Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
LEXUS311
Přesně, BMW má strach. Pokud by Lexus dostal jejich motory, BMW nemá šanci. Už ani tak nemá 😉 😉
Andromeda
v této diskuzní přestřelce jde ??? Mnichovští uvedli, že jejich ropáky nejsou určeny pro Lexus - tečka. Kde je psáno, že Lexus potažmo Toyota BMW o tyto motory, respektive jejich použití v Lexech žádala, či nějak lobovala 8-s ???
V článku jsou též uvedeny prohlášení mluvčích, včetně hrubého načrtnutí konkrétních oblastí spolupráce ( ostatně kooperuje se napříč koncerny ) . Nicméně nadpis přímo mobilizuje a jeho tón, smysl, byl diskuzně převzat, ač měla redakce buď zvolit jiný nadpis, nebo věnovat problematice více místa s rozsáhlejším vysvětlením, popisem oné spolupráce - takhle jde o Bleskovou zprávu se stejně kvalitní přestřelkou pod ní 8-s ...
Asi chci moc...
V článku jsou též uvedeny prohlášení mluvčích, včetně hrubého načrtnutí konkrétních oblastí spolupráce ( ostatně kooperuje se napříč koncerny ) . Nicméně nadpis přímo mobilizuje a jeho tón, smysl, byl diskuzně převzat, ač měla redakce buď zvolit jiný nadpis, nebo věnovat problematice více místa s rozsáhlejším vysvětlením, popisem oné spolupráce - takhle jde o Bleskovou zprávu se stejně kvalitní přestřelkou pod ní 8-s ...
Asi chci moc...
Na bulvárnější nadpisy už si zvykáme delší dobu, auto.cz patří "pod Blesk" se všemi důsledky.
Jínak proč by taky Toyota (pro Lexus) chtěla po BMW něco, co by stejně nedostala...
Jínak proč by taky Toyota (pro Lexus) chtěla po BMW něco, co by stejně nedostala...
Ono to bude trochu komplikovanější. Pokud se bude jednat o 4válcové diesel hybridy, pro které by měla Toyota špičkovou elektrotechniku a BMW špičkové motory, získá BMW díky Toyotě užitečný nástroj, který nebude poskytnut Lexusu. Toyota doplní svojí nabídku logicky o diesel-hybridní alternativu a tím konečně vytěží potenciál hybridů, což je fajn, ale Lexus zůstane bez této techniky.
maro-01
len blázon by dobrovoľne túžil jazdiť v dieselovom Lexuse (naviac s manuálnou prevodovkou) a chcel by aby sa vyrábal masovo a lacno. Na to sú špecialisti iní výrobcovia.
Ty jsi zjevně s žádným dieselovým BMW nebo Mercedesem nejel. Myslím s šestiválcem. Kdyby ano, takovou ***inu neřekneš. Nikdo nechce, aby se vyráběl levný Lexus, ale bez dieselu 6válce v Evropě skončil dříve než začal. Ono totiž vyrobit opravdu kultivovaný diesel není tak snadné, jako vyrobit kultivovaný benzín. A Mercedes s BMW, následováni Jaguarem, umí oboje. Ani Audi/Porsche na tom není zle.
A Lexus to neumí. Kdyby to uměl, už by tady šestivál dávno byl. Ani Infiniti to neumí, tak si počkalo na šestivál Renault/Nissan, ke kterému teď přidá 4válec Mercedes.
Tím hůř pro Lexus.
A Lexus to neumí. Kdyby to uměl, už by tady šestivál dávno byl. Ani Infiniti to neumí, tak si počkalo na šestivál Renault/Nissan, ke kterému teď přidá 4válec Mercedes.
Tím hůř pro Lexus.
Audi, že na tom s diesely (jen) není zle? Aktuálně je Audi v dieselech (spolu s BMW) na absolutní špičce a u víceválcových verzích nemá na Audi adekvátní odpověď ani BMW.
V12 TDI, V8 TDI, V6 TDI/V6 biTDI jsou aktuálně špičky ve svých kategoriích.
