Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

BMW: Lexus naše turbodiesely nedostane

69 komentářů

Avatar - Ham.
Ham.
a doufám, že odolá a superdiesely jim nedá. I těch "obyč." malých kubatur je pro ně škoda. Asiaté kopírují Evropu a pak ji zavalují svou levnou hromadnou produkcí a klasické evropské firmy trpí, protože jsou v Asii poškozováni ochranářskými opatřeními vůči EU produkci. Takže proč si kopat vlastní hrob.
_Teddy_
Hm, tak som uz pocul vselico na adresu brandu Lexus, ale zeby to bola "levna hromadna produkce", to teda este nie...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
On to myslel trochu jinak, ale krásně si protiřečí. 😄
Mimochodem, Toyota také nestaví svojí filozofii na prodeji levných aut...
Co se týče těch ochranářských opatřeních, tak Japonsko je již dávno omezilo a na prodeji evropanů v Japonsku je to docela znát.
Avatar - white label
white label
"Medvídku probuď se, prober se vstaň,
psi se už sbíhají připrav si dlaň,
slunce zas vychází cítíš tu zář,
tlapku dáš v pěst, nebo nastavíš tvář..." >😒]
Avatar - Ham.
Ham.
Celý článek je o spolupráci BMW a Toyoty v oblasti dieselů. Lexus je nezajímavý protože to je pouze brand Toyoty.
BMW je jednoznačně dál ve vývoji dieselových motorů než Toyota. Neznám jediný motor v libovolné kategorii kde by Toyota byla dál než BMW, vždy je to naopak. Stačí si projít nějakou anketu a BMW je většinou na x místech, Toyota občas zaboduje nějakým levným benzinem.
V porovnání s BMW je Toyota hromadný producent, proboha kdo jiný, vždyť jsou nejmasovější producent na světě. A je v porovnání s BMW levný producent.
BMW si může vyšší cenu svých produktů dovolit, protože má vyšší úroveň vývoje ovšem má také vyšší úroveň nákladů na lidskou práci.
Takže aby si BMW ale další EU značky udrželi pozice, nemohou dát top produkty Toyotě nebo Hyundai nebo co já vím čímanům, protože v ceně lidské práce nemohou konkurovat a jediné co je může udržet ve hře je udržování technologického náskoku jako třeba v oblasti dieselů u BMW.
No a k Lexusu. Pořád je to masová produkce, na pytlech s pískem karosářské díly kladívkem nevyklepávají. Ano jedná se o drahá auta ale opět o něco levnější než lux. produkce BMW, protože i pro Lexus platí to co pro levnější produkci s brandem Toyoty, že BMW má pro luxusní auta lepší diesely které Toyota/Lexus nemá a tudíž si i v této kategorii může BMW dovolit vyšší ceny.
A aby BMW mohlo i v budoucnu být konkurenceschopné tak může Japoncům dát nějaké ohlodané kosti ze stolu ale ne top produkty protože znova, v lidské práci konkurovat nemůže, musí konkurovat ve vývoji, který si musí trvale udržet před Japonci, protože jinak BMW potažmo celou EU přejedou jak parní válec.
No a co jsem se snažil říci je to, že dávat jim nějaké třikrát přeplňované diesely vhodné do vyšší střední nebo lux. třídy by byla sebevražda, ale i motory jako 2.0d na které Toyota zatím nemá odpověď a jen dohání vývoj by bylo možná lepší dát až za 5-6 let až bude mít BMW nové generace těchto masově produkovaných motorů tak, aby si stále drželi Toyotu na dlouhé kšandě, protože dej jim 2.0d a BMW za dva roky může zavřít produkci 1er a 3er protože tady bude se stejně dobrými motory japonská produkce za ceny o 30% nižší, není pak třeba být velký prognostik na to jak dopadne produkce BMW.
No, ale pokud si někdo myslí, že Evropa by měla své znalosti Asiatům dát, tak mu přeji jen to, aby časem nemusel dělat uklízeče u japonskéh👋korejskéh👋čínského pásu.
Avatar - kari.laz
kari.laz
S tím, co jsi psal víceméně souhlasím, ale na druhou stranu nejsou známi podmínky jejich smlouvy. Předpokládám, že BMW bude motory dodávat jako celky a bude tím také vydělávat. To mu zajistí nemalé příjmy, protože Toyota jako největší prodejce na světě určitě těch motorů spotřebuje značné množství. Sice je Diesel více oblíben hlavně v Evropě, ale i tak to bud nezanedbatelné množství. Tím bude mít BMW další prostředky právě na vývoj. Věřím, že pokud se bude Toyota pyšnit motory BMW, tak to bude mít i pozitivní vliv na prodeje, ale spíše to bude ukusovat modelům z mainstreamu než samotnému BMW, protože přecijen se jedná o Premiovou značku a je jinak vnímána. A zde je právě důvod, proč to nechtějí dát do Lexusu. Ten je vnímán jako premiová značka z Japonska a pokud by měl špičkové diesely od BMW, tak by se to určitě projevilo na zvýšení prodeje na úkor ostatních značek z D3 včetně BMW. Ale takto bude spokojená Toyota, protože zvýší prodej na úkor ostatních z mainstreamu a BMW protože bude mít zdroj příjmů z prodeje svých motorů.
Avatar - Ham.
Ham.
Souhlas, ale BMW vedle top tříd které tvoří prémii vyrábí i ten mainstream, což jsou miníci, 1er, 3er (btw. tyto třídy tvoří velkou část jejich zisků) a určitě nemůže mít zájem aby byly vytlačeny aurisem, avensisem a podobnou produkcí. Takže zúžit to jen na lux. třídy nelze. Nějaký základní motor do aurisu proč ne, ale vyšší motorizace už musí opatrně. Asiaté věci okopírují kosmickou rychlostí včetně velikosti prsou sekretářky ředitele a pak se nestačíme divit.
Avatar - kari.laz
kari.laz
I 1er, 3er a mini jsou premiová auta, která mají podstatně vyšší cenu a skupina zákazníků je jiná, než zákazníci Toyoty. Sice se malá část z nich může prolínat, ale i tak si myslím, že spíše to pomůže Toyotě proti zaběhlým značkám jako je VW, Peugeot, Citroe, Opel a podobně. než proti BMW samotnému.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Tak ty mas dost, chlapce! Nazvat Toyotu a Lexus levnou hromadnou produkci, to chce velkou davku neznalosti, nebal bych se dokonce pouzit slovo hlouposti... 8-s :no:
Avatar - white label
white label
Píše obecně o Asiatech a jejich kopírování Evropy, nikoli pouze o Japonsku, natož pouze o Toyotě a Lexusu, kdo to nepochopil ať si poskočí... 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Clanek je o Toyote a Lexusu, okecavanim nezmenis nic na faktu, ze vyzneni jeho prispevku neni mozno interpretovat jinak, nez ze mezi tu levnou hromadnou produkci radi i Toyotu a Lexus. A to je hloupost. 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
To že jsi to "opět" nepochopil ty, neznamená, že to nepochopili ostatní. 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Necham si to od tebe vysvetlit, Vito...

