Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Tiguan: Návrat měničových automatů

Jednou z obětí snižování spotřeby bývají automaty s hydrodynamickým měničem. VW toto pravidlo ale v zájmu zákazníků tak trochu porušil.
Zpět na článek
22. 12. 2011 09:41
22. 12. 2011 10:11
22. 12. 2011 11:58
22. 12. 2011 12:46
23. 12. 2011 08:38
23. 12. 2011 01:19
23. 12. 2011 09:16
23. 12. 2011 20:27
Avatar - Ham.
22. 12. 2011 08:42
Dodávky červen 2012
jsou optimistické, kolega objednával jednoho pro manželku a dostal termín Vánoce. Chudák myslel tyto a málem mu upadla brada když mu suše řekli snad do příštích to stihneme.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - DawQa
22. 12. 2011 11:57
Re: Dodávky červen 2012
to bych to hnez zrušil a o nějakejch zalohach by si taky mohli nechat akorat zdát .. >:D
23. 12. 2011 01:33
Re: Dodávky červen 2012
To ti nevím, jestli bych tenhle knedlík spolkl.
22. 12. 2011 09:41
tiptronic
Tiptronic má možná ztráty minimálně 4% ale pro pohodlnou jízdu je vhodnější než cukavé DSG. Rád vzpomínám na A6 Avant Quattro tiptronic...
Rozbalit vlákno
4
22. 12. 2011 10:11
Re: tiptronic
Přesně tak, nehledě na to, že 95% zákazníků je to úplně u zadnice, na jakém principu to funguje. Chtějí prostě ať to řadí samo. Navíc je to levnější.
Avatar - Blue Sun
22. 12. 2011 11:58
Re: tiptronic
Ale notak, chlapi, co to jste za eurodrzky, že si dovolíte kritizovat DSG?
22. 12. 2011 12:46
Re: tiptronic
nejsem europatriot, snazim se byt objektivni, ale mas pravdu, ze kdyby DSG vymysleli americani nebo dokonce cinani, to by se tady nadavalo...
Avatar - Ham.
23. 12. 2011 08:38
Re: tiptronic
DSG tak trochu americké je, Haldex AG koupil BorgWarner.
Avatar - fOE
22. 12. 2011 13:01
dvouspojka vs automat
Sry za OT, ale je zajimave jak VW se snazi cpat vsude dvouspojku (ktera se mi hodi spis k sportovnim vozum) a BMW se snazi nacpat naprosto vsude automat (ktery se mi vic hodi k pohodlnejsi jizde) ikdyz pravda, s novym 8stupnovym ZF jsem nejel...
Rozbalit vlákno
21
22. 12. 2011 14:13
Re: dvouspojka vs automat
Řekl bych, že kdyby BMW mělo něco tak levného a masově vyráběného jako je DSG od BorgWarner a VW tak by to do svých aut dávalo raději než obyčejný měničový automat, který se ke sportovnímu charakteru BMW moc nehodí, ale protože s vývojem převodovek pro běžnou produkci (nepočítám specifickou dvouspojku v M3, ta by pro "obyčejný" bavorák byla hodně drahá) trochu zaspali, tak jim nic jiného než hydraulický měnič nezbývá.
VW s DSG v roce 2002 předběhl konkurenci tak o dvě vývojové generace. Pro běžnou produkci nemá v podstatě ani teď, po 10 letech, opravdovou konkurenci. Ford spolu s Getragem sice už svoje dsg má taky, ale jeho naladění má zvláště pro sportovní jízdu stále ještě rezervy...
Avatar - Vrrrr
22. 12. 2011 15:10
Re: dvouspojka vs automat
Kupil som pre svojich ludi oktavky s DSG. Najlepsia z nich vydrzala 80 000km. Jedna zacala blbnut uz po 45. Dakujem. Mozno na mna teraz nadavaju (ty zaostalejsi tvrdia, ze to aj tak neni ono ked si neradis sam... :-), ale musia jazdit opat na manualoch. Na Porsche to vsak funguje. Skusal som iba na okruhu a iba 2 hodiny, neviem ako sa to chova na ceste, ci to cuka, alebo nie. Na okruh dost dobre. Jedine si musi clovek zvyknut trocha inak radit a slape ako hodinky. Neviem presne ako to volaju, nejake PDC ci co. Ani som nevedel, ze je to dvojspojka, ludia od porsche mi to pocas predstavenia auta tvrdili, ked som konstatoval, ze to fakt pekne radi. Kedze to boli nemci ani som si neni na 100% isty, neviem moc dobre nemecky. Zivotnost potvrdit neviem. Zaver - clovek co hlada auto povedzme do 25k EUR manual. Chces viac - spolahlivy automat. DSG zatial ee... ale VW nechcem hanit, nie som zrovna fanusik znacky, ale mi na nich ani nic az tak neprekaza. Auto pre priemer je VW a to myslim v dobrom. Chces viac, ides mimo VW koncern do premie, chces menej ides to Francuza a pod. Spolahlivost zatial hladam v japonsku. Z talianska iba nejaky super sport, normalne auto skor nie. Skutocna skusenost, skutocny svet.