Zrovna v neděli jsem jel s poslední verzi 350CDI/195kW (Ečko v kombíku) a docela mě zklamala akustická kultivoavnost této motorizace, která až lehce asociovala staré koncernové V6 2,5TDI, na aktuální V6 3,0 TDI 180 kW (v A6/A7) po této stránce nemá (srovnávat to s V6 biTDi pak nemá smysl vůbec) a od papírově optimistických 195kW jsem taky v reálu čekal víc, zřejmě něco zabilo i ne zcela ideální zpřevodování.
V12 TDI, V8 TDI, V6 TDI/V6 biTDI jsou aktuálně špičky ve svých kategoriích.
Zrovna v neděli jsem jel s poslední verzi 350CDI/195kW (Ečko v kombíku) a docela mě zklamala akustická kultivoavnost této motorizace, která až lehce asociovala staré koncernové V6 2,5TDI, na aktuální V6 3,0 TDI 180 kW (v A6/A7) po této stránce nemá (srovnávat to s V6 biTDi pak nemá smysl vůbec) a od papírově optimistických 195kW jsem taky v reálu čekal víc, zřejmě něco zabilo i ne zcela ideální zpřevodování.
Audi holt musí nabízet o to víc výkonu, o co mu proti Mercedesu chybí image. Mercedes si už prošel těžkou fází své existence a volí radši rozumné zatížení motoru. Každý ví, že nacpat turbem vzduch do válce a vyhonit výkon - není žádný problém. Dělá to Audi, zvládl by to Mercedes i BMW, o tom myslím nikdo nepochybuje.
U Mercedesu se rozhodli, že touto cestou nepůjdou. co se týče akustiky, nevím, pročetl jsem spoustu recenzí a každý o tom píše jinak. Moje dostatečná zkušenost s 320CDI mi říká, že kultura chodu je více než dostatečná. Jsem si jist, že mezi trojlístkem jsou minimální rozdíly a je to spíše o subjektivním vnímání.
U Mercedesu se rozhodli, že touto cestou nepůjdou. co se týče akustiky, nevím, pročetl jsem spoustu recenzí a každý o tom píše jinak. Moje dostatečná zkušenost s 320CDI mi říká, že kultura chodu je více než dostatečná. Jsem si jist, že mezi trojlístkem jsou minimální rozdíly a je to spíše o subjektivním vnímání.
Samozřejmě netvrdím, že jde o rozdíly "propastné" (ty snad právě u D3 nečeká nikdo), naopak, ale tak jak jsi to napsal, to vyznělo dost zaujatě proti Audi. Audi v dieselech rozhodně jen nedýchá na záda BMW/MB/Jagu, v této pozici je dnes mnohem spíš Jag a Audi je napopak aktuálně na špičce.
[odkaz]
Jinak to s těmi špičkovými motory pochopitelně není tak jednoduché jak to popisuješ😒br /> "Každý ví, že nacpat turbem vzduch do válce a vyhonit výkon - není žádný problém. Dělá to Audi, zvládl by to Mercedes i BMW, o tom myslím nikdo nepochybuje."
Snad si nemyslíš, že by třeba MB nechtěl dvakrát přeplňovaný dieselový V6 a že už na něm taky nepracuje, to by trochu připomínalo diskusi pod Lexusem, kterému je údajně "ozaj jedno" jestli má nějaký konkurenceschopný diesel pro "malý" evropský trh.
[odkaz]
Jinak to s těmi špičkovými motory pochopitelně není tak jednoduché jak to popisuješ😒br /> "Každý ví, že nacpat turbem vzduch do válce a vyhonit výkon - není žádný problém. Dělá to Audi, zvládl by to Mercedes i BMW, o tom myslím nikdo nepochybuje."
Snad si nemyslíš, že by třeba MB nechtěl dvakrát přeplňovaný dieselový V6 a že už na něm taky nepracuje, to by trochu připomínalo diskusi pod Lexusem, kterému je údajně "ozaj jedno" jestli má nějaký konkurenceschopný diesel pro "malý" evropský trh.
Ale já přece JSEM ZAUJATÝ proti Audi !!!! 😄 To nijak neskrývám.
Prostě vycházím z toho, co mi asi před 20 lety řekl jeden emigrant, který dlouho žil v Německu, jaké strašné plečky Audi byly. (Ještě v osmdesátých letech)
No, pravda, pokrok v Audi udělali ale pořád to máš asi jako když se čerstvý zbohatlík přihlásí do golfového klubu a staví se rovným dlouholetým zavedeným členům.....
