Pěkně v článku popsáno: nástup Hyundai Elantra vskutku RAKETOVÝ! Tak oni ve Státech tomuto typu vozu říkají --high-end 'economy' car--; a navíc má vynikající vlastnosti ve všech ohledech. Např. v US NEWS BEST CARS v Affordable Small Cars obdržel z max. 10-ti bodů celých 9, což mu zaručuje téměř nejlepší postavení v dané třídě vůbec! Tedy opravdu skvělé auto: ať už jde o řízení, spotřebu, jízdní vlastnosti, bezpečnost, či kvalitu... - [odkaz]
Případně Test drive zde: [odkaz]
U nás test se skvělým hodnocením zde: KOMFORTNÍ KOČÁR: [odkaz]
Stačí se tam jen začíst do oněch recenzí v US... tamní jsou z něj nadšeni... Jak zařval v jedné z recenzí jeden z Amíků: "Best Car For The Money I Have Ever Owned!"
Hyundai tedy evidentně a raketově v patách japonským vozům... jen tak dál... ;-)
GTI o chvilku napise aki sme prostacikovia >:D ked fandime korei, pockaj ved on sa tu rz ukaze ten exot co zboznuje ludove auta potom sa na nom pobavim opat.
>:D Tak ona především Jižní Korea fandí sama sobě! Kdo něco dělá, na něčem maká a snaží se a tlačí věci kupředu - si zaslouží úspěch i uznání... Raketově roste i jejich ekonomika celosvětově; a to o něčem svědčí... nevím, jestli tolik fandím Jihokorejcům, ale jejich auta se mi líbí; těm fandím zcela určitě (poté, co jsem se projel a poseděl v jiných tzv. evropských) >:D ...
auto je len vec, vec ktoru kupujeme za peniaze aby sme si ulahcili zivot, len niektori exoti v nich vidia modlu a boha slnka ;-) ale to si nevsimaj, nie kazdy je obdareny rozumom :yes: ved to poznas.
Ty si hlavně za každou cenu obhajuješ svou vlastní garáž, nic více.
Ano, Jižní Korea fandí sama sobě, to je pravda... docela mě ale překvapilo tvrzení jednoho jihokorejce v článku na idnesu, který prohlásil, že v KLDR se mají v některých stránkách lépe... šokující prohlášení...
Tak já osobně fandění komukoliv považuji za úchlku, a to je v rodině jak posl.G6 Variant,tak Mazda 6 i Toyota,ale abych jim fandil? :-! Uniká mi smysl.
Jelikož už je po Vánocích a nemůžu ti je tak zkazit, tak ti taky něco zkopíruju. H. Koubek z Autowebu jízdu v Elantře prohlásil za jeden z nejhorších zážitků roku:
"z těch nejhorších Hyundai Elantra. Vzhledem k tomu, že ho nespočet kolegů vynáší do nebe, jsem dospěl ke dvěma závěrům: A) nechápu koncept ultrasociálního auta (což je poněkud zvláštní, když jsem fanoušek původního VW Brouka, ale už trochu méně, když si uvědomím, že testovaná Elantra stála 400 tisíc) a B) Elantra s manuální převodovkou zřejmě nebude tak katastrofální, jako ta s automatem. Třetí možnost je, že přizdivyměšovačství některých kolegů dosáhlo nových výšin a psát o autech kritiku se už pokládá za něco nekorektního."
A já bych se taky podepsal... vždy mě překvapuje, jak se v testu dookola omílá, jak Hyundai nebo Kia doháněli a dorovnávají konkurenci, ale napsat jak je to reálně bez těhle růžových brýlí, to by se člověk kloubného slova nedořezal.
Spis nedoplatil...
Na druhe strane obdivuju to malo novinaru (a prevazne z nasich periodik), kteri dokazou napsat recenzi tak, aby mel normalni clovek jasno a pritom oni sami jeste nekdy dostali auto na test.
Jo, Elantra je rychlejší než Mercedes E200 a Superb 1,6 TDI, opravdu zajímavá společnost. Jen nevíme, za jakých podmínek ty časy byly zajety, dle videa je Elantra měla ideální :-!
K tomu času na okruhu cituji:
"na okruhu se ukázalo, že Elantra při jiném než důchodcovském jízdním stylu, tak nějak trpí" >:D
A co ten Focus 1,6TDCI?Etalon jízdních vlastností pomalejší oproti líným korejským koním,mizernému automatu a bídným jízdním vlastnostem. >:D
Podmínky,třeba větrnost ani teploty dle videí nepoznáš,ale ten Focus podmínky také neměl špatné. :-!
Ty seš ale komik >:D Radši se vyjadřuj jen k tvým oblíbeným Korejcům, o mimokorejských autech asi nemáš ani páru.
K tomu testu, je to Focus 1,6 TDCi ve slabší variantě s 95 koňmi (oproti 132 v Elantře) a čas 37:76 byl naměřen na hodně mokré trati. Tady máš k němu odkaz:
[odkaz]
Focus opravdu neměl špatné podmínky co? >:D
P.S. Stačilo aby jel Focus ve výkonnější verzi 1,6 TDCi anebo bylo sucho, tak tady lowend s mainstreamem ani nesrovnáváme ;-)
Kde vidíš déšť?[odkaz]
Jedna kaluž byla vedle trati vidět,ale trať suchá.
