Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

PSA Peugeot Citroën: Provozní ztráta u automobilových aktivit.

9 komentářů

Xawier
...kdepak udělali soudruzi z Francie chybu, když se koncernu Volkswagen teď tak mimořádně daří? 😲 😢
Nery
Že by v marketingu? To je jediné, v čem VW vede. VW zřejmě neinvestuje tolik peněz do vývoje, nechá ostatní automobilky něco vymyslet a o několik let později to zdokonalí... Přiznávám, že zdokonalí...

Nemyslím, že by PSA byla jediná společnost, která má dneska problémy...
Xawier
To jednoznačně není! Když si to vezmeš kolem a kolem, tak na vzestupu jsou dnes jen Mercedes, BMW, Hyundai/KIA a pak koncern Volkswagen... Myslíš, že to bude jen marketingem??? Já si to tedy nemyslím! Ale i kdyby ano, tak by s tím marketingem mělo začít PSA a jiní okamžitě něco dělat. Určitě to není práce na rok,ale na desetiletí... Tak aby jsme časem po Saabu nepřišli i o jiné tradiční evropské automobilky ;-\
Nery
VW Groupe dokáže udělat jedno auto a prodávat jej v mnoha kabátech. V jedné diskuzi zde jsem četl zajímavý názor, a to že Audi se dnes prodává na metry - všechny vozy jsou téměř stejné, liší se pouze délkou... Nehodnotím, zda je to pro zákazníka dobře nebo špatně, ale rozhodně to funguje... PSA dneska valí peníze do hybridů, elektroautíček (i když ve spolupráci), u Citroenu je to celá řada DS atd., myslím, že právě tady se PSA připravuje na budoucnost...
Xawier
S tím co píšeš začal u VW a vůbec celého automobilového průmyslu geniální Piech už začátkem devadesátých let... Tehdy se mu všichni ostatní automobiloví bossové smáli,že stejná auta pod různým kabátem nikdo nebude kupovat... Dnes to dělají všichni! Musí,kdyby nedělali,tak už tady nejsou. K elektroautíčkům je ještě dlouhá cesta, to už by do té doby tady taky nemusely některé automobilky být...
Grand Turismo
Ty vole, tebe VW platí? VW vede jedině v marketingu, tak už se přes to přenes.
Avatar - matii
matii
U PSA jsou dle mého názoru tyto zásadní problémy😒br />
1) Po celkem úspěšné generaci vozů 306, 106 atd přišla 307, 206, C4 atd. jež byly sice designově úspěšné, avšak co do kvality udělaly PSA na dlouhá léta renomé nekvalitních vozů ... se stejným problémem se dlouhodobě potýká FIAT

2) Právě u minivozů PSA zaspal, bo sice 107 je levná, ale konkurence je dnes úplně jinde.

3) Investují horentní sumy do nových technologií a nápadů, ale pak je nedokáží dostatečně ochránit, tj. konkurence je za zlomek nákladů "okopčí" zejména korejci.
matozippi
osobne si myslim ze PSA pred par rokmi urobilo chybu v ramci unifikacii modelov a dielov
aktualne z toho tazi VW kde su rovnake diely od citigo cez passat az po a8
a VW velmi dobre zaraba na velkych autach (hlavne audi) - vyhoda je spominana unifikacia a moznost vyssej marze
PSA predava predovsetkym male auta a na nich sa zaraba malo a este k tomu straca trhovy podiel (vid 207 a C3)
a cenova vojna je neuprosna - staci si porovnat o kolko zlacnel golf a co pre predajnost musel urobit peugeot s 308, podobne C4
a s tym pravdepodobne suvisi aj rezerva medzi vyrobnou a predajnou cenou - kde tato rezerva bola pri VW lepsia 😁
Nery
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]