Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: USA: Zákaz telefonování za jízdy nehodovost nesnížil

Oznámila to organizace IIHS, severoamerická obdoba Euro NCAPu.
Zpět na článek
19. 12. 2011 13:14
19. 12. 2011 16:24
20. 12. 2011 22:26
19. 12. 2011 18:13
19. 12. 2011 17:17
19. 12. 2011 18:16
20. 12. 2011 08:04
Avatar - gld
19. 12. 2011 12:30
Prieskumy šité na mieru
Žeby lobistická skupina telekomunikačných gigantov zabodovala? Rozhodne mám ten pocit. V štátoch kde zakázali telefonovať, sa dokonca nehodovosť zvýšila.. touto logikou by mali telefonovanie za volantom prikázať. :-O

Používanie handsfree bezpečnosť jazdy nezvýši. Nebezpečie vytvára samotný fakt, že svoju pozornosť rozdeľujem medzi šoférovanie a rozhovor s niekým na linke.
Na druhej strane priznávam, že niekedy si hovor za jazdy vybavím. Prinajmenšom pozriem, kto volá a podľa dôležitosti volajúceho zoberiem alebo nechám tak. Vždy však začínam frázou "čo ti treba, šoférujem.." aby bolo jasné, že sa nemôžem vykvákavať 15 minút.
Rozbalit vlákno
22
19. 12. 2011 12:44
Re: Prieskumy šité na mieru
Ja mám pocit, že telefonovanie je rovnako "nebezpečné" ako rozhovor so spolujazdcom. Beriem, že handfree je plusom k bezpečnosti, ale pri núdzovej situácií je telefón to posledné čo ma trápi a zväčša letí kam sa mu zachce.
19. 12. 2011 13:50
Re: Prieskumy šité na mieru
...pripadne rozhovor so spolujazdcom, a sucasne fajcenie cigarety. To je mozno este nebezpecnejsie, lebo taka padnuta cigareta (alebo popol z nej) moze sposobit poriadny zmatok vo vozidle...
19. 12. 2011 18:09
Re: Prieskumy šité na mieru
Musíš to rozdělit. Je nebezpečné držet telefon (cigaretu, jídlo, pití, ...) a také je nebezpečné mluvit. První kvůli tomu, že v tu chvíli nemůžeš plně ovládat vozidlo, nemluvě o tom, co by se stalo, kdyby ti něco vypadlo/ spadlo - úlek, šok, zranění, atd. Druhé kvůli tomu, že to odvádí pozornost. Když se bavím se spolujezdcem, tak si někdy uvědomím, že přestávám vnímat cestu - tedy ne silnici, ale cestu; jedu na autopilota. A tím, že jsem řídil na podvědomé úrovni, si toho moc nevybavím - nevím, jestli je tu omezení rychlosti, jestli tu byl začátek měřeného úseku, jestli jsem náhodou neignoroval čekajícího chodce. Ne vždy, ale pokud je rozhovor zajímavý, tak se to stává. To nutně neznamená, že je člověk horší řidič, ale je velký rozdíl mezi řízením vědomým a podvědomým. To, aby se ti nic nestalo, si hlídá amygdala i tak. Spíš je to matoucí, protože mám problém si vzpomenout.
Avatar - gld
19. 12. 2011 18:23
Re: Prieskumy šité na mieru
To čo spomínaš- jazda na autopilota sa mi tiež stáva, ale nikdy nie kvôli rozhovoru so spolujazdcom. Zväčša keď ladím rádio alebo nastavujem vetranie/kúrenie. Síce sledujem cestu, ale vôbec si nepamätám ako som ju prešiel.

Aspoň ja mám ale pocit, že rozhovor so spolujazdcom a rozhovor po telefóne je čo sa týka odvádzania pozornosti niečo iné. Nemám žiadnu múdru štúdiu, ktorá by mi to potvrdila ale tak to proste vnímam. Nikdy som nemal pocit, žeby som kvôli vykecávaniu so spolujazdcom znížil svoju pozornosť..skôr naopak, rozhovor človeka udrží v bdelom stave na dlhých trasách- výborná prevencia mikrospánku.
19. 12. 2011 18:33
Re: Prieskumy šité na mieru
Přesně. Přepneš se z autopilota a pomalu ani nevíš, kde jsi, jestli si už neměl sjet z dálnice, jestli náhodou nejedeš moc rychle (jsi na městském okruhu, kde bývají omezení), prostě si toho moc nevybavíš - to je tím, že jsi si ty vzpomínky uložil na podvědomé úrovni. V mozku jsou, ale máš problém je najít.

