Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejprodávanější auta světa: Corolla, Elantra a Wuling

Americký magazín Forbes zveřejnil předběžné pořadí dvanácti celosvětově nejprodávanějších aut za rok 2011.
Zpět na článek
29. 12. 2011 13:06
29. 12. 2011 14:00
29. 12. 2011 14:08
29. 12. 2011 14:59
29. 12. 2011 15:50
29. 12. 2011 16:00
29. 12. 2011 17:19
29. 12. 2011 15:33
29. 12. 2011 16:07
30. 12. 2011 12:05
30. 12. 2011 19:15
29. 12. 2011 14:45
29. 12. 2011 14:56
29. 12. 2011 15:52
29. 12. 2011 15:39
29. 12. 2011 21:34
30. 12. 2011 17:41
30. 12. 2011 17:51
Avatar - 3_diamanty
29. 12. 2011 10:33
elantra s riom pojdu urcite hore
a daju aj corollu ;-) , este rok a je to :yes:
Rozbalit vlákno
2
29. 12. 2011 11:19
Re: elantra s riom pojdu urcite hore
>:D :yes:
29. 12. 2011 14:34
Re: elantra s riom pojdu urcite hore
A jeje,další akcionář z Koreje-z Jižní? :-O
29. 12. 2011 11:11
Elantra téměř PRVNÍ!
Pěkně v článku popsáno: nástup Hyundai Elantra vskutku RAKETOVÝ! Tak oni ve Státech tomuto typu vozu říkají --high-end 'economy' car--; a navíc má vynikající vlastnosti ve všech ohledech. Např. v US NEWS BEST CARS v Affordable Small Cars obdržel z max. 10-ti bodů celých 9, což mu zaručuje téměř nejlepší postavení v dané třídě vůbec! Tedy opravdu skvělé auto: ať už jde o řízení, spotřebu, jízdní vlastnosti, bezpečnost, či kvalitu... - [odkaz]

Případně Test drive zde: [odkaz]

U nás test se skvělým hodnocením zde: KOMFORTNÍ KOČÁR: [odkaz]
Stačí se tam jen začíst do oněch recenzí v US... tamní jsou z něj nadšeni... Jak zařval v jedné z recenzí jeden z Amíků: "Best Car For The Money I Have Ever Owned!"

Hyundai tedy evidentně a raketově v patách japonským vozům... jen tak dál... ;-)
Rozbalit vlákno
27
Avatar - 3_diamanty
29. 12. 2011 11:13
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
GTI o chvilku napise aki sme prostacikovia >:D ked fandime korei, pockaj ved on sa tu rz ukaze ten exot co zboznuje ludove auta potom sa na nom pobavim opat.
29. 12. 2011 11:18
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
>:D Tak ona především Jižní Korea fandí sama sobě! Kdo něco dělá, na něčem maká a snaží se a tlačí věci kupředu - si zaslouží úspěch i uznání... Raketově roste i jejich ekonomika celosvětově; a to o něčem svědčí... nevím, jestli tolik fandím Jihokorejcům, ale jejich auta se mi líbí; těm fandím zcela určitě (poté, co jsem se projel a poseděl v jiných tzv. evropských) >:D ...
Avatar - 3_diamanty
29. 12. 2011 11:25
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
auto je len vec, vec ktoru kupujeme za peniaze aby sme si ulahcili zivot, len niektori exoti v nich vidia modlu a boha slnka ;-) ale to si nevsimaj, nie kazdy je obdareny rozumom :yes: ved to poznas.
29. 12. 2011 15:51
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
A to pises ty, ktery tady s kazdou zminkou o prodejich korejcu ucrkavas jak pri poluci?
Avatar - Ronault.
29. 12. 2011 15:45
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
Ty si hlavně za každou cenu obhajuješ svou vlastní garáž, nic více.

Ano, Jižní Korea fandí sama sobě, to je pravda... docela mě ale překvapilo tvrzení jednoho jihokorejce v článku na idnesu, který prohlásil, že v KLDR se mají v některých stránkách lépe... šokující prohlášení...
29. 12. 2011 14:36
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
Tak já osobně fandění komukoliv považuji za úchlku, a to je v rodině jak posl.G6 Variant,tak Mazda 6 i Toyota,ale abych jim fandil? :-! Uniká mi smysl.
29. 12. 2011 17:49
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
No tak normální uživatel,který si ale ježdení užívá nepotřebuje některou značku vynášet do nebes.Těší se spíše rozmanitosti trhu.
29. 12. 2011 13:16
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
Konecne jste se, kluci, sesli :yes: >:D
29. 12. 2011 14:37
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
;-) asi tak nějak...
31. 12. 2011 13:39
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
Ještě jim chybí do party kari.laz a strýček BLOB. >:-[]
29. 12. 2011 15:02
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
Jelikož už je po Vánocích a nemůžu ti je tak zkazit, tak ti taky něco zkopíruju. H. Koubek z Autowebu jízdu v Elantře prohlásil za jeden z nejhorších zážitků roku:

"z těch nejhorších Hyundai Elantra. Vzhledem k tomu, že ho nespočet kolegů vynáší do nebe, jsem dospěl ke dvěma závěrům: A) nechápu koncept ultrasociálního auta (což je poněkud zvláštní, když jsem fanoušek původního VW Brouka, ale už trochu méně, když si uvědomím, že testovaná Elantra stála 400 tisíc) a B) Elantra s manuální převodovkou zřejmě nebude tak katastrofální, jako ta s automatem. Třetí možnost je, že přizdivyměšovačství některých kolegů dosáhlo nových výšin a psát o autech kritiku se už pokládá za něco nekorektního."

Pod třetí možnost se zcela podepisuju.
29. 12. 2011 15:33
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
:yes:
Avatar - Ronault.
29. 12. 2011 15:42
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
A já bych se taky podepsal... vždy mě překvapuje, jak se v testu dookola omílá, jak Hyundai nebo Kia doháněli a dorovnávají konkurenci, ale napsat jak je to reálně bez těhle růžových brýlí, to by se člověk kloubného slova nedořezal.
29. 12. 2011 15:55
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
Spis nedoplatil...
Na druhe strane obdivuju to malo novinaru (a prevazne z nasich periodik), kteri dokazou napsat recenzi tak, aby mel normalni clovek jasno a pritom oni sami jeste nekdy dostali auto na test.
29. 12. 2011 17:55
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
[odkaz]
No časem na okruhu to není zas taková tragédie,má zajímavou společnost. :-!
29. 12. 2011 19:22
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
Jo, Elantra je rychlejší než Mercedes E200 a Superb 1,6 TDI, opravdu zajímavá společnost. Jen nevíme, za jakých podmínek ty časy byly zajety, dle videa je Elantra měla ideální :-!

K tomu času na okruhu cituji:

"na okruhu se ukázalo, že Elantra při jiném než důchodcovském jízdním stylu, tak nějak trpí" >:D
30. 12. 2011 07:41
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
A co ten Focus 1,6TDCI?Etalon jízdních vlastností pomalejší oproti líným korejským koním,mizernému automatu a bídným jízdním vlastnostem. >:D
Podmínky,třeba větrnost ani teploty dle videí nepoznáš,ale ten Focus podmínky také neměl špatné. :-!
30. 12. 2011 09:23
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
Ty seš ale komik >:D Radši se vyjadřuj jen k tvým oblíbeným Korejcům, o mimokorejských autech asi nemáš ani páru.

