Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Magistr
"Vypadá to, že mobilní telefony nejsou problémem; tím jsou sami řidiči."
Vida, občas to někomu i dojde 😄 :yes😒br />
Ať se nám to líbí nebo ne, jsou řidiči, kteří by i s telefonem v ruce, jedním promile v krvi a s jedním okem zavřeným jeli líp než jiní za plného soustřednění... Částečně je to o praxi a zkušenostech, ale částečně taky o vrozených schopnostech, talentu atd.
S tím ovšem bohužel žádné zákony a zákazy nic nezmůžou. Možná by pomohla intenzivnější a delší výuka v autoškole, ale ani tím si nejsem jist.
Vida, občas to někomu i dojde 😄 :yes😒br />
Ať se nám to líbí nebo ne, jsou řidiči, kteří by i s telefonem v ruce, jedním promile v krvi a s jedním okem zavřeným jeli líp než jiní za plného soustřednění... Částečně je to o praxi a zkušenostech, ale částečně taky o vrozených schopnostech, talentu atd.
S tím ovšem bohužel žádné zákony a zákazy nic nezmůžou. Možná by pomohla intenzivnější a delší výuka v autoškole, ale ani tím si nejsem jist.
Problem je v tom, ze zadny ridic nejede lepe s telefonem, alkoholem nebo cigaretou, nez bez techto veci. To by zas mohlo dojit i tobe. 😄 Nemuzu souhlasit s tim, ze zakony zde nic nezmuzou. Slusni lide taky nekradou a presto neznam nikoho, kdo by pochyboval o smyslupnosti zakona kradez trestajiciho. Ta spolecnost je udajne financovana nekterymi pojistovnami, alespon to tvrdi. Vzhledem k tomu, kolik casu Americani za volantem travi a ze nyni vetsina z nich telefonuje, neprekvapilo by mne, kdyby mobilni operatori na tento vyzkum prispeli. Zajimalo by mne, jestli na neco podobneho prisli jeste jinde na svete, protoze tento vysledek je skutecne "prevratny".
Nemáš tak úplně pravdu, opakovaně se ukázalo, že mnozí (ne všichni) řidiči jedou nejlépe s malým nožstvím alkoholu, tak 0,3 až 0,5 promile.
Při více než 0,5 promile se už řízení zhoršovalo u všech, ale velmi rozdílným tempem s nárůstem množství alkoholu.
Tím chci říct, že bych povolil malé množství alkoholu i telefonování za jízdy a naopak bych se přimlouval za delší výcvik a hlavně přísnější zkoušky v autoškole.
Při více než 0,5 promile se už řízení zhoršovalo u všech, ale velmi rozdílným tempem s nárůstem množství alkoholu.
Tím chci říct, že bych povolil malé množství alkoholu i telefonování za jízdy a naopak bych se přimlouval za delší výcvik a hlavně přísnější zkoušky v autoškole.
Mig_35
Je třeba vzít v úvahu jeden podstatný fakt, a sice že v USA je manuální převodovka spíše raritou, zatímco u nás manuály ještě pořád velmi silně převládají. Telefonování s manuálem vs. automatem je docela zásadní rozdíl. Proto v USA donedávna bylo telefonování za volantem povoleno podle mého... řidič který telefonuje za volantem automobilu s automatickou převodovkou má pozornost sníženou asi tak, jako kdyby mluvil se spolujezdcem...
I když máš manuál, tak máš mít ruce na volantu, ne jednu na řadící páce. Automat, manuál, to vůbec nehraje roli. Při vyhýbacím manévru také budeš těžko řadit. Manuál jen znamená, že to máš s telefonem těžší, pokud jedeš v oblasti, kde řadit potřebuješ.
Spíš mě zajímá, kdy něco udělají s vozidly s právem přednostní jízdy. Při dnešním odhlučnění je člověk téměř neslyší.
Spíš mě zajímá, kdy něco udělají s vozidly s právem přednostní jízdy. Při dnešním odhlučnění je člověk téměř neslyší.
Tyrrell
svícení v česku. V A či HR svícení po čase zrušili a určitě ví proč. To by sesmělo kouřit, jíst či pít z pet flašky o objemu 1,5l, protože ta se vejde u Oktavie do dveří. >😁
Kolikrát se ti stalo, že jsi začal nadávat na jiné auto před tebou, které se chovalo jinak, než by mělo... třeba jen brzdilo levý pruh... a pak si jej předjel a ejhle, pán nebo paní telefonuje a nevěnuje se řízení.
K tomu kouření... ke kouření nepotřebuješ mít zapojený nijak výrazně mozek, k telefonování a konstruktivnímu myšlení ano...
K tomu kouření... ke kouření nepotřebuješ mít zapojený nijak výrazně mozek, k telefonování a konstruktivnímu myšlení ano...
Ano stalo se mi to mnohokrat. Vetsinou to bylo auto s kosoctvercem... >😒]
Já právě naopak většinou takové * potkávám v SUV, často pánové spěchající a pak náhle brzdíci a pak slečinky...