Zatim to ale spis vypada, ze tim, kdo nechape, jsi ty 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Vždycky se mi na tobě líbí, jak se to snažíš otočit na druhou stranu.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Cekam na to vysvetleni, Vito...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ty nechápeš ani to, když ti napíšu, že to nechápeš? Vysvětlení tu už proběhlo několik. Hledej. >😁
Avatar - Katikakus
Katikakus
Vito, pokud chces diskusne exhibovat, musis mit alespon nejake relevantni argumenty. Tys nebyl schopen k tematu napsat jedinou souvislou asmysluplnou vetu.
Takhle sice exhibujes, ale pouze vlastni hloupost... 8-s :no:
Avatar - kari.laz
kari.laz
jsi jednička, my to všichni víme. Ale už prosím nereaguj.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Snazim se te vyburcovat k alespon necemu smysluplnemu, ale zatim to nepada na urodnou pudu. Vito, pojd, zaber...
Avatar - white label
white label
Do jisté míry..., viz 10:54
Avatar - N6600
N6600
Budem vztahovacny a budem reagovat na Lexus (o ktorom je ostatne i clanok). Lexus so "super dieselmi" nepocita a preto mu je ozaj jedno, ci ich BMW Lexusu ponukne, alebo nie. Zostava totiz u klasickej atmosfery, ktora je doplnena HSD. I nastupca rady IS, konkretne 300h bude hybrid a diesel je v Lexuse "mrtvy".