K tomu testu, je to Focus 1,6 TDCi ve slabší variantě s 95 koňmi (oproti 132 v Elantře) a čas 37:76 byl naměřen na hodně mokré trati. Tady máš k němu odkaz:

[odkaz]

Focus opravdu neměl špatné podmínky co? >:D

P.S. Stačilo aby jel Focus ve výkonnější verzi 1,6 TDCi anebo bylo sucho, tak tady lowend s mainstreamem ani nesrovnáváme ;-)
30. 12. 2011 10:48
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
Kde vidíš déšť?[odkaz]
Jedna kaluž byla vedle trati vidět,ale trať suchá.
Koní má méně (ale větší krouták odcpodu),a netrvdí se zde,že korejské koně jsou slabší než evropské?Nemá automatickou převodovku (neustále prostestující,prý,takže manuál u Elantry by musel být lepší).A Focus má nejlepší podvozek ve třídě.
Elantra nemá vzhledem k určení a kostrukci kdovíjaký jízdní vlastnosti.To netvrdím.
Jen,že za dané peníze si běžný řidič nemusí mít až tak špatné auto.Vždyť většina řidičů nejezdí závody.
Nebo je snad onen Focus,kvůli slabšímu motoru špatný?Nebo i jiná auta,která zajedou okruh za podobný čas?
30. 12. 2011 11:12
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
Tak ty časy jsou hodně divný, protože ve srovnávacím testu s Golfem ještě jasně říkají, že Focus na mokré trati Golfu ujel. A že by 2 měsíce předtím zajeli naprosto stejný čas i na suchu?

Nevím, proč sem taháš nějaký korejský koně (taky se zde tvrdí, že Hyundai v Evropě prodává luxusní auta)...jestli nepoznáš rozdíl u auta této třídy mezi 95 a 132 koňmi (nehledně na krouťák), tak není problém na mém přijímači ;-)

Pokud bys dal třeba do STI 95 koňovej motor, tak taky neudělá na trati žádný terno. U těchto aut kolem +- 100 koní je na trati mnohem důležitější mít třeba 30 koní navrch než perfektně naladěnej podvozek. Ten hraje významnější roli až u mnohem výkonnější aut...
30. 12. 2011 11:33
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
Ták časy jsou najednou divný.
Třeba byl podvozek Elantry taky rozhozený z předchozího testování....třeba.
Jen používám zde to,čím se zde často argumentuje.I krouťákem odspodu se často argumentuje.Ale jen jak se to hodí,že?
Netahej sem co bys kdybys.Prostě za dané peníze koupíš auto v určité třídě.
Nic víc.Kdyby jsi se nevztekal,tak alespoň napíšeš,že spotřebu bude mít ten slabší Focus o třetinu nižšší.
O to tu jde,to nejsou auta určená na okruhy,na závodění,nýbrž pro běžný provoz,kde nepoznáš rozdíly takřka v jízdních vlastnostech žádné.
Když čteš autoweb,tak mezi 10nejlepšími auty roku je i Genesis coupe,počti si.[odkaz]
30. 12. 2011 12:11
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
Pokud někdo zajede stejnej čas ve stejným autě na mokru i na suchu, tak mi to divný přijde...tobě možná ale ne.

Tak používej to, čím argumentuju já a ne každou blbostí, co tady kdo plácne. Nepotřebuju argumentovat spotřebou, už jsem psal že Focus (mainstream) a Elantru (lowend) nelze srovnávat.

Já se nevztekám, já se bavím. Dal jsem sem odkaz, kde dle jednoho testu dopadla Elantra jako propadák roku (a to nejen v jízdě na okruhu na čas) a jediný na co ses zmohl bylo, že je Elantra na okruhu rychlejší než o třetinu slabší 95 koňovej Focus (Velostra na okruhu asi taky nebudeme srovnávat s Focusem ST II. co?) . A pak ještě napíšeš, že tato auta nejsou určena na okruh...

Zapomněl jsem, jako argument pro Elantru jsi použil Genesis...dobrý. Škoda, že jsi článek nepřečetl až dokonce, pak bys totiž zjistil, že před Genesisem skončil i Focus >:D
30. 12. 2011 12:47
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
Takže nakonec rozporuješ testy,že nejsou relevantní.
Takže ani jakýkoliv test Elantry na autowebu?Není testér profesionál?
Fakt ty testy nic neznamenají?
Nepotřebuješ argumentovat blbostmi?Neboj vrátí se Ti jako bumerang.
Genesis není žádná podpora Elantry,jsou to dvě naprosto jinak zaměřená auta.
Jen jsi chtěl něco zábavnějšího.Něco co ti může nabídnout z evropské konkurence snad pouze prémie.
30. 12. 2011 13:42
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
Nic nerozporuji, jen se pozastavuju nad stejnými časy za různých podmínek. Možná použili v obouch testech jeden zajetý čas, možná řídil jinej jezdec apod. Důvodů může být víc.

To se ti ale moc nepovedlo, v tomhle jsem klasickej Evropan..zadokolková kupé jdou mimo mě ;-)
30. 12. 2011 15:23
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
To je věc testérů.Mužeme doufat,že profesionálů.
Ještě se podívej na ten test Focusu,vůbec je obklopen v tabulce Hyundaii.
Že zábava za volantem není tvé gusto?Proti tomu nic nemám.Každý si může vybrat,někdo má rád rychlé kroužení F1,někdo drsnější rally,někdo,sice pomalejší,ale zábavnější motokáry.Každý si vybere,proč ne.
30. 12. 2011 18:28
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
Ještě jsem znovu prohlídl tabulku s časy u testu samotného Focusu (nestudoval jsem napoprvé auta kolem) a je stejná s tabulkou jaká je u srovnávacího testu Focusu s Golfem. Takže nejspíš použili čas z prvního testu a na mokru pak jen porovnali časy Golfa a Focusu, které museli být horší...

Nikde jsem nepsal, že zábava není mé gusto. Pro někoho je zábavou projet zatáčku v 60 driftem, pro někoho zas max. možnou rychlostí (což je můj případ).

Ikdyž tento drift [odkaz] má taky něco do sebe :-)
29. 12. 2011 21:49
Re: Elantra téměř PRVNÍ!
:yes:
29. 12. 2011 11:31
pozor diskusia patri dvom...
>:-[]
Rozbalit vlákno
44
Avatar - Starfighter
29. 12. 2011 11:33
Re: pozor diskusia patri dvom...
:yes: >:-[] Nerušme je v tak imtimních chvílích >:-[]
29. 12. 2011 11:35
Re: pozor diskusia patri dvom...
neviem či je vôbec povolene taketo sebaukajanie sa na verejnosti :*)

