Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia 1,6 LPG na českém trhu: Příplatek 35.000,-Kč

Škoda se na poli alternativních paliv vydává cestou spalování LPG. První cena Octavie LPG začíná na 419.900,- Kč.
Zpět na článek
2. 9. 2009 11:20
2. 9. 2009 11:24
2. 9. 2009 11:50
2. 9. 2009 23:38
2. 9. 2009 13:18
4. 9. 2009 22:05
neregistrovaný "sniper777"
5. 9. 2009 21:03
neregistrovaný "sniper777"
6. 9. 2009 14:06
neregistrovaný "sniper777"
3. 9. 2009 10:37
3. 9. 2009 12:23
Avatar - iudex
2. 9. 2009 11:20
Prínos
To je dobrá správa pre viacerých potenciálnych kupcov Octavie. Osobne poznám viacej ludí, ktorí si kazdé nové auto hodia na plyn. Ked to budú mat oficiálne so zárukou z fabriky, urcite to zaujme vela ludí. Palivové náklady na km takmer polovicné, pokles dynamiky este v norme, summa summarum urcite sa to bude slusne predávat.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ronault.
2. 9. 2009 11:24
Re: Prínos
Takmer? Na SK máte LPG snad více jak za třetinovou cenu benzínu ;-)
Avatar - iudex
2. 9. 2009 11:50
Re: Prínos
Neviem presne, nesledujem to, kedze jazdím na benzín. Ak je to tak, ako vravís, o to zaujímavejsí LPG je.
2. 9. 2009 23:38
Re: Prínos
On jo. Když jede z Brna nahoru do Krakowa, tak jede přes Prešov a tam tankuje, aby ušetřil! >:D
Avatar - Ronault.
2. 9. 2009 11:25
Další doklad...
že Octavia je auto pro český trh daleko více než Fabia. Tovární LPG, to potěší :yes:

¨Bravo Škoda :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - T613
2. 9. 2009 11:41
Re: Další doklad...
taktak LPG! Kupovat si v této době diesel je jako si koupit kolo Ukrajina! :yes:
Avatar - iudex
2. 9. 2009 11:49
Re: Další doklad...
Ved pockaj, Ada Ti vysvetlí, co to znamená kúpit si dízel... >:D
Avatar - Ronault.
2. 9. 2009 11:59
Re: Další doklad...
Chceš-li poznat co je dřina, kup si kolo Ukrajina! :yes:
Avatar - marek.g
2. 9. 2009 12:05
Re: Další doklad...
:yes: na vesnicích jich jezdí...většina má všechno origoš včetně steřelých plášťů a prorezlého řetězu všechno 30 a více let starých.A jak to těm babičkám jede do jednoty na nákup >:-[]
2. 9. 2009 15:31
Re: Další doklad...
a ciernobielu TV >:D >:D
2. 9. 2009 15:51
Re: Další doklad...
tak jsou i lidi co jsou barvoslepi, a tem cernobila TV nijak vadit nenude a poskytne jim z jejich pohledu stejnou sluzbu >:D
2. 9. 2009 12:35
Jak řešeno
Zajímalo by mě, jestli tam bude i ta další nádržka s přípravkem na ochranu motoru, který při provozu na LPG mnohem víc trpí, někteří kamarádi co měli přestavby by mohli vykládat. Taky teplota motoru dost roste a rychleji odchází výfukové potrubí. Ale samozřejmě pokud někdo hodně jezdí, LPG se vyplatí víc než nafta. Mě by se asi při mém ročním nájezdu nevyplatilo. Taky mi vadí že se s LPG autem nesmí do žádných podzemních garáží.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
12
2. 9. 2009 13:18
Re: Jak řešeno
no to aditivum tam být nemusí, pokud jsou ventily z kvalitního materiálu a neshoří. To samé bude na téma výfukové potrubí, protože u některých výrobců to odejde za tři pražské zimy ein zwei
Avatar - eLzyx
2. 9. 2009 13:24
Re: Jak řešeno
to není zas až úplně pravda, že se nesmí do žádných podzemních garáží. Nesmí se do garáží, které mají větrání zajištěné pouze stropním odsáváním/odvětráváním. Podzemní garáže vybavené odvětráváním i pod úrovní podlahy (řešeno vyspádováním) toto omezení nemají. Problém je v tom, že je to dražší řešení, takže se v ČR moc neobjevují.
Avatar - Ronault.
3. 9. 2009 12:16
Re: Jak řešeno
Tak nevím, kde ji na tohle přišel.

