Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Kia Ray z říše mikro-asymetrie: Nové informace, technická data, video

35 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak to ma vacsi ako stara oktavka 😉

urcite ma aj viac miesta na nohy :yes😒br />
ved stara octavka je vlastne miniauto 😉 ktore sa hraje na strednu triedu
Vencator
a ty si vlastne uplny hnup, jen si hrajes na chytryho >😁

komiku!!! >😁
Avatar - King
King
Opravdu by mě zajímalo, jestli Kia někdy přestane s kopírováním. Když už je to běžná praxe i za Scheyera, tak potěš koště.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Zkus to konkretizovat, at vime, co a od koho okopirovali. Takhle je to jenom nicnerikajici vykrik... 8-s :no:
Avatar - Starfighter
Starfighter
Celý koncept Nissanu Cube a Citroenu C3 Picasso :no: :no: :no:
_patrik
Myslím, že tohle tvrzení není přesné. Ray "box" ve skutečnosti koncepčně vychází z kei cars a konkrétně z Daihatsu Tanto (od r. 2003), které ve své druhé generaci (2007) zavedlo posuvné dveře + odstraněný B sloupek na straně spolujezdce ([odkaz] ) . Novináři sice při předpremiéře Ray loni v listopadu srovnávali s Cube a Scionem xB, jenž obě tahle auta jsou koncepčně méně pragmatická (spíš myslím, že mimoasijští novináři prostě přehlédli Tanto). C3 Picasso mám jako design rád, ale je to spíš opačně - u Citroenu se imho asi inspirovali u kei cars. Navíc - ani jeden z těch modelů nemá posuvné dveře a vyříznutý B sloupek, což je hlavní fór celého řešení. Podle mě bude ve prospěch Ray proti Tanto mluvit technologický pokrok - tím se myslí v rámci Asie, protože ani jeden z obou modelů není plánovaný do Evropy apod. Mimochodem - mluví se taky o návaznosti na Soul a je zajímavé, že první concept car Soulu byl taky bez B sloupku, ale místo posuvných zadních dveří měl "suicide door". To znamená, že Kia se touhle koncepcí přístupu do kabiny zabývá dlouhodobě - teď zřejmě dosáhla uspokojivého řešení torzní tuhosti a troufla si to zavést do praxe.
Sleeper
Cube má hlavně čtyři metry, je tedy zhruba o 40 cm delší než Ray. Scion xB je, tuším, podobně velký. A Picasso rovněž. Jsou to malá MPV, kdežto Ray je ještě o třídu níž - taky se tomu říká mikrovan. I když u nás bychom ho zařadili normálně mezi miniauta.
_patrik
Díky :yes:
Avatar - salamoon
salamoon
pre tvoju informaciu,kei cars v japonku ficia podstatne dlhsie,ako cube a piccaso.... :-!
je to definovany koncept malych krabiciek,cize kia nic nekopiruje,je ich tam plny trh,a v 99 percentach sa lisia v detailoch.

takze nabuduce vsetkym kritikom odkazujem,ze ked chcu provokovat s recami o kopirovani,nech si najprv zistia nieco o oblasti,ktoru idu kritizovat,lebo inak vyzeraju ako truhlici.... :yes:
Avatar - Glaukos
Glaukos
:yes:
Avatar - Katikakus
Katikakus
Zcela evidentne jste s kingem nepochopili koncept kei-cars...
Avatar - King
King
Právě naopak. Kritizuji korejské plagiátorství konceptu kei jako takového. Kei mají v JPN tradici i smysl existence, tohle je jen bezduchá kopie, jako od Kie téměř vše. Chápal bych to, kdyby to udělali se sedmistovkou a e😜ortovali to do Japonska.

Že jde udělat koncepčně podobné auto, které nekopíruje kei, ukázal třeba první Hyundai Atos. Neříkám, že se mi Ray nelíbí, keie jsou mi sympatické (třeba [odkaz] 😄 ), ale tady jde o princip.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Kei-cars maji pomerne striktni pravidla, dokonce jsou urceny rozmery. Na malem pudorysu dostanes maximum obestaveneho prosturu prave takovymto tvarem- nic prevratneho tam vymyslet nejde - podobnych modelu je x.
Jak rikam, nepochopils koncept kei-cars. 😉
Avatar - King
King
Proboha... Dneska jsou nějaké sluneční skvrny? Pochop, že Ray není kei, je to designová a koncepční kopie geniálního kei. Nemá to motor do objemu 0,7 l a neprodává se to v Japonsku v daňové zvýhodněné kei třídě, tudíž to není kei, kapiše? Tak mě tu, prosím pěkně, neškol o konceptu kei, ju?
Avatar - Katikakus
Katikakus
Chvalim te, ze sis alespon dal tu praci a podival se o cem kei jsou. Ted jeste abys prisel i na to, proc se korejci snazi tento koncept aplikovat i doma.

PS: Kia prodava auta v Japonsku 😉
Avatar - kari.laz
kari.laz
Kei má maximální rozměry 3,4 x 1,48 metru a motor o objemu do 660ccm s výkonem do 47Kw.
Takže takhle kia nesplňuje ani jeden parametr.

To je asi tak jediné, co se ti tu snaží King vysvětlit.