p.s: pomerne smiešne kedže vo vačšej miere tu je z prvej 12ky vidno na cestach hlavne golf,passat ,focus a fiesta :)
Avatar - Starfighter
29. 12. 2011 11:51
Re: pozor diskusia patri dvom...
Že se v Golfu poprvé milovalo 15 milionů párů, už víme. Že se dnes náš diskuzní korejský páreček poprvé miloval v Elantře, už víme taky >:D
Avatar - Ronault.
29. 12. 2011 13:05
Re: pozor diskusia patri dvom...
>:D :yes:
29. 12. 2011 13:16
Re: pozor diskusia patri dvom...
>:D :yes:
29. 12. 2011 14:44
Re: pozor diskusia patri dvom...
>:-[]
29. 12. 2011 11:37
Re: pozor diskusia patri dvom...
KLID ;-) >:D Jistě, diskuse zde patří především DVĚMA: Toyota a Hyundai! Tak pojďte do toho!Jinak diskuse i článek zde patří především onomu zveřejní předběžného pořadí deseti CELOSVĚTOVĚ nejprodávanějších aut za rok 2011... >:D
29. 12. 2011 11:40
Re: pozor diskusia patri dvom...
najpredavanejšich aut kde ? v korei,čine a japonsku? napiš mi nejake dojmy skusenosti wuling sunshine ,celkom bezpremetny vysledok celkovo neznamena nič ,ano chvalme corrolu ,ktoru vidim raz za uhorsky rok rovnako ako aurisa ,osprvadlnenie možno bude aj to,že si to auto proste nevšimnem...CHVALME elantru ,ktoru som snad ešte ani nevidel na ceste
29. 12. 2011 11:44
Re: pozor diskusia patri dvom...
Nejprodávanější CELOSVĚTOVĚ! Ale tak nic že to neznamená??? To je nesmysl! A že neviděl na cestě? Já již ano... ale zde výše proto spíše uvádím recenze, hodnocení, zkušenosti lidí a testy... i TO vše o lecčems hovoří, ne že ne! Asi tolik...
Avatar - 4hill
29. 12. 2011 12:01
Re: pozor diskusia patri dvom...
Podstatné je kolik jich ještě jezdí... To nikde v Autobildu nebo jiných tvých časopisech nepíší?Nepamatuju si kdy jsem elantru potkal naposled.. >:-[]
Avatar - Katikakus
29. 12. 2011 13:26
Re: pozor diskusia patri dvom...
Myslis jako, ze auta prodana v roce 2011, cili v roce letosnim, uz nejezdi? Takovy hlupak, ktery by tohle chtel tvrdit, tady snad neni nikdo...

Nebo ti v tve prostoduchosti pouze uniklo, ze clanek je o nejprodavanejsich vozech roku 2011? 8-s

To, zes novou Elantru nepotkal, neni ani tak problem Elantry, jako spis toho, ze u vas na vesnici ma nejlepsi auto starosta - dvojkoveho Golfa. Nekdy si udelej vylet do civilizace >:-[]
Avatar - Nerez
29. 12. 2011 15:02
Re: pozor diskusia patri dvom...
Já bych ji raději nepotkával. Jedno z nejškaredších aut co tu jezdí :no:
Avatar - Katikakus
29. 12. 2011 15:18
Re: pozor diskusia patri dvom...
Ano, vzhled a nazor na nej je subjektivni - Elentra neni ani muj salek kavy, rozhodne bych ji vsak neradil mezi neosklivejsi auta, ktera clovek muze u nas potkat. Znam mnoho osklivejsich.
Avatar - 4hill
29. 12. 2011 15:15
Re: pozor diskusia patri dvom...
Nevím jak u vás na vesnici ale já je nepotkávám nikde..Za hlupáka bych se jen nerad označil ale ty mě jistě znáš líp.Nevím proč by poruchovost neměla být zjevná už po měsících provozu..když si přečteš recenze uživatelů tak jsou některé poruchy u nových vozů zarážející.A pokud nepoznáš zjevný sarkasmus tak neni třeba diskutovat o tom kdo z nás je tu prostoduchý..Ty světáku z předměstí..
Avatar - Katikakus
29. 12. 2011 15:25
Re: pozor diskusia patri dvom...
Dobry pokus, ale nevysel. Okecavanim to nezachranis. Nechci tady zabredavat do diskuse o spolehlivosti a kvalite. I tobe ovsem musi byt jasne, ze na auta je minimalne rok zaruka, takze i kdyby se auta (jakakoli) prodana v roce 2011 jakkoli kazila, tak je na zaruku opravi a jezdi. Bud chlap a priznej, zes nepochopil clanek. Nebo nas tady budes dal presvedcovat, ze Elantry prodane letos jsou uz vsechny na vrakovisti?
Za hlupaka jsem te ja nikde neoznacil, na to pozor - nevkladej mi do ust neco, co jsem nerekl. Ono, to nebylo ani potreba - zatim ho tady uspesne ze sebe zvladas delat sam.
Avatar - 4hill
29. 12. 2011 15:52
Re: pozor diskusia patri dvom...
Argumenty tipu "u vás na vesnici" a "starosta ve II Golfu" svědčí dost o tom koho lze nazvat hlupákem..Ono i auto v záruce může stát v servisu a ne jezdit po silnicích.Spíš šlo o poukázání na ty jeho časopisové statistiky podle kterých já nesoudím kvalitu auta.Třetí místo v tabulce dokazuje svoje..Příště tam těch smajlíků narvu ještě víc aby si to někdo nebral příliš k srdci...Ani VW fandové nejsou tak outlocitný.Já mam tak zapotřebí se z něčeho vykrucovat.. :-!
Avatar - Katikakus
29. 12. 2011 17:53
Re: pozor diskusia patri dvom...
Pochopit nadsazku ti dela problem, jak vidim... ;-)
Avatar - WinDiesel
29. 12. 2011 12:27
Re: pozor diskusia patri dvom...
U nás se lidem jako ty říká "čecháček" a jedná se o lidi, kteří si nevidí ani na špičku nosu. Protože tu tato auta moc nejezdí, neznamená to, že se jich ve světě hodně neprodává. Budeš se tím muset smířit, i s tím, že dříve nebo později bude jezdit ve velkém množství i u nás a na Slovensku.
Mimochodem, korejští výrobci zaměstnávají a živí vcelku dost našich i Vašich lidí......
29. 12. 2011 12:38
Re: pozor diskusia patri dvom...
Tak tak :yes: To čecháčkovství by v rámci prevence mělo být některým zdejším diskutérům připomínáno denně.

