Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mrtví na českých silnicích: Letošní čísla jsou srovnatelná s rokem 1947

Na našich silnicích letos zatím zemřelo 695 lidí. Číslo sice ještě není konečné, ale takový údaj byl zaznamenám naposledy těsně po 2. světové válce.
Zpět na článek
30. 12. 2011 07:47
30. 12. 2011 09:58
30. 12. 2011 11:40
30. 12. 2011 12:35
30. 12. 2011 11:47
30. 12. 2011 15:20
30. 12. 2011 23:49
30. 12. 2011 09:24
30. 12. 2011 19:06
Avatar - Blue Sun
30. 12. 2011 07:47
:-)
Lidi nemají peníze, tak nikam nejezdí.
No a taky se změnil způsob hodnocení toho, kdy je člověk považován za oběť nehody. Dříve se za mrtvého počítal ten, kdo zemřel do tří dnů od nehody na následky zranění při ní utrpěných. Dnes je to do čtyřiadvaceti hodin, to pak nám vycházejí krásné statistiky... :no:
Rozbalit vlákno
6
30. 12. 2011 09:58
Re: :-)
Tohle to počítání mrtvých tady není první rok. Prostě to jde dolů, to je celý.
Avatar - igi2
30. 12. 2011 11:40
Re: :-)
Spíš jde o to že vymírají staré 120ky, favority atp. Z bouračky v takovém autě odváželi v černém pytli, když se stejně vymlátí ve fabii, je po půl roce na jipce jako rybička (bez rikou, bez nohou a nemluví >:-[] ) Ale živej...
Avatar - Bristol
30. 12. 2011 12:35
Re: :-)
taky si myslím že to bude také tím že lidé jezdí v modernějších a bezpečnějších autech...samozřejmě s tím se zvyšuje i rychlost...se 120 byl problém jet dálničním limitem...dnešní "nákupní tašky" s tím už často problém nemají...a ono vybourat se nějakým citigem...třeba proti nějakému SUV...moc šancí nemáme... ;-)
Avatar - Slavek-TDM
30. 12. 2011 11:47
Re: :-)
Lidi nemají peníze, tak nikam nejezdí. - tak tohle je samozrejme nesmysl. Provoz je cim dal hustejsi a podle mych zkusenosti, lidi co nemaji penize jezdi skoro porad. Jsou liny a pro sebemensi prd jedou autem, stejne jako do hospody, pro cigarety do mistniho kramu nebo pro nakup za 300 do Tesca. Jedna madam od nas ze vsi nevaha vzit 4x denne staryho Favorita a jet ke znamy 800m na kaficko. Jelikoz 2 mesice jezdila bez posledniho dilu vyfuku, lehce se to pocitalo :-) Vrcholem je, kdyz frajer prijede na 5km vzdalenou benzinu, koupi cigara, natankuje za kilo a jede zpatky. Tohle vidim kazdy tyden nekolikrat, a pak ze lidi nemaji penize >:D
Co se tyce zkresleni statistik zmenou metodiky, tak s tim souhlasim. Navic uroven zdravotnictvi a zachranky je nekde jinde nez pred 20ti nebo 50ti lety.
Avatar - Ada je zase tady
30. 12. 2011 15:20
Re: :-)
V roce 2012, az bude litr benzinu stat 100 korun z duvodu valky s Iranem, bude jeste mnohem mensi pocet mrtvych na silnicich. :no:
Avatar - Falco
30. 12. 2011 23:49
Re: :-)
"Lidi nemají peníze, tak nikam nejezdí" >:D
30. 12. 2011 09:24
bulváreček
Pánové opravdu nám sklouzáváte k jednoduchému bulváru. Klasické mediální paušalizování majitelů luxusnějších aut a SUV jezdících 150km/h jako obecného zla bych u odborného serveru nečekal. Doufám, že se nedočkáme reportáží typu "reportéři" s kamerou v levém pruhu, divící se, že na ně někdo bliká a nebo je předjíždí vpravo.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
30. 12. 2011 15:26
Re: bulváreček
To asi ne, nicmene je opravdu rozdil v tom, v jakem aute se pohybujes. Kdyz jedu ve svem aute, ktere je trochu vetsi, nez prumerna osobni auta, ktera se pohybuji v beznem provozu, nemam az na vyjimky na silinici zadne zkusenosti s tim, ze by se na mne nekdo tlacil, ci mne problikaval. Pokud vsak jedu ve voze me zeny, tak presto, ze je oproti memu autu relativne mnohem vic premotorovany a jezdi pres 200kmph, tak si na mne kazdou chvili nekdo dovoluje - protoze to auto je mensi a v predstave vylebanych chlapcu se zlatym retezem kolem krku a IQ hlidacu parkoviste bych se jim mel s takovym autickem klidit z cesty, i kdyz v prumeru jezdim zcela stejne jako s tim vetsim vozem...