Koní má méně (ale větší krouták odcpodu),a netrvdí se zde,že korejské koně jsou slabší než evropské?Nemá automatickou převodovku (neustále prostestující,prý,takže manuál u Elantry by musel být lepší).A Focus má nejlepší podvozek ve třídě.
Elantra nemá vzhledem k určení a kostrukci kdovíjaký jízdní vlastnosti.To netvrdím.
Jen,že za dané peníze si běžný řidič nemusí mít až tak špatné auto.Vždyť většina řidičů nejezdí závody.
Nebo je snad onen Focus,kvůli slabšímu motoru špatný?Nebo i jiná auta,která zajedou okruh za podobný čas?
Tak ty časy jsou hodně divný, protože ve srovnávacím testu s Golfem ještě jasně říkají, že Focus na mokré trati Golfu ujel. A že by 2 měsíce předtím zajeli naprosto stejný čas i na suchu?
Nevím, proč sem taháš nějaký korejský koně (taky se zde tvrdí, že Hyundai v Evropě prodává luxusní auta)...jestli nepoznáš rozdíl u auta této třídy mezi 95 a 132 koňmi (nehledně na krouťák), tak není problém na mém přijímači ;-)
Pokud bys dal třeba do STI 95 koňovej motor, tak taky neudělá na trati žádný terno. U těchto aut kolem +- 100 koní je na trati mnohem důležitější mít třeba 30 koní navrch než perfektně naladěnej podvozek. Ten hraje významnější roli až u mnohem výkonnější aut...
Ták časy jsou najednou divný.
Třeba byl podvozek Elantry taky rozhozený z předchozího testování....třeba.
Jen používám zde to,čím se zde často argumentuje.I krouťákem odspodu se často argumentuje.Ale jen jak se to hodí,že?
Netahej sem co bys kdybys.Prostě za dané peníze koupíš auto v určité třídě.
Nic víc.Kdyby jsi se nevztekal,tak alespoň napíšeš,že spotřebu bude mít ten slabší Focus o třetinu nižšší.
O to tu jde,to nejsou auta určená na okruhy,na závodění,nýbrž pro běžný provoz,kde nepoznáš rozdíly takřka v jízdních vlastnostech žádné.
Když čteš autoweb,tak mezi 10nejlepšími auty roku je i Genesis coupe,počti si.[odkaz]
Pokud někdo zajede stejnej čas ve stejným autě na mokru i na suchu, tak mi to divný přijde...tobě možná ale ne.
Tak používej to, čím argumentuju já a ne každou blbostí, co tady kdo plácne. Nepotřebuju argumentovat spotřebou, už jsem psal že Focus (mainstream) a Elantru (lowend) nelze srovnávat.
Já se nevztekám, já se bavím. Dal jsem sem odkaz, kde dle jednoho testu dopadla Elantra jako propadák roku (a to nejen v jízdě na okruhu na čas) a jediný na co ses zmohl bylo, že je Elantra na okruhu rychlejší než o třetinu slabší 95 koňovej Focus (Velostra na okruhu asi taky nebudeme srovnávat s Focusem ST II. co?) . A pak ještě napíšeš, že tato auta nejsou určena na okruh...
Zapomněl jsem, jako argument pro Elantru jsi použil Genesis...dobrý. Škoda, že jsi článek nepřečetl až dokonce, pak bys totiž zjistil, že před Genesisem skončil i Focus >:D
Takže nakonec rozporuješ testy,že nejsou relevantní.
Takže ani jakýkoliv test Elantry na autowebu?Není testér profesionál?
Fakt ty testy nic neznamenají?
Nepotřebuješ argumentovat blbostmi?Neboj vrátí se Ti jako bumerang.
Genesis není žádná podpora Elantry,jsou to dvě naprosto jinak zaměřená auta.
Jen jsi chtěl něco zábavnějšího.Něco co ti může nabídnout z evropské konkurence snad pouze prémie.
Nic nerozporuji, jen se pozastavuju nad stejnými časy za různých podmínek. Možná použili v obouch testech jeden zajetý čas, možná řídil jinej jezdec apod. Důvodů může být víc.
To se ti ale moc nepovedlo, v tomhle jsem klasickej Evropan..zadokolková kupé jdou mimo mě ;-)
To je věc testérů.Mužeme doufat,že profesionálů.
Ještě se podívej na ten test Focusu,vůbec je obklopen v tabulce Hyundaii.
Že zábava za volantem není tvé gusto?Proti tomu nic nemám.Každý si může vybrat,někdo má rád rychlé kroužení F1,někdo drsnější rally,někdo,sice pomalejší,ale zábavnější motokáry.Každý si vybere,proč ne.
Ještě jsem znovu prohlídl tabulku s časy u testu samotného Focusu (nestudoval jsem napoprvé auta kolem) a je stejná s tabulkou jaká je u srovnávacího testu Focusu s Golfem. Takže nejspíš použili čas z prvního testu a na mokru pak jen porovnali časy Golfa a Focusu, které museli být horší...