Delší životnost (nižší opotřebení) motoru. LPG má vyšší oktanové číslo (100 - 110) a větší antidetonační schopnosti než benzín, což má za následek nižší rázové namáhání motoru (měkčí chod). Udává se zvýšení životnosti motoru minimálně 2x (za použití vhodného motorového oleje určeného pro provoz na plyn). LPG na rozdíl od benzínu nerozpouští olej. Nedochází proto ke smývání olejové vrstvy na stěnách válců, což šetří motor zejména při studených startech.
Jediný problém může nastat u ventilových sedel starších vozů dříve provozovaných na olovnatý benzín, pokud jsou vyrobena z měkkého materiálu a současně nejsou dostatečně mazána skapávajícím olejem ve válci.
Nižší hlučnost motoru (cca o 5 dB)

Delší životnost motorového oleje. Při spalování LPG nedochází ke vzniku karbonových usazenin, které olej znečišťují. Díky tomu, že plyn nerozpouští olej, nedochází k postupnému ředění oleje a tím ke ztrátě mazací schopnosti.

Nevýhody jsou u motoru:
Nižší životnost svíček a svíčkových kabelů. Vzhledem k vyššímu oktanovému číslu (nižší výbušnost) je zapalovací soustava více namáhána, současně jsou na její parametry kladeny vyšší nároky.
Nižší životnost výfukového potrubí. Výfukové plyny mají vyšší teplotu, výfukové potrubí současně není chráněno povlakem mastných karbonových usazenin vznikajících při spalování benzínu. Při spalování plynu je navíc potrubí vystaveno působení vodní páry. Dochází tedy k rychlejší korozi.
Nižší výkon motoru (typicky o 10 - 20 %)
4. 9. 2009 09:57
Re: Jak řešeno
Tohle jsou samozřejmě oficiální argumenty které ale nejsou úplně pravdivé. LPG skutečně způsobuje větší opotřebení motoru než kvalitní benzín. Stačí se podívat jak vypadají motory u aut dlouhodobě provozovaných na LPG, pár takových jsem viděl zevnitř. Hlavní rozdíl oproti benzínu je, že benzín expanduje a tím motor spalovací prostor ochlazuje. To u plynu neplatí, proto mají vždy motory na plyn trochu vyšší provozní teplotu. Spaliny mají také vyšší teplotu a to se potom podepíše na válcích, pístech, výfuku a hlavně ventilech. K znehodnocování oleje dochází taky, dá se říct že i víc, proto jsou pro vozy přestavěné na LPG speciální oleje, kdyby provoz na LPG neměl na olej takové nároky, speciální oleje by nebyly potřeba. Samozřejmě ale uznávám že výhody pro lidi co hodně jezdí jasně převažují a pokud bych měl větší nájezd km tak bych šel do LPG taky.
neregistrovaný "sniper777"
4. 9. 2009 22:05
Re: Jak řešeno
V PODSTATE S TEBOU SUHLASIM, AZ NA TEN OLEJ, KED SOM 1.KRAT MENIL OLEJ PO PRESTAVBE NA PLYN PO 15000KM, TAK BOL KRASNE ZLTY JAK SLNECNICOVY, AJ MECHANIK V AUTORIZOVANOM SARVISE MI POVEDAL ZE JE TO SKODA MENIT. POTOM SOM VYMENU NATIAHOL NA 20000KM A OLEJ STALE ZLTY AJ KED TROCHA MENEJ AKO PRI 15000,-KM. OD VTEDY MENIM OLEJ PO 30.000KM. A JE V POHODE A MENEJ CIERNY AKO PRI BENZINE PO 15000KM.
NIC V ZLOM VELKYM PISMOM PISEM LEBO SA MI TROCHA ZHORSIL ZRAK.
5. 9. 2009 20:37
Re: Jak řešeno
Nie je to priveľa predĺžiť interval dvojnásobne? Inak tá spotreba 9,2 LPG je dosť vysoká, v Golfe V s týmto motorom jazdím na LPG za cca. 8,6 L ale je pravda, že v zime to je aj do 10 L. :-)
neregistrovaný "sniper777"
5. 9. 2009 21:03
Re: Jak řešeno
MALO BY TO BYT V POHODE, OKREM VLASNEJ SKUSENOSTI SOM TO CITAL AJ NA VIACERYCH STRANKACH AKO VYHODA PLYNU PREDLZENIE INTERVALU VYMENY OLEJA O 100%,