Co sa tyka "obyc" malych kubatur, tipujem to na Auris (1.6), Corollu a Avensis (2.0).
Avatar - white label
white label
Je zajímavé tady číst, co všechno je Lexusu "ozaj jedno", to se totiž člověk nikde jinde opravdu nedozví... 😲 :😉 >😒]
Avatar - N6600
N6600
Vychadza to z japonskeho sposobu myslenia. Lexus sa profiluje ako luxusna odnoz a v ociach Toyoty aj mala mat take technologie. Aj preto sa zda, ze cura proti vetru. Za dalsie, EU pre nich nie je velky trh, takze turbo, ci diesel kvoli nemu montovat nezacne. Skratka sa mu to neoplati a zaroven je to velky risk v oblasti spolahlivosti. A to Toyota riskovat nechce.

Som fanusikom i vlastnikom Lexusu a su veci, co ma dokazu dojat 😄 Na druhu stranu, je nutne ozaj pochopit, kam Lexus smeruje. Potom to uz dava zmysel. Ak mozem doporucit, v pripade zaujmu, stranka lexus enthusiast je skvely zaciatok 😄
Avatar - white label
white label
Ono se dá "okecat" všechno a marketingově se zaštítit entuziasmem není vůbec špatný nápad, ale to, že na celkově nejnáročnější evropský trh Toyoyta/Lexus výrazně ztrácí (a to nejen zdejšími prodeji, ty jsou totiž především důsledkem tohoto faktu), stejně jako to, že evropský (i prémiový) trh tak malý určitě není ..., se "okecat" prostě nedá.
To že Toyta uktuálně nemá na to, prosadit výrazněji na evropském trhu je fakt, s čímž logicky souvisí případná rizika o kterých sám píšeš, tedy příliš velké riziko, že se jim to v tvrdé evropské konkurenci (viz BMW a celá D3) nevyplatí, včetně rizika vysokých nákladů/případně nízké spolehlivosti při zavádění vlastních turbodieselů a turbobenzínů, v Evropě dnes téměř "povinných".
Avatar - N6600
N6600
Ja sa to nesnazim okecat. Ono to tak ozaj je. Co sa tyka predajov - japonci (resp. ne-europske znacky) na "starom kontinente" nikdy na prvej priecke neboli. Takze ju kamenovat, ci sa jej vysmievat je trochu, povedzme, nefer. Ak "domace znacky nastavia pravidla" typu diesel a turba, no zvysku sveta je to ukradnute, co ma Toyota robit? Uprimne si myslim, ze aj keby vyrobila turba a genialne dieseli, tak to predajom velmi nepomoze. Cloveku je vzdy blizsia kosela, nez kabat...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Lidi jako ty mne se tím "zanedbatelným" evropským trhem pořád dostávají.
1- Evropský trh je přes 16 mil vozidel ročně, USA 7 mil, Čína 7 mil, Japonsko 2 mil.
2- Evropský trh je jasně největší a nejnáročnější trh světa.
úroveň bezpečnosti, technologie, emise, vše nejlepší. Japonci mají skvělé hybridy ale Evropané nakonec již taky.
Avatar - N6600
N6600
1. Cina je len na zaciatku a je tu este napr. Juzna Amerika. Ked som tam bol na dovolenke, 95% aut boli japonci.
2. Do znacnej miery s Tebou suhlasim. Az teda na tie emisie, pretoze to je len hlupy vymysel "byt green" za kazdu cenu. A tiez fakt, ze aj ked si to jednotlive staty nepriznaju, patrioti a nacionalisti urcite sme (minimalne co sa tyka podpory vlastnych automobiliek).
Johnn
WinDiesle nevím kde jsi bral ty čísla,ale jen EU máš správně,USA 12mil,Čína 13mil,Japonsko asi 5mil.,ale tam to letos bude asi o něco mížší.