Nikde jsem nepsal, že zábava není mé gusto. Pro někoho je zábavou projet zatáčku v 60 driftem, pro někoho zas max. možnou rychlostí (což je můj případ).
Ikdyž tento drift [odkaz] má taky něco do sebe :-)
KLID ;-) >:D Jistě, diskuse zde patří především DVĚMA: Toyota a Hyundai! Tak pojďte do toho!Jinak diskuse i článek zde patří především onomu zveřejní předběžného pořadí deseti CELOSVĚTOVĚ nejprodávanějších aut za rok 2011... >:D
najpredavanejšich aut kde ? v korei,čine a japonsku? napiš mi nejake dojmy skusenosti wuling sunshine ,celkom bezpremetny vysledok celkovo neznamena nič ,ano chvalme corrolu ,ktoru vidim raz za uhorsky rok rovnako ako aurisa ,osprvadlnenie možno bude aj to,že si to auto proste nevšimnem...CHVALME elantru ,ktoru som snad ešte ani nevidel na ceste
Nejprodávanější CELOSVĚTOVĚ! Ale tak nic že to neznamená??? To je nesmysl! A že neviděl na cestě? Já již ano... ale zde výše proto spíše uvádím recenze, hodnocení, zkušenosti lidí a testy... i TO vše o lecčems hovoří, ne že ne! Asi tolik...
Myslis jako, ze auta prodana v roce 2011, cili v roce letosnim, uz nejezdi? Takovy hlupak, ktery by tohle chtel tvrdit, tady snad neni nikdo...
Nebo ti v tve prostoduchosti pouze uniklo, ze clanek je o nejprodavanejsich vozech roku 2011? 8-s
To, zes novou Elantru nepotkal, neni ani tak problem Elantry, jako spis toho, ze u vas na vesnici ma nejlepsi auto starosta - dvojkoveho Golfa. Nekdy si udelej vylet do civilizace >:-[]
Ano, vzhled a nazor na nej je subjektivni - Elentra neni ani muj salek kavy, rozhodne bych ji vsak neradil mezi neosklivejsi auta, ktera clovek muze u nas potkat. Znam mnoho osklivejsich.
Nevím jak u vás na vesnici ale já je nepotkávám nikde..Za hlupáka bych se jen nerad označil ale ty mě jistě znáš líp.Nevím proč by poruchovost neměla být zjevná už po měsících provozu..když si přečteš recenze uživatelů tak jsou některé poruchy u nových vozů zarážející.A pokud nepoznáš zjevný sarkasmus tak neni třeba diskutovat o tom kdo z nás je tu prostoduchý..Ty světáku z předměstí..
Dobry pokus, ale nevysel. Okecavanim to nezachranis. Nechci tady zabredavat do diskuse o spolehlivosti a kvalite. I tobe ovsem musi byt jasne, ze na auta je minimalne rok zaruka, takze i kdyby se auta (jakakoli) prodana v roce 2011 jakkoli kazila, tak je na zaruku opravi a jezdi. Bud chlap a priznej, zes nepochopil clanek. Nebo nas tady budes dal presvedcovat, ze Elantry prodane letos jsou uz vsechny na vrakovisti?
Za hlupaka jsem te ja nikde neoznacil, na to pozor - nevkladej mi do ust neco, co jsem nerekl. Ono, to nebylo ani potreba - zatim ho tady uspesne ze sebe zvladas delat sam.
Argumenty tipu "u vás na vesnici" a "starosta ve II Golfu" svědčí dost o tom koho lze nazvat hlupákem..Ono i auto v záruce může stát v servisu a ne jezdit po silnicích.Spíš šlo o poukázání na ty jeho časopisové statistiky podle kterých já nesoudím kvalitu auta.Třetí místo v tabulce dokazuje svoje..Příště tam těch smajlíků narvu ještě víc aby si to někdo nebral příliš k srdci...Ani VW fandové nejsou tak outlocitný.Já mam tak zapotřebí se z něčeho vykrucovat.. :-!
U nás se lidem jako ty říká "čecháček" a jedná se o lidi, kteří si nevidí ani na špičku nosu. Protože tu tato auta moc nejezdí, neznamená to, že se jich ve světě hodně neprodává. Budeš se tím muset smířit, i s tím, že dříve nebo později bude jezdit ve velkém množství i u nás a na Slovensku.
Mimochodem, korejští výrobci zaměstnávají a živí vcelku dost našich i Vašich lidí......
Tak tak :yes: To čecháčkovství by v rámci prevence mělo být některým zdejším diskutérům připomínáno denně.
Jediný problém u korejců vidím v tom jakou sortu lidí živí (dělníky) a jak dobře je živí (podmínky v Nošovicích jsou výrazně horší než v Boleslavi). Inženýry, designéry a vývojáře si platí v Německu...
