Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Ray z říše mikro-asymetrie: Nové informace, technická data, video

Jihokorejský kei-car bez pravého B-sloupku je poháněn litrovým tříválcem o výkonu 57 kW.
Zpět na článek
21. 12. 2011 09:18
21. 12. 2011 10:03
21. 12. 2011 10:42
21. 12. 2011 12:01
21. 12. 2011 13:41
21. 12. 2011 20:02
21. 12. 2011 14:00
21. 12. 2011 16:53
21. 12. 2011 16:58
21. 12. 2011 18:15
21. 12. 2011 18:54
22. 12. 2011 00:09
22. 12. 2011 06:33
22. 12. 2011 09:05
22. 12. 2011 09:47
21. 12. 2011 10:04
21. 12. 2011 10:39
21. 12. 2011 18:22
21. 12. 2011 22:57
21. 12. 2011 20:38
21. 12. 2011 22:48
21. 12. 2011 12:06
21. 12. 2011 12:37
21. 12. 2011 16:55
21. 12. 2011 17:07
22. 12. 2011 14:58
22. 12. 2011 20:10
22. 12. 2011 21:58
22. 12. 2011 22:18
23. 12. 2011 08:23
23. 12. 2011 14:52
27. 12. 2011 09:50
Avatar - 3_diamanty
21. 12. 2011 09:18
razvor 2520mm
tak to ma vacsi ako stara oktavka ;-)

urcite ma aj viac miesta na nohy :yes:

ved stara octavka je vlastne miniauto ;-) ktore sa hraje na strednu triedu
Rozbalit vlákno
1
22. 12. 2011 22:45
Re: razvor 2520mm
a ty si vlastne uplny hnup, jen si hrajes na chytryho >:D

komiku!!! >:D
Avatar - King
21. 12. 2011 10:03
Copymaster
Opravdu by mě zajímalo, jestli Kia někdy přestane s kopírováním. Když už je to běžná praxe i za Scheyera, tak potěš koště.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Katikakus
21. 12. 2011 10:42
Re: Copymaster
Zkus to konkretizovat, at vime, co a od koho okopirovali. Takhle je to jenom nicnerikajici vykrik... 8-s :no:
Avatar - Starfighter
21. 12. 2011 10:44
Re: Copymaster
Celý koncept Nissanu Cube a Citroenu C3 Picasso :no: :no: :no:
21. 12. 2011 12:01
Re: Copymaster
Myslím, že tohle tvrzení není přesné. Ray "box" ve skutečnosti koncepčně vychází z kei cars a konkrétně z Daihatsu Tanto (od r. 2003), které ve své druhé generaci (2007) zavedlo posuvné dveře + odstraněný B sloupek na straně spolujezdce ([odkaz] ) . Novináři sice při předpremiéře Ray loni v listopadu srovnávali s Cube a Scionem xB, jenž obě tahle auta jsou koncepčně méně pragmatická (spíš myslím, že mimoasijští novináři prostě přehlédli Tanto). C3 Picasso mám jako design rád, ale je to spíš opačně - u Citroenu se imho asi inspirovali u kei cars. Navíc - ani jeden z těch modelů nemá posuvné dveře a vyříznutý B sloupek, což je hlavní fór celého řešení. Podle mě bude ve prospěch Ray proti Tanto mluvit technologický pokrok - tím se myslí v rámci Asie, protože ani jeden z obou modelů není plánovaný do Evropy apod. Mimochodem - mluví se taky o návaznosti na Soul a je zajímavé, že první concept car Soulu byl taky bez B sloupku, ale místo posuvných zadních dveří měl "suicide door". To znamená, že Kia se touhle koncepcí přístupu do kabiny zabývá dlouhodobě - teď zřejmě dosáhla uspokojivého řešení torzní tuhosti a troufla si to zavést do praxe.
21. 12. 2011 13:41
Re: Copymaster
Cube má hlavně čtyři metry, je tedy zhruba o 40 cm delší než Ray. Scion xB je, tuším, podobně velký. A Picasso rovněž. Jsou to malá MPV, kdežto Ray je ještě o třídu níž - taky se tomu říká mikrovan. I když u nás bychom ho zařadili normálně mezi miniauta.
Avatar - salamoon
21. 12. 2011 14:00
Re: Copymaster
pre tvoju informaciu,kei cars v japonku ficia podstatne dlhsie,ako cube a piccaso.... :-!
je to definovany koncept malych krabiciek,cize kia nic nekopiruje,je ich tam plny trh,a v 99 percentach sa lisia v detailoch.

takze nabuduce vsetkym kritikom odkazujem,ze ked chcu provokovat s recami o kopirovani,nech si najprv zistia nieco o oblasti,ktoru idu kritizovat,lebo inak vyzeraju ako truhlici.... :yes:
Avatar - Katikakus
21. 12. 2011 16:58
Re: Copymaster
Zcela evidentne jste s kingem nepochopili koncept kei-cars...
Avatar - King
21. 12. 2011 18:15
Re: Copymaster
Právě naopak. Kritizuji korejské plagiátorství konceptu kei jako takového. Kei mají v JPN tradici i smysl existence, tohle je jen bezduchá kopie, jako od Kie téměř vše. Chápal bych to, kdyby to udělali se sedmistovkou a exportovali to do Japonska.