Ale ty jsi byl vždycky de-ment (ber to jako diagnozu)
Ale ty jsi byl vždycky de-ment (ber to jako diagnozu)
Ty jsi de-ment v první řadě (ber to jako diagnózu). A dokonce to o sobě ochotně vytrubuješ do celého světa tím, že usedáš v samohybu se znakem dámského přirození na kapotě.
Jak říká GTI: auto je odrazem tebe samého, je to tvá diagnóza! 😉
Jak říká GTI: auto je odrazem tebe samého, je to tvá diagnóza! 😉
gti je *, a to ber jako fakt. Němci mají o Češích pořekadlo jež zní: Nohy v Mercedesu, zadek v hnoji. Podle něj tedy . . . 😲 uff...
Znak Renaultu považuje za dámské přirození opravdu jenom dement, který má ono přirození na krku místo hlavy.
Nezaměstnává tolik mozek, ale😒br />
1) Zabírá ti ruku.
2) Může ti spadnout, což pravděpodobně vyvolá zbrklou reakci.
3) Je to droga, tudíž by neměla za volantem co dělat.
A co se jídla a pití týče, od čeho jsou odstavná parkoviště a benzínky? Když pominu, že je to prasárna. Sklouzne ti flaška, poliješ se, lekneš se, ztratíš koncentraci, pustíš anebo trhneš volantem, můžeš zkratovat nějaký elektrický systém atd. Když chce někdo pít za jízdy, tak ať si pořídí camelbak nebo něco podobného, co si strčí do síťky na zadní straně sedadla a z čeho může pít bez použití rukou. K tomu externí katetr a může jet "nonstop," když vhodně zvolí obsah svého "hrbu." >😒]
2) Může ti spadnout, což pravděpodobně vyvolá zbrklou reakci.
3) Je to droga, tudíž by neměla za volantem co dělat.
A co se jídla a pití týče, od čeho jsou odstavná parkoviště a benzínky? Když pominu, že je to prasárna. Sklouzne ti flaška, poliješ se, lekneš se, ztratíš koncentraci, pustíš anebo trhneš volantem, můžeš zkratovat nějaký elektrický systém atd. Když chce někdo pít za jízdy, tak ať si pořídí camelbak nebo něco podobného, co si strčí do síťky na zadní straně sedadla a z čeho může pít bez použití rukou. K tomu externí katetr a může jet "nonstop," když vhodně zvolí obsah svého "hrbu." >😒]
Já se jídla, kouření ani pití nezastávám. V autě piju výjimečně, spíše jen na dálnici a za opravdu klidných podmínek... s jídlem je to podobné... S kouřením za volantem (jakýmkoliv) nemám naštěstí/bohužel >😒] zkušenosti.
Spíše jsem chtěl porovnat kouření a telefonování a v tomto případě mi kouření vychází jako to menší zlo, přecejen cígo můžeš mít i v hubě (cigareta a ústa nejde dohromady, s hubou ještě).
Vždy mě překvapí, jak spousta lidí lamentuje nad nedostatkem míst pro láhev na pití nebo chybějící držák plechovky nebo kelímku. Já ten vysouvací v autě mám a za 6 let si asi nevzpomenu, kdy jsem jej použil 😲 >😁
Spíše jsem chtěl porovnat kouření a telefonování a v tomto případě mi kouření vychází jako to menší zlo, přecejen cígo můžeš mít i v hubě (cigareta a ústa nejde dohromady, s hubou ještě).
Vždy mě překvapí, jak spousta lidí lamentuje nad nedostatkem míst pro láhev na pití nebo chybějící držák plechovky nebo kelímku. Já ten vysouvací v autě mám a za 6 let si asi nevzpomenu, kdy jsem jej použil 😲 >😁
Opět jen dodatek a druhá část byla spíš na autora vlákna, jen se mi to nechtělo dělit (bylo to spíš takové rétorické zamyšlení). Zkrátka, že něco není zakázané, ještě neznamená, že je to dobrý nápad dělat. 😉
Tak místo na láhev ocením ve chvíli, kdy zastavím. Je dobré ji mít po ruce. Ale držáky pro kelímky jsou mi úplně k ničemu. Maximálně na termohrnek, když si s sebou vezu kávu k pozdější konzumaci.
Tak místo na láhev ocením ve chvíli, kdy zastavím. Je dobré ji mít po ruce. Ale držáky pro kelímky jsou mi úplně k ničemu. Maximálně na termohrnek, když si s sebou vezu kávu k pozdější konzumaci.