Ono to ani nie je problem korejcov,ako samotných zamestnancov...vsade si zamestnavatel dovoli tolko,kolko zamestnanci dovolia,u nas je to take iste...na to su potom odbory...ked sme pri tom koncerne,minulý rok bol pre Bratislavský zavod rekordným,v pocte vyrobenych aut...odmena na konci roka v prepocte 5000sk...odmena v nemeckych fabrikach pre nemeckých zamestnancov...5000eur. Cize tí slovenskí robili aj na tých nemeckých,aby mali odmeny. To iste som ja zazil v Belgickej fabrike...
Neviem ako je to v Nosoviciach, ale podla informacii, ktore mam [odkaz] zaraba zamestnanec v Kia v priemere 1060 Eur (31800 Sk), co je na Slovensku vysoko nadpriemer. Zakladna - nastupna mzda zamestananca bez akejkolvek praxe nie je sice najvyssia (600 Eur), ale ani to nie je najhorsie. Ked sa pozriem na moju sestru-veducu elektro predajne, ktora drie v obchode od rana do vecera za nieco cez 330 euro...a to z toho este musia zaplatit straty za kradeze, tak som vdacny, ze tu korejci su a ze sa im tak dari. Samozrejme ich nevyzdvihujem do neba, ale Bohu vdaka i za nich.
Což potvrzuje to co jsem psal - průměrná mzda ve Škodovce je přes 32 000 Kč. Nepsal jsem, že korejci platí špatně, jen to že v porovnání se Škodovkou hůře. Smutným faktem je, že jak v případě Nošovic, tak Slovenské Kii se jedná o montovny. Špičkové odporníky si korejci platí jinde.
No a dovedeš si představit jak by se vyjímalo "vyvinuto v České Republice"?
Je mnoho lidí,kteří u spousty věcí nedokážou rozponat rozdíl,ale jen značka "made in Germany" je přesvědčí,i kdyby to bylo vyrobeno u nás či v číně.
Presne tak. Pozri si na Youtube akykolvek nemecky test Kia Sportage alebo nieco od Hyundai, aaaaaka dolezita je pre nich skutocnost, ze sa to vyvyjalo v Nemecku. Tuto zmienku nevynechaju v ZIADNOM teste. A ked sa pozries na Sportage 4x4 v Rakusku, pri znaku AWD najdes uz vsade malu rakusku zastavu, aby bolo jasne, ze sa ten pohon robil v Rakusku s Magna, co je tu pre mnohych dokaz absolutnej kvality, lebo Magna tu ma naozaj velmi dobre meno.
Trochu som pocital :-) aj ked nie som ekonom.Tak ak je v CR priemerna mzda 24089 [odkaz] tak dava Skoda svojim zamestancom o 8000 CK viac ako je priemer. Ak je na Slovensku priemerna mzda 769 euro (23000 SK) [odkaz] tak dava Kia svojim zamestancom o skoro 9000 (byvalych SK) viac ako je priemer. Samozrejme nezohladnujem ekon. situaciu v CR a na SK, ani ine asi dolezite ukazovatele, v kazdom pripade mi to ukazuje, ze Kia neplati svojich menej ako Skoda.
Uz som to vyhladal, takze ak mam spravne udaje, tak v Nosoviciach by mal byt priemerny plat 23500 [odkaz] Nic extra, ale az tak zle to zas nie je. Neviem sice teraz povedat, ake su ceny u vas, ci lacnejsie a ci drahsie, ale skoro 24000 CK sa mi zda dobry plat.
Líbí se mi, že k článku se vzala fotka z Nošovic na které dělník maskuje nedostatky výroby, konkrétně z sekce "masking" >:D
Máš tam i srovnání, dělnické profese v Mladé Boleslavi berou o skoro 5t více, což je skoro štvrtita... a to není málo.
Průměry?A o čem vypovídají.Ze strojírenství vím,že mnohdy více kvalifikovaná práce neznamená automaticky vyšší mzdu,kvůli rizikovým příplatkům.
Ono ani produktivita se dle toho nedá posuzovat.Ono technologiemi nabitá fabrika,může mít nižší průměrné mzdy než zastaralejší výroba.Nemáš ony rizikové příplatky (bezpečnější,jednodušší práce,při vyšší kvalitě) a jednoduší úkony se naučí kdokoliv.
Jsi lékař?Tak jistě víš,jakou moderní techniku máte k dispozici a co s ní dokážete.Kdyby to samé,co dnes dokáže průměrný lékař,dokázal bez této techniky před 50lety,byl by také podle toho ohodnocen,patřičně nadprůměr.Protože co nedoženeš technologií,musíš dohnat manuální zručností,či znalostmi.A naopak.To platí ve všech oborech,technologie nám usnadňují život i práci.
Při srovnávání mzdovém,se srovnává i technologická úroveň a s tím souvisí náročnost vykonávané práce.
Naše firma,i mnohé,jiné sází na to,že při robotizaci,naroste kvalita,produktivita a přitom se sníží průměrné mzdové náklady.
No vidíš... teď už víš, co předpokládá tvá firma správně, ale zkus se zamyslet, jak chtějí při větší robotizaci snížit mzdové náklady. Buď můžeš dát lidem méně peněz nebo... no jsem zvědav, jestli na to příjdeš sám...