Jinak EU pokryje svoji výrobou i svoji potřebu,to je sice dobré,ale měla by i více.
Naproti tomu Japonci daleko více vyprodukují než stačí koupit.
Upřednostnit jeden trh,byť velký,může být chyba.
Avatar - white label
white label
I s tvými čísly je snad jasné, že Evropa rozhodně žádný malý trh s automobily není... 😉
Avatar - white label
white label
S tím, že Evropa není žádný malý trh jednoznačně souhlas, viz i má předchozí reakce na to...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Hlavně jeho prodeje v Evropě značně snižuje absence Dieselu. V Evropě jsou Diesely hodně oblíbené a bez nich to prostě nikdy nebude ono (s prodeji).
Avatar - N6600
N6600
S tymto samozrejme do bodky suhlasim. Je tu ale problem, ze Lexus si tvrdohlavo presadzuje HSD a dieselove agregaty ignoruje. Ostatne aj nove IS bude mat oznacenie 300h. Navyse Nori a Svedi ukoncuju predaj dieselovej varianty, co sa da pomaly povazovat za fakt, ze je to pre diesel v Lexuse konecna.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ježiš co že jako Švédi ukončují? A proč tedy nedávno Lexus přidal k IS220D i IS200D? To je ukončování?
Teď Evropa začíná masově vyrábět diesel-hybridy a Lexus končí úplně. Toto těžce Toyota prokaučovala - a teď přichází k BMW s prosíkem.
Typuji že výsledkem spolupráce budou 4válcové diesel-hybridy jako odpověď na ofenzivu Mercedesu, PSA a Volva. A bude to odpověď dvojí - Toyoty i BMW, obojí zatím nemají diesel-hybrid.
Avatar - N6600
N6600
Nory uz nepredavaju a Svedi od januara nebudu predavat dieselovu variantu modelu IS. Na otazku, preco Lexus pridal aj IS200D, Ti odpovedat neviem.
Pokial viem, Toyota dostane motory 1.6 a 2.0. Osobne to tipujem do Corolly a Avensisu (ak vobec).

Co sa tyka diesel-hybridu, nemyslim si, ze by to Toyota neskusala. Vyvija tu HSD technologiu dost dlho na to, aby vedela plusy i minusy a vedela, kam to moze posunut, resp. co bude nastupna technologia. Tvoj tip odhadujem skor na BMW. Diesel je v JP de facto zakazany, takze vyuzitie pre Toyotu nema.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Smůla, hochu, toto jsem stáhl ze stránek Lexus Norway😒br /> Priser
Utstyrsgrad Pris inkl. frakt og levering Oslo
IS 200d, 2.2 D-4D 6-trinns manuell, 150 HK
COMFORT 404 500
EXECUTIVE 439 500
- HDD Navipakke 27 000
LUXURY 507 200
IS 220d, 2.2 D-4D 6-trinns manuell, 177 HK
F-SPORT 524 800

Hochu, v Norsku, kde je prodej dieselů nejvyšší v Evropě, 85%, by bylo ukončení prodeje dieselů sebevraždou.
Avatar - N6600
N6600
With hybrids making up 90% of all Lexus sales in Norway, the local Lexus office has made the decision to discontinue the sale of diesels, effective immediately.

Admittedly, with only the IS 200d available, this is not a move e😜ected to hurt the bottom line — not only have both diesel & conventional gasoline Lexus models have been special order in Norway for some time, hybrid-powered vehicles also enjoy a 50% tax reduction in the country.