To souvisí s relativním vnímáním času - když něco děláš, tak se ti zdá, že čas plyne rychleji. Ne, jen si to nevybavíš.

Tady nejde o běžný rozhovor, ale ve chvíli, kdy mě diskuze opravdu zaujme, vtáhne mě, nebo kdy musím použít větší mozkovou kapacitu, abych odpověděl, tak přepnu na autopilota.
19. 12. 2011 18:57
Re: Prieskumy šité na mieru
"Autopilot" je veľmi zaujímavý fenomén, nielen keď telefonujem, ale často keď sa cesta "vlečie" tak myslím na rôzne veci a vôbec nesledujem cestu. Jednoducho sa podvedome zavesím na auto a ani neviem ako, prispôsobujem nielen rýchlosť ale aj smer jazdy, podľa toho ako sa správa auto predomnou.
Napr. úsek ZA - MT - RK, často si len pamätám, že som šiel cez tie mestá ale kedy a čo tam bolo? netuším?
Je to blbé, že sa nám stále niekto snaží niečo prikazovať, ale problém je v tom, že sme nezodpovední a nedokážeme vždy predvídať dôsledky nášho konania.
20. 12. 2011 00:02
Re: Prieskumy šité na mieru
Na autopilota prožiješ většinu života. Jsou úkony, které máš tak zmáknuté, že je zvládne podvědomí. Já to osobně chápu tak, že jak nějakou činnost opakuješ, postupně se propadá na nižší a nižší vrstvy vědomí, až spadne do podvědomí a stane se z ní zvyk. Na autopilota chodíš, rozsvěcíš světla, skoro veškeré činnosti děláš na autopilota. V tu chvíli nepřemýšlíš, ale jednáš instinktivně na základě zkušeností. Je to tím, že tvá vědomá kapacita je celkem omezená. Nemůžeš se soustředit na mnoho věcí najednou. A ve chvíli, kdy autopilot selže, tak se přepneš, jako třeba když šmátneš naprázdno a vypínač nikde.

Celý tvůj život, každou vteřinu, podvědomá část tvého mozku, která má přístup k celoživotním zkušenostem, zkoumá veškeré vstupy (smysly) a zjišťuje, jestli ti nehrozí nebezpečí a v případě potřeby umí potlačit vyšší mozkové funkce, aby tě nerušili ve snaze přežit. Umí ti napovídat, co je vhodné dělat (opět na základě tvých celoživotních zkušeností, ke kterým normálně přístup nemáš). Vědomí je možná zázrak, ale skutečná síla je "tam dole." :-)

Takže to nutně neznamená, že jsi horší řidič. Nejhorší je na tom asi to zmatení, kdy si nemůžeš vzpomenout. Alespoň pro mě.

S tím dovětkem se dá souhlasit.
Avatar - Ronault.
20. 12. 2011 00:09
Re: Prieskumy šité na mieru
Horší podle mě je než autopilot, což se v takových výše popsaných situacích stává, si myslet, že ten autopilot já to zvládnu stejně jako když jsem "autopilot" a jsem "autopilot" a řídím. Protože v situaci, kdy jedu v koloně a něco se semele, třeba auto předemnou začne brzdit, tak sice jsem tak trochu myšlenkama jinde, bloumám, poslouchám rádio, ale mám volné ruce a kdykoliv náhle přepnu do režimu řídím aktivně, u toho telefonování a emotivity některých řidičů tomu tak není.
20. 12. 2011 00:18
Re: Prieskumy šité na mieru
Rozdíl tam je a je dán hlavně emocemi. Autopilot není nic jiného než naučené odezvy. Když se stane něco, co znáš, tak to udělá autopilot tak, jak jsi to dělal stokrát předtím. Když se stane něco nečekaného, tak se přepneš, amygdala upoutá tvou pozornost, utlumí rušivé elementy. Tohle je přirozená funkce člověka, která funguje bezchybně. Dá se diskutovat, jestli není řízení až příliš složité - rozhodně se nebojím, že bych někoho ohrozil, ale věřil bych, že na autopilota mohu porušit předpisy (pravděpodobně přehlédnutím značky). Tím, že si toho moc nevybavuji, nemám přehled, jak efektivní řidič "v režimu autopilotu" jsem. Nemám ponětí, co všechno jsem zohlednil. Takže jsem trochu skeptický.