Naprosto jednoduše.Sice kvůli robotům zaplatíš specialistu,který bede mít vyšší mzdu,ale jako manipulanty a obsluhy přijmeš lidi,kteří nemusí mít kvalifikaci,třeba místo svářeče.Dělají jednodušší práce,nemusí mít ani svářečské zkoušky.Kvalifikovaný svařeč bude určitě ve vyšší platové třídě než nějaký manipulant,či obsluha linky.A ve finále když to spočítáš,tak jeden zvedne průměrný plat,ale dalších deset ji sníží.Navíc máš větší jistotu kvality,o tom nebudeme snad ani diskutovat.
A náklady na automatizaci,robotizaci ve mzdách nenajdeš.
Samozřejmě toto můžeš aplikovat v sériových a hromadných výrobách,v kusové těžko.
Aby jsme dostali kolik vyrobí která firma aut na zaměstnance?Ale to může být rozdíl daný ruční výrobou a automatizovanou.
Spíš jak odborné kvalifikace je kde třeba.
Ronaulte gratuluji k tak velkému počtu příspěvků.
V podstatě chceš dojít k důvodům, které stojí za nižšími platy, je to sice pěkné, ale obávám se, že rozdíl v počtu robotů a technologii výroby nebude tak rozdílný, aby to opodstatnilo tak velký rozdíl ve výdělcích.
Rozdíly hledej i pomocí lokalit, severomoravský kraj s vyšší nezaměstnaností má i nižší průměrné mzdy než kraj středočeský atd....
Ale samozřejmě,průměrné platy ve středočeském kraji a třeba na Hané,či ve Slezsku jsou jiné.Záleží na tom,kolik lidí potřebuješ natáhnout jako zaměstnavatel,apod.
Nepotřebuji ale tady zdůvodňovat jejich nižší platy,jen nastínit možné příčiny,skryté.
Myslím že se shodneme na jedné věci,žádný zaměstnavatel nikomu nedá víc než musí.Ti lidé tam dělají stejně dobrovolně,jako praješ i ty.Pracovní podmínky se rovněž dají snadno kritizovat skoro všude.
Jinak v nošovické automobilce jsem nikdy nebyl,zhledl jsem jen videa a reportáže,v Mladé Boleslavi ve výrobě (nebyl jsem tam ale zaměstnán) ano,ale před 11-12lety.Snad se to tam hodně změnilo,ale nová továrna je vždy o něco lepší,ale také jednou zestárne.
Přesně a mimochodem, podmínky u TPCA jsou s těmi boleslavskými srovnatelné, bohužel to, co dělá automobilku automobilkou tam taky není - jednže u PSA a Toyoty to pochopím. Ale mít výrobní základnu na pomězí Moravy a západního Slovenska a vedení značky pro Evropu, vývoj, marketing, obchod v Porýní, to je ona ukázka korejského buranství a snahy po světovosti (v evropském hávu....).
Na druhou stranu zejména KIA má až na vzjínky díky právě onomu vývoji v Evropě a zejména Schreyerovi pěkná auta, Cee´d byl a je slušný, Rio a Sportage jsou hodně povedená auta, no a že se ne vše povede tak na sto procent dokazuje Picanto (méně by bylo více, možná by stálo za to se inspirovat Upem...). Horší je, že Hyundai se snaží jakoby překonat Ford a třeba taková i20 je beztvaré auto, které úrovně Getzu (vzhledově a ergonomicky) nedosahuje.
Zajímavé hodnocení.
Korejci se dokonale přizbůsobily onomu buranství v evropské hávu...
Chceš být úspěšný,na nějakém trhu?Prizbůsob se mu.
Přesně Ti to píše Augustin v příspěvku 29.12. 18:24
Precti si nazev clanku, pomalu, klidne dvakrat ci trikrat a zamer se na slovo "SVETA". To zes v zivote nevystrcil nos z toho vaseho sedlakova a uvedene vozy nevidel neznamena, ze z globalniho hlediska nejde o vyznamne modely - a to je to, co kazdou automobilku zajima - kolik vozu proda celkove.
I u nas Aurise potkavam prakticky kazdodenne, Elantru celkem bezne, hlavne jako taxi.
Hyundai/Kia je koncern ,ktory stupa hore a preukazuje kvality každym novym modelom to možem s kludom napisat bez výčitiek...smiešne však je to že pro hyundai /kia fanklub je snad 2x taky silny ako tu večne zatracovany vwfanklub na čele s GTIm.
noo a vieš ,že mna osobne to ani moc netrapi,nech sa preda aj 5x viac...celkom by ma zaujimalo či to čislo patri čisto len novej elantre,alebo su tam zahrnute predaje predošlej...
čo je teba vobec do toho ,myslim,že opytat sa rozširit si vedomosti nieje hlupost,možno ano pre niekoho obmedzeneho ako ty...jedine čo si tu ukazal je že vieš zobrať kalkulačku a vypočitať kolko sa predalo elantry oproti golfu 8-s:no: tak nabuduce skus niečo k teme kamarat
To není nic překvapivého. Samozřejmě v Evropě to bude jinak. Ale třeba v USA ten rozdíl bude nejspíš mnohem větší...Díky nové generaci Focuse se konečně i v USA dočkali pořádného auta z Německa. Ten americkej Focus byl dost otřesný....
