je to tam....
Avatar - Starfighter
Starfighter
Tak máme nějakých sedm hodin po uveřejnění článku a místní duo Korejských věrozvěstů, kteří by nám vysvětlili, že všechno řeší sedmiletá záruka, nikde. To ráno [odkaz] byl jinej kalup >😁 >😁 >😁
jossalito
Oni si to přečetli, ale prostě není důvod sem lézt a dostat nakládačku, tak prostě jen vyčkávaj. >😒]
Dušan10
Všetko mi poriešila záruka a i táto štatistika dokazuje, že žiadna automobilka nevyrába autá bez porúch ....

Pri poruche konktrétneho vozidla sú všetky "úžasné" umiestnenia o ničom a dôležitá je záruka ...

A nie je náhoda, že záruky sa vo všeobecnosti predlžujú - a ak nie priamo v cene, tak je možné ich dokúpiť .... a niekedy nie práve lacno ...
Avatar - R32
R32
Tak tak, každé vozidlo sa môže pokaziť, či už je to Japonec, Nemec, Čech či Korejec... Podstatné je to, ako sa k tomu stavia výrobca, lebo keď už nejakú tú poruchu máš je sakra rozdiel prísť do servisu a nechať tam kľúče s pocitom, že to máš zadarmo (garancia) alebo tŕpnuť akú sumu ti s úsmevom na tvári povie prijmací technik... V tej chvíli by si mal hádam najradšej tú hanobenú Kiu s vysmievanou (závidenou ? 😄 ) 7 ročnou zárukou. A práve preto si ju toľko ľudí kupuje, pre ten pocit kľudu, že ak sa niečo pokazí (lebo všetko sa raz môže) tak za to nebudem platiť ani korunu.
Avatar - iudex
iudex
No ja mám rozšírenú 4 ročnú záruku zdarma, ale moc kľudnejší nie som, a to najmä vzhľadom na komplikovanú techniku turbobenzínu (a predpokladané doťahovanie sa s predajcom, či bude vada pokrytá zárukou). To som paradoxne kľudnejší pri druhom aute, kde mám len 2 roky, ale technicky jednoduchý a rokmi overený motor.
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
Když kouknete na nejčastější závady, tak to jsou😒br />
1. Osvětlení
2. Přední a zadní náprava (zřejmě se myslí geometrie)
3. Účinnost brzd
4. Řízení
5. Výfuk
...
Většinou kraviny, které vás nedonutí zůstat někde stát a zpravidla se dají odstranit za pár stokorun až tísícikorun.

O těch opravdových průšvizích (zanesené vstřiky, přidřená turba, nedobíjející alternátory, prasklé hlavy, propálená těsnění, prasklé chlazení...), kvůli kterým zůstanete takříkajíc ve štychu a které vám udělají díru v rozpočtu, neříká tahle statistika TÜV vůbec nic.
jossalito
Pokud máš zanešené vstřiky či přidřené turbo, tak neprojdeš přes emise. Vůbec se k STK nedostaneš.
Prasklé chlazení by ti měli na STK zjistit (hledá se bežně únik provozních kapalin), stejně jako ty propálené těsnění.

Kdysi tu byla statistika od žlutých andělů, ale tam to bylo zase o tom, že některé automobilky využívají své asistenčky, takže do statistiky nebyly vůbec zahrnuty.
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
Spíš bych řekl, že to to auto tak nějak moc nejede, přehřívá se atd. Pokud nejsi vyložený dement, tak se s tím na technickou vůbec nebudeš cpát. Logicky to necháš opravit a ve statistikách TÜV se objevíš bez ztráty kytičky...

