Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW Z4 sDrive35is: První jízdní dojmy

Stojí 1,5 milionu a je nedražší a nejrychlejší verzí BMW Z4. Jak funguje model sDrive35is?
Zpět na článek
18. 12. 2011 10:18
18. 12. 2011 10:52
18. 12. 2011 11:05
18. 12. 2011 11:16
18. 12. 2011 11:38
18. 12. 2011 11:53
18. 12. 2011 12:12
18. 12. 2011 12:23
18. 12. 2011 13:21
18. 12. 2011 12:04
18. 12. 2011 14:15
18. 12. 2011 12:00
18. 12. 2011 12:30
18. 12. 2011 13:51
18. 12. 2011 15:36
19. 12. 2011 10:36
18. 12. 2011 23:41
30. 12. 2011 18:13
Avatar - CHerokee
18. 12. 2011 10:18
Krása
Opravdu nádherné auto. Srovnávat se může jen s Mercedesem SLK, ostatní jsou ošklivé a nešahají jim ani po paty. A z těch dvou je na každém, co preferuje. SLK nabízí jinou techniku - atmosférický V6 nebo V8, což je pro mě rozhodující.
Rozbalit vlákno
17
18. 12. 2011 10:52
Re: Krása
:yes: :yes: Nechápu, jak se může prodávat Boxster o 200 tis. dráž, když z boku a zezadu vypadá jako 10 let staré auto s původní cenovkou kolem 700 tis. Asi pro ten pocit, že mám Porsche.. 370Z a TT se mi líbí, ale na dvojici SLK/Z4 to ani zdaleka nemá. Mít ty prachy, tak mám těžké dilema :-)
Avatar - Ham.
18. 12. 2011 11:05
Re: Krása
Vzhled Boxteru se může někomu líbit, někomu ne, ale jízdně je to špička třídy na kterou se Z4, TT, SLK nechytá. Koncepce s motorem uprostřed je nedostižná. Hodnoceno čistě podle designu je Z4 skutečně asi nejhezčí.
Avatar - CHerokee
18. 12. 2011 11:16
Re: Krása
To jsou kecy majitelů Porsche a jejich prodejců. Krom 911 jsou ostatní Porsche podovné hybridy. Kdyby koncepce uprostřed byla nedostižná, určitě by ji měly i daleko vyspělejší koncerny jako je Daimler nebo BMW.

A tak jak píše Vondry, nic proti TT a 370 Z, ale jsou jiná třída. 370 Z se líbí i mi.
Avatar - Ham.
18. 12. 2011 11:38
Re: Krása
Jedna věc je krása a jízda na promenádě, druhá věc je schopnost sportovní jízdy

Boxster si dá všechny k obědu, dobrou chuť:

[odkaz]

oběma nadělil na okruhu přes dvě sekundy.
Avatar - CHerokee
18. 12. 2011 11:53
Re: Krása
No v tom testu jedna věc smrdí. Píšou, že jde o Boxter S > 0-100 km/h in 4.50s. Jenže to zrychlení neodpovídá této verzi... [odkaz] Normální Boxter S zrychluje o skoro sekundu pomaleji. Takže buď šlo o nějakou úpravu.... Nicméně Boxter je také o hodně dražší.

