Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Marko: Novinky Alfa Romeo do roku 2015

Legendárna automobilka z Milána čelí v chvíľach osláv storočnice najväčšej kríze svojej histórie. A problémový stav bude trvať ešte minimálne celý rok 2012.
Zpět na článek
18. 12. 2011 11:09
18. 12. 2011 11:40
18. 12. 2011 12:00
18. 12. 2011 13:04
18. 12. 2011 13:07
18. 12. 2011 13:49
18. 12. 2011 14:01
18. 12. 2011 14:15
18. 12. 2011 14:17
18. 12. 2011 15:44
18. 12. 2011 15:51
18. 12. 2011 17:44
21. 12. 2011 06:56
18. 12. 2011 23:14
18. 12. 2011 12:19
18. 12. 2011 12:34
18. 12. 2011 15:41
18. 12. 2011 14:51
18. 12. 2011 15:06
18. 12. 2011 15:48
18. 12. 2011 15:53
18. 12. 2011 16:08
18. 12. 2011 18:04
18. 12. 2011 21:52
18. 12. 2011 18:25
18. 12. 2011 21:09
18. 12. 2011 21:18
18. 12. 2011 21:31
18. 12. 2011 18:24
18. 12. 2011 21:40
19. 12. 2011 18:30
20. 12. 2011 12:43
18. 12. 2011 16:56
18. 12. 2011 17:08
18. 12. 2011 18:49
19. 12. 2011 23:30
anonym
18. 12. 2011 18:55
18. 12. 2011 19:32
18. 12. 2011 19:52
18. 12. 2011 20:15
18. 12. 2011 20:32
19. 12. 2011 10:44
18. 12. 2011 22:34
18. 12. 2011 23:01
19. 12. 2011 07:47
Avatar - 3_diamanty
18. 12. 2011 10:47
je len otazkou casu
kedy cela alfa padne
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Guttalax
18. 12. 2011 11:48
Re: je len otazkou casu
Pročti si to [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
18. 12. 2011 12:31
Re: je len otazkou casu
dik, dobra stranka :yes:

talianske znacky nemaju dlhy zivot ziadna ;-)

snad fiat sa zachrani uvidime
18. 12. 2011 12:53
Re: je len otazkou casu
Myslíš jako "snad se zachrání z té hluboké krize, která se projevuje zejména opakovaně dosahovaným ziskem"? >:D
18. 12. 2011 14:34
Re: je len otazkou casu
jj, je jen otázkou času kdy bude koncern VW nejvetší a padne. Podobně jako největší GM, Enron, PanAm, téměř Toyota. Čím větší splečnost/koncern, tím hůře řiditelná/ovládaná, tím větší problémy...
18. 12. 2011 14:36
Re: je len otazkou casu
Tesat do kamene ty tvoje hlášky. >:D
18. 12. 2011 14:52
Re: je len otazkou casu
Tvrdí to i Petr Robejšek, pokud ti něco to jméno říká... Nebo viz rozpínavost říší. SSSR, Třetí říše, Římská říše...
Avatar - Righ
18. 12. 2011 16:02
Re: je len otazkou casu
Jeste Robejska sem tahej, to nam tu schazelo. 8-s Ale k veci - byt samozrejme lze uvest radu prikladu velkych firem, ktery sly ke dnu, obecnej trend je dneska presne opacnej. Firmy ve vsech odvetvich se naopak cim dal tim rychleji spojuji a navzajem skupuji ve snaze vytvaret cim dal tim vetsi celky, protoze tak mohou lepe odolavat konkurenci a ruznym krizovym tlakum, zatimco vyznamne snizi naklady na vyvoj, marketing apod. Ne nedarmo delaj vsichni pravnici na MA, aka mergers and acquisitions. ;-)

Mimochodem zrovna Sergio z Fiatu je velkym zastancem tohodle spojovani a vytlacovani malych hracu z trhu - vzdyt od nej porad slychame, jak nam tu nakonec zbude 5-6 automobilek. S tim bych mozna i souhlasil, akorat ten jeho Fiat se mi tam nejak nemuze vejit (VW, HKAG, Ford, GM, Toyota, Renault-Nissan, snad i PSA).
18. 12. 2011 17:04
Re: je len otazkou casu
Přesně jak píšeš. Alfa - FIAT - potřebuje posílit taky na poli prodeje a poprodejní péče. Myslím, že je za 5 minut 12, a pokud s tím nebudeo něco dělat, HNED, můžeme se pomalu začít těšit na Alfu jako označení výbavy Chrysleru.
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2011 15:13
Re: je len otazkou casu
Tak to POZOR - tohle jsem tu (opakovaně) již dříve psala a vychází to z normálních ekonomických teorií!
S tím že ne přímo "padne", ale že: F. Piëch je "megaloman" který za svého života CHCE být největší automobilkou světa a pokud tomu vše podřídí, tak toho sice asi DOSÁHNE, ale za cenu zjištění, že "najednou" zaostává tuhle a támhle a že ostatní nabízejí už roky tohle ...
... což se v malé míře děje již dnes a zcela VÁŽNĚ hrozí, že "to bude ještě horší" ;-)
PS: Prostě takové první místo v závodě, ale za cenu "anabolik" nebo tak něco - no a ta (pak časem) mohou mít různé "negativní vedlejší vlivy"
18. 12. 2011 15:50
Re: je len otazkou casu
Tak až krachne Toyota, až to potká GM, tak potom bude na řadě VW. Do té doby jsou ty vaše teorie jen teorie. ;-)
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2011 23:17
Re: je len otazkou casu
Děkuji za projevenou důvěru a UZNÁNí (že to jsou MÉ teorie ;-) ), ale to BOHUŽEL opravdu NEee :-)
NEmyslím že by to hrozilo Toyotě (a zřejmě ani GM - tam nevím "najisto", moc info NEmám) - jsou na tom v tomto směru až VELMi jinak ;-)
PS: Tam jde o ten ("nesmyslný") cíl vw během doslova PÁR let "vwyrůst" - jak nám ukázal třeba i Bugatti Veyron (a dříve různé "socialistické PLÁNy), ono "poručíme větru dešti" prostě občas také NE"funguje" ...
No a tady je TEN PROBLÉM vw (rsp. F. PIËCHa - který se toho "prvenství" prostě "chce dožít" - a PROTO vw "musí spěchat" - a TO je "ten problém" ;-)
(nyní by měli "upevňovat pozice" - a samozřejmě se stále snažit růst, ale NE za každou cenu - V TOM se skrývá to NEBEZPEČí ...
... opravdu EXISTUJE možnost že vw "dle plánu" bude za 5 (či kolik) let NEJvětší automobilkou světa - ale existuje ještě VĚTŠí možnost, že za to (časem - tvrdě) "zaplatí" :-|
19. 12. 2011 11:32
Re: je len otazkou casu
Hele, ty popíráš sama sebe. >:D :no:

Meříš jiným metrem a to od základu ještě blbě. Ta tvá nenávist k VW z tebe přímo číší. >:D :no:

Prostě Toyota zkrachovat nemůže, i když je větší, ani GM zkrachovat nemůže, když je pořád větší, ale jakmile bude největší VW, tak zkrachuje hned. >:D >:D >:D
19. 12. 2011 14:29
Re: je len otazkou casu
To seš opravdu tak jednoduchej, žes ani po druhém vysvětlení nepochopil, co tím chce říct, nebo taky tak zaslepenej koncernem? Proč by měla VW nenávidět, píše to jak to je a jak to i asi bude, pokud se nezmění politika přístup některých manažérů VW, tak se uklidni :-O
19. 12. 2011 15:02
Re: je len otazkou casu
>:D Od začátku špatně.

