Myslím, že tohle tvrzení není přesné. Ray "box" ve skutečnosti koncepčně vychází z kei cars a konkrétně z Daihatsu Tanto (od r. 2003), které ve své druhé generaci (2007) zavedlo posuvné dveře + odstraněný B sloupek na straně spolujezdce ([odkaz] ) . Novináři sice při předpremiéře Ray loni v listopadu srovnávali s Cube a Scionem xB, jenž obě tahle auta jsou koncepčně méně pragmatická (spíš myslím, že mimoasijští novináři prostě přehlédli Tanto). C3 Picasso mám jako design rád, ale je to spíš opačně - u Citroenu se imho asi inspirovali u kei cars. Navíc - ani jeden z těch modelů nemá posuvné dveře a vyříznutý B sloupek, což je hlavní fór celého řešení. Podle mě bude ve prospěch Ray proti Tanto mluvit technologický pokrok - tím se myslí v rámci Asie, protože ani jeden z obou modelů není plánovaný do Evropy apod. Mimochodem - mluví se taky o návaznosti na Soul a je zajímavé, že první concept car Soulu byl taky bez B sloupku, ale místo posuvných zadních dveří měl "suicide door". To znamená, že Kia se touhle koncepcí přístupu do kabiny zabývá dlouhodobě - teď zřejmě dosáhla uspokojivého řešení torzní tuhosti a troufla si to zavést do praxe.
Cube má hlavně čtyři metry, je tedy zhruba o 40 cm delší než Ray. Scion xB je, tuším, podobně velký. A Picasso rovněž. Jsou to malá MPV, kdežto Ray je ještě o třídu níž - taky se tomu říká mikrovan. I když u nás bychom ho zařadili normálně mezi miniauta.
pre tvoju informaciu,kei cars v japonku ficia podstatne dlhsie,ako cube a piccaso.... :-!
je to definovany koncept malych krabiciek,cize kia nic nekopiruje,je ich tam plny trh,a v 99 percentach sa lisia v detailoch.
takze nabuduce vsetkym kritikom odkazujem,ze ked chcu provokovat s recami o kopirovani,nech si najprv zistia nieco o oblasti,ktoru idu kritizovat,lebo inak vyzeraju ako truhlici.... :yes:
Právě naopak. Kritizuji korejské plagiátorství konceptu kei jako takového. Kei mají v JPN tradici i smysl existence, tohle je jen bezduchá kopie, jako od Kie téměř vše. Chápal bych to, kdyby to udělali se sedmistovkou a exportovali to do Japonska.
Že jde udělat koncepčně podobné auto, které nekopíruje kei, ukázal třeba první Hyundai Atos. Neříkám, že se mi Ray nelíbí, keie jsou mi sympatické (třeba [odkaz] :-) ), ale tady jde o princip.
Kei-cars maji pomerne striktni pravidla, dokonce jsou urceny rozmery. Na malem pudorysu dostanes maximum obestaveneho prosturu prave takovymto tvarem- nic prevratneho tam vymyslet nejde - podobnych modelu je x.
Jak rikam, nepochopils koncept kei-cars. ;-)
Proboha... Dneska jsou nějaké sluneční skvrny? Pochop, že Ray není kei, je to designová a koncepční kopie geniálního kei. Nemá to motor do objemu 0,7 l a neprodává se to v Japonsku v daňové zvýhodněné kei třídě, tudíž to není kei, kapiše? Tak mě tu, prosím pěkně, neškol o konceptu kei, ju?
Chvalim te, ze sis alespon dal tu praci a podival se o cem kei jsou. Ted jeste abys prisel i na to, proc se korejci snazi tento koncept aplikovat i doma.
