Novinky
Opravdu by mě zajímalo, jestli Kia někdy přestane s kopírováním. Když už je to běžná praxe i za Scheyera, tak potěš koště.
Zkus to konkretizovat, at vime, co a od koho okopirovali. Takhle je to jenom nicnerikajici vykrik... 8-s :no:
Celý koncept Nissanu Cube a Citroenu C3 Picasso :no: :no: :no:
Myslím, že tohle tvrzení není přesné. Ray "box" ve skutečnosti koncepčně vychází z kei cars a konkrétně z Daihatsu Tanto (od r. 2003), které ve své druhé generaci (2007) zavedlo posuvné dveře + odstraněný B sloupek na straně spolujezdce ([odkaz] ) . Novináři sice při předpremiéře Ray loni v listopadu srovnávali s Cube a Scionem xB, jenž obě tahle auta jsou koncepčně méně pragmatická (spíš myslím, že mimoasijští novináři prostě přehlédli Tanto). C3 Picasso mám jako design rád, ale je to spíš opačně - u Citroenu se imho asi inspirovali u kei cars. Navíc - ani jeden z těch modelů nemá posuvné dveře a vyříznutý B sloupek, což je hlavní fór celého řešení. Podle mě bude ve prospěch Ray proti Tanto mluvit technologický pokrok - tím se myslí v rámci Asie, protože ani jeden z obou modelů není plánovaný do Evropy apod. Mimochodem - mluví se taky o návaznosti na Soul a je zajímavé, že první concept car Soulu byl taky bez B sloupku, ale místo posuvných zadních dveří měl "suicide door". To znamená, že Kia se touhle koncepcí přístupu do kabiny zabývá dlouhodobě - teď zřejmě dosáhla uspokojivého řešení torzní tuhosti a troufla si to zavést do praxe.
pre tvoju informaciu,kei cars v japonku ficia podstatne dlhsie,ako cube a piccaso.... :-!
je to definovany koncept malych krabiciek,cize kia nic nekopiruje,je ich tam plny trh,a v 99 percentach sa lisia v detailoch.
takze nabuduce vsetkym kritikom odkazujem,ze ked chcu provokovat s recami o kopirovani,nech si najprv zistia nieco o oblasti,ktoru idu kritizovat,lebo inak vyzeraju ako truhlici.... :yes:
je to definovany koncept malych krabiciek,cize kia nic nekopiruje,je ich tam plny trh,a v 99 percentach sa lisia v detailoch.
takze nabuduce vsetkym kritikom odkazujem,ze ked chcu provokovat s recami o kopirovani,nech si najprv zistia nieco o oblasti,ktoru idu kritizovat,lebo inak vyzeraju ako truhlici.... :yes:
Zcela evidentne jste s kingem nepochopili koncept kei-cars...
Právě naopak. Kritizuji korejské plagiátorství konceptu kei jako takového. Kei mají v JPN tradici i smysl existence, tohle je jen bezduchá kopie, jako od Kie téměř vše. Chápal bych to, kdyby to udělali se sedmistovkou a e😜ortovali to do Japonska.
Že jde udělat koncepčně podobné auto, které nekopíruje kei, ukázal třeba první Hyundai Atos. Neříkám, že se mi Ray nelíbí, keie jsou mi sympatické (třeba [odkaz] 😄 ), ale tady jde o princip.
Že jde udělat koncepčně podobné auto, které nekopíruje kei, ukázal třeba první Hyundai Atos. Neříkám, že se mi Ray nelíbí, keie jsou mi sympatické (třeba [odkaz] 😄 ), ale tady jde o princip.
Kei-cars maji pomerne striktni pravidla, dokonce jsou urceny rozmery. Na malem pudorysu dostanes maximum obestaveneho prosturu prave takovymto tvarem- nic prevratneho tam vymyslet nejde - podobnych modelu je x.
Jak rikam, nepochopils koncept kei-cars. 😉
Jak rikam, nepochopils koncept kei-cars. 😉
Proboha... Dneska jsou nějaké sluneční skvrny? Pochop, že Ray není kei, je to designová a koncepční kopie geniálního kei. Nemá to motor do objemu 0,7 l a neprodává se to v Japonsku v daňové zvýhodněné kei třídě, tudíž to není kei, kapiše? Tak mě tu, prosím pěkně, neškol o konceptu kei, ju?
Chvalim te, ze sis alespon dal tu praci a podival se o cem kei jsou. Ted jeste abys prisel i na to, proc se korejci snazi tento koncept aplikovat i doma.
PS: Kia prodava auta v Japonsku 😉
PS: Kia prodava auta v Japonsku 😉
Kei má maximální rozměry 3,4 x 1,48 metru a motor o objemu do 660ccm s výkonem do 47Kw.
Takže takhle kia nesplňuje ani jeden parametr.
To je asi tak jediné, co se ti tu snaží King vysvětlit.
Takže tahle kia je stený kei asi jako Soul teréňák, nebo Veloster sporťák (koukám že korejci si vždycky hrajou na to co nejsou)
Takže takhle kia nesplňuje ani jeden parametr.
To je asi tak jediné, co se ti tu snaží King vysvětlit.