This move makes Lexus Norway the first distributor in the EU to abandon diesel, though it won’t be the last — Lexus Sweden is e😜ected to be next, going diesel-free in January 2012.

[odkaz]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A je to tady - ano. Uvažují o utlumení a MOŽNÁ bude následovat i Švédsko - ale jen proto, že jim odpostí 50% daně, VELKÉ daně. Takže to není žádný trend ale zase jen ty státní dotace,takže je to samozřejmě ekonomické rozhodnutí zastoupení Lexusu.
Až přijdou s hybridy Mercedes a Audi, dostanou na diesel-hybridy ty dotace taky a rázem bude ZDÁNLIVÝ TREND VYPADAT ZCELA JINAK.
Avatar - N6600
N6600
Myslim, ze urcite bude nasledovat 😄 Trendom som to samozrejme nikdy nenazyval. A vsetko je o peniazoch. Napokon, preco predavat nieco, co nie je pre Lexus (prip. kohokolvek ineho) vyhodne
Uvidime, ako to dopadne. Zatial tu nie su a to dava Lexusu nejaku dobu na reakciu. Sam som zvedavy, co spravi.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Toyota to nezkoušela protože Priusová klika je příliš silná a vždy všechno dieselové zabila s poukazem: nám přece stačí USA a Japonsko ..................... ale nestačí. Jižní Amerika je finančně slaboučká, Čína ještě pro Lexus mnoho neznamená a najednou je tu ............. opět Evropa. Se svými 16 miliony ročně prodaných vozů, kdy téměř raketově roste Audi, BMW, nakonec roste i Mercedes a ve státech nabízejí jak hybrid tak diesel.
Ten přístup bude muset Toyota i Lexus změnit, jinak budou muset z Evropy odejít.

To co vidíš, je první náznak VYNUCENÍ změn trhem.

V USA minulý měsíc Mercedes rostl o 55%, BMW o 15%, AUDI o 4% a Lexus pouze o 2,5% - to je docela báda, ne? Všichni 3 konkurenti nabízejí diesel. Jejich prodeje činí kolem 10% v dieselu (v USA). Jo, Lexus má velký problém.
Avatar - N6600
N6600
Cinu by som nepodcenoval. Na druhu stranu, Lexus (Toyota) ma iny problem a to navrat do povodnej kondicie. Ostatne i vyhlasenie Lexusu v Cine je opatrne. Zatial totiz nedokaze dodat auta v pozadovanom mnozstve. Takze predava zatial to, co ma (ci dokaze vyrobit).

Dalsim velkym problemom je stara modelova rada. Uprimne sa vobec necudujem, ze je D3 predavanejsia. 5kova rada to tam valcuje. Co sa tyka predajnosti dieselov v US, mam za to, ze ich benziny zdaleka predbiehaju. Lexus uz musi "prezbrojit" a to co najskor, aby nestratil image domacej znacky.