Nevím o tom, že by zrovna Němci měli problémy s řízením svých firem. VW je nejsilnější a nejzdravější koncern na světě. Tak ho vidí analytici. Jen ty a tetka výše, na to máte úplně jinej názor. Co na tom, že analytici, hele, tady jeden fiat a jeden citroen trvdí přesný opak.
Uvědom si, že ty vaše cancy nemají pranic společného ať už s realitou, tak s žádnými prognózami, ale opírají se jen o teorii neuřiditelnosti kolosu, který naráží se svou platností v autobranži ať už na Toyotu nebo GM.
A bohapustě tu žvanit o teoriích, které nastat můžou, ale taky nemusí, je spíš bojem myšlenkově vyprahlých diskuzních prosťáčků.

Prostě se vám směju. >:D
19. 12. 2011 15:23
Re: je len otazkou casu
v tomto by som ho moc nenapadal, pozri sa na vsetky velke znacky. Vsade ide uz len o co najvacsi zisk a dividendy.. Cim vacsia firma tym vacsi bordel. Osobne to VW neprajem kedze aj u nas aj u vas zamestnavaju tisice ludi a tvoria ekonomiku no stat sa to moze. VW nie je ziadna rodina firma...
19. 12. 2011 15:44
Re: je len otazkou casu
To by ti tady teta Kylí vysvětlila, jak je to s tou rodinou. ;-)

VW není ani největši, není na tom ani nejhůře, není důvod psát sem takové hlášky.
Sám bych si vsadil na to, že v té maličké AR je větší bordel, než ve VW a že spíš krachne Alfa Romeo, než se se položí VW. ;-)
18. 12. 2011 11:09
Pekný článok
Konečne článok od niekoho, kto vie, o čo sa jedná.

Je jasné (a v určitom smere sa dá povedať, že dobré), že za to, v akej situácií dnes Alfa je, môže najmä prevzatie koncernu Chrysler, čo síce nachvíľu Alfu oslabí, ale na druhej strane je to obrovským krokom v dlhodobej budúcnosti, keďže ako vieme globalizácia hýbe svetom a na budúcnosť myslieť treba. Dá sa teda povedať, že aj Chrysler bude mať svoj podiel na tom aby Alfa žila v budúcnosti a bola úspešná. Vlastne nie dá sa povedať, ale je to tak.
Druhým na prvý pohľad problémom je časté oddiaľovanie nových modelov z dôvodu nespokojnosti vrcholného manažmentu. Ale ja som rád. Čo sa automobilky týka, vždy je lepšie ísť cestou kvality na úkor kvantity (modelov). Jednoducho tí Taliani potrebujú nad sebou prefekcionistu, inak by to nefungovalo (vieme akí južania sú). A niekoho takého nad sebou majú.

Bravo Sergio!
Rozbalit vlákno
1
18. 12. 2011 11:56
Re: Pekný článok
Přečti si i starší Markův článek, odkaz je níže.
18. 12. 2011 11:40
Výroba
Pokud to nebudou opět jen plané řeči, je skoro jedno co budou vyrábět, hlavně aby něco. Držet automobilku nad vodou (aktuálně spíš pod hladinou) dva menší kompakty, které se perou v gigantické konkurenci, to už hodně dlouho zavání textem co píše v prvním příspěvku topper (rouhám se).

Uváděná prezentace jako má Jaguar-LandRover mě nikdy nenapadla, ovšem právě velmi nadchla. :yes: Když nebudou vyrábět zrůdičky jako je Compass, mohlo by to být velmi silné "duo". :yes:

Tak už jen doufat, že slova MOŽNÁ, ASI, ZŘEJMĚ brzdy nahradí nějaká jistota a fotky z výrobní linky ;-\
Rozbalit vlákno
12
18. 12. 2011 12:00
Re: Výroba
Alfa je polomrtvá, teď krize, recese, a pořád mluvíme o tom, že na dvou modelech po dobu ještě minimálně následujících dvou let se stavět nedá. Kde bude konkurence za dva roky?

I ta naše Škodovka uvede od roku 2012 každého půl roku nové auto. Ne, že by to byla konkurence Alfy, ale tady jde vidět ukázkový tah na bránu.
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2011 13:04
Re: Výroba
Tak "vaše" (když už tak není spíš PIËCHova? :-)
PS: A během krize (která bude TRVAT - a nejspíš NE jeden rok!) to s novými modely (bohuže) NEmá cenu "přehánět"
PPS: Z vašich textů by snad jeden mohl mít pocit, že "si přejete" aby značka (taková "nijaká", NIC nového/progresivního nikdy NEpřinášející - nejdominantněji na zavazadlový prostor zaměřená) jako je Alfa Romeo "už už cípla" a značka (dokonce i v celosvětové nabídce jasně VÝJÍMEČNÁ, opravdovou RADOST z designu, jízdních vlastností, motorů a vůbec "vše pěkné" pro ty jež auta rádi mají přinášející) aby se dál co nejMASOVĚji šířila...
..kruciš NEnapsala jsem já někde něco (sice "v místním stylu" ale jinak) "právě obráceně"? :-)
18. 12. 2011 13:07
Re: Výroba
Ty seš zase od začátku špatně. 8-s :no:
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2011 13:49
Re: Výroba
"Tradiční" (trochu)urážka a o autech ("tradiční") NIC..? ;-)
.. KDO by to byl čekal .. :-)
PS: Já NEmám potřebu si koupit ani jednu z těchto značek (kdysi jsem, zcela VÁŽNĚ, "váhala" nad Alfou 147 GTA - posez, palubní deska, motor - VELMi "zajímavé" autíčko :yes: ;-) ), ale kdybych MUSELA "rozhodnout" která (jen jedna) z nich má přežít tak ...
... to NEbude ta "taková nijaká, nic nového/progresivního NEpřinášející - nejdominantněji snad na zavazadlový prostor se soustředící".. :-)
18. 12. 2011 14:01
Re: Výroba
Zaměř se na budoucnost Alfy o které pojednává článek.
Cokoliv, co se netýká Alfy a její budnoucnosti, je mimo, špatně a k ničemu.

Nejsi li toho schopna, nediskutuj, nebo se nediv, že s tebou nikdo diskutovat nechce.
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2011 14:15
Re: Výroba
Ano - "soustředím se" (do budoucnosti hledím) a "zaměřuji se" na BUDOUCNOST Alfy ... a jsou to vozy stále STEJNÉHO "charakteru" - který je jinde NEvídaný a byla by to ZTRÁTA kdyby další "zajímavá" či "jiná" značka ZMIZELA (a její místo by "dle plánu" přebrala "nudná tuctofka" - to f je tam SCHVÁLNĚ ;-) - seat ;-\
Ano- "soustředím se" (do budoucnosti hledím a "zaměřuji se" na BUDOUCNOST škody - a jsou to vozy stále STEJNÉHO (ne)charakteru - které nabízejí hlavně zaměření na "užitkové" hodnoty a zavazadlový prostor. A nepřinášejí NIC progresivního či "zajímavého" nebo "dech beroucího", prostě tuctofka (to f...
... ty by MNĚ na trhu opravdu moc NEchyběly :-)
18. 12. 2011 14:17
Re: Výroba
Na tu reakci by ti stačila NICNEŘÍKAJÍCÍ jedna věta. Kdomá číst ten plebs kolem? 8-s :no:

Jak říkám, tolik písmenek a ouplně ke guvnu.