22. 12. 2011 16:33
Re: dvouspojka vs automat
DSG je technicky velmi složité zařízení, s HDN měničem se srovnávat nedá. Z toho samozřejmě plyne i větší náchylnost na poruchu. Naprostý souhlas v tom, že na hrubé zacházení je HDN daleko lepší a spolehlivější. Pokud bych pořizoval firemní auta, kde se střídají řidiči, DSG bych tam v žádném případě nedával. Nesprávným zacházením lze tuhle převodovku "odstřelit" daleko rychleji než běžný HDN měnič. To ovšem platí skoro o každé složité moderní technice... Hilux by byl taky bezesporu spolehlivější na rozbitých pražských silnicích než Mercedes třídy E se vzduchovým podvozkem, který má po najetých 100 tis. kilometrech dost, ale přesto do něj nikdo nepřesedne :-)
Avatar - petrumr
22. 12. 2011 17:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 12. 2011 17:51
Re: dvouspojka vs automat
Už si viděl někdy rozebranou DSG po 100tkm? Kritizuješ lidi, že si dovolí něco říct proti tvé onanznačce, ale plácáš tu stejné nesmysly.

Navíc.. jedna paní povídala.. do teď si pamatuju tvojí památnou větu, známý mého známého říkal... >:D
Avatar - white label
22. 12. 2011 18:59
Re: dvouspojka vs automat
Zase se "fundovaně" vyjadřuješ k něčemu o čem víš evidentně prd a svými příspěvky to jen potvrzuješ... >:D
Mimochodem nejedná se tu ani o suchou 7st. DSG (při jejímž nedostatku by mělo problém s dodací lhůtou mnohem víc koncernových vozů), ale o novější a "odolnější" mokrou 7st. DSG pro "příčnou" zástavbu. Suchá 7st. dvojspojka je vhodná pro motory s krouťákem do 250 Nm, u Tiguanu se ale jedná o 280Nm (2,0TSI), nebo 320Nm (2,0TDI).
Avatar - petrumr
23. 12. 2011 09:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Vrrrr
22. 12. 2011 18:15
Re: dvouspojka vs automat
Hiluxa neries, to je hracka a nie auto ;-) v mojom prispevku spominam auta na normalny zivot.
22. 12. 2011 23:41
Re: dvouspojka vs automat
Asi som nejaký spomalený ale ako sa nesprávne zachádza s automatickou prevodovkou tak, že sa potom zničí?
Avatar - white label
23. 12. 2011 08:49
Re: dvouspojka vs automat
Automat je to z uživatelského hlediska, ale technicky se v podstatě jedná o automatizovaný/robotizovaný dvojspojkový "manulál".
Podle mě je to takový rychlý "sportovní automat" s větším důrazem na sport, než na komfort a "blbuvzdornost".
Avatar - petrumr
23. 12. 2011 09:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 12. 2011 10:22
Re: dvouspojka vs automat
Si můžete zřejmě podat ruku.
Avatar - white label
23. 12. 2011 21:54
Re: dvouspojka vs automat
Tu si můžete podat hlavně vy dva, jediný rozdíl mezi váma je opačně extrémní vztah ke koncernu VW, jinak jste "tupí" skoro stejně, proto se tu taky hádáte jak malé děcka... : :*) >:D
Avatar - white label
23. 12. 2011 21:44
Re: dvouspojka vs automat
Tebe tu nemusí nikdo pomlouvat, ty si tu děláš "reklamu" aktivně a intenzivně sám... :-O :*)
>:-[]
23. 12. 2011 09:21
Re: dvouspojka vs automat
Tak třeba dsg má něco jako setrvačník, který naprosto nemá rád rychlé řazení ze zpátečky na jedničku a obráceně, je potřeba při přeřazení chvilku nechat zařazeno N. Ve služebáku to nikdo neřeší a podle toho pak životnost převodovky vypadá... Stejně tak jsem zíral, když mi známý ukazoval, že i s dsg "umí" při couvání klasické rychlé otočení smykem do opačného směru - dsg rychlým řazením jedničky musí dostat takovou ránu, že při tomhle zacházení půjde rychle do kytek....