Uvidime, ako prijme trh nove modely, ktore budu predstavene buduci rok (IS i LS).
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ALE SAMOZŘEJMĚ ŽE SE V USA PRODÁVÁ V BENZÍNU VÍC, VŽDYŤ JEŠTĚ DONEDÁVNA SE DIESELY DÍKY STRIKTNÍM AMERICKÝM PŘEDPISUM NEMOHLY PRODÁVAT.
Omlouvám se za ten capslock, už jsem ho vypnul.
Pokud se BMW a Mercedes prodávají cca v 10% v dieselu, je to dobrý, hodně dobrý výsledek, VW mají našlápnuto na 30% v dieselu.
Mazda začne prodávat diesel ve formě SKY-D i v Japonsku, zemi dieselu nezaslíbené. Nissan již prodej (X-Trailu) zahájil.
V každém případě, přicházející diesel-hybridy rovnováhu sil zcela zvrátí v neprospěch Lexusu.
Avatar - N6600
N6600
S tymto v podstate suhlasim. Na zaciatok to nie su zle cisla. Uvidime ale, ako na tom bude spolahlivost (vseobecne).
S tou rovnovahou uvidime. Myslim, ze ak Lexus zamaka na baterkach a vylepsi svoj HSD, moze ist so spotrebou dole. Sice to asi nebude 1:1, ale mam dojem, ze benzin-hybrid este nepovedal posledne slovo.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Spolehlivost bude asi taková, jak dokážou USmani při tankování nezaměňovat naftu s benzínem !!!!!!!!!!!!!!!!! 😄 😄 😄 😄 😄
Nejenom Lexus bude makat na baterkách, i všichni ostatní. Lexus možná neřekl poslední slovo ale faktem je, že benzíny se svým nízkým kroutícím momentem těžko uvezou baterie s nízkou spotřebou (když jsou baterky prázdně).
Tady mají diesely výhodu, protože třeba do kopce jim 200 kilo baterek nebude dělat problém (když jsou na dálnici baterky vybité).
Mercedes například nacpal 90 kilo baterek dopředu do motorového prostoru a hmotnost předku je zhruba stejná jako u dieselového šestiválce. Peugeot má zase baterky vzadu a auto je pěkně vyvážené - a recenze jsou VELMI DOBRÉ.
A všechno jsou to v reálu docela dostupná a praktická auta - tím tedy ani Prius, ani Lexusy netrpí, tedy praktičností.
bubbalicious
Není asiat jako asiat. Dávat do jednoho pytle Japonce a Číňany a jim podobné je hodně omezení a hloupé... Vyjadřuješ se o Toyotě jako o nějaké podřadné automobilce co právě vylezla z někde z křoví a lační po evropském super know how. Hodně směšné.
Článek je o Toyotě a Lexusu to není žádná levná asijská produkce. Vůbec nechápu proč sem taháš v souvislosti s japonskem nějakou levnou hromadnou produkci...
Avatar - white label
white label
Na jednu stranu máš pravdu, Japonsko a Čína jsou v tomto směru opravdu jinde, ale to byli ještě poměrně nedávno třeba i jihokorejci a kde jsou dnes.
Na druhou stranu i ti Japonci kdysi (v tomto průmyslovém odvětví) začínali kopírováním Evropy/Sev. Ameriky, kam to někteří dotáhli je věc druhá, kterou nechci v žádném případě zpochybňovat...
Avatar - Katikakus
Katikakus
S timto pristupem, bychom za chvili skoncili u toho, ze Asiate vymysleli kolo, ktere pak Egyptane zdokonalili a teprve od nich ho okopirovali evropane a pouzivaji ho na autech dodnes. Nadsazka, ale chapes co chci rict.

Toyota a Lexus patri ke spicce automobiloveho prumyslu a hazet je do jedno pytle s Cinany je proste nesmysl.