Takže tahle kia je stený kei asi jako Soul teréňák, nebo Veloster sporťák (koukám že korejci si vždycky hrajou na to co nejsou)
Já bych si výjimečně dovolil odkázat na svůj příspěvek u předchozí debaty o Ray: [odkaz] . Takže je jasné, že koncepce ala Daihatsu Tanto je zachována včetně odstraněného B sloupku na straně spolujezdce. Kia tak nevstupuje do neznámých vod, ale do již vyzkoušeného terénu, jenže o technologické patro výše. Řekl bych, že tohle vozítko sedne asijskému trhu v mnoha jeho teritoriích jako pozadí na hrnec. Uměl bych si představit nějakou podobnou o číslo větší evoluci na bázi (odlehčeného!) Soulu jako městské přibližovadl👋taxík/pizzagohome/důchodců… ale mám pochyby, jestli by to v Kie prošlo sítem propočtu rentability.
ještě fotečku sklopených zadních sedaček, zda jdou do roviny. Pokud ano, píšu do českého zastoupení, zda by mi jeden kousek nepřivezli. Evropa nic podobného v současnosti nevyrábí a Splash od Suzuki se dost zvětšil a zakulatil.
Souhlasím, že škoda, že se kei do Evropy nevozí. Ale "úspěch" Daihatsu asi říká, proč. 😢 A to bylo jediné, takže vlastně nemělo konkurenci, od doby, co se z Wagon R+ stala Agila, která už neměla "koule".
Pokud by se Kia Ray dostala cenově mezi Picanto a Soul, kam patří v podstatě i velikostně, pak by si jistě zákazníky našla - tzn základ lehce přes 200 tisíc. Pochopitelně by cenu srazila dolů ještě výroba v Evropě. Na to Daihatsu drsně doplatilo, prostě auta jsou pro nás příliš drahá. Jojo, na původní Wagon R+ nedám dopustit, agilí dvojče už se mi nelíbí 😄 A Ray by se mi líbil, pokud bych uvažoval o nástupci a něčem modernějším. Citigo, kolíňata, panda apod jsou pro mě nepoužitelná. Občas je potřeba odvézt něco většího (křeslo, sud piva atd.)... A takové věci se nevejdou ani do o půl metru delší fiesty (Mk6)...
Ono je potřeba vnímat, že Kia pracuje na městských mikrovozech po několika lajnách. Ray je jasný design pro Asii a předem bylo ohlášené, že její hranice neopustí. Souběžně ale pokračuje práce na konceptu crossoveru Naimo - takovém zmenšeném next-generation baterkovém Soulu ( [odkaz] ). A taky je tu další električka - vajíčko Pop ([odkaz] ). Do Evropy se něco z toho třeba dostane, ale asi se bude nejdřív zvažovat, jestli se vyplatí stavět to jako samostatný model proti Picantu, nebo jestli se jen nějaké prvky uplatní v další generaci Picanta, ne? -- Z jiného konce se se svou inovací tlačí do segmentu laciných prcků Hyundai v Indii s Eonem ([odkaz] ) .
Já bych Raye v Evropě uvítal. Možná spíš s manuálním pětikvaltem než s čtyřstupňovým automatem a zrcátka bych si představoval větší 😄 Že výrobci nabízejí dvě auta třídy mini, je dnes obvyklé. Pomíjím elektromobily, ale třeba Suzuki - Alto a Splash. Alto je klasické mini, Splash je vyšší a trochu větší.
Zdravím, je mi líto, že zrovna s tebou Patriku nemohu souhlasit, ale jak jsem tu již před několika měsíci psal(i s odkazem na rendery), bylo původně s Rayem počítáno i pro Evropu. Mělo to však jednu podmínku, a to že se chytí Soul. Ten však dle představ Kia v Evropě neprorazil a tak jeho "menší příbuzný" nedorazí. Dnes je určen pouze pro Asii . Jinak co se týče Kia v Japonsku. Historicky se Kia snažila na japonský trh dostat, ale neprorazily a tak se komplet stáhli. Nenávist mezi národy je historická a stále docela silná, řekl bych asi tak 100x více než my s rusy. Jinak pěkné svátky všem.
Teraz mi nie je jasné, plánujú to dotiahnuť do európy alebo..? Nás redakcia zásobuje správami zo sveta.
Podobná auta jsme kreslili na prvním stupni na základce a styděli jsme se za to ;-\
Ešte keby si vedel, o čom bľaboceš... Mudrlant...
;-\
;-\
Korejský designový primitivismus a disproporční nevkus. Asi jako kdyby se Suzuki Wagon 1 spustila s Daewoo Tico. :no:
Primitivizmus hľadaj iba ak vo svojich myšlienkach. Lepšie by si takýto vozík by si nenadizajnoval, ani keby si sa pri tom ***...
Nekritizuj, čomu nerozumieš.
Nekritizuj, čomu nerozumieš.
Clovece, ty to mas v hlave dobre vymetyno... 8-s
Zkus se podivat, kdo v KIA vede design, a co ten clovek delal pred tim.
Zkus se podivat, kdo v KIA vede design, a co ten clovek delal pred tim.
urcite ma aj viac miesta na nohy :yes😒br />
ved stara octavka je vlastne miniauto 😉 ktore sa hraje na strednu triedu
komiku!!! >😁