Že jde udělat koncepčně podobné auto, které nekopíruje kei, ukázal třeba první Hyundai Atos. Neříkám, že se mi Ray nelíbí, keie jsou mi sympatické (třeba [odkaz] :-) ), ale tady jde o princip.
Avatar - Katikakus
21. 12. 2011 18:54
Re: Copymaster
Kei-cars maji pomerne striktni pravidla, dokonce jsou urceny rozmery. Na malem pudorysu dostanes maximum obestaveneho prosturu prave takovymto tvarem- nic prevratneho tam vymyslet nejde - podobnych modelu je x.
Jak rikam, nepochopils koncept kei-cars. ;-)
Avatar - King
22. 12. 2011 00:09
Re: Copymaster
Proboha... Dneska jsou nějaké sluneční skvrny? Pochop, že Ray není kei, je to designová a koncepční kopie geniálního kei. Nemá to motor do objemu 0,7 l a neprodává se to v Japonsku v daňové zvýhodněné kei třídě, tudíž to není kei, kapiše? Tak mě tu, prosím pěkně, neškol o konceptu kei, ju?
Avatar - Katikakus
22. 12. 2011 06:33
Re: Copymaster
Chvalim te, ze sis alespon dal tu praci a podival se o cem kei jsou. Ted jeste abys prisel i na to, proc se korejci snazi tento koncept aplikovat i doma.

PS: Kia prodava auta v Japonsku ;-)
Avatar - kari.laz
22. 12. 2011 09:05
Re: Copymaster
Kei má maximální rozměry 3,4 x 1,48 metru a motor o objemu do 660ccm s výkonem do 47Kw.
Takže takhle kia nesplňuje ani jeden parametr.

To je asi tak jediné, co se ti tu snaží King vysvětlit.