Btw. Kdyz to bud hnat do extremu, tak dnes k tem Asiatum uz de facto patri i Volvo - taky bys jejich auta nazval levnou hromadnou produkci?
Avatar - white label
white label
To komu dnes která značka kapitálově patří, nemá s tím. o čem píšu, společného vůbec nic.
Samotné kolo není automobil, to je opravdu nesrovnatelné, přesnou dobu, kdy bylo kolo vynalezeno, ale taky kde, kým a proč dnes nikdo přesně nezjistí, na rozdíl od prvního automobilu.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Proto pisu "NADSAZKA"!
Avatar - white label
white label
Mně hlavně zaráží kolik zdejších nicků slepě fandí Toyotě a z jejich slabin se pokouší dělat málem přednosti, už vidím jak podobně slepě fandí Japonci BMW, myslím víc, než Lexusu... >😒]
Avatar - Katikakus
Katikakus
Pockej, nemluvis doufam o mne! Nikde v teto diskusi jsem o fandeni ci nefandeni Toyote, Lexu ci BMW nenapsal ani pismenko. Ja reagoval na hazeni Lexe do jednoho pytle s Cinany - coz je blabol na n-tou! 😉
Avatar - white label
white label
Neboj, "nemluvím" o tobě, to bych ti napsal trochu jinak..., mrkni třeba tady v 9:26
Avatar - Katikakus
Katikakus
To snad nikdo ani nemuze brat vazne... 😉
LEXUS311
Přesně, BMW má strach. Pokud by Lexus dostal jejich motory, BMW nemá šanci. Už ani tak nemá 😉 😉
Avatar - white label
white label
Ano, BMW má strach, že by jednou (i díky BMW) mohl být Lexus tak dobrý, jako BMW. >😒]
Podle tvého nicku a úrovně příspěvku k němu, tě vidím na ZŠ a podle času příspěvku to vypadá na přestávku mezi 2. a 3. hodinou. 😉 😄
figurka
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Avatar - Andromeda
Andromeda
v této diskuzní přestřelce jde ??? Mnichovští uvedli, že jejich ropáky nejsou určeny pro Lexus - tečka. Kde je psáno, že Lexus potažmo Toyota BMW o tyto motory, respektive jejich použití v Lexech žádala, či nějak lobovala 8-s ???
V článku jsou též uvedeny prohlášení mluvčích, včetně hrubého načrtnutí konkrétních oblastí spolupráce ( ostatně kooperuje se napříč koncerny ) . Nicméně nadpis přímo mobilizuje a jeho tón, smysl, byl diskuzně převzat, ač měla redakce buď zvolit jiný nadpis, nebo věnovat problematice více místa s rozsáhlejším vysvětlením, popisem oné spolupráce - takhle jde o Bleskovou zprávu se stejně kvalitní přestřelkou pod ní 8-s ...
Asi chci moc...
Avatar - white label
white label
Na bulvárnější nadpisy už si zvykáme delší dobu, auto.cz patří "pod Blesk" se všemi důsledky.
Jínak proč by taky Toyota (pro Lexus) chtěla po BMW něco, co by stejně nedostala...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ono to bude trochu komplikovanější. Pokud se bude jednat o 4válcové diesel hybridy, pro které by měla Toyota špičkovou elektrotechniku a BMW špičkové motory, získá BMW díky Toyotě užitečný nástroj, který nebude poskytnut Lexusu. Toyota doplní svojí nabídku logicky o diesel-hybridní alternativu a tím konečně vytěží potenciál hybridů, což je fajn, ale Lexus zůstane bez této techniky.
Avatar - Andromeda
Andromeda
Rozhodně si nedovolím komentovat jejich spolupráci 😉 , jen ten verbířský nadpis ...
Avatar - Andromeda
Andromeda
Asi tak nějak 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Někomu nevadí, že je p.......ut.
maro-01
len blázon by dobrovoľne túžil jazdiť v dieselovom Lexuse (naviac s manuálnou prevodovkou) a chcel by aby sa vyrábal masovo a lacno. Na to sú špecialisti iní výrobcovia.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty jsi zjevně s žádným dieselovým BMW nebo Mercedesem nejel. Myslím s šestiválcem. Kdyby ano, takovou ***inu neřekneš. Nikdo nechce, aby se vyráběl levný Lexus, ale bez dieselu 6válce v Evropě skončil dříve než začal. Ono totiž vyrobit opravdu kultivovaný diesel není tak snadné, jako vyrobit kultivovaný benzín. A Mercedes s BMW, následováni Jaguarem, umí oboje. Ani Audi/Porsche na tom není zle.
A Lexus to neumí. Kdyby to uměl, už by tady šestivál dávno byl. Ani Infiniti to neumí, tak si počkalo na šestivál Renault/Nissan, ke kterému teď přidá 4válec Mercedes.
Tím hůř pro Lexus.
Avatar - white label
white label
Audi, že na tom s diesely (jen) není zle? Aktuálně je Audi v dieselech (spolu s BMW) na absolutní špičce a u víceválcových verzích nemá na Audi adekvátní odpověď ani BMW.
V12 TDI, V8 TDI, V6 TDI/V6 biTDI jsou aktuálně špičky ve svých kategoriích.
Zrovna v neděli jsem jel s poslední verzi 350CDI/195kW (Ečko v kombíku) a docela mě zklamala akustická kultivoavnost této motorizace, která až lehce asociovala staré koncernové V6 2,5TDI, na aktuální V6 3,0 TDI 180 kW (v A6/A7) po této stránce nemá (srovnávat to s V6 biTDi pak nemá smysl vůbec) a od papírově optimistických 195kW jsem taky v reálu čekal víc, zřejmě něco zabilo i ne zcela ideální zpřevodování.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Audi holt musí nabízet o to víc výkonu, o co mu proti Mercedesu chybí image. Mercedes si už prošel těžkou fází své existence a volí radši rozumné zatížení motoru. Každý ví, že nacpat turbem vzduch do válce a vyhonit výkon - není žádný problém. Dělá to Audi, zvládl by to Mercedes i BMW, o tom myslím nikdo nepochybuje.
U Mercedesu se rozhodli, že touto cestou nepůjdou. co se týče akustiky, nevím, pročetl jsem spoustu recenzí a každý o tom píše jinak. Moje dostatečná zkušenost s 320CDI mi říká, že kultura chodu je více než dostatečná. Jsem si jist, že mezi trojlístkem jsou minimální rozdíly a je to spíše o subjektivním vnímání.
Avatar - white label
white label
Samozřejmě netvrdím, že jde o rozdíly "propastné" (ty snad právě u D3 nečeká nikdo), naopak, ale tak jak jsi to napsal, to vyznělo dost zaujatě proti Audi. Audi v dieselech rozhodně jen nedýchá na záda BMW/MB/Jagu, v této pozici je dnes mnohem spíš Jag a Audi je napopak aktuálně na špičce.
[odkaz]