Zde je jasne videt, ze co pro nektere znamena etalon snad vseho, je svetu absolutne ukradene. Drtivou vetsinu prodeju Golfu a i Passatu tvori Nemecko, dalsi cast zbytek Evropy a ve svete so jej kupuji snad jen Nemci v exilu :-)
VW jsou auta jiste kvalitni, prodavaji se jih mraky, ale vesmes v Evrope. Mit silny jeden trh a na ostatnich paberkovat je presne to, co dovedlo GM ke krachu, zato vysmivana Korea, ktere se dle zdejsich v Evrope "nedari", prodava celosvetove vsude stejne a to je to, co napr Toyotu dotahlo na prvni misto...
Evropa je kvalitativne nejnarocnejsim trhem sveta a prodavat na nem nejvic je rozhodne uspech.
Z pohledu narocnosti zakazniku je trh Ameriky (v podstate celeho kontinentu) a Asie lowendovy (no dobre, tak trh USA a Kanady spise mainstreamovy) a uspech lowendovych vyrobku tak neni nicim k diveni ani k oslavovani, stejne jako "neuspech" znacek kvalitativne vyse postavenych.
A fakt, ze se lowendove trhy budou vyvijet smerem k vyssim kvalitativnim tridam, nahrava prave tomu dnes "paberkujicimu" VW.
To mas z nejakeho fundovaneho zdroja alebo je to len tvoja domienka,ze ostatne trhy su len lowend? :no:
Na druhu stranu Golf,Passat predstavuje "lowend" na zapade...medzi tymi mercedesmi,bavorákmi a audinami...staci ist za hranice...preto to tam nazývaju "lidove" autá...
Passat nepredstavuje na zapade lowend, ale mainstream, stejne jako vse od VW. Ty tvoje BMW a MB a Audi jsou pak o kvalitativni tridu vyse a to je to, co pisu - EU trh je nejnarocnejsi na svete a proto se tu ty kvalitativne vyssi tridy prodavaji procentualne lepe, nez treba v Asii.
Ujasnime si, co myslis temi "lowendovymi vyrobky" - jenom auta, nebo obecne? Pokud se totiz podivam treba na elektroniku v Jizni Korei ci Japonsku, tak je to prave Evropa, kdo vyrazne zaostava a spokoji se s "low-endem".
O autech zrejme nemame dostatek informaci o tom, co a jak vybavene tam jezdi. Pokud je mas, sem s nima. Mozna budeme hodne prekvapeni.
Nevím, jetsli jsi v USA byl, já vždycky pouze krátce (týden dva), ale když jsme četl výše tvoje slova o low-endu, přesně jsme pochopil, co máš na mysli. Auto vždycky bylo v USA spotřební zboží a na nějaké velké fajnovosti si tam nikdo nepotrpí. Nejdůležitější je co největší sedadlo a klimatizace, automat je běžná věc, řazení vyžaduje jistou zručnost,m kterou američtí řidiči a zejméně řidičky postrádají. Autem se jezdí všude, na druhou stranu rychlosti jsou omezené a nezapomenu na amerického partnera, kterého jsme vezli do Německa, po dálnici na Mnichov bezpečných stošedesát tachometrově, čtvrtek dopoledne, minimální provoz a ten chlápek by l nejdřív bílej, pak zelenej a nakonec ještě v USA vykládal, že jsem ho vezl rychle jako F1. Mimochodem měl BMWX5.
Nejprodávanějším autem v USA obecně je pick-up, ony evropské a také japonské prémie jsou znaky onoho snobství, které třeba u nás představuje trochu větší auto střední třídy....
Jinak ale low-end jsme pozoroval třeba v tom (dvakrát jsme se služebně pohyboval na středozápadě), jak se lidé oblékají a obouvají, jak a jakým nábytkem jsou vybaveny vařejné prostory a jak třeba vypadají restaurace - mimochodem, restaurace v našem pojetí (slušná dvojka) je v USA už docela drahý špás, takže fasfoody všeho druhu, včetně asijských bister. V supermarketech je úžasně levné jídlo, ale...třeba ručně dělané pečivo je luxus (obyčejný evropský chleba). Prostě, levné je to, co se dá masově vyrobit a snadno distribuovat a to do jisté míry platí i pro auta, včetně takové maličkosti, jako je údržba a servis - nakonec kdosi tady někdy tak před rokem psal v diskuzi,m že v USA vytáhl z garáže rok staré auto a odvezl ho do servisu, aby mu ho zkontrolovali a oni se ho ptali, proč by to měli dělat, když to auto přece jezdí.....
Samozřejmně, řada věcí v Evropě je zase zcelka nepochopitelná pro Američany, ale nechme to - myslím, žes to napsal jasně a máš pravdu. A není na tom nic špatného.