Mimoto, Alfa už dávno nemá ten charakter, který měla. Co se dá taky čekat od překabátěného Punta, kdy vzniklo opět jen průměrné MiTo, či o Giuliettě, která se maximálně tak dotáhla na úrovneň mainstreamu v podobě Focusu, Golfu apod. O nějakém charakteru Alfy již nemůže být ani řeč.
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2011 15:44
Re: Výroba
Mlčení znamená SOUHLAS, takže jsem ráda že jsme se alespoň na "definici" modelů škoda SHODLi (bylo to DOSTatečně KRÁTKÉ? :-)
18. 12. 2011 15:51
Re: Výroba
Já ti nebudu odkývávat tvý nesmysly jako nemocný osel. Akorát tu píšeš cancy. :-! :no:
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2011 17:44
Re: Výroba
Díky za "odkývnutí" a KONČÍM - přepínám ;-)
PS: Pěkné Vánoce a Nový rok a nový rok :-)
21. 12. 2011 06:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 12. 2011 23:14
Re: Výroba
Tak tak, 2 aktuální modely jsou pro značku velikosti AR málo. Já doufám, že snad projde tím, čím prochází Seat. Tedy udržení koncernem za každou cenu.
18. 12. 2011 12:19
ALFA
Nesouhlasím s tím, že Alfa je v "největší krizi své historie". Ano, produktově je to hrůza, ale aspoň ta značka konečně po x desítkách let nekrachuje a necucá ze svých vlastníků (ať už to byla dříve italská vláda nebo později Fiat) peníze. Obecně se ví, že Alfa snad od sedmdesátých let jede na dluh. Nejdřív to platil daňový poplatník, dnes Fiat. V současné situaci, kdy vyrábí upgradované Punto a slušne se prodávající střední hatch bude asi +/- na nule. Určitě se to finančně nedá srovnat s dobou před pár lety, kdy se prodávala zastaralá 147 a špatně prodejné 159 a Brera. Čili za cenu redukce portfolia je ta značka aspoň zakonzervovaná tak, že není železnou koulí na noze Fiatu a až budou peníze a podmínky na další rozvoj, může se začít.

Další pochybnost mám o tomto: "Kompaktné SAV rozšíri ponuku Alfy Romeo v roku 2013. Zatiaľ bezmenné auto bude spolu so sesterským modelom značky Jeep zbiehať z výrobných pásov talianskeho montážneho závodu v Mirafiori. ", ale pokud mi něco neuniklo, není to reálné, viz poslední článek na toto téma tady:
[odkaz]
SUV se bude dělat v USA (to to ta Itálie dopracovala....)

Než se tady všichni hromadně rozpláčete na AR a začnete vzývat VW, uvědomte si, že Fiat prostě momentálně investuje jinde. Díky akvizici Chrysleru prodává v USA měsíčně přes 100 tisíc aut (to Alfa prodá za rok). V Brazílii dále udržuje pozici jedničky a nové Palio je tam autem roku. Čili tady je to taky OK.

Prostě priority jsou nyní jinde, než oživovat kdysi slavnou značku pro Evropu, která se možná na jaře sesype jak domeček z karet....

Italiaspeed je plný článků o znovuotvírání kdysi zavřených fabrik v USA, případně o rozšiřování těch stávajících - čili Fiat stagnuje jen v Evropě, jinde to docela jde.

Nakonec, nový Dodge Dart mohl klidně být Giulietta sedan - ale nebude, protože prostě toho Dartu se v USA prodá x-krát víc než by se prodalo Giulietty v Evropě.... A společná kasa z toho logicky těží.... (pro ohledy na nostalgické fandy není v tuhle chvíli prostor ani doba....)

Já z toho taky nemám radost, naopak mě to dost štve, ale snažím se to vidět realisticky.....
Rozbalit vlákno
6
18. 12. 2011 12:34
Re: ALFA
K tomu tvému prvnímu odstavici, jedná se jen o tvůj dojem, či máš někde konkrétní čísla?

Vytvářet nějaké nové povědomí o Alfě v USA, to je cesta do pekla. Konkurence extrémní, ceny ostatních nízké, povědomí o značce nula. Na tom může Alfa vykrvácet. Pokud to tedy za ní nezaplatí Fiat. Ale ve výsledku je to zase o červených číslech samotné Alfy.
Avatar - Righ
18. 12. 2011 15:41
Re: ALFA
Murphy ma pravdu, kdyz pise, ze Alfa se od 70. let prakticky permanentne potaci v tezkych financnich potizich, ktery v 86. roce vyustily v prodej znacky z rukou statni Finmeccanicy teoreticky soukromymu Fiatu. (viz napr. [odkaz] nebo [odkaz] ). Ani 90. leta vsak nebyly pro Alfa nijak uspesym obdobim, protoze 156ka (1997) sice chvili na automobilovym nebi svitila jak hvezda jasna, ale po chvili vyhasla a situaci Alfy dlouhodobe zvratit nedokazala.

Otazkou ovsem je, jestli je na miste Murphyho optimismus ohledne soucasny vyrovnany hospodarsky bilance Alfy ci dokonce jeji ziskovosti. Pohled na tabulku prodeju na wikipedii - [odkaz] ci naprikald tento clanek - [odkaz] o ekonomickych uspesich automobilky zrovna nesvedci. Skutecnost, ze Alfa stale existuje, je podle myho nazoru pouze dusledkem statniho ochranarstvi (do 86), pripadne nerealnych ocekavani spojenych s jejim budoucim "zazracnym" rozvojem (od 86 dal). Ten zazracny rozvoj ovsem neprijde sam od sebe, ale pouze s radou novych modelu, rozsirenou dealerskou siti, zvysenou kvalitou, posilenym marketingem, pestrou skalou karosarskych verzi a tak dale a tak podobne. Vsechno akorat vzdusny zamky, skutek utek. ;-\