Takže tahle kia je stený kei asi jako Soul teréňák, nebo Veloster sporťák (koukám že korejci si vždycky hrajou na to co nejsou)
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ok, tim padem Japonsko pada - ty presne rozmery jsem si nepamatoval. Kazdopadne nic to nemeni na vyse napsanem o maximu prostoru na minimalnim pudorysu. Precti si preispevek od Patrika a Sleepera. 😉
_patrik
Já bych si výjimečně dovolil odkázat na svůj příspěvek u předchozí debaty o Ray: [odkaz] . Takže je jasné, že koncepce ala Daihatsu Tanto je zachována včetně odstraněného B sloupku na straně spolujezdce. Kia tak nevstupuje do neznámých vod, ale do již vyzkoušeného terénu, jenže o technologické patro výše. Řekl bych, že tohle vozítko sedne asijskému trhu v mnoha jeho teritoriích jako pozadí na hrnec. Uměl bych si představit nějakou podobnou o číslo větší evoluci na bázi (odlehčeného!) Soulu jako městské přibližovadl👋taxík/pizzagohome/důchodců… ale mám pochyby, jestli by to v Kie prošlo sítem propočtu rentability.
Sleeper
ještě fotečku sklopených zadních sedaček, zda jdou do roviny. Pokud ano, píšu do českého zastoupení, zda by mi jeden kousek nepřivezli. Evropa nic podobného v současnosti nevyrábí a Splash od Suzuki se dost zvětšil a zakulatil.
Avatar - King
King
Souhlasím, že škoda, že se kei do Evropy nevozí. Ale "úspěch" Daihatsu asi říká, proč. 😢 A to bylo jediné, takže vlastně nemělo konkurenci, od doby, co se z Wagon R+ stala Agila, která už neměla "koule".
Sleeper
Pokud by se Kia Ray dostala cenově mezi Picanto a Soul, kam patří v podstatě i velikostně, pak by si jistě zákazníky našla - tzn základ lehce přes 200 tisíc. Pochopitelně by cenu srazila dolů ještě výroba v Evropě. Na to Daihatsu drsně doplatilo, prostě auta jsou pro nás příliš drahá. Jojo, na původní Wagon R+ nedám dopustit, agilí dvojče už se mi nelíbí 😄 A Ray by se mi líbil, pokud bych uvažoval o nástupci a něčem modernějším. Citigo, kolíňata, panda apod jsou pro mě nepoužitelná. Občas je potřeba odvézt něco většího (křeslo, sud piva atd.)... A takové věci se nevejdou ani do o půl metru delší fiesty (Mk6)...
_patrik
Ono je potřeba vnímat, že Kia pracuje na městských mikrovozech po několika lajnách. Ray je jasný design pro Asii a předem bylo ohlášené, že její hranice neopustí. Souběžně ale pokračuje práce na konceptu crossoveru Naimo - takovém zmenšeném next-generation baterkovém Soulu ( [odkaz] ). A taky je tu další električka - vajíčko Pop ([odkaz] ). Do Evropy se něco z toho třeba dostane, ale asi se bude nejdřív zvažovat, jestli se vyplatí stavět to jako samostatný model proti Picantu, nebo jestli se jen nějaké prvky uplatní v další generaci Picanta, ne? -- Z jiného konce se se svou inovací tlačí do segmentu laciných prcků Hyundai v Indii s Eonem ([odkaz] ) .
Sleeper
Já bych Raye v Evropě uvítal. Možná spíš s manuálním pětikvaltem než s čtyřstupňovým automatem a zrcátka bych si představoval větší 😄 Že výrobci nabízejí dvě auta třídy mini, je dnes obvyklé. Pomíjím elektromobily, ale třeba Suzuki - Alto a Splash. Alto je klasické mini, Splash je vyšší a trochu větší.
ten nejkrásnější
Zdravím, je mi líto, že zrovna s tebou Patriku nemohu souhlasit, ale jak jsem tu již před několika měsíci psal(i s odkazem na rendery), bylo původně s Rayem počítáno i pro Evropu. Mělo to však jednu podmínku, a to že se chytí Soul. Ten však dle představ Kia v Evropě neprorazil a tak jeho "menší příbuzný" nedorazí. Dnes je určen pouze pro Asii . Jinak co se týče Kia v Japonsku. Historicky se Kia snažila na japonský trh dostat, ale neprorazily a tak se komplet stáhli. Nenávist mezi národy je historická a stále docela silná, řekl bych asi tak 100x více než my s rusy. Jinak pěkné svátky všem.
Grand Turismo
Zaslouženě.
Avatar - gld
gld
Teraz mi nie je jasné, plánujú to dotiahnuť do európy alebo..? Nás redakcia zásobuje správami zo sveta.
Avatar - Glaukos
Glaukos
hrozně "omezený" příspěvek. Doufám, že nesvěčí o tvé inteligenci
Avatar - gld
gld
Tak ma pouč doktor vied. Však normálne sa pýtam. Nemal to byť žiadny atak na redakciu, len som si nevšimol, žeby tu bol článok o každom novom kei-car.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Podobná auta jsme kreslili na prvním stupni na základce a styděli jsme se za to ;-\
Klaudius
Ešte keby si vedel, o čom bľaboceš... Mudrlant...
;-\
Avatar - Stejsn
Stejsn
Korejský designový primitivismus a disproporční nevkus. Asi jako kdyby se Suzuki Wagon 1 spustila s Daewoo Tico. :no:
Klaudius
Primitivizmus hľadaj iba ak vo svojich myšlienkach. Lepšie by si takýto vozík by si nenadizajnoval, ani keby si sa pri tom ***...
Nekritizuj, čomu nerozumieš.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Clovece, ty to mas v hlave dobre vymetyno... 8-s

Zkus se podivat, kdo v KIA vede design, a co ten clovek delal pred tim.
100oktanu
Pochybuju, že tohle má na svědomí Schreyer. Takhle moc určitě nehulí. >😁 Ještě že mají evropani vkus a tyhle krabice se tady neprodávají. >😒]
Sleeper
Zajímavé, mluvíš o korejském nevkusu a pak dáš příklad dvou japonských aut. Daewoo Tico je totiž taky Suzuki 😄))