Bezpečnost
Pánové opravdu nám sklouzáváte k jednoduchému bulváru. Klasické mediální paušalizování majitelů luxusnějších aut a SUV jezdících 150km/h jako obecného zla bych u odborného serveru nečekal. Doufám, že se nedočkáme reportáží typu "reportéři" s kamerou v levém pruhu, divící se, že na ně někdo bliká a nebo je předjíždí vpravo.
To asi ne, nicmene je opravdu rozdil v tom, v jakem aute se pohybujes. Kdyz jedu ve svem aute, ktere je trochu vetsi, nez prumerna osobni auta, ktera se pohybuji v beznem provozu, nemam az na vyjimky na silinici zadne zkusenosti s tim, ze by se na mne nekdo tlacil, ci mne problikaval. Pokud vsak jedu ve voze me zeny, tak presto, ze je oproti memu autu relativne mnohem vic premotorovany a jezdi pres 200kmph, tak si na mne kazdou chvili nekdo dovoluje - protoze to auto je mensi a v predstave vylebanych chlapcu se zlatym retezem kolem krku a IQ hlidacu parkoviste bych se jim mel s takovym autickem klidit z cesty, i kdyz v prumeru jezdim zcela stejne jako s tim vetsim vozem...
Tak proč je u článku fotka z japonska. A to z bouračky u které nikdo nezemřel...
No ja som teda uz na aute pochodil skoro celu Európu.... ale tak akrogantne ako sa jazdi v Cechach to som teda nevidel nikde inde...... 😉
Nemáš po té Evropě chodit, ale jezdit! >😒]
PS: Já mám špatné zkušenosti, ale i dobré, ze skoro každé země Evropy, kde jsem byl. Často jsou jiné návyky, jižani jsou spíše relaxovaní za volantem, ale zároveň je doprava hektická. Němci jsou u sebe doma z mého pohledu slušní řidiči, u nás naopak jako by se utrhli z řetězu. A tak by se dalo psát z krátkých dojmů do haleluja, nic z toho ale není absolutně platné.
PS: Já mám špatné zkušenosti, ale i dobré, ze skoro každé země Evropy, kde jsem byl. Často jsou jiné návyky, jižani jsou spíše relaxovaní za volantem, ale zároveň je doprava hektická. Němci jsou u sebe doma z mého pohledu slušní řidiči, u nás naopak jako by se utrhli z řetězu. A tak by se dalo psát z krátkých dojmů do haleluja, nic z toho ale není absolutně platné.
To jsi toho na silnici po Evrope asi moc nenajezdil. Agresivnejsi ridici, nez v CR jsou i na Slovensku, jeste horsi je to v Polsku. Ani Francouzi nejsou na silnici zadni lumeni, ale spis nez agresivni jsou sobecti. Obecne dosti agresivni jsou Srbove a Makedonci, ale asi nejhorsi situace je v Rusku, zejmena v Moskve. :no:
Souhlasím s níže (výše - dle zobrazení) uvedeným názorem Ády.
Já naopak vůbec nemám pocit, že by se u nás jezdilo nějak výrazně hůře, než v zahraničí.
Ohleduplnost a TOLERANCE - to jsou IMHO dvě nejdůležitější slova v silničním provozu. A pokud je po někom chci vyžadovat, musím začít u sebe. Funguje to, věř mi.
Já naopak vůbec nemám pocit, že by se u nás jezdilo nějak výrazně hůře, než v zahraničí.
Ohleduplnost a TOLERANCE - to jsou IMHO dvě nejdůležitější slova v silničním provozu. A pokud je po někom chci vyžadovat, musím začít u sebe. Funguje to, věř mi.
Ona jsou tato čísla jaksi nadnesená. Pokud vím, tak před pár lety se metodika v počítání obětí silničních nehod změnila. Nejsem si úplně jist, ale dříve se mezi oběti započítávali všichni, kteří zemřeli na následky dopravních nehod. Dnes se započítávají pouze ti, kteří podlehnou zraněním v určitém časovém úseku (v řádech několika dnů).
Nicméně i tak je zřetelný úbytek mrtvých, o tom žádná. Přesto jsou čísla ale pořád relativně vysoká. Zrovna včera jsem koukal na Indický speciál, kde bylo zmíněno, že v Indii ročně zahyne cca 196 tisíc lidí (kolem 70 milionů zaregistrovaných automobilů), zatímco ve Velké Británii pouze 3 tisíce ročně (při nějakých 35 mil automobilech), tudíž ve srovnání s VB jsme stále pozadu.
Nicméně i tak je zřetelný úbytek mrtvých, o tom žádná. Přesto jsou čísla ale pořád relativně vysoká. Zrovna včera jsem koukal na Indický speciál, kde bylo zmíněno, že v Indii ročně zahyne cca 196 tisíc lidí (kolem 70 milionů zaregistrovaných automobilů), zatímco ve Velké Británii pouze 3 tisíce ročně (při nějakých 35 mil automobilech), tudíž ve srovnání s VB jsme stále pozadu.
No a taky se změnil způsob hodnocení toho, kdy je člověk považován za oběť nehody. Dříve se za mrtvého počítal ten, kdo zemřel do tří dnů od nehody na následky zranění při ní utrpěných. Dnes je to do čtyřiadvaceti hodin, to pak nám vycházejí krásné statistiky... :no:
Co se tyce zkresleni statistik zmenou metodiky, tak s tim souhlasim. Navic uroven zdravotnictvi a zachranky je nekde jinde nez pred 20ti nebo 50ti lety.