Jinak to s těmi špičkovými motory pochopitelně není tak jednoduché jak to popisuješ😒br /> "Každý ví, že nacpat turbem vzduch do válce a vyhonit výkon - není žádný problém. Dělá to Audi, zvládl by to Mercedes i BMW, o tom myslím nikdo nepochybuje."
Snad si nemyslíš, že by třeba MB nechtěl dvakrát přeplňovaný dieselový V6 a že už na něm taky nepracuje, to by trochu připomínalo diskusi pod Lexusem, kterému je údajně "ozaj jedno" jestli má nějaký konkurenceschopný diesel pro "malý" evropský trh.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ale já přece JSEM ZAUJATÝ proti Audi !!!! 😄 To nijak neskrývám.
Prostě vycházím z toho, co mi asi před 20 lety řekl jeden emigrant, který dlouho žil v Německu, jaké strašné plečky Audi byly. (Ještě v osmdesátých letech)
No, pravda, pokrok v Audi udělali ale pořád to máš asi jako když se čerstvý zbohatlík přihlásí do golfového klubu a staví se rovným dlouholetým zavedeným členům.....
Z tohoto úhlu pohledu je Mercedes úplně někde jinde a dokonce i Bayerische Motorwerke zaostává.
PS 12válec diesel je absolutní nesmysl.
PS Peugeot už má připraven do Le Mans HYbrid4 diesel, uvidíme co na to Náskok díky technice....
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Je to jen momentální náskok, podobně jako u čtyrválců a 250CDI biturbo - to zase nemá Audi a na 150 kW musí používat 6válec. A opět, BMW je uprostřed.
Ano, udělali velký pokrok a peněz na vývoj mají asi ze všech nejvíc, určitě ze všech nejvíc. Tak je to vidět.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Aha, takže MB nepotřebuje rvát vzduch do válců a jdou jinou cestou, proto mají dvakrát foukaný 2,2 150 KW. A Audi je zase to špatné, protože to podle tvých slov volí rozumné zatížení motoru a má na to 3,0 TDI. Zde je to podle tebe zase naopak a MB je vpředu, protože nemá dvakrát foukaný čtyřválec. Hele máš to nějaký pomotaný
>😁