No tak já jsem např v Číně viděl německých aut proklatě hodně,staré i nové generace.Jasně, Golf tam tak nefrčí jako v EU,tam,jako jinde v Asii, frčí sedany a těch je tam odvozených od Golfa mraky, v Pekinhu, Šangaji, Xianu atd. ...soukromé i jako taxi.V Hong Kongu frčí jako taxi stará Corolla,stejně v Macau.Občas tam jede i nějaká korea,symbolicky.O A6 Long ani nemluvím,stejně jako Passat.Na každém kroku, vč. uvedené Toyoty Carmy.Chce to opustit místní směšný pidi trh.Svět není slovensko a česko,kapišto? >:D
A ja treba nikde na svete nevidel takovou sbirku Porsche Cayenne jako v garazich letiste Pudong...
Nicmene v Cine rozhodne hraly prim asijske znacky a to s drtivou prevahou.
Hm, mas v tom trosku bordel, ne? Ja praveze poukazuju na to, ze co se deje u nas, potazmo v Evrope je docela nejednoznacne a je potreba se na prodeje podivat celosvetove a ty mi rikas, at se nekoukam jen k nam a divam se na to celosvetove? :-) Chce to umet chapat text ;)
No a korunu tomu davas tim, ze tu nadhazujes jeden trh, teda delas vlastne to, z ceho me chces poucit...
Jen abych podtrhl a souhlasil s tebou, v Nemecku byla prodana cela tretina Golfu, coz je az nezdrava dominance jednoho trhu, na druhou stranu, az nebudou nakupovat auta Nemci, nebude uz kupovat vubec nikdo :-)
Jistě zajímavější a lépe vypovídající bude počkat si na pořadí celosvětovýho prodeje jednotlivých značek než modelů.Tam už se pozná kdo a jakej je hráč.
Tak to ani náhodou.Jsou čtyři hráči gm,vw,ford,toyota a za nima bude pravděpodobně korea.Lepší než tady onanovat nad jednou kiou nebo co to je,která se v evropě stejně nechytne.
Kdybys byl znalec a ne ňouma, tak bys věděl, že koncern letos prodá cca 8mil aut z toho bude víc než 5mil VW [odkaz]
Ale takovou znalost od takového prosťáčka těžkou mohu čekat ;-)
No a Hyundai tento rok preda cca 4 miliony aut, Kia cca 2 miliony a predaju tak okolo 6 miliona aut (momentalne 4.najvacsia automobilka sveta) - koncern VW na to aby vladol svetu poskupoval co sa da a dnes ho tvori 8 ci 9 automobiliek.
Hyundai si stanovil ciel dosiahnut prvu svetovu trojku vlastnymi silami bez skupovania inych znaciek. Naviac ziadna znacka na svete nema taky prudky rast kvality, novych modelov a poctu predanych aut ako gigant Hyundai (pred 10 rokmi vyrobili okolo 2 milionov aut a boli 12. ci 13.automobilkou sveta). Skusme si namodelovat kde bude Hyundai o 5 rokov aj ked povodne plany byt svetovou jednotkou v predaji po problemoch Toyoty v Korey prehodnotili.
Inak o 5 -10 rokov budu na mieste, kde su dnes korejci tronit cinania.
A jaký je na tom rozdíl, jestli si značky kupují nebo se snaží udělat prodeje více značkami?
Naopak VW to má vymyšlené o moc lépe. Pod jednou značkou se nedá vyrábět úplně vše, viz i Toyota to ví a proto si založila Lexus.
To, že Hyundai dosáhne prodeje na číselnou úroveň jako VW koncern může jen znamenat v konečném důsledku to, že prodají 6M mainstreamových a lowendových aut, zatím co VW se k lowendu se svými značkami téměř nedostane a dokáže prodat i auta s vyšší cenovkou a přidanou hodnotou.
A co tě k tomu vede? Je to na podkladu nějakého somatického onemocnění nebo je to spíše psychického charakteru, chyba výchovy?
Jak se člověk stane antiŠkodovákem? Přebere mu manželku majitel Škodovky nebo si ji koupi soused a ty ne...?
Zle skusenosti s touto znackou.Vysoka cena za nic.Tej cene co za nu pytaju nezodpoveda kvalita atd. A arogantny vodici za volantmi Octaviek TDI
P.S.Manzelku skor preberem ja susedovi co ma Skodovku ako naopak ;-)
Jaké zlé zkušenosti?
Cena odpovídá kvalitě a poptávce, kdyby ne, neprodávaly by se.
Arogantní řidič bude arogantním řidičem za volantem jakéhokoliv stroje, i Mitsubichi Outlander, třeba...
Tady se jedná o žebříček, který ukazuje, jak je který model celosvětově úspěšný, což je informace zajímavá prakticky pouze z ekonomického hlediska. Každý z těchto modelů tohoto výsledku dosáhl z jiného důvodu, takže nejde dělat ukvapené závěry typu "Focus je lepší než Golf" apod. To by chtělo detailnější rozbor.
Nechápu, jak někoho, kdo se zajímá o auta, může inspirovat k nákupu určitého modelu zrovna to, že se jedná o nejprodávanější auto. To může inspirovat běžného kupce, ale ne "fajnšmekra".
Veľa de facto rovnakých automobilov má viac názvov - niekedy i firiem ... a naopak iné totálne rozličné vozidlá sú označované rovnako ... takže sa sporiť sa o tomto viac menej marketingovom mixe výrobcov sa mi zdá dosť zbytočné ...