Ano ano, já jsem nekuřák, pokud řídím tak se neláduju chlebem a řízkem a pokud jedu dál než 100km, tak si dám 0,5l vodu do loketní opěrky. Nemusím telefonovat pokud řídím a párkrát se mi stalo, že jsem ujel 100km a nevím ani jaký vesnice jsem projel. To se ovšem stává i ostatním řidičům. 😉 A pak jsou v autě přikurtovaný uřvaný děti a pes štěkající na sedačce atd. >😁
cjoctavian
Preco len telefonovanie? Co fajciari? Im netreba najst cigaretu, strcit si ju do ust, najst zapalovac, pripalit si, stiahnut okienko, odklepavat, davat pozor, ci trafil do popolnika... :no:
Souhlas! Pamatuji si, jak za Husáka auto přede mnou (Š1000MB) dostalo na zasněžené vozovce hodiny a šlo do příkopu, kde se převrátilo na střechu, Přitom se na blatníku urazil uzávěr palivové nádrže a z nádrže tekl plným proudem benzín. Z auta se hrabal ven viditelně nezraněný pán se zapálenou cigaretou... 8-s
Používanie handsfree bezpečnosť jazdy nezvýši. Nebezpečie vytvára samotný fakt, že svoju pozornosť rozdeľujem medzi šoférovanie a rozhovor s niekým na linke.
Na druhej strane priznávam, že niekedy si hovor za jazdy vybavím. Prinajmenšom pozriem, kto volá a podľa dôležitosti volajúceho zoberiem alebo nechám tak. Vždy však začínam frázou "čo ti treba, šoférujem.." aby bolo jasné, že sa nemôžem vykvákavať 15 minút.
Aspoň ja mám ale pocit, že rozhovor so spolujazdcom a rozhovor po telefóne je čo sa týka odvádzania pozornosti niečo iné. Nemám žiadnu múdru štúdiu, ktorá by mi to potvrdila ale tak to proste vnímam. Nikdy som nemal pocit, žeby som kvôli vykecávaniu so spolujazdcom znížil svoju pozornosť..skôr naopak, rozhovor človeka udrží v bdelom stave na dlhých trasách- výborná prevencia mikrospánku.
To souvisí s relativním vnímáním času - když něco děláš, tak se ti zdá, že čas plyne rychleji. Ne, jen si to nevybavíš.
Tady nejde o běžný rozhovor, ale ve chvíli, kdy mě diskuze opravdu zaujme, vtáhne mě, nebo kdy musím použít větší mozkovou kapacitu, abych odpověděl, tak přepnu na autopilota.
Napr. úsek ZA - MT - RK, často si len pamätám, že som šiel cez tie mestá ale kedy a čo tam bolo? netuším?
Je to blbé, že sa nám stále niekto snaží niečo prikazovať, ale problém je v tom, že sme nezodpovední a nedokážeme vždy predvídať dôsledky nášho konania.
Celý tvůj život, každou vteřinu, podvědomá část tvého mozku, která má přístup k celoživotním zkušenostem, zkoumá veškeré vstupy (smysly) a zjišťuje, jestli ti nehrozí nebezpečí a v případě potřeby umí potlačit vyšší mozkové funkce, aby tě nerušili ve snaze přežit. Umí ti napovídat, co je vhodné dělat (opět na základě tvých celoživotních zkušeností, ke kterým normálně přístup nemáš). Vědomí je možná zázrak, ale skutečná síla je "tam dole." 😄
Takže to nutně neznamená, že jsi horší řidič. Nejhorší je na tom asi to zmatení, kdy si nemůžeš vzpomenout. Alespoň pro mě.
S tím dovětkem se dá souhlasit.
Ve chvíli, kdy jsi rozrušený, mozek rozhodně neoperuje optimálně. Jakákoli jeho činnost může být kompromitována (kromě autonomního nervového systému - vůbec, čím níž jdeš, tím méně je to ovlivnitelné). Tohle všechno jsou vesměs chemické procesy, takže emoce mají ohromný vliv na naše rozhodování a konání.
Kde jsi k tomu pojmu přišel? 😲 😉
Tedy, samozřejmě za předpokladu, že to, co víme, víme správně.
Já to ani nemyslel jako oponenturu, trochu jsem se na tom jednom místě ztratil (kde jsi udělal chybu), ale tak nějak jsem smysl pochopil, spíš jsem jen rozšiřoval.
Spíše jsem pátral, jestli náhodou nemám zde oborem spřízněnou duši a ty to máš spíše jako zálibu 😄
Ano, trochu jsem to tam ve své úvaze překombinoval, se stane 8-s >😁
Moc do počítačů nevidím, tedy umím klasický PC rozebrat a složit, cos nainstalovat a přeinstalovat, ale i v tom málu jde vidět velká podobnost. Ale je to i celkově dáno většinou podobným definováním pojmu systém, který vede k jakž takž podobnosti.
Spolujezdec, alespoň drtivá většina a nepočítáme-li zrovna hádající se manželky, je do jízdy taky začleněn, sám rozpozná, že se blíží nebezpečná situace nebo situace, která nutí k zvýšené pozornosti, proto by měl přestat mlít pantem a řidiči dát prostor k jeho práci.