Ok, tim padem Japonsko pada - ty presne rozmery jsem si nepamatoval. Kazdopadne nic to nemeni na vyse napsanem o maximu prostoru na minimalnim pudorysu. Precti si preispevek od Patrika a Sleepera. ;-)
Já bych si výjimečně dovolil odkázat na svůj příspěvek u předchozí debaty o Ray: [odkaz] . Takže je jasné, že koncepce ala Daihatsu Tanto je zachována včetně odstraněného B sloupku na straně spolujezdce. Kia tak nevstupuje do neznámých vod, ale do již vyzkoušeného terénu, jenže o technologické patro výše. Řekl bych, že tohle vozítko sedne asijskému trhu v mnoha jeho teritoriích jako pozadí na hrnec. Uměl bych si představit nějakou podobnou o číslo větší evoluci na bázi (odlehčeného!) Soulu jako městské přibližovadlo/taxík/pizzagohome/důchodců… ale mám pochyby, jestli by to v Kie prošlo sítem propočtu rentability.
ještě fotečku sklopených zadních sedaček, zda jdou do roviny. Pokud ano, píšu do českého zastoupení, zda by mi jeden kousek nepřivezli. Evropa nic podobného v současnosti nevyrábí a Splash od Suzuki se dost zvětšil a zakulatil.
Souhlasím, že škoda, že se kei do Evropy nevozí. Ale "úspěch" Daihatsu asi říká, proč. :'-( A to bylo jediné, takže vlastně nemělo konkurenci, od doby, co se z Wagon R+ stala Agila, která už neměla "koule".
Pokud by se Kia Ray dostala cenově mezi Picanto a Soul, kam patří v podstatě i velikostně, pak by si jistě zákazníky našla - tzn základ lehce přes 200 tisíc. Pochopitelně by cenu srazila dolů ještě výroba v Evropě. Na to Daihatsu drsně doplatilo, prostě auta jsou pro nás příliš drahá. Jojo, na původní Wagon R+ nedám dopustit, agilí dvojče už se mi nelíbí :-) A Ray by se mi líbil, pokud bych uvažoval o nástupci a něčem modernějším. Citigo, kolíňata, panda apod jsou pro mě nepoužitelná. Občas je potřeba odvézt něco většího (křeslo, sud piva atd.)... A takové věci se nevejdou ani do o půl metru delší fiesty (Mk6)...
Ono je potřeba vnímat, že Kia pracuje na městských mikrovozech po několika lajnách. Ray je jasný design pro Asii a předem bylo ohlášené, že její hranice neopustí. Souběžně ale pokračuje práce na konceptu crossoveru Naimo - takovém zmenšeném next-generation baterkovém Soulu ( [odkaz] ). A taky je tu další električka - vajíčko Pop ([odkaz] ). Do Evropy se něco z toho třeba dostane, ale asi se bude nejdřív zvažovat, jestli se vyplatí stavět to jako samostatný model proti Picantu, nebo jestli se jen nějaké prvky uplatní v další generaci Picanta, ne? -- Z jiného konce se se svou inovací tlačí do segmentu laciných prcků Hyundai v Indii s Eonem ([odkaz] ) .
Já bych Raye v Evropě uvítal. Možná spíš s manuálním pětikvaltem než s čtyřstupňovým automatem a zrcátka bych si představoval větší :-) Že výrobci nabízejí dvě auta třídy mini, je dnes obvyklé. Pomíjím elektromobily, ale třeba Suzuki - Alto a Splash. Alto je klasické mini, Splash je vyšší a trochu větší.
Zdravím, je mi líto, že zrovna s tebou Patriku nemohu souhlasit, ale jak jsem tu již před několika měsíci psal(i s odkazem na rendery), bylo původně s Rayem počítáno i pro Evropu. Mělo to však jednu podmínku, a to že se chytí Soul. Ten však dle představ Kia v Evropě neprorazil a tak jeho "menší příbuzný" nedorazí. Dnes je určen pouze pro Asii . Jinak co se týče Kia v Japonsku. Historicky se Kia snažila na japonský trh dostat, ale neprorazily a tak se komplet stáhli. Nenávist mezi národy je historická a stále docela silná, řekl bych asi tak 100x více než my s rusy. Jinak pěkné svátky všem.
Primitivizmus hľadaj iba ak vo svojich myšlienkach. Lepšie by si takýto vozík by si nenadizajnoval, ani keby si sa pri tom ***...
Nekritizuj, čomu nerozumieš.