Jo a ten plan vytvoreni pozic nejdriv v USA a az potom v Evrope, to mi zni tak silene, ze se tomu zdraham uverit.
18. 12. 2011 14:51
Re: ALFA
Produktová hrůza?
MiTo a Giulietta jsou v pohodě, pouze teď bude delší výpadek za 159/Breru. Ale zase bude v dohledné době 4C. Člověku, kterému auta něco říkají (má k nim vztah na jiné úrovni, než že jsou jen prostředkem dopravy mezi místy A a B), vůbec nemusí smutnit za chybějícím MPV, SUV, SAV a podobnými zmršeninami, které se auty snad ani nazývat nedají.
18. 12. 2011 15:06
Re: ALFA
chybí kupé, kabrio, sedan - nosné modely značky v minulosti.... Je to hrůza, ale s ohledem na okolnosti krátkodobě tolerovatelná.... ;-)
Avatar - Righ
18. 12. 2011 15:48
Re: ALFA
Ne, neni to tolerovatelny. Proc ma predstaveni petidverovy varianty Mita trvat prinejmensim 5 let, to mi opravdu nikdo nevysvetli. Proc si v Milane nikdo nevsimnul boomu SUVcek, probihajiciho uz minimalne 10 let, to je mi taky naprostou zahadou. Proc se tak zametlo se 159kou, misto aby se dal stavelo na jejim exkluzivnim designu a byla zatraktivnena napriklad masivnim zlevnenim doplnenym patricnou marketingou kampani, tomu nerozumim jakbysmet.
Avatar - Righ
18. 12. 2011 15:53
Re: ALFA
Na muj vkus az prilis optimismu, kazdopadne ale cenny prispevek - predevsim v tom, ze poukazuje na soucasnou koncentraci Fiatu na jeho americky zlaty vejce, zatimco Alfa preslapuje nekde v koute. Fiat musi myslet predevsim na zajem koncernu jako celku a z tohoto hlediska je pro nej Chrysler nebo treba jihoamericky aktivity 100x dulezitejsi, nez nejaka vyhasinajici regionalni pidiautomobilka. Kazdopadne by si mohli ve Fiatu odpustit ty prohlaseni, jak bude Alfa od zitrka sekat pul milionu aut rocne.
18. 12. 2011 13:04
Potlesk pro Marka (jako vždy...)
Díky Markovi za článek, a to nejen za věcné info, ale především za velmi střízlivé a rozumné zhodnocení situace. :yes: :yes: :yes:

Podle mého není v současnosti na místě ani negativní hysterie, ani extrémně optimistické očekávání. Abych hned dvakrát citoval:
- Situace je vážná, nikoliv však zoufalá
a
- Italové jsou jako olivy, to nejlepší ze sebe vydají pod tlakem
;-)
Rozbalit vlákno
3
18. 12. 2011 13:06
Re: Potlesk pro Marka (jako vždy...)
Ty olivy jsou už jednou vyždímané. :-!
18. 12. 2011 13:19
Re: Potlesk pro Marka (jako vždy...)
Kdepak, v Itálii je díky podnebí sklizeň několikrát do roka ;-)
18. 12. 2011 13:20
Re: Potlesk pro Marka (jako vždy...)
>:D :yes:
Avatar - Righ
18. 12. 2011 16:08
Dobra prace
Supr clanek, Marko, bohuzel potvrzujici tristni skutecnost, ze Alfa s nicim do prodeje pristi 2 roky neprijde. A dal vi buh.

Jenom bych si podobne jako Murphy vyse dovolil nesouhlasit s tvrzenim, ze Alfa je v nejvetsi krizi v dosavadni historii - Alfa je v krizi uz 40 let (viz vyse) a mela i zoufalejsi momenty (treba roky 85 nebo 95).

Snad jenom maly dotaz - odkud mas ten sileny napad, ze se Alfa hodla "nejak" zabydlovat a profilovat nejdriv v Americe a pak se "nekdy a nejak" vracet do Evropy?
Rozbalit vlákno
17
Avatar - abacus
18. 12. 2011 18:04
Re: Dobra prace
Toto je článok publikovaný na quattroruote pred dvomi mesiacmi. Je to v súčasnosti jeden z najväčších talianskych mesačníkov o autách. [odkaz]
Ďalší článok je, kde sa čo bude produkovať: Mirafiori má produkovať SUV značky Jeep ako štvorkolku a model Fiat-u a Alfa Romeo vo verzii dvojkolka+štvorkolka. [odkaz]
Je tam možná podoba SUV od Alfy. Publikované to bolo v júlovom čísle Quattroruote. Odznela tam informácia, že na rovnakej platforme a v upravenej podobe bude vznikať i SUV Maserati. (ak neovládaš taliančinu, prekladač ti to slušne preloží) :-)
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2011 18:09
Re: Dobra prace
NEjen v současnosti - dodávám (znám ho už - no to vám vlastně NEmohu říct jak dlouho, ale DLOUHO ;-)
18. 12. 2011 18:20
Re: Dobra prace
No to fakt všechny zajímá... 8-s
18. 12. 2011 21:52
Re: Dobra prace
Všechny asi ne, někoho (třeba mě) docela ano.
19. 12. 2011 11:34
Re: Dobra prace
Co kdo čte? >:D
Avatar - abacus
18. 12. 2011 18:25
Re: Dobra prace
V deväťdesiatych rokoch bol veľmi obľúbený hlavne, v strednej časti Talianska Gente Motori, no dnes sa prepadol z mesačníka na myslím že dvojtýždenník s úrovňou porovnateľnou tak asi ako Svět motoru. Pamätám si ho z rokov 1990 -91, keď s dvojmesačným oneskorením sa vo vybraných stánkoch predával i na Slovensku /ČSFR/. Myslím, že si z nostalgie nejaké tie čísla z povaly vyhrabem.
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2011 18:40
Re: Dobra prace
Ano Gente Motori býval MOC pěkný (velmi "detailně" dělaný) magazín (pamatujete si? třeba přehled všech barev i interiérů apod. :yes: :-) ) - bohužel i časopisy postihla "celková ztráta kvality" :-|
Avatar - abacus
18. 12. 2011 21:09
Re: Dobra prace
Podrobný test mal tak desat - pätnásť strán. Testy boli nestranné, kritické, bez ohľadu na značku. Vydavateľstvo bolo (a je) ľavicovo orientované a v čase Berlusconiho mediálneho impéria nebolo "politicky" prijateľné.
Bohužiaľ časopisy strácajú svojich "fanúšikov" a už cca pred piatimi rokmi ich predbehli "informácie" ziskávané z netu. Pekný večer.
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2011 23:19
Re: Dobra prace
Ach to BY(va)LY časy... ;-)
Pěkný den (a pěkné Vánoce a Nový rok a nový rok - přeji :-)
18. 12. 2011 19:27
Re: Dobra prace
je opravdu VELMI pravděpodobné (a při pohledu na vývoj Itálie každým dnem pravděpodobnější), že to SUV se v Itálii dělat nebude (viz článek, co jsem linkoval výše).
Avatar - abacus
18. 12. 2011 21:18
Re: Dobra prace
Posledné kroky vyznievajú, akoby sa Fiat mal stiahnúť z Európy. Ostávajú malé modely (Panda, 500, Punto, Mito) a všetko nad príde z Ameriky. Nečudujem sa, že Marcione to bude skúšať v US. Podľa demografického vývoja v US žije viac "talianov" ako v Taliansku.
18. 12. 2011 22:01
Re: Dobra prace
no... z Evropy.... spíš z Itálie.... ;-)
Výroba nového malého MPV začíná příští rok v Srbsku (ex-Zastava), na tom se už nic nezmění....
A ono narovinu - kdybys řídil globální firmu, která má výrobní kapacity v severní a jižní Americe, v Polsku, v Turecku, v Srbsku a v Itálii - do které země by jsi investoval jako poslední?
Avatar - Righ
18. 12. 2011 21:31
Re: Dobra prace
Diky za odkazy. ;-) :yes: Skoda, ze nevladnu italstinou a musim to louskat pres ten prekladac. V prvnim clanku opravdu pisou o tom "stehovani" Alfy do US, no, pripada mi to jako uplny ulet. Co se SUV tyce, za sebe rikam, ze je uplne fuk, jestli se ma delat v Italii, USA nebo treba na Novym Zelandu, hlavne uz tu melo davno byt.
18. 12. 2011 18:24
Re: Dobra prace
Kriza: nejak mi tam asi vypadlo slovo "produktova" :-(