Avatar - beibej
30. 12. 2011 10:55
ČR nebo Japonsko?
Tak proč je u článku fotka z japonska. A to z bouračky u které nikdo nezemřel...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - petrumr
30. 12. 2011 11:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Bristol
30. 12. 2011 12:33
Re: ČR nebo Japonsko?
ne je to z japonska...ohromně medializovaná hromadná nehoda ferrari ;-)
Avatar - igi2
30. 12. 2011 11:37
Re: ČR nebo Japonsko?
Záleží na tom? Ilustrační foto...
30. 12. 2011 13:26
SA ANI NECUDUJEM.....
No ja som teda uz na aute pochodil skoro celu Európu.... ale tak akrogantne ako sa jazdi v Cechach to som teda nevidel nikde inde...... ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ronault.
30. 12. 2011 13:45
Re: SA ANI NECUDUJEM.....
Nemáš po té Evropě chodit, ale jezdit! >:-[]

PS: Já mám špatné zkušenosti, ale i dobré, ze skoro každé země Evropy, kde jsem byl. Často jsou jiné návyky, jižani jsou spíše relaxovaní za volantem, ale zároveň je doprava hektická. Němci jsou u sebe doma z mého pohledu slušní řidiči, u nás naopak jako by se utrhli z řetězu. A tak by se dalo psát z krátkých dojmů do haleluja, nic z toho ale není absolutně platné.
Avatar - Ada je zase tady
30. 12. 2011 15:29
Re: SA ANI NECUDUJEM.....
To jsi toho na silnici po Evrope asi moc nenajezdil. Agresivnejsi ridici, nez v CR jsou i na Slovensku, jeste horsi je to v Polsku. Ani Francouzi nejsou na silnici zadni lumeni, ale spis nez agresivni jsou sobecti. Obecne dosti agresivni jsou Srbove a Makedonci, ale asi nejhorsi situace je v Rusku, zejmena v Moskve. :no:
30. 12. 2011 22:59
Re: SA ANI NECUDUJEM.....
Souhlasím s níže (výše - dle zobrazení) uvedeným názorem Ády.
Já naopak vůbec nemám pocit, že by se u nás jezdilo nějak výrazně hůře, než v zahraničí.
Ohleduplnost a TOLERANCE - to jsou IMHO dvě nejdůležitější slova v silničním provozu. A pokud je po někom chci vyžadovat, musím začít u sebe. Funguje to, věř mi.
30. 12. 2011 19:06
Metodika
Ona jsou tato čísla jaksi nadnesená. Pokud vím, tak před pár lety se metodika v počítání obětí silničních nehod změnila. Nejsem si úplně jist, ale dříve se mezi oběti započítávali všichni, kteří zemřeli na následky dopravních nehod. Dnes se započítávají pouze ti, kteří podlehnou zraněním v určitém časovém úseku (v řádech několika dnů).
Nicméně i tak je zřetelný úbytek mrtvých, o tom žádná. Přesto jsou čísla ale pořád relativně vysoká. Zrovna včera jsem koukal na Indický speciál, kde bylo zmíněno, že v Indii ročně zahyne cca 196 tisíc lidí (kolem 70 milionů zaregistrovaných automobilů), zatímco ve Velké Británii pouze 3 tisíce ročně (při nějakých 35 mil automobilech), tudíž ve srovnání s VB jsme stále pozadu.
Rozbalit vlákno
0