Výrobce nedoporučuje ani při jízdě z kopce řadit N, i když tady mi to u běžícího motoru není moc jasné, mazání by mělo fungovat...
23. 12. 2011 20:25
Re: dvouspojka vs automat
Řazení N za jízdy se nedoporučuje jak u DSG, ani třeba u klasickýho HDM Tiptronicu. Jednoduše řečeno, při zařazení N za jízdy (např. dlouhé klesání v kopci) nemažou díly převodovky - "ztratí" se tlak oleje pro mazání.
Když stojíte a máte N, tak je to v pohodě, ale při jízdě zařazené N opravdu převodovce neprospívá.
22. 12. 2011 19:27
Re: dvouspojka vs automat
Na jeden den se mi dostal do ruky sedmičkový baworák (730d) s tím 8mi stupněm a musím říct - naprosto geniální. Automaty zrovna moc nemusím, rád řadím sám a DSGčka ve firemních passatech popř. bezestupňový převodovky v A4 mě v mém názoru ještě podporují... :no: 8-s Ale ta převodovka v báwu byla naprosto jiný kafe. Řazení člověk zaregistroval ve většině případů jen přes otáčkoměr, podřazování naprosto bez cukání, ve valný většině případů to řadilo tak, jak bych řadil i s manuálem - to jsem jinde nezažil. A ačkoliv sedmičkový báwo není žádný sporťák, tak na tom úseku, kde jsem jel trošku živějš, bylo vidět, že ta převodovka umí i sportovnější řazení.
Takže ve srovnání s DSG je tendle měnič (u mě) jednoznačný vítěz...
Avatar - white label
22. 12. 2011 20:23
Re: dvouspojka vs automat
Stejný 8st. automat s HDM má třeba i nová A8, nebo A7/A6 s V6 biTDI, srovnávat ho zcela s podstatně starším 6st. tiptr. pro příčnou zástavbu v Tiguanu nelze. Stejně tak nové mokré 7st. DSG z Tiguanu je o něco dál, než DSG v Passatech a jak už psal simson33, pro firemní vozy není DSG úplně nejvhodnější.
Avatar - Atlis
23. 12. 2011 00:45
Re: dvouspojka vs automat
pre firmu je najvhodnejsia benzinova atmosfera a manualny 5 stupnovy kvedlak...
Avatar - petrumr
23. 12. 2011 09:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
23. 12. 2011 21:50
Re: dvouspojka vs automat
Co bych měl jako mít proti "aisinu"? Vyčetl si snad v mém příspěvku něco v tom smyslu, blonďáku. Není horší kombinace, jako nevědomost kombinovaná s aktivitou..., diskuse o autech s tebou, je jako služební rozhovor atomového inženýra s "blondýnou"... 8-s >:-[]
23. 12. 2011 01:19
Zkušenost
Moje týden stará zkušenost s fungl novým Tiguanem 2.0TDi 4Motion s DSG není moc pozitivní. O něco línější než souběžně jedoucí Passat 2.0TDi (BMT) s manuálním 6kvaltem, který byl rozhodně při stejném tempu a zrychleních daleko méně žíznivý (5,2l/100km Passat, 7,3l/100km Tiguan - trasa 1100km, průměr 115km/h). Komfort a funkce nezpochybnitelné, ale moje zkušenost je taková, že s dieselem člověk daleko rychleji zapomene na nějaké pádla pod volantem a nechá vše na automatu.
V porovnání s tím je VW TSI s DSG prostě bomba, to je jeho pravé místo...
Já osobně bych Tiguan s DSG nebral ani omylem.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
23. 12. 2011 09:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 12. 2011 20:27
Re: Zkušenost
Srovnávat auto s krabicí, to už chce kuráž... Pokud si aspoň trochu chytrej, podívej se do specifikací a poznáš, že Tiguan bude vždy při stejné motorizaci žrát víc ne Passat.
Avatar - Ada je zase tady
23. 12. 2011 09:27
Lidi jsou různí
když si někdo může koupit SUV s benzinovým motorem, nebo dokonce když si někdo koupí rendlíka, koupí si i VW s hydrodynamickým měničem :-O
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Vencos
23. 12. 2011 09:54
Re: Lidi jsou různí
já nevím,mě přijde že jste všichni závodníci,nebo jste snad s tím DSG nejeli, vždyť je to příšerný. Sice to řadí rychle,to je fajn,ale pořád to škube jak měničová "za pět dvanáct" a není to vůbec příjemný jako HDM.. Jen to v lidech posiluje nenávist k automatům...
S HDM o tý převodovce pomalu ani nevíte, je to pohodlný a příjemný,což DSG i přes svoji modernost a nulovou trvanlivost není