To, ze sa pojde najskor na US trh a odtial sa vrati Alfa s ofenzivou do EU bolo vo viacerych rozhovoroch pred a po Frankfurte.
abacus nalinkoval jeden z Quattroroute, ja som to mal myslim z ANE. Teraz to nestiham hladat, ale zajtra Ti to dohladam ;-)
Avatar - Righ
18. 12. 2011 21:40
Re: Dobra prace
Jo, produktova mozna, i kdyz v takovym 94 na tom byla Alfa taky pekne bidne - akorat 33, 155 a 164, vsechno uz znacne obsolentni modely. Sportak pokud vim vubec zadny, Alfetta ani GTV uz se myslim davno neprodavaly.

Na druhou stranu potom prisla pomerne silna modelova ofenziva, kdy kazdej rok uvadeli novy model - nejdriv GTV/Spider, pak 145/146, dale 156 a nakonec 166. A stejne to nepomohlo...
19. 12. 2011 18:30
Re: Dobra prace
No ano...tri modely. Ale mne to asi vtedy tak neprislo. >:D Predsa len tam bolo nieco v strednej triede a vyssej strednej (teda "dospele" auta).
Zakratko tu ale budeme mat akurat MiTo a Giuliettu (z ktorej som ja nejak zvlast nadseny neni) + 4c (co je zasa okrajovy model). Stredna trieda bude na rok opustena. Takze 2 nosne modely nizsich tried a jeden okrajovy sportak...

Btw. ten utok na US trh a potom navrat do EU, Marchionne spomina tu ):
[odkaz]
(dufam, ze ten rozhovor ide rozkliknut aj v neplatenej verzii ANE
Avatar - Righ
20. 12. 2011 12:43
Re: Dobra prace
Dik za odkaz, rozhovor je mimoradne zajimavy a Sergio v nem imho projevuje sympatickou miru uprimnosti a realismu. Beztak musim setvrvat v presvedceni, ze soucasny i planovany vyvoj Alfy zavani ve strednedobym horizontu fiaskem. Nemusi pritom prset, staci kdyz kape - prevedeno do praxe, stacilo by uvest vicero karosarskych variant soucasnych modelu, v idealnim pripade 2 verze Mita (krome 3-dvirka jeste 5-dverak) a 5 verzi Julci (5 + 3 dv. hatch, kombi, sedan a plateny kabrio ve stylu Golfu Cabrio). To by v tom byl cert, aby pak Alfa neprodavala aspon tech 200 tisic kusu rocne jako pred 10 lety.

Vsechno jsou to bohuzel akorat zbozny prani, realne vypada snad jen ten kombik z Julci, ale taky az za dva roky... [odkaz]
18. 12. 2011 16:56
Alfa-omega krachu
Robejsek - Nerobejsek, ta Alfa je v ***. Furt len citam ich strategie, vizie a co vsetko urobia. Dobre zahmlievanie pana Sergia Marchionneho. Je to tlchuba, tak ako Berlusconi. Mam dojem, ze Alfou-Omegou je len predlzovanie krachu celeho Fiatu.
Rozbalit vlákno
1
18. 12. 2011 19:23
Re: Alfa-omega krachu
A VW si člověk, kterým auta něco říkají a nejsou jen dopravním ekvivalentem vlaku, nemůže pro tu šedivost a uniformitu koupit.
18. 12. 2011 17:08
SÍLA (NE)MOCI
Mimo Porsche neexistuje na světě značka se silnějším emočním garážovým nábojem. Alfa Romeo je synonymum všecho, co tvoří svět kol, svět kol nikoliv pro ty, co do kauflandu holt už nejezdí busem, ale něčím menším, vlastním, je to svět kol pravých šoférů, milovníků nejen aut, nýbrž všeho co přinesl motorismus - milovníků svobody, nespoutanosti, síly, nezlomnosti. Alfa Romeo je pravdou v nás, tvoří základní milník dějin motorismu, je milovanou perlou garáží. Co na tom, že se posledních čtyřicet let sama sobě tak trochu zdráhá podívat zpříma do vočí. Možná, že tahle nelehká doba právě ukázala, jak silná jsou chlapská, šoférská pouta, jak věrná jsou chlapská srdce.

Jistě mohu napsat, že doslova všichni, všichni jak tu jsme, čekáme na návrat horké, milovatelné alfy. Někomu možná harmonizují hybridní světy, elektrické zásuvky a plastikává kopyta. No... jsou tu ještě ti, co cití vztah k drátěnejm kolům, prašnejm cestám kdesi v horách, k prskajícím svíčkám do kalnýho rána, k malejm benzínovkám s osobní obsluhou, prostě jsou tu naštěstí ještě ti, které nedostal postmoderní kombajn, jimž upíří povrchní pakárna všedních dnů nevysála všechnu vášnivou krev, jimž svobada je nejen darem, ale i jejich vlastní povinností vůči sobě samým.

Věřme tedy, že přijde doba, která se za svou současnost nebude muset v budoucnu stydět, věřme, že přijde čas postavit do garáže jednu rudou, horkou, silnou, nezlomnou a vášnivou... Alfu :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Subaru4ever
18. 12. 2011 17:40
Re: SÍLA (NE)MOCI
Klobouk dolů GTI :-) :yes: :yes: :yes: ... tohle je po dlouhatánské době skutečně perfektně vybroušený článek, hodný diamantů z let dávno uplynulých :-)
18. 12. 2011 18:18
Re: SÍLA (NE)MOCI
dnes zadni plakati, zadne garaze, zadni guru apostolove, zadne primitivni osobni utoky, zadne bravwo???

takze dnes :yes:
18. 12. 2011 18:21
Re: SÍLA (NE)MOCI
Textík jako "zamlada" :yes:
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2011 18:43
Re: SÍLA (NE)MOCI
Nejprve "malý potlesk" a teď když mám volné ruce tak :yes: ;-)
18. 12. 2011 18:49
Re: SÍLA (NE)MOCI
Teda GTI, ty ses dneska vytáhl ;-)
Avatar - Ronault.
18. 12. 2011 18:51
Re: SÍLA (NE)MOCI
ámen :yes: :yes: :yes:
18. 12. 2011 19:24
Re: SÍLA (NE)MOCI
No, dnes se přidám i já: :yes:

Jen dodám, že není důvod si takovou Alfu, nejlépe v podobě Giulietty, nedopřát i dnes. :yes:
18. 12. 2011 19:27
Re: SÍLA (NE)MOCI
Přiznej se, že ty o ni alespoň ve skrytu duše uvažuješ?
18. 12. 2011 19:29
Re: SÍLA (NE)MOCI
no já čumím.... :yes:
PS: a právě proto co píšeš výše nebude Alfa na prodej, dokud se celý Fiat totálně nesesype.... a to při pohledu na jeho globální (nikoliv evropská) čísla zatím není na pořadu dne, ani pětiletky....
18. 12. 2011 19:58
Re: SÍLA (NE)MOCI
Se slzou v oku: :yes: :yes: :yes:
anonym
19. 12. 2011 23:30
Re: SÍLA (NE)MOCI
:yes:
18. 12. 2011 18:55
US Alfa?
No to nás potěš koště, jestli bude Alfa nejdřív americká a pak se bude reexportovat do Evropy. Buď jsem tomu špatně rozuměl nebo nevim... Aby to nakonec nedopadlo jako Fiat s Freemontem, kde FIAT je jen znak na kapotě...