Jediný problém u korejců vidím v tom jakou sortu lidí živí (dělníky) a jak dobře je živí (podmínky v Nošovicích jsou výrazně horší než v Boleslavi). Inženýry, designéry a vývojáře si platí v Německu...
29. 12. 2011 14:19
Re: pozor diskusia patri dvom...
Ono to ani nie je problem korejcov,ako samotných zamestnancov...vsade si zamestnavatel dovoli tolko,kolko zamestnanci dovolia,u nas je to take iste...na to su potom odbory...ked sme pri tom koncerne,minulý rok bol pre Bratislavský zavod rekordným,v pocte vyrobenych aut...odmena na konci roka v prepocte 5000sk...odmena v nemeckych fabrikach pre nemeckých zamestnancov...5000eur. Cize tí slovenskí robili aj na tých nemeckých,aby mali odmeny. To iste som ja zazil v Belgickej fabrike...
29. 12. 2011 17:13
Re: pozor diskusia patri dvom...
Toto je bohužel smutný fakt. Také jsem se stím setkal.
29. 12. 2011 15:22
Re: pozor diskusia patri dvom...
Neviem ako je to v Nosoviciach, ale podla informacii, ktore mam [odkaz] zaraba zamestnanec v Kia v priemere 1060 Eur (31800 Sk), co je na Slovensku vysoko nadpriemer. Zakladna - nastupna mzda zamestananca bez akejkolvek praxe nie je sice najvyssia (600 Eur), ale ani to nie je najhorsie. Ked sa pozriem na moju sestru-veducu elektro predajne, ktora drie v obchode od rana do vecera za nieco cez 330 euro...a to z toho este musia zaplatit straty za kradeze, tak som vdacny, ze tu korejci su a ze sa im tak dari. Samozrejme ich nevyzdvihujem do neba, ale Bohu vdaka i za nich.
29. 12. 2011 17:53
Re: pozor diskusia patri dvom...
Což potvrzuje to co jsem psal - průměrná mzda ve Škodovce je přes 32 000 Kč. Nepsal jsem, že korejci platí špatně, jen to že v porovnání se Škodovkou hůře. Smutným faktem je, že jak v případě Nošovic, tak Slovenské Kii se jedná o montovny. Špičkové odporníky si korejci platí jinde.
29. 12. 2011 18:00
Re: pozor diskusia patri dvom...
No a dovedeš si představit jak by se vyjímalo "vyvinuto v České Republice"?
Je mnoho lidí,kteří u spousty věcí nedokážou rozponat rozdíl,ale jen značka "made in Germany" je přesvědčí,i kdyby to bylo vyrobeno u nás či v číně.
29. 12. 2011 18:24
Re: pozor diskusia patri dvom...
Presne tak. Pozri si na Youtube akykolvek nemecky test Kia Sportage alebo nieco od Hyundai, aaaaaka dolezita je pre nich skutocnost, ze sa to vyvyjalo v Nemecku. Tuto zmienku nevynechaju v ZIADNOM teste. A ked sa pozries na Sportage 4x4 v Rakusku, pri znaku AWD najdes uz vsade malu rakusku zastavu, aby bolo jasne, ze sa ten pohon robil v Rakusku s Magna, co je tu pre mnohych dokaz absolutnej kvality, lebo Magna tu ma naozaj velmi dobre meno.
29. 12. 2011 18:16
Re: pozor diskusia patri dvom...
Trochu som pocital :-) aj ked nie som ekonom.Tak ak je v CR priemerna mzda 24089 [odkaz] tak dava Skoda svojim zamestancom o 8000 CK viac ako je priemer. Ak je na Slovensku priemerna mzda 769 euro (23000 SK) [odkaz] tak dava Kia svojim zamestancom o skoro 9000 (byvalych SK) viac ako je priemer. Samozrejme nezohladnujem ekon. situaciu v CR a na SK, ani ine asi dolezite ukazovatele, v kazdom pripade mi to ukazuje, ze Kia neplati svojich menej ako Skoda.
Avatar - Ronault.
29. 12. 2011 19:44
Re: pozor diskusia patri dvom...
Ale taky se podívej kolik platí v Nošovicích průměrně...
29. 12. 2011 22:37
Re: pozor diskusia patri dvom...
Uz som to vyhladal, takze ak mam spravne udaje, tak v Nosoviciach by mal byt priemerny plat 23500 [odkaz] Nic extra, ale az tak zle to zas nie je. Neviem sice teraz povedat, ake su ceny u vas, ci lacnejsie a ci drahsie, ale skoro 24000 CK sa mi zda dobry plat.
Avatar - Ronault.
29. 12. 2011 22:51
Re: pozor diskusia patri dvom...
Líbí se mi, že k článku se vzala fotka z Nošovic na které dělník maskuje nedostatky výroby, konkrétně z sekce "masking" >:D
Máš tam i srovnání, dělnické profese v Mladé Boleslavi berou o skoro 5t více, což je skoro štvrtita... a to není málo.
30. 12. 2011 07:47
Re: pozor diskusia patri dvom...
Průměry?A o čem vypovídají.Ze strojírenství vím,že mnohdy více kvalifikovaná práce neznamená automaticky vyšší mzdu,kvůli rizikovým příplatkům.
Ono ani produktivita se dle toho nedá posuzovat.Ono technologiemi nabitá fabrika,může mít nižší průměrné mzdy než zastaralejší výroba.Nemáš ony rizikové příplatky (bezpečnější,jednodušší práce,při vyšší kvalitě) a jednoduší úkony se naučí kdokoliv.
Jsi lékař?Tak jistě víš,jakou moderní techniku máte k dispozici a co s ní dokážete.Kdyby to samé,co dnes dokáže průměrný lékař,dokázal bez této techniky před 50lety,byl by také podle toho ohodnocen,patřičně nadprůměr.Protože co nedoženeš technologií,musíš dohnat manuální zručností,či znalostmi.A naopak.To platí ve všech oborech,technologie nám usnadňují život i práci.
Avatar - Ronault.
30. 12. 2011 12:27
Re: pozor diskusia patri dvom...
Snažíš se okecávat odkláněním od tématu ten propastný rozdíl v platech dělníků v Nošovicích a Škodovce.
30. 12. 2011 12:52
Re: pozor diskusia patri dvom...
Při srovnávání mzdovém,se srovnává i technologická úroveň a s tím souvisí náročnost vykonávané práce.
Naše firma,i mnohé,jiné sází na to,že při robotizaci,naroste kvalita,produktivita a přitom se sníží průměrné mzdové náklady.
Avatar - Ronault.
30. 12. 2011 14:05
Re: pozor diskusia patri dvom...
No vidíš... teď už víš, co předpokládá tvá firma správně, ale zkus se zamyslet, jak chtějí při větší robotizaci snížit mzdové náklady. Buď můžeš dát lidem méně peněz nebo... no jsem zvědav, jestli na to příjdeš sám...
30. 12. 2011 15:37
Re: pozor diskusia patri dvom...
Naprosto jednoduše.Sice kvůli robotům zaplatíš specialistu,který bede mít vyšší mzdu,ale jako manipulanty a obsluhy přijmeš lidi,kteří nemusí mít kvalifikaci,třeba místo svářeče.Dělají jednodušší práce,nemusí mít ani svářečské zkoušky.Kvalifikovaný svařeč bude určitě ve vyšší platové třídě než nějaký manipulant,či obsluha linky.A ve finále když to spočítáš,tak jeden zvedne průměrný plat,ale dalších deset ji sníží.Navíc máš větší jistotu kvality,o tom nebudeme snad ani diskutovat.
A náklady na automatizaci,robotizaci ve mzdách nenajdeš.
Samozřejmě toto můžeš aplikovat v sériových a hromadných výrobách,v kusové těžko.
Avatar - Ronault.
30. 12. 2011 17:21
Re: pozor diskusia patri dvom...
K tomu tvému srovnání potřebuješ vědět kolik je produkce a kolik je zaměstnanců, do té doby můžeš jen teoretizovat.