Ve chvíli, kdy jsi rozrušený, mozek rozhodně neoperuje optimálně. Jakákoli jeho činnost může být kompromitována (kromě autonomního nervového systému - vůbec, čím níž jdeš, tím méně je to ovlivnitelné). Tohle všechno jsou vesměs chemické procesy, takže emoce mají ohromný vliv na naše rozhodování a konání.
Avatar - Ronault.
20. 12. 2011 00:27
Re: Prieskumy šité na mieru
Však to taky tvrdím ;-) Jen jsem tam v udělal překlep, mělo tam být jsem autopilot a telefonuju ;-) Pak to vyzní stejně jako tvůj příspěvek, které jsi dobře obohatil o amygdala.
Kde jsi k tomu pojmu přišel? :-O ;-)
20. 12. 2011 00:36
Re: Prieskumy šité na mieru
O podvědomí se trochu zajímám (ovládá většinu našeho života, takže by mu člověk měl trochu porozumět). A také o tzv. sociální a emocionální inteligenci, kde amygdala hraje svou roli (například pochopení zde zmíněného úkazu anglicky nazývaného amygdala hijack). Je to opravdu zajímavá část mozku, mnohem důležitější, než si většina lidí uvědomuje - bez ní by sis ani nevybral, jestli je lepší jet domu z chalupy ráno nebo odpoledne.

Tedy, samozřejmě za předpokladu, že to, co víme, víme správně.

Já to ani nemyslel jako oponenturu, trochu jsem se na tom jednom místě ztratil (kde jsi udělal chybu), ale tak nějak jsem smysl pochopil, spíš jsem jen rozšiřoval.
Avatar - Ronault.
20. 12. 2011 00:40
Re: Prieskumy šité na mieru
Tak Amygdala znám, něco málo jsem se o nich učil, i když neurovědy nepatřily mezi můj nejoblíbenější předmět, nicméně v hlavě cos zůstalo.
Spíše jsem pátral, jestli náhodou nemám zde oborem spřízněnou duši a ty to máš spíše jako zálibu :-)

Ano, trochu jsem to tam ve své úvaze překombinoval, se stane 8-s >:D
20. 12. 2011 00:46
Re: Prieskumy šité na mieru
Žiji ve světě počítačů a mozek, ať už lidský nebo zvířecí, je pro mě velkou inspirací a vidím mezi nimi velké souvislosti. Medicínu rozhodně studovat nechci, ale rád bych rozšířil své vzdělání o kognitivní vědy, neurologii, vůbec studium mozku - z hlediska technického, nikoli medicínského.
Avatar - Ronault.
20. 12. 2011 00:50
Re: Prieskumy šité na mieru
V tomhle ti fandím.