TA SPOTREBA JE FAKT VYSOKA, BEZNE JE SPOTREBA PLYNU VACSIA O 15 - 20%, OPROTI SPOTREBE BENZINU, NO TU JE TO AZ O 30% VIAC.
5. 9. 2009 22:01
Re: Jak řešeno
U mňa je to navýšenie poďla kvality LPG 22 - 24 %.
Na benzín som mal výmenu oleja po 30.000 km, ale prešiel som na 15.000 km interval, zdá sa mi to priveľa 30.000 a je tam potrebné počas toho intervalu doliať min. 1 L oleja.
Avatar - Ronault.
6. 9. 2009 01:12
Re: Jak řešeno
Ten olej je sice čistší pohledově, ale obsahuje více dusíkatých látek, které se v motoru usazují, proto bych to prodlužování spíše nedoporučoval.
neregistrovaný "sniper777"
6. 9. 2009 14:06
Re: Jak řešeno
VIEM ZE PRI PLYNE SA NETVORY V MOTOREY KARBON, CO SA TYKA DUSIKATYCH LATOK NEVIEM ALE MYSLIM,ZE POKIAL JE OLEJ PEKNY ZLTY,
TAK BY TO MALO BYT OK. NETVRDIM ZE TAM TIE DUSIKATE LATKY NIE SU, LEN SOM SA ESTE S TYM NESTRETOL A ANI SI NEVIEM PREDSTAVIT AKO BY SOM ZISTIL ZE ICH JE TAM UZ VELA ALEBO ESTE MALO. NAPIS PRIPADNE NIECO VIAC O TYCH DUSIKATYCH LATKACH A ICH NEGATYVNY VPLYV NA MOTOR.
CO SA TYKA SVIECOK TIEZ ICH MENIM AZ PO 60.000KM,A ZIADNY PROBLEM.VZDUCHOVY FILTER MENIM PO 30.000KM A OLEJ POUZIVAM PLNU SYNTETIKU A MOTOR MAM DOKONELE CISTY, NAJAZD NA PLYNE CCA 80.000KM
Avatar - Ronault.
6. 9. 2009 01:19
Re: Jak řešeno
Tak s tím opotřebením si nejsem jist. Zrovna dnes jsem se díval na tahometr mého strejdy, kterému jsme prodali před 4 lety Renault 19 na LPG. Teď má na tahometru 230 000 km, s tím, že mu půl roku nefungoval a v bazaru přetočili tak odhaduji 60 000, jak jsme ho kupovali my. Takže motor má aktuálně asi něco kolem 300 000 km bez jakékoliv generálky či opravy.

Nejsem nějaký zkušený motorář, ale přehřívání motoru na LPG z praxe neznám. Ještě v dobách Favoritu jsme jeli dvěma stejnými Favority v zácpě ve Vídni, posunovali jsme se stejně, stejně obsazeni. Ten na benzín začal skoro vařit, ten na LPG nezapl ani ventilátor, což podporuje i to, že LPG má nižší teplotu spalování.

Problém s výfuky jsou, mě takhle jeden bez jakéhokoliv důvodu upadl, ale dávám to vinu právě tomu, co jsem psal výše.

Olej na LPG je, ale je to náhrada spíše za minerální, sám jsem o něm teď uvažoval, nakonec jsem zvolil polosyntetiku, což je velmi podobné.

Při větším nájezdu, stačí i 10 tis. ročně, jen neměnit auto každý rok, se LPG vyplatí a na poškození motoru se LPG nějak nepodepíše, spíše ty výfuky, případně svíčky, ale to jsou minimální rozdíly. Podle mě pořád to výjde lépe jak nafta.
6. 9. 2009 08:51
Re: Jak řešeno
Na LPG sa vždy vozím lacnejšie ako na naftu, pri jazde na LPG mi vychádza ekvivalent na naftu 3,8 L/100 km, čo sa mi pri bežnom jazdení nepodarí s dieslom dosiahnúť. Čo mi chýba z dieslu je pružnosť motora, ale to sa nedá porovnávať.