Z tohoto úhlu pohledu je Mercedes úplně někde jinde a dokonce i Bayerische Motorwerke zaostává.
PS 12válec diesel je absolutní nesmysl.
PS Peugeot už má připraven do Le Mans HYbrid4 diesel, uvidíme co na to Náskok díky technice....
Prostě vycházím z toho, co mi asi před 20 lety řekl jeden emigrant, který dlouho žil v Německu, jaké strašné plečky Audi byly. (Ještě v osmdesátých letech)
No, pravda, pokrok v Audi udělali ale pořád to máš asi jako když se čerstvý zbohatlík přihlásí do golfového klubu a staví se rovným dlouholetým zavedeným členům.....
Z tohoto úhlu pohledu je Mercedes úplně někde jinde a dokonce i Bayerische Motorwerke zaostává.
PS 12válec diesel je absolutní nesmysl.
PS Peugeot už má připraven do Le Mans HYbrid4 diesel, uvidíme co na to Náskok díky technice....
Je to jen momentální náskok, podobně jako u čtyrválců a 250CDI biturbo - to zase nemá Audi a na 150 kW musí používat 6válec. A opět, BMW je uprostřed.
Ano, udělali velký pokrok a peněz na vývoj mají asi ze všech nejvíc, určitě ze všech nejvíc. Tak je to vidět.
Ano, udělali velký pokrok a peněz na vývoj mají asi ze všech nejvíc, určitě ze všech nejvíc. Tak je to vidět.
Aha, takže MB nepotřebuje rvát vzduch do válců a jdou jinou cestou, proto mají dvakrát foukaný 2,2 150 KW. A Audi je zase to špatné, protože to podle tvých slov volí rozumné zatížení motoru a má na to 3,0 TDI. Zde je to podle tebe zase naopak a MB je vpředu, protože nemá dvakrát foukaný čtyřválec. Hele máš to nějaký pomotaný
>😁
>😁
Mimochodem, Toyota také nestaví svojí filozofii na prodeji levných aut...
Co se týče těch ochranářských opatřeních, tak Japonsko je již dávno omezilo a na prodeji evropanů v Japonsku je to docela znát.
psi se už sbíhají připrav si dlaň,
slunce zas vychází cítíš tu zář,
tlapku dáš v pěst, nebo nastavíš tvář..." >😒]
BMW je jednoznačně dál ve vývoji dieselových motorů než Toyota. Neznám jediný motor v libovolné kategorii kde by Toyota byla dál než BMW, vždy je to naopak. Stačí si projít nějakou anketu a BMW je většinou na x místech, Toyota občas zaboduje nějakým levným benzinem.
V porovnání s BMW je Toyota hromadný producent, proboha kdo jiný, vždyť jsou nejmasovější producent na světě. A je v porovnání s BMW levný producent.
BMW si může vyšší cenu svých produktů dovolit, protože má vyšší úroveň vývoje ovšem má také vyšší úroveň nákladů na lidskou práci.
Takže aby si BMW ale další EU značky udrželi pozice, nemohou dát top produkty Toyotě nebo Hyundai nebo co já vím čímanům, protože v ceně lidské práce nemohou konkurovat a jediné co je může udržet ve hře je udržování technologického náskoku jako třeba v oblasti dieselů u BMW.
No a k Lexusu. Pořád je to masová produkce, na pytlech s pískem karosářské díly kladívkem nevyklepávají. Ano jedná se o drahá auta ale opět o něco levnější než lux. produkce BMW, protože i pro Lexus platí to co pro levnější produkci s brandem Toyoty, že BMW má pro luxusní auta lepší diesely které Toyota/Lexus nemá a tudíž si i v této kategorii může BMW dovolit vyšší ceny.
A aby BMW mohlo i v budoucnu být konkurenceschopné tak může Japoncům dát nějaké ohlodané kosti ze stolu ale ne top produkty protože znova, v lidské práci konkurovat nemůže, musí konkurovat ve vývoji, který si musí trvale udržet před Japonci, protože jinak BMW potažmo celou EU přejedou jak parní válec.