Moc do počítačů nevidím, tedy umím klasický PC rozebrat a složit, cos nainstalovat a přeinstalovat, ale i v tom málu jde vidět velká podobnost. Ale je to i celkově dáno většinou podobným definováním pojmu systém, který vede k jakž takž podobnosti.
20. 12. 2011 01:03
Re: Prieskumy šité na mieru
Většina našich výtvorů (možná všechny, to lze těžko posoudit) je inspirována přírodou - je v ní akumulována ohromná moudrost (miliony let pokusů a omylů). Já pravě používám opačný přístup, protože někdy prostě v přírodě hledáme něco příliš složitého, když ve skutečnosti může být velmi jednoduchá. Aplikováním pojmů z hlediska vesmíru primitivního systému, který je pevně definovaný (vytvořil ho člověk), získáš mnohem jednodušší pohled na věc. Na druhou stranu jsem pevně přesvědčen, že vnímáme jen zlomek toho, co se kolem nás děje. Pořád považuji naše porozumění za primitivní a omezené - snad pokaždé, kdy posuneme hranice našich schopností, narazíme na to, že přestávají platit uznávaná pravidla. Naposledy to nejspíš byl hypersonický let, kde prostě aerodynamika nefunguje tak, jak by "měla."
20. 12. 2011 00:51
Re: Prieskumy šité na mieru
Hlavně je zajímavé formulovat teorie, proč a jak člověk funguje na základě znalostí počítačového světa. Tedy podle toho, jak bych to udělal, kdybych člověka tvořil. Vznikají opravdu zajímavé hypotézy, které sice nedokážeš, ale zajímavé nejsou o nic méně. Jak se formuje mysl, osobnost a podobné věci. Psychologie (celkem specifické aplikace) je další můj dlouhodobý zájem.
19. 12. 2011 20:02
Re: Prieskumy šité na mieru
Ja myslim, ze pokud jde o mluveni je to vic na tobe cemu venujes vic pozornosti. Koukam na cestu, hlavne ridim, a mluvim ve "zbytku casu". Drzet neco v ruce a jeste pouze v urcite poloze smrdi prusvihem vzdy.
Avatar - Ronault.
19. 12. 2011 21:48
Re: Prieskumy šité na mieru
To máš ale pouze jen pocit... nevím kolik máš najeto, ale pokud telefonuješ, tak ten druhý za telefonem vůbec nemá představu o tom, co se právě děje v provozu, jestli jedeš po rovince pomalu, jestli tě někdo předjíždí, jestli odbočuješ atd.
Spolujezdec, alespoň drtivá většina a nepočítáme-li zrovna hádající se manželky, je do jízdy taky začleněn, sám rozpozná, že se blíží nebezpečná situace nebo situace, která nutí k zvýšené pozornosti, proto by měl přestat mlít pantem a řidiči dát prostor k jeho práci.
19. 12. 2011 23:54
Re: Prieskumy šité na mieru
To je taky pravda, ale vůbec emotivní rozhovory za volant nepatří. To by si člověk mohl nechat na vhodnější příležitost. Tak jako tak by to člověk měl držet na minimu a případně se ozvat při tankování, až dorazí do cíle, nebo když bude tvrdnout v zácpě.
19. 12. 2011 18:02
Re: Prieskumy šité na mieru
V USA jsem viděl třeba držák notebooku na volant, abys mohl pracovat při řízení. Kde jinde na světě najdeš vola, který něco takového vymyslí (nebo koupí)? Je to hlavně v lidech. Handsfree pomůže jen v tom, že můžeš mít obě ruce na volantu. Pozornost ztrácíš tak jako tak a stejně si řada řidičů ruku odloží někam jinam než na volant.
Avatar - gld
19. 12. 2011 18:24
Re: Prieskumy šité na mieru
V krajine neobmedzenej blbosti sa takých prípadov nájde viac. Žehlička na vlasy s napájaním do auta a podobné klenoty >:D
19. 12. 2011 19:01
Re: Prieskumy šité na mieru
Chcelo by to EU smernicu, ktorá by zakázala odbiehanie myšlienkami počas šoférovania...
19. 12. 2011 13:14
Vypadá to...
"Vypadá to, že mobilní telefony nejsou problémem; tím jsou sami řidiči."
Vida, občas to někomu i dojde :-) :yes:

Ať se nám to líbí nebo ne, jsou řidiči, kteří by i s telefonem v ruce, jedním promile v krvi a s jedním okem zavřeným jeli líp než jiní za plného soustřednění... Částečně je to o praxi a zkušenostech, ale částečně taky o vrozených schopnostech, talentu atd.
S tím ovšem bohužel žádné zákony a zákazy nic nezmůžou. Možná by pomohla intenzivnější a delší výuka v autoškole, ale ani tím si nejsem jist.
Rozbalit vlákno
6
19. 12. 2011 16:24
Re: Vypadá to...
Problem je v tom, ze zadny ridic nejede lepe s telefonem, alkoholem nebo cigaretou, nez bez techto veci. To by zas mohlo dojit i tobe. :-) Nemuzu souhlasit s tim, ze zakony zde nic nezmuzou. Slusni lide taky nekradou a presto neznam nikoho, kdo by pochyboval o smyslupnosti zakona kradez trestajiciho. Ta spolecnost je udajne financovana nekterymi pojistovnami, alespon to tvrdi. Vzhledem k tomu, kolik casu Americani za volantem travi a ze nyni vetsina z nich telefonuje, neprekvapilo by mne, kdyby mobilni operatori na tento vyzkum prispeli. Zajimalo by mne, jestli na neco podobneho prisli jeste jinde na svete, protoze tento vysledek je skutecne "prevratny".
Avatar - Ronault.
19. 12. 2011 21:45
Re: Vypadá to...
:yes: :yes: :yes:
20. 12. 2011 08:48
Re: Vypadá to...
Nemáš tak úplně pravdu, opakovaně se ukázalo, že mnozí (ne všichni) řidiči jedou nejlépe s malým nožstvím alkoholu, tak 0,3 až 0,5 promile.
Při více než 0,5 promile se už řízení zhoršovalo u všech, ale velmi rozdílným tempem s nárůstem množství alkoholu.