Takže tahle kia je stený kei asi jako Soul teréňák, nebo Veloster sporťák (koukám že korejci si vždycky hrajou na to co nejsou)
Avatar - Katikakus
22. 12. 2011 09:47
Re: Copymaster
Ok, tim padem Japonsko pada - ty presne rozmery jsem si nepamatoval. Kazdopadne nic to nemeni na vyse napsanem o maximu prostoru na minimalnim pudorysu. Precti si preispevek od Patrika a Sleepera. ;-)
21. 12. 2011 10:04
šikula
Já bych si výjimečně dovolil odkázat na svůj příspěvek u předchozí debaty o Ray: [odkaz] . Takže je jasné, že koncepce ala Daihatsu Tanto je zachována včetně odstraněného B sloupku na straně spolujezdce. Kia tak nevstupuje do neznámých vod, ale do již vyzkoušeného terénu, jenže o technologické patro výše. Řekl bych, že tohle vozítko sedne asijskému trhu v mnoha jeho teritoriích jako pozadí na hrnec. Uměl bych si představit nějakou podobnou o číslo větší evoluci na bázi (odlehčeného!) Soulu jako městské přibližovadlo/taxík/pizzagohome/důchodců… ale mám pochyby, jestli by to v Kie prošlo sítem propočtu rentability.
Rozbalit vlákno
0
21. 12. 2011 10:39
Tak Kio....
ještě fotečku sklopených zadních sedaček, zda jdou do roviny. Pokud ano, píšu do českého zastoupení, zda by mi jeden kousek nepřivezli. Evropa nic podobného v současnosti nevyrábí a Splash od Suzuki se dost zvětšil a zakulatil.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - King
21. 12. 2011 18:22
Re: Tak Kio....
Souhlasím, že škoda, že se kei do Evropy nevozí. Ale "úspěch" Daihatsu asi říká, proč. :'-( A to bylo jediné, takže vlastně nemělo konkurenci, od doby, co se z Wagon R+ stala Agila, která už neměla "koule".
21. 12. 2011 22:57
Re: Tak Kio....
Pokud by se Kia Ray dostala cenově mezi Picanto a Soul, kam patří v podstatě i velikostně, pak by si jistě zákazníky našla - tzn základ lehce přes 200 tisíc. Pochopitelně by cenu srazila dolů ještě výroba v Evropě. Na to Daihatsu drsně doplatilo, prostě auta jsou pro nás příliš drahá. Jojo, na původní Wagon R+ nedám dopustit, agilí dvojče už se mi nelíbí :-) A Ray by se mi líbil, pokud bych uvažoval o nástupci a něčem modernějším. Citigo, kolíňata, panda apod jsou pro mě nepoužitelná. Občas je potřeba odvézt něco většího (křeslo, sud piva atd.)... A takové věci se nevejdou ani do o půl metru delší fiesty (Mk6)...
21. 12. 2011 20:38
Re: Tak Kio....
Ono je potřeba vnímat, že Kia pracuje na městských mikrovozech po několika lajnách. Ray je jasný design pro Asii a předem bylo ohlášené, že její hranice neopustí. Souběžně ale pokračuje práce na konceptu crossoveru Naimo - takovém zmenšeném next-generation baterkovém Soulu ( [odkaz] ). A taky je tu další električka - vajíčko Pop ([odkaz] ). Do Evropy se něco z toho třeba dostane, ale asi se bude nejdřív zvažovat, jestli se vyplatí stavět to jako samostatný model proti Picantu, nebo jestli se jen nějaké prvky uplatní v další generaci Picanta, ne? -- Z jiného konce se se svou inovací tlačí do segmentu laciných prcků Hyundai v Indii s Eonem ([odkaz] ) .
21. 12. 2011 22:48
Re: Tak Kio....
Já bych Raye v Evropě uvítal. Možná spíš s manuálním pětikvaltem než s čtyřstupňovým automatem a zrcátka bych si představoval větší :-) Že výrobci nabízejí dvě auta třídy mini, je dnes obvyklé. Pomíjím elektromobily, ale třeba Suzuki - Alto a Splash. Alto je klasické mini, Splash je vyšší a trochu větší.
22. 12. 2011 11:12
Re: Tak Kio....
Zdravím, je mi líto, že zrovna s tebou Patriku nemohu souhlasit, ale jak jsem tu již před několika měsíci psal(i s odkazem na rendery), bylo původně s Rayem počítáno i pro Evropu. Mělo to však jednu podmínku, a to že se chytí Soul. Ten však dle představ Kia v Evropě neprorazil a tak jeho "menší příbuzný" nedorazí. Dnes je určen pouze pro Asii . Jinak co se týče Kia v Japonsku. Historicky se Kia snažila na japonský trh dostat, ale neprorazily a tak se komplet stáhli. Nenávist mezi národy je historická a stále docela silná, řekl bych asi tak 100x více než my s rusy. Jinak pěkné svátky všem.
21. 12. 2011 12:06
BRAVO KIA
Zaslouženě.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - gld
21. 12. 2011 12:37
článok
Teraz mi nie je jasné, plánujú to dotiahnuť do európy alebo..? Nás redakcia zásobuje správami zo sveta.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Glaukos
21. 12. 2011 16:55
Re: článok
hrozně "omezený" příspěvek. Doufám, že nesvěčí o tvé inteligenci
Avatar - gld
21. 12. 2011 17:07
Re: článok
Tak ma pouč doktor vied. Však normálne sa pýtam. Nemal to byť žiadny atak na redakciu, len som si nevšimol, žeby tu bol článok o každom novom kei-car.
Avatar - Stejsn
22. 12. 2011 14:58
Vzhled
Podobná auta jsme kreslili na prvním stupni na základce a styděli jsme se za to ;-\
Rozbalit vlákno
6
22. 12. 2011 20:10
Re: Vzhled
Ešte keby si vedel, o čom bľaboceš... Mudrlant...
;-\
Avatar - Stejsn
22. 12. 2011 21:58
Re: Vzhled
Korejský designový primitivismus a disproporční nevkus. Asi jako kdyby se Suzuki Wagon 1 spustila s Daewoo Tico. :no:
22. 12. 2011 22:18
Re: Vzhled
Primitivizmus hľadaj iba ak vo svojich myšlienkach. Lepšie by si takýto vozík by si nenadizajnoval, ani keby si sa pri tom ***...
Nekritizuj, čomu nerozumieš.
Avatar - Katikakus
23. 12. 2011 08:23
Re: Vzhled
Clovece, ty to mas v hlave dobre vymetyno... 8-s

Zkus se podivat, kdo v KIA vede design, a co ten clovek delal pred tim.
23. 12. 2011 14:52
Re: Vzhled
Pochybuju, že tohle má na svědomí Schreyer. Takhle moc určitě nehulí. >:D Ještě že mají evropani vkus a tyhle krabice se tady neprodávají. >:-[]
27. 12. 2011 09:50
Re: Vzhled
Zajímavé, mluvíš o korejském nevkusu a pak dáš příklad dvou japonských aut. Daewoo Tico je totiž taky Suzuki :o)))