Výsledek je jasný, v Nošovicích je u dělnických (ne technických) profesí nižší průměrná mzda.
30. 12. 2011 18:13
Re: pozor diskusia patri dvom...
Aby jsme dostali kolik vyrobí která firma aut na zaměstnance?Ale to může být rozdíl daný ruční výrobou a automatizovanou.
Spíš jak odborné kvalifikace je kde třeba.
Ronaulte gratuluji k tak velkému počtu příspěvků.
Avatar - Ronault.
30. 12. 2011 18:25
Re: pozor diskusia patri dvom...
Není k čemu gratulovat ;-)

V podstatě chceš dojít k důvodům, které stojí za nižšími platy, je to sice pěkné, ale obávám se, že rozdíl v počtu robotů a technologii výroby nebude tak rozdílný, aby to opodstatnilo tak velký rozdíl ve výdělcích.
Rozdíly hledej i pomocí lokalit, severomoravský kraj s vyšší nezaměstnaností má i nižší průměrné mzdy než kraj středočeský atd....
30. 12. 2011 18:51
Re: pozor diskusia patri dvom...
Ale samozřejmě,průměrné platy ve středočeském kraji a třeba na Hané,či ve Slezsku jsou jiné.Záleží na tom,kolik lidí potřebuješ natáhnout jako zaměstnavatel,apod.
Nepotřebuji ale tady zdůvodňovat jejich nižší platy,jen nastínit možné příčiny,skryté.
Myslím že se shodneme na jedné věci,žádný zaměstnavatel nikomu nedá víc než musí.Ti lidé tam dělají stejně dobrovolně,jako praješ i ty.Pracovní podmínky se rovněž dají snadno kritizovat skoro všude.
Jinak v nošovické automobilce jsem nikdy nebyl,zhledl jsem jen videa a reportáže,v Mladé Boleslavi ve výrobě (nebyl jsem tam ale zaměstnán) ano,ale před 11-12lety.Snad se to tam hodně změnilo,ale nová továrna je vždy o něco lepší,ale také jednou zestárne.
30. 12. 2011 11:44
Re: pozor diskusia patri dvom...
Přesně a mimochodem, podmínky u TPCA jsou s těmi boleslavskými srovnatelné, bohužel to, co dělá automobilku automobilkou tam taky není - jednže u PSA a Toyoty to pochopím. Ale mít výrobní základnu na pomězí Moravy a západního Slovenska a vedení značky pro Evropu, vývoj, marketing, obchod v Porýní, to je ona ukázka korejského buranství a snahy po světovosti (v evropském hávu....).

Na druhou stranu zejména KIA má až na vzjínky díky právě onomu vývoji v Evropě a zejména Schreyerovi pěkná auta, Cee´d byl a je slušný, Rio a Sportage jsou hodně povedená auta, no a že se ne vše povede tak na sto procent dokazuje Picanto (méně by bylo více, možná by stálo za to se inspirovat Upem...). Horší je, že Hyundai se snaží jakoby překonat Ford a třeba taková i20 je beztvaré auto, které úrovně Getzu (vzhledově a ergonomicky) nedosahuje.
30. 12. 2011 12:04
Re: pozor diskusia patri dvom...
Zajímavé hodnocení.
Korejci se dokonale přizbůsobily onomu buranství v evropské hávu...
Chceš být úspěšný,na nějakém trhu?Prizbůsob se mu.
Přesně Ti to píše Augustin v příspěvku 29.12. 18:24
Avatar - Katikakus
29. 12. 2011 13:35
Re: pozor diskusia patri dvom...
Precti si nazev clanku, pomalu, klidne dvakrat ci trikrat a zamer se na slovo "SVETA". To zes v zivote nevystrcil nos z toho vaseho sedlakova a uvedene vozy nevidel neznamena, ze z globalniho hlediska nejde o vyznamne modely - a to je to, co kazdou automobilku zajima - kolik vozu proda celkove.

I u nas Aurise potkavam prakticky kazdodenne, Elantru celkem bezne, hlavne jako taxi.

Jinak Toyota i Hyundai :yes:
29. 12. 2011 14:47
Re: pozor diskusia patri dvom...
musim uznať si charakter ;-)
Avatar - Ronault.
29. 12. 2011 15:47
Re: pozor diskusia patri dvom...
No vidíš, mě tři černé elantry stojí před barákem...

moment...

ne, už tam nejsou, už je dneska vyvezli a paní domácí je opět odtlačila zpátky do jejich kouta. >:-[]
29. 12. 2011 15:57
Re: pozor diskusia patri dvom...
:yes: >:D

Jo tak se tomu tedka rika!
No, to mi pripomina, ze pro nasi elantru si prijedou zejtra, takze ji musim rano taky vyvezt z ...jeji garaze >:D
29. 12. 2011 11:43
možem povedať len jedno
Hyundai/Kia je koncern ,ktory stupa hore a preukazuje kvality každym novym modelom to možem s kludom napisat bez výčitiek...smiešne však je to že pro hyundai /kia fanklub je snad 2x taky silny ako tu večne zatracovany vwfanklub na čele s GTIm.
Rozbalit vlákno
6
29. 12. 2011 14:00
Re: možem povedať len jedno
smiešne,že tých Hyundaiov Elantra sa predalo 2x tolko ako Golfov...asi preto ten fanklub...smieško :-)
29. 12. 2011 14:50
Re: možem povedať len jedno
noo a vieš ,že mna osobne to ani moc netrapi,nech sa preda aj 5x viac...celkom by ma zaujimalo či to čislo patri čisto len novej elantre,alebo su tam zahrnute predaje predošlej...
Avatar - Katikakus
29. 12. 2011 15:29
Re: možem povedať len jedno
Prechozi generace se, pokud se nepletu, vyrabela do roku 2010, takze prodeje za 2011 by se uz mely tykat generace soucasne.
29. 12. 2011 15:45
Re: možem povedať len jedno
Zaujimaju ta hluposti...aj keby,stale je to len z roku 2011 a stale len Elantra...ziadne variacie typu Plus,Variant,Cabrio a podobne...
30. 12. 2011 09:40
Re: možem povedať len jedno
čo je teba vobec do toho ,myslim,že opytat sa rozširit si vedomosti nieje hlupost,možno ano pre niekoho obmedzeneho ako ty...jedine čo si tu ukazal je že vieš zobrať kalkulačku a vypočitať kolko sa predalo elantry oproti golfu 8-s :no: tak nabuduce skus niečo k teme kamarat
30. 12. 2011 19:29
Re: možem povedať len jedno
no a co si ukazal ty? :-)
29. 12. 2011 12:03
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
29. 12. 2011 12:25
Re: o 50 % vic focusu nez golfu
To není nic překvapivého. Samozřejmě v Evropě to bude jinak. Ale třeba v USA ten rozdíl bude nejspíš mnohem větší...Díky nové generaci Focuse se konečně i v USA dočkali pořádného auta z Německa. Ten americkej Focus byl dost otřesný....
30. 12. 2011 11:47
Re: o 50 % vic focusu nez golfu
Tak si je vem a nevopruzuj tady, nás tvoje problémy nezajímají....doufám, že sem nezačneš za chvíli popisovat, jak si utíráš ...zadel.
30. 12. 2011 20:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 12. 2011 13:06
Golf
Zde je jasne videt, ze co pro nektere znamena etalon snad vseho, je svetu absolutne ukradene. Drtivou vetsinu prodeju Golfu a i Passatu tvori Nemecko, dalsi cast zbytek Evropy a ve svete so jej kupuji snad jen Nemci v exilu :-)
VW jsou auta jiste kvalitni, prodavaji se jih mraky, ale vesmes v Evrope. Mit silny jeden trh a na ostatnich paberkovat je presne to, co dovedlo GM ke krachu, zato vysmivana Korea, ktere se dle zdejsich v Evrope "nedari", prodava celosvetove vsude stejne a to je to, co napr Toyotu dotahlo na prvni misto...

Cruze 9. :yes:
Rozbalit vlákno
14
29. 12. 2011 14:00
Re: Golf
Evropa je kvalitativne nejnarocnejsim trhem sveta a prodavat na nem nejvic je rozhodne uspech.
Z pohledu narocnosti zakazniku je trh Ameriky (v podstate celeho kontinentu) a Asie lowendovy (no dobre, tak trh USA a Kanady spise mainstreamovy) a uspech lowendovych vyrobku tak neni nicim k diveni ani k oslavovani, stejne jako "neuspech" znacek kvalitativne vyse postavenych.
A fakt, ze se lowendove trhy budou vyvijet smerem k vyssim kvalitativnim tridam, nahrava prave tomu dnes "paberkujicimu" VW.
29. 12. 2011 14:08
Re: Golf
To mas z nejakeho fundovaneho zdroja alebo je to len tvoja domienka,ze ostatne trhy su len lowend? :no:

Na druhu stranu Golf,Passat predstavuje "lowend" na zapade...medzi tymi mercedesmi,bavorákmi a audinami...staci ist za hranice...preto to tam nazývaju "lidove" autá...
29. 12. 2011 14:59
Re: Golf
Passat nepredstavuje na zapade lowend, ale mainstream, stejne jako vse od VW. Ty tvoje BMW a MB a Audi jsou pak o kvalitativni tridu vyse a to je to, co pisu - EU trh je nejnarocnejsi na svete a proto se tu ty kvalitativne vyssi tridy prodavaji procentualne lepe, nez treba v Asii.
29. 12. 2011 15:50
Re: Golf
Ale BMW a MB a Audi nie su VW = líder na EU trhu = teda podla teba najnarocnejsie auta na svete :-)

Ale zrejme si pobehal cely svet ked vieš,kde aka kvalita je...ja si to tvrdit netrufnem,preto je to u mna iba tvoja nepodlozena hypoteza...
29. 12. 2011 16:00
Re: Golf
Ty ses do toho nejak zaplantal, ne?
Zkus si to precist znova od zacatku, i kdyz chapu, ze tve vlastni reakce ve vlakne ti asi zamotaji hlavu.
29. 12. 2011 17:19
Re: Golf
No a s čím mas problem?
Avatar - Katikakus
29. 12. 2011 15:33
Re: Golf
Ujasnime si, co myslis temi "lowendovymi vyrobky" - jenom auta, nebo obecne? Pokud se totiz podivam treba na elektroniku v Jizni Korei ci Japonsku, tak je to prave Evropa, kdo vyrazne zaostava a spokoji se s "low-endem".

O autech zrejme nemame dostatek informaci o tom, co a jak vybavene tam jezdi. Pokud je mas, sem s nima. Mozna budeme hodne prekvapeni.
29. 12. 2011 16:07
Re: Golf
Jsem to napsal zavadejicim stylem.
Samozrejme se bavime o autech, nicmene v te konkretni vete jsem to zobecnil na vyrobky celkove. Dosad si tam auta.
30. 12. 2011 12:05
Re: Golf
Nevím, jetsli jsi v USA byl, já vždycky pouze krátce (týden dva), ale když jsme četl výše tvoje slova o low-endu, přesně jsme pochopil, co máš na mysli. Auto vždycky bylo v USA spotřební zboží a na nějaké velké fajnovosti si tam nikdo nepotrpí. Nejdůležitější je co největší sedadlo a klimatizace, automat je běžná věc, řazení vyžaduje jistou zručnost,m kterou američtí řidiči a zejméně řidičky postrádají. Autem se jezdí všude, na druhou stranu rychlosti jsou omezené a nezapomenu na amerického partnera, kterého jsme vezli do Německa, po dálnici na Mnichov bezpečných stošedesát tachometrově, čtvrtek dopoledne, minimální provoz a ten chlápek by l nejdřív bílej, pak zelenej a nakonec ještě v USA vykládal, že jsem ho vezl rychle jako F1. Mimochodem měl BMWX5.

Nejprodávanějším autem v USA obecně je pick-up, ony evropské a také japonské prémie jsou znaky onoho snobství, které třeba u nás představuje trochu větší auto střední třídy....

Jinak ale low-end jsme pozoroval třeba v tom (dvakrát jsme se služebně pohyboval na středozápadě), jak se lidé oblékají a obouvají, jak a jakým nábytkem jsou vybaveny vařejné prostory a jak třeba vypadají restaurace - mimochodem, restaurace v našem pojetí (slušná dvojka) je v USA už docela drahý špás, takže fasfoody všeho druhu, včetně asijských bister. V supermarketech je úžasně levné jídlo, ale...třeba ručně dělané pečivo je luxus (obyčejný evropský chleba). Prostě, levné je to, co se dá masově vyrobit a snadno distribuovat a to do jisté míry platí i pro auta, včetně takové maličkosti, jako je údržba a servis - nakonec kdosi tady někdy tak před rokem psal v diskuzi,m že v USA vytáhl z garáže rok staré auto a odvezl ho do servisu, aby mu ho zkontrolovali a oni se ho ptali, proč by to měli dělat, když to auto přece jezdí.....

Samozřejmně, řada věcí v Evropě je zase zcelka nepochopitelná pro Američany, ale nechme to - myslím, žes to napsal jasně a máš pravdu. A není na tom nic špatného.
30. 12. 2011 19:15
Re: Golf
Dik, zes to tak rozebral :yes:

Lide vetsinou na to spojeni lowend reaguji jako na neco negativniho, ale opravdu to neni nic spatneho.
29. 12. 2011 14:45
Re: Golf
No tak já jsem např v Číně viděl německých aut proklatě hodně,staré i nové generace.Jasně, Golf tam tak nefrčí jako v EU,tam,jako jinde v Asii, frčí sedany a těch je tam odvozených od Golfa mraky, v Pekinhu, Šangaji, Xianu atd. ...soukromé i jako taxi.V Hong Kongu frčí jako taxi stará Corolla,stejně v Macau.Občas tam jede i nějaká korea,symbolicky.O A6 Long ani nemluvím,stejně jako Passat.Na každém kroku, vč. uvedené Toyoty Carmy.Chce to opustit místní směšný pidi trh.Svět není slovensko a česko,kapišto? >:D
29. 12. 2011 14:56
Re: Golf
A ja treba nikde na svete nevidel takovou sbirku Porsche Cayenne jako v garazich letiste Pudong...
Nicmene v Cine rozhodne hraly prim asijske znacky a to s drtivou prevahou.
Avatar - Ronault.
29. 12. 2011 15:52
Re: Golf
Jj, to jen u nás se pár lidí diví, že jsme takoví vlastenci a dokonce až 30% trhu má domácí značka, což je projev čecháčství, prý... 8-s
29. 12. 2011 15:39
Re: Golf
Hm, mas v tom trosku bordel, ne? Ja praveze poukazuju na to, ze co se deje u nas, potazmo v Evrope je docela nejednoznacne a je potreba se na prodeje podivat celosvetove a ty mi rikas, at se nekoukam jen k nam a divam se na to celosvetove? :-) Chce to umet chapat text ;)
No a korunu tomu davas tim, ze tu nadhazujes jeden trh, teda delas vlastne to, z ceho me chces poucit...