Sviečky mením ako doporučuje výrobca po 60.000 km a sú v rovnakom stave akoby sa jazdilo na benzín. S LPG mám za sebou prvým 60.000 km a môžem povedať, že tá investícia sa mi už vrátila.
2. 9. 2009 13:26
Přístup jak zabít LPG
Kdybych byl výrobce a OPRAVDU chtěl rozšířit nabídku o LPG, tak vyberu nějaký dvoulitr aspoň 90kW, vykašlu se na velkou benzínovou nádrž, motor osadím lepší hlavou, propracuju uložení nádrží na LPG a nabídnu aspon 60-70 litrů a optimalizuju na stejnou nebo jen o maličko horší dynamiku.
Řešení Škodovky je rozhodně polovičaté, minimálně LPG nádrž je malá, to ví každý kdo kdy auto na LPG měl, a výkon co zbude, ten snad netřeba komentovat....
Rozbalit vlákno
5
2. 9. 2009 14:04
Re: Přístup jak zabít LPG
mam 55 litru (co vim tak se toroid dela as do 103 litru, ale to us musi bejt poradne misto po rezerve :-) ) a omezenim to prome teda neni, na LPG ujedu cca 350km a bombu v kufru bych fakt nechtel, a vykon zbude vpodstate podobnej jako u benzinu, ty doby kdy na LPG to podavalo mensi vykony je us davno snad zanama a dnesni sytemy bezproblemu dodavaji obdobnej vykon jako pri jizde na benzin, a to ani nezminovat ze maximalni vykon stejne vyuzije jem nimimum ridicu "blaznu co maj porad pedal napodlaze" :-) takze ten treba 2-3% rozdil v pasmu nejvice vyuzivaneho vykonu si stejne vetsina ridicu ani nevsimne, ja teda neposmam jestli mam pod nohou v danou chvili 60 nebo 65kW z tech 184 co tam mam k dispozici
2. 9. 2009 14:34
Re: Přístup jak zabít LPG
ale poznáš, já měl LPG ve 125kW V6ce, a na LPG jsem jezdil mimoděk o 200-300 otáček víc, abych měl na pedálu výkon na který jsem zvyklý, a to je něco jiného než u 72kW motůrku.
A ty nádrže, tak objem toroidu je daný velikostí rezervy, jinak by to zdvihlo podlahu v kufru, ale co brání dát dvě propojené nádrže, druhou do místa ušetřeného na std. benzínové? Nikdy jsem nepotřeboval víc než 20l benálu, ale co 300km být u LPG mě teda docela nudilo
2. 9. 2009 15:13
Re: Přístup jak zabít LPG
zasah spusobeny vymenou nadrze us je tak velje, ze by auto muselo projit vsechny testy znova ;-) proste dat mensi nadrz na benzin a nekde vedle vetsi na LPG neni z pohledu vyrobce takova sranda jako kdys se prida jen torid nebo nadrz do kufru, to by se s tim muselo pocitat us pri navrhu auta a kuprikladu interni crashtesty ktere si automobilka dela by se pak nemuseli opakovat, a jestli teda poznas opravdu o tolik vykon, tak to mas nekde neco spatne a zrejme mas uzasne cistlivou nohu ze to poznas, ja mam sekvencni vstrikovani LPG a rozdil je neznatelnej a mam to v 2.7t V6
2. 9. 2009 15:55
Re: Přístup jak zabít LPG
tak úžasně citlivou nohu nemám, ale citlivou dost >:D ...tak bylo to v pohodě, měl jsem taky sekvenčku Landirenzo Omegas, tip ťop, ale minimálně jiného průběhu krouťáku a i menšího výkonu u červeného pole to si nešlo nevšimnout, je to logický. Neříkám že horší, ale jiný.
Avatar - Ronault.
3. 9. 2009 12:19
Re: Přístup jak zabít LPG
Víceméně souhlasím. Ty rozdíly ve výkonu šlo poznat hlavně u Škodovek, u Favoritů méně a s novou sekvencí snad skoro vůbec.
Já mám teda nádrž na 45 a ujedu tak 385 km. Není to moc, ale při hustotě sítě to není až takový problém, i v zahraničí.
2. 9. 2009 13:40
Zase pozde ....
Teprve krize donutila automobilky pohnout zadkem. Ted, kdyz uz tu jezdi desetitisice plynovych aut a LPG stojan je na kazde druhe pumpe, udelali manazeri ten uzasne odvazny krok - zavedli LPG motor do vyroby. Musi byt zcela omraceni vlastni odvahou. Protoze doted nas krmili PR zvasty, jako ze se to nevyplati, je to drahe, nikdo to nechce, ze az bude drazsi ropa tak mozna .... Ropa stoji stejne jako pred 3mi roky, ale najednou to jde. A stejne tak je to ze vsemi novymi technologiemi pohonu. Uz leta tu mohly byt. Ale kdyz je to drahe, nikdo to nechce, az bude drazsi ropa tak mozna .... . Jenomze zatim, na druhem konci sveta jedna vysmivana automobilka take uvedla LPG auto na trh, jenomze hybrid se spotrebou zhruba polovicni. Tak nic hosi, zase pozde.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
2. 9. 2009 16:44
Re: Zase pozde ....
Ono LPG není za litr o mnoho levnější než ropa, jeho výhodnost je dána pouze spotřební daní.
2. 9. 2009 17:44
Re: Zase pozde ....
No jo. Ale ta spotrebni dan uz tam neni leta. Bylo by legracni, kdyby ted, po tom co Skoda po 10ti letech cekani namontovala LPG, ministerstvo financi v ramci snizovani astronomickeho schodku opet zavedlo spotrebni dan na LPG.
Avatar - chlapecx
2. 9. 2009 20:25
Re: Zase pozde ....
na to dojde najisto, ajk se to ještě víc rozšíří:-)
2. 9. 2009 22:00
Re: Zase pozde ....
Tak na to se spolehni, že jí zvednou, ale asi ne kvůli autům. Škubat teď budou všude, co to půjde. Určitě by si někde vyšťoural, jakej je u nás poměr spotřeby v LPG, kolik toho požerou auta. To by mne celkem zajímalo. Pokud je to u aut zanedbatelný procento oproti vytápění všetně chatařů, tak by to nemuselo bejt tak drastický. Spíš záleží, koho to napadne, že je tam volný pole.
Avatar - woody-alien
2. 9. 2009 22:06
Re: Zase pozde ....
Někoho určitě jo, teď přijdou výběrčí i na majitele králíků...
Avatar - Ronault.
3. 9. 2009 12:21
Re: Zase pozde ....
taky se toho obávám, ale zatím se to nikde v Evropě moc nechytlo, kde je LPG rozšířené, takže se aspoň nemají po kom o***t. Na SK to osvobodili např. od daně snad úplně... Tam je snad jen DPH, možná to někdo upřesní, finančnictví není má záliba
2. 9. 2009 13:51
snad budou i dalsi
kuprikladu Superb Kombi 3.6 by prome byl s LPG velkym lakadlem a docela us bych mel dilema zda vzit prave novej Sup kombi o par tisic drazsi, nebo ojetou Audi A6avant 3.2 nebo 4.2 (RS6 bohuzel cenou asi neklapne) kde s dodanim LPG take pocitam, a ze cenove by to as tak rozdilne bejt nemuselo, u Audi zatim koukam po kouskach v nemecku s cenovkou okolo 23-28tisic euro a to je jen cca 5k od prvni ceny Superba s 3.6kou