Další věc, zde nejde o čas na kolo, ale o použití v provozu. V Porsche sem jel a po 20 minutách jsem byl vytřískaný a to jsem na sport zvyklý. Chápu to u 911, ale ne u cabria. Proto si myslím, že v této třídě - špičkové sportovní kupé kabrio jsou jen dva etaloni Z4 a SLK.
Avatar - white label
18. 12. 2011 12:12
Re: Krása
Není to Boxter, ale Boxster (od BOXer a roadSTER.
Takže u klasické 911ky (2+2 kupé) to chápeš, ale u dvoumístného roadsteru ne?
Podle tebe by teda měla být jasně jinak naladěna 911 kupé proti cabriu, stejně jako Boxster proti Caymanu? Proč? A tehnhle rozdíl bys čekal u všech značek, nebo jen u Porsche?
Avatar - Ham.
18. 12. 2011 12:23
Re: Krása
Takových testů se stejným výsledkem existuje celá řada. To, že má nějaký vůz lepší zrychlení než deklarované je zcela běžné stejně jako to, že některý vůz ani zdaleka nedosahuje deklarovaného zrychlení. Proto to hoši měří s časomírou v ruce. Stejně tak u některého vozu naměří stejnou hmotnost jako je deklarovaná, u některého je nadváha proti deklaraci až neuvěřitelná. Projdi si tam testy, nejen roadsterů, a uvidíš sám. Testů kde boxster nebo cayman vyklepe pérka konkurenci je celá řada, poslední ocenění si odnesl cayman od Angličanů v Autocaru jako nejzábavnější sportovní auto světa roku 2011. A podezření, že Porsche bylo cinknuté, to je dost legrační, myslím, že zástupci jak bmw tak nissan by při prvním podezření redaktory dostatečně "protáhli" německou justicí takže si myslím, že si to nikdo nedovolí, ale jako poslední "záchrana" dobrý, na to není argument.
18. 12. 2011 13:21
Re: Krása
Podvozek současné z4 sdrive 35i(s) je terčem kritiky všech významných německých automagazinů (AB, AZ, AMS, SportAuto) a ve všech srovnávacích testech těžce zaostává jak za třídní špičkou (Boxster, případně TTS/TT RS), tak i za takovými vozy, do kterých by to člověk vůbec neřekl (např. Genesis). Ale na korzování po Pařížské s občasným provokativním prohrábnutím plynu je to auto více než vhodné. :-)
Avatar - white label
18. 12. 2011 12:04
Re: Krása
Souhlas, výstižně napsáno... ;-)
Avatar - Martin911Turbo
18. 12. 2011 12:13
Re: Krása
Ač jsem Porschefil a vlastním 1 generaci Boxstru, tak musím říci že design Z4 a pevná střecha hraje prim u tohoto auta. Ovšem váha je naprosto katastrofální, je jak u rodiného kombíku...
Ovšem pokud se budeme bavit o jízdních vlastnostech tak Z4 a hlavně SLK težce propadá, i můj 13 let starý děděk jede naprosto neskutečně. Před Boxstrem jsem měl 211 koňovou 944 S2, která měla motor vepředu a přes transaxly poháněnej zadek, přestože 3l lépe zrychloval, tak jízdně a v zatáčkách se nechytal na Boxstra. Váha mého Boxstra je 1240 kg včetně příplatkové výbavy (viz moje recenze zde na moje auto)
Jel jsem v prní generaci Z4 a v druhé generaci SLK a obě auta mě utvrdila, že Boxster má stejně navrh i když oproti vrcholným motorizacím v Z4 a novém SLK pokulhává