Tím chci říct, že bych povolil malé množství alkoholu i telefonování za jízdy a naopak bych se přimlouval za delší výcvik a hlavně přísnější zkoušky v autoškole.
20. 12. 2011 22:26
Re: Vypadá to...
Tento vyzkum by mne skutecne zajimal, protoze to popira to, co mne naucili na fyziologii. Nerikam, ze to neni mozne, muzes mi prosim poslat link? Diky.
Avatar - Ronault.
21. 12. 2011 15:55
Re: Vypadá to...
To jsou samozřejmě pověry... Je totiž pravda, že v excitační fázi alkohol zvyšuje aktivitu CNS, ale na úkor kvality.
19. 12. 2011 18:13
Re: Vypadá to...
Možná by pomohly tvrdší zkoušky. Ostatně řidičské oprávnění je privilegium.
19. 12. 2011 17:17
Automat
Je třeba vzít v úvahu jeden podstatný fakt, a sice že v USA je manuální převodovka spíše raritou, zatímco u nás manuály ještě pořád velmi silně převládají. Telefonování s manuálem vs. automatem je docela zásadní rozdíl. Proto v USA donedávna bylo telefonování za volantem povoleno podle mého... řidič který telefonuje za volantem automobilu s automatickou převodovkou má pozornost sníženou asi tak, jako kdyby mluvil se spolujezdcem...
Rozbalit vlákno
1
19. 12. 2011 18:16
Re: Automat
I když máš manuál, tak máš mít ruce na volantu, ne jednu na řadící páce. Automat, manuál, to vůbec nehraje roli. Při vyhýbacím manévru také budeš těžko řadit. Manuál jen znamená, že to máš s telefonem těžší, pokud jedeš v oblasti, kde řadit potřebuješ.

Spíš mě zajímá, kdy něco udělají s vozidly s právem přednostní jízdy. Při dnešním odhlučnění je člověk téměř neslyší.
19. 12. 2011 20:24
Stejné jako denní
svícení v česku. V A či HR svícení po čase zrušili a určitě ví proč. To by sesmělo kouřit, jíst či pít z pet flašky o objemu 1,5l, protože ta se vejde u Oktavie do dveří. >:D
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Ada je zase tady
19. 12. 2011 20:40
Re: Stejné jako denní
Presne tak jsem to chtel napsat :yes: :yes: :yes:
19. 12. 2011 20:43
Re: Stejné jako denní
samozřejmě oprava: To by se nesmělo .... :-)
Avatar - Ronault.
19. 12. 2011 21:51
Re: Stejné jako denní
Kolikrát se ti stalo, že jsi začal nadávat na jiné auto před tebou, které se chovalo jinak, než by mělo... třeba jen brzdilo levý pruh... a pak si jej předjel a ejhle, pán nebo paní telefonuje a nevěnuje se řízení.
K tomu kouření... ke kouření nepotřebuješ mít zapojený nijak výrazně mozek, k telefonování a konstruktivnímu myšlení ano...
Avatar - Ada je zase tady
19. 12. 2011 22:40
Re: Stejné jako denní
Ano stalo se mi to mnohokrat. Vetsinou to bylo auto s kosoctvercem... >:-[]
Avatar - Ronault.
19. 12. 2011 23:27
Re: Stejné jako denní
Já právě naopak většinou takové * potkávám v SUV, často pánové spěchající a pak náhle brzdíci a pak slečinky...
Ale ty jsi byl vždycky de-ment (ber to jako diagnozu)
Avatar - Ada je zase tady
20. 12. 2011 08:51
Re: Stejné jako denní
Ty jsi de-ment v první řadě (ber to jako diagnózu). A dokonce to o sobě ochotně vytrubuješ do celého světa tím, že usedáš v samohybu se znakem dámského přirození na kapotě.
Jak říká GTI: auto je odrazem tebe samého, je to tvá diagnóza! ;-)
Avatar - ZoomZoom
20. 12. 2011 11:51
Re: Stejné jako denní
gti je *, a to ber jako fakt. Němci mají o Češích pořekadlo jež zní: Nohy v Mercedesu, zadek v hnoji. Podle něj tedy . . . :-O uff...
20. 12. 2011 19:14
Re: Stejné jako denní
Znak Renaultu považuje za dámské přirození opravdu jenom dement, který má ono přirození na krku místo hlavy.
Avatar - Ronault.
21. 12. 2011 15:59
Re: Stejné jako denní
Na každého Ádu se vaří voda.
20. 12. 2011 00:07
Re: Stejné jako denní
ty si strateny pripad >:-[]
Avatar - ZoomZoom
20. 12. 2011 11:45
Re: Stejné jako denní
Za to ty, ty tam máš "kosočtverce" rovnou tři, co ádíčku? :yes: :yes: :yes:
20. 12. 2011 00:29
Re: Stejné jako denní
Nezaměstnává tolik mozek, ale:
1) Zabírá ti ruku.
2) Může ti spadnout, což pravděpodobně vyvolá zbrklou reakci.
3) Je to droga, tudíž by neměla za volantem co dělat.