No a co jsem se snažil říci je to, že dávat jim nějaké třikrát přeplňované diesely vhodné do vyšší střední nebo lux. třídy by byla sebevražda, ale i motory jako 2.0d na které Toyota zatím nemá odpověď a jen dohání vývoj by bylo možná lepší dát až za 5-6 let až bude mít BMW nové generace těchto masově produkovaných motorů tak, aby si stále drželi Toyotu na dlouhé kšandě, protože dej jim 2.0d a BMW za dva roky může zavřít produkci 1er a 3er protože tady bude se stejně dobrými motory japonská produkce za ceny o 30% nižší, není pak třeba být velký prognostik na to jak dopadne produkce BMW.
No, ale pokud si někdo myslí, že Evropa by měla své znalosti Asiatům dát, tak mu přeji jen to, aby časem nemusel dělat uklízeče u japonskéh👋korejskéh👋čínského pásu.
Zatim to ale spis vypada, ze tim, kdo nechape, jsi ty 😉
Takhle sice exhibujes, ale pouze vlastni hloupost... 8-s :no:
Co sa tyka "obyc" malych kubatur, tipujem to na Auris (1.6), Corollu a Avensis (2.0).
Som fanusikom i vlastnikom Lexusu a su veci, co ma dokazu dojat 😄 Na druhu stranu, je nutne ozaj pochopit, kam Lexus smeruje. Potom to uz dava zmysel. Ak mozem doporucit, v pripade zaujmu, stranka lexus enthusiast je skvely zaciatok 😄
To že Toyta uktuálně nemá na to, prosadit výrazněji na evropském trhu je fakt, s čímž logicky souvisí případná rizika o kterých sám píšeš, tedy příliš velké riziko, že se jim to v tvrdé evropské konkurenci (viz BMW a celá D3) nevyplatí, včetně rizika vysokých nákladů/případně nízké spolehlivosti při zavádění vlastních turbodieselů a turbobenzínů, v Evropě dnes téměř "povinných".
1- Evropský trh je přes 16 mil vozidel ročně, USA 7 mil, Čína 7 mil, Japonsko 2 mil.
2- Evropský trh je jasně největší a nejnáročnější trh světa.
úroveň bezpečnosti, technologie, emise, vše nejlepší. Japonci mají skvělé hybridy ale Evropané nakonec již taky.
2. Do znacnej miery s Tebou suhlasim. Az teda na tie emisie, pretoze to je len hlupy vymysel "byt green" za kazdu cenu. A tiez fakt, ze aj ked si to jednotlive staty nepriznaju, patrioti a nacionalisti urcite sme (minimalne co sa tyka podpory vlastnych automobiliek).
Jinak EU pokryje svoji výrobou i svoji potřebu,to je sice dobré,ale měla by i více.
Naproti tomu Japonci daleko více vyprodukují než stačí koupit.
Upřednostnit jeden trh,byť velký,může být chyba.
Teď Evropa začíná masově vyrábět diesel-hybridy a Lexus končí úplně. Toto těžce Toyota prokaučovala - a teď přichází k BMW s prosíkem.
Typuji že výsledkem spolupráce budou 4válcové diesel-hybridy jako odpověď na ofenzivu Mercedesu, PSA a Volva. A bude to odpověď dvojí - Toyoty i BMW, obojí zatím nemají diesel-hybrid.
Pokial viem, Toyota dostane motory 1.6 a 2.0. Osobne to tipujem do Corolly a Avensisu (ak vobec).
Co sa tyka diesel-hybridu, nemyslim si, ze by to Toyota neskusala. Vyvija tu HSD technologiu dost dlho na to, aby vedela plusy i minusy a vedela, kam to moze posunut, resp. co bude nastupna technologia. Tvoj tip odhadujem skor na BMW. Diesel je v JP de facto zakazany, takze vyuzitie pre Toyotu nema.
Utstyrsgrad Pris inkl. frakt og levering Oslo
IS 200d, 2.2 D-4D 6-trinns manuell, 150 HK
COMFORT 404 500
EXECUTIVE 439 500
- HDD Navipakke 27 000
LUXURY 507 200
IS 220d, 2.2 D-4D 6-trinns manuell, 177 HK
F-SPORT 524 800
Hochu, v Norsku, kde je prodej dieselů nejvyšší v Evropě, 85%, by bylo ukončení prodeje dieselů sebevraždou.