Tak nějak mi přijde, že Fiat Alfu zničí stejně jako Lancii :-( :no:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2011 19:14
Re: US Alfa?
Náhodou já tuhle za LANCIA Thema jela a to (obzvlášť za ty peníze) NENí špatné auto (a když se jen "trochu chytne" - tak jistě časem příjdou i "ještě zajímavější modely"..
PS: No a řekněme si to narovinu - evropský trh čekají spíše JEN problémy = je docela logické že prioritní jsou trhy "jiné"
18. 12. 2011 19:32
Re: US Alfa?
Pokud budou "americké Alfy" vznikat tak, že v Itálii vymyslí platformu, motory a design a USA budou fungovat jako levná a kvalitní montovna, nemám s tím problém..... (reps. raději bych auto "made in Italy", ale vzhledem k tomu, jak to tam poslední dobou funguje, celkem chápu, že tam Sergio nechce investovat už ani Euro.... Asi nerad by to totiž za dva roky přepočítával zpátky na Liry....)
Avatar - Righ
18. 12. 2011 19:52
Re: US Alfa?
Fiat Lancii neznicil, nebyt Fiatu, Lancia by se ani nahodou nedozila dnesnich dni, v jakkoliv zubozenym stavu se momentalne nachazi. Stejne tak Fiat neznicil Alfu, ani ona by tu bez nej dnes nebyla, viz muj post vyse. To samozrejme nic nemeni na tom, ze Fiat po vetsinu doby vlastnictvi obou automobilek tyto nedokazal efektivne financovat a ridit jejich vyvoj a vyrobu tak, aby se staly samy o sobe ziskovy a zivotaschopny.

Alfa i Lancia tezily z povalecnyho hospodarskyho rozmachu v Italii a na vrcholu se nachazely v 60. letech minulyho stoleti. Nikdy pritom rozhodne napatrily mezi masovky a drzely si pomerne uzky spektrum trhu s luxusnimi a sportovnimi vozy, primarne samozrejme doma v Italii. V 70. letech ale zacalo hospodarstvi na celym Zapade a v Italii zvlast stagnovat a Lancia ani Alfa na to nedokazaly odpovidajicim zpusobem zareagovat. Zatimco do ty doby byl trh tazen poptavkou tvorenou zastupy stale novych zakazniku lacnicich po prvnim poradnym aute, nove se musely automobilky tvrde bit o zakaznika.

Logicky silne prituhla konkurence a spolu s ni se zacaly dramaticky zvysovat naroky na kvalitu i efektivitu vyroby, marketing, spolehlivost i techniku. Soucasne vsak vyznamne rostly naklady na pracovni silu a navic uz nestacilo hrat si na domacim pisecku, ale s nastupujici globalizaci musela uspesna automobilka expandovat na zahranicni trhy, zvlaste pokud se ten domaci - italsky - vyvijel tak pesimisticky. Vsechno tohle Italove propasli. Situaci navic meli objektivne ztizenou neslavnou produktivitou a kvalitou prace italskych zamestnancu, kteri si to vynahrazovali o to tvrdsim bojem za svy vyhody. Italsky prostredi skrz na skrz prolezly ochranarstvim a klientelismem je taky dvakrat dobre nepripravovalo na tvrdou zahranicni konkurenci - napriklad stavbu nechvalne prosluly tovarny Pomigliano d'Arco u Neapole dostala Alfa od statu prikazem, aby hospodarsky pozvedla zaostaly Jih. Mimochodem je to ta sama fabrika, kde se bude stavet nova Panda.

V 90. letech pak Italove prosvihli dalsi trend, a to sice koncernovou unifikace dilu, ktery takrikajic "nejsou videt", jako jsou platformy, podvozkovy skupiny, motory atd. Vlastni platforma pro Thesis budiz dukazem za vsechny. Dusledkem vseho toho je, ze Lancia i Alfa se cim dal tim vic "regionalizovaly" na samotnou Italii, protoze jedine na domaci pude se jim mohlo diky preferenci domacich znacek u zakazniku jakztakz darit. Na druhou stranu treba Alfa podle me stala dokaze postavit konkurenceschopny auto, byt uz pouze v nizsich segmentech. Otazka je, jestli lze s takto ohlodanym portfoliem a posramocenou povesti jeste dneska uspet.
18. 12. 2011 20:15
Re: US Alfa?
tak ono i v tom Pomiglianu to trošku vylepšili:
[odkaz]

;-)

Jinak zajímavé názory :yes:
Já to velmi stručně vidím tak, že Alfa byla "top", dokud se auta definovaly estetikou, výkonem, podvozkem a kvalitou řazení (čili pro Alfu padesáté a šedesáté léta + začátek sedmdesátých....).
Jakmile se do toho začala motat elektrická výbava, začalo se to celé kymácet a v momentě kdy přišel ke slovu marketing, bylo vymalováno totálně....

Dalším reálným faktorem je skutečnost, že pro prodej "lepších" než mainstreamových aut je zásadním trhem Německo a tam si prostě nikdo jiné než německé auto dnes nekoupí, ikdyby bylo náhodou lepší, než domácí produkce (jakože to je defacto nereálná představa).

Však taky jiné "lepší" značky typu Peugeot a Citroen dnes bouchají zcela obyčejné mainstreamové auta....

Za této konstalace (a s přihlédnutím na dlouhodobou nemocnost italské ekonomiky) je celkem zjevné, proč jsou Alfa a Lancia tam, kde jsou.... :-O Paradoxně ta americká cesta nabízí aspoň jistou naději.... (další Thesis už prostě nebude, dokonce ani taloši nejsou takoví blázni)
18. 12. 2011 20:32
Re: US Alfa?
Jo asi máš tak trošku pravdu ;-) Po Thesis snad nikdo ani nevolá, Lancia je dnes pouze o zajímavé Ypsilonce, opulentně nesportovní Deltě a přebouchaných američanech.

Alfa je podle mě na tom o něco lépe, jak MiTo, tak Gulietta vypadají k světu, 159 už díky svému stáří nic nezachrání (ikdyž je stále pěkná) a Gulia je v nedohlednu. Jediné kde by mi dávalo smysl použít US platformu je chystané SUV. Tam je od Jeepu dost co vybírat ;-) :yes: 4C a 8C jsou okrajovky a velký sedan (nebo CC) je asi uplně mimo...