Tyhle statistiky jsou opravdu na nic.
jossalito
Nejsou přesné, ale rámcový pohled poskytují.
Johnn
Tak že co poznáš z toho,když mě letos s STK vyhodili pro nesvítící zadní mlhové světlo 8-s .Jezdím zasádně na STK bez přípravy.Pravda mohl jsem auto alespoň zběžně obejít.Švagr naopak na STK dává auto automechanikovi,který mu tam s ním zajede,až ho zkontroluje.
Jak poznáš které je poruchovější?
Reálně jsou na tom totiž obě stejně.
Zajímavý je spíše ten Prius.Zde je tradiční nedůvěra k nadbytečné elektronice a kupodivu Prius je dle toho skvělý.Vzhledem k průměrným spotřebám na Spritmonitoru,tak by si zasloužil větší prodeje.
jossalito
Chlape, jestli ty jedeš na STK bez toho, aniž bys vobešel svý auto, tak jsi pro mne, s prominutím, vosel.

Kdo jiný ti, řekne, jestli *** tvá "lékarnička" není propadlá, než ty sám?

Hloupost vládne světu! 8-s :no😒br />
PS: Prius asi nebude servisovat nějakej garážník, ale majitel to poctivě jednou za rok doveze do autorizovaného servisu.
Avatar - iudex
iudex
Dobrovoľne sa priznávam, že na poslednú STK (auto som už medzičasom predal) som išiel bez toho, aby som čo i len otvoril kapotu. A mal som dokonca - ó Bože - i tú vypálenú žiarovku. 😄 (vypálila sa po ceste, lebo mi prebíjal alternátor). Na STK som išiel s tým, aby mi povedali, čo je zlé a treba spraviť. Nakoniec bolo všetko OK (vymenil som regler za pár centov a žiarovku) a auto som s čistým svedomím a novou STK predal. A teraz mám s obomi autami pár rokov od STK pokoj (čiže keď sa mi niečo do 4 rokov pos-rie, žiadna štatistika to nezaznamená).
Johnn
Celý rok je auto jinak naprosto v pořádku,žádné opravy a lékarnička byla nová.STK na podzim a na počátku roku byla ona rošáda s lékárničkami,takže vím jak byla stará.
Prostě náhoda,ale co z toho poznáš?Nic.
Prius asi nebude servisovat nějakej garážník?No a třeba služebáky?Ty budou mít perfektní servis a budou to v německu nejspíše německé značky.
Z STK poznáš možná péči majitele,o autě nic moc.
jossalito
Sám bych si připadal před technikem jako osel, kdybych na tu STK dojel s "výpalenýma žárovkama" potažmo s jinou viditelnou a lehce identifikovatelnou závadou. Opravdu si nemyslím, že by se většina řidičů chovala stejně.

Zeptej se technika na STK, co je schopen poznat o autě o konkrétním modelu, hned ti řekne, že když mu dojede třeba pašík, tak první, kam se bude koukat, budou všechny čepy apod. A u každého modelu ti vyjmenuje, kde bývají problémy.
_MT_
Zajímavé by bylo dostat se k údajům asistenčních služeb, hlavně těch oficiálních.
jossalito
To ti nikdo neřekne, tohle jsou velmi cenné údaje.
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
Místy spíš velmi citlivé, než cenné... 😄
Avatar - R32
R32
Tak to by bola pre niektoré značky katastrofa... zrazu by tu boli uvedené závady typu nepojazdné auto na krajnici a nie blbosti typu vyhorená žiarovka... >😁
martindr
jossalito: suhlas, v tomto je to presne tak. Presna statistika spolahlivosti proste neexistuje. Vsetky su niecim podmienene...
Avatar - Marblik
Marblik
Osobně si myslím, že statistika TUV nevypovídá ani tak o tom jak jsou auta poruchová, ale spíš o tom jak se o ně majitelé starají a jaký k nim mají přístup. Pokud mám na autě závadu a mám to štěstí, že je auto v záruce (což auta do tří let stáří většinou jsou) zajedu s ní do servisu a závadu nechám odstranit. Pak se na STK nic neprojeví. A pokud jsem trochu soudný, tak s autem, které neprojde na STK nelezu. Možná je dvousečnou zbrání právě to, že lidé spoléhají na prodlouženou záruku a péči, kterou by autu měli dopřát mimo záruční podmínky podceňují. Pak třeba dostanou záznam za nesvítící žáruvku, prasklé čelní sklo a další drobnosti.
Avatar - Ronault.
Ronault.
:yes: