Lidi nemají peníze, tak nikam nejezdí.
No a taky se změnil způsob hodnocení toho, kdy je člověk považován za oběť nehody. Dříve se za mrtvého počítal ten, kdo zemřel do tří dnů od nehody na následky zranění při ní utrpěných. Dnes je to do čtyřiadvaceti hodin, to pak nám vycházejí krásné statistiky... :no:
Spíš jde o to že vymírají staré 120ky, favority atp. Z bouračky v takovém autě odváželi v černém pytli, když se stejně vymlátí ve fabii, je po půl roce na jipce jako rybička (bez rikou, bez nohou a nemluví >:-[] ) Ale živej...
taky si myslím že to bude také tím že lidé jezdí v modernějších a bezpečnějších autech...samozřejmě s tím se zvyšuje i rychlost...se 120 byl problém jet dálničním limitem...dnešní "nákupní tašky" s tím už často problém nemají...a ono vybourat se nějakým citigem...třeba proti nějakému SUV...moc šancí nemáme... ;-)
Lidi nemají peníze, tak nikam nejezdí. - tak tohle je samozrejme nesmysl. Provoz je cim dal hustejsi a podle mych zkusenosti, lidi co nemaji penize jezdi skoro porad. Jsou liny a pro sebemensi prd jedou autem, stejne jako do hospody, pro cigarety do mistniho kramu nebo pro nakup za 300 do Tesca. Jedna madam od nas ze vsi nevaha vzit 4x denne staryho Favorita a jet ke znamy 800m na kaficko. Jelikoz 2 mesice jezdila bez posledniho dilu vyfuku, lehce se to pocitalo :-) Vrcholem je, kdyz frajer prijede na 5km vzdalenou benzinu, koupi cigara, natankuje za kilo a jede zpatky. Tohle vidim kazdy tyden nekolikrat, a pak ze lidi nemaji penize >:D
Co se tyce zkresleni statistik zmenou metodiky, tak s tim souhlasim. Navic uroven zdravotnictvi a zachranky je nekde jinde nez pred 20ti nebo 50ti lety.
Pánové opravdu nám sklouzáváte k jednoduchému bulváru. Klasické mediální paušalizování majitelů luxusnějších aut a SUV jezdících 150km/h jako obecného zla bych u odborného serveru nečekal. Doufám, že se nedočkáme reportáží typu "reportéři" s kamerou v levém pruhu, divící se, že na ně někdo bliká a nebo je předjíždí vpravo.
To asi ne, nicmene je opravdu rozdil v tom, v jakem aute se pohybujes. Kdyz jedu ve svem aute, ktere je trochu vetsi, nez prumerna osobni auta, ktera se pohybuji v beznem provozu, nemam az na vyjimky na silinici zadne zkusenosti s tim, ze by se na mne nekdo tlacil, ci mne problikaval. Pokud vsak jedu ve voze me zeny, tak presto, ze je oproti memu autu relativne mnohem vic premotorovany a jezdi pres 200kmph, tak si na mne kazdou chvili nekdo dovoluje - protoze to auto je mensi a v predstave vylebanych chlapcu se zlatym retezem kolem krku a IQ hlidacu parkoviste bych se jim mel s takovym autickem klidit z cesty, i kdyz v prumeru jezdim zcela stejne jako s tim vetsim vozem...
PS: Já mám špatné zkušenosti, ale i dobré, ze skoro každé země Evropy, kde jsem byl. Často jsou jiné návyky, jižani jsou spíše relaxovaní za volantem, ale zároveň je doprava hektická. Němci jsou u sebe doma z mého pohledu slušní řidiči, u nás naopak jako by se utrhli z řetězu. A tak by se dalo psát z krátkých dojmů do haleluja, nic z toho ale není absolutně platné.
To jsi toho na silnici po Evrope asi moc nenajezdil. Agresivnejsi ridici, nez v CR jsou i na Slovensku, jeste horsi je to v Polsku. Ani Francouzi nejsou na silnici zadni lumeni, ale spis nez agresivni jsou sobecti. Obecne dosti agresivni jsou Srbove a Makedonci, ale asi nejhorsi situace je v Rusku, zejmena v Moskve. :no:
Souhlasím s níže (výše - dle zobrazení) uvedeným názorem Ády.
Já naopak vůbec nemám pocit, že by se u nás jezdilo nějak výrazně hůře, než v zahraničí.
Ohleduplnost a TOLERANCE - to jsou IMHO dvě nejdůležitější slova v silničním provozu. A pokud je po někom chci vyžadovat, musím začít u sebe. Funguje to, věř mi.
Ona jsou tato čísla jaksi nadnesená. Pokud vím, tak před pár lety se metodika v počítání obětí silničních nehod změnila. Nejsem si úplně jist, ale dříve se mezi oběti započítávali všichni, kteří zemřeli na následky dopravních nehod. Dnes se započítávají pouze ti, kteří podlehnou zraněním v určitém časovém úseku (v řádech několika dnů).
Nicméně i tak je zřetelný úbytek mrtvých, o tom žádná. Přesto jsou čísla ale pořád relativně vysoká. Zrovna včera jsem koukal na Indický speciál, kde bylo zmíněno, že v Indii ročně zahyne cca 196 tisíc lidí (kolem 70 milionů zaregistrovaných automobilů), zatímco ve Velké Británii pouze 3 tisíce ročně (při nějakých 35 mil automobilech), tudíž ve srovnání s VB jsme stále pozadu.