No o FIATu asi raději pomlčím, nemá prostě co nabídnout. Takže sečteno a podtrženo portfolio modelů italského koncernu je hodně, ale hodně slabé :no:
19. 12. 2011 10:44
Re: US Alfa?
No, dal sis práci a popsal jsi to (i výše přesně), navíc Mc Murphy (překvapivě) hodnotí celou situaci stejně realisticky. Itálie nikdy nebyla špičkou v Evropě a to už od samotného vzniku od poloviny předminulého stolet. Spíš bych řekl že se vždycky dívala Německu, Velké Británii, ale také Francii na záda a to někdy hodně zblízka a jindy dost zdaleka. Celá Itálie bojuje s plíživou recesí už tak deset let a jak píše Mc Murphy ve chvíli, kdy to začalo být o elektronice, synergi, složité organizaci a hlavně zvyšující se produktivitě práce a nárocích na kvalitu, tak se všechny necnosti a chronické "neduhy" projevily v plné nahotě.

Když jsem tady psal před pár měsíci, že FIAT Evropu "postupně" vyklidí, mohli se někteří přímo pominout. Nicméně Marchionne není hlupák a taky je třeba si uvědomit, odkud pochází. Jeho zdánlivě šílený plán jít s Alfou do Ameriky má alepsoň jakous takous šanci na úspěch, ale ukazuje se, že v Evropě je situace beznadějná.

No, uvidíme, jinka fajn příspěvky :yes:
18. 12. 2011 22:04
A co takhle zatím nabídnout Giuliettu sedan?
Asi na světě není automobilový fanoušek, který by Alfě nedržel palce - vždyť na světě neexistuje jiná masová automobilová značka, která by vyvolávala tak silné emoce a takové nadšení pro ryzí automobilismus. Že Alfa (i Fiat a Lancia) nyní žonglují a jdou po laně nad propastí je nad slunce jasnější a tají se z toho dech. Ale jak už tady také zaznělo, jejich současný (utlumený) stav je nezbytnou obětí právě proto, aby v budoucnu mohlo být lépe. Jinými slovy, kdyby teď probíhala produktová ofenziva těchto značek, asi by se jednalo o poslední generaci jejich modelů před jejich zánikem či minimálně prodejem do cizích rukou. Fiat raději investoval většinu svých volných peněz do koupi podílu v Chrysleru, aby vytrvořil dostatečně velkou globalizovanou základnu nezbytnou pro další existenci. Ano, je to bezesporu hra vabank. Budoucí dva roky budou pro Alfu kritické - přežívat jen na MiTu a Giuliettě bude pro značku i její prodejce opravdový křest ohněm. Ale od roku 2014 by mělo být mnohem, mnohem lépe. Myslím si ovšem, že když se najdou peníze na rozšíření řady MiTo o pětidveřovou verzi, možná by taky dávalo smysl nabídnout Giuliettu jako čtyřdveřový sedan - stačily by nové zadní boční dveře a vytvořit pěknou stupňovitou záď. Vždyť Giulia je ještě hodně daleko a na řadě trhů je o sedany segmentu C velký zájem. A v Evropě by se pár tradicionalistů také určitě našlo. Už jen proto, jak vyjímečný image a jak dlouhou tradici Alfy s tímto druhem karoserie mají.
Rozbalit vlákno
4
18. 12. 2011 22:15
Re: A co takhle zatím nabídnout Giuliettu sedan?
..... Tak Giulietta.... to je věc, kterou taky moc nechápu: hatchback se docela slušně chytil, nějakých těch 80tks ročně se prodá (letos). Když tak moc Sergio touží po vyšších prodejích, proč nenabídne kombi? To by přineslo třeba dalších 30tks. Sedánek dalších 15tks a kdyby udělali ještě třídvířko (Giulietta Sprint, kde jsou ty časy....), dostanou se celkově třeba na 130tks, což je defacto to samé, co Alfa prodala vloni se všemi svými modely....
Nechápu, proč do toho nejdou.... Jestli nemají výrobní kapacity, nebo jestli se fakt bojí v Evropě investovat byť jen Euro.... fakt nevím....
chápu, že nepřijdou s velkým sedanem nebo roadsterem, ale aspoň víc karosářských verzí - na tom snad nejde nevydělat, ne? ;-\
18. 12. 2011 22:21
Re: A co takhle zatím nabídnout Giuliettu sedan?
Určitě kombi :yes:
Ono by stačilo, kdyby Alfa tak nějak kopírovala modelově Audi. Tudy vede cesta k úspěchu a stabilitě.
18. 12. 2011 22:55
Re: A co takhle zatím nabídnout Giuliettu sedan?
No, ten kombík a kupátko Sprint mě samozřejmě napadly taky, ale sám bych nejvíc toužil po sedanu :-) Jinak ty tvoje počty jsou myslím až příliš opatrné. Pokud vím, tak Giulietty hatchback se letos prodá okolo 100 000 ks, což je velmi slušné. Kombík Sportwagon by k tomu mohl přidat klidně 50 000 ks no a ten sedan (lépe řečeno Berlina ;-) by mohl přihodit tak dalších 30 000 ks a v Asii a Americe mnohem víc... Kupé by ale kvůli spoustě nových výlisků (vše kromě přídě) vyšlo hodně draze, ale ten sedan a kombi by vyžadovaly mnohem méně nových raznic. Rozhodně by to stálo míň, než pětidveřové MiTo.
19. 12. 2011 10:09
Re: A co takhle zatím nabídnout Giuliettu sedan?
moje počty vycházejí z detailních analýz trhu, které si denně provádím >:D
Ne vážně, Giulietta letos udělá max 90 tisíc, víc ne a příští rok to bude míň (prodeje jí klesají). Proto ta opatrná čísla.... Ale to je jedno.... 130 nebo 150, furt je to na poměry AR hodně.... Bohužel, nic nebude...
Ještě žije varianta dělat Giuliettu sedan v USA souběžně s tím Dodge Dart.... To zatím Alfa úplně neodpískala, ikdyž moc pravděpodobné to není....
Avatar - Ham.
18. 12. 2011 22:34
Alfabooster
Sergio vypadá na to, že pochopil co je a co není možné a chová se dost pragmaticky:
1) Poznal, že současný Fiat i Alfa tak jak jsou historicky poziciovány v Evropě jsou odsouzeny jen k postupnému umírání
2) Protože Fiat je stále skupina, která má finanční zdroje tak samozřejmě má manévrovací prostor jak totálnímu vydechnutí zabránit
3) To ale znamená zamáčknout slzu a v podstatě zakopat evropské aktivity pod zem a všechny síly vrhnout jinam
4) Kam jinam, nabízí se zmobilizovat renomé na rozvojových trzích, kde Fiat působil a rozpumpovat zde business tak jako to ostatní činí v Číně, Indii etc. zde tedy hlavní sázka směřuje na Brazílii.
5) Žádná opravdu velká skupina nemůže žít jen výhradně z rozvojových trhů, byť sebevětších, potenciál se vyčerpá a stejně vznikne otázka what else. Je zde tedy druhé opatření a to je také evidentní, přesun hlavních operací do US
6) Rozjetí aktivit v US není možné na nějaké zelené louce, je jasné, že akvírované značky pod Chryslerem musí být základ, protože ten Amíci dobře znají a v krizi těžko může budovat novou image a tyto značky jenom trochu okořenit evropským šmakem, to mají Amíci celkem rádi, protože tak nějak podvědomě tuší, že Evropa je něco lepšího. Takže Alfa může posloužit jako skvělý posilovač image na US trhu.
7) No a tady přichází hlavní part pro Alfu, tedy být tím marketingovým kořením pro US obecenstvo
8) Last but not least určitě hledá kam své ovečky zavést nějakou vhodnou fúzí celého Fiatu, viz jeho vyhlášení o 5 velkých hráčích. Tady ovšem asi všichni víme prd, protože konkrétní záměry tohoto typu nikdo netroubí do světa.
Co z toho plyne?
1) Že Fiat ani Alfa už nikdy nebudou ty Fiaty a Alfy, které jsme znali jako horkokrevná italská auta a musíme je nechat jen ve vzpomínkách bez ambicí na nějaké znovuzrození podle našich představ. Evropský trh jako nejnáročnější lze opustit, ale nelze se na něj vrátit.
2) Že asi budeme svědky velkého růstu na rozvojových trzích ovšem s auty ala Fiat Uno, která ovšem Evropana nechají chladným stejně jako Tata Nano, Renault Thalia nebo Škoda Rapid.
3) Že Alfa bude prohánět Camara, Chargery a Mustangy ale jako americká značka která s tou horkokrevnou Italkou bude mít společný právě jen a pouze ten znak na kapotě.