Admittedly, with only the IS 200d available, this is not a move e😜ected to hurt the bottom line — not only have both diesel & conventional gasoline Lexus models have been special order in Norway for some time, hybrid-powered vehicles also enjoy a 50% tax reduction in the country.
This move makes Lexus Norway the first distributor in the EU to abandon diesel, though it won’t be the last — Lexus Sweden is e😜ected to be next, going diesel-free in January 2012.
[odkaz]
Až přijdou s hybridy Mercedes a Audi, dostanou na diesel-hybridy ty dotace taky a rázem bude ZDÁNLIVÝ TREND VYPADAT ZCELA JINAK.
Uvidime, ako to dopadne. Zatial tu nie su a to dava Lexusu nejaku dobu na reakciu. Sam som zvedavy, co spravi.
Ten přístup bude muset Toyota i Lexus změnit, jinak budou muset z Evropy odejít.
To co vidíš, je první náznak VYNUCENÍ změn trhem.
V USA minulý měsíc Mercedes rostl o 55%, BMW o 15%, AUDI o 4% a Lexus pouze o 2,5% - to je docela báda, ne? Všichni 3 konkurenti nabízejí diesel. Jejich prodeje činí kolem 10% v dieselu (v USA). Jo, Lexus má velký problém.
Dalsim velkym problemom je stara modelova rada. Uprimne sa vobec necudujem, ze je D3 predavanejsia. 5kova rada to tam valcuje. Co sa tyka predajnosti dieselov v US, mam za to, ze ich benziny zdaleka predbiehaju. Lexus uz musi "prezbrojit" a to co najskor, aby nestratil image domacej znacky.
Uvidime, ako prijme trh nove modely, ktore budu predstavene buduci rok (IS i LS).
Omlouvám se za ten capslock, už jsem ho vypnul.
Pokud se BMW a Mercedes prodávají cca v 10% v dieselu, je to dobrý, hodně dobrý výsledek, VW mají našlápnuto na 30% v dieselu.
Mazda začne prodávat diesel ve formě SKY-D i v Japonsku, zemi dieselu nezaslíbené. Nissan již prodej (X-Trailu) zahájil.
V každém případě, přicházející diesel-hybridy rovnováhu sil zcela zvrátí v neprospěch Lexusu.
S tou rovnovahou uvidime. Myslim, ze ak Lexus zamaka na baterkach a vylepsi svoj HSD, moze ist so spotrebou dole. Sice to asi nebude 1:1, ale mam dojem, ze benzin-hybrid este nepovedal posledne slovo.
Nejenom Lexus bude makat na baterkách, i všichni ostatní. Lexus možná neřekl poslední slovo ale faktem je, že benzíny se svým nízkým kroutícím momentem těžko uvezou baterie s nízkou spotřebou (když jsou baterky prázdně).
Tady mají diesely výhodu, protože třeba do kopce jim 200 kilo baterek nebude dělat problém (když jsou na dálnici baterky vybité).
Mercedes například nacpal 90 kilo baterek dopředu do motorového prostoru a hmotnost předku je zhruba stejná jako u dieselového šestiválce. Peugeot má zase baterky vzadu a auto je pěkně vyvážené - a recenze jsou VELMI DOBRÉ.
A všechno jsou to v reálu docela dostupná a praktická auta - tím tedy ani Prius, ani Lexusy netrpí, tedy praktičností.
Článek je o Toyotě a Lexusu to není žádná levná asijská produkce. Vůbec nechápu proč sem taháš v souvislosti s japonskem nějakou levnou hromadnou produkci...
Na druhou stranu i ti Japonci kdysi (v tomto průmyslovém odvětví) začínali kopírováním Evropy/Sev. Ameriky, kam to někteří dotáhli je věc druhá, kterou nechci v žádném případě zpochybňovat...
Toyota a Lexus patri ke spicce automobiloveho prumyslu a hazet je do jedno pytle s Cinany je proste nesmysl.
Btw. Kdyz to bud hnat do extremu, tak dnes k tem Asiatum uz de facto patri i Volvo - taky bys jejich auta nazval levnou hromadnou produkci?
Samotné kolo není automobil, to je opravdu nesrovnatelné, přesnou dobu, kdy bylo kolo vynalezeno, ale taky kde, kým a proč dnes nikdo přesně nezjistí, na rozdíl od prvního automobilu.