že i za deset let bude mít Evropa mezi deseti nej na světě 4 zástupce. I když, dle toho, jak to se starým kontinentem vypadá, tak nevím, nevím. Nicméně, za rušením všech obchodních bariér, pro volný obchod, pro globalizaci ekonomiky a politiky byly, co si pamatuji, všichni "staří" Evropané( my mlydí jsme nevěděli, která vúbec bije). Že těď skučí nad nepříjemnou asijskou konkurencí? No, byly to jejich rozhodnutí, a také tlak evropských koncernů. Nyní začínají sklízet ovoce své nenažranosti. Budou se možná divit, že je to semele, Francouze již živí snad jen Evropa a částečně Jižní Amerika, Němci se drží v Rusku a Číně, Sev. Amerika je pro jejich masovky - Golf, Passat zatím passé, a ostatní začky Evropy? Jako extra třída typu RR či Ferrari ano, jinak..... Fiat už jako by Evropu vypustil. Ano, Evropu, ten starý kontinent, nečekají dobé roky, ty už byly. A nejen v autech!
Je to anitsocialistické..... prostě, bohužel, méně dávek, měně sociálního státu , více soudružnosti - rodiny, výchově dětí( či plození??), a trvání na jejich(rodinných- křesťanských) zákonitostech. Evropa, ve všch směrech je v tomto směru... blbá( a přestárlá) a spíše než zájem o zachvání rodu (volí přistěhovalectví)- národa-kontinentu- vyber dle libosti se soustředila na tzv. práva jedotlivce. jinak řečeno- chtěli jsme rychle všechno, a hrozí, že budeme mít houno. Chtěli jsme vést a hrozí, že budeme zdecimováni.
Veškeré ostatní kontinenty nás porážejí na našich chybách, respektive na tom, co jsme my chtěli naučit je.
Neviděl bych to až tak černě, Evropa pokud se vzchopí a bude stát na svém, tak jak víceméně píšeš, tak má šanci... ale rozhodně bych takhle hned neplakal, naopak se do toho všeho zapojil...
Rád bych u těch mladých studentů, obklopených ipady či samsungy a jinými "ryze evropskými" zančkami viděl to nadšení pro elementární euronacionalizmus- v tom dobrém slova smyslu. Jsou až tak "světoví" ( cestují od dědství a kdekoliv) že, myslím si, necítí jako my. Bohužel, myslím, že určitý tradicionalimus má smysl. Viz muslimové, Židé, vesměs jiné víry.
Abych ti dodal trochu optimizmu, mluvíš o ipadech a "samsunzích", vidíš aut, spotřební elektroniku, oblečení a boty z Asie, jenže myslíš, že je to to nejdůležitější? V běžném životě asi ano, ale třeba - světový farmaceutický trh ovládají třikoncerny v oblasti originálních léčiv a přípravků - Pfizer, Smith/Cline/Welcome a Aventis. V generikách TEVA a Novartis...první je z USA, druhý je UK, USA, Kanada, třetí jsou Francouzi, kteří nedávno slupli jako malinu celou českoslovesnkou Zentivu. U generik je TEVA izraelská ( u nás vlastní opavskou Galenu) a Novartis je švýcarský....jiný příkad - žebříček nejlapších univerzit na světě zahrnuje především ústavy v USA, mezi které se vklíní třeba curyšská polytechnika. Kam myslíš, že odcházejí nejlepší mozky třeba z Číny nebo (a zejména z Indie)? A kde se třeba dělají dneska největší dopravní letadla? Jsou už jenom dva výrobci - Boeing a Airbus....
A nevšiml sis, že ona ta vynucovaná světovost a politická "korektnost" v Evropě už začíná vyvolávat opačné reakce? Arabové taky milují vše americké (zejména ono "spotřební" zboží...), ale nenávidí Ameriku. A hit v Číně u ženskejch? Rovný oči, rovněj nos.....
No a nakonec, spotřební zboží je pěkná věc, ale zemi to dlouhodobě neuživí. Vezmi si třeba takové Švýcarsko. Auta nedělají, "hadry" nedělají, ale je to jedna z nejlépa spravovaných, nejbohatších (ve smyslu všeho obyvatelstva) a nejstabilnějších zemí na světě. Finančni sektor, i třeba špičkové technologie v strojařině, farmaceutický průmysl, biotechnolgie a taky - potravinářský průmysl. Turistický ruch, ale ne pro baťůžkáře nebo ožraly z ostrovů a Skandinávie. A taky zdravý sociální systém (viz. to, co píšeš výše) a opravdovou demokracii (byť ne vše je ideální, to na světě nejde), ne parlamentokracii kříženou s partajokracií.....
Ponekud mi v zebricku chybi Ford F-series... Za pololeti 2011 se prodalo skoro 270 tisic kusu a trend byl stoupajici. Mimochodem, zajimavosti je, ze v F-150 se vetsina aut prodala s EcoBoostem V6 a hned potom s atmosferickou V6 3.7 litru. Aneb downsizing po americku...