Takže sbohem Alfo a ať se Ti daří v Novém světě.
Rozbalit vlákno
11
18. 12. 2011 22:54
Re: Alfabooster
Tohleto, tu asi nikdo slyšet nechce.
Avatar - Ham.
18. 12. 2011 23:01
Re: Alfabooster
Tak zacpat si uši a zavřít oči lze, zabránit penězům jít tam kde vydělají nelze.
18. 12. 2011 23:14
Re: Snad nebude tak zle
Nemyslím si, že by Sergio tu Evropu úplně odpískal. Že ale na budoucím seznamu cílových trhů je až za Amerikou a možná i Asií, v tom máš asi pravdu. Z našeho evropského pohledu pak půjde hlavně o to, jak moc se tato nová orientace podepíše na designu a konstrukci třeba takové Giulie a vůbec celého budoucího modelového portfolia. Je jasné, že evropští fandové by chtěli tu pravou horkokrevnou italskou Alfu, ale ta už asi opravdu nemá šanci na přežití. Takže to asi bude nějaký globální kompromis. Otázka je - jak moc bude pro evropské fandy přijatelný? Ono auto stavěné podle amerického a evropského vkusu se opravdu dost liší....
Avatar - Ham.
18. 12. 2011 23:39
Re: Snad nebude tak zle
Sergio určitě nikde neřekne na plná ústa, že Evropu odpískal, pár let tady ještě potřebuje prodávat, ale stačí se podívat, kam skupina Fiat směřuje nové investice a ne zrovna malé. Do nových modelů pro Evropany to rozhodně není a slibovat si, že možná za rok za dva bude lépe, je jen chlácholení pozůstalých na pohřbu. Jestli se někdo může těšit tak ale musí žít v US nebo v Brazílii a mít tamní automobilový vkus. Tam směřují investice.
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2011 01:09
Re: Snad nebude tak zle
(zcela) SOUHLASím... :-|
PS: "Naplno" to zatím řekla jen Angela (Merkel) - krize bude trvat možná (jen - to dodávám já) deset let ;-\
PPS: Už jsem to to (v jiné souvislosti) psala - KONČí doba kdy i "normální" lidé jezdili 6ti válci a vozy vyšších tříd atd. - ta "lepší" auta která dosud/nyní byla dostupná "movitějším" budou do budoucna JEN pro OPRAVDU movité a ... a celé odvětní (z technických i ekonomických důvodů) čeká "posun" (a "nahoru" to NEbude..
= myslím že SERGIOva taktika je SPRÁVNÁ (Evropa opravdu je a bude "out" - zatímco (jiho)americký kontinent a Asie nám začnou více a Více a možná i JEŠTĚ VÍCe "ujíždět"
19. 12. 2011 11:07
Re: Snad nebude tak zle
Tobě to dle úrovně tvých příspěvků ujelo už dávno, otázkou je, jestli tě to spíš všechno nějak tak zdálky nemíjí - nicméně opakování frází ti jde dobře.....tady se vesměs rozumně baví dospělí lidé, to jsi nepochopila?
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2011 11:26
Re: Snad nebude tak zle
No jestli vaše představa o "dospělosti" je chovat se jako VY (viz 6 : 1), tak já snad raději "zůstanu svá" ;-)
Pěkný den a hezké Vánoce :-)
19. 12. 2011 10:15
Re: Snad nebude tak zle
tak to už jsou hodně divoké spekulace, řekl bych.... ;-)
Avatar - Ham.
19. 12. 2011 11:33
Re: Snad nebude tak zle
No kdybych si měl vsadit své vlastní peníze, zda v roce 2014 vyjede nástupce 166 jako konkurent vyšší střední v Evropě tak nedám ani floka, kdybych si měl vsadit, že v roce 2014 vyjede v US něco na bázi Chrysleru s velikostí cca evropská vyšší střední tak na to nějakou sumu klidně vsadím, jestli se to bude jmenovat Chryler-Alfa nebo Alfa Chrysler nebo dokonce Lancia CH tak to je asi tak jediné o čem by se dalo dlouze diskutovat.
19. 12. 2011 11:05
Re: Snad nebude tak zle
No, sice honě divoké spekulace, jenže ta orientace na celý americký trh je zřejmá, nota bene když v Indiiˇ, Číně a Rusku Fiat nějak zásadně díru do světa neudělal a ztrácí jasně na větší hráče na trhu. Tradičně dobrá pozice v Latinské Americe (trhu s potenciálěm té Indie) mu dává jakous takous naději taky. Nicméně se mi vybavuje, jak včera Klaus vykládáal jak o Itálii, tak o tom, že v zemích Latinské Ameriky a Asie o žádné krizi není ani památky a jeho poznámky o Itálii taky zapadají přesně do tématu téhle diskuze. Holt, Japonsko si taky zažívá období stagnace, to se tak nějak stává, nicméně i když krize, recese a stagnace mají svá východiska, po jejich odeznění už to nikdy není tak, jak to bývalo.

Mimochodem, když se teď zase mluví o nastupující krizi, je to onen příklad tzv. dvojitého v a je to způsobeno tím, že první krizi 2008 - 2009 následovala změna v chování podnikatelských subjektů, nicméně ne všech, část se po otřepání vrátila ke starým způsobům a výsledek je opět nástup recese. No a když k tomu přičteme, že koho se problémy nedotkly jsou vlády evropských zemí a také USA, není se co divit. Bohužel je potřeba ještě jeden náraz, aby se vzpamatovali skutečně všichni a hlavně ti, jichž se to dříve "nedotklo".
Avatar - Hammunasakra
19. 12. 2011 15:50
Re: Snad nebude tak zle
Tedy NE"rada" ( ;-) ) ale s vaším druhým odstavce "musím" SOUHLASit :-)
(sama bych to lépe nenapsala ;-)
19. 12. 2011 07:47
Alfa Romeo SUV
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0