Jen abych podtrhl a souhlasil s tebou, v Nemecku byla prodana cela tretina Golfu, coz je az nezdrava dominance jednoho trhu, na druhou stranu, az nebudou nakupovat auta Nemci, nebude uz kupovat vubec nikdo :-)
Avatar - das_autos
29. 12. 2011 14:18
Nedělejte hned ukvapený závěry
Jistě zajímavější a lépe vypovídající bude počkat si na pořadí celosvětovýho prodeje jednotlivých značek než modelů.Tam už se pozná kdo a jakej je hráč.
Rozbalit vlákno
12
29. 12. 2011 17:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - das_autos
29. 12. 2011 19:20
Re: Nedělejte hned ukvapený závěry
Tak to ani náhodou.Jsou čtyři hráči gm,vw,ford,toyota a za nima bude pravděpodobně korea.Lepší než tady onanovat nad jednou kiou nebo co to je,která se v evropě stejně nechytne.
29. 12. 2011 19:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
29. 12. 2011 20:45
Re: Nedělejte hned ukvapený závěry
Kdybys byl znalec a ne ňouma, tak bys věděl, že koncern letos prodá cca 8mil aut z toho bude víc než 5mil VW [odkaz]
Ale takovou znalost od takového prosťáčka těžkou mohu čekat ;-)
Avatar - Katikakus
29. 12. 2011 22:39
Re: Nedělejte hned ukvapený závěry
Nechci se zastavat zrovna coswortha, ale to co napsal zhruba sedi s tvymi cisly, takze tady ten prostacek neni na miste, pardale. ;-)
30. 12. 2011 20:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
1. 1. 2012 11:02
Re: Nedělejte hned ukvapený závěry
Tady uz ovsem ano, cosworthe... :no:
29. 12. 2011 20:56
Re: Nedělejte hned ukvapený závěry
Mozeš to pisat aj 3x...nepochopia... :-)
29. 12. 2011 21:33
Re: Nedělejte hned ukvapený závěry
No a Hyundai tento rok preda cca 4 miliony aut, Kia cca 2 miliony a predaju tak okolo 6 miliona aut (momentalne 4.najvacsia automobilka sveta) - koncern VW na to aby vladol svetu poskupoval co sa da a dnes ho tvori 8 ci 9 automobiliek.

Hyundai si stanovil ciel dosiahnut prvu svetovu trojku vlastnymi silami bez skupovania inych znaciek. Naviac ziadna znacka na svete nema taky prudky rast kvality, novych modelov a poctu predanych aut ako gigant Hyundai (pred 10 rokmi vyrobili okolo 2 milionov aut a boli 12. ci 13.automobilkou sveta). Skusme si namodelovat kde bude Hyundai o 5 rokov aj ked povodne plany byt svetovou jednotkou v predaji po problemoch Toyoty v Korey prehodnotili.