no snad se Skodovka odvaze a da LPG do vice modelu a k vice motorizacim nez jen Oktavka 1.6
Rozbalit vlákno
0
2. 9. 2009 19:55
Dobre rano, skodovka...
Koho to v skodovke zobudili po 10 rokoch? LPG verzia je uz roky bezna v inych vyspelejsich automobilkach.

Tvrdenie nekonecnych idiotov "o bombe" v aute. Ked im nevadi, ze v plastovej nadobe maju 60l benzinu. Ale to je dobre, ze je narod blby, LPG by sa mohol rozsirit a bola by tu dan ako za benzin.
Rozbalit vlákno
2
2. 9. 2009 22:02
Re: Dobre rano, skodovka...
Určitě na to nezabudili, ale nebyl vzhledem k odbytu důvod.
4. 9. 2009 06:51
Re: Dobre rano, skodovka...
Nepletieš si pojmy a dojmy? Tá slovenčina je sakra ťažká... :-)
3. 9. 2009 10:37
jojo
nahodou ja se docela bavim kdyz na predelani na plyn prijede treba Volvo XC90 s motorem 4,5, jako nic proti, ale kdyz uz nekdo doslova vyhodi 1,5 melounu jenom za pekac a pak resi kde by usetril na palivu, to mi prijde usmevne.... :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ronault.
3. 9. 2009 12:23
Re: jojo
Jistě, nikdo to neřeší. Proto se třeba do Cayenne začal dávat diesel. Určitě pro jeho sametovější chod a sportovnější zážitky 8-s

Každý se kouká na náklady na provoz. Někde tuším tady na serveru máš dokonce test Cayenne na LPG a důvody tam jsou moc dobře popsány.