A k motoru uprostřed, motor uprostřed je tak specifická záležitost, že pochybuji že BMW a Mercedes by kvůli jednomu modelu dělali komplet nový vývoj všeho od začátku... to si může dovolit Porsche které mělo a má "pouze" pár modelů.
Cena ano za Porsche a kvalitu se platí, a na interiér se BMW i Mercedes nechytá, jak kvailtou, tak materiály. Servis BMW o moc nepokulhává, ovšek kvalita Mercedesu a servis za poslední roky letí dolů...
Avatar - CHerokee
18. 12. 2011 14:15
Re: Krása
No co se SLK týká, tak to má úplně novou platformu a včetně podvozku a převodovky. Jel jsem v jak v druhé generaci, tak mám naježděno 5000 km v nové (se sportovním nastavitelným podvozkem s Torque Vectoring) a je to nebe a dudy.
18. 12. 2011 12:00
Re: Krása
Tak já nejsem zas takový hardcore driver, aby pro mě byly důležité dvě vteřiny na okruhu. Pro normální ježdění hodnotím hlavně design a tam se alespoň z mého úhlu pohledu Boxster absolutně nechytá. Předek okoukaná klasika, ale pořád krása. Interiér špička. Ale mít to auto, tak za boční profil a hlavně zadek se vyloženě stydím.. Připomíná mi to spíš nějakého Korejce než Porsche..
Avatar - Ham.
18. 12. 2011 12:30
Re: Krása
Tak hlavně roadster není na normální ježdění. Je to auto pro zábavu, do slušného počasí etc. A auto pro zábavu bez mrštnosti/rychlosti je na nic. Ten kdo hledá roadster jako jediné auto a čeká od něj všechny možné kompromisy tak je trochu mimo, na pohodlí, prostor a další věci jsou úplně jiná auta. Souhlasím, že když k tomu roadster ještě dobře vypadá tak je to jenom plus a v tom je Z4 TOP a ostatní se na ní designem nechytají.
18. 12. 2011 13:51
Re: Krása
Ono asi taky záleží na tom, z čeho dotyčný do toho roadsteru přelézá. Pokud už v podobných vozech něco najezdil a hledá to nej, co se jízdních vlastností týče, tak po tom Boxsteru mopžná sáhne. Spousta lidí ale podobné auto nikdy neměla a ti budou ze Z4 nadšení úplně stejně jako z Boxstera. Můj případ by to třeba byl, proto bych volil Z4 a určitě bych si na jízdní vlastnosti nestěžoval :-)
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2011 15:36
Re: Krása
Design BMW Z4 :yes:
Auto Porsche Boxster (Spyder) :yes: :-)
19. 12. 2011 10:36
Re: Krása
Jako fanouškovi kdysi jízdně vyjimečnému BMW se to neříká snadno, ale máš svatou pravdu :yes: Jízdně je Boxster trochu někde jinde.
18. 12. 2011 23:41
Re: Krása
Klasický Boxster se mi nijak zvlášť nelíbí, na rozdíl od Caymanu, ale před jeho jízdními vlastnostmi člověk musí smeknout. To i Japonci mu vyšvihnou poklonu (jejich jediná stížnost bývá, že je podmotorovaný - a to i verze S). A vůbec nejde o pár vteřin na okruhu, jde o to, jak na tebe auto mluví, jak se chová. Je to velmi vyvážený, až profesorsky precizní stroj. A rozdíl je mnohem větší než 200 tisíc, to mi věř - na Porsche je škudlení dost vidět, leda že bys šel do Boxsteru Spyder... to je jiná káva.

Mít ty prachy, tak asi moc velké dilema mít nebudeš. Z4 se opravdu moc nevyvedla - kromě designu, který se mi moc líbí. Pokud to chceš jen na běžné ježdění, tak ti to může být ukradené.
20. 12. 2011 11:31
K řazení pod volantem
Celkem chápu, že testeři, přesedávající z vozu do vozu mohou mít problémy si zvyknou na systém řazení pod volantem v podobě, jak je aplikovaný u Z4 ( tento nářek je zcela pravidelný ), ale měli by si uvědomit, že majitel, mající vůz k dispozici déle, jak jejich pár hodin, si na to prostě zvykne a pak už se jeví možnost řadit nahoru i dolů prsty jedné ruky jako vlastnost veskrze pozitivní. Můžete si dokonce vybrat, jestli to bude ruka pravá, levá, nebo obě. Technická realizace u BMW je taková, že by nebyl problém invertovat chod jednoho z pádel tak, aby se pak chovala obdobně, jak se již stává v současnosti standardem, ale po určité úvaze přijdete na to, že tím v praxi nezískáte vůbec nic.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Martin911Turbo
30. 12. 2011 18:13
Podvozek
Škoda jen že tak krásné auto je po stránce podvozku a jízdních vlastností tak nedokonalé...
Bravo Porsche Boxster!
Rozbalit vlákno
0