Inak o 5 -10 rokov budu na mieste, kde su dnes korejci tronit cinania.
Avatar - Ronault.
29. 12. 2011 22:44
Re: Nedělejte hned ukvapený závěry
A jaký je na tom rozdíl, jestli si značky kupují nebo se snaží udělat prodeje více značkami?
Naopak VW to má vymyšlené o moc lépe. Pod jednou značkou se nedá vyrábět úplně vše, viz i Toyota to ví a proto si založila Lexus.
To, že Hyundai dosáhne prodeje na číselnou úroveň jako VW koncern může jen znamenat v konečném důsledku to, že prodají 6M mainstreamových a lowendových aut, zatím co VW se k lowendu se svými značkami téměř nedostane a dokáže prodat i auta s vyšší cenovkou a přidanou hodnotou.
30. 12. 2011 12:07
Re: Nedělejte hned ukvapený závěry
Tvoje počítání tady je známé, vrať se do druhé třídy, milióny ti odpustíme....
30. 12. 2011 20:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 12. 2011 16:42
A kde je Octavia ???
A kde je najpredavanejsie auto v strednej Europe Skoda Octavia? >:D
Rozbalit vlákno
8
Avatar - KANKUNEN
29. 12. 2011 16:57
Re: A kde je Octavia ???
Pro tebe je ten Wuling.
29. 12. 2011 22:10
Re: A kde je Octavia ???
Nie ja mam Focus 2009 a som spokojny ;-)
A som antiSkodovak :-)
Avatar - Ronault.
29. 12. 2011 22:46
Re: A kde je Octavia ???
A co tě k tomu vede? Je to na podkladu nějakého somatického onemocnění nebo je to spíše psychického charakteru, chyba výchovy?
Jak se člověk stane antiŠkodovákem? Přebere mu manželku majitel Škodovky nebo si ji koupi soused a ty ne...?
29. 12. 2011 23:22
Re: A kde je Octavia ???
Zle skusenosti s touto znackou.Vysoka cena za nic.Tej cene co za nu pytaju nezodpoveda kvalita atd. A arogantny vodici za volantmi Octaviek TDI
P.S.Manzelku skor preberem ja susedovi co ma Skodovku ako naopak
;-)
Avatar - Ronault.
30. 12. 2011 02:57
Re: A kde je Octavia ???
Jaké zlé zkušenosti?
Cena odpovídá kvalitě a poptávce, kdyby ne, neprodávaly by se.
Arogantní řidič bude arogantním řidičem za volantem jakéhokoliv stroje, i Mitsubichi Outlander, třeba...
30. 12. 2011 09:46
Re: A kde je Octavia ???
heh ,asi pojdem ku svojmu lekarovy opytat sa ako sa prajavuje choroba antiškodovak >:-[]
Avatar - Aladeen
30. 12. 2011 11:52
Re: A kde je Octavia ???
škodova ma u mna stále prvé miesto v rebríčku najhorších aut .....
Avatar - Ronault.
30. 12. 2011 13:00
Re: A kde je Octavia ???
Z toho si nic nedělej, až si tvůj taťka koupí další auto a bude to třeba Škodovka, tak to budeš vidět jinak
29. 12. 2011 17:46
Je to potřeba správně pochopit
Tady se jedná o žebříček, který ukazuje, jak je který model celosvětově úspěšný, což je informace zajímavá prakticky pouze z ekonomického hlediska. Každý z těchto modelů tohoto výsledku dosáhl z jiného důvodu, takže nejde dělat ukvapené závěry typu "Focus je lepší než Golf" apod. To by chtělo detailnější rozbor.
Nechápu, jak někoho, kdo se zajímá o auta, může inspirovat k nákupu určitého modelu zrovna to, že se jedná o nejprodávanější auto. To může inspirovat běžného kupce, ale ne "fajnšmekra".
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ronault.
29. 12. 2011 17:48
Re: Je to potřeba správně pochopit
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Katikakus
29. 12. 2011 17:58
Re: Je to potřeba správně pochopit
Hezky napsano, souhlas... :yes:
Avatar - Ada je zase tady
30. 12. 2011 02:48
Re: Je to potřeba správně pochopit
Presne tak. Fajnsmekr sedla 9 let starou Lagunu, ta je nejvic coool ;-)
30. 12. 2011 10:22
Re: Je to potřeba správně pochopit
Samozrejme, ze ne-e.
Fajnsmekrum to dela pod kapotou kadle-kadle.
30. 12. 2011 12:09
Re: Je to potřeba správně pochopit
Souhlas :yes: jinak nahoře někdo zcela správně napsal, že z ekonomického hlediska je to o značkách a ne o jednotlivých autech.
29. 12. 2011 19:58
Trochu zbytočné to "vážne" analyzovať ...
Veľa de facto rovnakých automobilov má viac názvov - niekedy i firiem ... a naopak iné totálne rozličné vozidlá sú označované rovnako ... takže sa sporiť sa o tomto viac menej marketingovom mixe výrobcov sa mi zdá dosť zbytočné ...
Rozbalit vlákno
0
29. 12. 2011 21:34
Můžeme jen doufat,
že i za deset let bude mít Evropa mezi deseti nej na světě 4 zástupce. I když, dle toho, jak to se starým kontinentem vypadá, tak nevím, nevím. Nicméně, za rušením všech obchodních bariér, pro volný obchod, pro globalizaci ekonomiky a politiky byly, co si pamatuji, všichni "staří" Evropané( my mlydí jsme nevěděli, která vúbec bije). Že těď skučí nad nepříjemnou asijskou konkurencí? No, byly to jejich rozhodnutí, a také tlak evropských koncernů. Nyní začínají sklízet ovoce své nenažranosti. Budou se možná divit, že je to semele, Francouze již živí snad jen Evropa a částečně Jižní Amerika, Němci se drží v Rusku a Číně, Sev. Amerika je pro jejich masovky - Golf, Passat zatím passé, a ostatní začky Evropy? Jako extra třída typu RR či Ferrari ano, jinak..... Fiat už jako by Evropu vypustil. Ano, Evropu, ten starý kontinent, nečekají dobé roky, ty už byly. A nejen v autech!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ronault.
29. 12. 2011 22:13
Re: Můžeme jen doufat,
Popisovat problémy umí každý, ale zkus taky nabídnout nějaké řešení.
29. 12. 2011 22:43
Re: Můžeme jen doufat,
Je to anitsocialistické..... prostě, bohužel, méně dávek, měně sociálního státu , více soudružnosti - rodiny, výchově dětí( či plození??), a trvání na jejich(rodinných- křesťanských) zákonitostech. Evropa, ve všch směrech je v tomto směru... blbá( a přestárlá) a spíše než zájem o zachvání rodu (volí přistěhovalectví)- národa-kontinentu- vyber dle libosti se soustředila na tzv. práva jedotlivce. jinak řečeno- chtěli jsme rychle všechno, a hrozí, že budeme mít houno. Chtěli jsme vést a hrozí, že budeme zdecimováni.
Veškeré ostatní kontinenty nás porážejí na našich chybách, respektive na tom, co jsme my chtěli naučit je.
Avatar - Ronault.
29. 12. 2011 22:48
Re: Můžeme jen doufat,
Neviděl bych to až tak černě, Evropa pokud se vzchopí a bude stát na svém, tak jak víceméně píšeš, tak má šanci... ale rozhodně bych takhle hned neplakal, naopak se do toho všeho zapojil...
29. 12. 2011 23:25
Re: Můžeme jen doufat,
Rád bych u těch mladých studentů, obklopených ipady či samsungy a jinými "ryze evropskými" zančkami viděl to nadšení pro elementární euronacionalizmus- v tom dobrém slova smyslu. Jsou až tak "světoví" ( cestují od dědství a kdekoliv) že, myslím si, necítí jako my. Bohužel, myslím, že určitý tradicionalimus má smysl. Viz muslimové, Židé, vesměs jiné víry.
30. 12. 2011 12:52
Re: Můžeme jen doufat,
Abych ti dodal trochu optimizmu, mluvíš o ipadech a "samsunzích", vidíš aut, spotřební elektroniku, oblečení a boty z Asie, jenže myslíš, že je to to nejdůležitější? V běžném životě asi ano, ale třeba - světový farmaceutický trh ovládají třikoncerny v oblasti originálních léčiv a přípravků - Pfizer, Smith/Cline/Welcome a Aventis. V generikách TEVA a Novartis...první je z USA, druhý je UK, USA, Kanada, třetí jsou Francouzi, kteří nedávno slupli jako malinu celou českoslovesnkou Zentivu. U generik je TEVA izraelská ( u nás vlastní opavskou Galenu) a Novartis je švýcarský....jiný příkad - žebříček nejlapších univerzit na světě zahrnuje především ústavy v USA, mezi které se vklíní třeba curyšská polytechnika. Kam myslíš, že odcházejí nejlepší mozky třeba z Číny nebo (a zejména z Indie)? A kde se třeba dělají dneska největší dopravní letadla? Jsou už jenom dva výrobci - Boeing a Airbus....

A nevšiml sis, že ona ta vynucovaná světovost a politická "korektnost" v Evropě už začíná vyvolávat opačné reakce? Arabové taky milují vše americké (zejména ono "spotřební" zboží...), ale nenávidí Ameriku. A hit v Číně u ženskejch? Rovný oči, rovněj nos.....

No a nakonec, spotřební zboží je pěkná věc, ale zemi to dlouhodobě neuživí. Vezmi si třeba takové Švýcarsko. Auta nedělají, "hadry" nedělají, ale je to jedna z nejlépa spravovaných, nejbohatších (ve smyslu všeho obyvatelstva) a nejstabilnějších zemí na světě. Finančni sektor, i třeba špičkové technologie v strojařině, farmaceutický průmysl, biotechnolgie a taky - potravinářský průmysl. Turistický ruch, ale ne pro baťůžkáře nebo ožraly z ostrovů a Skandinávie. A taky zdravý sociální systém (viz. to, co píšeš výše) a opravdovou demokracii (byť ne vše je ideální, to na světě nejde), ne parlamentokracii kříženou s partajokracií.....

Takže asi tolik.
30. 12. 2011 14:01
Re: Můžeme jen doufat,
:yes:

Teď jsi mu dodal toho optimizmu až moc >:D
Avatar - Ronault.
30. 12. 2011 14:06
Re: Můžeme jen doufat,
Vidím to velmi podobně, Evropa si musí v mnoha oblastech držet technologický náskok, ale i v tom se třeba Čína zvedá...
Avatar - Falco
30. 12. 2011 23:18
Re: Můžeme jen doufat,
:yes:
Avatar - das_autos
30. 12. 2011 17:41
Vítěz
Ještě mě napadlo,že kdyby se jetta jmenovala golf jako že to golf je tak je tu jasnej vítěz a to celkem o parník.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Slavek-TDM
30. 12. 2011 17:51
Ford F-series
Ponekud mi v zebricku chybi Ford F-series... Za pololeti 2011 se prodalo skoro 270 tisic kusu a trend byl stoupajici. Mimochodem, zajimavosti je, ze v F-150 se vetsina aut prodala s EcoBoostem V6 a hned potom s atmosferickou V6 3.7 litru. Aneb downsizing po americku...
Rozbalit vlákno
0
2. 1. 2012 10:42
Odhad IHS 2012 dle vyrobce - zajimave
9.8 Toyota
8.7 VAG
8.2 GM
7.8 Renault/Nissan
7.2 Ford/Mazda
7.0 Hyundai
4.3 Honda
3.5 PSA
3.0 Suzuki
2.7 Fiat
Rozbalit vlákno
0