A co se jídla a pití týče, od čeho jsou odstavná parkoviště a benzínky? Když pominu, že je to prasárna. Sklouzne ti flaška, poliješ se, lekneš se, ztratíš koncentraci, pustíš anebo trhneš volantem, můžeš zkratovat nějaký elektrický systém atd. Když chce někdo pít za jízdy, tak ať si pořídí camelbak nebo něco podobného, co si strčí do síťky na zadní straně sedadla a z čeho může pít bez použití rukou. K tomu externí katetr a může jet "nonstop," když vhodně zvolí obsah svého "hrbu." >:-[]
Avatar - Ronault.
20. 12. 2011 00:45
Re: Stejné jako denní
Já se jídla, kouření ani pití nezastávám. V autě piju výjimečně, spíše jen na dálnici a za opravdu klidných podmínek... s jídlem je to podobné... S kouřením za volantem (jakýmkoliv) nemám naštěstí/bohužel >:-[] zkušenosti.

Spíše jsem chtěl porovnat kouření a telefonování a v tomto případě mi kouření vychází jako to menší zlo, přecejen cígo můžeš mít i v hubě (cigareta a ústa nejde dohromady, s hubou ještě).

Vždy mě překvapí, jak spousta lidí lamentuje nad nedostatkem míst pro láhev na pití nebo chybějící držák plechovky nebo kelímku. Já ten vysouvací v autě mám a za 6 let si asi nevzpomenu, kdy jsem jej použil :-O >:D
20. 12. 2011 01:15
Re: Stejné jako denní
Opět jen dodatek a druhá část byla spíš na autora vlákna, jen se mi to nechtělo dělit (bylo to spíš takové rétorické zamyšlení). Zkrátka, že něco není zakázané, ještě neznamená, že je to dobrý nápad dělat. ;-)

Tak místo na láhev ocením ve chvíli, kdy zastavím. Je dobré ji mít po ruce. Ale držáky pro kelímky jsou mi úplně k ničemu. Maximálně na termohrnek, když si s sebou vezu kávu k pozdější konzumaci.
20. 12. 2011 10:56
Re: Stejné jako denní
Ano ano, já jsem nekuřák, pokud řídím tak se neláduju chlebem a řízkem a pokud jedu dál než 100km, tak si dám 0,5l vodu do loketní opěrky. Nemusím telefonovat pokud řídím a párkrát se mi stalo, že jsem ujel 100km a nevím ani jaký vesnice jsem projel. To se ovšem stává i ostatním řidičům. ;-) A pak jsou v autě přikurtovaný uřvaný děti a pes štěkající na sedačce atd. >:D
19. 12. 2011 23:16
Re: Stejné jako denní
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
20. 12. 2011 19:15
Re: Stejné jako denní
Proč to dení svícení zrušili?
20. 12. 2011 08:04
Fajcenie
Preco len telefonovanie? Co fajciari? Im netreba najst cigaretu, strcit si ju do ust, najst zapalovac, pripalit si, stiahnut okienko, odklepavat, davat pozor, ci trafil do popolnika... :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
20. 12. 2011 08:59
Re: Fajcenie
Souhlas! Pamatuji si, jak za Husáka auto přede mnou (Š1000MB) dostalo na zasněžené vozovce hodiny a šlo do příkopu, kde se převrátilo na střechu, Přitom se na blatníku urazil uzávěr palivové nádrže a z nádrže tekl plným proudem benzín. Z auta se hrabal ven viditelně nezraněný pán se zapálenou cigaretou... 8-s